Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.67 Ft USD 390.93 Ft CHF 432.71 Ft GBP 500 Ft

Fórum

John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben

Létrehozta: korzo , 2009-01-10 20:09:16

Kedvencekhez Segítség

25062 hozzászólás
#16562 apuci
2016-03-16 19:01:00

Válasz GREVEN #16566. hozzászólásáraNem kell már külön engedély meg hivatalosan beírni,ha szélesebb 2.55m-nél akkor kötelező használni mindegy milyen a rendszámod színe!!smile wink

#16561 GREVEN
2016-03-16 18:52:29

Válasz papa maci #16565. hozzászólásáraHát igen.

Mondjuk felén nem mindennapi látvány ez a szerkezet, így még hamarabb kedve szottyan moleszterálni.

Pláne érdekessé teszi a dolog leforduláskor mikor keresztbe vágja magát és mondjuk a függesztett grúberrel letarolom a marháját aki épp ki akar kerülni.

De csak kellene rá valami jelzés.

#16560 papa maci
2016-03-16 18:17:55

Válasz GREVEN #16563. hozzászólásáraA rendőr ,mint olyan faj....Szezonálisan mar.Vagy simán szoríííja az asszony tangája.smile laugh Komolyan, a kombájn is zöldel megy, villogóval. Én általában át átadom a kulcsot a cövegnek..és megindulok gyalog amerre jobb az út. Idáig be jött. Jah és szóltam neki vigyázza a vasat, mivel ha le lopják az drága lesz ! Alapból felcseszem magam az ilyen madárkán ! Dobd rá a villogót. Mivel ha beléd megy valaki, legalább legyen mire alapoznod a védelmed..pl.

#16559 Mf-es?
2016-03-16 18:13:08

Válasz GREVEN #16563. hozzászólásáraÚgy tudom,változott a jogszabály.Bármire tehetsz sárga villogót.

#16558 GREVEN
2016-03-16 18:00:32

Igaz lehet nem ez a legmegfelelőbb topic, de zöld gépre kerülne. Zöld rendszámmal használt gépre tehetek villogot?

Ugye nincs forgalmi amibe benne lenne.

Miféle képen lehet ezt megoldani?

Ismerős mondta hogy a horti két hernyot marták a rendőrök nagyon zöld rendszámmal és villogóval.

#16557 papa maci
2016-03-16 16:51:42

Válasz PZ #16555. hozzászólásáraTermészetesen működjön a dolog..Az előző is azért kopott el mivel ez az alkatrész úgy működik mint az autóknál a kanyarstabilizátor. Kiegyenlíti a két munkahengert, valamint a függesztő karok által átadott csavaró erőt,az emelőkarokról. Ez igazából eke húzásakor jelentkezik. Mivel az eke nem szeretne a földben maradni minden áron. smile laugh Erre példa mikor az őszi magágy készítés átállásakor a tulaj nem tette át a függesztő karokat a fix furatba..egész nap billegett utána az eke. Először nem értette mért dől ki az eke a barázdából. Tehát van nyíró erő. Elsősorban nem kifejezetten emeléskor. Mivel a forgási pont csak támaszt. Az emelő pont előrébb van. Itt a váltós eke átfordítása pláne ha nem gerenda elmozdítós. Valamint az erő kiegyenlítéskori csavarás. A fő probléma....azért sok sikert hozzá. Van benne meló szépen.

#16556 Sötét Paraszt
2016-03-16 12:53:12

Válasz Mf-es? #16560. hozzászólásáraA végén még jobbat csinálnak, mint a gyári volt hehe.

#16555 Mf-es?
2016-03-16 12:34:52

Válasz VTR-es #16558. hozzászólásáraAzért nem értettem,mert többféle megoldás van.Kicsiből lehet nagyot,nagyból kicsit.
Gépész ilyet nem kérdez.
Egy pár évet lehúztam ott,lehetetlent nem ismernek.

#16554 Sötét Paraszt
2016-03-16 12:22:35

Válasz Mf-es? #16556. hozzászólásáraA semmibő nem tudnak illeszkedő bordát gyártani.
Valahova anyagot kő esetleg tenni.

#16553 VTR-es
2016-03-16 12:20:29

Válasz Mf-es? #16556. hozzászólásáraHa a tengelyről és a karokról le(ki) van esztergálva a borda,milyen megoldással és mivel töltik ki, amibe új bordát marnak.

#16552 VTR-es
2016-03-16 12:15:13

Válasz Dave #16553. hozzászólásáraJó példa, de a 21 bordás hamarabb is kiverődik.Nagy sorozatba lehet olcsóbb sűrűbordát gyártani mint a reteszkötés.-

Nincs profilkép
#16550 PZ
2016-03-16 11:31:36

Helló!

Ha jól számoltam a nyíróerőt:239904N azaz 23,9To terhelésnél nyíródik a 3 db retesz.
Karonként!
Kevés?
Egyébként nem csak Kerb fogazással készült tengelyt láttam már a JD-től!

Nincs profilkép
#16549 Szabolcs80
2016-03-16 10:43:31

Válasz PZ #16523. hozzászólásáraHa egyenletesen van terhelve a két kar pl egy vetőgéppel akkor működik, de ha az egyik kar nagyobb erőt kap mint a másik pl váltva forgó eke, akkor van esély arra hogy elvágja a reteszeket valamelyik oldalon.

Nincs profilkép
#16548 Dave
2016-03-16 10:08:34

Válasz Kolláth Tamás #16551. hozzászólásáraItt jó példa inkább a 6 és 21 bordás tlt tengely lenne. A 21 bordással sokkal nagyobb erőt vagy teljesítményt át lehet vinni.
A másik meg ha a tervezők így oldották meg, akkor így bírja azt a súlyt el, amiért fizettél. Ha a másik megoldás is elég lenne akkor nem az olcsóbbat választják?

Nincs profilkép
#16547 .Szabi.
2016-03-16 09:37:25

Válasz Mf-es? #16549. hozzászólásáraAzt,amit a tizedéért rátettek volna....

#16546 Kolláth Tamás
2016-03-16 08:21:36

Válasz .Feco. #16550. hozzászólásáraÜdv. Nem okoskodáskként mondom de ha jó szorosan van illesztve bírnia kell a terhelést. Gondolj csak bele egy hátsó kerékagynàl milyen erők ébrednek, és ott legtöbb esetben csak 1 retesz van.

#16545 .Feco.
2016-03-16 07:13:18

Válasz bandigh #16548. hozzászólásáraA cseplodobhoz ne hasonlítsd, mert ott a nagy fordulat miatt van alapból egy komoly tehetetlenség. Csak abba gondolj bele, hogy nyirocsavart a dob sosem nyit el nagy fordulaton, csak mindig alacsonynal, vagy indításnál. Épp azért mert a nyiroero a sebességgel fordítottan aranyos.
Ez pont azért gyenge szerintem, mert nem állandó terhelésen van, hanem hirtelen véletlenszerűen kaphat nagy erőhatást (mondjuk egy valtvaforgato eke atforditasanal hirtelen termelődik a súlypont egyik oldalról at a másikra, vagy hasonló hatás amikor egy oldalkaszat lefordítol munkahelyzetbe. Amíg középre fele dől addig mindkét kart támasztja, amikor atbillen munkahelyzetbe hirtelen a balt felfelé húzza a jobbat lefelé nyomja.)

Nem véletlen szoktak ezek kiverodni...

#16543 bandigh
2016-03-15 21:37:33

Válasz PZ #16544. hozzászólásáraKezdjük onnan, hogy itt alapból nem az óriási csavaróerőket kell elképzelni, mert nem ennek a tengelynek az elfordításával emel a gép. Az egész reteszelés csak a két kar egymástól való elfordulását akadályozza meg, ami pl akkor nagy erő ha egyik függesztőkarra kötsz egy betontuskót, és azt akarod kiemelni. Viszont milyen erők mennek át egy-egy cséplődobon, variátoron stb ahol rendszerint 1 ilyen retesz van. Ha a 3 darabot összeadod akkor egy 8 cm hosszú és 36 mm széles reteszt kéne csak úgy elnyírni "mint a szart", amire valószinüleg ez a hidraulikarendszer nem képes, tekintve h teljes erővel nem is lehet erre terhelni, mert emeléskor nem ezt akarja elnyírni, csak ha direkt a fél oldalát terheled. Ha mondjuk négyet tennél már 48mm X 80 mm lenne az elnyírandó felület, ami már brutál, tudna annyit mint a libafog, főleg azért mert ez illesztve van nem lötyög, meg meg nem verődik ki. Bár a 3 is elbírja szerintem.
Viszont a legfelső képen látszik, hogy maradt valami a fogazásból, talán jobban ki kellett volna szedni, vastagabb perselyt használni, így a retesz is lehetne vastagabb, hogy mélyebben be tudjon támasztani a szürkeöntvénybe, mert lehet h ott van a szűk keresztmetszet a rendszerben.

Nincs profilkép
#16542 JD 4630
2016-03-15 21:34:40

Válasz PZ #16544. hozzászólásáraMilyen masina ez?

A régieken 40 év alatt sem mozdult meg a kar a tengelyen, nem értem az újabbakon miért fordul elő.

Nincs profilkép
#16541 JD 4630
2016-03-15 21:33:14

Válasz PZ #16544. hozzászólásáraÉn enyhe kúposra csináltam volna a perselyt és a kart is olyanra marattam volna fel, ha az egyszer összeszorul többet nem kell szétszedni.

A reteszed önmagában karcsúnak tűnik, de ha van a palástfelületek közt zsugorkötés akkor jó lehet.

Nincs profilkép
#16539 PZ
2016-03-15 20:48:59

Helló!
Örülök, hogy sikerült felébreszteni a kis csapatot a szendergésből!smile thumbup
Na, szóval a tengelyre a persely hegesztőfuratokon keresztül van rögzítve,pont a Papa maci által említett nyírás-csavarás miatt.A tengelyre a kar 0,03-0,05 mm méreteltéréssel van illesztve.
Persely anyaga:CrMo4.
A retesz anyaga szabvány szerint:C45
Mérete 12X8x80 mm
A reteszt le lehetett volna hőkezelni, de a kar anyaga szürkeöntvény (ami nem nevezhető túl keménynek) és inkább a retesz nyíródjon, mint a kar menjen teljesen tönkre.
Szerintem!
És ha 5 retesz kerül bele? Erről mi a vélemény?
Komoly válaszokat várok!
Sziasztok!

Nincs profilkép
#16538 .Szabi.
2016-03-15 20:32:40

Válasz Mf-es? #16539. hozzászólásárahová tették volna azt a másik a bordát?????

Nincs profilkép
#16536 Ares 826
2016-03-15 19:36:15

Válasz Mf-es? #16539. hozzászólásáraHol csinálnak ilyen bordázást? smile blink

#16535 decsi
2016-03-15 19:00:13

8000-re 560+áfa volt a nyáron cseréltem.Szerintem azt a 3 éket úgy elnyírja mint a sz@rt.Fél áron fel újították volna olyan bordákkal mint a gyári volt.

#16534 Mf-es?
2016-03-15 18:55:32

Válasz Szeni #16538. hozzászólásáraTizedéért rátettek volna egy másik bordát.

#16533 Szeni
2016-03-15 18:48:14

Én is olyan 3-4 száz +fára saccolom. Habár szerintem is puha a retesz eredeti anyagában de ha csak a két emelőkart kell nekik összefogni, akkor egy próbát megér.

#16530 Szeni
2016-03-15 17:56:20

Saccoljátok meg, mennyi lehet ez a három vasdarab együttvéve most újonnan!

#16529 papa maci
2016-03-15 15:51:39

Válasz PZ #16523. hozzászólásáraA gyári kialakítás úgy működik mint a csillag-villás kulcs. A villás része még nyílik.Addig a csillag részével le csavarod a berágódott csavart. Azért mert a csillag része átfogja és elossza a forgató nyomatékot. Jelen esetben a forgató nyomaték átviteli felülete töredéke a gyári verziónak. Így nagyobb erő terhelődik a három ékre (melynek anyaga simán faragható..vagyis nem szerszám anyag.) Valamint ha jól látom a ki kopott bordák le lettek forgácsolva...valamint a karok fel lettek fúrva . Kapott egy perselyt,mely a reteszeknél kivan gyengítve..valamint nem látni a persely miként lesz rögzítve a tengelyen . A hegesztés csak problémát okoz mivel a tengely belső felén körbe hegesztve az anyagban gyengülés léphet fel. Még avival, szerszám pálcával is meredek dolog lehet a mutatvány. Valamint a varratokra terhelődik a forgató nyomaték. Mellyet megfelelő gyök..és gyökölés nélkül hamar megadhatja magát. És még mindig ott van a tengely merőleges irányú terhelése a súly alatt a csavarás mellett.

Nincs profilkép
#16528 Ares 826
2016-03-15 15:14:11

Válasz .Feco. #16529. hozzászólására Igazad lehet, élég érdekes megoldás amit összehozott ezekkel a reteszekkel. Én nem kísérleteznék vele csere mert kicsi az a felület ami átveszi, és átadja a terhet. Nem semmiért van ott eredetileg rengeteg borda.smile blinksmile blink

Nincs profilkép
#16527 ezredes007
2016-03-15 15:11:15

Válasz .Feco. #16531. hozzászólásáraKöszönöm a tájékoztatást.

#16526 .Feco.
2016-03-15 14:58:02

Válasz ezredes007 #16530. hozzászólásáranincs ilyen, redkívűl terhelés- és keelőfüggő! Ha valaki pörgeti ekkor szomjas, ha meg csinnyán bánik vele akkor kifejezetten takarékos tud lenni. elektronika szabályozza a fogyasztást, így nagyon helyzetfüggő. Amúgy az egy ökölszabály, hogy a mérnökök úgy tervezik a gépet, hoyg teljes terhelésen 10-12 órát menjen egy tank gázolajjal. alsó határ nincs, a 7R is tud 4-5 l/h fogyasztást prezentlni, mondjuk rendsodróval vagy műtrágyaszóróval, ami persze extrém kevés, attől nem lesz kevesebb a kisebb sem.

Nincs profilkép
#16525 ezredes007
2016-03-15 10:26:08

Sziasztok. Kis segítséget,illetve tájékoztatást kérnék valakitől. A JD 6125 r nek a fogyasztásáról tudtok valamit? Például óránként vegyes használatban. Köszönöm .

#16524 .Feco.
2016-03-15 10:11:34

Válasz Ares 826 #16528. hozzászólásáraépp elég az... egy váltvaforgató eke átforduláskor úgy ketté nyesi mint a pinty! a két munkahenger nem rendelekzik saját szintezővel, egymáshoz képes bármikor elfordulhatnak.

nem véletlen, hogy gyárilag fél centis bordák vannak rajta. Ha csak ki van kopva akkor is iszonyatos billegésre képes..

Nincs profilkép
#16523 Ares 826
2016-03-15 09:59:02

Válasz .Feco. #16525. hozzászólásáraAz csak azért van szerintem hogy egyszerre emelje működjön neki a két munkahenger szerintem.smile blink

Nincs profilkép
#16522 Ares 826
2016-03-15 09:55:33

Válasz .Feco. #16525. hozzászólásáraAz csak azért van szerintem hogy egyszerre emelje működjön neki a két munkahenger szerintem.smile blink

#16521 dr.T
2016-03-15 09:51:42

Válasz PZ #16523. hozzászólásáraHa csak konnyu gepet fog emelni akkor elmegy,de ha nagyot akkor ketté fogja vagni az eket!

#16520 .Feco.
2016-03-15 08:46:03

Válasz PZ #16523. hozzászólásáraEz mekkora traktor? ugye nem az a terved hog z a három kis ék fogja emelgetni a munkagépeket?

Nincs profilkép
#16519 Ged
2016-03-15 08:20:24

Válasz PZ #16523. hozzászólásáraNekem bejön. Ki csinálja, és hol? A perselyt hogy rögzíti a tengelyre(mert ahogy nézem az ék csak a perselyt fogja)?

Nincs profilkép
#16518 PZ
2016-03-14 22:09:12

Sziasztok!

Ehhez a megoldáshoz mit szóltok?

#16517 Gergő_53838
2016-03-10 21:27:57

Sziasztok ! kérdésem a következő,fakult már ki valakinek a jhonin a zöld festék a sártól

#16516 GREVEN
2016-03-10 19:36:19

8000-es gépre ki hova hogyan miként tette fel a villogot?

Ezen se kialakitás,se kábel se kapcsolo se semmi

2 napja ezen dilemmázunk smile confusedsmile confused

#16515 Drisa
2016-03-06 19:27:29

Válasz Senkialfonz #16519. hozzászólásáravan olyan topic hogy adózás...

Nincs profilkép
#16514 Moderátor
2016-03-06 19:18:21

Moderálási elveink miatt törölve: 2016-03-06 19:36:58

#16513 GREVEN
2016-03-05 19:47:58

Válasz GREVEN #16517. hozzászólásáraTegnap újra megdobbant a kicsi szíve :D

Szebben szól mint eddig.smile pimp

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A napraforgó az egyik legfontosabb termesztett növényünk.
Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mit kell tudni az adósság miatti termőföld árverésekről?
Mutatjuk, mi vonatkozik az elővásárlási jogra.
POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ TARTÁLYKOCSI RAKTÁRKÉSZLETRŐL - ROYAL TRAKTOR
POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ...

5.290.000 Ft

Mtz 82
Mtz 82

3.400.000 Ft

E5/2-es ponyvás pótkocsi eladó
E5/2-es ponyvás pótkocsi eladó

1.000.000 Ft

Eladó IFA HL 60.02 pótkocsi
Eladó IFA HL 60.02 pótkocsi

1.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]