Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak655 FtBenzin árak636 FtEUR414.77 FtUSD402.09 FtCHF439.56 FtGBP489.72 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Én is harmadikban kötök, 1800-as RPM-en. Egy villanyszerelővel már szétszedtük a külső vezérlő dobozát , de a nyomtatott áramkörön csak azt értük el hogy a hármas állás nem működött, de szerencsére visszatudtuk csinálni. Azt letudnád mérni légyszi hogy hány mp-ig köt neked hármas állásba.
madzaggal én 3 ik ba kötöm és kb 10cm ként van a madzag vagy sürübb és alapjáraton ketyeg a gép ha pörgeted még sürübb lenne! légtelenisd a hidraulikát vagy hengereknél vagy vezérlőtömbnél és pöpec lesz!!! én olyan bálákat csináltam szalmábol is hogy ujjadat nem dugod bele nem hogy a könyököd amugy a közepe mindig is puhább lesz mint a szélei!!!!
A puha bála azt lejenti számomra hogy a közepébbe könyékig be tudok nyúlni, és ha egyszer megázik akkor olyan lesz mint egy lapitott tojás (mondjuk ez lehet hogy a kevés madzag miatt van). De igen az lehet hogy lehet levegő a rendszerben mert cseréltünk rajta csövet(túl rövid volt), meg a nyomáshatárolót is állandóan ki-be tekergettük.
Lehetséges. Nekem görbe volt mindkettő. Az aluhenger ütött vagy 2-3 millimétert esztergapadban megforgatva szépen lehetett látni. AMARI kft-nél vettem egy kétméteres darabot. 17 ezerért. Ebből a felesleges 75 centit megvette az esztergályos szerencsére. aki beleesztergálta a a két végébe a csapágyfészkeket. A gumihenger is ütött vagy 3-4 millit de azt sikerült frankón kiegyengetni esztergapadon. Plusszba még a gumi horrdós volt rajta nem kicsit, két szélénél 61-62 mm volt az átmérője közepén pedig 67-68mm. Leesztergáltuk. Elég szarul nézett ki az első fogásnál de a végére tökéletes lett. Köszönhető az esztergályos szakinak. Mert sima fémhez élezett kés csak szaggatta de addig köszörülte a kést míg szépen nem vitte. Még csak próba kötés volt vagy 4-5 db. De tökéletesen működött. Remélem meló közben se lesz gond vele.
mit jelent hogy puha a bála? nem fog csont keményet nyomni meg este 9 töl reggel 9-10 óráig jo vele bálázni mert harmat kell hogy fain bálákat csináljon! szét volt szedve a hidraulika rendszere? mert ha igen akkor le kell légteleniteni mert levegős a rendszer!!!! vagy megnézni hogy be van e hajtva teljesen a menet mert lehet hogy csak szorul de közbe még mehetne lejjebb!!! vagy ki kell hajtani teljesen az a tekerős gombot és tenni a rugó alá alátétet meg akkor meglátod el van e törve a rugó vagy sem!!!! ezt mind meg kell nézni nem hiszem hogy rossz lenne mert nincs mitöl szétmenne az olajnyomásra nyit meg zár illetve engedi át az olajat ugyhogy nem rossz az ahogy leirod csak be kell állítani!!! merre laksz amugy?
kivülről minden egybenvan, azt hittük hogy a tömitő gyűrű van oda, kicseréltük ilyen méregdrága xarokra. Így is puha a bála, hiába tekergetjük. Azért gondoltam hogy egyszerűbb lenne venni egy újat (persze ha nem horribilis és indokolatlan mennyiségü ZS-t kérnek érte) mint hogy itt xarakodjak ezzel.
Nekünk is ilyen van. Nálunk ez úgy szokott lenni, hogy kamra lecsukás után ha nem hagyom a kart uszóba akkor az
autómata kötözö munkahengere elkezd kifele menni...
de ha uszóba van akkor úgy marad, és nem indul el a kötöződ szedés közbe...
És te nem tudod hogy háló kötésnél a háló mért csúszik beljebb, és nem köti meg a bála két szélét!?
Már adtak itt tippeket, semmi nem hiányzik róla, jól van befűzve, jó hálóméret van benne...
Arra gondoltunk, hogy görbe lehet az aluminium vagy a gumihenger. Lehetséges ez?
Meglett a hiba: egyszerűen meghalt a nyomáshatároló. Szerinted mennyi most egy ilyen?
Most még csak próbának kaszáltam ilyen egy ha-sokat. De ma lekaszáltam a fele lucernát.
Na ma ez kevés bálázónál van így, lényeg sok elektromos "biz basz" nehogymár a paraszt megcsinálja maga és ne keljen hívni a szervizest sok ezer forintért óránként!!!
Én ennél egyel(!!!) régebbit használtam volt vagy negyven éves. Kompjúterem sem volt hozzá csak annyi volt a kezelés hogy bekapcsológomb, kötözőfej mozgatás meg egy lámpa ha kész a bála.
New holland 865 rúdláncos körbálázott használok. Sok panaszom nincs rá. Olajozása az nem tökéletes, de meglehet bütykölni. A lánctól nem kell félni csak tudni kell hol lehet beszerezni, 120-130e kilehet hozni, nagyon nem kell cserélgetni. A csöveket nem kell cserélni, de ha kell vastag falu cső jó hozzá. Kötöző rendszere primitív, ha tönkremegy a computer akkor is meglehet bütykölni.
Szalma bálából csináltam olyan keményeket hogy a tüskét nem lehetet beleszúrni. Csak a bálát tologálni lehet a tarlón.
Rúdláncosra gondolsz?
Én használtam egy Sperry New Holland körbálázót, de sok jóval nem szolgálhatok. A kötözőjével voltak gondjaim, nem tömörítette meg a bálát (eleve nem működött a tömörségálító). Az olajzása is úgy volt kitalálva, hogy a bálatérben ráspricelte a láncra az olajat, amit rögtön belekent a bálába. Ha meg a láncot rudastul cserélni kell akkor az majdnem annyiba kerül mint amennyit a gép ér.
Keskeny felszedős? Azzal nekem is voltak gondjaim. Oda kell figyelni a sodrásra hozzá akkor lehet vele boldogulni. Az hogy összedolgozik a kamranyitás a kötéssel az csak valami pitiáner dolog lehet. Most így már nincs előttem évekkel ezelőtt volt ilyenem. De nem egy bonyolult hidraulikus rendszere van szóval biztosan könnyen ki lehet szűrni a hibát. Csak kicsit át kell nézni mi miért van rajta.
Egyébbként nem vesszük meg a müszert mert ha vastagabb a rend csak tollja maga elött a szénát, a kötözése pontatlan tetszetös volt mert egyszerü gépnek tünt
Most egy hesstont nézegetünk125 bála szélességgel
Sziasztok tegnap bálztam (kínlódtam) egy Krone KR 160-al problémám hogy a kötözö indításakkor a bálakamra nyitásába is bedolgozik pedig 2 külön körön van és a traktor hidraulikája se lehet gond mert másik traktoron is ua a jelenség nem tok rájönni hogy mi az oka , ha valakinek volt ilyen problémája szívesen meghalgatom köszi
Válasz #1370. hozzászólásra
minden pöpec a gépen csak sajna Tsz -es volt és már az egymilliomodikat kötötte ,kicsit melegszik már a motorja a mágnest is vissza kellett ragasztani stb, gyengélkedik!
tiszta minden nem lötyög nem szorul csak szerintem párszor megforralták.
Télen ahol a pótomat vettem ott is mascar volt az öregnek. 2-3 éves gép volt. A felszedőjére panaszkodott hogy a vezérlőgörgői havonta széthullanak. Aztán megunta és bele mekkelte a kroneét. Azóta jó.
amúgy én a bálázót nem imserem. De hogy szegánáéktól egy hatos anyát se vennék az tuti. Tróger egy cég benyomását keltették bennem. Osszák az észt magas lóról. aki lenézi csóró embert, nem azon van hogy próbáljon megoldást találni a problémájára vagy legalább tisztességesen viszonyuljon hozzá az bekaphatja. Üzleteljen a gazdagokkal, ha talál olyat köztük aki ilyen bóvli gépeket szeretne magának.
Reggel és este,ja valahogy így müködik a jó bála titka
Valamire való bálázóval igen,de nem ezzel a SZ..al!!!!?? Mert ez ereszkedett anyagban(szalma,luci)ezeket így illik kötni ugyi,ez halott!
1ébként láttalak valamelyik újságban,h ezek a sz..kat isteníted,gondolom +van az"indokod"
Ma voltam tipp-topp telepeken ez ügyben és az jött le, hogy ha csomagolnak akkor 50-80 bálányi területet kaszálnak le egyszerre ahhoz, hogy tartani tudják a még optimális időt a becsomagoláshoz.............az viszont nem sok
ha bálázás után 5-6 órán belül nem csomagolod be, akkor vajsavas erjedés indul meg, és megrothad az egész...
Arról már nem is beszélek, hogy ha ideiglenes kazlat raksz, akkor amit legelőször be raksz, azt kell legelőször kiszedned is, különben borul a rendszer.
És az már csak hab a tortán, hogy kis- (sőt kicsit nagyobb) gazdaságokban azért nem áll halomra a rakodógép, hogy a földön is pakoljon, meg a telepen is, meg aztán a fóliázottat is (mert ugye azt más eszköz fogja meg, mint a simát...)
Na én vissza olvastam, szarintem veled van a gond!! A 208 Mega után reggel és este szabad vele bálázni, vagy nyitni a kosáron mikor nagy meleg van, mert darál a Mega!!
Olvass vissza,van mascaros topic.
Valahogy csak +bírok szabadulni tőle,minnél kisebb buktával!(ezzel mindent +mondtam)
Beszéltem másokkal is akik 2 híres-neves tuareget üzemelnek,1 véleményen vannak velem,sőt az övéik még töredeznek is!)
Bugahányáskor
Amúgy meg ha az idő engedi. Épp most néztem, még jövő héten is esőt mond végig
Akinek kint maradt renden az anyag az már keresztet vethet rá.
Van még 14-15 heki lucernám, ha így marad az idő akkor lassan magban lesz mire kaszálásra kerül az idő. Az lesz a vége, hogy zölden feletetem velük különben tönkremegy
Ilyenkor jönne jól a csomagoló.
Nem értem, hogy miért szükséges a 2 szállító a bálázóhoz?
Mi úgy csináljuk, hogy 2 26db-os bss bálaszállító van, ez is azért, mert mire egy kisebbel végeznénk addigra a fele eltűnne.
Ha csomagolnék is, akkor sem a platóról raknám a gépbe. Csomagoló mellett ideiglenes kazlat raknék. Így a szállító nem áll. A fóliázás meg ráér a maga ütemében dolgozni. Nem szorít annyira az idő, hogy a zöld ne bírna ki 1-1,5 napot ideiglenes kazalban.
Igaz nem csomagolok, bár elgondolkoztam már rajta, mert jön még egy 2010-es időjárás és nem nagyon lesz széna. Meg hatalmas területeim sincsenek amire annyira logisztikát kellene szervezni.
Csomagolt bála szállítás szempontjából igazad van, hogy körülményes. De viszont egy Claas Rollant 250RC-hez felénk már 2db Szállító gép kell. Plusz számold hozzá, hogy a szállító addig áll amíg egyesével rá nem pakolja a csomagolóra. Ezért kell a 2db szállító jármű.
Bálázóra én nem raknék csomagolót. Körülményes a rakodás, szállítás. Ha a tarlón, vagy szállítás közben megsérül a fólia kuka a bála.
Inkább a telepen kell szerintem csomagolni. Ott a csomagolóról egyből megy a végleges helyére. Kisebb a sérülés veszélye. Kevesebbet kell mozgatni. Etetéskor meg már meg lehet bökni sima bálatüskével.
Igaz időigényesebb mint a bálázáskor egy menetben megcsinálni, meg egyszerre 2 gépet vesz igénybe.
Azért nagy különbség van ám a volt tszcs és egy maszek között.
Nekem variant 280rc van. Ez megcsinál mindent amit kell. Használtan vettem 4 éve a germánoktól. Eddig rendfelszedő fogakon és 2 csapágyon kívül nem kellett semmit cserélni rajta. Idény végére esedékes lesz egy garnitúra heveder, ezen kívül más gondja nincs. Pedig kukorica szárat meg zöldet is tekerek vele. Évi 4-6000 bála megy bele bérmunkától függően.
Innen nem messze van egy paraszt aki vett új mascart, 2 szezont végigkínlódott vele aztán lecserélte egy mchale-re.
Múlt héten néztem, ahogy báláztak a réten, jó szerkezetnek tűnik. Erős, strapabíró van benne anyag.
7720 hozzászólás
Válasz #1414. hozzászólásra
Köszi, lehet hogy megnézettjük mi is, nem akarok madzaggal szenvedni
Válasz #1418. hozzászólásra
Én is harmadikban kötök, 1800-as RPM-en. Egy villanyszerelővel már szétszedtük a külső vezérlő dobozát , de a nyomtatott áramkörön csak azt értük el hogy a hármas állás nem működött, de szerencsére visszatudtuk csinálni. Azt letudnád mérni légyszi hogy hány mp-ig köt neked hármas állásba.
Válasz #1415. hozzászólásra
madzaggal én 3 ik ba kötöm és kb 10cm ként van a madzag vagy sürübb és alapjáraton ketyeg a gép ha pörgeted még sürübb lenne! légtelenisd a hidraulikát vagy hengereknél vagy vezérlőtömbnél és pöpec lesz!!! én olyan bálákat csináltam szalmábol is hogy ujjadat nem dugod bele nem hogy a könyököd amugy a közepe mindig is puhább lesz mint a szélei!!!!
Válasz #1402. hozzászólásra
A kezlöegység az sütemény..
Válasz #1413. hozzászólásra
Ja és Zalamagye, Zalavár(os)
Válasz #1413. hozzászólásra
A puha bála azt lejenti számomra hogy a közepébbe könyékig be tudok nyúlni, és ha egyszer megázik akkor olyan lesz mint egy lapitott tojás (mondjuk ez lehet hogy a kevés madzag miatt van). De igen az lehet hogy lehet levegő a rendszerben mert cseréltünk rajta csövet(túl rövid volt), meg a nyomáshatárolót is állandóan ki-be tekergettük.
Válasz #1411. hozzászólásra
Lehetséges. Nekem görbe volt mindkettő. Az aluhenger ütött vagy 2-3 millimétert esztergapadban megforgatva szépen lehetett látni. AMARI kft-nél vettem egy kétméteres darabot. 17 ezerért. Ebből a felesleges 75 centit megvette az esztergályos szerencsére. aki beleesztergálta a a két végébe a csapágyfészkeket. A gumihenger is ütött vagy 3-4 millit de azt sikerült frankón kiegyengetni esztergapadon. Plusszba még a gumi horrdós volt rajta nem kicsit, két szélénél 61-62 mm volt az átmérője közepén pedig 67-68mm. Leesztergáltuk. Elég szarul nézett ki az első fogásnál de a végére tökéletes lett. Köszönhető az esztergályos szakinak. Mert sima fémhez élezett kés csak szaggatta de addig köszörülte a kést míg szépen nem vitte. Még csak próba kötés volt vagy 4-5 db. De tökéletesen működött. Remélem meló közben se lesz gond vele.
Válasz #1412. hozzászólásra
mit jelent hogy puha a bála? nem fog csont keményet nyomni meg este 9 töl reggel 9-10 óráig jo vele bálázni mert harmat kell hogy fain bálákat csináljon! szét volt szedve a hidraulika rendszere? mert ha igen akkor le kell légteleniteni mert levegős a rendszer!!!! vagy megnézni hogy be van e hajtva teljesen a menet mert lehet hogy csak szorul de közbe még mehetne lejjebb!!! vagy ki kell hajtani teljesen az a tekerős gombot és tenni a rugó alá alátétet meg akkor meglátod el van e törve a rugó vagy sem!!!! ezt mind meg kell nézni nem hiszem hogy rossz lenne mert nincs mitöl szétmenne az olajnyomásra nyit meg zár illetve engedi át az olajat ugyhogy nem rossz az ahogy leirod csak be kell állítani!!! merre laksz amugy?
Válasz #1410. hozzászólásra
kivülről minden egybenvan, azt hittük hogy a tömitő gyűrű van oda, kicseréltük ilyen méregdrága xarokra. Így is puha a bála, hiába tekergetjük. Azért gondoltam hogy egyszerűbb lenne venni egy újat (persze ha nem horribilis és indokolatlan mennyiségü ZS-t kérnek érte) mint hogy itt xarakodjak ezzel.
Válasz #1397. hozzászólásra
Nekünk is ilyen van. Nálunk ez úgy szokott lenni, hogy kamra lecsukás után ha nem hagyom a kart uszóba akkor az
autómata kötözö munkahengere elkezd kifele menni...
de ha uszóba van akkor úgy marad, és nem indul el a kötöződ szedés közbe...
És te nem tudod hogy háló kötésnél a háló mért csúszik beljebb, és nem köti meg a bála két szélét!?
Már adtak itt tippeket, semmi nem hiányzik róla, jól van befűzve, jó hálóméret van benne...
Arra gondoltunk, hogy görbe lehet az aluminium vagy a gumihenger. Lehetséges ez?
Válasz #1409. hozzászólásra
mit jelent hogy tönkrement? eltört a rugó benne? mert az elvileg egy menetesen állítható rugó amit betekersz vagy ki hogy mekkora nyomást akarsz!!!?
Válasz #1408. hozzászólásra
Meglett a hiba: egyszerűen meghalt a nyomáshatároló. Szerinted mennyi most egy ilyen?
Most még csak próbának kaszáltam ilyen egy ha-sokat. De ma lekaszáltam a fele lucernát.
Válasz #1406. hozzászólásra
mi a helyzet a viconnal? én már 100 bálát pár darab hijján begurítottam!!!!!
Válasz #1406. hozzászólásra
Na ma ez kevés bálázónál van így, lényeg sok elektromos "biz basz" nehogymár a paraszt megcsinálja maga és ne keljen hívni a szervizest sok ezer forintért óránként!!!
Válasz #1402. hozzászólásra
Én ennél egyel(!!!) régebbit használtam volt vagy negyven éves. Kompjúterem sem volt hozzá csak annyi volt a kezelés hogy bekapcsológomb, kötözőfej mozgatás meg egy lámpa ha kész a bála.
Válasz #1404. hozzászólásra
Akkor fiatal nagyon!!
Válasz #1403. hozzászólásra
Előfordulhat
21
Válasz #1402. hozzászólásra
Ez szerintem 1 idős velem!!
New holland 865 rúdláncos körbálázott használok. Sok panaszom nincs rá. Olajozása az nem tökéletes, de meglehet bütykölni. A lánctól nem kell félni csak tudni kell hol lehet beszerezni, 120-130e kilehet hozni, nagyon nem kell cserélgetni. A csöveket nem kell cserélni, de ha kell vastag falu cső jó hozzá. Kötöző rendszere primitív, ha tönkremegy a computer akkor is meglehet bütykölni.
Szalma bálából csináltam olyan keményeket hogy a tüskét nem lehetet beleszúrni. Csak a bálát tologálni lehet a tarlón.
Rúdláncosra gondolsz?
Én használtam egy Sperry New Holland körbálázót, de sok jóval nem szolgálhatok. A kötözőjével voltak gondjaim, nem tömörítette meg a bálát (eleve nem működött a tömörségálító). Az olajzása is úgy volt kitalálva, hogy a bálatérben ráspricelte a láncra az olajat, amit rögtön belekent a bálába. Ha meg a láncot rudastul cserélni kell akkor az majdnem annyiba kerül mint amennyit a gép ér.
Üdv!
New Holland láncos körbálázó vélemények, tapasztalatok?
Válasz #1397. hozzászólásra
Keskeny felszedős? Azzal nekem is voltak gondjaim. Oda kell figyelni a sodrásra hozzá akkor lehet vele boldogulni. Az hogy összedolgozik a kamranyitás a kötéssel az csak valami pitiáner dolog lehet. Most így már nincs előttem évekkel ezelőtt volt ilyenem. De nem egy bonyolult hidraulikus rendszere van szóval biztosan könnyen ki lehet szűrni a hibát. Csak kicsit át kell nézni mi miért van rajta.
Egyébbként nem vesszük meg a müszert mert ha vastagabb a rend csak tollja maga elött a szénát, a kötözése pontatlan tetszetös volt mert egyszerü gépnek tünt
Most egy hesstont nézegetünk125 bála szélességgel
Sziasztok tegnap bálztam (kínlódtam) egy Krone KR 160-al problémám hogy a kötözö indításakkor a bálakamra nyitásába is bedolgozik pedig 2 külön körön van és a traktor hidraulikája se lehet gond mert másik traktoron is ua a jelenség nem tok rájönni hogy mi az oka , ha valakinek volt ilyen problémája szívesen meghalgatom köszi
.
Válasz #1370. hozzászólásra
minden pöpec a gépen csak sajna Tsz -es volt és már az egymilliomodikat kötötte ,kicsit melegszik már a motorja a mágnest is vissza kellett ragasztani stb, gyengélkedik!
tiszta minden nem lötyög nem szorul csak szerintem párszor megforralták.
Télen ahol a pótomat vettem ott is mascar volt az öregnek. 2-3 éves gép volt. A felszedőjére panaszkodott hogy a vezérlőgörgői havonta széthullanak. Aztán megunta és bele mekkelte a kroneét. Azóta jó.
amúgy én a bálázót nem imserem. De hogy szegánáéktól egy hatos anyát se vennék az tuti. Tróger egy cég benyomását keltették bennem. Osszák az észt magas lóról. aki lenézi csóró embert, nem azon van hogy próbáljon megoldást találni a problémájára vagy legalább tisztességesen viszonyuljon hozzá az bekaphatja. Üzleteljen a gazdagokkal, ha talál olyat köztük aki ilyen bóvli gépeket szeretne magának.
Válasz #1393. hozzászólásra
Ámen!!!
Válasz #1392. hozzászólásra
Aha,mondod Te.
Akiket ismertem,+ismertem mást mondottak róla,mint jómagam.
1bóvli sz.r nem más...
Válasz #1390. hozzászólásra
Szerintem meg te vagy a béna nem a bálázó, de nem érdekel azt írsz amit akarsz!!!
Válasz #1388. hozzászólásra
Mármint abban a hozzászólásban amire reagáltál abba arra gondoltam, hogy a még nem csomagoltakat.
Válasz #1384. hozzászólásra
Reggel és este,ja valahogy így müködik a jó bála titka
Valamire való bálázóval igen,de nem ezzel a SZ..al!!!!?? Mert ez ereszkedett anyagban(szalma,luci)ezeket így illik kötni ugyi,ez halott!
1ébként láttalak valamelyik újságban,h ezek a sz..kat isteníted,gondolom +van az"indokod"
Válasz #1388. hozzászólásra
Ha állítva kazlazod semmi gond nincs velük.
Válasz #1386. hozzászólásra
A csomagoltat nem szabad kazlazni csak egyesével lerakni!!
Válasz #1385. hozzászólásra
Ma voltam tipp-topp telepeken ez ügyben és az jött le, hogy ha csomagolnak akkor 50-80 bálányi területet kaszálnak le egyszerre ahhoz, hogy tartani tudják a még optimális időt a becsomagoláshoz.............az viszont nem sok
Válasz #1385. hozzászólásra
Meg még annyit ha az 5q-s bálák össze lennének kazlazva akkor az alsók deformálódnának és akkor már a csomagolás sem lenne az igazi.
Válasz #1375. hozzászólásra
ha bálázás után 5-6 órán belül nem csomagolod be, akkor vajsavas erjedés indul meg, és megrothad az egész...
Arról már nem is beszélek, hogy ha ideiglenes kazlat raksz, akkor amit legelőször be raksz, azt kell legelőször kiszedned is, különben borul a rendszer.
És az már csak hab a tortán, hogy kis- (sőt kicsit nagyobb) gazdaságokban azért nem áll halomra a rakodógép, hogy a földön is pakoljon, meg a telepen is, meg aztán a fóliázottat is (mert ugye azt más eszköz fogja meg, mint a simát...)
Válasz #1380. hozzászólásra
Na én vissza olvastam, szarintem veled van a gond!! A 208 Mega után reggel és este szabad vele bálázni, vagy nyitni a kosáron mikor nagy meleg van, mert darál a Mega!!
Válasz #1380. hozzászólásra
Mit k...l el hogy nem jó?????????
Válasz #1367. hozzászólásra
Az mihez kellene, a Mascar-hoz??????????? Ahhoz nem kell tertalék!!
Válasz #1379. hozzászólásra
Bács-Kiskun megye. Kis cég 350HA.
Válasz #1347. hozzászólásra
Nekem van,FELEJTSD EL!!!!!
Olvass vissza,van mascaros topic.
Valahogy csak +bírok szabadulni tőle,minnél kisebb buktával!(ezzel mindent +mondtam)
Beszéltem másokkal is akik 2 híres-neves tuareget üzemelnek,1 véleményen vannak velem,sőt az övéik még töredeznek is!)
Válasz #1378. hozzászólásra
Így már más a leányzó fekvése.
Merrefelé gazdálkodtok? Mekkora cég?
Válasz #1375. hozzászólásra
Azért van szükség a 2 Szállítóra, mert a főnökség így döntött
Válasz #1376. hozzászólásra
Bugahányáskor
Amúgy meg ha az idő engedi. Épp most néztem, még jövő héten is esőt mond végig
Akinek kint maradt renden az anyag az már keresztet vethet rá.
Van még 14-15 heki lucernám, ha így marad az idő akkor lassan magban lesz mire kaszálásra kerül az idő. Az lesz a vége, hogy zölden feletetem velük különben tönkremegy
Ilyenkor jönne jól a csomagoló.
mikor érdemes nekiállni kaszálni a szénát??szerintetek??már esedékes lenne mert a marhák nemszeretik a vén anyagot,igaz a megázottat se...
Válasz #1374. hozzászólásra
Nem értem, hogy miért szükséges a 2 szállító a bálázóhoz?
Mi úgy csináljuk, hogy 2 26db-os bss bálaszállító van, ez is azért, mert mire egy kisebbel végeznénk addigra a fele eltűnne.
Ha csomagolnék is, akkor sem a platóról raknám a gépbe. Csomagoló mellett ideiglenes kazlat raknék. Így a szállító nem áll. A fóliázás meg ráér a maga ütemében dolgozni. Nem szorít annyira az idő, hogy a zöld ne bírna ki 1-1,5 napot ideiglenes kazalban.
Igaz nem csomagolok, bár elgondolkoztam már rajta, mert jön még egy 2010-es időjárás és nem nagyon lesz széna. Meg hatalmas területeim sincsenek amire annyira logisztikát kellene szervezni.
Válasz #1373. hozzászólásra
Csomagolt bála szállítás szempontjából igazad van, hogy körülményes. De viszont egy Claas Rollant 250RC-hez felénk már 2db Szállító gép kell. Plusz számold hozzá, hogy a szállító addig áll amíg egyesével rá nem pakolja a csomagolóra. Ezért kell a 2db szállító jármű.
Válasz #1357. hozzászólásra
Bálázóra én nem raknék csomagolót. Körülményes a rakodás, szállítás. Ha a tarlón, vagy szállítás közben megsérül a fólia kuka a bála.
Inkább a telepen kell szerintem csomagolni. Ott a csomagolóról egyből megy a végleges helyére. Kisebb a sérülés veszélye. Kevesebbet kell mozgatni. Etetéskor meg már meg lehet bökni sima bálatüskével.
Igaz időigényesebb mint a bálázáskor egy menetben megcsinálni, meg egyszerre 2 gépet vesz igénybe.
Válasz #1364. hozzászólásra
Azért nagy különbség van ám a volt tszcs és egy maszek között.
Nekem variant 280rc van. Ez megcsinál mindent amit kell. Használtan vettem 4 éve a germánoktól. Eddig rendfelszedő fogakon és 2 csapágyon kívül nem kellett semmit cserélni rajta. Idény végére esedékes lesz egy garnitúra heveder, ezen kívül más gondja nincs. Pedig kukorica szárat meg zöldet is tekerek vele. Évi 4-6000 bála megy bele bérmunkától függően.
Innen nem messze van egy paraszt aki vett új mascart, 2 szezont végigkínlódott vele aztán lecserélte egy mchale-re.
Múlt héten néztem, ahogy báláztak a réten, jó szerkezetnek tűnik. Erős, strapabíró van benne anyag.
Válasz #1368. hozzászólásra
Nekem a 82-es bírja a Round Packot!