Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 411.35 Ft USD 395.57 Ft CHF 437.64 Ft GBP 496.28 Ft

Fórum

John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben

Létrehozta: korzo , 2009-01-10 20:09:16

Kedvencekhez Segítség

25046 hozzászólás
Nincs profilkép
#2346 bruder mester
2009-07-21 10:26:19

Válasz #2347. hozzászólásra

Köszi. Végre megérte kinyitni a számítógépet, nem csak fél soros "beszélgetsekből" kell kihámozni hangyányi mondanivalót! :-)

#2345 korzo
2009-07-21 10:10:52

Válasz #2346. hozzászólásra

Akkor sorjában:

1. Mert az, és kész. (c:

2. Amerikában tipikusan a TLT teljesítményt adják meg, és Amerikában nincs IPM sem. Mi itthon az EC 97/68 szerinti, névleges, szántóföldi teljesítményt publikáljuk, de pl a németek meg szeretik a maximális IPM-es teljesítményt megadni (az adja a legmagasabb bizonyítható, mérhető értéket)

3. kicsit marketing. Európában úgy van "nevelve" a nép, hogy a katalógusokból hasonlítgatja a számokat, és nem azt nézi, hogy pl. a szomszéd faluba mit húz egy ilyen gép.

4. Mindenki akkorára fújja a turbóval amotort, amekkorára akarja. Jellemzően a Renault/Claas is nagyobbja fújja fel a JDPS motorokat mint maga a JD.

5. Na ez az igazi marketing. A g/kW fajlagos fogyasztás egy igazi "néphülyítés". Maga az alapgondolat nagyon is jó lenne, de itt is mint mindenhol az ördög a részletekben rejlik:
-a g/kW adatnak tipikusan a görbe legalacsonyabb értékét adják meg, és senkit nem érdekel, hogy előtte/utána milyen annak a felfutása. Eközben a jellemző munkapontok ritkán esnek a egybe ezzel az értékkel.
-teljes terheléses adatot mutatnak. Részterhelésen teljesen más is lehet egy motor jelleggörbéje.
-Milyen szabvány szerint mérnek? ISO, ECE, EC stb-stb-stb. Csak példának: egy 8530-as hűtőrendszerének teljesítményigénye kb. 10 LE egy 936-os Fendt-nek meg 24-25 LE. Ha EC vagy ISO szerint nézzük akkor ezt a különbséget nem látjuk (mert az csak a puci motort vizsgálja)
-mint ahogy a hajtómű-veszteséget sem.
-arról nem is beszélve, hogy az általában publikált mérési eredmények (pl. a TopAgrar-ban, vagy a Profi-ban megjelenő tesztek*) hekkelhetők, elcsalhatók. Azokhoz a mérésekhez a gyártó ad egy traktort, de ott nem nézik meg, hogy az olyan-é mint a többi "sorozatgyártott" gép.

A legjobb tesztek az OECD-s szabványú tesztek, és azok közül is az amerikai Nebraska. Ez utóbbi azért, mert az az amerikai gépminősítésnek is a része, ezért a gépnek úgy kell(!) kinéznie, mint a valós kereskedelmi terméknek. És több munkaponton mért értékeket is össze lehet hasonlítani, sőt akár a vonóerő függvényében is.
___________________________
Akkor szoktam tökönszúrni magam, amikor azt látom, hogy egy 300LE körüli gépnél a könnyű kaszálási munka is szerepel a PowerMix-ben. Nooormális?

Halkan megjegyezném, hogy még mindig a JD 8430 PowerShift-é a legjobb fogyasztási eredmény a Nebraska teszten ;)

Nincs profilkép
#2344 bruder mester
2009-07-21 09:12:11

Válasz #2337. hozzászólásra

Gutten tág!

Van néhány kérdésem. Miért jobb a JD?

Amerikában a legtöbb 8530-ast 275 lóerősnek írják. Ez miért van így? Ez adja a következő kérdést. Lehetséges, hogy ennyi is elegendő ahhoz, amit a traktor tömege miatt át is tud adni a talajra?

Ájrópában viszont ezek 330-363 lóerősek. Itt miért hajszolják a lóerőket, lehet, hogy csak a marketing?

Vagy. Fendt 936 = 7100 ccm. Ez elég nagy ökörség. Én max a 270 lóerőset merném használni, úgy, hogy tartós maradjon.

Errefelé a "környezetkímélő" motort a g/kw érték alapján sorolják be. Lehetséges-e, hogy részben ezért ez a nagy lovasítás, hogy így javítsanak ezen az értéken? Ugyen minél több lóra esik egy gramm káros anyag, annál "takarékosabb" Nade, ha nem tudja kihasználni, nem tudja használni, vagy mint a JD nem akarja használni, akkor ez csak vakítás, és valóban a JD a legjobb a 9000 ccm-mel részterheléssel, és egy tartós motor-hajtáslánccal?

#2343 Paldoo.
2009-07-18 21:43:21

Válasz #2344. hozzászólásra

Én aztán nem.
Ezt nevezik TÖMÉNY TUDÁSNAK.

Nincs profilkép
#2342 Sza-bolcs
2009-07-18 21:40:18

Válasz #2343. hozzászólásra

Örülök, hogy 1 kézzel még ennyit is bírok írni ! Mutatja itt a hibákat, de azt már nem tudom így kijavítani.

Te nézegeted ????

#2341 Paldoo.
2009-07-18 21:38:59

Válasz #2342. hozzászólásra

Megnézted, ezt 1be kell.
A Meg Rájent kell külön.
Meg a Meg Gájvert...

Nincs profilkép
#2340 Sza-bolcs
2009-07-18 21:37:04

Válasz #2339. hozzászólásra



Meg nézted ???????????????????


Nincs profilkép
#2339 Sza-bolcs
2009-07-18 21:18:06

Válasz #2339. hozzászólásra

Esős top. 3504 !!!!!!!

Nincs profilkép
#2338 Sza-bolcs
2009-07-18 21:15:51

Válasz #2339. hozzászólásra

Nézd meg a svéd katalógust ! Nagyon javaslom ! Be lehetne egy ilyent itthon is vezetni !!!!!! Örömünkre !!!! :-))

#2337 korzo
2009-07-18 21:13:13

Válasz #2338. hozzászólásra

Te is tudsz ;)
Ezek* utólag szerelős/rendelős cuccok. Alkatrészvonalon érhetőek el.
____________________
*: fabetét, bőrülés/kormány, krómozott kipufogó rács stb.

Nincs profilkép
#2336 Sza-bolcs
2009-07-18 19:04:51

korzo !!!!!!
Te tudsz ilyeneket is rendelni !!!!??????:

AL174268

#2335 korzo
2009-07-17 15:35:24

Válasz #2334. hozzászólásra

Véglehajtás és a hűtőrendszer a két Achilles sarka a gépnek. (mihez képest csak probléma ez persze)
Mindegyikre van/volt megoldás.
-A véglehajtásba a 30-as elemei kerültek (eredeti 20-asba valót nem is lehet kapni)
-egy jó nagy halom hűtő ki lett cserélve. Kicsit alul lett méretezve az alsó gyűjtőcsatorna, és már minimális lerakódások miatt is lecsökkent a hűtőkapacitás. Megoldás: csak gyári (vagy gyári ajánlású) hűtőfolyadékot szabad használni, és szigorúan be kell tartani a csereintervallumokat.

#2334 korzo
2009-07-17 15:28:29

Válasz #2330. hozzászólásra

Az. Legfeljebb a tengeripart.

#2333 korzo
2009-07-17 15:27:51

Válasz #2327. hozzászólásra

Kezelési utasítás? Tényleg nem tudom...

#2332 Paldoo.
2009-07-16 22:32:40

Válasz #2333. hozzászólásra

Ő sajna ilyet sose fog venni..........
Dícsérni azt én se fogom.

Nincs profilkép
#2331 K.Pisti
2009-07-16 21:45:23

Válasz #2332. hozzászólásra

Tán 6 ezrest akar venni keresztapád?
a 20-as végüt nem dícsérik

#2330 Paldoo.
2009-07-15 22:40:58

Válasz #2327. hozzászólásra

Te koma, melletted h. működnek ezek a 65-66osok?

Nincs profilkép
#2328 K.Pisti
2009-07-15 22:33:14

Válasz #2328. hozzászólásra

Korzó nincs, mert megkapta a zsetont a fordításért és irány Havai

#2327 Paldoo.
2009-07-15 22:25:22

Még 1 kérdés.
A 65-66 os tök ua???
Csak a motor erősebb?
A 68-69 szintén így?

#2326 Paldoo.
2009-07-15 22:12:14

Te korzó, a kis 6 hengeres 6osok, 20-asok, hogyan szuperálnak????????
Az igazat csakis az igazat...

#2325 akos_
2009-07-12 23:09:28

korzo kérdésem lenne. a greenstar 2esen az iTEC Pro beállításról vmi anyagot merre lehet találni?

#2324 Paldoo.
2009-07-12 22:54:06

Válasz #2325. hozzászólásra

Jóvan nefoss. :-)))))

#2323 korzo
2009-07-12 22:53:14

Válasz #2324. hozzászólásra

Akkor folytassa doktor!
Én meg megpróbálom magam kialudni végre.
Jócak'!

#2322 Paldoo.
2009-07-12 22:29:53

Válasz #2323. hozzászólásra

Folytathatjuk a PGPP PRODZSEKTET.

#2321 korzo
2009-07-12 22:28:52

Válasz #2320. hozzászólásra

Nnna ez is megvan, még sincs este. :o)

#2319 kovács Tamás
2009-07-12 18:20:29

Korzó?
A 7830-as mennyi tonnát húzhat?

#2318 korzo
2009-07-09 23:28:52

Válasz #2317. hozzászólásra

Én is azt hittem, azért vállaltam be.
De nem.
Qrvára nem.
Kibebaszott CommandCenter. (még a rádió BlueTooth-os kihangosítóját is az kezeli)

(amúgy csak azokat a mondatokat fizetik, amit le kell fordítani. Ami megvan korábbról azt nem)

#2317 Paldoo.
2009-07-09 23:21:33

Válasz #2317. hozzászólásra

Azé már fölvette a lovettát.
Most megint fölveszi.
Így csinálja k. a profi! :-)))))

#2316 jd /4650
2009-07-09 23:18:37

Válasz #2316. hozzászólásra

túl van tárgyalva !!

Nincs profilkép
#2315 K.Pisti
2009-07-09 23:18:32

Válasz #2312. hozzászólásra

pedig nagy részét le se kell forditsa, mert gondolom a kezelésije 70-80%ban megegyezik az előző generációjéval

#2314 Paldoo.
2009-07-09 23:17:56

Válasz #2315. hozzászólásra

Arranem.
Meg másrase.......

#2310 Paldoo.
2009-07-09 23:14:27

Válasz #2311. hozzászólásra

Téged piszok jól megfizethetnek hallod.

#2309 korzo
2009-07-09 23:08:21

Válasz #2304. hozzászólásra

A fülkét persze véletlenül se mutatják 8-)

(már "csak" 1200 mondat van hátra...)

#2308 jd /4650
2009-07-09 22:47:42

ki mire ??
:DD

Nincs profilkép
#2306 K.Pisti
2009-07-09 22:45:23

Válasz #2306. hozzászólásra

csak rá ne ránCSatok :-)))))))))))))

Nincs profilkép
#2303 K.Pisti
2009-07-09 22:39:32

Válasz #2304. hozzászólásra

most mindenki a 8R-t sasolja a jutubon :-))))

Nincs profilkép
#2302 K.Pisti
2009-07-09 22:33:30

Válasz #2303. hozzászólásra

ez a zseblámpás Te vagy??

#2301 Paldoo.
2009-07-09 22:29:27

Válasz #2302. hozzászólásra

Nanáááá!
Nálam minden titok nyittyya!

Nincs profilkép
#2300 K.Pisti
2009-07-09 22:28:17

Válasz #2299. hozzászólásra

Paldoonak már elküldte a deere a titkositott levelezőn,. igazam van P.??

#2299 Paldoo.
2009-07-09 22:28:00

Válasz #2299. hozzászólásra

Zsírúj nagy 8-asok apám!!!!!!!
Már hallom ahogy közelednek vizilóföldről!!!!!

Nincs profilkép
#2298 K.Pisti
2009-07-09 22:26:52

Válasz #2299. hozzászólásra

majd megtudod ha eljön az ideje :-))

Nincs profilkép
#2297 Sza-bolcs
2009-07-09 22:26:18

Válasz #2298. hozzászólásra

Mi az a 8R ??????????

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Ne csak főzeléket készíts a lencséből!
Ne csak főzeléket készíts a lencséből!
A fehérjékben gazdag hüvelyes remekül megállja a helyét a főételekben és a...
Gazdálkodási Napló vezetés online
Gazdálkodási Napló vezetés online
A Nébih eGN rendszerrel kapcsolatos tapasztalatok. Előnyök és nehézségek.
Güttler Compact 480
Güttler Compact 480

2.000.000 Ft

Fehér zab
Fehér zab

10.000 Ft

Szalma kis bála
Szalma kis bála

700 Ft

Mtz 82 homlokrakodós
Mtz 82 homlokrakodós

3.400.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]