Legfeljebb laza homokban. Se teljesítménye, se súlya hozzá.
A közeli ismeretségben van pár ilyen gép, nagyon elégedettek velük. Az egyiken valami motorvezérlő panel szállt el, ami drágább mulatság, azon kívül nemigen akarnak elromlani.
Válasz #14081. hozzászólásra
Én egy 6330 Prémium-ot hajtok már új kora óta.Most van benne 3800 körül,de a gyári gumik szerintem most lehetnek 50%-on.A kisseb gépeken szerintem jobban fogynak a gumik a sok pótkocsizástól,ezért abból nem nagyon lehet következtetni semmire.De egy 1800 órás gépen 50%-os gumi az több mint érdekes.
Használt John Deere traktor vásárlás elött vagyunk a 6330-ast néztük 4-6 évesek erről esetleg valami tanácsadás, vélemény, mire figyeljünk???
Köszönöm!
Mondjuk alap lenne hogy egy ekkora értékű gépet főleg ha új tető alatt tartunk. Nálunk csak addig van a kombájn az ég alatt míg arat, nyáron is a tető alatt áll esténként.
Ahol most aratunk ott van 8300-as meg 8220 és 8320r. A 8300 asban 27000 óra van, motorja már volt feljavítva meg az első híd, de ez nem meglepetés. Váltója kezd kicsit rakoncátlankodni, de megy. A 8220 asban 16000 van, motor még gyári, a váltóból most kezdenek elfogyni a fokozatok, tavaszra felujitják. Ez a 8x20 as széria tetszik nekem, szerintem elég stabil gépek.
Pl az enyémbe még a 7.6l motor van(érzik is)az
újabb évjáratokat már 8.1l motorral adták ki.
00-10 végűek között szerintem csak évjáratbeli
különbség van,esetleg valami kis apró változások.
A 20-as végűek azok már küllemre is sokkal másak
és abban már nagy nyomású common rail motor van.
A 00-10 végűek sokak szerint a legjobb széria volt.
Az amerikai Deere & Co, a világ legnagyobb mezőgazdasági gépgyártója a vártnál nagyobb profitról és bevételről számolt be az október végével záródott pénzügyi negyedik negyedéve alapján.
Igen ami jó állapotú és kevés üó az 20 körül van meg felette.Tavasszal is hirdettek egy nagyon szépet volt hozzá egy összecsukható geri rota asztallal +3misi ért, beszéltem a tulajjal ha jól emlékszem olyan 2600csépelt 4000 körüli motor óra volt benne!Bár élőben nem láttam de képen mintha új lett volna de ezt mondta is a tulaj hogy nagyon újszerű állapotban van mag kímélt db.Ha jól emlékszem 24 volt.
Nagyon nagy a szórás van a használtak között mind árban mind állapotban!
Azt nem lehet tudni.Az üó 8700 mutatott mikor
megvettük.de a kipufogó rojtosra volt égve úgyhogy
18700 lehetett benne.Most 4000 mutat.a váltóval semmi baj nem volt még.
9 éve van nálam,ha leszámítom a motor cserét az elején akkor azt kell hogy mondjam semmi probléma nem volt vele.Én gyengéllem ha vennék nagyobbat vennék.A kerékre aszem valami 165 lovat ad le.
10-es végűeket nézegessél.A fogyasztással nem
nagyon foglalkozok,ha kifogy tankolok.Egyébként
a fogyasztási átlagok hasonlóak mint bár melyik
márkánál.
Nézegettük mi is, sajna Telekgerendáson, Sárbogárdon és Nádudvaron is ilyen látvány fogadott, amelyik meg jobb bőrben van azt 17-20 közeli árra mondták.
Válasz #14055. hozzászólásra
Hát ha nincs gazdája akkor könnyen megtörténhet!amúgy a wts az beázik :)sajnos.Egyszer a csigánál (Mi nekünk tervbe van véve hogy csinálunk oda egy gumi lapot mint a sampon volt és meg oldódik). Ez látszik is a képeden hogy a tartályból (a terménnyel erjed víz) folyt rá a kalászvisszahordóra, a másik ahol beázik a wts az szalmarázó tetőtél mert jd úr elfelejtette be peremezni(az E gépeknél be van peremezve mondjuk azok meg máshol áznak be....) csak a sík lemez van és ott végig folyik egészen a törek asztalra a víz!Mi ragasztottunk oda ilyen ablak szigetelő anyagot és eddig jól vizsgázott. Mi általában szezon közben viszünk magunkkal 1 ponyvát és ha esőt mond akkor minden este letakarjuk.
Van itt a környéken egy az is kb hasonlóan néz ki amit te fényképeztél, hol ott az tető alatt állt szezonon kívül.
Hala istennek a miénknek remek gazdája volt náluk a gép csak addig volt a szabad ég alatt míg dolgozott napközben és ez meg is látszik rajta mert azon nem találni rozsda folt .
Érdekelne a véleményed a 8200-as traktorodról.
Az 220 ló a keréken vagy a motor annyi?
Fogyasztással mennyire vagy megelégedve?
Súly/lóerő/gumizás mennyire van jól eltalálva?
Mekkora üzemórás gépet szabad ezekből nézegetni?
Esetleg a 8x10-es vagy 8X20-as újabb konstrukcióit szabad nézegetni ezeknek?
Válasz #14047. hozzászólásra 2003 ? Ennyi az ára. Gyakorlatilag kissé (telített a piac). Van választék mostmár. Bár igaz ezért az árért max egy idősebb 208-as megát kapni.
Válasz #14046. hozzászólásra
Én azt mondom hogy, pl. nyáron a 75 mázsás búzát aminek mellkasig érő szalmája volt és zúzni kellett, szégyen nem szégyen elég volt a 4 km/h is mert meg akart fulladni szerencsétlen, nem volt baj a hajtással. A termések is nőttek az elmúlt pár évtizedben, nem duplázódtak meg a haladási sebességek. Kukoricában meg főleg nem árt a lóerő, aki kicsit is haladni akar, és vannak ilyen 100+ os anyagok. Egyedül a napraforgónál nem mentünk max terhelésen, mert kellett egy kompromisszum a tisztaság és a szórás között. Mármint be lehet lőni jól, de a sok különböző ember sokféle darabját nem fogja az ember 10x állítgatani naponta.
9640 est meg volt olyan hogy az ötládással is körülvágtuk, bár ez kezelőfüggő, mennyire szorítja. Lényeg hogy a nagyobb jobb. Van a faluban 9680 as is, na az a gép.. Tartály, lóerő, hátsó hajtás, igy halad is. + a 9640 es és a 9680 asnak a rostája sem ugyanaz, vannak különbségek évjáratban is(rostatoldat) így ezt is érdemes megvizsgálni.
Mint mindennek ennek is van két oldala.. Gondold végig.. azt amit irsz!! Régen az E512- esre is rá agaták az 5 méteres vágó asztalt a maga 120 lóerejéhez aztán jött a 105 dominátor majd ekora vágórészel már 180 lovas volt azán jöttek a különbözö jd-k amelyek alig nagyobb vágórészel már majd 100 lóval voltak erösbbek aztán pár évet a JD- NH CLAAS pihent egy nagyot és voltak viselhetö gépeik a maguk 260-300 loerejükkel6 méter körüli vágóasztallal!! Na kb ez lehet a számoddra elfogadható méret- de aztán valaki valahol gondolt egy nagyot és alig nagyobb kombájnokba elkezdték a mozdony méretü motorokat be épiteni és elö állt az a fúrcsa helyzet hogy alig több mint 1-2 méter ujabb vágó széleségért cserébe majdnem dupla olyan erös motor van a gép hátuljában!! És ilyenkor jön az hogy a bérválalkozó hogy a motor meg a lizing meg ne egye a fejét úgy kezd el hajtani a tarlón mint akinek el ment az esze. Sokan kezdik majd vissza sirni azt az idöt amikor régen a mega vagy valami Tc-s ember lasan nyugiba és pláne normálisan le vágta a gabonáját!!! Mert nem kellet rohanniaVálasz #14045. hozzászólásra
Folyamatosan csak a motorerőről beszéltek, hogy minél nagyobb, annál jobb, mert nem fullad be, lehet gyorsan menni, miközben én meg megrendelőként azt látom, hogy az adapterek nwm tudnak felnőni a feladathoz. Ha tényleg alapos munkát akarunk egy kombájntól (márpedig ez a lényeg!) az asztalhoz kell mérni a sebességet, az a szűk keresztmetszet, és a nagy motorerő egy szint felett felesleges.
Csak én látom így?
Válasz #14039. hozzászólásra
Erősebb a motorja meg nagyobb a magtartálya nekünk 9640i van de már az is harántbillentős(hálás kis dolog )Ha ki fogsz egy jót kevés órásat akkor nem lesz vele baj!minden szériának vannak hibái,gyerekbetegségei lehet az class jd vagy nh......
Nekünk ez volt az első szezonunk a wts-el (nem sokat kb 350-400ha vágtunk vele)semmi gondunk nem volt vele gabona végére az asztalnál köszönt el egy szíj annyit kellet csak rá költeni.
Teljesítményre nem todok nagyon okasat mondtani mert előtte csak 514 és sampo volt a háznál, de a mi nap beültem egy kollégához aki egy 9540 hajt hát sokkal de sokkal lassabban ment mint én kb azonos anyagban (nagyon látszott az az 1 plussz láda)meg hát ő oros asztalal vágot én meg gerivel ezért csak gyorsabban lehet menni:))!Meg hát szerintem ahogy BANDIGH-i is írja ugy is a motor erő szab határt nem az áteres képessége ,rosta...stb felénk a s 660 -is meg csipelték mert gyenge volt aszem kb 350 le volt.Mondjuk ha azt nézük hogy a 9640i 300 le 6os asztal az s 660 meg 350le 7,6 asztal akkor valami nem oké igaz az rotoros de akkor is...
Válasz #14035. hozzászólásra
Árak nem tudom milyenek, de mindenképp a nagyobbat vedd! Ezekbe a 6 ládásokba már nem árt a lóerő.. A nagyobb magtartály meg egyértelmű. A kis wts-sel is többnyire a motor alapján megyünk, az limitál nem a rosta stb. Miénknek is volt már pár baja, de már 5000+ órás.
25084 hozzászólás
Válasz #14087. hozzászólásra
Jóféle gumikat etettél le 3000 alatt?
Válasz #14087. hozzászólásra

Mit pótkocsizol olyan sokat?
Válasz #14086. hozzászólásra
Ja, és 3000 ü.óra alatt is simán le lehet nullázni egy szett gumit, ha sokat pótkocsizik a traktor.
(Sajnos saját bőrömön tudom.)
Válasz #14085. hozzászólásra
Legfeljebb laza homokban. Se teljesítménye, se súlya hozzá.
A közeli ismeretségben van pár ilyen gép, nagyon elégedettek velük. Az egyiken valami motorvezérlő panel szállt el, ami drágább mulatság, azon kívül nemigen akarnak elromlani.
Válasz #14084. hozzászólásra
Problémád akkor még gondolom nem volt vele 3800ó. nem sok! ( 3 késes lazítót szerinted 40-50 cm-ren elviszi)
Válasz #14081. hozzászólásra

Én egy 6330 Prémium-ot hajtok már új kora óta.Most van benne 3800 körül,de a gyári gumik szerintem most lehetnek 50%-on.A kisseb gépeken szerintem jobban fogynak a gumik a sok pótkocsizástól,ezért abból nem nagyon lehet következtetni semmire.De egy 1800 órás gépen 50%-os gumi az több mint érdekes.
Válasz #14082. hozzászólásra
Könnyű munkákra talán autopower, amugy meg powerquad ,autoquad.
Válasz #14081. hozzászólásra
Ezekben pont ennyik vannak amiket nézegettünk! Váltóból szerintetek melyik a tartósabb?
Válasz #14080. hozzászólásra
figyeljetek oda , hogy valós legyen az óra.
gyári gumiknak 5-6000 kikell bírnia, tehát egy gyakori eset hogy 1800 órás gépen 50%os gumi van.
Sziasztok!
Használt John Deere traktor vásárlás elött vagyunk a 6330-ast néztük 4-6 évesek erről esetleg valami tanácsadás, vélemény, mire figyeljünk???
Köszönöm!
Válasz #14077. hozzászólásra
A 20asok jó gépek erős motorral.
Megnézném melyik fokozatmentes megy ennyit el meg hány váltót kell eddig betenni.
Válasz #14055. hozzászólásra
Mondjuk alap lenne hogy egy ekkora értékű gépet főleg ha új tető alatt tartunk. Nálunk csak addig van a kombájn az ég alatt míg arat, nyáron is a tető alatt áll esténként.
Válasz #14075. hozzászólásra
Ahol most aratunk ott van 8300-as meg 8220 és 8320r. A 8300 asban 27000 óra van, motorja már volt feljavítva meg az első híd, de ez nem meglepetés. Váltója kezd kicsit rakoncátlankodni, de megy. A 8220 asban 16000 van, motor még gyári, a váltóból most kezdenek elfogyni a fokozatok, tavaszra felujitják. Ez a 8x20 as széria tetszik nekem, szerintem elég stabil gépek.
Válasz #14075. hozzászólásra

Ha zöld traktort vesz az ember az beleszámít a ,,zöldítés" programba?
Válasz #14074. hozzászólásra
Értem, így már világos. Mindenképpen 8,1 literes motorral szeretnénk nézni, asszem 97-től vannak a nagyobb motorral szerelve.
Válasz #14072. hozzászólásra
Pl az enyémbe még a 7.6l motor van(érzik is)az
újabb évjáratokat már 8.1l motorral adták ki.
00-10 végűek között szerintem csak évjáratbeli
különbség van,esetleg valami kis apró változások.
A 20-as végűek azok már küllemre is sokkal másak
és abban már nagy nyomású common rail motor van.
A 00-10 végűek sokak szerint a legjobb széria volt.
Válasz #14070. hozzászólásra
Ez csak a gazdáját tükrözi!!!!!!
Válasz #14062. hozzászólásra
Ezek a 8000-esek nem teljesen megegyeznek 8100-tól 8500-ig? Csak a motor van húzva rajtuk? Mitha egy régi jd szervizes azt mondta volna nekem.
A 10-es végűek miben különbznek a dupla nullástól?
És esetleg a 20-asok?
Az amerikai Deere & Co, a világ legnagyobb mezőgazdasági gépgyártója a vártnál nagyobb profitról és bevételről számolt be az október végével záródott pénzügyi negyedik negyedéve alapján.
http://agroforum.hu/hirek/john-deere-negyedeves-profitja-nagyobb-lett-vartnal
Válasz #14055. hozzászólásra

Egy kép lemaradt.Egy ki járatás után egy lakóval
kevesebb.
Válasz #14068. hozzászólásra
Legfontosabb a belseje az legyen tuti de nem hátrány ha mutat is valahogy a külseje...
Válasz #14067. hozzászólásra
Ez jó állapotban van egyébként,de esztétikailag
hulladék.
Válasz #14061. hozzászólásra
Igen ami jó állapotú és kevés üó az 20 körül van meg felette.Tavasszal is hirdettek egy nagyon szépet volt hozzá egy összecsukható geri rota asztallal +3misi ért, beszéltem a tulajjal ha jól emlékszem olyan 2600csépelt 4000 körüli motor óra volt benne!Bár élőben nem láttam de képen mintha új lett volna de ezt mondta is a tulaj hogy nagyon újszerű állapotban van mag kímélt db.Ha jól emlékszem 24 volt.
Nagyon nagy a szórás van a használtak között mind árban mind állapotban!
Válasz #14065. hozzászólásra
Aha
Válasz #14055. hozzászólásra láttam már nem egy johni kombájnt fiatalt a bele szét volt rohadva szalmarázó láda stb.
Válasz #14063. hozzászólásra
Azt nem lehet tudni.Az üó 8700 mutatott mikor
megvettük.de a kipufogó rojtosra volt égve úgyhogy
18700 lehetett benne.Most 4000 mutat.a váltóval semmi baj nem volt még.
Válasz #14062. hozzászólásra
Mennyi órás volt az előző motor? Mi történt vele és mennyi van benne azóta? Váltóval tapasztalat?
Válasz #14056. hozzászólásra
9 éve van nálam,ha leszámítom a motor cserét az elején akkor azt kell hogy mondjam semmi probléma nem volt vele.Én gyengéllem ha vennék nagyobbat vennék.A kerékre aszem valami 165 lovat ad le.
10-es végűeket nézegessél.A fogyasztással nem
nagyon foglalkozok,ha kifogy tankolok.Egyébként
a fogyasztási átlagok hasonlóak mint bár melyik
márkánál.
Válasz #14055. hozzászólásra
Nézegettük mi is, sajna Telekgerendáson, Sárbogárdon és Nádudvaron is ilyen látvány fogadott, amelyik meg jobb bőrben van azt 17-20 közeli árra mondták.
Válasz #14059. hozzászólásra

Ne fogd vissza magad mesélj.
Válasz #14056. hozzászólásra





Nézegetni bármeiket!! Pláne ha sok pénzed van!!
Válasz #14055. hozzászólásra
Amúgy ez az a gép amit linkeltél?
Most nézem az áramtalanítót le hozták a szerszámos ládához!
Válasz #14055. hozzászólásra
mondjuk azok meg máshol áznak be....) csak a sík lemez van és ott végig folyik egészen a törek asztalra a víz!Mi ragasztottunk oda ilyen ablak szigetelő anyagot és eddig jól vizsgázott. Mi általában szezon közben viszünk magunkkal 1 ponyvát és ha esőt mond akkor minden este letakarjuk.
Hát ha nincs gazdája akkor könnyen megtörténhet!amúgy a wts az beázik :)sajnos.Egyszer a csigánál (Mi nekünk tervbe van véve hogy csinálunk oda egy gumi lapot mint a sampon volt és meg oldódik). Ez látszik is a képeden hogy a tartályból (a terménnyel erjed víz) folyt rá a kalászvisszahordóra, a másik ahol beázik a wts az szalmarázó tetőtél mert jd úr elfelejtette be peremezni(az E gépeknél be van peremezve
Van itt a környéken egy az is kb hasonlóan néz ki amit te fényképeztél, hol ott az tető alatt állt szezonon kívül.
Hala istennek a miénknek remek gazdája volt náluk a gép csak addig volt a szabad ég alatt míg dolgozott napközben és ez meg is látszik rajta mert azon nem találni rozsda folt .
decsi
Érdekelne a véleményed a 8200-as traktorodról.
Az 220 ló a keréken vagy a motor annyi?
Fogyasztással mennyire vagy megelégedve?
Súly/lóerő/gumizás mennyire van jól eltalálva?
Mekkora üzemórás gépet szabad ezekből nézegetni?
Esetleg a 8x10-es vagy 8X20-as újabb konstrukcióit szabad nézegetni ezeknek?
Hogy a tökömbe lehet így lelakni egy 2004évj 3000üó
gépet?
6300-rol vélemények?
75 lovas kondér 1988 ból. Milyen típus lehet?
Válasz #14050. hozzászólásra
Nem lehet!
Válasz #14050. hozzászólásra

Ahhoz kéne másik felni
Súrlódást kiküszöbölős fölfogatásbemélyedéssel ....
A 800as magasabb is....
úgyhogy szívások-----
2264 alatt most 650/75/32 gumi van. erre a felnire rálehet rakni 800 ast? beférne a kombájn alá? nem súrolna valamit??
Válasz #14047. hozzászólásra 2003 ? Ennyi az ára. Gyakorlatilag kissé (telített a piac). Van választék mostmár. Bár igaz ezért az árért max egy idősebb 208-as megát kapni.
Válasz #14046. hozzászólásra
Én azt mondom hogy, pl. nyáron a 75 mázsás búzát aminek mellkasig érő szalmája volt és zúzni kellett, szégyen nem szégyen elég volt a 4 km/h is mert meg akart fulladni szerencsétlen, nem volt baj a hajtással. A termések is nőttek az elmúlt pár évtizedben, nem duplázódtak meg a haladási sebességek. Kukoricában meg főleg nem árt a lóerő, aki kicsit is haladni akar, és vannak ilyen 100+ os anyagok. Egyedül a napraforgónál nem mentünk max terhelésen, mert kellett egy kompromisszum a tisztaság és a szórás között. Mármint be lehet lőni jól, de a sok különböző ember sokféle darabját nem fogja az ember 10x állítgatani naponta.
9640 est meg volt olyan hogy az ötládással is körülvágtuk, bár ez kezelőfüggő, mennyire szorítja. Lényeg hogy a nagyobb jobb. Van a faluban 9680 as is, na az a gép.. Tartály, lóerő, hátsó hajtás, igy halad is. + a 9640 es és a 9680 asnak a rostája sem ugyanaz, vannak különbségek évjáratban is(rostatoldat) így ezt is érdemes megvizsgálni.
Ezt a gépet ismeri valaki?
http://www.agrarkereso.hu/gep/megmutat.php?hird=121763&keresendo=&hkategoria=&lang=hu&limit_ablak=2&kereses=
Ennyire leharcolt???
Mint mindennek ennek is van két oldala.. Gondold végig.. azt amit irsz!! Régen az E512- esre is rá agaták az 5 méteres vágó asztalt a maga 120 lóerejéhez
aztán jött a 105 dominátor majd ekora vágórészel már 180 lovas volt
azán jöttek a különbözö jd-k amelyek alig nagyobb vágórészel már majd 100 lóval voltak erösbbek aztán pár évet a JD- NH CLAAS pihent egy nagyot és voltak viselhetö gépeik a maguk 260-300 loerejükkel6 méter körüli vágóasztallal!! Na kb ez lehet a számoddra elfogadható méret- de aztán valaki valahol gondolt egy nagyot és alig nagyobb kombájnokba elkezdték a mozdony méretü motorokat be épiteni és elö állt az a fúrcsa helyzet hogy alig több mint 1-2 méter ujabb vágó széleségért cserébe majdnem dupla olyan erös motor van a gép hátuljában!!
És ilyenkor jön az hogy a bérválalkozó hogy a motor meg a lizing meg ne egye a fejét úgy kezd el hajtani a tarlón mint akinek el ment az esze. Sokan kezdik majd vissza sirni azt az idöt amikor régen a mega vagy valami Tc-s ember lasan nyugiba és pláne normálisan le vágta a gabonáját!!! Mert nem kellet rohannia
Válasz #14045. hozzászólásra
Folyamatosan csak a motorerőről beszéltek, hogy minél nagyobb, annál jobb, mert nem fullad be, lehet gyorsan menni, miközben én meg megrendelőként azt látom, hogy az adapterek nwm tudnak felnőni a feladathoz. Ha tényleg alapos munkát akarunk egy kombájntól (márpedig ez a lényeg!) az asztalhoz kell mérni a sebességet, az a szűk keresztmetszet, és a nagy motorerő egy szint felett felesleges.
Csak én látom így?
Válasz #14039. hozzászólásra
)Ha ki fogsz egy jót kevés órásat akkor nem lesz vele baj!minden szériának vannak hibái,gyerekbetegségei lehet az class jd vagy nh......
Erősebb a motorja meg nagyobb a magtartálya nekünk 9640i van de már az is harántbillentős(hálás kis dolog
Nekünk ez volt az első szezonunk a wts-el (nem sokat kb 350-400ha vágtunk vele)semmi gondunk nem volt vele gabona végére az asztalnál köszönt el egy szíj annyit kellet csak rá költeni.
Teljesítményre nem todok nagyon okasat mondtani mert előtte csak 514 és sampo volt a háznál, de a mi nap beültem egy kollégához aki egy 9540 hajt hát sokkal de sokkal lassabban ment mint én kb azonos anyagban (nagyon látszott az az 1 plussz láda)meg hát ő oros asztalal vágot én meg gerivel ezért csak gyorsabban lehet menni:))!Meg hát szerintem ahogy BANDIGH-i is írja ugy is a motor erő szab határt nem az áteres képessége ,rosta...stb felénk a s 660 -is meg csipelték mert gyenge volt aszem kb 350 le volt.Mondjuk ha azt nézük hogy a 9640i 300 le 6os asztal az s 660 meg 350le 7,6 asztal akkor valami nem oké igaz az rotoros de akkor is...
Válasz #14035. hozzászólásra
Árak nem tudom milyenek, de mindenképp a nagyobbat vedd! Ezekbe a 6 ládásokba már nem árt a lóerő.. A nagyobb magtartály meg egyértelmű. A kis wts-sel is többnyire a motor alapján megyünk, az limitál nem a rosta stb. Miénknek is volt már pár baja, de már 5000+ órás.
Válasz #14041. hozzászólásra
Köszi!
Válasz #14039. hozzászólásra
Bocs,a 9660ról beszéltem. A wts jobban szereti alapjában a naprát. A 9640 6 ládás gép,eleve jóval többet kell tudnia.
Válasz #14039. hozzászólásra
A 2056tól sokkal többet,a 9640 nemsokkal tud többet,csak kevesebbet eszik. Naprát sokkal szebben csinálja mint a Z.