Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 414.42 Ft USD 397.93 Ft CHF 444.64 Ft GBP 499.75 Ft

Fórum

John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben

Létrehozta: korzo , 2009-01-10 20:09:16

Kedvencekhez Segítség

25046 hozzászólás
#15196 Mf-es
2015-05-27 05:59:52

Válasz .Szabi. #15196. hozzászólásáraÉn nem új traktort vettem,MTZ-t!smile lol

#15195 *** HM ***
2015-05-26 21:41:12

Válasz dr.T #15198. hozzászólásáraMi van ha nem ők rakják rá , amaz sulyok hol vannak?

#15193 dr.T
2015-05-26 21:16:22

Vegre megjott a fronthidro!smile karatekasmile cursing a tomeggyartas elonye csak 3 honapot kell varni egy szar fronthidrora!

#15192 Bárány
2015-05-26 21:16:07

Válasz Mf-es #15192. hozzászólásáraKét kérdés felmerült, bár ezzel már végképp szét lesz offolva a téma:

1. Ott, azon körülmények között megfelelő-e az a birtokméret. (Egyszerre túl kicsi, és túl nagy is?)

2. Szabad-e és érdemes-e a forgatás nélküli művelést erőltetni, abba beruházni az adott körülmények között?

Talán jobb is, ha nem válaszolsz, mert egy végtelen eszmecsere lenne. A JD topicban.smile offtopic

Nincs profilkép
#15191 .Szabi.
2015-05-26 21:15:58

Válasz Mf-es #15195. hozzászólásáraTe is vettél már zsír új traktort.smile pimp

#15190 Mf-es
2015-05-26 21:07:29

Válasz .Szabi. #15194. hozzászólásáraJó földhöz,meg a jó gazdálkodáshoz,is terület kell.Meg nézőpont kérdése,hol kezdődik a jó föld,meg a jó gazdálkodás.Felénk,akik a legjobb földeket művelik,és jól,azoknak se futja újra.

Nincs profilkép
#15189 .Szabi.
2015-05-26 20:56:27

Válasz Mf-es #15192. hozzászólásáraAki jó földön,jól gazdálkodik.

#15188 Bárány
2015-05-26 20:54:38

Válasz Mf-es #15192. hozzászólásáraOké, igazat adok. (Nem) kicsit elbeszélünk egymás mellett. Nyilván mindenki a saját körülményeiről beszél, abban gondolkodik. (kb. ezt írta Batka is.)

#15187 Mf-es
2015-05-26 20:49:06

Válasz Bárány #15191. hozzászólásáraRátértünk a területnagyságra.Ki az,aki 200-ha-on,tud újat venni?Szerintem senki.180 LE feletti kategóriában gondolkodom,mivel itt lehet gondolkodni a forgatás nélküli talajművelésbe.

#15186 Bárány
2015-05-26 20:43:32

Válasz Mf-es #15190. hozzászólásáraHa a kettő újat állítod szembe a négy használttal, máris nem akkora az a nyereség. Plusz a használt többé-kevésbé mindig ad elfoglaltságot és költséget, az új pedig jellemzően jó ideig csak szervizt kér.

#15185 Mf-es
2015-05-26 20:35:29

Válasz Batka #15183. hozzászólásáraEz így igaz,de,ha csak 150-200 ha-ba gondolkodunk,az én véleményem,2-3,esetleg 4 öregebb vas,abból,egy lehet mindig javítás alatt.
És tudom,ha pl. az 1 évig,apránként kijavított gép munkába áll,arra lehet számítani.
Kisebb területen,az új,csak mínuszt termel,egy öreg,meg hasznot.

#15184 Mf-es
2015-05-26 20:31:51

Válasz MFM #15185. hozzászólásáraTudok én is olyat,akinek 2db.4650-es,meg egy fiatalabb van.Tulaj szerint,a fiatal,könnyen a földön marad,az öregek,sosem.

#15183 papa maci
2015-05-26 19:34:09

Válasz Bárány #15187. hozzászólásáraNem szítasz vitát. Mivel Magyarországon az Iván a mindenható. smile laugh Komolyra fordítva a szót...eltérő jövedelmezőségű területek vannak az országban. De mindenki próbál talpon maradni. Tőlem 30-40km-re már nem túl erősek a földek..azaz talán foltokban. Ott megértem ha nehezebb kigazdálkodni a vasakat. Mohács térségében nem örülünk a túlzott csapadéknak. Az átlagos (kissé szárazabb évek) hozzák a legtisztább-szebb bevételt.

#15182 Bárány
2015-05-26 18:58:59

Válasz .Feco. #15184. hozzászólásáraNem fér az bele 130-on sem. Van egy kicsi, meg egy nagyobb, és egyik nem tud a másik helyett dolgozni. Szóval mindkettő fiatal, szervizelt, így érzem biztonságban magam.
Én a vélemények között olyat is látok, hogy az ország keleti részén inkább veszik a használtat (meg az oroszt), a nyugati részen inkább az újra szavaznak.
Lehet vitázni ezzel, de én ezt tapasztaltam. (Remélem, nem szítok most vitát kelet és nyugat közt.)

Nincs profilkép
#15181 Joker
2015-05-26 18:04:39

Aki 1000 h-on dolgozik az új gépet vesz természetesen.
Aki 50-en az örül a használtnak is.
Ennyire egyszerű ez az idág túlbonyolított képlet.

#15180 MFM
2015-05-26 18:01:27

Válasz .Feco. #15184. hozzászólásáraKözben meg van aki megveszi az újat, aztán szégyen szemre az öreg 4700assal kellett a tavaszi munkát megcsinálni mert azz újat szerelték.smile hammer

#15179 .Feco.
2015-05-26 17:38:56

Válasz Batka #15183. hozzászólásáraNemhogy 1000, de 300 hektáron sem fér ez bele! Főleg ha nincs másik...

Nincs profilkép
#15178 Batka
2015-05-26 17:21:37

Válasz Mf-es #15182. hozzászólásáraRossz a megközelítésed! Ne 50-100 hektárba gondolkodj! Feconak 1000-en kell végigérni, neki az nem fér bele, hogy azon kell izguljon, hogy kibírja-e a gép még a mai napot vagy sem. Neki az a lényeg, hogy a technika folyamatosan bevethető legyen, mert ha menni kell, akkor akár két hétig bírni kell neki a nyújtott műszakot is, hogy időben végigérjen. Ez egy jól karban tartott 10 ezer órásnál is necces lehet!

#15177 Mf-es
2015-05-26 17:03:34

Válasz .Feco. #15179. hozzászólásáraAzt számold ki,hogy ki bukik nagyobbat.Aki vesz újat,fizeti a kötelező szervíz,stb.,eladja töredék áron.Vagy aki vesz egy 10000 órásat,hajtja 2 évet,kitermeli a vételár 2 szeresét,utána rákölti a traki vételárát,és még fut megint 10000 órát.
Főleg,ha nem maga hajtja.

#15176 papa maci
2015-05-26 15:27:49

A használt az mindig is használt marad. Ezzel a tudattal kell együtt élni...tele kérdésekkel...Akár bosszúsággal hogy mért mentem bele. Ezt mindenkinek saját magának kell eldöntenie. Ki mire akarja használni. Az osztrák-Német a mai napig megtartja a régi kis trakikat is. Van csak hobbiból-tiszteletből. De ha kell találnak neki a házkörül munkát. A régebbi használt traktoroknál,azért nem árt utána érdeklődni az alkatrész ellátottságnak. Mivel már tapasztaltam 7 év után már nem volt a kívánt alkatrész a trakihoz. (nem JD)azaz módosított de ahhoz az egész difit cserélni kelet volna. A régebbi vasak a régi szerszámokkal tökéletesen működnek. De a korszerűbb pc vezérelt eszközökkel már kommunikációt nem lehet ki építeni. Azaz marad a böhöm kezelőmonitorok halmaza ami elveszi a fél kabint. Valamit valamiért. A 8000-ezres korai szériáinak az árát. részben a balkán verte fel. Mivel darabokban kamionban hordták le. Én is bele futottam ilyen telepbe Horvát országban. Mivel így már elérhető árú vasakat tudtak a gazdaságaikba be állítani. Csak is a kereslet határozza az árakat. Most ez megy..Majd 10 év múlva az őket felváltó vasak. Mindenki kénytelen haladni a korral. Kérdés mikor hajlandó lépni. Vagy mikor tud. Lényeg a nepper mindig megéljensmile thumbup

#15175 *** HM ***
2015-05-26 15:08:08

Válasz Mf-es #15177. hozzászólásáraAz 255 kmnaponta
nagybanira ingázik hétfőtő vasárnapig smile lol

#15174 .Feco.
2015-05-26 15:04:51

Válasz Mf-es #15177. hozzászólásáraIgen, de ugyanez a fórumozó nem fogja ugyanezt az autót használni 10-12-15 éves korában! Az egymillió km-es autó kb olyan, mint a 30-40.000 uzemóras traktor: mind hallottunk mar ilyenről, legtöbben láttak is valahol, de senki nem gondolja, hogy az öve lesz ilyen! Es az sem jellemző, hogy aki sokat használja az ilyet vegyen! Sőt ugy általában nem jellemző, hogy bárki meg merne ilyet venni, ha tudja hogy annyi van benne...

#15173 *** HM ***
2015-05-26 14:45:21

Válasz Mf-es #15177. hozzászólásáraFelmerül a kérdés

Az meg hova az ............... ba mászkál annyit?

#15172 Mf-es
2015-05-26 14:40:02

Válasz .Feco. #15175. hozzászólásáraVan itt a fórumozók közt,akinek a 3 éves autójába 280000 van.

#15171 *** HM ***
2015-05-26 14:31:33

hát pedig simán hobbiból biztos hogy tudnak traktorokat gyűjteni kint ha olyan a kedve a Günternek
feketén fehéren le van írva hogy a bevételeinek a 70%..... vagy kitudja mennyi valójában !!!! ..... támogatásból kapja ott a ----------om is megélne meg Fendteket lehetne behalmozni smile hammersmile hammersmile hammer
csinálok ma 4 500ezret évente per ha és az a 30%........ 70et meg melléadnak?????
ki nem vigyorogna??? smile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

#15170 .Feco.
2015-05-26 14:18:43

Válasz Joker #15174. hozzászólására"Havi 10000 km megyek az "öreg" autómmal"

azért ez egy kicsit nehezen hihető... nyergesvontatók sem bírják ezt a terhelést 10+ évesen, nem hogy személyautók...
és senki nem beszélt megítélésről. nem jobb valaki hogy új autója/gépe/nője/stb. van, és nem rosszabb ha használt, most sem említett ilyet senki.
"Miért kéne elromlania a régebbi gépnek munka közben?"
mert régi. Mert az anyagok fáradnak, a tömítzések öregszenek, az elektronika avasodik, avul, téveszt. és annaka a tévesztése jellemzően összeakaszt dolgokat. Mindegy, hogy John deere, fendt, bármi, ez alap. Ami elromolhat az el is romlik. nincs kivétel.

"A régi gépek karbantartása, javítása olcsóbb és egyszerübb mint a kizárolag károsanyag kibocsátás miatt bonyolított újaké."
Óriási ferdítés, hogy az újak csak a környezetvédelmi normák miatt bonyolultabbak. Alapból van egy fejlesztési trend, ami a bonyolultabb gépek irányába tolja a gépipart. Részben mert ezzel piacot termetenek maguknak, részben mert megnehzíti leutánnozni őket. (részben mert a bonyolultabb gépeket hamarabb fogják cserélni) Van ezer és egy előnye a modernebb gépeknek, legyen szó kisebb fogyasztásról, jobb vezetői komfortról, nagyobb megbízhatóságról (IGEN, MEGBÍZHATÓBBAK!), alacsonyabb zajszintről, bolondbiztos kezelőszervekről, kényelmes elekronikus programozható hidraulikáról, kormányautomatikákról, rugózásokról... Azt állítani, hogy a 20 éves használt gép csereszabatos a maiakkal elég blőd kijelentés! Van ahol el tudja végezni a régi is, van ahol nem, van ahol eltudná, de nem akarják, hogy a régi csinálja... megint egyedi feltételeken múlik... Évről évre kevesebb feladatot lehet ellátni a ..00-ás ..10-es sőt a ..20-as johnikkal is...

Nincs profilkép
#15169 Joker
2015-05-26 14:06:21

Havi 10000 km megyek az "öreg" autómmal a különbségen meg veszek hasznosabb dolgot. Aki meg az autó alapján ítél mert nem új ,azon magamban mosolygok.

A régi gépek karbantartása, javítása olcsóbb és egyszerübb mint a kizárolag károsanyag kibocsátás miatt bonyolított újaké.

Miért kéne elromlania a régebbi gépnek munka közben?
Egyszerűbb és olcsóbb előre karbantartani mint javítani.

Na mindegy, a régebbi Johnik is szárnyalnak meg az újak is.
Ezt bizonyítja a több száz elégedett vásárlóm akik visszajárnak és ajánlanak tovább.
Ha segítségre vagy tanácsra van szükségetek hívjatok fel nyugodtan.

Szevasztok smile cowboy

Szunyogh József

#15167 Garfield
2015-05-26 13:43:19

Válasz Joker #15166. hozzászólásáraNincs rugózott híd és légfék sincs.

#15166 .Feco.
2015-05-26 13:25:47

Válasz VMisi #15169. hozzászólásáraautóknál is megvan ez... A kettővel ezelőtti TDI Passat-om 130 lovas volt, 7 fölött evett, az utolsó előtti (VI) PD-TDI 140 lovacska 6,2-6,4 l/100 km, míg a mostani itthon tankolva 5,4, kinn tankolva 4,8-5 l/100 km... ugyanaz a kaszni ugyan az a láb...
Amit most hajtok egy mérettel nagyobb autó, 175 lóhoz alig kér 6,5 litert enni... ennek az autónak a korábbi modellje ismerősöknél alig megy 10 alá.
egy dolog a szigorodó környezetvédelmi norma, de attól még óriásit fejlődtek a motorok az utóbbi években. Az elektronika amíg megy addig áldásos dolog! Csak nm szabad megvárni, hogy ne menjen...

#15165 .Feco.
2015-05-26 13:20:14

Válasz Joker #15163. hozzászólásáramondjuk lehet egy 20 éves 120 lovas 6800-as árát nem egy mai 300+ lóerős géphez kellene hasonlítgani, új korában annyi sem volt, mint a másikban csak az ülés!
ez tipikus kereskedőszöveg, hogy ha anagy cégeknek jó akkor mindnekinek... Épp nem így működik! Egy sokezer hektáros agrárcégnek lehet 5-10 8000-es kategóriájú gépe is, és sokszor tipizálnak, azaz vesznek tőled nyugati 8310-est, de áll még négy másik ugyanolyan az udvarban, lehet már egyet kettőt befogtak donornak is közüle, ismerik a szerelők, gépkezelők, stb, nem nagy gond egy kis értékű használt géppel kiegészíteni a flottát, lehet azért, mert a korábbi uyganolyan kidöglött, lehet mert kell egy kis plusszkapacitás a szezoncsőcsokon. És ott épp nem is akkora baj, ha egy megáll, mert megy a másik 9, illetve van szerelő, aki tudja hogyan kell megjvítani, még lehet alkatrész is lesz polcon hozzá!
Egy kis-közepes gazdaság ilyet egyszerűen nem engedhetmeg. Ahol egy gép van, ami tud kaszálni, ott ha az megáll, akkor nem lesz lekaszálva a takarmány! Persze mindig vannak kivételek: aki szerelő volt a téeszben 25 évig az olyan gépet fog venni, amivel ott dolgozott. Részben mert ahhoz van cucc a spájzban, mert maradt ki a műszak végéről, részben mert azt ismeri, részben mert jellemzően nem a téeszből nyugdíjjba ment szerelők az elsődleges új JD vásárlók..

Az általad felhozott autó kérdés is sánta. A legtöbb embernek az autója nem elsődleges munkaeszköz, így nem okoz nagy gazdasági kiesést, ha egy-két napra be kell állni egy szervízbe. Másrészt személyautót mindin faluban két ember szerel, ellentétben egy ilyen nagyértékű erőgépet nem! Aki viszont sokat megy, mint én nem is foglalkoznék 10-15 éves autókkal! másfél éves korában már 100e km fölött járok, és az előző autóm 6 éves korában már kevesebbet ért, mint amennyiért a német autópályáról levontatják, ha lepusztul! A legtöbb magyar autóst ez például sohasem érinti... Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy az ő szükségleteihez mi illik legjobban, én sem mondom hogy vegyél újat, te se mond másnak, hogy mit költi ő fölöslegesen a pénzét...

#15164 VMisi
2015-05-26 13:12:39

Válasz .Feco. #15167. hozzászólásáraÉn általánosságban gondoltam a traktorokat meg a járműveket. Ahogy fejlődnek a motorok úgy kell egyre jobban lefojtani és leterhelni egyre több hülyeséggel, hogy megfeleljenek a normáknak. Autóknál pl. semmi különbség sincs a cr meg a td motorok között - saját tapasztalatom szerint.

Nincs profilkép
#15163 Joker
2015-05-26 13:07:17

A régebbi gépek gyakorlatilag tankolhatatlanok smile thumbup

Jd-nek fenntartják az árát?
És a többi márkának miért nem tartják fennt?
smile thumbup

#15162 .Feco.
2015-05-26 13:01:03

Válasz VMisi #15165. hozzászólásárapedig hidd el... A Bosch VP44-es adagolóval indult el a JD-k fogyasztása lefelé, a Common-Rail-esek pedig még jobbak lettek! A 10-eshez képest már sokkal-sokkal lejjebb járunk! Csak nézz meg egy régi 7910-est meg egy 7x30-ast, hogy ott mekkora a fogyasztáskülönbség! A régiek még a régi amcsi dízelárhoz voltak igazítva...

Nincs profilkép
#15161 Joker
2015-05-26 12:59:50

A 3000 óràs 6610 10 m-ért ajándék ha prémium kivitel és powerquad-os + légfékes.

#15160 VMisi
2015-05-26 12:52:18

Válasz .Feco. #15158. hozzászólásáraAzért azt te sem gondolod komolyan, hogy a mai gépek fogyasztása fele vagy annyi sem, egy 15 éveshez képest!smile biggrin

#15159 Garfield
2015-05-26 12:51:33

Válasz Joker #15163. hozzászólásáraNem akarlak megbántani,de a használt jd-k árát a kereskedők /nepperek/tartják fönn.Lásd 6410 /tulaj-ody-nepper/

Nincs profilkép
#15158 Joker
2015-05-26 12:41:06

Itt az agroinformon is vannak osztrák hirdetések pl 20 éves 6800 2400 órával. Szar a használt vegyünk újat?
Végül is csak 40 millóval több egy új 8000-es mint egy jó! használt.

Ember, sorba veszik a nagy cégek a jó állapotú "öreg" gépeket, amik teljesítménybe fogyasztásba javítàsi költségbe értékcsökkenésbe nagyon jók!

És ezt az egészet bízonyítja hogy vilàgszerte megy föl a jó 00-ás 10-es ára. Ez tény amit bármelyik hirdetési oldal igazol.

Ez nem azt jelenti hogy vegyen mindenki hasznaltat de akinek 100 millió-i vannak gépre az nem mondjon egy szükebb pénzű embernek olyat hogy a régi szar ,hitelezz újat.

Pl.: az autóm ùjonnan 20 millió lenne, most ér 2-t (csak a kora miatt 10 év)
És ugyanoda megyek vele, ugyanannyi idő alatt, ugyanolyan körülmények között mintha egy újat vennék. 2 év múlva 1,8-at fog ėrni (-8333ft havonta).

Az új havi 200.000ft-tal érne kevesebbet. Ami Engem zavarna.
Természetesen ez csak egy vélemény.
A legjobb ha csak magára hallgat az ember más úgyse tudja hogy neki mi a jó.
smile cowboy

#15157 Garfield
2015-05-26 12:29:59

Válasz .Feco. #15158. hozzászólásáraEzért kérdeztem,mert abban az országban ahol hirdetik ennyiért 30-as prémiumot lehet venni 5-7000 órásat.

#15156 MFM
2015-05-26 11:58:09

Válasz .Feco. #15160. hozzászólásáraPedig nem kell nagyon messzi menni (ausztria) és a 20 hektáros gazdának is ott áll az új traktor az udvarában. Mellesleg tőlem nem messze is van egy manus párezer birkával van vagy 6-7trakija, nem igen szerelget át az sem

#15155 .Feco.
2015-05-26 09:06:20

Válasz Mf-es #15159. hozzászólásáraAkkor most gondold et végig. szerinted ilyen létezik? Ők nem pénzből élnek? Te is meg én is veszünk néha dolgokat azért, hogy ne kelljen adót fizetni, de azért nem jellemző, hogy minden pénzt gépre költsünk, csak hogy ne kelljen adót fizetni...

ilyen mesék vannak százával, de ha belegondol az ember a dolgok mélyébe azért ez nem tűnik életszerűnek...

#15154 Mf-es
2015-05-26 08:53:44

Válasz .Feco. #15155. hozzászólásáraVan ahol nem kell adót fizetni,ha új gépet vesz.Még iskolába mesélte a szaktanárunk,egy külföldi farmenek 15 traktorja volt,hogy ne keljen a munkaeszközöket le-fel szerelgetni.
Ha ilyen létezik,nem igen szaporodik az óra se.

#15153 .Feco.
2015-05-26 08:42:28

Válasz Garfield #15157. hozzászólásáraízlések és pofonok. Az biztos, hogy egy mai gép fogyasztása fele (vagy annyi sem) egy 15 évvel ezelőttinek. Az is biztos, hogy csodák nincsenek. Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor jellemzően nem is az. Az is biztos, hogy az új az mindig új lesz, egy 15 éves gépet még ha tnyleg makulátlan is új árán megvenni nem túl okos ötlet...

De ahogy mondani szokták, akinek fáj a foga, annak kell a nyelvét ráraknia... Akárkit kérdezel is, a döntés felelősségét úgysem tudod senkire rátolni...

#15152 Garfield
2015-05-26 08:37:33

Válasz .Feco. #15155. hozzászólásáraA hidralikán tökéletes a számozás,talán hihető.Nekem ezek a 3500 köbcentis új gépek nem jönnek be.

Nincs profilkép
#15151 .Szabi.
2015-05-26 08:13:23

Válasz Joker #15150. hozzászólásáraNem túl régen az összes 8000-es traktorotok kipufogója újra volt festve!esetleg rosszul emlékszem?
smile confused

#15150 .Feco.
2015-05-26 08:12:29

Válasz Garfield #15154. hozzászólásáraA szokásos: mennyire hihető egy legalább 15 éves traktorban 3000 üzemóra? Mennyire elképzelhető, hogy valaki megvesz egy újonnan kifejezetten drága traktort, és ztán nem használja?
Másrészről: az egy 15 éves 110 lovas traktor. Ma a legegyszerűbb esközök is megütik a 15-20 évvel ez előtti színvonalat, és 30-35.000 euro körül már vehetsz új eszközt. És az új az új, nem 15 éves...

#15149 Garfield
2015-05-26 08:00:55

6610 ér 10 millát 3000 üó-val?

#15148 m.p.gy.
2015-05-26 07:20:22

Válasz Joker #15151. hozzászólásáraA múltkorában hírdettél egy 8400 ast 12 millió körül hamarasan jön kategóriában . Azzal mi lett nem érkezett meg vagy eladtad út közben ?
Nagyon vártam mert nekem egy ilyen traktorra kenne szükségem ebben az árban

#15147 MTZ1025.3
2015-05-26 06:00:14

Válasz Joker #15151. hozzászólásáraEz melyik tipusra igaz , oké hogy felsoroltad, de mi a pontosabb menete?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Vezetői évértékelő: visszatekintés a 2024-es évre – Heti Körkérdés
Vezetői évértékelő: visszatekintés a 2024-es évre – Heti Körkérdés
Átrendeződő piacok, klímaváltozás. Cégvezetők értékelik a 2024-es évet.
Sok magyar kerttulajdonos elköveti ezt a végzetes hibát
Sok magyar kerttulajdonos elköveti ezt a végzetes hibát
Ijesztő, hogy mennyire nem vagyunk környezettudatosak.
Mbp 9, hw 8011 pótkocsi
Mbp 9, hw 8011 pótkocsi

2.890.000 Ft

Eladó V tárcsa
Eladó V tárcsa

550.000 Ft

Porsche-Diesel Renault traktor
Porsche-Diesel Renault traktor

850.000 Ft

Steyr traktor
Steyr traktor

9.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]