Hello,szeretném kérdezni hogy 7600 jd vizpumpáját RE41157 hol lene érdemes beszerezni? Érdemes javitani vagy komplett csere az okosabb választás? Amit kellene cserélni az a tengej csapágyal,szimering,turbina mert törött...
Válasz Drisa #16586. hozzászólásáraSzia!
Köszi a választ!
Kèt mtz 82es van most azokról kellene levenni a terhet,meg rólunk is azt aminek az mtz kitesz minket.
100-110 lovas john deere ami vet , permetez,báláz,bálát hord, homlokrakodóval pakol(bálát,trágyát). Van 250 ha meg ~ 150 szarvasmarha növendèkkel.
A lènyeg h valami használt de megbízható gèpet szeretnèk ami jobb minden téren mint a mostani mtz-ék.
Válasz mimre #16584. hozzászólásáraA mi 6820asunk tavaly ment el pont 10.000 órával 14 évesen, 9000 körül voltak injektorok cserélve, még csere előtt is 140 lóvat mértünk le róla. gondolom utána csak jobb lett.
Kérdés mire kell? 150-200 hektárra vezérgépnek? Vagy pótkocsizni bálázni vetni?
Válasz lala1 #16575. hozzászólásáraÚgy van ahogy mondtad,még a mellső meghajtóházat is le kellett venni,hogy a tengelyt kihúzva ki tudjuk fűzni a szíjat. Köszönöm a segítséget!!
Válasz Jaffa13 #16569. hozzászólásáraGondolom inkább a front pto miatt. Tegyél képet,mert többféle megoldás van! De mindenképp 2 ember és egy "motorforgató" szükséges hozzá! Ezek nélkül űberszívás! Találkoztam olyannal,ahol még a hajtóművet is meg kellett lazítani és előrébbhúzni,hogy kiférjen a szíj.
Válasz .Feco. #16550. hozzászólásáraA cséplődob lehet h nem jó példa volt, de amikor pl az energiafű-medve 0.5 másodperc alatt fogta le a motort, és vele az egész hajtásláncot, ott volt csak igazán nyíróerő..
Mindenesetre ha a legszélsőségesebb példákat keressük, úgymint függesztett váltvaforgató eke, azt is vizsgálnunk kéne hogy egyáltalán vannak e ilyen eszközei vagy mire használja a traktort. A kiverődés meg pont azért van mert ilyen helyre, mint a a traktor fara, egy illesztés néklüli( gyári fogazás) összeszerelés eleve önmagában hordozza azt hogy ki fog verődni. Mivel amikor felrakják eleve van egy kicsi kottyanása. Olyan eszközzel mint pl a rapid rúdján a kis kocsi, ami folyamatosan fel-le lökdösi a karokat, elég hamar meg is eszi. Ha ez fixen lenne rögzítve, sose enné meg. Megoldás lenne esetleg, ha ez a fogazott rész egy helyen fel lenne vágva és egy nagy csavarral fixre lehetne szorítani a tengelyre. Egyébként szerintem csak a gyártás és összeszerelés egyszerűsége miatt használják ezt a rögzítést, meg így előbb utóbb kell belőle egy pótalkatrész 500 ért.
Válasz GREVEN #16566. hozzászólásáraNem kell már külön engedély meg hivatalosan beírni,ha szélesebb 2.55m-nél akkor kötelező használni mindegy milyen a rendszámod színe!!
Mondjuk felén nem mindennapi látvány ez a szerkezet, így még hamarabb kedve szottyan moleszterálni.
Pláne érdekessé teszi a dolog leforduláskor mikor keresztbe vágja magát és mondjuk a függesztett grúberrel letarolom a marháját aki épp ki akar kerülni.
Válasz GREVEN #16563. hozzászólásáraA rendőr ,mint olyan faj....Szezonálisan mar.Vagy simán szoríííja az asszony tangája. Komolyan, a kombájn is zöldel megy, villogóval. Én általában át átadom a kulcsot a cövegnek..és megindulok gyalog amerre jobb az út. Idáig be jött. Jah és szóltam neki vigyázza a vasat, mivel ha le lopják az drága lesz ! Alapból felcseszem magam az ilyen madárkán ! Dobd rá a villogót. Mivel ha beléd megy valaki, legalább legyen mire alapoznod a védelmed..pl.
Válasz PZ #16555. hozzászólásáraTermészetesen működjön a dolog..Az előző is azért kopott el mivel ez az alkatrész úgy működik mint az autóknál a kanyarstabilizátor. Kiegyenlíti a két munkahengert, valamint a függesztő karok által átadott csavaró erőt,az emelőkarokról. Ez igazából eke húzásakor jelentkezik. Mivel az eke nem szeretne a földben maradni minden áron. Erre példa mikor az őszi magágy készítés átállásakor a tulaj nem tette át a függesztő karokat a fix furatba..egész nap billegett utána az eke. Először nem értette mért dől ki az eke a barázdából. Tehát van nyíró erő. Elsősorban nem kifejezetten emeléskor. Mivel a forgási pont csak támaszt. Az emelő pont előrébb van. Itt a váltós eke átfordítása pláne ha nem gerenda elmozdítós. Valamint az erő kiegyenlítéskori csavarás. A fő probléma....azért sok sikert hozzá. Van benne meló szépen.
Válasz VTR-es #16558. hozzászólásáraAzért nem értettem,mert többféle megoldás van.Kicsiből lehet nagyot,nagyból kicsit.
Gépész ilyet nem kérdez.
Egy pár évet lehúztam ott,lehetetlent nem ismernek.
Válasz Mf-es? #16556. hozzászólásáraHa a tengelyről és a karokról le(ki) van esztergálva a borda,milyen megoldással és mivel töltik ki, amibe új bordát marnak.
Ha jól számoltam a nyíróerőt:239904N azaz 23,9To terhelésnél nyíródik a 3 db retesz.
Karonként!
Kevés?
Egyébként nem csak Kerb fogazással készült tengelyt láttam már a JD-től!
Válasz PZ #16523. hozzászólásáraHa egyenletesen van terhelve a két kar pl egy vetőgéppel akkor működik, de ha az egyik kar nagyobb erőt kap mint a másik pl váltva forgó eke, akkor van esély arra hogy elvágja a reteszeket valamelyik oldalon.
Válasz Kolláth Tamás #16551. hozzászólásáraItt jó példa inkább a 6 és 21 bordás tlt tengely lenne. A 21 bordással sokkal nagyobb erőt vagy teljesítményt át lehet vinni.
A másik meg ha a tervezők így oldották meg, akkor így bírja azt a súlyt el, amiért fizettél. Ha a másik megoldás is elég lenne akkor nem az olcsóbbat választják?
Válasz .Feco. #16550. hozzászólásáraÜdv. Nem okoskodáskként mondom de ha jó szorosan van illesztve bírnia kell a terhelést. Gondolj csak bele egy hátsó kerékagynàl milyen erők ébrednek, és ott legtöbb esetben csak 1 retesz van.
Válasz bandigh #16548. hozzászólásáraA cseplodobhoz ne hasonlítsd, mert ott a nagy fordulat miatt van alapból egy komoly tehetetlenség. Csak abba gondolj bele, hogy nyirocsavart a dob sosem nyit el nagy fordulaton, csak mindig alacsonynal, vagy indításnál. Épp azért mert a nyiroero a sebességgel fordítottan aranyos.
Ez pont azért gyenge szerintem, mert nem állandó terhelésen van, hanem hirtelen véletlenszerűen kaphat nagy erőhatást (mondjuk egy valtvaforgato eke atforditasanal hirtelen termelődik a súlypont egyik oldalról at a másikra, vagy hasonló hatás amikor egy oldalkaszat lefordítol munkahelyzetbe. Amíg középre fele dől addig mindkét kart támasztja, amikor atbillen munkahelyzetbe hirtelen a balt felfelé húzza a jobbat lefelé nyomja.)
Válasz PZ #16544. hozzászólásáraKezdjük onnan, hogy itt alapból nem az óriási csavaróerőket kell elképzelni, mert nem ennek a tengelynek az elfordításával emel a gép. Az egész reteszelés csak a két kar egymástól való elfordulását akadályozza meg, ami pl akkor nagy erő ha egyik függesztőkarra kötsz egy betontuskót, és azt akarod kiemelni. Viszont milyen erők mennek át egy-egy cséplődobon, variátoron stb ahol rendszerint 1 ilyen retesz van. Ha a 3 darabot összeadod akkor egy 8 cm hosszú és 36 mm széles reteszt kéne csak úgy elnyírni "mint a szart", amire valószinüleg ez a hidraulikarendszer nem képes, tekintve h teljes erővel nem is lehet erre terhelni, mert emeléskor nem ezt akarja elnyírni, csak ha direkt a fél oldalát terheled. Ha mondjuk négyet tennél már 48mm X 80 mm lenne az elnyírandó felület, ami már brutál, tudna annyit mint a libafog, főleg azért mert ez illesztve van nem lötyög, meg meg nem verődik ki. Bár a 3 is elbírja szerintem.
Viszont a legfelső képen látszik, hogy maradt valami a fogazásból, talán jobban ki kellett volna szedni, vastagabb perselyt használni, így a retesz is lehetne vastagabb, hogy mélyebben be tudjon támasztani a szürkeöntvénybe, mert lehet h ott van a szűk keresztmetszet a rendszerben.
Válasz PZ #16544. hozzászólásáraÉn enyhe kúposra csináltam volna a perselyt és a kart is olyanra marattam volna fel, ha az egyszer összeszorul többet nem kell szétszedni.
A reteszed önmagában karcsúnak tűnik, de ha van a palástfelületek közt zsugorkötés akkor jó lehet.
Helló!
Örülök, hogy sikerült felébreszteni a kis csapatot a szendergésből!
Na, szóval a tengelyre a persely hegesztőfuratokon keresztül van rögzítve,pont a Papa maci által említett nyírás-csavarás miatt.A tengelyre a kar 0,03-0,05 mm méreteltéréssel van illesztve.
Persely anyaga:CrMo4.
A retesz anyaga szabvány szerint:C45
Mérete 12X8x80 mm
A reteszt le lehetett volna hőkezelni, de a kar anyaga szürkeöntvény (ami nem nevezhető túl keménynek) és inkább a retesz nyíródjon, mint a kar menjen teljesen tönkre.
Szerintem!
És ha 5 retesz kerül bele? Erről mi a vélemény?
Komoly válaszokat várok!
Sziasztok!
8000-re 560+áfa volt a nyáron cseréltem.Szerintem azt a 3 éket úgy elnyírja mint a sz@rt.Fél áron fel újították volna olyan bordákkal mint a gyári volt.
25084 hozzászólás
Válasz tattaribogyo #16588. hozzászólására
Hello,szeretném kérdezni hogy 7600 jd vizpumpáját RE41157 hol lene érdemes beszerezni? Érdemes javitani vagy komplett csere az okosabb választás? Amit kellene cserélni az a tengej csapágyal,szimering,turbina mert törött...
Válasz Drisa #16586. hozzászólásáraSzia!
Köszi a választ!
Kèt mtz 82es van most azokról kellene levenni a terhet,meg rólunk is azt aminek az mtz kitesz minket.
100-110 lovas john deere ami vet , permetez,báláz,bálát hord, homlokrakodóval pakol(bálát,trágyát). Van 250 ha meg ~ 150 szarvasmarha növendèkkel.
A lènyeg h valami használt de megbízható gèpet szeretnèk ami jobb minden téren mint a mostani mtz-ék.
Válasz mimre #16584. hozzászólásáraA mi 6820asunk tavaly ment el pont 10.000 órával 14 évesen, 9000 körül voltak injektorok cserélve, még csere előtt is 140 lóvat mértünk le róla. gondolom utána csak jobb lett.
Kérdés mire kell? 150-200 hektárra vezérgépnek? Vagy pótkocsizni bálázni vetni?
Válasz Traktoros86 #16581. hozzászólásáraVagy még több. Egy 4 hengeres stanadyne adagoló felújításra 780e+fát mondtak ! Új meg 800 lett volna.
Sziasztok!
Szeretném kérdezni ,hogy 10 000 üzemóra az nagyon sok egy 14éves JD traktorban,vagy van még az ilyenben élet?
Köszönöm segítségeteket!
ECU 000.629,19 ez a hibakódunk, adagoló vezérlés hiba. forgásjeladó probléma lehet csak nem tudni mennyire kell ezért javítani.
Válasz Traktoros86 #16581. hozzászólásáraAz nem sok!
Válasz Erzsók #16579. hozzászólásáraCsakis KECEL 4-5 ezzere készülj
www.benedeczkimuhely.hu ők a legjobbak!
Válasz lala1 #16575. hozzászólásáraÚgy van ahogy mondtad,még a mellső meghajtóházat is le kellett venni,hogy a tengelyt kihúzva ki tudjuk fűzni a szíjat. Köszönöm a segítséget!!
John deere 6820 adagoló felujítát ki merre ajánl???
Válasz Mf-es? #16576. hozzászólásáraDrága ! Ettől sokkal olcsóbban is van! Motor olaj annyi mint máshol de hidraulika drága .
Válasz Mf-es? #16576. hozzászólására


Ez jó áron van?Minőség?
Válasz Jaffa13 #16569. hozzászólásáraGondolom inkább a front pto miatt. Tegyél képet,mert többféle megoldás van! De mindenképp 2 ember és egy "motorforgató" szükséges hozzá! Ezek nélkül űberszívás! Találkoztam olyannal,ahol még a hajtóművet is meg kellett lazítani és előrébbhúzni,hogy kiférjen a szíj.
Válasz jozef19 #16573. hozzászólásáraNyugodj meg a E-Fü -bocs-is tud sok sok kellemetlenséget okozni!!!


Válasz bandigh #16568. hozzászólásáraAmi a variator szijat szakitsa az a medve,a tobbi csak bocs...
Válasz papa maci #16571. hozzászólásáraigen
Válasz Jaffa13 #16569. hozzászólásáraA ventilátor szíjra gondolsz ?
Válasz bandigh #16568. hozzászólásáraAz energia fü -Medve az igazán alattomos tud lenni!!!!




7700-ás JD traktorról cserélt már valaki szíjat a hűtőnél? A gondom a fronthidraulika miatt van. Ha tudtok kérlek segítsetek???
Válasz .Feco. #16550. hozzászólásáraA cséplődob lehet h nem jó példa volt, de amikor pl az energiafű-medve 0.5 másodperc alatt fogta le a motort, és vele az egész hajtásláncot, ott volt csak igazán nyíróerő..
Mindenesetre ha a legszélsőségesebb példákat keressük, úgymint függesztett váltvaforgató eke, azt is vizsgálnunk kéne hogy egyáltalán vannak e ilyen eszközei vagy mire használja a traktort. A kiverődés meg pont azért van mert ilyen helyre, mint a a traktor fara, egy illesztés néklüli( gyári fogazás) összeszerelés eleve önmagában hordozza azt hogy ki fog verődni. Mivel amikor felrakják eleve van egy kicsi kottyanása. Olyan eszközzel mint pl a rapid rúdján a kis kocsi, ami folyamatosan fel-le lökdösi a karokat, elég hamar meg is eszi. Ha ez fixen lenne rögzítve, sose enné meg. Megoldás lenne esetleg, ha ez a fogazott rész egy helyen fel lenne vágva és egy nagy csavarral fixre lehetne szorítani a tengelyre. Egyébként szerintem csak a gyártás és összeszerelés egyszerűsége miatt használják ezt a rögzítést, meg így előbb utóbb kell belőle egy pótalkatrész 500 ért.
Válasz GREVEN #16566. hozzászólásáraNem kell már külön engedély meg hivatalosan beírni,ha szélesebb 2.55m-nél akkor kötelező használni mindegy milyen a rendszámod színe!!
Válasz papa maci #16565. hozzászólásáraHát igen.
Mondjuk felén nem mindennapi látvány ez a szerkezet, így még hamarabb kedve szottyan moleszterálni.
Pláne érdekessé teszi a dolog leforduláskor mikor keresztbe vágja magát és mondjuk a függesztett grúberrel letarolom a marháját aki épp ki akar kerülni.
De csak kellene rá valami jelzés.
Válasz GREVEN #16563. hozzászólásáraA rendőr ,mint olyan faj....Szezonálisan mar.Vagy simán szoríííja az asszony tangája.
Komolyan, a kombájn is zöldel megy, villogóval. Én általában át átadom a kulcsot a cövegnek..és megindulok gyalog amerre jobb az út. Idáig be jött. Jah és szóltam neki vigyázza a vasat, mivel ha le lopják az drága lesz ! Alapból felcseszem magam az ilyen madárkán ! Dobd rá a villogót. Mivel ha beléd megy valaki, legalább legyen mire alapoznod a védelmed..pl.
Válasz GREVEN #16563. hozzászólásáraÚgy tudom,változott a jogszabály.Bármire tehetsz sárga villogót.
Igaz lehet nem ez a legmegfelelőbb topic, de zöld gépre kerülne. Zöld rendszámmal használt gépre tehetek villogot?
Ugye nincs forgalmi amibe benne lenne.
Miféle képen lehet ezt megoldani?
Ismerős mondta hogy a horti két hernyot marták a rendőrök nagyon zöld rendszámmal és villogóval.
Válasz PZ #16555. hozzászólásáraTermészetesen működjön a dolog..Az előző is azért kopott el mivel ez az alkatrész úgy működik mint az autóknál a kanyarstabilizátor. Kiegyenlíti a két munkahengert, valamint a függesztő karok által átadott csavaró erőt,az emelőkarokról. Ez igazából eke húzásakor jelentkezik. Mivel az eke nem szeretne a földben maradni minden áron.
Erre példa mikor az őszi magágy készítés átállásakor a tulaj nem tette át a függesztő karokat a fix furatba..egész nap billegett utána az eke. Először nem értette mért dől ki az eke a barázdából. Tehát van nyíró erő. Elsősorban nem kifejezetten emeléskor. Mivel a forgási pont csak támaszt. Az emelő pont előrébb van. Itt a váltós eke átfordítása pláne ha nem gerenda elmozdítós. Valamint az erő kiegyenlítéskori csavarás. A fő probléma....azért sok sikert hozzá. Van benne meló szépen.
Válasz Mf-es? #16560. hozzászólásáraA végén még jobbat csinálnak, mint a gyári volt hehe.
Válasz VTR-es #16558. hozzászólásáraAzért nem értettem,mert többféle megoldás van.Kicsiből lehet nagyot,nagyból kicsit.
Gépész ilyet nem kérdez.
Egy pár évet lehúztam ott,lehetetlent nem ismernek.
Válasz Mf-es? #16556. hozzászólásáraA semmibő nem tudnak illeszkedő bordát gyártani.
Valahova anyagot kő esetleg tenni.
Válasz Mf-es? #16556. hozzászólásáraHa a tengelyről és a karokról le(ki) van esztergálva a borda,milyen megoldással és mivel töltik ki, amibe új bordát marnak.
Válasz Dave #16553. hozzászólásáraJó példa, de a 21 bordás hamarabb is kiverődik.Nagy sorozatba lehet olcsóbb sűrűbordát gyártani mint a reteszkötés.-
Válasz .Szabi. #16552. hozzászólásáraMég most se értem.

Helló!
Ha jól számoltam a nyíróerőt:239904N azaz 23,9To terhelésnél nyíródik a 3 db retesz.
Karonként!
Kevés?
Egyébként nem csak Kerb fogazással készült tengelyt láttam már a JD-től!
Válasz PZ #16523. hozzászólásáraHa egyenletesen van terhelve a két kar pl egy vetőgéppel akkor működik, de ha az egyik kar nagyobb erőt kap mint a másik pl váltva forgó eke, akkor van esély arra hogy elvágja a reteszeket valamelyik oldalon.
Válasz Kolláth Tamás #16551. hozzászólásáraItt jó példa inkább a 6 és 21 bordás tlt tengely lenne. A 21 bordással sokkal nagyobb erőt vagy teljesítményt át lehet vinni.
A másik meg ha a tervezők így oldották meg, akkor így bírja azt a súlyt el, amiért fizettél. Ha a másik megoldás is elég lenne akkor nem az olcsóbbat választják?
Válasz Mf-es? #16549. hozzászólásáraAzt,amit a tizedéért rátettek volna....
Válasz .Feco. #16550. hozzászólásáraÜdv. Nem okoskodáskként mondom de ha jó szorosan van illesztve bírnia kell a terhelést. Gondolj csak bele egy hátsó kerékagynàl milyen erők ébrednek, és ott legtöbb esetben csak 1 retesz van.
Válasz bandigh #16548. hozzászólásáraA cseplodobhoz ne hasonlítsd, mert ott a nagy fordulat miatt van alapból egy komoly tehetetlenség. Csak abba gondolj bele, hogy nyirocsavart a dob sosem nyit el nagy fordulaton, csak mindig alacsonynal, vagy indításnál. Épp azért mert a nyiroero a sebességgel fordítottan aranyos.
Ez pont azért gyenge szerintem, mert nem állandó terhelésen van, hanem hirtelen véletlenszerűen kaphat nagy erőhatást (mondjuk egy valtvaforgato eke atforditasanal hirtelen termelődik a súlypont egyik oldalról at a másikra, vagy hasonló hatás amikor egy oldalkaszat lefordítol munkahelyzetbe. Amíg középre fele dől addig mindkét kart támasztja, amikor atbillen munkahelyzetbe hirtelen a balt felfelé húzza a jobbat lefelé nyomja.)
Nem véletlen szoktak ezek kiverodni...
Válasz .Szabi. #16543. hozzászólásáraMilyen másik?
Válasz PZ #16544. hozzászólásáraKezdjük onnan, hogy itt alapból nem az óriási csavaróerőket kell elképzelni, mert nem ennek a tengelynek az elfordításával emel a gép. Az egész reteszelés csak a két kar egymástól való elfordulását akadályozza meg, ami pl akkor nagy erő ha egyik függesztőkarra kötsz egy betontuskót, és azt akarod kiemelni. Viszont milyen erők mennek át egy-egy cséplődobon, variátoron stb ahol rendszerint 1 ilyen retesz van. Ha a 3 darabot összeadod akkor egy 8 cm hosszú és 36 mm széles reteszt kéne csak úgy elnyírni "mint a szart", amire valószinüleg ez a hidraulikarendszer nem képes, tekintve h teljes erővel nem is lehet erre terhelni, mert emeléskor nem ezt akarja elnyírni, csak ha direkt a fél oldalát terheled. Ha mondjuk négyet tennél már 48mm X 80 mm lenne az elnyírandó felület, ami már brutál, tudna annyit mint a libafog, főleg azért mert ez illesztve van nem lötyög, meg meg nem verődik ki. Bár a 3 is elbírja szerintem.
Viszont a legfelső képen látszik, hogy maradt valami a fogazásból, talán jobban ki kellett volna szedni, vastagabb perselyt használni, így a retesz is lehetne vastagabb, hogy mélyebben be tudjon támasztani a szürkeöntvénybe, mert lehet h ott van a szűk keresztmetszet a rendszerben.
Válasz PZ #16544. hozzászólásáraMilyen masina ez?
A régieken 40 év alatt sem mozdult meg a kar a tengelyen, nem értem az újabbakon miért fordul elő.
Válasz PZ #16544. hozzászólásáraÉn enyhe kúposra csináltam volna a perselyt és a kart is olyanra marattam volna fel, ha az egyszer összeszorul többet nem kell szétszedni.
A reteszed önmagában karcsúnak tűnik, de ha van a palástfelületek közt zsugorkötés akkor jó lehet.
Válasz Mf-es? #16542. hozzászólásáraKöszi.
Helló!
Örülök, hogy sikerült felébreszteni a kis csapatot a szendergésből!
Na, szóval a tengelyre a persely hegesztőfuratokon keresztül van rögzítve,pont a Papa maci által említett nyírás-csavarás miatt.A tengelyre a kar 0,03-0,05 mm méreteltéréssel van illesztve.
Persely anyaga:CrMo4.
A retesz anyaga szabvány szerint:C45
Mérete 12X8x80 mm
A reteszt le lehetett volna hőkezelni, de a kar anyaga szürkeöntvény (ami nem nevezhető túl keménynek) és inkább a retesz nyíródjon, mint a kar menjen teljesen tönkre.
Szerintem!
És ha 5 retesz kerül bele? Erről mi a vélemény?
Komoly válaszokat várok!
Sziasztok!
Válasz Mf-es? #16539. hozzászólásárahová tették volna azt a másik a bordát?????
Válasz Ares 826 #16541. hozzászólásárahttp://susan.hmvasarhely.hu/muhely.php
Válasz Mf-es? #16539. hozzászólásáraHol csinálnak ilyen bordázást?
8000-re 560+áfa volt a nyáron cseréltem.Szerintem azt a 3 éket úgy elnyírja mint a sz@rt.Fél áron fel újították volna olyan bordákkal mint a gyári volt.