Válasz Papa951 #17025. hozzászólásáraEzt a 79 és 75 öt így kell értelmezni: "A folytonos zaj 3 dB-es növekedése kétszeres hangteljesítmény-növekedést jelent, annak ellenére, hogy kísérletek alapján az emberi fül nagyjából 10 dB növekedést érzékel kétszeres hangosságnövekedésnek." (Wikipédia)
Tehét azért van némi különbség.
Válasz Mf-es? #17032. hozzászólásáraHaha, jó érvelés Hameg végképp marad a gép akkor egy profi füldugó használatával minden fontos dolgot meghallasz, csak a fölösleges zajt szüri meg. Na nem a szivacsosra kell gondolni.
Válasz Claaastra #17031. hozzászólásáraAz inasom,kijelentette,vegyek egy 8ezrest,mert hangos a 4650.Nem lesz traktor csere,csak bebizonyítom,hogy a másik se jobb.
Válasz lala1 #17013. hozzászólásáraAz nem gond, amúgy is olajcserés, azért mostanra időzítettük a szimeringcserét. Meg a traktor jobb oldalán a fülke alatt is folyik valahonnan az olaj, egy csőre azt hittem, hogy kirepedt, kibányásztam nagy nehezen aztán persze semmi baja nincs, most azon fő a fejem, hogy hogyan tegyem vissza. És fogalmam sincs miből jöhet az olaj, fellül a fülke és a váltó közt minden teljesen száraz, allul meg a traktor hasa végig tiszta olaj. És sajnos nem férek hozzá semmihez az alváz miatt, pedig a hátsó kereket már ledobtuk. Itt hátul meg én úgy vettem észre, hogy a szimering mellöl jön, bennt a tengelycsonk helyén csak zsíros, egyáltalán nem olajos.
Válasz Mf-es? #17027. hozzászólásáraAz újat gondolom max. ford. mérik! Használt, váltó hanggal + rosszul szigetelt fülkével. 90-100 DecibÉn ha rosszul zárom fergi ajtót néhány mm-el nagyon észre venni
Válasz Mf-es? #17021. hozzászólásáraAha,akkor biztosan lesz valaki aki db-mérővel megkéri mindkét típust és lehetőleg %-os különbségben megadja a választ
Válasz szanberg #17014. hozzászólásáraKöszönöm, hogy írtál! Természetesen három évvel ezelőtt is és most is: Tank kitisztítva csövekkel együtt a hozzá való csöveket leadtam ultrahangos tisztításra. Ledugózva lefolpakkolva kaptam meg mindent. De itt kikoptak a szivattyú csapágyai 1 ezer üzemóra alatt. Ezt mondták... De már mindegy...
Mert bár sok meló meg pénz is de magasnyomású rendszert csak együtt javítunk minden elemével.
Szivattyú, rail cső, magasnyomású csövek, injektorok együtt átnéz,diagnosztika, ultrahangos tisztítás ésatöbbi....persze a rossz alkatrészt kikell újra cserélni. Továbbá tanktisztítás, új szűrők felrakása stb...
Ha csak egy injektor is bexarik igazából ezt megkéne csinálni akkor is, hogy nyugodt legyen az ember.
Nekem 5000óra után volt ilyen bajom Perkins motornál, itt injektorral volt baj de mindent lemetéltünk a gépről és átvizsgáltattam,rosszat kicseréltük, azóta ment kb 2000-et és fain is, remélem 5000-et megint elmegy!
A nagyobb gépen a sisu motornál 10.000 óra van de még nemvolt vele baj, csak az elektromos tápszivattyút kellett kétszer cserélni ezalatt. Látszik, hogy hidegindításnál picit "ifásabb" a sztori már a beröffenés pillanatában, biztos, hogy mosódik már ki az injektorok vége, de amúgy stabilan egészségesen üzemel, csak bírja majd még sokáig reméljük.
Válasz MFM #17011. hozzászólásáraKibányászod a régit,beütöd az újat. Ha mindent odakészítesz,az olajat se kell elengedni. 1-2 liter folyik ki,ha ügyes vagy! Kérdés,h biztosan a szimering folyik,és nem a csonk mellett a bordás hüvelyből.
Válasz lala1 #17005. hozzászólásáraA tegnap kezdte es van,h megy rendesen es van,h ezt csinalya!!elozmeny semmi nemvolt!!ez a problema,h Romaniabol vagyok!!:( es erefele elegge elvan maradva a szervizes dolog!!(sajnos):((
Válasz picus #17003. hozzászólásáraTöbb probléma okozhatja. Nekem az emelő és süllyesztőszelep hézagolása oldotta még ezt a problémát. Ha a poti megy el,akkor inkább összevissza emel süllyesztett,vagy végálásban nem engedi el az LS-t. Esetleg csak a gyorsemelő süllyesztő gombok folyamatos nyomva tartásával működik csak (vészüzemmód). Mióta van ez a probléma,s hogyan kezdődött? Helyileg hol vagy?
Válasz picus #16999. hozzászólásáraAz egy "hosszú dolog" bár nem lehetetlen. Diag biztosíték....index kapcsoló jobra balra fényváltó kapcsoló ..És ismerni a számsorok hivatkozását. És a lementési folyamatokat. Nézd végig hogyan csinálják abból jobban tanulsz. Mint oldalakat írni és lépéseket.
Válasz picus #16995. hozzászólásáraNem biztos ! De lehet ott vezeték szakadás....fogas ív probléma a potit egy multival is ki lehet mérni.A poti o,5-1,5 és 3,5-4,5 volt közt kell mutatnia ha jól működik. Ellenkező esetben poti vagy vezeték probléma. Majd kalibrálás de lehet az is segítene elsőre. De lehet léptetőmotor probléma is. Diagnosztika kell mindenképp.
Válasz Ádám Zoltán_58033 #16990. hozzászólására ez egy szep tortenet!!! igen ennyire ki vagyunk szolgaltatva es enis amiota az eszemet tudom azota traktoron es kombanyon nevelkedtem de igazabol nemvolt ijen potmeteres dolgokkal bajom!! inkabb mind mekanikus problemakkal volt dolgom!igy ne haragugyatok ha nem igazan tudom mirolis beszeltek!:( csak szeretnem megoldani a problemat ha lehetseges es ne kelyen szervizt hivjak!:(
Leírok egy szép történetet:Tárcsázok két héttel ezelőtt a 8220-as nagy gép kiírt egy hibakódot ami azt jelentette el van dugulva az üzemanyag szűrő. Vetten rá gyorsan kettőt de a hiba nem múlt el.Elhívtam egy srácot aki megállapította, hogy az injektornyomás nem megy fel csak 800ra 1200 helyett.Nem hittem el, hiszen mikor megvettem három évvel ezelőtt 6db új injektort kapott és azt mondta a KFT vezetője vegyek egy olyan szivatyút rá amiben minden ki van cserélve csak a külseje a régi..Megvettem mindent 800 ezren felül fizettem. A gép azóta 1000 üzemórát ment. Most kiderült a szivatyúban minden el volt kopva, mondom nekik de hát azt mondták 6-7 ezret megy de nem ment csak 1 ezret. Egy kedves kis nő azt mondta , hát forgó alkatrészek vannak abban, csapágyak.Most 43 éves vagyok 5 éves korom óta hordott nagyapám a kombájnnal. Egész életemben szerelő voltam, így nem tudtam mit mondhatnák ennek a kis hölgynek arra hogy forgó alkatrész van a traktorban. Megint kifizettem nekik 500 ezret és csendben eljöttem. Összeraktuk jó lett...De vajon meddig? Ennyire ki vagyunk szolgáltatva mindennek? Engem azóta mintha agyonvertek volna, nem a pénz miatt csak egyszerűen megviselt ez a helyzet.
25084 hozzászólás
Válasz Mf-es? #17032. hozzászólásáraSokkal hangosabb a 4650! A 8000-ben semmi zaj nincs.
Válasz Papa951 #17025. hozzászólásáraEzt a 79 és 75 öt így kell értelmezni: "A folytonos zaj 3 dB-es növekedése kétszeres hangteljesítmény-növekedést jelent, annak ellenére, hogy kísérletek alapján az emberi fül nagyjából 10 dB növekedést érzékel kétszeres hangosságnövekedésnek." (Wikipédia)
Tehét azért van némi különbség.
Válasz Mf-es? #17032. hozzászólásáraHaha, jó érvelés
Hameg végképp marad a gép akkor egy profi füldugó használatával minden fontos dolgot meghallasz, csak a fölösleges zajt szüri meg. Na nem a szivacsosra kell gondolni.
Válasz Mf-es? #17032. hozzászólásáraFujd ki purhabbal a réseket( láttam már hasonlót)





Válasz Claaastra #17031. hozzászólásáraAz inasom,kijelentette,vegyek egy 8ezrest,mert hangos a 4650.Nem lesz traktor csere,csak bebizonyítom,hogy a másik se jobb.
Válasz Mf-es? #17023. hozzászólásáraEz qrvajó megméred és akkor? ,ha hangos akkor mérés nélkül is hangos
Válasz lala1 #17013. hozzászólásáraAz nem gond, amúgy is olajcserés, azért mostanra időzítettük a szimeringcserét. Meg a traktor jobb oldalán a fülke alatt is folyik valahonnan az olaj, egy csőre azt hittem, hogy kirepedt, kibányásztam nagy nehezen aztán persze semmi baja nincs, most azon fő a fejem, hogy hogyan tegyem vissza.
És fogalmam sincs miből jöhet az olaj, fellül a fülke és a váltó közt minden teljesen száraz, allul meg a traktor hasa végig tiszta olaj. És sajnos nem férek hozzá semmihez az alváz miatt, pedig a hátsó kereket már ledobtuk. Itt hátul meg én úgy vettem észre, hogy a szimering mellöl jön, bennt a tengelycsonk helyén csak zsíros, egyáltalán nem olajos.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #17026. hozzászólásáraJah...de ha lehúzol vele 20 évet...akkor már nem is fog "zavarni" annyira...(mivel nem hallod)

Válasz Mf-es? #17027. hozzászólásáraAz újat gondolom max. ford. mérik! Használt, váltó hanggal + rosszul szigetelt fülkével. 90-100 Decib
Én ha rosszul zárom fergi ajtót néhány mm-el nagyon észre venni
Válasz F-A-R-M-E-R \ #17026. hozzászólásáraMeg nem mindegy,hogyan mérik.Csak motor,vagy terhelés alatt,egy kis váltó hang al együtt.
Válasz Papa951 #17025. hozzászólásáraÚjkorúkban esetleg lehettek ilyen értékek, mostmár szerintem bőven 80 fölött vannak
Válasz Mf-es? #17021. hozzászólásáraA gyermekem ezt találta:

4650 -->79 dB
8x00 -->75 dB
http://konedata.net/traktorit/john-deere/
Cserébe jó száraz, szeles betakarítani való időt kérünk keddre.
Válasz Mf-es? #17023. hozzászólásáraMajd oszd meg az adatokat nagyon kíváncsi vagyok mi a zajszínt az öregben
Válasz .Szabi. #17022. hozzászólásáraMajd én megmérem.
Válasz Mf-es? #17021. hozzászólásáraAha,akkor biztosan lesz valaki aki db-mérővel megkéri mindkét típust és lehetőleg %-os különbségben megadja a választ
Válasz .Szabi. #17018. hozzászólására6000-es nem erdekel,a ket tipus kozti erdekelne.
Válasz lala1 #17012. hozzászólásáraBrasso mellet!
Válasz Mf-es? #17015. hozzászólásáraÉrtéket nem tudok mondani,de a 8300T-nek kicsit hangosnak érzem a fülkéjét.
Ha egész nap 2000-en döngetném szerintem estére meg is kattannék.
De lehet csak szokatlan a Fergussonhoz képest,mert azzal dolgozok többet.
Válasz Mf-es? #17015. hozzászólásáraSokkal zajosabbak,mint a 6000-sek.
Válasz Ádám Zoltán_58033 #17016. hozzászólásáraDobj a tankba màgnest.
Válasz szanberg #17014. hozzászólásáraKöszönöm, hogy írtál! Természetesen három évvel ezelőtt is és most is: Tank kitisztítva csövekkel együtt a hozzá való csöveket leadtam ultrahangos tisztításra. Ledugózva lefolpakkolva kaptam meg mindent. De itt kikoptak a szivattyú csapágyai 1 ezer üzemóra alatt. Ezt mondták... De már mindegy...
Mekkora dB.zaj van a 4650,meg a 8ezres jd.fulkeben?Van valahol adat rola?
Válasz Ádám Zoltán_58033 #16990. hozzászólásáraZoli!
Mindent átnéztetek rajta mikor javítva lett?
Mert bár sok meló meg pénz is de magasnyomású rendszert csak együtt javítunk minden elemével.
Szivattyú, rail cső, magasnyomású csövek, injektorok együtt átnéz,diagnosztika, ultrahangos tisztítás ésatöbbi....persze a rossz alkatrészt kikell újra cserélni. Továbbá tanktisztítás, új szűrők felrakása stb...
Ha csak egy injektor is bexarik igazából ezt megkéne csinálni akkor is, hogy nyugodt legyen az ember.
Nekem 5000óra után volt ilyen bajom Perkins motornál, itt injektorral volt baj de mindent lemetéltünk a gépről és átvizsgáltattam,rosszat kicseréltük, azóta ment kb 2000-et és fain is, remélem 5000-et megint elmegy!
A nagyobb gépen a sisu motornál 10.000 óra van de még nemvolt vele baj, csak az elektromos tápszivattyút kellett kétszer cserélni ezalatt. Látszik, hogy hidegindításnál picit "ifásabb" a sztori már a beröffenés pillanatában, biztos, hogy mosódik már ki az injektorok vége, de amúgy stabilan egészségesen üzemel, csak bírja majd még sokáig reméljük.
Válasz MFM #17011. hozzászólásáraKibányászod a régit,beütöd az újat. Ha mindent odakészítesz,az olajat se kell elengedni. 1-2 liter folyik ki,ha ügyes vagy! Kérdés,h biztosan a szimering folyik,és nem a csonk mellett a bordás hüvelyből.
Válasz picus #17010. hozzászólásáraRo merre?
Abban esetleg tudtok segíteni, hogy fordítható kardános gépen a szimeringet hogyan lehet cserélni?
Válasz lala1 #17005. hozzászólásáraA tegnap kezdte es van,h megy rendesen es van,h ezt csinalya!!elozmeny semmi nemvolt!!ez a problema,h Romaniabol vagyok!!:( es erefele elegge elvan maradva a szervizes dolog!!(sajnos):((
Válasz Vadmalac #17008. hozzászólásáraRendesen kútról tankolunk mint mindenki más a faluban, de a többi gépünk még sosem járt így, csak ez az egy...
Válasz Ádám Zoltán_58033 #16990. hozzászólásáraMiből tankolsz?
Válasz Vinkó75 #17006. hozzászólásáraEgész pontosan......www.justanswer.com/agriculture-and-farm-equipment/8nau8-point-not-work
Válasz lala1 #17004. hozzászólásáraÜdv ! www.justanswer.com. Kevin belevaló fickó...szépen felpakol mindent. De kérdezni is lehet tőle.
Válasz picus #17003. hozzászólásáraTöbb probléma okozhatja. Nekem az emelő és süllyesztőszelep hézagolása oldotta még ezt a problémát. Ha a poti megy el,akkor inkább összevissza emel süllyesztett,vagy végálásban nem engedi el az LS-t. Esetleg csak a gyorsemelő süllyesztő gombok folyamatos nyomva tartásával működik csak (vészüzemmód). Mióta van ez a probléma,s hogyan kezdődött? Helyileg hol vagy?
Válasz Vinkó75 #17000. hozzászólásáraSzevasz! Neked van erről a kalibrálásról irományod?
Válasz Vinkó75 #17002. hozzászólásáranincs sajnos es ezer erdeklodom!!!!!
Válasz picus #17001. hozzászólásáraKözeledben van ki csinálta már, esetleg szervíz.
Válasz Vinkó75 #17000. hozzászólásárade hol tudnam en azt vegignezni????:D
Válasz picus #16999. hozzászólásáraAz egy "hosszú dolog" bár nem lehetetlen. Diag biztosíték....index kapcsoló jobra balra fényváltó kapcsoló ..És ismerni a számsorok hivatkozását. És a lementési folyamatokat. Nézd végig hogyan csinálják abból jobban tanulsz. Mint oldalakat írni és lépéseket.
Válasz Vinkó75 #16997. hozzászólásáraes a kalibralast,h kellene csinalnom???????:D
Válasz mtz1221 #16996. hozzászólásáraAZ újat nem tudom de van gyári felújított 1,5mill.
Válasz picus #16995. hozzászólásáraNem biztos ! De lehet ott vezeték szakadás....fogas ív probléma a potit egy multival is ki lehet mérni.A poti o,5-1,5 és 3,5-4,5 volt közt kell mutatnia ha jól működik. Ellenkező esetben poti vagy vezeték probléma. Majd kalibrálás de lehet az is segítene elsőre. De lehet léptetőmotor probléma is. Diagnosztika kell mindenképp.
Válasz Ádám Zoltán_58033 #16990. hozzászólásáraCsak kíváncsiságból kérdem,menyi egy új szivattyú hogy másodszor is megvetted a felújítottat ?
Válasz Vinkó75 #16992 hozzászólásara koszonom a segitseget es meg volna egy kerdesem,h ezt kellene kicserelni ha minden igaz??:D
Válasz Ádám Zoltán_58033 #16990. hozzászólásáraLegalább most már biztos lehetsz benne ,hogy vannak benne forgó alkatrészek.
..
((ha eddig kételkedtél volna benne.))
Válasz Ádám Zoltán_58033 #16990. hozzászólására ez egy szep tortenet!!! igen ennyire ki vagyunk szolgaltatva es enis amiota az eszemet tudom azota traktoron es kombanyon nevelkedtem de igazabol nemvolt ijen potmeteres dolgokkal bajom!! inkabb mind mekanikus problemakkal volt dolgom!igy ne haragugyatok ha nem igazan tudom mirolis beszeltek!:( csak szeretnem megoldani a problemat ha lehetseges es ne kelyen szervizt hivjak!:(
Válasz picus #16989. hozzászólására
Válasz picus #16989. hozzászólásáraA hátsó függesztő karon van, a tövén és biztos le van burkolva ,kövesd a vezetéket,ez az első lépés .
Leírok egy szép történetet:Tárcsázok két héttel ezelőtt a 8220-as nagy gép kiírt egy hibakódot ami azt jelentette el van dugulva az üzemanyag szűrő. Vetten rá gyorsan kettőt de a hiba nem múlt el.Elhívtam egy srácot aki megállapította, hogy az injektornyomás nem megy fel csak 800ra 1200 helyett.Nem hittem el, hiszen mikor megvettem három évvel ezelőtt 6db új injektort kapott és azt mondta a KFT vezetője vegyek egy olyan szivatyút rá amiben minden ki van cserélve csak a külseje a régi..Megvettem mindent 800 ezren felül fizettem. A gép azóta 1000 üzemórát ment. Most kiderült a szivatyúban minden el volt kopva, mondom nekik de hát azt mondták 6-7 ezret megy de nem ment csak 1 ezret. Egy kedves kis nő azt mondta , hát forgó alkatrészek vannak abban, csapágyak.Most 43 éves vagyok 5 éves korom óta hordott nagyapám a kombájnnal. Egész életemben szerelő voltam, így nem tudtam mit mondhatnák ennek a kis hölgynek arra hogy forgó alkatrész van a traktorban. Megint kifizettem nekik 500 ezret és csendben eljöttem. Összeraktuk jó lett...De vajon meddig? Ennyire ki vagyunk szolgáltatva mindennek? Engem azóta mintha agyonvertek volna, nem a pénz miatt csak egyszerűen megviselt ez a helyzet.
Válasz Diesel Tibor #16988. hozzászólásáraok csak az a problemm,h nemtudom,h hol talalhato az a potmeter es,h mit kell a csavarhuzoval csavarni!!!!!:D
Válasz picus #16987. hozzászólásáraAkkor Ádám írása a követendő.
Válasz Diesel Tibor #16986. hozzászólásáraez egy John deere 6506 os szeria!