Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.69 FtUSD396.2 FtCHF437.45 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Le kapcsolja a biztosítékot a villanyóránál oszt nuku riasztó . Kutyák , szöges drót de rendes amilyet a harctéren használnak, belűről villanyt vezetni a kilincsbe trükkösen hogy a tulaj azért ki tudja nyitni , medve csapda az ülésre le takarva , szöges falap is megfelel . Meg gps jeladó vagy 2-3 jól elrejtve. Rendesen boldog vagyok hogy nincs drága traktorom meg bolondulnék , meg sok sittet kapnék a géppuskákért ,meg lángszóróért mert azzal is védeném.
Na és a jó öreg 4630-asról nem is beszélve ami egymaga müvelt tizen pár évig kb 1500 ha-t és csak akkor álitották meg benne a motort ha esö volt vagy motor olajat cseréltek benne na meg akkor ha le rugta magáról a gumi abroncsot más különben kegyetlen hajszának volt ki téve az ország minden részén!!!!
Törzscsuklós JD, Case, Versatile, Challenger meg abból a hevederes. Szaladgálós gépnek jó lesz a 8R. Ilyen pótkocsizás, trágyaszórás, stb. Az Ergus cégnek (ha jól emlékszem), aki hegesztőgépeket gyárt az a szlogenje, hogy: "A 3 műszak munkatársa." Na hát a fent felsoroltakon kívül egyik gép sem arra készült. Már nagyon azok se, de még azok talán. A 900-as Fendt arra való, hogy a 24m3-es hígtrágya kijuttatóval szaladgáljon. És ezt is teszi az esetek többségében. Vagy nem.
Pontosan! Nehogymár valami arrajáró félprimitív is elvigye a gépet. A profik ellen máshogyan (zárt raktár beriasztózva+ mozgásérzékelő) védekezem.
De ezek a bóvlikulcsok amik vannak,ezt nem tudom megszokni.
Szerinted menyivel lenénk elöbre??? Mond egy olyan prémium kategóriás autó márkát amit ne lopnának?? Amit te szeretnél az csak arra lenne jó hogy a sarki hülye gyerek ne tudjon élet szerüen traktorosat játszani ha épp meg álsz a házad elött a traktorral..
Nem mondod komolyan. Nehogymár ne keljen normális indítókulcsot rakni ilyen nagyértékű gépekbe!
Attól még a rendőrők üldözhetnék a bűnözőket is,nemcsak a dolgozókat,mint felénk.
De ha elhagynád a kombájnod inditó kúlcsát ... és a traktorod kúlcsával tudnád tovább használni a gépet különösebb macera nélkül akkor látnál benne fantáziát!!! Egyébként meg nehogy már az inditó kúlcs tehessen mindenröl!!!!!!! Inkább az a sok rohadék aki ilyennel tölti az idejét és az a rendszer ami ezt bénán és tehetetlenül végignézi!! Ott ahol ezeknek a szülőhazája van ott a tank sapkát sem kell le zárni! Arra fele ez nem szokás itt meg a rendör csak néz hogy az meg miért nem zárható!!
De nem értem a gyártóknak ezt a hülyeségét se,hogy egy kulcs indít az adott márkán belül minden traktort.
Nem fér bele több tízmillás traktorokba normális indításgátlós kulcsot rakni,mint a legótvarabb szuzukiba is tesznek alapból?
A talajmunkára tervezettek pedig amiket írtál valszeg az uj fejlesztésű munkagépek megnövekedett vonóerő igenye.Régen nemvolt mulcskulti,rapid,gepkapcsolatos vetőgčp stb,ezeknek a vonoeröigénye 60-80Le méterenként.A minimál és no till nem megy egy 82essel :-)
Igen,van črtelme amit írsz a cm3-re:
Kiszolgalo,kertészeti stb gépeknel már sok a 3henger akár 80-100Le vel is 3-3,5cm3 körül.A lökettérfogatot növelni a befecskendezési rendszerek fejlődésével tudjak emisszio növekedés nélkűl.Több adagban befecskendezett üzemanyag,nagyobb befecskendezési nyomás-tisztább égés.(horribilis javítási költségek)
Mondjuk ezzel a köbcenti dologgal nem nagyon értek egyet, és pont a JD-nél van erre jó példa. A 8R motorjának lökettérfogatát 8,1 L-ről megemelték 9L-re, és így is teljesíti az előírásokat, pl. a Claas-nál meg erőltetik a 250Le-s traktorba a 6,8-as motort, ami 10 éve még 120-140Le-t tudott. A 390Le-s Fendt-ben 7,8L-es, a 280Le-sben meg 6L-es van. Lehet villogni a fogyasztási rekordokkal, de valahogy olyan érzésem van, hogy a Fendt egy csajozós traktor, amivel ha megjelenek maguk alá pisilnek a lányok, meg irigykednek a parasztok, de hétből hét napban dolgozni? Ezek a mai Európai traktorok arra vannak kitalálva, hogy kis földre kimész a nagy géppel, és évi max. 500 üzemóra. Akkor sokáig elmegy. Ha belemegy 1000-1500, akkor már fel kell menni a youtube-ra, és meg kell nézni, hogy mivel dolgoznak a tizenezer hektáros farmok.
Hello!
A downsizing erőssen kapcsolodik az emisszióhoz,egyébként összetett téma.
A diesel motorok fejlesztésével lehetővé vált nagyobb erő,nyomatčk azonos v kisebb cm3 és kevesebb hengerszám mellett.Emellett javult a k.anyag kibocsájtás,a gyáraknak kvóta van előírva nemcsak modellenként hanem a termékpalettára.Ha tetszik ha nem ez a jövő.A 20000órás új gép az olyan mint a 3,6ft kenyér,nosztalgia.Na de fel a fejjel :-)
A nagyon sokat úgy országosan értettem, de vannak mindenfelé ilyenek. Az agrárkeresőn is van egy challenger 6000-órával csárdaszálláson eladó. Gondolom azt se kényszerből cserélik le. Ha jól gondolom annak a gépnek fő tevékenysége permetezés, meg kiszolgálás volt, nem nagyon van agyonhajtva talajunkával, akkor pedig még sokáig bírnia kellene.
Nálunk is a szervizes kolléga szava járása hogy a kipufogó csövet lassan be lehet vezetni a fülkébe mert olyan már mint a hegyi levegő ami kijön rajta...
fogyasztó társadalom = romoljon el hogy újat kelljen venni, egyre nagyobb alkatrészeket gyártanak egyben, amit a korábbi szérián még szét lehetett szedni és feljavítani az ma már egészben kell eldobni... ennyi
Mondjuk a "downsizing" nem gondolom, hogy az emisszió csökkentés miatt lenne. Minek menjen el egy gép 20.000 órát nagyobb hiba nélkül, mikor elromolhat 5000-nél is! Pedig az árak olyanok mintha 20e-re gyártanák.
Előbb-utóbb eljutunk oda, hogy a kipufogógázt egy tartályba kell bepréselni, és elvinni megsemmisíteni. Már most ott tartunk szinte, hogy egy bontatlan megkímélt 10 éves gép elmegy még annyit, mint egy legújabb generációs vadonat új. Ezzel lépést csak azok tudják tartani, akik annyi pénz tudnak keresni, hogy 5 évente új gépet kell venni, mert nem tudják hova dugni a pénzt, vagy különben befizetik adóba. Mondjuk nagyon sok ilyen van.
Downsizing.....
A jelen es a jövő(néha sajnos).
Ujabb generácios befecskendezőrendszerek,magasabb hatásfok,csekély veszteséghő.
4henger joval kevesebb alkatrészből áll,olcsobb előállítani,kisebb emisszios črték.Persze nincsen rózsa tövis nčlkül:Rövidebb élettartam:-(
Egy kérdés korzo:
Nincs infod vhonnan mennyi a tervezett elettartama az Adbluesoknak?
A motorra értem.
Ez nem pont így van. Nem hengerszámot határoznak meg, hanem olyan kibocsájtási szintet, amit csak sokkal kisebb belső veszteségű* négyhengeressel lehet megcsinálni. A végeredmény mondjuk ugyanaz, de akkor se a hengerszámot szabályozzák.
___________________________________________
*: ez a "sokkal kisebb" konkrétan 6%. Legalábbis a 6530 (6henger) és a 6534 (4henger) között ennyi volt a difi.
A prémium kategória a piaci résztvevők számából adódó árverseny miatt relative csökkenő tendenciát mutat. A JD gépeket arányosan jobb áron lehet megvásárolni, mint 5-10 évvel ezelőtt.
Már írtam régebben, hogy 2014-től csak 4 hengeres motort enged az eu 200 lóerőig mezőgazdasági gépegbe, de kiröhögtek itt sokann miatta!!! Állítólag a környezetvédelmi baromságukra hivatkozva!!!! Már megint a szakmai és műszaki tudást felváltja a hozzá nem értés!!! Minél több a hengerek száma egy motornál annál rugalmasabb, még nekünk ezt tanították anno a 80-as években, lehet mára már ez sem igaz az uniós burokraták szerint!!
Üdv.
Megtudná mondani valaki hogy miért tesznek egyre nagyobb lóerős traktorba 4 hengeres motort? A jdnél régen 90LE-től már volt 6-os, aztán egyre csak emelkedtedett a LE a hengerek száma meg csökkent.
Is is.2 éve másik szervizesünk van.A Kákics jár hozzánk asszem hegyfaluról.Vele nincs semmi problémánk.Amit írtam géppel kapcsolatban az az első 2 évben volt jelentős.A műtrágyás számlázós dolog tavalyi történet.
25046 hozzászólás
Válasz #12246. hozzászólásra
Hát azért egy riasztó annyira nem egyszerű hogy egy villanyóra lekapcsolással vagy áramszünettel nem riaszt!!!
Válasz #12246. hozzászólásra
Ezek az újabb riasztók már áramkimaradáskor is jeleznek..
De igazad van,kemény időket élünk
Válasz #12242. hozzászólásra
Le kapcsolja a biztosítékot a villanyóránál oszt nuku riasztó . Kutyák , szöges drót de rendes amilyet a harctéren használnak, belűről villanyt vezetni a kilincsbe trükkösen hogy a tulaj azért ki tudja nyitni , medve csapda az ülésre le takarva , szöges falap is megfelel . Meg gps jeladó vagy 2-3 jól elrejtve. Rendesen boldog vagyok hogy nincs drága traktorom meg bolondulnék , meg sok sittet kapnék a géppuskákért ,meg lángszóróért mert azzal is védeném.
Válasz #12244. hozzászólásra
Na és a jó öreg 4630-asról nem is beszélve ami egymaga müvelt tizen pár évig kb 1500 ha-t és csak akkor álitották meg benne a motort ha esö volt vagy motor olajat cseréltek benne na meg akkor ha le rugta magáról a gumi abroncsot más különben kegyetlen hajszának volt ki téve az ország minden részén!!!!
Válasz #12233. hozzászólásra
Törzscsuklós JD, Case, Versatile, Challenger meg abból a hevederes. Szaladgálós gépnek jó lesz a 8R. Ilyen pótkocsizás, trágyaszórás, stb. Az Ergus cégnek (ha jól emlékszem), aki hegesztőgépeket gyárt az a szlogenje, hogy: "A 3 műszak munkatársa." Na hát a fent felsoroltakon kívül egyik gép sem arra készült. Már nagyon azok se, de még azok talán. A 900-as Fendt arra való, hogy a 24m3-es hígtrágya kijuttatóval szaladgáljon. És ezt is teszi az esetek többségében. Vagy nem.
Válasz #12242. hozzászólásra
Rakass bele akkor! Biztos van aki ezt profin megcsinálja neked!!!!!
Válasz #12241. hozzászólásra
Pontosan! Nehogymár valami arrajáró félprimitív is elvigye a gépet. A profik ellen máshogyan (zárt raktár beriasztózva+ mozgásérzékelő) védekezem.
De ezek a bóvlikulcsok amik vannak,ezt nem tudom megszokni.
Válasz #12240. hozzászólásra
Szerinted menyivel lenénk elöbre??? Mond egy olyan prémium kategóriás autó márkát amit ne lopnának?? Amit te szeretnél az csak arra lenne jó hogy a sarki hülye gyerek ne tudjon élet szerüen traktorosat játszani ha épp meg álsz a házad elött a traktorral..
Válasz #12239. hozzászólásra
Nem mondod komolyan. Nehogymár ne keljen normális indítókulcsot rakni ilyen nagyértékű gépekbe!
Attól még a rendőrők üldözhetnék a bűnözőket is,nemcsak a dolgozókat,mint felénk.
Válasz #12238. hozzászólásra
De ha elhagynád a kombájnod inditó kúlcsát ... és a traktorod kúlcsával tudnád tovább használni a gépet különösebb macera nélkül akkor látnál benne fantáziát!!! Egyébként meg nehogy már az inditó kúlcs tehessen mindenröl!!!!!!! Inkább az a sok rohadék aki ilyennel tölti az idejét és az a rendszer ami ezt bénán és tehetetlenül végignézi!! Ott ahol ezeknek a szülőhazája van ott a tank sapkát sem kell le zárni! Arra fele ez nem szokás itt meg a rendör csak néz hogy az meg miért nem zárható!!
Válasz #12235. hozzászólásra
De nem értem a gyártóknak ezt a hülyeségét se,hogy egy kulcs indít az adott márkán belül minden traktort.
Nem fér bele több tízmillás traktorokba normális indításgátlós kulcsot rakni,mint a legótvarabb szuzukiba is tesznek alapból?
Válasz #12235. hozzászólásra
Ma volt a rádióban is erről hír hogy találtak lopott trakikat!!
Válasz #12235. hozzászólásra
remélem rájuk rohad a műanyag lakat
Válasz #12227. hozzászólásra
Ellepték az országot a lopott traktorok
Válasz #12233. hozzászólásra
A Quadtrack meg A 9000-es JD mellett egyre nagyobb teret hódít a Versatile márka egyes képviselői főleg az orosz területeken!
Válasz #12226. hozzászólásra
A 10ezer hektáros farmokon melyik márkára gondolsz? Mert case quadtrack szokott lenni meg jd derékcsuklós?
Válasz #12226. hozzászólásra
A talajmunkára tervezettek pedig amiket írtál valszeg az uj fejlesztésű munkagépek megnövekedett vonóerő igenye.Régen nemvolt mulcskulti,rapid,gepkapcsolatos vetőgčp stb,ezeknek a vonoeröigénye 60-80Le méterenként.A minimál és no till nem megy egy 82essel :-)
Válasz #12229. hozzászólásra
erre fele mtz-t viszik legalábbis remélem nem álltak még át...
Válasz #12226. hozzászólásra
Igen,van črtelme amit írsz a cm3-re:
Kiszolgalo,kertészeti stb gépeknel már sok a 3henger akár 80-100Le vel is 3-3,5cm3 körül.A lökettérfogatot növelni a befecskendezési rendszerek fejlődésével tudjak emisszio növekedés nélkűl.Több adagban befecskendezett üzemanyag,nagyobb befecskendezési nyomás-tisztább égés.(horribilis javítási költségek)
Válasz #12228. hozzászólásra
Láttál arra Johnykat ?
Válasz #12227. hozzászólásra
Átjárnak a magyar zsiványok is? Lám lám nem csak a kőrösi lajosi erdőkben vannak.
FIGYELEM ACHTUNG FIGYELEM ACHTUNG
Tavaly nyár óta már tizenöt nagy értékű John Deere traktort loptak el ismeretlenek a határ közeli osztrák gazdáktól , egymillió euró értékben.
http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/traktormaffiatol_rettegnek/2325325/
Válasz #12225. hozzászólásra
Mondjuk ezzel a köbcenti dologgal nem nagyon értek egyet, és pont a JD-nél van erre jó példa. A 8R motorjának lökettérfogatát 8,1 L-ről megemelték 9L-re, és így is teljesíti az előírásokat, pl. a Claas-nál meg erőltetik a 250Le-s traktorba a 6,8-as motort, ami 10 éve még 120-140Le-t tudott. A 390Le-s Fendt-ben 7,8L-es, a 280Le-sben meg 6L-es van. Lehet villogni a fogyasztási rekordokkal, de valahogy olyan érzésem van, hogy a Fendt egy csajozós traktor, amivel ha megjelenek maguk alá pisilnek a lányok, meg irigykednek a parasztok, de hétből hét napban dolgozni? Ezek a mai Európai traktorok arra vannak kitalálva, hogy kis földre kimész a nagy géppel, és évi max. 500 üzemóra. Akkor sokáig elmegy. Ha belemegy 1000-1500, akkor már fel kell menni a youtube-ra, és meg kell nézni, hogy mivel dolgoznak a tizenezer hektáros farmok.
Válasz #12221. hozzászólásra
Hello!
A downsizing erőssen kapcsolodik az emisszióhoz,egyébként összetett téma.
A diesel motorok fejlesztésével lehetővé vált nagyobb erő,nyomatčk azonos v kisebb cm3 és kevesebb hengerszám mellett.Emellett javult a k.anyag kibocsájtás,a gyáraknak kvóta van előírva nemcsak modellenként hanem a termékpalettára.Ha tetszik ha nem ez a jövő.A 20000órás új gép az olyan mint a 3,6ft kenyér,nosztalgia.Na de fel a fejjel :-)
Válasz #12223. hozzászólásra
A nagyon sokat úgy országosan értettem, de vannak mindenfelé ilyenek. Az agrárkeresőn is van egy challenger 6000-órával csárdaszálláson eladó. Gondolom azt se kényszerből cserélik le. Ha jól gondolom annak a gépnek fő tevékenysége permetezés, meg kiszolgálás volt, nem nagyon van agyonhajtva talajunkával, akkor pedig még sokáig bírnia kellene.
Válasz #12220. hozzászólásra
Akkor felétek valamit nagyon jól csinálnak!!
Válasz #12220. hozzászólásra
Nálunk is a szervizes kolléga szava járása hogy a kipufogó csövet lassan be lehet vezetni a fülkébe mert olyan már mint a hegyi levegő ami kijön rajta...
fogyasztó társadalom = romoljon el hogy újat kelljen venni, egyre nagyobb alkatrészeket gyártanak egyben, amit a korábbi szérián még szét lehetett szedni és feljavítani az ma már egészben kell eldobni... ennyi
Válasz #12219. hozzászólásra
Mondjuk a "downsizing" nem gondolom, hogy az emisszió csökkentés miatt lenne. Minek menjen el egy gép 20.000 órát nagyobb hiba nélkül, mikor elromolhat 5000-nél is! Pedig az árak olyanok mintha 20e-re gyártanák.
Előbb-utóbb eljutunk oda, hogy a kipufogógázt egy tartályba kell bepréselni, és elvinni megsemmisíteni. Már most ott tartunk szinte, hogy egy bontatlan megkímélt 10 éves gép elmegy még annyit, mint egy legújabb generációs vadonat új. Ezzel lépést csak azok tudják tartani, akik annyi pénz tudnak keresni, hogy 5 évente új gépet kell venni, mert nem tudják hova dugni a pénzt, vagy különben befizetik adóba. Mondjuk nagyon sok ilyen van.
Válasz #12215. hozzászólásra
Downsizing.....
A jelen es a jövő(néha sajnos).
Ujabb generácios befecskendezőrendszerek,magasabb hatásfok,csekély veszteséghő.
4henger joval kevesebb alkatrészből áll,olcsobb előállítani,kisebb emisszios črték.Persze nincsen rózsa tövis nčlkül:Rövidebb élettartam:-(
Egy kérdés korzo:
Nincs infod vhonnan mennyi a tervezett elettartama az Adbluesoknak?
A motorra értem.
Válasz #12215. hozzászólásra
Akkor is ezt nekik!!
Moderálási elveink miatt törölve.
BNC (4849)
2013-03-21 09:39:19
Válasz #12212. hozzászólásra
A japánok itt is elé vágnak az unijónak... a kubota 160 lóban is négyhengereseket csinál
Válasz #12212. hozzászólásra
Ez nem pont így van. Nem hengerszámot határoznak meg, hanem olyan kibocsájtási szintet, amit csak sokkal kisebb belső veszteségű* négyhengeressel lehet megcsinálni. A végeredmény mondjuk ugyanaz, de akkor se a hengerszámot szabályozzák.
___________________________________________
*: ez a "sokkal kisebb" konkrétan 6%. Legalábbis a 6530 (6henger) és a 6534 (4henger) között ennyi volt a difi.
Válasz #12213. hozzászólásra
A prémium kategória a piaci résztvevők számából adódó árverseny miatt relative csökkenő tendenciát mutat. A JD gépeket arányosan jobb áron lehet megvásárolni, mint 5-10 évvel ezelőtt.
Válasz #12211. hozzászólásra
Meg az árát is, Manó!!!
Válasz #12206. hozzászólásra
Már írtam régebben, hogy 2014-től csak 4 hengeres motort enged az eu 200 lóerőig mezőgazdasági gépegbe, de kiröhögtek itt sokann miatta!!! Állítólag a környezetvédelmi baromságukra hivatkozva!!!! Már megint a szakmai és műszaki tudást felváltja a hozzá nem értés!!! Minél több a hengerek száma egy motornál annál rugalmasabb, még nekünk ezt tanították anno a 80-as években, lehet mára már ez sem igaz az uniós burokraták szerint!!
Válasz #12208. hozzászólásra
lassan el érjük a forma 1 motorok teljesítményét meg sajna az élettartamukat is
Válasz #12209. hozzászólásra
Így is meg lehet fogalmazni.
Válasz #12208. hozzászólásra
Az nem hengerszám függő, hanem tervezési sarokpont.
Válasz #12207. hozzászólásra
+ rövidebb élettartam!
Válasz #12206. hozzászólásra
Fajlagos fogyasztás, és ennek megfelelően, károsanyag kibocsájtás.
(Kobi: villanylevél ment ;)
Üdv.
Megtudná mondani valaki hogy miért tesznek egyre nagyobb lóerős traktorba 4 hengeres motort? A jdnél régen 90LE-től már volt 6-os, aztán egyre csak emelkedtedett a LE a hengerek száma meg csökkent.
Tisztel fórumozok!Szeretnék vásárolni egy jd 1750-es vetőgép könyvet, vagy kölcsön kapni egy hétre.Előreis köszönöm!
Válasz #12194. hozzászólásra
A 4630 bírta évekig és akkor a tiéd ne bírná?
Válasz #12202. hozzászólásra
Vagy puha volt az ék
Válasz #12201. hozzászólásra
Túl nagyot fogott?
Rövid de sokatmondó videó
Válasz #12198. hozzászólásra
Is is.2 éve másik szervizesünk van.A Kákics jár hozzánk asszem hegyfaluról.Vele nincs semmi problémánk.Amit írtam géppel kapcsolatban az az első 2 évben volt jelentős.A műtrágyás számlázós dolog tavalyi történet.
Válasz #12198. hozzászólásra
Kevés az ilyen ember,szinte párját ritkítja!
Minden elismerésem!