Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Vagy sokallod a hajtómű veszteséget,mint pl én.
Ezért cserélem most erre a váltóolajat:[link1
elméletileg visszahozza az árát gázolajban...majd kiderül
Válasz #11740. hozzászólásra
Egy 6520-on,már mindent elkövettek. A lámpa azt jelezte hogy meleg a váltóban az olaj. Lecseréltük Hygard-ra (mert vmi más tipusú volt benne,a paraméterei megfeleltek)s csodák csodája,azóta nem jelez. Az olaj papírjait nem láttam,tehát akár nem megfelel is lehetett!
De agyári olajjal nincs melegedési probléma. És ha üzemórára vetítjük,elenyésző az esetleges plusz költség,amennyivel többe kerül.
persze mert a támogatások nak köszönhetően plusz a ki alakult trendnek (minden szerszám elé új gépet). Tisztelet a kivételnek, akkor nem számít. Ha viszont a folyamat le lassul, vagy nem akarok egész életem benn a drága vasakra költeni .Akkor megbecsülöm. Mint akár amcsiban is. A majd 20 éves traki húzta a szuper modern vetőgépet !
Van manapság olyan, hogy valaki vesz egy új traktort, kombájnt, stb. és azt 15.000 ü.óráig hajtja?
Én úgy látom, hogy 3-6000 óra körül általában elkezdenek lecserélődni a gépek.
Ebből következik a másik kérdés: a mai gépek tervezett élettartama még mindig több tízezer üzemóra?
Egy biztos,minden olajkereskedő a saját termékét szeretné eladni.Ebbe semmi rossz nincsen hisz ebből él!
De szerintem gazda szemmel nézve aki megvesz egy traktort/és ez mindegy milyen tipus/több tízmillió forintért az ne kisérletezzen mert sokba kerülhet a vége!!!Azt kell bele rakni ami abba való mert nem sok az árkülönbség.A szervizes tapasztalat is ezt mutatja.
De senkinek nem mondanám azt hogy az előirtnál eltérő olajat rakjon a gépbe.Persze hogy van más olaj ami hasonló paramétereknek megfelel mint a gyári.De nem mindegy hogy egy motor a gyári olajjal elmegy hiba nélkül 15000 órát vagy csak 10000 órát bír a hasonló pár száz forintal olcsóbbal.
Igazad van de vannak kivételek !Ezért van ez a fórum hogy tapasztalatot cseréljünk ! S azt megosszuk hogy egy új beszálló dönteni tudjon,miként lépjen tovább !
Na, ez most itt úgy jött le, mintha a gyári (gépgyártói) olajak ellen beszélnék, pedig erről szó sincs.
A lényeg csak annyi lett volna, hogy ha valakinek úgy tetszik, az előírásokat teljesítő márkás(!) olajjal sem nyúl mellé.
Még a Walter olajok még jók valamennyivel olcsóbb mint a Johni olaj , mi is azt használunk a Johniba , meg a kombájnba ... De ha jó tudom a Johni elfogadta az Agip és a JD olajat még mert nálunk a Tsz be be voltak vizsgálva az olajak a John Deere csinálta ,
case_ 1206,1207,1209
Ez annyi, hogy a Case jóváhagyta ezt az olajat ezekhez az elvárásokhoz. Mint ahogy ott van pl: john_deere J20C (Csak hogy ne legyen off)
Egyébként a MOL Farm NH Ultra is kb. ugyanez az olaj. Ennek a JD verzióját használja ismerős már pár éve (persze JD-ban), és teljesen elégedett.
Én nemigen hiszek ezeknek a lapoknak. Használom a GA12-t, sőt a cégnél láttam dynatrans MPV-t is, ez a 2 még csak csak hasonló, de alább a listában ott van a case ms1209, ami olyan messze van ezektől mint Makó Jeruzsálemtől!
Nem azt mondom hogy nem jó, a paraméterek egyeztek...de ez nem ritka eset. Anno a kocsimba a volt ilyen a felállás.Nem bírta a shell oilt az opelt igen pedig renault volt
Valószínű, hogy nem minden paraméterében egyezett az előírttal.
Önmagában azt kijelenteni, hogy ez a márka nem jó, amaz meg jó, elég durva általánosítás.
Lehet, hogy a te példádnál maradva, egy Fuchs szaki másikat ajjánlott volna ahhoz a géphez. MOL-nál pl. van ilyen tanácsadás.
Mol például ! Nem rossz olaj ezt az is igazolja hogy az egykori melóhelyemen. A szervizmérnök folyamatosan bevizsgáltatja az olajat ! (a használtat is) Másrészt ha igaz, itthon kevés olajat bányászunk de a minősége miatt motor olajat csinál belőle a mol. Van ki ezzel jár már évek óta zökkenő mentesen ! Itt a gyári olaj mellett az szól ha valami bibi van, és van esély a garancián túli érdek érvényesítésre. Akkor az olaj mit alap tényező ki zárva ! Plusz egy vezetett hiteles szerviznapló....munkalap !Sajnos apró részletek de egy megbúvó esetleg konstrukciós baki előjön, a gari idő után akkor van védekezési alap !
OK, ezt benéztem.
Amúgy ugyanezt én is végigjártam, igaz Claas hajtóműolajjal. Annak az eredetije egy Total olaj. (link)
És Claas néven még olcsóbb is!
Soha nem volt kérdés az olaj, gyári motyó oszt jónapot....nem drágább, itthon is elérhető....simán meg felett télen nyáron! 15000 üz után is hozzá nyúlás mentes volt a motor. Ezek a pacsuli szerek mit próbálnak eladni,többnyire olyanok mint a fogyó kúrás csoda pirulák Nekünk ez a tapasztalat....volt némi kitérő a Fendt-nél de vissza a gyári olajra mert meg papizta a Fuchs olajat. előtte 500 üz olaj csere most meg 200 nál már inkább eldobtuk mert annyit kellet volna után tölteni. Hogy már nem érte meg ! Tehát ha nekem megfelel a rántott hús és azzal jól megyek....akkor nem erőltetem a bogarakat
Igen de ő nem is arról az olajról beszél, hanem hogy más fajtát nem éri meg belerakni, mert hogy MTZ1025.3 pedig azt kérdezte, hogy melyik másik márka lehet bele jó
Bingó. A mienkbe az előző gazdája OMV-t rakott mindig, talán valamivel tényleg olcsóbb, bár ebben nem vagyok biztos. Mi is neki álltunk nézegetni hogy mi lenne jó bele esetleg, de aztán kiderült, hogy a JD olaj sem drágább semmivel sem úgyhogy nem éri meg variálni. Igaz mi egy gépbe vásárolunk olajat, de még így sem száll el az ára.
Nem értem mit variálnak sokan az olajon a jd plus 50/II semmivel sem drágább mint másik olajak mi végignéztük az árakat. igaz mi 200literenként vesszük ritka ha 55 literest hozatunk de 1200 forint ra jön ki litere kb ahogy számoltam! nics értelme kisérletezgetni mert ha nem jó bele az olaj és valami gond van akkor az igen drága tud lenni! aki nem tud traktort fent tartani az minek veszi meg?
Ez teljes mértékben hit kérdése. Bármelyik márkás jó lehet*, amennyiben teljesíti a JD előírásait. Persze a kibővített csereintervallum csak JD olajjal mehet.
____________________________
*: Bár én a Mobil-lal, a Castrol-lal, meg a Shell-lel vigyáznék, mert az utóbbi időben megjelentek a hamisítványok az autós vonalon. A hordós ugyan más kérdés, de akkor is ...
Válasz #11711. hozzászólásra
Jobb hideg időbe a kenése bla bla bla....
Nem egy szar anyag biztosan de a magyar gázolaj minősége nem üti meg a mércét hogy használni lehessen mondjuk egy 500 óráig.
Németországból nem lehet beszerezni.Nincs árlistában.Tengeren túlról meg szállítás + vám+ termékdíj.Nem tudom mibe kerülne.
Elég macerás, de hátha:
Szedd szét, és nézd meg az LCD-t, nincs-e ráírva gyártó, típus, vagy bármi kód, stb. Aztán a Google segítségével esetleg meg tudod találni a gyártóját, onnan esetleg egy dealert, és sínen vagy. Egy műszerész is sokat segíthet ebben.
Nekem más holmikkal már volt így szerencsém.
PowerQuad: 4-5-6 tartományban 4 terhelés alatt kapcsolható fokozat (mechanikusan, karral, irányváltó szintén mechanikus)
PowerQuad Plus: + a terhelés alatt kapcsolható fokozatok elektronikus vezérlésűek (gombokkal, irányváltó "bajuszkapcsolóval), ennek eredményeként megjelentek (legfontosabbak):
- SoftShift: a váltás során a váltó úgy módosítja a motor fordulatszámát, hogy a fordulatszámok illeszkedjenek, és fokozatváltás rántásmentesen menjen végbe
- fokozatillesztés: tartományváltáskor a haladási sebességnek megfelelő (terhelés alatt kapcsolható) fokozat is kapcsolásra kerül (Pl: visszaváltáskor D1-ből nem C1 lesz, hanem C3)
AutoQuad Plus: + a terhelés alatt kapcsolható fokozatok automatikusan is kapcsoltathatóak a géppel (te állíthatód be a kapcsolási pontokat, persze bizonyos határok között)
25046 hozzászólás
Válasz #11746. hozzászólásra
Vagy sokallod a hajtómű veszteséget,mint pl én.
Ezért cserélem most erre a váltóolajat:[link1
elméletileg visszahozza az árát gázolajban...majd kiderül
Válasz #11742. hozzászólásra
Igen én...amit veszek az már marad...
Válasz #11744. hozzászólásra
Pl. mert beleszaladsz egy ...va jó árba.
Válasz #11740. hozzászólásra
Egy 6520-on,már mindent elkövettek. A lámpa azt jelezte hogy meleg a váltóban az olaj. Lecseréltük Hygard-ra (mert vmi más tipusú volt benne,a paraméterei megfeleltek)s csodák csodája,azóta nem jelez. Az olaj papírjait nem láttam,tehát akár nem megfelel is lehetett!
De agyári olajjal nincs melegedési probléma. És ha üzemórára vetítjük,elenyésző az esetleges plusz költség,amennyivel többe kerül.
Válasz #11738. hozzászólásra
Pontosan.
Mindemellett minek használni más olajat, ha a "gyári" is nagyjából ugyanannyiba kerül? Persze lehet, csak minek?
persze mert a támogatások nak köszönhetően plusz a ki alakult trendnek (minden szerszám elé új gépet). Tisztelet a kivételnek, akkor nem számít. Ha viszont a folyamat le lassul, vagy nem akarok egész életem benn a drága vasakra költeni .Akkor megbecsülöm. Mint akár amcsiban is. A majd 20 éves traki húzta a szuper modern vetőgépet !
Válasz #11740. hozzászólásra
Van manapság olyan, hogy valaki vesz egy új traktort, kombájnt, stb. és azt 15.000 ü.óráig hajtja?
Én úgy látom, hogy 3-6000 óra körül általában elkezdenek lecserélődni a gépek.
Ebből következik a másik kérdés: a mai gépek tervezett élettartama még mindig több tízezer üzemóra?
Tehát van értelme azzal foglalkozni, amit írtál?
Válasz #11740. hozzászólásra
Ennyíííííííííííí
Egy biztos,minden olajkereskedő a saját termékét szeretné eladni.Ebbe semmi rossz nincsen hisz ebből él!
De szerintem gazda szemmel nézve aki megvesz egy traktort/és ez mindegy milyen tipus/több tízmillió forintért az ne kisérletezzen mert sokba kerülhet a vége!!!Azt kell bele rakni ami abba való mert nem sok az árkülönbség.A szervizes tapasztalat is ezt mutatja.
De senkinek nem mondanám azt hogy az előirtnál eltérő olajat rakjon a gépbe.Persze hogy van más olaj ami hasonló paramétereknek megfelel mint a gyári.De nem mindegy hogy egy motor a gyári olajjal elmegy hiba nélkül 15000 órát vagy csak 10000 órát bír a hasonló pár száz forintal olcsóbbal.
Válasz #11738. hozzászólásra
Igazad van de vannak kivételek !Ezért van ez a fórum hogy tapasztalatot cseréljünk ! S azt megosszuk hogy egy új beszálló dönteni tudjon,miként lépjen tovább !
Válasz #11735. hozzászólásra
Na, ez most itt úgy jött le, mintha a gyári (gépgyártói) olajak ellen beszélnék, pedig erről szó sincs.
A lényeg csak annyi lett volna, hogy ha valakinek úgy tetszik, az előírásokat teljesítő márkás(!) olajjal sem nyúl mellé.
Még a Walter olajok még jók valamennyivel olcsóbb mint a Johni olaj , mi is azt használunk a Johniba , meg a kombájnba ... De ha jó tudom a Johni elfogadta az Agip és a JD olajat még mert nálunk a Tsz be be voltak vizsgálva az olajak a John Deere csinálta ,
Válasz #11735. hozzászólásra
Én is a gyárira szavaznék, amíg az IH-hoz nem volt gyári motorolaj, addig ment bele a shell rimula X, de ezt is mindig a szerviz hozta!
Hogy ki minek hisz az az ő saját joga. Én már megírtam miét szavazok a gyári motyeszra...ezt még szerviz szerelői pályám alatt tanultam meg !
Válasz #11733. hozzászólásra
case_ 1206,1207,1209
Ez annyi, hogy a Case jóváhagyta ezt az olajat ezekhez az elvárásokhoz. Mint ahogy ott van pl: john_deere J20C (Csak hogy ne legyen off)
Egyébként a MOL Farm NH Ultra is kb. ugyanez az olaj. Ennek a JD verzióját használja ismerős már pár éve (persze JD-ban), és teljesen elégedett.
Válasz #11725. hozzászólásra
Én nemigen hiszek ezeknek a lapoknak. Használom a GA12-t, sőt a cégnél láttam dynatrans MPV-t is, ez a 2 még csak csak hasonló, de alább a listában ott van a case ms1209, ami olyan messze van ezektől mint Makó Jeruzsálemtől!
Válasz #11731. hozzászólásra
Otta pont de inkább meg szabadultam az isten verésétől...
Válasz #11730. hozzászólásra
Tettél volna bele ELF-et, az a rönóba való :-D
Válasz #11729. hozzászólásra
Nem azt mondom hogy nem jó, a paraméterek egyeztek...de ez nem ritka eset. Anno a kocsimba a volt ilyen a felállás.Nem bírta a shell oilt az opelt igen pedig renault volt
Válasz #11728. hozzászólásra
Valószínű, hogy nem minden paraméterében egyezett az előírttal.
Önmagában azt kijelenteni, hogy ez a márka nem jó, amaz meg jó, elég durva általánosítás.
Lehet, hogy a te példádnál maradva, egy Fuchs szaki másikat ajjánlott volna ahhoz a géphez. MOL-nál pl. van ilyen tanácsadás.
Válasz #11726. hozzászólásra
Nem fikkantom ez tapasztalat nem ízlett neki !
Válasz #11723. hozzászólásra
Mol például ! Nem rossz olaj ezt az is igazolja hogy az egykori melóhelyemen. A szervizmérnök folyamatosan bevizsgáltatja az olajat ! (a használtat is) Másrészt ha igaz, itthon kevés olajat bányászunk de a minősége miatt motor olajat csinál belőle a mol. Van ki ezzel jár már évek óta zökkenő mentesen ! Itt a gyári olaj mellett az szól ha valami bibi van, és van esély a garancián túli érdek érvényesítésre. Akkor az olaj mit alap tényező ki zárva ! Plusz egy vezetett hiteles szerviznapló....munkalap !Sajnos apró részletek de egy megbúvó esetleg konstrukciós baki előjön, a gari idő után akkor van védekezési alap !
Válasz #11724. hozzászólásra
Na jó, azért a márkás olajakat ne fikkantsuk helyből!
Aki meg mondjuk Tesco olajat rak bele, annak úgy kell.
Válasz #11723. hozzászólásra
OK, ezt benéztem.
Amúgy ugyanezt én is végigjártam, igaz Claas hajtóműolajjal. Annak az eredetije egy Total olaj.
(link)
És Claas néven még olcsóbb is!
Soha nem volt kérdés az olaj, gyári motyó oszt jónapot....nem drágább, itthon is elérhető....simán meg felett télen nyáron! 15000 üz után is hozzá nyúlás mentes volt a motor. Ezek a pacsuli szerek mit próbálnak eladni,többnyire olyanok mint a fogyó kúrás csoda pirulák Nekünk ez a tapasztalat....volt némi kitérő a Fendt-nél de vissza a gyári olajra mert meg papizta a Fuchs olajat. előtte 500 üz olaj csere most meg 200 nál már inkább eldobtuk mert annyit kellet volna után tölteni. Hogy már nem érte meg ! Tehát ha nekem megfelel a rántott hús és azzal jól megyek....akkor nem erőltetem a bogarakat
Válasz #11721. hozzászólásra
Igen de ő nem is arról az olajról beszél, hanem hogy más fajtát nem éri meg belerakni, mert hogy MTZ1025.3 pedig azt kérdezte, hogy melyik másik márka lehet bele jó
Válasz #11719. hozzászólásra
Bingó. A mienkbe az előző gazdája OMV-t rakott mindig, talán valamivel tényleg olcsóbb, bár ebben nem vagyok biztos. Mi is neki álltunk nézegetni hogy mi lenne jó bele esetleg, de aztán kiderült, hogy a JD olaj sem drágább semmivel sem úgyhogy nem éri meg variálni. Igaz mi egy gépbe vásárolunk olajat, de még így sem száll el az ára.
Válasz #11719. hozzászólásra
Ez igaz, de most olyan olajról volt szó (a 0W-40-esről), amit - mint kiderült - nem forgalmaznak itthon.
Válasz #11719. hozzászólásra
Ott a pont!!!
Válasz #11718. hozzászólásra
Nem értem mit variálnak sokan az olajon a jd plus 50/II semmivel sem drágább mint másik olajak mi végignéztük az árakat. igaz mi 200literenként vesszük ritka ha 55 literest hozatunk de 1200 forint ra jön ki litere kb ahogy számoltam! nics értelme kisérletezgetni mert ha nem jó bele az olaj és valami gond van akkor az igen drága tud lenni! aki nem tud traktort fent tartani az minek veszi meg?
Válasz #11717. hozzászólásra
Ez teljes mértékben hit kérdése. Bármelyik márkás jó lehet*, amennyiben teljesíti a JD előírásait. Persze a kibővített csereintervallum csak JD olajjal mehet.
____________________________
*: Bár én a Mobil-lal, a Castrol-lal, meg a Shell-lel vigyáznék, mert az utóbbi időben megjelentek a hamisítványok az autós vonalon. A hordós ugyan más kérdés, de akkor is ...
Válasz #11716. hozzászólásra
üdv.
motorba melyik olajat érdemes használni ami jó és nem a legdrágább?
pl egy agip elég jó minőségű egy jd-be? (20as szériára gondolok)
Válasz #11715. hozzászólásra
Neeem. Az a Shell, esetleg a Fuchs :-D
(persze igazából az se, mert csak az alapolaj az, meg gyártja, de az adalékreceptet a JD adja hozzá :-)
Válasz #11713. hozzászólásra
Lehet, hogy ugyanaz, csak más címkével...
Válasz #11713. hozzászólásra
Az nem kevés.
Sőt kicsit sok is 220 as árfolyamon .
Válasz #11712. hozzászólásra
sokba,175dollár lenne a szállítás..ezt kihagyom inkább maradok a Mobilnál
Válasz #11711. hozzászólásra
Jobb hideg időbe a kenése bla bla bla....
Nem egy szar anyag biztosan de a magyar gázolaj minősége nem üti meg a mércét hogy használni lehessen mondjuk egy 500 óráig.
Németországból nem lehet beszerezni.Nincs árlistában.Tengeren túlról meg szállítás + vám+ termékdíj.Nem tudom mibe kerülne.
Válasz #11709. hozzászólásra
És az mivel tud többet? Mibe jó, mibe nem?
Válasz #11709. hozzászólásra
Kössz. Akkor megrendelem kintről valahogy
Nincsen.
Plus 50/2 van csak
Válasz #11707. hozzászólásra
Hello Hodolits!
Lenne egy kérdésem,lehet nálatok kapni ezt az olajat:http://www.deere.com/wps/dcom/en_US/parts/batteries_and_fluids/oils_and+_lubricants/plus50/plus_50.page
És ha igen mi lenne az ára?
Erre szeretnék átállni
Tipust irj E-mail címemre és adok árat!!
E-Mailba köldök neked infót!
Válasz #11687. hozzászólásra
Elég macerás, de hátha:
Szedd szét, és nézd meg az LCD-t, nincs-e ráírva gyártó, típus, vagy bármi kód, stb. Aztán a Google segítségével esetleg meg tudod találni a gyártóját, onnan esetleg egy dealert, és sínen vagy. Egy műszerész is sokat segíthet ebben.
Nekem más holmikkal már volt így szerencsém.
Válasz #11703. hozzászólásra
köszönöm a kimerítő választ
Válasz #11700. hozzászólásra
PowerQuad: 4-5-6 tartományban 4 terhelés alatt kapcsolható fokozat (mechanikusan, karral, irányváltó szintén mechanikus)
PowerQuad Plus: + a terhelés alatt kapcsolható fokozatok elektronikus vezérlésűek (gombokkal, irányváltó "bajuszkapcsolóval), ennek eredményeként megjelentek (legfontosabbak):
- SoftShift: a váltás során a váltó úgy módosítja a motor fordulatszámát, hogy a fordulatszámok illeszkedjenek, és fokozatváltás rántásmentesen menjen végbe
- fokozatillesztés: tartományváltáskor a haladási sebességnek megfelelő (terhelés alatt kapcsolható) fokozat is kapcsolásra kerül (Pl: visszaváltáskor D1-ből nem C1 lesz, hanem C3)
AutoQuad Plus: + a terhelés alatt kapcsolható fokozatok automatikusan is kapcsoltathatóak a géppel (te állíthatód be a kapcsolási pontokat, persze bizonyos határok között)
Válasz #11701. hozzászólásra
Akkor marad az e-bay...
Hátha van fenn egy máshogyan hibás fillérekért.
Válasz #11696. hozzászólásra
nincs...és állitólag azért mert nem volt rá igény és amostaniakat kitudják hozni fillérekből...ehez képestN
Válasz #11698. hozzászólásra
szia!én is kérdezni szeretnék valamit a pover qvad és azautó qvad között mi a különbség??
Válasz #11698. hozzászólásra
köszönöm!