Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Ezt a problémát többen is megerősítették a 6 meg a 7 ezres szériáknál, de a 8-asnál nem jellemző csak nagy ritkaságba.
Lehet hogy elvetette a JD az eddigi koncepcióját, de elég sokat változtak a megfelelési körülmények is mondjuk. No meg azt se lehet tudni, hogy meddig tart ez az R-es csodavilág. Lehet 1-2 év és megy a kukába ez is.
Válasz #14290. hozzászólásra
persze jó lenne,
"főleg egy discovery-s raktár vagy konténer licitálásakor, ha a hátsó lepel alól előbukkanna egy 8000 JD ", és pont megvennénk párszáz$
a másik dolog meg az, h itt sokan riogatnak egy régebbi nagyobb gép vásárlása miatt, ami igaz is, viszont ezeknek a nagyrészének meg ott van a hátamögött a már megvett Talicska
Itt tényleg ki vannak használva a 8000esek.. Nem csoda, hogy anno a 4650 eseket amikor elkezdték nyúzni a nagy termelési rendszerekben ide jártak üzemi tapasztalatokért a jd mérnökei. Viszont van-e tapasztalata valakinek arról hogy mik a költségei egy usából behozott gépnek? Oké vám, meg szállítás stb. De van aki hozott már be magának? Mert ott szerintem tényleg nincsenek széttekergetve az üzemóraszámlálók, és tényleg képesek lecserélni 2-3-5 ezer órás gépeket, mert már több éves, meg van újabb, kényelmesebb. És lehetne nagyobbat választani adott pénzért, nem lenne az hogy szétszakad a 300 lóerős 8000-es a rugatástól, vagy éppen összeszakad a lazítótól.
Nehéz talajmunkára egy ilyet tudnék elképzelni a fa alá: JD 9220
úgy érzed. úgy érezted a ferga vásárlásánál is.
Aztán vettetek egy jól kinéző de lerobbantott ne mkarbantartott illetve rosszul javított gépet amit még utána rossz helyre vittetek elsőkörben mint írtad is.
Namost ez ugyanúgy lejátszódhat a ződnél is, főleg ha 8000-et mutat a számlálója és jobb esetben csak 18van benne nem 28ezer.
Mert ezek itthon mennek ennyi órákat!
Van itt 8330-as nem messze. Nemtudom mikor vették pontosan de kb 6szezont mehetett annál a cégnél. 13ezer óra van benne! a 8300-akban meg 24ezer.
Viszont másik nagy cégnél van 8100 meg 8110-es amiben bár 10ezer órák vannak de csak vetnek a 9méteres 740A-val meg húzzák a 12soros jd vetőgépet, illetve régebben míg nemvolt nagyobb gép több addig szántogattak őszönte. No ha ilyet fogsz ki akkor okés. csak ezeket meg nem adják el még jobb helyeken sem
Amit én látok hogy a szomszéd városban van egy nagy cég csupa Joni régóta sok a 7000-es meg egyre több a R 6000 teteje náluk de van még egy régi 7700 meg 3 darab 7710,7810 amik még mindig húzzák az igát . A 20-as szérák már kikoptak meg lasan a 30-asok is de ez pár öreg vas még mindég dolgozik és szerintem még az R-es szériák elejét is túlélik a cégnél . Mondjuk az 7700 HT az ha cserélik le elférne az udvaromban 162-es helyett .
Kérek egy kis segítséget! Vízhűtőt keresek a JD 945-ös kombájnomra. Megfelelne a 952, 1052, 1155, 970-től is. Lehet lyukas, sérült is melyet fölújítanák, mert az enyémet ellopták Vajdaságban. Előre is köszönöm!
Ezt nagyon jol tudom, hogy lehet büvölni a számokat kő keményen. De itt a kolega azt mondta nem kell elhinni meg kételkedni benne, ki kell olvasni. Erre lennék kíváncsi csak nagy a hallgatás.
Minden vezérlő külön számolja az uzemórat. Számítógéppel lehet belőle kiolvasni, innen tudod azt is, ha tekergették, meg azt is, hogy mit cseréltek utólag. Egy 6920S-ben kb 13 vezérlő van (lehet több vagy kevesebb, felszereltségtől függően). Mind külön számolja, jellemzően 3-4-ben szoktak atjavitani, nem jellemző, hogy mindben tekernek. Te ezt nem látod, meg ha viszel szerelőt számítógéppel akkor sem biztos hogy rájön, pláne nem biztos hogy meg is mondja. Ha farmertol veszed jobb, ha nemet kereskedéstől akkor kicsit nyugodtabb lehetsz, ha torok, angol vagy belga akkor jellemzően kozmetikázott (a németeknél nagyon komolyan büntetik, ott kevésbé jellemző a trükközés!).
De hogy a manoba lehet leellenőrizni? Mert egyenlőre csak dobálózunk ezzel a ténnyel, hogy le lehet mindenféle kütyü nélkül nézni a pontos üzemórát. Miért nem lehet elárulni? Vagy nem is annyira hiteles dolog ez ha ennyire titokba van tartva?
Válasz #14270. hozzászólásra
Nem mondok semmit itt a 8410-ről mert nem gépeket reklámozni jöttem ide csak dumálni akartam egy jót így vasárnap este de ez nem jött össze sajnos.
Tisztességes ember vagyok és büszke is vagyok erre,
soha nem vertem át senkit , soha nem beszélek félre és nem találok ki "üléses meséket"!(de aki ismer annak ezt nem kell bizonygatni) Már csak azt nem értem hogy miért kellene visszatekeri az órát?
Hála Istennek 20 év kőkemény munka után nem vagyok rászorulva hogy órákat tekergessek.
Azok a 7810-ek amik olcsóak azokba mindbe powershift vagy autopower váltó van azért olcsóbb jelentősen de nem véletlen. Én azokat sose veszem meg hiába olcsóbb 1-2-3 millióval. Nézz ki Európában egy powerquad 7810-et max 10000 órával, légfékkel, jó!!! állapotban, nagyon jó állapotú márkás-drága gumikkal, eredeti forgalmi engedéllyel és kezd el összeadni a költségeidet:
1.gép ára (euro:318),
2.kiutazás (hotel+diesel+stb),
3.fuvar (normális céggel, biztosítással, megérkező traktorral)
4.itthoni átnézés utáni költségek
5.a veled utazó szakértő díja (ha van)
De mindez csak ha találtál normális gépet normális helyen ami nem csak a fényképeken jó.
Hoppáka, egész szép kis összeg kerekedett ki mi? :)
Ilyen is volt:
Eladtam egy gépet Németországba és ugyanezt a gépet visszavették Magyarországra 3 mft-al többért.
Nem biztos hogy mindig messze van a megoldás.
Válasz #14269. hozzászólásra
Nem negatívkodok,de az,hogy te tisztességesnek tartod magad az még ne jelenti azt,hogy az is vagy csak esetleg annyit,hogy nem vagy olyan szemét zsivány mint a többi. Az meg,hogy azt hiszed,hogy csak te tudod úgy visszatekerni az órát,hogy ne maradjon nyoma az tévedés.
Az üléses meséd meg csak ott sántit,hogy ettöl az olcsó üléstöl még a 25.ooo órás agyonkopott gyári ülés is kényelmesebb,de ha van olyan veréb aki ezeket a meséket elhiszi akkor normális,hogy ezekkel altatod őket bár gondolom nem a véletlen máve,hogy elég régóta nem sikerült túladni rajta.
További sikeres J.D árulást remélem nem veszed bántónak a hozzászólásomat és mondasz pár szót az érkező 841O röl.
Az előbb említett 7810-es az enyém. Direkt nem hoztam fel hogy nagyon nagyon sok közöm van a JD-hez mert nem önreklámozási céllal írtam Nektek ide a fórumra hanem hogy megosszam a gyakorlati tapasztalataimat hátha ezzel tudok valakinek segíteni. De ha már kérdezed. Mint említettem az üzemórát nem kell elhinni vagy nem elhinni, le kell ellenőrizni mint ahogy én is megteszem amikor megveszek egy gépet. Természetesen nem csak az üzemóra fontos hanem az összkép onnantól fogva hogy hogyan beszél a tulaj a telefonba, mennyire rendezett a tanyája, hogy néz ki a gép, hogyan működik a gép, hol és hogy volt szervizelve stb.stb.stb összkép!
A munkagépekbe a légrugós ülés ugyanolyan kopóalkatrész mint pl a gumiabroncs. az új ülés kényelmesebb mint a 10000 órás. A 10000 órás kényelmesebb mint a 24000 órás ülés. Aki megteheti anyagilag és van rá igénye az rendszeresen vesz új ülést 1000-3000 euro-ért hogy kényelmesebben pótkocsizzon 40km/h-val. Van aki 0%-ig elhasználja a gumikat, van aki 30%-nál cseréli a garnitúrát valami drága márkára. Ezért vannak eltérések gépek között. Még 1 infó:itthon van hogy 7000 óránál még a gyári gumik vannak a gépen, németbe ahol csak aszfaltos út létezik 4000, max. 6000 óránál csere. Keskeny gumi hamarabb lemegy+volt-e rajta súlyozás vagy nem?
Utóirat:A kereskedő nem mindig "ellenség" (de megértem az előítéleteket, Én is rengeteg ilyen-olyan emberrel találkoztam az elmúlt 20 évben amióta tisztességes kereskedőként dolgozom)
Én ugyanúgy állva vezettem az 50-es mtz-t 8 évesen a krumpli földön mint gondolom Ti is. Annyi köztünk a különbség hogy Nekünk nincs szántónk ahol szántsunk csak egy kis erdő ahol tudunk dolgozni a friss levegőn.Mindannyian a mezőgazdaság részei vagyunk így vagy úgy, itt vagy ott.
Szívesebben maradtam volna a 8000-es témánál.
Negatívat ne írj mert én pozitívan jöttem ide írogatni pusztán tapasztalat cserére.
Azt írják minden üzemóra valós nem tekergetik az órát. Pedig fölöttéb gyanus miért van kiserélve egy 95OO órás traktor vezetőülése amikor nálunk a 23.OOO órásba is még az eredeti van.
Ha jól értem ezeket kell majd vinnie:
"5 késes Terradig jo lesz neki. A 8230-as is csak 7 kést huz itt. Nem kell neki megszakadnia, de azt bátran elviszi, meg az 5,2-es kühne tárcsát meg az 500-as terradiscet. a 300-as karat lesz a legkisebb amiből nagyobbat elbirna,de hát nem lehet minden tökéletes"
Ezeket vinnie kell egy 7830-7930-nak is tökéletesen!
Egyedül a TerraDig a kérdéses. Abból az 5 késes XS/5 tökéletes hozzá az XXS/5 már nem annyira.
Az 5,2-es Kühne tárcsát biztos hogy viszi.
A TerraDisc-et meg a Karat-ot is biztosan. Ráadásul a rövidtárcsánál meg grubbernél a nagyobb munkasebesség miatt még kevésbé lényeges a súly.
Legegyszerűbb ha megnézed mire kell neked, mennyid van rá, meg akitől vetted, az mire használta. Üzemórát nézni meg adatokat bújni fölösleges. Van ami 15.000 et elmegy baj nélkül, de azt is érzi mindenki ha egy ivt-set ütünk egésznap a 9 kés előtt az sem vezet jóra...
Pedig elvileg tudja. De a valóság mégsem ez. Ha egy erőgépet mindig 110%-on ütünk ahelyett hogy 90%-on tennénk, az nem 20%-al fog kevesebbet kibírni mint a másik, hanem 50%-al... Kicsit túl kell méretezned az erőgépet, ha nem akarsz ilyen brutál anyagkifáradásokba belefutni pl 8520 első duplakerékkel rugatva összemoló elsőhajtás stb.
Az átlag üzemóra ahogy Te is írtad 15000-25000 a 00 -okban. Viszont lehet találni 45.000!!! órásat is és 6000-8000!!! órásat is ami irreálisan kevés egy ilyen teljesítményű és árú gépben, de akad. Mint ahogy találni évente 2-3 db régi 4000-est is 5000!!! és 10000 közötti üzemórával. Az eredeti 10000 órás gépnek ha jó gazdája volt tökéletesen gyári, eredeti állapotúnak kell lennie kívül-belül! Nagyon sok tulajnak fogalma sincs hogy pl. a 4650-ébe már 2-3-4 szer fordult az óra azért kell "hozzányúlni".
Ez létező probléma, mármint hogy a szervizes felelotlenul vetet meg veled mindenféle dolgot, de ez Kite betegség, ugyanez lesz a régiekkel is. Alkatresz-ár szempontból nincs érdemi különbség, hogy 00-s vagy R-es, amíg eredeti alkatrészrol beszélünk, a régieknél jobban van esetleg utángyártott vagy bontott alkatrésze.
Ha viszont nem hagyod, hogy mindent saját szakállára cserélgessen nincs ilyen gondod az újabbakal sem...
Az tiszta sor hogy a 30-as meg R-es 8000-esek jobbak mint a régiek, de 220 hektárra keres a kolléga gépet! Ekkora területre túl nagy beruházás lenne egy ilyen értékű gép.
De egyébként én nem is erőltetném ekkora területre a 8000-eseket. Egy 7830-7930 röhögve elboldogulna vele. 200 ló felett vannak meg felsúlyozva 11 tonna körül. Szerintem ettől nagyobb gép nem kellhet reális nézve.
Na most összekavartotok betyárul. A helyi 8230--ast szereti a gazdája, mondjk nem nagy üzemórás gép még, de az elektronika meg - meg bolondul benne néha és fals hibákat generál. És mire kiszürik hogy mi a gond ezer meg kettő vagyont érő vacakot kell benne kicserélni. No most gondolom az R-nél hasonló a szisztéma csak az apró bizgentyük árát szorozni kell 2-3-al még pluszba.
Ettől szeretnénk magunkat megkímélni, mert elég sok minden hijja van még a gépparknak, nem hiányzik egy piros féle pénznyelő.
Olyan 00-ás, amiben 8-9000 óra van csak a mesében létezik! Akkor tudnám elképzelni, ha Amerikából veszed egy farmrol, ahol vetett meg sorkozmuvelt..
Azért 18 éves gépről beszélünk, akinek itt a 90-es években volt pénze ilyen traktorra az nem a misére járt vele! Kora alapján 19000 vagy 29000 óra is lehet, és avatott szem sem mondja meg, hogy mennyi!
Nekünk volt 20-as, (bár nem 8x20) én annyira nem istenitem. Rendszeresen visszatéro gondja volt, hogy alulmeretezett volt. A 6-os sorozatnal is fellépett a JD a 135 piacirol 160-ra, a 7-esnél 185-rol 245-re, míg a 8-nal 260-rol 305-re. Négy év alatt pl. 5 első hajtás kardan ment bele, ami szerintem sok... És meg ez után kezdett öregedni meg fáradni... A 30-asok sokkal jobbak voltak, mint a 20-as, de ott sem volt kolbászból a kerítés. És az sem lehet véletlen, hogy utána az egész koncepciót dobta a kukába a JD, és teljesen ujra tervezte az R-eket...
Nem csak arra akarok alapozni, semmi képp, csak az egy biztos pont azért. Mert az már árképző tényező rendesen. Lehet az akár mennyire patika gép, a 15-20 ezer óra az csak sok és azt kerülni szeretnénk azért.
Válasz #14254. hozzászólásra
Szerintem meg ne az üzemórát nézd teljesen mert ha vigyáznak rá 20000 óránál is lehet olyan állapotban mint 5000 óránál ahol csak ütik vágják .
Nyilván előbb utóbb nekem is 8000R lesz.De ha azt nézzük hogy 9 éve vettem 7.6 mill-ért most "lehet"
megkapnám érte a 10-et akkor nem állok olyan rosszul.Ha az elején nem lett volna a motorral az a 3 millás baki akkor majdnem azt mondhatom,hogy olaj
csere és gumikon kívül nem kellett rá költeni.A kezelő szervei még így közel húsz éves létére is modernebb mit a fapadosaké és hibátlanul működik.
Ha valaki nem akar 20 évre hitelt felvenni bőven megteszi neki a 00-10 vagy a húszas széria.Jó barátom 8000R traktorja pár 100 óránál féltengelyes lett kis híján kiesett az első szélvédő és folyamatosan beázik a tető.Félre ne értsd nem akarom szarni az R-es szériát.
25046 hozzászólás
Válasz #14300. hozzászólásra
Mindenképpen. Számodat a hirdetéseid közül lessem ki?
Válasz #14299. hozzászólásra
Hidd el, megvan a 8-asnal is... Holnap hívja fel, tudok mesélni sok mindent...
Válasz #14258. hozzászólásra
Ezt a problémát többen is megerősítették a 6 meg a 7 ezres szériáknál, de a 8-asnál nem jellemző csak nagy ritkaságba.
Lehet hogy elvetette a JD az eddigi koncepcióját, de elég sokat változtak a megfelelési körülmények is mondjuk. No meg azt se lehet tudni, hogy meddig tart ez az R-es csodavilág. Lehet 1-2 év és megy a kukába ez is.
Válasz #14296. hozzászólásra
Küldtem egy email-t.
Válasz #14271. hozzászólásra
A poweshiftes miért olcsóbb?
Válasz #14293. hozzászólásra
Az is megfelelne, de nem ismerem az embert.Tiszakálmánfalváról-Budiszava érdeklődök. Ha megvan a telefona legyen szíves megadni!
Dágább mint új korában
Válasz #14290. hozzászólásra
persze jó lenne,
"főleg egy discovery-s raktár vagy konténer licitálásakor, ha a hátsó lepel alól előbukkanna egy 8000 JD ", és pont megvennénk párszáz$
a másik dolog meg az, h itt sokan riogatnak egy régebbi nagyobb gép vásárlása miatt, ami igaz is, viszont ezeknek a nagyrészének meg ott van a hátamögött a már megvett Talicska
Válasz #14285. hozzászólásra
Hova valósi vagy? van egy öreg szentamási hűtőjavitó szokta átalakitani a hazai hűtőket kb bármire.
Válasz #14291. hozzászólásra
A cat szervizes haverom egész ősszel ezzel cseszletett,hogy miért nem dolgozunk?A hevederes
catok mind kint vannak a pályán.
Válasz #14290. hozzászólásra
Nehézmunkára csak ilyet VAGY challenger hevederes gépet vennék én is.
Sőt legközelebb ha lesz gépcsere ezek fognak játszani
Válasz #14289. hozzászólásra
Itt tényleg ki vannak használva a 8000esek.. Nem csoda, hogy anno a 4650 eseket amikor elkezdték nyúzni a nagy termelési rendszerekben ide jártak üzemi tapasztalatokért a jd mérnökei. Viszont van-e tapasztalata valakinek arról hogy mik a költségei egy usából behozott gépnek? Oké vám, meg szállítás stb. De van aki hozott már be magának? Mert ott szerintem tényleg nincsenek széttekergetve az üzemóraszámlálók, és tényleg képesek lecserélni 2-3-5 ezer órás gépeket, mert már több éves, meg van újabb, kényelmesebb. És lehetne nagyobbat választani adott pénzért, nem lenne az hogy szétszakad a 300 lóerős 8000-es a rugatástól, vagy éppen összeszakad a lazítótól.
Nehéz talajmunkára egy ilyet tudnék elképzelni a fa alá:
JD 9220
Válasz #14281. hozzászólásra
Vazzeg!
úgy érzed. úgy érezted a ferga vásárlásánál is.
Aztán vettetek egy jól kinéző de lerobbantott ne mkarbantartott illetve rosszul javított gépet amit még utána rossz helyre vittetek elsőkörben mint írtad is.
Namost ez ugyanúgy lejátszódhat a ződnél is, főleg ha 8000-et mutat a számlálója és jobb esetben csak 18van benne nem 28ezer.
Mert ezek itthon mennek ennyi órákat!
Van itt 8330-as nem messze. Nemtudom mikor vették pontosan de kb 6szezont mehetett annál a cégnél. 13ezer óra van benne! a 8300-akban meg 24ezer.
Viszont másik nagy cégnél van 8100 meg 8110-es amiben bár 10ezer órák vannak de csak vetnek a 9méteres 740A-val meg húzzák a 12soros jd vetőgépet, illetve régebben míg nemvolt nagyobb gép több addig szántogattak őszönte. No ha ilyet fogsz ki akkor okés. csak ezeket meg nem adják el még jobb helyeken sem
Válasz #14287. hozzászólásra
Amit én látok hogy a szomszéd városban van egy nagy cég csupa Joni régóta sok a 7000-es meg egyre több a R 6000 teteje náluk de van még egy régi 7700 meg 3 darab 7710,7810 amik még mindig húzzák az igát . A 20-as szérák már kikoptak meg lasan a 30-asok is de ez pár öreg vas még mindég dolgozik és szerintem még az R-es szériák elejét is túlélik a cégnél . Mondjuk az 7700 HT az ha cserélik le elférne az udvaromban 162-es helyett .
Válasz #14286. hozzászólásra
Talajra tökéletes viszont pótkocsizni meg szerintem van másik géped .
Bár van benn egy rövid tengelyes 8200-as is légfékkel ellátva .
Válasz #14284. hozzászólásra
a HT-s traktorok jo része légfék nélküli
Válasz #14282. hozzászólásra
Messze arattam a háztól és a gép kinnt maradt a határban egy hiba miatt. Valaki kihasználta a helyzetet. Az az érdekes, hogy csak a hűtőt vitte el.
Válasz #14281. hozzászólásra
Akkor nézd meg ezt a kiténél .
http://http://www.kite.hu/show_used_machine.php?machine_id=1627&lang=hu
Válasz #14281. hozzászólásra
csak kérdeztem
Válasz #14278. hozzászólásra
Mi a... lelopták a gépről? Vagy le volt szerelve a gépről és egyéb helyről vitték el?(csak kíváncsiság)
Válasz #14280. hozzászólásra
Nem nagyon merült fel más márka neve. Ugy éreztük talán a zöld kevésbé csalódás mentes.
Válasz #14277. hozzászólásra
Ilyenen nem gondolkoztál esetleg ?
http://http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor/new-holland-8970/h_6498471?ref=b2d53495
Hívjál fel és elmondom vagy gyere erre és megmutatom élőbe egy 8000-en.
Kérek egy kis segítséget! Vízhűtőt keresek a JD 945-ös kombájnomra. Megfelelne a 952, 1052, 1155, 970-től is. Lehet lyukas, sérült is melyet fölújítanák, mert az enyémet ellopták Vajdaságban. Előre is köszönöm!
Válasz #14274. hozzászólásra
Ezt nagyon jol tudom, hogy lehet büvölni a számokat kő keményen. De itt a kolega azt mondta nem kell elhinni meg kételkedni benne, ki kell olvasni. Erre lennék kíváncsi csak nagy a hallgatás.
Válasz #14273. hozzászólásra
Egy jó tanács, használt gépnél állapotot és nem ü órát nézünk.
Válasz #14273. hozzászólásra
Minden vezérlő külön számolja az uzemórat. Számítógéppel lehet belőle kiolvasni, innen tudod azt is, ha tekergették, meg azt is, hogy mit cseréltek utólag. Egy 6920S-ben kb 13 vezérlő van (lehet több vagy kevesebb, felszereltségtől függően). Mind külön számolja, jellemzően 3-4-ben szoktak atjavitani, nem jellemző, hogy mindben tekernek. Te ezt nem látod, meg ha viszel szerelőt számítógéppel akkor sem biztos hogy rájön, pláne nem biztos hogy meg is mondja. Ha farmertol veszed jobb, ha nemet kereskedéstől akkor kicsit nyugodtabb lehetsz, ha torok, angol vagy belga akkor jellemzően kozmetikázott (a németeknél nagyon komolyan büntetik, ott kevésbé jellemző a trükközés!).
Válasz #14273. hozzászólásra
Ébredj már fel!BOCS!Mit nem lehet megcsinálni manapság?Egy szaros üó. állítás egy pitiáner
dolog...soha nem jössz rá a valós adatra.
Válasz #14269. hozzászólásra
De hogy a manoba lehet leellenőrizni? Mert egyenlőre csak dobálózunk ezzel a ténnyel, hogy le lehet mindenféle kütyü nélkül nézni a pontos üzemórát. Miért nem lehet elárulni? Vagy nem is annyira hiteles dolog ez ha ennyire titokba van tartva?
Válasz #14270. hozzászólásra
Nem mondok semmit itt a 8410-ről mert nem gépeket reklámozni jöttem ide csak dumálni akartam egy jót így vasárnap este de ez nem jött össze sajnos.
Tisztességes ember vagyok és büszke is vagyok erre,
soha nem vertem át senkit , soha nem beszélek félre és nem találok ki "üléses meséket"!(de aki ismer annak ezt nem kell bizonygatni) Már csak azt nem értem hogy miért kellene visszatekeri az órát?
Hála Istennek 20 év kőkemény munka után nem vagyok rászorulva hogy órákat tekergessek.
Részemről ennyi.
Válasz #14268. hozzászólásra
Azok a 7810-ek amik olcsóak azokba mindbe powershift vagy autopower váltó van azért olcsóbb jelentősen de nem véletlen. Én azokat sose veszem meg hiába olcsóbb 1-2-3 millióval. Nézz ki Európában egy powerquad 7810-et max 10000 órával, légfékkel, jó!!! állapotban, nagyon jó állapotú márkás-drága gumikkal, eredeti forgalmi engedéllyel és kezd el összeadni a költségeidet:
1.gép ára (euro:318),
2.kiutazás (hotel+diesel+stb),
3.fuvar (normális céggel, biztosítással, megérkező traktorral)
4.itthoni átnézés utáni költségek
5.a veled utazó szakértő díja (ha van)
De mindez csak ha találtál normális gépet normális helyen ami nem csak a fényképeken jó.
Hoppáka, egész szép kis összeg kerekedett ki mi? :)
Ilyen is volt:
Eladtam egy gépet Németországba és ugyanezt a gépet visszavették Magyarországra 3 mft-al többért.
Nem biztos hogy mindig messze van a megoldás.
Válasz #14269. hozzászólásra
Nem negatívkodok,de az,hogy te tisztességesnek tartod magad az még ne jelenti azt,hogy az is vagy csak esetleg annyit,hogy nem vagy olyan szemét zsivány mint a többi. Az meg,hogy azt hiszed,hogy csak te tudod úgy visszatekerni az órát,hogy ne maradjon nyoma az tévedés.
Az üléses meséd meg csak ott sántit,hogy ettöl az olcsó üléstöl még a 25.ooo órás agyonkopott gyári ülés is kényelmesebb,de ha van olyan veréb aki ezeket a meséket elhiszi akkor normális,hogy ezekkel altatod őket bár gondolom nem a véletlen máve,hogy elég régóta nem sikerült túladni rajta.
További sikeres J.D árulást remélem nem veszed bántónak a hozzászólásomat és mondasz pár szót az érkező 841O röl.
Az előbb említett 7810-es az enyém. Direkt nem hoztam fel hogy nagyon nagyon sok közöm van a JD-hez mert nem önreklámozási céllal írtam Nektek ide a fórumra hanem hogy megosszam a gyakorlati tapasztalataimat hátha ezzel tudok valakinek segíteni. De ha már kérdezed. Mint említettem az üzemórát nem kell elhinni vagy nem elhinni, le kell ellenőrizni mint ahogy én is megteszem amikor megveszek egy gépet. Természetesen nem csak az üzemóra fontos hanem az összkép onnantól fogva hogy hogyan beszél a tulaj a telefonba, mennyire rendezett a tanyája, hogy néz ki a gép, hogyan működik a gép, hol és hogy volt szervizelve stb.stb.stb összkép!
A munkagépekbe a légrugós ülés ugyanolyan kopóalkatrész mint pl a gumiabroncs. az új ülés kényelmesebb mint a 10000 órás. A 10000 órás kényelmesebb mint a 24000 órás ülés. Aki megteheti anyagilag és van rá igénye az rendszeresen vesz új ülést 1000-3000 euro-ért hogy kényelmesebben pótkocsizzon 40km/h-val. Van aki 0%-ig elhasználja a gumikat, van aki 30%-nál cseréli a garnitúrát valami drága márkára. Ezért vannak eltérések gépek között. Még 1 infó:itthon van hogy 7000 óránál még a gyári gumik vannak a gépen, németbe ahol csak aszfaltos út létezik 4000, max. 6000 óránál csere. Keskeny gumi hamarabb lemegy+volt-e rajta súlyozás vagy nem?
Utóirat:A kereskedő nem mindig "ellenség" (de megértem az előítéleteket, Én is rengeteg ilyen-olyan emberrel találkoztam az elmúlt 20 évben amióta tisztességes kereskedőként dolgozom)
Én ugyanúgy állva vezettem az 50-es mtz-t 8 évesen a krumpli földön mint gondolom Ti is. Annyi köztünk a különbség hogy Nekünk nincs szántónk ahol szántsunk csak egy kis erdő ahol tudunk dolgozni a friss levegőn.Mindannyian a mezőgazdaság részei vagyunk így vagy úgy, itt vagy ott.
Szívesebben maradtam volna a 8000-es témánál.
Negatívat ne írj mert én pozitívan jöttem ide írogatni pusztán tapasztalat cserére.
Azt írják minden üzemóra valós nem tekergetik az órát. Pedig fölöttéb gyanus miért van kiserélve egy 95OO órás traktor vezetőülése amikor nálunk a 23.OOO órásba is még az eredeti van.
Ráadásul iszonyatosan drágán is árulják.
JOHN DEERE 781O
Válasz #14263. hozzászólásra
De azért nem is olyan nagyokat.
Ha jól értem ezeket kell majd vinnie:
"5 késes Terradig jo lesz neki. A 8230-as is csak 7 kést huz itt. Nem kell neki megszakadnia, de azt bátran elviszi, meg az 5,2-es kühne tárcsát meg az 500-as terradiscet. a 300-as karat lesz a legkisebb amiből nagyobbat elbirna,de hát nem lehet minden tökéletes"
Ezeket vinnie kell egy 7830-7930-nak is tökéletesen!
Egyedül a TerraDig a kérdéses. Abból az 5 késes XS/5 tökéletes hozzá az XXS/5 már nem annyira.
Az 5,2-es Kühne tárcsát biztos hogy viszi.
A TerraDisc-et meg a Karat-ot is biztosan. Ráadásul a rövidtárcsánál meg grubbernél a nagyobb munkasebesség miatt még kevésbé lényeges a súly.
Válasz #14264. hozzászólásra
A most érkező 841O es milyen állapotú?
Legegyszerűbb ha megnézed mire kell neked, mennyid van rá, meg akitől vetted, az mire használta. Üzemórát nézni meg adatokat bújni fölösleges. Van ami 15.000 et elmegy baj nélkül, de azt is érzi mindenki ha egy ivt-set ütünk egésznap a 9 kés előtt az sem vezet jóra...
Pedig elvileg tudja. De a valóság mégsem ez. Ha egy erőgépet mindig 110%-on ütünk ahelyett hogy 90%-on tennénk, az nem 20%-al fog kevesebbet kibírni mint a másik, hanem 50%-al... Kicsit túl kell méretezned az erőgépet, ha nem akarsz ilyen brutál anyagkifáradásokba belefutni pl 8520 első duplakerékkel rugatva összemoló elsőhajtás stb.
Az átlag üzemóra ahogy Te is írtad 15000-25000 a 00 -okban. Viszont lehet találni 45.000!!! órásat is és 6000-8000!!! órásat is ami irreálisan kevés egy ilyen teljesítményű és árú gépben, de akad. Mint ahogy találni évente 2-3 db régi 4000-est is 5000!!! és 10000 közötti üzemórával. Az eredeti 10000 órás gépnek ha jó gazdája volt tökéletesen gyári, eredeti állapotúnak kell lennie kívül-belül! Nagyon sok tulajnak fogalma sincs hogy pl. a 4650-ébe már 2-3-4 szer fordult az óra azért kell "hozzányúlni".
Válasz #14261. hozzászólásra
Én 120 hekire vettem egy 8870-es (G-210)nyuszit . Szerintem kell a 8000-es főleg mert nem kis munka eszközök vannak ha jól emlékszem .
Válasz #14260. hozzászólásra
Ez létező probléma, mármint hogy a szervizes felelotlenul vetet meg veled mindenféle dolgot, de ez Kite betegség, ugyanez lesz a régiekkel is. Alkatresz-ár szempontból nincs érdemi különbség, hogy 00-s vagy R-es, amíg eredeti alkatrészrol beszélünk, a régieknél jobban van esetleg utángyártott vagy bontott alkatrésze.
Ha viszont nem hagyod, hogy mindent saját szakállára cserélgessen nincs ilyen gondod az újabbakal sem...
Az tiszta sor hogy a 30-as meg R-es 8000-esek jobbak mint a régiek, de 220 hektárra keres a kolléga gépet! Ekkora területre túl nagy beruházás lenne egy ilyen értékű gép.
De egyébként én nem is erőltetném ekkora területre a 8000-eseket. Egy 7830-7930 röhögve elboldogulna vele. 200 ló felett vannak meg felsúlyozva 11 tonna körül. Szerintem ettől nagyobb gép nem kellhet reális nézve.
Na most összekavartotok betyárul. A helyi 8230--ast szereti a gazdája, mondjk nem nagy üzemórás gép még, de az elektronika meg - meg bolondul benne néha és fals hibákat generál. És mire kiszürik hogy mi a gond ezer meg kettő vagyont érő vacakot kell benne kicserélni. No most gondolom az R-nél hasonló a szisztéma csak az apró bizgentyük árát szorozni kell 2-3-al még pluszba.
Ettől szeretnénk magunkat megkímélni, mert elég sok minden hijja van még a gépparknak, nem hiányzik egy piros féle pénznyelő.
Válasz #14256. hozzászólásra
Olyan 00-ás, amiben 8-9000 óra van csak a mesében létezik! Akkor tudnám elképzelni, ha Amerikából veszed egy farmrol, ahol vetett meg sorkozmuvelt..
Azért 18 éves gépről beszélünk, akinek itt a 90-es években volt pénze ilyen traktorra az nem a misére járt vele! Kora alapján 19000 vagy 29000 óra is lehet, és avatott szem sem mondja meg, hogy mennyi!
Válasz #14250. hozzászólásra
Nekünk volt 20-as, (bár nem 8x20) én annyira nem istenitem. Rendszeresen visszatéro gondja volt, hogy alulmeretezett volt. A 6-os sorozatnal is fellépett a JD a 135 piacirol 160-ra, a 7-esnél 185-rol 245-re, míg a 8-nal 260-rol 305-re. Négy év alatt pl. 5 első hajtás kardan ment bele, ami szerintem sok... És meg ez után kezdett öregedni meg fáradni... A 30-asok sokkal jobbak voltak, mint a 20-as, de ott sem volt kolbászból a kerítés. És az sem lehet véletlen, hogy utána az egész koncepciót dobta a kukába a JD, és teljesen ujra tervezte az R-eket...
Válasz #14255. hozzászólásra
Nem csak arra akarok alapozni, semmi képp, csak az egy biztos pont azért. Mert az már árképző tényező rendesen. Lehet az akár mennyire patika gép, a 15-20 ezer óra az csak sok és azt kerülni szeretnénk azért.
Válasz #14253. hozzászólásra
igazad van egy 8000-9000 üzemórás 00-ás még mindíg agyonveri a mostani R szériat.15000-17000 mennek az R-nek akkorra híre hamva sem lessz
Válasz #14254. hozzászólásra
Szerintem meg ne az üzemórát nézd teljesen mert ha vigyáznak rá 20000 óránál is lehet olyan állapotban mint 5000 óránál ahol csak ütik vágják .
De mi az amivel meg lehet mondani pontosan az üzemóráját?
Válasz #14242. hozzászólásra
Nyilván előbb utóbb nekem is 8000R lesz.De ha azt nézzük hogy 9 éve vettem 7.6 mill-ért most "lehet"
megkapnám érte a 10-et akkor nem állok olyan rosszul.Ha az elején nem lett volna a motorral az a 3 millás baki akkor majdnem azt mondhatom,hogy olaj
csere és gumikon kívül nem kellett rá költeni.A kezelő szervei még így közel húsz éves létére is modernebb mit a fapadosaké és hibátlanul működik.
Ha valaki nem akar 20 évre hitelt felvenni bőven megteszi neki a 00-10 vagy a húszas széria.Jó barátom 8000R traktorja pár 100 óránál féltengelyes lett kis híján kiesett az első szélvédő és folyamatosan beázik a tető.Félre ne értsd nem akarom szarni az R-es szériát.
Válasz #14250. hozzászólásra
Én is egy elsőgazdás, jól felszerelt 20-ast vennék, ha aktuális lenne.