Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407.83 FtUSD393.55 FtCHF432.15 FtGBP488.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Most nézem, hogy félreérthetően fogalmaztam:
-K80: 3-4 tonna függőleges terhelhetőség
-és a hasi húzót érzem kicsit kevésnek a 16köbméterhez (bár meg kell nézni, hogy mennyit terhel át a tartálykocsi, vagy eltolni kicsit a tengelyét, ha lehet)
Az alsó húzó függőleges terhelhetősége országúti alkalmazásban 1600 kg (a pótkocsi vonófejé 2t, a PickUp Hitch-é 3t, a K80-é 3/4t), azt én egy 16köböshöz már kevésnek érzem.
Ha hosszú síned van (a KITE-s gépeken az van) akkor ezt rá lehet tenni:
Köszönöm a kimerítő választ. Nyílván nem szeretnék 1 millát költeni rá. Gazdaságos és jó megoldást keresek. Egy ismerős az alsó húzó csapjára csinált perselyt így akadályozta meg a lógást. De a függőleges terhelést soknak találom ami a vonóra jutna. K80-ról én is csak jókat hallottam. A traktor oldalán abból is van több megoldás. Van amit a pótkocsi vonó helyére lehet csusztatni. Akkor viszont sín rövid hiszen a kardán alá kellene érni hiszen a póton az felül fut.
Gondolom a PickUp Hitch-re gondolsz. (amivel hidraulikusan lehet felvenni a vonószemet)
A megoldások lehetnek:
-Veszel rá egy PickUp Hitchet (mindenki árul újat). Alapvetően két baj van vele (drága: 700e-1m Ft), és le kell hozzá szerelni a sínt (amibe a vonószerkezeteket csúsztatgathatod), mert annak a helyén lesznek a munkahengerek, és venned kell még egy kétpozíciós tartót a pótkocsi vonófejnek.
Veszel a traktor sínjébe egy K80-as gömbhúzót és a tartálykocsi vonórúdját átalakítod K80-asra (magyarul fölcsavarozod/fölheggeszted rá a K80 ellendarabját). Előnye: nagyságrendileg jobb pótkocsi traktor kapcsolatod lesz mint akár PickUp Hitch-el, akár pótkocsi vonófejjel (nem kopik, nem vergődik, jó vonóerő-átadás, nagy törésszög minden irányban), az egész átalakítás olcsóbb, mint a PickUp Hitch (4-500ezer). Hátránya, hogy nem lehet hidraulikusan felkapcsolni, mint a PickUp Hitchet. (mondjuk amúgy is ki kell szállni, hogy a féket/kardánt/hidraulikát bekösd, szóval ezt nem érzem olyan nagy bajnak.
A legegyszerűbb megoldás lenne, átfordítani a tartálykocsi vonórúdját felső kapcsolásba, és a pótkocsi vonófejről húzni. Ha át lehet.
Hasi húzóról nem célszerű húzni, egy 16köbös tartálykocsi hamar szétverné a csapot is, meg a vonószemet is, a kotyogás miatt.
Van egy tandem tengelyes 16.000 literes szippantó és egy jd6820. A trakin nincs gyári alsó kampó mint a mtz-n. Milyen megoldásokat tudtok ajánlani tapasztalatból! Illetve az kb mennyibe kerülhet és hol érdemes megvenni.
Mert igazából nem húzott nagyobbat mint egy 7820-as. A tömege ugyanaz, a hajtóműveszteség nagyobb, így nem nagyon érződik az a plusz pár LE. Vegyesebb munkában kijön a fokozatmentes előnye, de nekik elsősorban nehéz talajmunkára kellett. Egy 8230-ast vittek helyette. (meg akkor kezdett hülyéskedni benne a váltó is. Azt már mi csináltattuk meg)
Ennyiért nem, csak újat többért. 10ezer üó. alatt nem nagyon szokták eladni/visszaadni az amerikai JD-ket.
(nekem is ezért van rönó itthon, pedig én is egy 7820-ast szerettem volna eredetileg)
Nem valószínű (pedig német gép).
Már pedzegettem, mert lehet lenne rá igény a gyümölcsösökben, de lepattintottak.
Az 5020 / 5R egyik legnagyobb előnye, a tágas fülke pl. gyümölcsösben pont hátrány. Nem tud túl közel menni a törzshöz a lombozat miatt.
Válasz #2066. hozzászólásra
Igazad van!!! Az én Buzám Pontosan igy járt Ki let fujva nagy sokára mert csak akkor ért ide az ember és utánna had menjen... A munka el let végezve.. Csak a búzámnak akor már anyi volt!! És bizony tényleg jó pár mázsa bánta!!
igen ezt lehet így is nézni, de azért megjegyezném, hogy egy rosszul sikerült fungicides kezelés miatt kiesett 3-5q bízatermés több száz hektáron már sok kiesést jelenthet, és ez még nem is biztos hogy azonnal szemet szúr az embernek.
A mérleg másik nyelve pedig az, amit a gépészek szeretnek hangsúlyozni, hogy az idő pénz, meg ahogy itt valaki említette, hogy tudja a technika. Csak szerintem itt a cél már egy kicsit a lehetőségek mögé sorolódik, magyarán miért ne toljuk neki ha bírja a gép, de hogy mit is kéne elérni a kezeléssel, az már másodlagos.
Válasz #2056. hozzászólásra
Hagyományos permetezővel 1,5l gázolajfogyasztással dolgozom,bruttó költségem nem haladja meg a hektáronkénti500ft sem!Mikor térülne meg a beruházása az 50 millernek! Hiába vannak területek,azzal dolgozni is kell! A kités JD permetezős vállalkozások is hadilábon állnak!
Visszatérve a sebbeséghez,mi történik akkor,ha a 25km/h-val haladó gép szemből kap egy kb25-30km/h-s szelet?
Egyszerű! Olyan légörvény keletkezik,hogy a gépet két napig moshatják,hogy visszanyerje ződike szinét!
Ebben az esetben hova került a permet?
Bocs alighanem félreértetek, nekem alapjában véve nem a géppel van "gondom", hanem az alkalmazás módjával, úgy látom a növszergyártók is rájöttek arra, hogy a reklamációs esetek egy részében nem is a szerrel van a gond, hanem a kijuttatással, tavaly pl a syngenta nem egy előadáson tartott külön blokkot a szórófejekről meg a cseppméret fontosságáról, na én akkor most tudatlanul megkérdem, hogy milyen szórófejek vannak rajta, hogy 30-al ki tudja nyomni a lémennyiséget, és milyen a cseppméret? Két éve nézegetem a határban, de bevallom közelről még nem láttam.
25053 hozzászólás
Válasz #2101. hozzászólásra
Van benne anyag mi??? :-DDDD
Válasz #2102. hozzászólásra
Elég brutális, ha még az áfát és a ker.árrés is levesszük.Persze biztos csak nekem:)
Válasz #2099. hozzászólásra
Gyári nincs, a többit nem tudom.
Válasz #2101. hozzászólásra
A pótkocsira való fejjel együtt.
Válasz #2096. hozzászólásra
Ez 4-500ezer???
Válasz #2098. hozzászólásra
Nem, sztem eddig tolták.
Válasz #2097. hozzászólásra
Akkora dög már nem a hasira való.
Ilyen emelhető k80-ast nem árultok?
Válasz #2093. hozzászólásra
Idáig mivel húzkáltad?
Vagy vadiúj a kocsi?
Válasz #2096. hozzászólásra
Most nézem, hogy félreérthetően fogalmaztam:
-K80: 3-4 tonna függőleges terhelhetőség
-és a hasi húzót érzem kicsit kevésnek a 16köbméterhez (bár meg kell nézni, hogy mennyit terhel át a tartálykocsi, vagy eltolni kicsit a tengelyét, ha lehet)
Válasz #2095. hozzászólásra
Az alsó húzó függőleges terhelhetősége országúti alkalmazásban 1600 kg (a pótkocsi vonófejé 2t, a PickUp Hitch-é 3t, a K80-é 3/4t), azt én egy 16köböshöz már kevésnek érzem.
Ha hosszú síned van (a KITE-s gépeken az van) akkor ezt rá lehet tenni:
Válasz #2094. hozzászólásra
Köszönöm a kimerítő választ. Nyílván nem szeretnék 1 millát költeni rá. Gazdaságos és jó megoldást keresek. Egy ismerős az alsó húzó csapjára csinált perselyt így akadályozta meg a lógást. De a függőleges terhelést soknak találom ami a vonóra jutna. K80-ról én is csak jókat hallottam. A traktor oldalán abból is van több megoldás. Van amit a pótkocsi vonó helyére lehet csusztatni. Akkor viszont sín rövid hiszen a kardán alá kellene érni hiszen a póton az felül fut.
Válasz #2093. hozzászólásra
Gondolom a PickUp Hitch-re gondolsz. (amivel hidraulikusan lehet felvenni a vonószemet)
A megoldások lehetnek:
-Veszel rá egy PickUp Hitchet (mindenki árul újat). Alapvetően két baj van vele (drága: 700e-1m Ft), és le kell hozzá szerelni a sínt (amibe a vonószerkezeteket csúsztatgathatod), mert annak a helyén lesznek a munkahengerek, és venned kell még egy kétpozíciós tartót a pótkocsi vonófejnek.
Veszel a traktor sínjébe egy K80-as gömbhúzót és a tartálykocsi vonórúdját átalakítod K80-asra (magyarul fölcsavarozod/fölheggeszted rá a K80 ellendarabját). Előnye: nagyságrendileg jobb pótkocsi traktor kapcsolatod lesz mint akár PickUp Hitch-el, akár pótkocsi vonófejjel (nem kopik, nem vergődik, jó vonóerő-átadás, nagy törésszög minden irányban), az egész átalakítás olcsóbb, mint a PickUp Hitch (4-500ezer). Hátránya, hogy nem lehet hidraulikusan felkapcsolni, mint a PickUp Hitchet. (mondjuk amúgy is ki kell szállni, hogy a féket/kardánt/hidraulikát bekösd, szóval ezt nem érzem olyan nagy bajnak.
A legegyszerűbb megoldás lenne, átfordítani a tartálykocsi vonórúdját felső kapcsolásba, és a pótkocsi vonófejről húzni. Ha át lehet.
Hasi húzóról nem célszerű húzni, egy 16köbös tartálykocsi hamar szétverné a csapot is, meg a vonószemet is, a kotyogás miatt.
Válasz #2092. hozzászólásra
Van egy tandem tengelyes 16.000 literes szippantó és egy jd6820. A trakin nincs gyári alsó kampó mint a mtz-n. Milyen megoldásokat tudtok ajánlani tapasztalatból! Illetve az kb mennyibe kerülhet és hol érdemes megvenni.
Válasz #2091. hozzászólásra
Mert igazából nem húzott nagyobbat mint egy 7820-as. A tömege ugyanaz, a hajtóműveszteség nagyobb, így nem nagyon érződik az a plusz pár LE. Vegyesebb munkában kijön a fokozatmentes előnye, de nekik elsősorban nehéz talajmunkára kellett. Egy 8230-ast vittek helyette. (meg akkor kezdett hülyéskedni benne a váltó is. Azt már mi csináltattuk meg)
Válasz #2090. hozzászólásra
És ennek a 7920-as-nak mi a múltja ?
Miért vitték vissza ilyen kevés ü.ó.-val ?
Válasz #2088. hozzászólásra
Ennyiért nem, csak újat többért. 10ezer üó. alatt nem nagyon szokták eladni/visszaadni az amerikai JD-ket.
(nekem is ezért van rönó itthon, pedig én is egy 7820-ast szerettem volna eredetileg)
Válasz #2086. hozzászólásra
Ő biza'.
korzo !
Esetleg másik hasonló kaliberű jd-t nem tudsz ?
7920-tól felfele.
Akkor vedd meg!Ha jó a gép meg kell venni!!
Válasz #2084. hozzászólásra
És melyik ? Benji ??
Válasz #2083. hozzászólásra
Az világos csak abban van egy kicsivel több ü.ó. és a váltó garanciális csere sem tisztázott. Amúgy egy pont olyan kellene. mint ami a Gál-nál van.
Válasz #2082. hozzászólásra
Esetleg a termékmenedzsernél...
http://www.kite.hu/index.php?page=438
Válasz #2082. hozzászólásra
Hát Gállal:))))))
Kivel mással!!!
Válasz #2081. hozzászólásra
Hali korzo !
Kisebb szívrohamot kaptam a 7920-as árától !
Kivel lehetne komolyabban beszélni róla ?????
Válasz #2080. hozzászólásra
Nem valószínű (pedig német gép).
Már pedzegettem, mert lehet lenne rá igény a gyümölcsösökben, de lepattintottak.
Az 5020 / 5R egyik legnagyobb előnye, a tágas fülke pl. gyümölcsösben pont hátrány. Nem tud túl közel menni a törzshöz a lombozat miatt.
Válasz #2079. hozzászólásra
Elég sármos.
A videósba nyomtam vlmkor ilyet a YT-ról.
Ilyet akarnák kapnák?
Válasz #2078. hozzászólásra
Meg ez is
ez is egy jd....
Válasz #2076. hozzászólásra
ja ja :))
Válasz #2075. hozzászólásra
Na ez így príma dupla kerék és a súly levéve.
na igy nyomatjuk mi az ipart :))
Válasz #2072. hozzászólásra
Üdv néked is Krokodil Dandi!
Válasz #2070. hozzászólásra
Szerintem is király.
Válasz #2071. hozzászólásra
HEHE :))))))))))))))))))
szia !!
Válasz #2070. hozzászólásra
Baszki tudtam h. erre előugrasz!!!!!!!!!!
Válasz #2069. hozzászólásra
SZUPER vagy IMIKÉM :))))))
faca a johni !!!!!
Válasz #2067. hozzászólásra
Ilyenkor az a baj, hogy nem lehet tudni, hogy a kiesés a nagyobb munkasebesség miatt volt, vagy a késés miatt.
Válasz #2066. hozzászólásra
Igazad van!!! Az én Buzám Pontosan igy járt Ki let fujva nagy sokára mert csak akkor ért ide az ember és utánna had menjen... A munka el let végezve.. Csak a búzámnak akor már anyi volt!! És bizony tényleg jó pár mázsa bánta!!
igen ezt lehet így is nézni, de azért megjegyezném, hogy egy rosszul sikerült fungicides kezelés miatt kiesett 3-5q bízatermés több száz hektáron már sok kiesést jelenthet, és ez még nem is biztos hogy azonnal szemet szúr az embernek.
A mérleg másik nyelve pedig az, amit a gépészek szeretnek hangsúlyozni, hogy az idő pénz, meg ahogy itt valaki említette, hogy tudja a technika. Csak szerintem itt a cél már egy kicsit a lehetőségek mögé sorolódik, magyarán miért ne toljuk neki ha bírja a gép, de hogy mit is kéne elérni a kezeléssel, az már másodlagos.
Válasz #2063. hozzászólásra
Ha így nézzük akkor én már megspóroltam 8 légitársaság árát.
Válasz #2063. hozzászólásra
Ja. Én is abból építkeztem, hogy nem vettem meg egy 100 millás BigJack-et :-D
Válasz #2062. hozzászólásra
Aki nem veszi meg, az már eleve megspórolja.
Válasz #2061. hozzászólásra
Akkor ha valaki 10km6h val permetez és kap 1 50km/h szembe szelet, akkor az megspórolt egy JD permi árát?
Válasz #2060. hozzászólásra
Láttál már biciklist menni nagy kocsi után?
Ugyan az a helyzet ez esetben is,A tartály és a géptestnek van szívó ereje!
Válasz #2059. hozzászólásra
Ha szemből fúj a szél, akkor hogy kerül a permetezőre???????
Válasz #2056. hozzászólásra
Hagyományos permetezővel 1,5l gázolajfogyasztással dolgozom,bruttó költségem nem haladja meg a hektáronkénti500ft sem!Mikor térülne meg a beruházása az 50 millernek! Hiába vannak területek,azzal dolgozni is kell! A kités JD permetezős vállalkozások is hadilábon állnak!
Visszatérve a sebbeséghez,mi történik akkor,ha a 25km/h-val haladó gép szemből kap egy kb25-30km/h-s szelet?
Egyszerű! Olyan légörvény keletkezik,hogy a gépet két napig moshatják,hogy visszanyerje ződike szinét!
Ebben az esetben hova került a permet?
Válasz #2056. hozzászólásra
Hát,ja.Gombaölőzésnél még az időzítés is számít ráadásul.Én speciel nemtudom mi a megoldás,de reglonozni biztos lehet nagy sebességgel is.
Válasz #2056. hozzászólásra
Úgy nyomja ki a lémennyiséget hogy 7-8 bar az üzemi nyomás így meg van a megfelelő porlasztás is.
Válasz #2051. hozzászólásra
Bocs alighanem félreértetek, nekem alapjában véve nem a géppel van "gondom", hanem az alkalmazás módjával, úgy látom a növszergyártók is rájöttek arra, hogy a reklamációs esetek egy részében nem is a szerrel van a gond, hanem a kijuttatással, tavaly pl a syngenta nem egy előadáson tartott külön blokkot a szórófejekről meg a cseppméret fontosságáról, na én akkor most tudatlanul megkérdem, hogy milyen szórófejek vannak rajta, hogy 30-al ki tudja nyomni a lémennyiséget, és milyen a cseppméret? Két éve nézegetem a határban, de bevallom közelről még nem láttam.