Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.35 FtUSD392.31 FtCHF431.22 FtGBP486.62 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Azért a "régi" nagy Johnik sem fordultak túl nagy körben. Mi is elboldogulunk vele még a kis táblákon is. Csak ez minden más értékét leszámítva egyszerűen csúnya
Az új 8R nem titkos, az már van az országban is ;)
Igazából azt nem titkolták már az őszön se, egy szóval se mondták, hogy titkos lenne, szerintem még én is tettem be ide képet anno.
Viszont most a 7R-rel meg vannak őrülve. Még a tanfolyamra is leponyvázott teherautóval vitték, és csak egy régi katonai bázison lehetett vezetni.
Értem én, csak olyan furák.
Nah most egy kis szentségtörés jön...
Ezek a gépek eddig én úgy néztem hogy inkább hosszúak voltak mint magasak és ez jól állt nekik. De most rakd egymás mellé a nyuszit meg a john deere-t, a johni is magasodik. designra ezek már nem jönnek be annyira
kisnyolcezres. teljesítményben/tömegben/méretben kb. akkora lesz, mint a 8010-es sorozat volt...
De a 7Prémiumnak is nagyot nő az utódja: 7360 kg, tengelytáv 2,8 m.
Súlyozatlan tömeg:
7030: 7.900 kg (lemezfelnivel)
7R: 9.800 kg (hoppá!)
8R: 13.000 kg (igaz, az egy pár 635 kg-os belső keréksúllyal együtt, de hát anélkül ez nem traktor)
tényleg zoli! A türelmetleneknek, akik nem tudják kivárni a júniust, annyit áulj már el, hogy a 7R az inkább kicsi 8R, vagy vagy nagyobb 7030 Premium lesz-e?
az az igazság, hogy nem olyan szimpi a 7430-as vetni, sorközművelni meg teljesen alkalmatlan... A 8530-assal sorközkultival már nagyon kiröhögnének (pedig nem lenne gazdaságtalan...)
Végül is a trapézzal ugyanott vagyunk mint a terpesztő emberrel a buszon. De igen értem, végül is egymást támogatjuk itt már pár hozzászóláson keresztül.
Végülis igen, de súlyokba már tényleg ne menjünk bele
nagy tengelytáv, nagy súly és akaszthatod a 6,2-es tárcsát
Közben eszembe jutott egy szemléltető példa!
Képzelj el egy trapézt, amit a vízszines részeire(ezek a befogók ha jók a matematikai emlékeim) szóval amit egyszer a rövidebb, másszor a hoszab befogóira(vízszintes vonalaira aljára tetejére...) fektetsz le a fődre.
A rövidebb oldalon fektetve könyebben billeg odavissza, a nagyobbra fektetve meg nem is tud billegni.
Persze ekkora különbségek 20centiből nem erednek 3métereknél, de igensokat tud jelenteni ám
Tehát végül is ha elég nagy a tengelytávod, akkor spóroltál egy tonna orrsúlyt. Tudod pótolni de előnyösebb ha nagyobb a tengelytáv így nem szükséges súlyokat pakolgatni. Vagyis remélem jól értettelek meg.
Az orrsúllyal ezt nemtudod pótolni!
Az orrsúly tud fel-le mozogni a géppel együtt!
Persze ha bepattog a gép az orsúllyal már nemfog, mert beterhelődik és levan szorítva az ereje, de ha nagyobb a tengelytáv akkor lehet súly nélkül sem pattog be.
Mivel a két keréktengely távolsága nagyobb így stabilaban áll a fődön. Ha közelebb van a kettő akkor az a gép könyebben billegőssé tud válni
ŐŐŐŐ, nem kötekedés képpen, de akkor végül is a súlypontot helyezi előrébb, ami azt jelenti, hogy mégis csak több súly kerül az elejére, tehát egy nagyobb orrsúllyal orvosolható a probléma.
(Ha nem állsz, csak kis terpeszben, de az elől lévő lábadra kötök egy 20 kilós súlyt, akkor a hátul lévő sarkadat forgáspontnak használva nehezebben foglak tudni hanyatt rántani vagy nehezebben esel hanyatt. És persze lehet hogy eközben a többiek jót derülnek rajtunk )
Hát hallod nem tudom. Az biztos, hogy azért az I betűnek egy jelentős részét kiteszi az is. Jó persze minél nehezebb annál nehezebben pattog/tapsikol. De végül is ha belegondolsz akkor a tengelytáv az mit befolyásol? Csak a súlyelosztást az is, nem? Bár lehet rosszul gondolkodok.
Na igen az is számít valamit, de az tenné fel a pontot az I-re???
A Valmet tök ugyanolyan felépítésű mint egy 8000-es Johni, előlretolt motor, hosszú gépháztető mint egy Dutrán (én csak dutrásnak hívom a Valmetos barátomat:-)
Annyi, hogy a johni azért nehezebbek, gyáriag a vastag nehéz hátsó felni ami plusz felvan súlyozva az nincs meg a többi traktoron, de a hasonló "lemezfelnis" 7000-esek pl rögtön csak 70mázsát nyomnak és Valmet kategóriába futnak
Az lehet, de a 280centis tengelytávval avalamelyik nap néztem barátom nagy T-Valtrájukat és bizony betapsolt bepattogott billegett előtte, pedig elől fronthidraulikán nagy súly kilógatva, hátul duplakerekek...
Szóval no...
Én is húztam azt a grubbert, voltt itt kölcsönbe, emez nem pattogott koma! csak símúl a fődön akar mozdony a sínen
Miért nem gyártanak hoszabb tengelytávval trakikat ződék???
Nagy függesztett eszköznél nem keveset számít, nomeg nehéz munkánál is a rövidebb bepattog mint kecskexar a deszkán
Egyértelmű és értelek, nagytaktorban iga már nincs is más lehetőség, de énis fokozatmenteset választanék.
Autónál viszont ritka az igazán tartós automataváltó.
Ja a kocsim könyve illetve a zervíz szerint nemkell olajat cserélni a váltóban, azért én megtettem.
De tény, hogy van olyan váltó amin leeresztő csavar sincsen. de ezt most hagyjuk mert itt nemszabad offolni
25068 hozzászólás
Válasz #8416. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Azért a "régi" nagy Johnik sem fordultak túl nagy körben. Mi is elboldogulunk vele még a kis táblákon is. Csak ez minden más értékét leszámítva egyszerűen csúnya
Válasz #8414. hozzászólásra
Az az igazán érdekes, hogy amit betettél az európai kivitel, és abból csak pár darab van készen a homológizációhoz. Sorozatgyártás még fasorban sem...
Válasz #8417. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Ha nem lennék JD fan azt mondanám nem titkos az csak szégyelik
Válasz #8414. hozzászólásra
Az új 8R nem titkos, az már van az országban is ;)
Igazából azt nem titkolták már az őszön se, egy szóval se mondták, hogy titkos lenne, szerintem még én is tettem be ide képet anno.
Viszont most a 7R-rel meg vannak őrülve. Még a tanfolyamra is leponyvázott teherautóval vitték, és csak egy régi katonai bázison lehetett vezetni.
Válasz #8415. hozzászólásra
, ergó vegyen kis traktort, ne a nagytrakit q*ják el.
Így van dettó ez a véleményem, aki kis körben akar forgolódni, annak kicsi a földje
Válasz #8413. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20110510164642_agroinform_20110510162726_jd_7R.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20110510164552_Traktoren-New-Holland-1338346.jpg)
Értem én, csak olyan furák.
Nah most egy kis szentségtörés jön...
Ezek a gépek eddig én úgy néztem hogy inkább hosszúak voltak mint magasak és ez jól állt nekik. De most rakd egymás mellé a nyuszit meg a john deere-t, a johni is magasodik. designra ezek már nem jönnek be annyira
Ja hogy még nem publikus?
Ahhoz képest jó sok kép van már fent!Az új 8000R is az?Mert arról is van már kép!!
Válasz #8410. hozzászólásra
Vigyázz, becsapós: a 7R több mint 330 cm magas :-O
Válasz #8409. hozzászólásra
Akkor is.
Tőlünk még a fényképezőgépet is elkérték 8-)
ma néztem az odysis jól belehúzott. kombájn hidas bálázó tavaly még csak trakik voltak náluk.
Válasz #8406. hozzászólásra
![smile innocent](/oldforum/images/smiles/innocent.gif)
![smile glare](/oldforum/images/smiles/glare.gif)
Szép szép, de ezt a lámpát még mindig nem lehet megszokni és lassan az arányok elmennek nyuszi vonalba...
Válasz #8408. hozzászólásra
Googlen találtam
Válasz #8406. hozzászólásra
Ha tényleg John Deere-es lennél, akkor ezért most nagyon lebasznának...
Válasz #8404. hozzászólásra
kisnyolcezres. teljesítményben/tömegben/méretben kb. akkora lesz, mint a 8010-es sorozat volt...
De a 7Prémiumnak is nagyot nő az utódja: 7360 kg, tengelytáv 2,8 m.
Erre gondoltok???![Az új 7000](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20110510162726_jd_7R.jpg)
Válasz #8392. hozzászólásra
Súlyozatlan tömeg:
7030: 7.900 kg (lemezfelnivel)
7R: 9.800 kg (hoppá!)
8R: 13.000 kg (igaz, az egy pár 635 kg-os belső keréksúllyal együtt, de hát anélkül ez nem traktor)
Válasz #8403. hozzászólásra
tényleg zoli! A türelmetleneknek, akik nem tudják kivárni a júniust, annyit áulj már el, hogy a 7R az inkább kicsi 8R, vagy vagy nagyobb 7030 Premium lesz-e?
az az igazság, hogy nem olyan szimpi a 7430-as vetni, sorközművelni meg teljesen alkalmatlan... A 8530-assal sorközkultival már nagyon kiröhögnének (pedig nem lenne gazdaságtalan...)
Válasz #8388. hozzászólásra
Az számítógép vezérlésű rugózás miatt nem pattog be, a még nagyobb tengelytáv miatt meg túl nagy lenne a fordulási sugár.
Válasz #8401. hozzászólásra
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
De igen értem, végül is egymást támogatjuk itt már pár hozzászóláson keresztül.
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Azt vágom hogy súlyokból manapság felkészültél
Végül is a trapézzal ugyanott vagyunk mint a terpesztő emberrel a buszon.
Noh jóccakát, holnap ZH.
Válasz #8400. hozzászólásra
![smile tonguep](/oldforum/images/smiles/tonguep.gif)
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Végülis igen, de súlyokba már tényleg ne menjünk bele
nagy tengelytáv, nagy súly és akaszthatod a 6,2-es tárcsát
Közben eszembe jutott egy szemléltető példa!
Képzelj el egy trapézt, amit a vízszines részeire(ezek a befogók ha jók a matematikai emlékeim) szóval amit egyszer a rövidebb, másszor a hoszab befogóira(vízszintes vonalaira aljára tetejére...) fektetsz le a fődre.
A rövidebb oldalon fektetve könyebben billeg odavissza, a nagyobbra fektetve meg nem is tud billegni.
Persze ekkora különbségek 20centiből nem erednek 3métereknél, de igensokat tud jelenteni ám
Válasz #8399. hozzászólásra
Tehát végül is ha elég nagy a tengelytávod, akkor spóroltál egy tonna orrsúlyt. Tudod pótolni de előnyösebb ha nagyobb a tengelytáv így nem szükséges súlyokat pakolgatni. Vagyis remélem jól értettelek meg.
Válasz #8397. hozzászólásra
Az orrsúllyal ezt nemtudod pótolni!
Az orrsúly tud fel-le mozogni a géppel együtt!
Persze ha bepattog a gép az orsúllyal már nemfog, mert beterhelődik és levan szorítva az ereje, de ha nagyobb a tengelytáv akkor lehet súly nélkül sem pattog be.
Mivel a két keréktengely távolsága nagyobb így stabilaban áll a fődön. Ha közelebb van a kettő akkor az a gép könyebben billegőssé tud válni
Válasz #8395. hozzászólásra
Piros!
de tényleg az
(Mf6497)
Válasz #8394. hozzászólásra
)
ŐŐŐŐ, nem kötekedés képpen, de akkor végül is a súlypontot helyezi előrébb, ami azt jelenti, hogy mégis csak több súly kerül az elejére, tehát egy nagyobb orrsúllyal orvosolható a probléma.
(Ha nem állsz, csak kis terpeszben, de az elől lévő lábadra kötök egy 20 kilós súlyt, akkor a hátul lévő sarkadat forgáspontnak használva nehezebben foglak tudni hanyatt rántani vagy nehezebben esel hanyatt. És persze lehet hogy eközben a többiek jót derülnek rajtunk
Válasz #8381. hozzászólásra
A 'talpas" az a hevederes???
Válasz #8390. hozzászólásra
Ez melyik fajta "mozdony" "koma"???
Válasz #8393. hozzászólásra
Majd megírják az okosok, de igazad is van!
Hogy mit befolyásol? Hoszabb a gép, stabilabb ezáltal és éppen az előrehátra való bepattogást korigálja ez.
ez olyan mint amikor a buszon állsz keresztben kis terpeszben. fékezéskor előreesel, lépni is kell, majd gázadáskor hátrafelé ugyanez.
Nagyterpeszben meg képes vagy helybenmaradni
Válasz #8392. hozzászólásra
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Hát hallod nem tudom. Az biztos, hogy azért az I betűnek egy jelentős részét kiteszi az is. Jó persze minél nehezebb annál nehezebben pattog/tapsikol. De végül is ha belegondolsz akkor a tengelytáv az mit befolyásol? Csak a súlyelosztást az is, nem? Bár lehet rosszul gondolkodok.
Válasz #8391. hozzászólásra
Na igen az is számít valamit, de az tenné fel a pontot az I-re???
A Valmet tök ugyanolyan felépítésű mint egy 8000-es Johni, előlretolt motor, hosszú gépháztető mint egy Dutrán (én csak dutrásnak hívom a Valmetos barátomat:-)
Annyi, hogy a johni azért nehezebbek, gyáriag a vastag nehéz hátsó felni ami plusz felvan súlyozva az nincs meg a többi traktoron, de a hasonló "lemezfelnis" 7000-esek pl rögtön csak 70mázsát nyomnak és Valmet kategóriába futnak
Válasz #8390. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
De csak szerintem ![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Súlyelosztás! SÚLYELOSZTÁS!!!
Válasz #8389. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Az lehet, de a 280centis tengelytávval avalamelyik nap néztem barátom nagy T-Valtrájukat és bizony betapsolt bepattogott billegett előtte, pedig elől fronthidraulikán nagy súly kilógatva, hátul duplakerekek...
Szóval no...
Én is húztam azt a grubbert, voltt itt kölcsönbe, emez nem pattogott koma! csak símúl a fődön akar mozdony a sínen
Válasz #8388. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
mit vagy beszarva 1 nyomorult 20centitől???
fölkapok előre 2 tonnát garantáltan nem emelkedik el semmi se elől.......
Válasz #8385. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Miért nem gyártanak hoszabb tengelytávval trakikat ződék???
Nagy függesztett eszköznél nem keveset számít, nomeg nehéz munkánál is a rövidebb bepattog mint kecskexar a deszkán
Válasz #8384. hozzászólásra
Köszi haver!
Senki nem tud egy jó állapotú 7 vagy 8 ezrest?
Válasz #8384. hozzászólásra
7030: 2860
7R: 2925
8R: 3020
Szanberg!
a 7930 tengelytávja 290 cm.
hétvégén kiment a fejemből, hogy megnézzem...
sorry
Válasz #8382. hozzászólásra
A 3 tartályba 750-800 kg műganyé fér. A vetőmagosba pedig 1,5 zsák neoma kb.
mekkorák a tartályok a vetőgépeken?
1700 nemtomhányas max emerge
Minap ültem egy Talpas Johniba!!Bika volt nagyon!! Aki teheti ebben a vacak idö ben jol teszi hogy használja!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz #8375. hozzászólásra
![smile pimp](/oldforum/images/smiles/pimp.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
Ha rohadt gazdag leszek majd csusztatok pár marék vasalt eurót...........
De még addigis sok a megválaszolatlan kérdés........
Írhatnál nekem saccos árakat a 6000esekre.....
Hogyan mocorognak mostanság e.....
Nem teszi be a képet :(
Ups ez lemaradt az előbb:
Végre működik minden rendesen :![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
Válasz #8374. hozzászólásra
Akkor most beszéljünk a díjazásomról :-D
Válasz #8373. hozzászólásra
![smile pimp](/oldforum/images/smiles/pimp.gif)
imádom a besúgókat
decsak a nekem befele sugókat
Válasz #8372. hozzászólásra
650/75R38 és 600/65R28 Michelin.
Legalábbis eredetileg azok voltak (c:
Válasz #8370. hozzászólásra
Mekkora gumik vannak a 74en?
Válasz #8370. hozzászólásra
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Egyértelmű és értelek, nagytaktorban iga már nincs is más lehetőség, de énis fokozatmenteset választanék.
Autónál viszont ritka az igazán tartós automataváltó.
Ja a kocsim könyve illetve a zervíz szerint nemkell olajat cserélni a váltóban, azért én megtettem.
De tény, hogy van olyan váltó amin leeresztő csavar sincsen. de ezt most hagyjuk mert itt nemszabad offolni