Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR412.54 FtUSD396.98 FtCHF440.92 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Marci3 #15350. hozzászólásáraAttól, hogy a HMS-t bekapcsolod-e vagy sem, nem csinál semmit az első hajtás. A HMS-t meg kell tanítani egy lepessorra, es halad rajta végig. Ha programoztal bele első hajtás ki-be kapcsolast akkor kapcsol, ha nem akkor nem. Az automata első hajtás csak a sebességet figyeli.
Ha nagyobb ívben fordul kikapcsolt hajtással, mint bekapcsolttal akkor az súlyozást probléma lesz, ott nem az elsohajtas okozza a nagyobb fordulasi sugarat, hanem az, hogy az első kerek nem tapad a földön. Erre azért is érdemes figyelni, mert közlekedéskor balesetveszélyes is lehet. Addig kell sulyozni az elejét amíg ez a jelenség meg nem szunik!!!
Válasz .Feco. #15324. hozzászólásáraVan a gépeden automata elsőhajtás? Nagy menetsebességnél kapcsol ki, vagy ha a HMS is be van kapcsolva. Azt meg próbáld ki, hogy fordulóban egy komolyabb vontatott munkagéppel hogy fordul első hajtás nélkül.
Válasz MFM #15347. hozzászólásáraHasonlóan megeszi a szíjat akkor is, ha a spanoló el van deformálódva. Ez a régebbi típusú spanolóknál jellemző. Ha ez a baj, cserével orvosolható./90000/
John Deere 6110 az amúgy pár hónapos ékszíjjat a motorban spagetti módjára fölhasogatta és a ventillátor föltekerte. Nincs semmi megszorulva, nem csapágyas semmi, nem lötyög egyik görgő sem jelentőset. Mi lehet a gond, ha teszek bele egy újat azt is szétcincálja? (25000ft bele egy ékszíj.)
Válasz VTR-es #15345. hozzászólásáraNa ránéztem. A gyártó is ajánl pár (célszerszámot) 1 Kalapács+csavarhúzó.2 kihúzó szerszámok melyek horoggal húzzák ki vagy simán beletekernek önmetsző csavart a szimeringbe és úgy húzassák ki. Az szintén egy kazettás szimering mint ami megtalálható máshol is a gépen...Két darabban szokott ki jönni.
Válasz VTR-es #15342. hozzászólásáraKombájn motornál már cseréltem simán ment. Valamint a 8000-esen az elején. Ránézek valami fotó alapján mivel jelenleg nincs előttem a kialakítás. Csélszerszám max a beütésre alkalmazom..Ha kell..kiszegésre a kissé barbár. megroppantós..esetleg facsavaros megoldás.
Válasz papa maci #15340. hozzászólásáraHa már így összejöttünk 6,8-as power tech motoron cseréltél e már főtengely szimeringet? Kilötyögősödött a lendkeréken lévő menesztőtárcsa agyszegecselése, persze az cikkszámú már nincs úgyhogy javítóműhely, na ha már le van véve ki kéne cserélni a szimeringet is mert picit szivárog de elég különleges ,. Neki lehet e állni célszerszám nélkül, vagy érdemes -e
Válasz papa maci #15338. hozzászólására1 hete szívóágon vagyokMa egy könnyen javítható szembe tünő hiba lett!ki tört a az üvegajtó...egy csavar fel volt lazulva a zsanérnál és nyitáskor beakadt és megfeszült.
Válasz decsi #15335. hozzászólásáraVégig kell nézned a csatik szigeteléseit. Még a vezérlő egységeknél is. Valahol ellrehült.Esetleg elszakadt valami szigetelés-kábel. Amúgy két verzió szokott lenni, vagy beveszi a műhelyszagot. Vagy megijed a szerelőtől. Volt hogy ötször mentem egy adott helyre mire előállt a probléma a jelenlétemben is. Ez ilyen
Válasz papa maci #15332. hozzászólásáraNincs hiba kód.Kőnyvem nincs hogy tudnám melyik relé a pto.
Töltés van.4 napja szenvedünk vele mert nem indult be pcu5 kodot irt.
(Üzemanyag áramlási jel hiányzik az ecutól)A 4 nap alatt az összes kábelt átnéztük megmozgattuk csatikat lehúzgáltuk mire kiderült hogy az ecuban víz van.kiszárítottuk és a motor megjavult!Már meg a kardán szivat...lehet valami kábelt elcsesztünk míg az ecu hibát kerestük.
Válasz decsi #15327. hozzászólásáraHibakódod van ? PTO néven keresd a biztosítékot-relét. A gép alján hátul alighanem bal oldalt...ahol van egy ovális csőcsatlakozás-"fedél". Találod a kardán kapcsolásához szükséges szelepet (vezetékkel) Van még mellette (biztonsági) rugós szelep.Valamint nyomásmérő pont. Szerintem valami le bontotta a vezetéket (repcetarló..stb) Jártam már úgy a csatlakozót védő lemez elvágta a sebesség érzékelő pozitív kábelét és nem moccant a gép. De akkor volt hibakód. Töltésed van rendesen ? Mivel egy deutz-nál már tiltotta a kardánt a nem elegendő töltés. Szabályzó csere volt és ment. Távolból így most ennyit mondhatok. Igaz ha a töltés szórakozik azt a kis villám jelzi..De már az is bediliztette a hidraulikát is így újra kellett kalibrálnom.
Válasz decsi #15329. hozzászólásáraÁllítólag az nem jó. Attól vékonyabbra emlékszem én is, tavaly volt már egy cserélve, de nem írtam fel a méretet sajna.
Tudja valaki a gyári jd gyorscsatlakozóba való gumigyűrű méretét? Addig nem akarnám kivenni, amíg nem lesz másik, mert lehet mire kibányászom, teljesen szétcseszem, de dolgozni még addig is kellene.
Kis segítségtég kellene! A 8200-on nem kapcsol be a kardán.Tavaszi vetesnél még jó volt.Valaki estleg tudná melyik a reléje vagy a traktoron hol keressem a mágneskapcsolóját?Gondolom ott van ezen is mint a 4650-en.
Üdv. Érdekelne a véleményetek a JD 6910 -es traktorrol.Én találtam egyet ami 2000-es évjárat . 8600 ü.ó. jó állapotban van és nem drága. Megéri megvenni ?
Válasz Marci3 #15323. hozzászólásáraMásrészről a HMS-nek nincs köze ahhoz, hogy automata első hajtást választottál-e ki, csak akkor kapcsol ki vagy be ha az ugy van felprogramozva, egyébként nem nyúl hozza..
Válasz Marci3 #15323. hozzászólásáraMondjuk szerintem éppen első hajtás nélkül fordul kisebb ívben, mert bekapcsolt hajtsanal iven fordulva nagyobb utat kell megtennie az első kerekeknek, mint a hatsoknak!
Kivéve persze nehéz függesztett eszközzel, de az más téma, az jellemzően helytelen súlyozásra utal...
Válasz Máté80 #15317. hozzászólásáraHa HMS munkagép kezelő rendszer van a gépen, és aktiválod, akkor automata állásban a függesztő emelésekor kikapcsolja, süllyesztésekor visszakapcsolja az első hajtást (de ugyanígy a kardánt, diffi zárat is). Nekünk 2 gépen is van automata elsőhajtás, nekem az a tapasztalat, hogy jobb állandóan hajtatni, mert a tábla végén csak tolja magát a gép, nagyobb ívben fordul, ha nem hajt az eleje.
Válasz Máté80 #15317. hozzászólásáraEgyébként általánosságban az automata elsőhajtás azt jelenti, hogy a bekapcsolás után folyamatosan hajt, amígy át nem lépsz egy bizonyos tempót(pl. 15 km/h), és efölött kikapcsol. Ha lassítasz újra bekapcsol. Bizonyos gépeknél a kormány elfordítás szöge is kikapcsolja a hajtást, ha egyenesbe szeded, újra hajt. A sima első hajtás meg mindig hajt.
Üdv Mindenki! :)
Azt szeretném kérdezni, hogy a 6830-as traktoron mit is jelent pontosan az automata első hajtás kapcsoló. Van aki azt mondja, hogy terhelés függően kapcsol ki-be, de a gépkönyv szerint csak bizonyos km óra felett kapcsol szét.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Válasz JD 4630 #15313. hozzászólásáraBal oldalt az űrítő csiga alsó hajtóműve mellett-alatt mellett kel benézni, a kabin irányában. Cseréje nem egyszerű...én eléggé szét bontom a lemezeket a környéken hogy hozzá férjek.
Válasz *** HM *** #15308. hozzászólásáraNekünk a kisgép 6x4 es de gyakran gondol arra az ember hogy ha kevesbb lenne akkor jobban lehetne használni. Pl nagyobb tempóval végzel valami munkát, és föld végén visszadobbnál egyet hogy ne kelljen alapjáraton fordulni de ahhoz lassuljon is kell vagy 3 fokozat vissza
Nagyobb gépnél ami talajozik lehet jobb a sok fokozat, de könnyebb, szaladgálósabb gépnél nincs túl nagy előnye. Szeintem 20 ból is jól kijönne, akinek meg kellenek ezek az extra alacsony fokozatok, az rendeljen direkt olyat. A-B tartomány gyakorlatilag nincs használva.
Köszönöm a válaszokat. Nem az a wts amire gondoltok, hanem úgy néz ki be lesz állítva még egy brazil csodafegyver a csatasorba csak ez eggyel nagyobb mint a mostani 1450cws, és van benne power szeparátor.
Válasz VTR-es #15301. hozzászólásáraNem igazán problémás nálunk, egyedül annyi van nagyon ritkán h ahol sok az ebszékfű azt ha feltekeri egy kis helyen, és mivel közel van a mennyezethez, gondolom megcsúszik a szíj és bejelzi a láda forgásérzélelője.
De leszeded és mehet tovább. De vagy 3x ha volt ilyen. Napraforgónál szerintem nem sok vizet zavar, az szépen elugrál alatta. Annyi h azt a láda végéből ki szoktam szedni mert elég nagylyukú a vége és ott beleakad pár tányér a nap végére.
Válasz VTR-es #15301. hozzászólásáraOkoz néha problémát ! Én kicseréltem az alsó (hajtó) szíjtárcsát nagyobbra. Jobban megpörgettem ezek után már lényegesen jobb lett az áramlási kérdés. Jah és elég csak az első szemfogó ponyva Mikor tesztelgettem volt hogy a két ponyvánál elkezdte boltozni. Főleg a szóját..Na abból csak a szárazat szereti igazán. Arra figyelj ha véletlen szójáznál...A zöld száron érő verziónál. 500-as dobfordulat alatt feltekeri az utánverőre...majd eltépi annak a szíjait. Belebújós...csupálós játék. A kaparó pengét nagyon visszahozták előre. Így mire lepucolá a feltekeredő anyagot már késő. Fordulat kell neki ebben az esetben. Ha valami még érdekel írj pár évig volt ilyen a kezem alatt.
25046 hozzászólás
Válasz Marci3 #15350. hozzászólásáraAttól, hogy a HMS-t bekapcsolod-e vagy sem, nem csinál semmit az első hajtás. A HMS-t meg kell tanítani egy lepessorra, es halad rajta végig. Ha programoztal bele első hajtás ki-be kapcsolast akkor kapcsol, ha nem akkor nem. Az automata első hajtás csak a sebességet figyeli.
Ha nagyobb ívben fordul kikapcsolt hajtással, mint bekapcsolttal akkor az súlyozást probléma lesz, ott nem az elsohajtas okozza a nagyobb fordulasi sugarat, hanem az, hogy az első kerek nem tapad a földön. Erre azért is érdemes figyelni, mert közlekedéskor balesetveszélyes is lehet. Addig kell sulyozni az elejét amíg ez a jelenség meg nem szunik!!!
Válasz .Feco. #15324. hozzászólásáraVan a gépeden automata elsőhajtás? Nagy menetsebességnél kapcsol ki, vagy ha a HMS is be van kapcsolva. Azt meg próbáld ki, hogy fordulóban egy komolyabb vontatott munkagéppel hogy fordul első hajtás nélkül.
Válasz MFM #15347. hozzászólásáraHasonlóan megeszi a szíjat akkor is, ha a spanoló el van deformálódva. Ez a régebbi típusú spanolóknál jellemző. Ha ez a baj, cserével orvosolható./90000/
Válasz MFM #15347. hozzászólásáraElkoptak a szíjtárcsák,olyan élesek,hogy elvágják hosszában a szíjat
John Deere 6110 az amúgy pár hónapos ékszíjjat a motorban spagetti módjára fölhasogatta és a ventillátor föltekerte. Nincs semmi megszorulva, nem csapágyas semmi, nem lötyög egyik görgő sem jelentőset. Mi lehet a gond, ha teszek bele egy újat azt is szétcincálja? (25000ft bele egy ékszíj.)
Válasz VTR-es #15345. hozzászólásáraNa ránéztem. A gyártó is ajánl pár (célszerszámot) 1 Kalapács+csavarhúzó.2 kihúzó szerszámok melyek horoggal húzzák ki vagy simán beletekernek önmetsző csavart a szimeringbe és úgy húzassák ki. Az szintén egy kazettás szimering mint ami megtalálható máshol is a gépen...Két darabban szokott ki jönni.
Válasz papa maci #15344. hozzászólásáraOké köszönöm. Elég érdekes kialakitasu,kell e valamire különösen figyelni??
Válasz VTR-es #15342. hozzászólásáraKombájn motornál már cseréltem simán ment. Valamint a 8000-esen az elején. Ránézek valami fotó alapján mivel jelenleg nincs előttem a kialakítás. Csélszerszám max a beütésre alkalmazom..Ha kell..kiszegésre a kissé barbár. megroppantós..esetleg facsavaros megoldás.
Válasz VTR-es #15341. hozzászólásáraNo ?????
Válasz papa maci #15340. hozzászólásáraHa már így összejöttünk 6,8-as power tech motoron cseréltél e már főtengely szimeringet? Kilötyögősödött a lendkeréken lévő menesztőtárcsa agyszegecselése, persze az cikkszámú már nincs úgyhogy javítóműhely, na ha már le van véve ki kéne cserélni a szimeringet is mert picit szivárog de elég különleges ,. Neki lehet e állni célszerszám nélkül, vagy érdemes -e
Válasz decsi #15339. hozzászólásáraÉn meg már vagy 2 hete
Válasz decsi #15339. hozzászólására Ilyenkor azért az ember benéz a koccintóba, egy kis időre.Lenyugodni.
Válasz papa maci #15338. hozzászólására1 hete szívóágon vagyokMa egy könnyen javítható szembe tünő hiba lett!ki tört a az üvegajtó...egy csavar fel volt lazulva a zsanérnál és nyitáskor beakadt és megfeszült.
Válasz VTR-es #15337. hozzászólásáraAlattomos dolog.
Válasz papa maci #15336. hozzászólásáraHogy én emiatt hogy útálom az elektromos problémát, nem tudom van e szemetebb dolog a világon.
Válasz decsi #15335. hozzászólásáraVégig kell nézned a csatik szigeteléseit. Még a vezérlő egységeknél is. Valahol ellrehült.Esetleg elszakadt valami szigetelés-kábel. Amúgy két verzió szokott lenni, vagy beveszi a műhelyszagot. Vagy megijed a szerelőtől. Volt hogy ötször mentem egy adott helyre mire előállt a probléma a jelenlétemben is. Ez ilyen
Válasz papa maci #15334. hozzászólásáraBesz@rok,valaki megcsinálta az éjszaka.
Válasz decsi #15333. hozzászólásáraLehet zokon vette a matatást. F13 pto bizti 10A.
Válasz papa maci #15332. hozzászólásáraNincs hiba kód.Kőnyvem nincs hogy tudnám melyik relé a pto.
Töltés van.4 napja szenvedünk vele mert nem indult be pcu5 kodot irt.
(Üzemanyag áramlási jel hiányzik az ecutól)A 4 nap alatt az összes kábelt átnéztük megmozgattuk csatikat lehúzgáltuk mire kiderült hogy az ecuban víz van.kiszárítottuk és a motor megjavult!Már meg a kardán szivat...lehet valami kábelt elcsesztünk míg az ecu hibát kerestük.
Válasz decsi #15327. hozzászólásáraHibakódod van ? PTO néven keresd a biztosítékot-relét. A gép alján hátul alighanem bal oldalt...ahol van egy ovális csőcsatlakozás-"fedél". Találod a kardán kapcsolásához szükséges szelepet (vezetékkel) Van még mellette (biztonsági) rugós szelep.Valamint nyomásmérő pont. Szerintem valami le bontotta a vezetéket (repcetarló..stb) Jártam már úgy a csatlakozót védő lemez elvágta a sebesség érzékelő pozitív kábelét és nem moccant a gép. De akkor volt hibakód. Töltésed van rendesen ? Mivel egy deutz-nál már tiltotta a kardánt a nem elegendő töltés. Szabályzó csere volt és ment. Távolból így most ennyit mondhatok. Igaz ha a töltés szórakozik azt a kis villám jelzi..De már az is bediliztette a hidraulikát is így újra kellett kalibrálnom.
Válasz cristi04 #15326. hozzászólásáraszerintem nem rossz gép nekünk egy prémium van
vezeték gondjai voltak eddig
Válasz decsi #15329. hozzászólásáraÁllítólag az nem jó. Attól vékonyabbra emlékszem én is, tavaly volt már egy cserélve, de nem írtam fel a méretet sajna.
Válasz Vadmalac #15328. hozzászólásáraMintha én sima ih gumigyürűt tettem volna bele.
Tudja valaki a gyári jd gyorscsatlakozóba való gumigyűrű méretét? Addig nem akarnám kivenni, amíg nem lesz másik, mert lehet mire kibányászom, teljesen szétcseszem, de dolgozni még addig is kellene.
Kis segítségtég kellene! A 8200-on nem kapcsol be a kardán.Tavaszi vetesnél még jó volt.Valaki estleg tudná melyik a reléje vagy a traktoron hol keressem a mágneskapcsolóját?Gondolom ott van ezen is mint a 4650-en.
Üdv. Érdekelne a véleményetek a JD 6910 -es traktorrol.Én találtam egyet ami 2000-es évjárat . 8600 ü.ó. jó állapotban van és nem drága. Megéri megvenni ?
Válasz Marci3 #15323. hozzászólásáraMásrészről a HMS-nek nincs köze ahhoz, hogy automata első hajtást választottál-e ki, csak akkor kapcsol ki vagy be ha az ugy van felprogramozva, egyébként nem nyúl hozza..
Válasz Marci3 #15323. hozzászólásáraMondjuk szerintem éppen első hajtás nélkül fordul kisebb ívben, mert bekapcsolt hajtsanal iven fordulva nagyobb utat kell megtennie az első kerekeknek, mint a hatsoknak!
Kivéve persze nehéz függesztett eszközzel, de az más téma, az jellemzően helytelen súlyozásra utal...
Válasz Máté80 #15317. hozzászólásáraHa HMS munkagép kezelő rendszer van a gépen, és aktiválod, akkor automata állásban a függesztő emelésekor kikapcsolja, süllyesztésekor visszakapcsolja az első hajtást (de ugyanígy a kardánt, diffi zárat is). Nekünk 2 gépen is van automata elsőhajtás, nekem az a tapasztalat, hogy jobb állandóan hajtatni, mert a tábla végén csak tolja magát a gép, nagyobb ívben fordul, ha nem hajt az eleje.
Válasz bandigh #15320. hozzászólásáraKöszönöm,
Válasz bandigh #15320. hozzászólásáraKöszönöm,
Válasz Máté80 #15317. hozzászólásáraEgyébként általánosságban az automata elsőhajtás azt jelenti, hogy a bekapcsolás után folyamatosan hajt, amígy át nem lépsz egy bizonyos tempót(pl. 15 km/h), és efölött kikapcsol. Ha lassítasz újra bekapcsol. Bizonyos gépeknél a kormány elfordítás szöge is kikapcsolja a hajtást, ha egyenesbe szeded, újra hajt. A sima első hajtás meg mindig hajt.
Válasz 2266 #15318. hozzászólásáraKöszönöm, én is így gondolom.
Válasz Máté80 #15317. hozzászólásáraJobban jársz ha a könyvnek hiszel és nem néhány szerencsétlenek
Üdv Mindenki! :)
Azt szeretném kérdezni, hogy a 6830-as traktoron mit is jelent pontosan az automata első hajtás kapcsoló. Van aki azt mondja, hogy terhelés függően kapcsol ki-be, de a gépkönyv szerint csak bizonyos km óra felett kapcsol szét.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Válasz papa maci #15314. hozzászólásáraSzerencsérew a kábel volt szakadt most már jó
Válasz papa maci #15314. hozzászólásáraköszi
Válasz JD 4630 #15313. hozzászólásáraBal oldalt az űrítő csiga alsó hajtóműve mellett-alatt mellett kel benézni, a kabin irányában. Cseréje nem egyszerű...én eléggé szét bontom a lemezeket a környéken hogy hozzá férjek.
2266-oson a kalászvisszahordó jeladója hol található?
Nagyon megköszönném ha valaki megsúgná
Válasz *** HM *** #15308. hozzászólásáraNekünk a kisgép 6x4 es de gyakran gondol arra az ember hogy ha kevesbb lenne akkor jobban lehetne használni. Pl nagyobb tempóval végzel valami munkát, és föld végén visszadobbnál egyet hogy ne kelljen alapjáraton fordulni de ahhoz lassuljon is kell vagy 3 fokozat vissza
Nagyobb gépnél ami talajozik lehet jobb a sok fokozat, de könnyebb, szaladgálósabb gépnél nincs túl nagy előnye. Szeintem 20 ból is jól kijönne, akinek meg kellenek ezek az extra alacsony fokozatok, az rendeljen direkt olyat. A-B tartomány gyakorlatilag nincs használva.
Fullpoweros váltóból hány fokozatost lehetne kivitelezni?
Persze a 60at tudja ...... 1400 on....
Melyik a leggyorsabb traktora a jdnek?
egyáltalán hol a francba van korzó?
Vagy ha az e23ast nézzük, befektethet ebbe az ember nyugodtan, és nagy hévvel?
20 20 as váltójúak "elegek"?
Nem tartjátok kevésnek a sebességszámot?
Köszönöm a válaszokat. Nem az a wts amire gondoltok, hanem úgy néz ki be lesz állítva még egy brazil csodafegyver a csatasorba csak ez eggyel nagyobb mint a mostani 1450cws, és van benne power szeparátor.
Válasz VTR-es #15301. hozzászólásáraNem igazán problémás nálunk, egyedül annyi van nagyon ritkán h ahol sok az ebszékfű azt ha feltekeri egy kis helyen, és mivel közel van a mennyezethez, gondolom megcsúszik a szíj és bejelzi a láda forgásérzélelője.
De leszeded és mehet tovább. De vagy 3x ha volt ilyen. Napraforgónál szerintem nem sok vizet zavar, az szépen elugrál alatta. Annyi h azt a láda végéből ki szoktam szedni mert elég nagylyukú a vége és ott beleakad pár tányér a nap végére.
Válasz VTR-es #15301. hozzászólásáraOkoz néha problémát ! Én kicseréltem az alsó (hajtó) szíjtárcsát nagyobbra. Jobban megpörgettem ezek után már lényegesen jobb lett az áramlási kérdés. Jah és elég csak az első szemfogó ponyva Mikor tesztelgettem volt hogy a két ponyvánál elkezdte boltozni. Főleg a szóját..Na abból csak a szárazat szereti igazán. Arra figyelj ha véletlen szójáznál...A zöld száron érő verziónál. 500-as dobfordulat alatt feltekeri az utánverőre...majd eltépi annak a szíjait. Belebújós...csupálós játék. A kaparó pengét nagyon visszahozták előre. Így mire lepucolá a feltekeredő anyagot már késő. Fordulat kell neki ebben az esetben. Ha valami még érdekel írj pár évig volt ilyen a kezem alatt.
Válasz 2266 #15302. hozzászólásáraZ"-be is volt?
Válasz 2266 #15302. hozzászólásáraSzoval többet árt mint haszna volna.
Válasz VTR-es #15301. hozzászólásáraGondja csak annak van aki még nem dobta ki a gépéböl!!