Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR415.97 FtUSD403.23 FtCHF443.85 FtGBP501 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz MFM #5431. hozzászólásáraNekem 20x éves az 5670, ez automata módban kötözés megindításkor hozzáad egyet. Van még egy program kapcsoló rajta amivel lehet váltani, automatán nyitja-csukja a kamrát és akkor folyamat végén adja hozzá a darabszámot. Figyel mindent, kötözőmotor helyzete, kamra zárás, kamra 80%-teljesen nyitva, bála kigurító. Mikor működik kényelmes, mikor meg kontaktos az egyik akkor fél napot ücsörgök mellette.
Válasz ..MZ/X.. #5430. hozzászólásáraA legtöbb bálázó komplett programot figyel számláláskor, több feltételnek is teljesülnie kell ahoz, hogy hozzá adjon a darabszámhoz. A Jd például sikeres kötözés, kamra nyitás majd visszacsukás után tekint késznek egy bálát. A Comprima már a kamra nyitásakor hozzáad a számlálóhoz, nem kell lecsukni.
Mi csak automataba hasznaljuk.
Az a fura, hogy mukodott ez, igaz nem volt teljesen pontos, par balat nem szamolt neha.
De most meg egyaltalan semmit. Osszes csatlakozot vegig mozgattuk, erzekeloket, kabeleket. Meg torodest igenyel:-)
Igen a class-nal ugy van ahogy irod, legalabbis a Rollant 66-nal.
A NH-nal a balakamra alapotara van jobbrol, balrol 1-1 erzekelo es ezek adnak a jelet a bala szamlalashoz is. A kamra rendesen bezarul ammonitor is azt jelzi, aztan nyitaskor jelzi hogy nyitva, de a bala szamot meg nem noveli.
Azert koszi a tippet.
Válasz MFM #5419. hozzászólásáraja,mindig visszaáll az enyém is kézibe bekapcsoláskor,ez a biztonságtechnikai okok miatt van megoldva igy.nálam is megviccelt már 1-2x...pörgés volt,beálltam a táblába,bekapcsoltam a monitort,oszt ami kifért a csövön,akkor jöttem rá,hogy nem autoba van,amikor visitott a mtz...
Válasz kezdo #5423. hozzászólásáraa csutkát nem eszi egy kollégánál s szerintem a szalmabálái összeesnek mint a colostok de lehet lóerőhiány vagy beállítási probléma van vele.viszont olcsón vehető és masszívnak látszik.
Sziasztok.vetem egy Claas rollant 62 korbalazot.tud valaki valami velemenyt mondani,esetleg egy gepkonyve nincs valakinek.alkatreszt honnan erdemes venni.koszonom
Tudja fene. Nálam egyszer volt kölcsönben fixes de nem igazán jött be. Szalmát kellett volna gyűrni de az istenért nem ette. Ráadásul ha hevedereshez hasonló tömörségre akarod ütni jóval több lovat kér.
A mostani előtt 280-as variant volt, nagyon sokat gurítottunk vele és nem volt soha gondja. Lekopogom, tűz is az öreg 5580-al volt utojára, kihullott csapágy izzott fel.
Hevederes előnye, hogy piszok tömeget lehet belenyomni egy gurigába. Az 5580 verhetetlen volt ebben. Felénk még ki sem gurult a gépből de már 3-an veszekszenek rajta, ki mószerolja el. Magamnak 170-es gurigát gyűrök, 5q körül vannak. Ezeket kézzel senki nem viszi el és prímán kitöltik a 8011-es kocsit, 10 db felmegy egyszerre. Csak villanyvezeték alatt kell óvatosan hasítani.
Az lenne a kerdesem, hogy New Holland 548 balazo egyszer csak nem szamolja a balakat.
Sem a napi, sem az ossz bala szama nem no.
A balakamra zarasi, nyitasi erzekelok jok.
Talalkozott mar valaki hasonlo problemaval?
Bale command plus monitorja van.
Válasz ..MZ/X.. #5413. hozzászólásáraNem tudom nézegettél-e már kiégett bálázó képeket. Kb. 10-ből 10 hevederes.
Általában nem a csapágy a fő gond itt sem.
Volt itt egy havernak ilyen variant 180. Axialos fiúkkal felújították. Ami lógott, mindent kicseréltek rajta.
Mondták neki, hogy száraz szalmában bizonyos helyekre betörekelhet, és azt érdemes naponta többször takarítani, mert a feszítőhengerek és a hevederek hozzásurlódnak és baj lehet belőle.
Hát lett is!! Éppen a trakit le tudta választani, de a bálázó teljesen kiégett.
Ezzel nem azt akarom mondani hogy nem jók, de pont amire neki kellene, arra felesleges. Egy kis rutinnal nincs a végén darab bála.
Én eredetileg Viconban gondolkodtam, szerettük amég használt Viconok voltak a háznál, ügyes kis gépek meghát újonnan ez az egyik legolcsóbb a nyugatiak közül.
Mennyi lehet egy McHale 120-as fixes szecskázó nélkül?
Válasz Lajos76 #5416. hozzászólásáraKösz a segítséget , nálam nem ügy ha nem divatos , same traktoraim vannak ,mégis tudok gazdálkodni, igaz, hogy az mtz-vel is lehetett, az is jobb volt mint lóval-kapával!
Válasz kulakman #5409. hozzászólásáraAnnyi a baj velük h öregek és nem divatosak.
Nekem ez van 120 as jd húzza, bármit bárhol. Hálóval, zöldet, 35 fokban szalmát.
Csapágyazás nem ügy.
Válasz sörhas #5405. hozzászólására150 cm széles a bála így teherautón nem szeretik szállítani.
Meg a zsineg kötésű már nem piacos.
Puha anyagra is kényes.
Válasz atisgyulai #5399. hozzászólásáraNem füstöl az, normális csapágy kell bele és évekig nincs gond.
Az én huszonéves öreg csotrogányomból most hullanak ki a gyári csapágyak és pár tonna anyag megfordult már benne az évek alatt.
Ráadásul a fixes is tele van csapággyal, az is be tud fűteni rendesen.
Válasz gabika82 #5393. hozzászólásáraEzt én is kérdezem , mert pl az axiál tele van vele, az érdekelne, hogy kuk csutkát(szárat) eszi-e?
Gondolom lucerna és gyep nem akadály neki!
Mert ha ennyire sok az eladó belőle az kérdéseket vet fel.
Válasz sörhas #5405. hozzászólásáraNem rossz az, kimondottan jó a Hesston bálázó csak régi és már alig akad belőle hibamentes nem elnyúzott gép, illetve ami ilyen azt nem is adják el.
de úgyis felraktuk szóval mégsem maradt kint, meg volt, hogy szégurítottam nem volt nagyon keményre tekerve és újra felszedtem ráérő időben no és utána már meg is nyomtam a kötöző indító gombot hehe
Válasz MFM #5397. hozzászólásáraNekem van Króne komprima és mchale 660-as ,a króne mindenféle körülményt jól bír ,akár szakadó hóesésben is báláz.Míg a mchale optimális időben tökéletes veri a krónét,úgy hogy mind a kettőnek van előnye és hátránya is .De nekem is a mchale jön be jobban.
Válasz Jakabjóska #5400. hozzászólásáraAz mtz-t cseréld le 1 izmosabb gépre.Én is 892.2 mzt -vel huztam a welger,de minden évbem tönkre ment a kardánfékszalag.Már vagy 3-om éve jd velhuzom a farkárase veszi.
Most csak keresőben vagyok, mert ezt az olasz valamit le kellene váltani. Nekem eddig a rúdláncos jött be leginkább, mert azt a legkönnyebb hajtani a traktornak. Volt Welger RP12, görgős, azzal is kínlódott az MTZ. Nézegetem őket, csak szeretnék itt véleményeket olvasni váltás előtt.
Válasz Jakabjóska #5398. hozzászólásáraHa csak 120×120-as kell, akkor minek a variant?
Fixkamrás egyszerűbb, olcsóbb, meg nem kell állandóan azt lesni mikor füstöl!
Válasz ..MZ/X.. #5394. hozzászólására1 évben kb 500 db, lucerna és széna vegyesen. Ezt a Lerda nevű valamit kellene lecserélni, olyanra ami 120x120-as bálát csinál, és hálóba köt
Válasz szanberg #5396. hozzászólásáraMost ez a McHale tényleg ennyivel jobb mint a többi? Mert akkor nem kérdés, hogy milyet kell venni. De ha az első 5 évben egy bála is kinnt marad a bálázó miatt akkor hozzádvágom
Válasz MFM #5389. hozzászólásáraÉn ezt nem is értem, mi a fixkamrás görgős bálázóval mindig mindent képesek vagyunk bálázni, kasza után rögtön sodrott lucernát vagy lóherét is meg 38 fokban a 9,2-es asztal után a mellkasig érő rendeket is, itt még soha nem állt meg bála a gépben.
Válasz Jakabjóska #5391. hozzászólásáraElboldogul vele, de a kardánt sűrűn kell szalagozni ha sokat gurítasz. Erősített, normálisan felcsapágyazott bolygókerekekkel gond nélkül bírja.
Válasz jozef19 #5390. hozzászólásáraNekem nem kell hevederes, arra amire nekem kell arra a hengeres a tökéletes. Nyílván akinek az a célja, hogy minél nagyobb és tömörebb bálát csináljon annak a hevederes vagy a rúdláncos kell, de mi elsősorban minőségre utazunk.
Válasz Gyurkesz1 #5388. hozzászólásáraA "pukliktól" én nem félnék, néhány betonvasat ráhegesztessz aztán mehet tovább, egy napos munka kb. Viszont ha tökéletesek a hengerek akkor se fogja 30+ fokban tekerni a szalmát és a túl száraz szénát se. Sőt sokszor a kardánt se kell megállítani ahoz, hogy megáljon a bála, sokszor elég az, ha másik rendre kell állnod, mert amint nem tolja a befelé áramló anyag egyböl megáll a bála. Sőt fordulóba sokszor inkább kikapcsoltam a kardánt, még úgy is nagyobb eséllyel indult el utánna.
Sziasztok...Class Rollant 62vel kinek mi a tapasztalata?? Igaz az hogy ha megkopnak azok a puklik vagy minek is nevezzem őket..amik azokon a forgató hengereken vannnak amik forgatják a bálat....nemtudom ertitek e mire gondolok...igaz az hogy ha azok megkopnak akkor mar nehezen forgatja szalmát vagy a szénát...nekem ugy magyarázta az illető aki dolgozik azzal a géppel amit megszeretnék venni.. hogy ha már nagy a bál a gépben es a traktor véletlenűl kidobja a kardánt..akkor utána már a gép nemtudja elkezdeni ujra forgatni a bálat mert kopottak azok a puklik...lehet azzal valamit csinálni?? Vagy komplett cserélni kell minden hengert??
Válasz balazoooo #5385. hozzászólásáraÍgy is laza, az utolsó 10-20 bálán már nem köt szépen.
A legnagyobb baj ezzel a géppel, hogy olyan b*zi kötőrendszere van, hogy nem úgy köt mint a legtöbb bálázó, hogy csak 1-2 másodpercig hajtja a hálóadagoló hengert, és utána fékezi, és csak a bála húzza magára. Ez a xar végig hajtja a hengert, és pont ez a xar benne, hogy amikor magára tekeri a hálót, akkor nem csak azt a 3-4 fordulatot, hanem a teljes bálára valót kell lepucolni róla.
Az ilyen ragaszgatástól tartok egy kicsit, félek hogy roszabb lesz mint volt.
Válasz MFM #5383. hozzászólásáraennél a bálázónál mennyit lóg ki a háló a henger után? nem lehet, hogy túl rövid? Ha lazítod a féket akkor már nem húzza szét a hálót?
Válasz MFM #5383. hozzászólásáraVan ez az "amerikás" szürke színű ragasztószalag esetleg azzal tekerd be egy soron és úgy próbáld ki mit csinál ha rosszabb 5 perc leszedni elvileg nem csinál bajt de csak saját felelősségre ajánlom egy kis nitro hígító vagy valami hasonló legyen kéznél a ragasztó maradékét letakarítani bár ha semmi hiba nincs rajta és a felületével sincs gond akkor nem hiszem, hogy fog segíteni.
Válasz balazoooo #5382. hozzászólásáraA kést tavaly megcsináltattam, a gumihenger tiszta, nem sérült, a fékre meg ha ráállítok még akkor az új tekercset nem húzza be, eltépi.
7682 hozzászólás
Válasz MFM #5431. hozzászólásáraNekem 20x éves az 5670, ez automata módban kötözés megindításkor hozzáad egyet. Van még egy program kapcsoló rajta amivel lehet váltani, automatán nyitja-csukja a kamrát és akkor folyamat végén adja hozzá a darabszámot. Figyel mindent, kötözőmotor helyzete, kamra zárás, kamra 80%-teljesen nyitva, bála kigurító. Mikor működik kényelmes, mikor meg kontaktos az egyik akkor fél napot ücsörgök mellette.
Válasz ..MZ/X.. #5430. hozzászólásáraA legtöbb bálázó komplett programot figyel számláláskor, több feltételnek is teljesülnie kell ahoz, hogy hozzá adjon a darabszámhoz. A Jd például sikeres kötözés, kamra nyitás majd visszacsukás után tekint késznek egy bálát. A Comprima már a kamra nyitásakor hozzáad a számlálóhoz, nem kell lecsukni.
Válasz Robi3 #5428. hozzászólásáraNem csak az alapján számolja, különben minden kamranyitáskor számolna egyet. Szerintem a kötés indítást számolja.
Válasz petsudo #5427. hozzászólásáraszia,
Mi csak automataba hasznaljuk.
Az a fura, hogy mukodott ez, igaz nem volt teljesen pontos, par balat nem szamolt neha.
De most meg egyaltalan semmit. Osszes csatlakozot vegig mozgattuk, erzekeloket, kabeleket. Meg torodest igenyel:-)
Azert koszi az infot.
udv
robi
Válasz Sötét Paraszt #5426. hozzászólásáraSzia,
Igen a class-nal ugy van ahogy irod, legalabbis a Rollant 66-nal.
A NH-nal a balakamra alapotara van jobbrol, balrol 1-1 erzekelo es ezek adnak a jelet a bala szamlalashoz is. A kamra rendesen bezarul ammonitor is azt jelzi, aztan nyitaskor jelzi hogy nyitva, de a bala szamot meg nem noveli.
Azert koszi a tippet.
Válasz Robi3 #5421. hozzászólásáraSzia!Az enyém manuális módban nem számolja csak auto módban.
Válasz Robi3 #5421. hozzászólásáraNekünk a claasná mintha a bálakigurító számolná a bálákat.
Válasz MFM #5419. hozzászólásáraja,mindig visszaáll az enyém is kézibe bekapcsoláskor,ez a biztonságtechnikai okok miatt van megoldva igy.nálam is megviccelt már 1-2x...pörgés volt,beálltam a táblába,bekapcsoltam a monitort,oszt ami kifért a csövön,akkor jöttem rá,hogy nem autoba van,amikor visitott a mtz...
Válasz kezdo #5423. hozzászólásáraa csutkát nem eszi egy kollégánál s szerintem a szalmabálái összeesnek mint a colostok de lehet lóerőhiány vagy beállítási probléma van vele.viszont olcsón vehető és masszívnak látszik.
Sziasztok.vetem egy Claas rollant 62 korbalazot.tud valaki valami velemenyt mondani,esetleg egy gepkonyve nincs valakinek.alkatreszt honnan erdemes venni.koszonom
Válasz atisgyulai #5420 hozzászólására
Tudja fene. Nálam egyszer volt kölcsönben fixes de nem igazán jött be. Szalmát kellett volna gyűrni de az istenért nem ette. Ráadásul ha hevedereshez hasonló tömörségre akarod ütni jóval több lovat kér.
A mostani előtt 280-as variant volt, nagyon sokat gurítottunk vele és nem volt soha gondja. Lekopogom, tűz is az öreg 5580-al volt utojára, kihullott csapágy izzott fel.
Hevederes előnye, hogy piszok tömeget lehet belenyomni egy gurigába. Az 5580 verhetetlen volt ebben. Felénk még ki sem gurult a gépből de már 3-an veszekszenek rajta, ki mószerolja el. Magamnak 170-es gurigát gyűrök, 5q körül vannak. Ezeket kézzel senki nem viszi el és prímán kitöltik a 8011-es kocsit, 10 db felmegy egyszerre. Csak villanyvezeték alatt kell óvatosan hasítani.
Udv mindenkinek,
Az lenne a kerdesem, hogy New Holland 548 balazo egyszer csak nem szamolja a balakat.
Sem a napi, sem az ossz bala szama nem no.
A balakamra zarasi, nyitasi erzekelok jok.
Talalkozott mar valaki hasonlo problemaval?
Bale command plus monitorja van.
Minden javaslatot szivesen fogadok.
koszi
udv
robi
Válasz ..MZ/X.. #5413. hozzászólásáraNem tudom nézegettél-e már kiégett bálázó képeket. Kb. 10-ből 10 hevederes.
Általában nem a csapágy a fő gond itt sem.
Volt itt egy havernak ilyen variant 180. Axialos fiúkkal felújították. Ami lógott, mindent kicseréltek rajta.
Mondták neki, hogy száraz szalmában bizonyos helyekre betörekelhet, és azt érdemes naponta többször takarítani, mert a feszítőhengerek és a hevederek hozzásurlódnak és baj lehet belőle.
Hát lett is!! Éppen a trakit le tudta választani, de a bálázó teljesen kiégett.
Ezzel nem azt akarom mondani hogy nem jók, de pont amire neki kellene, arra felesleges. Egy kis rutinnal nincs a végén darab bála.
Válasz szanberg #5406. hozzászólásáraEz is olyan mint a Comprima, hogy minden monitor bekapcsolásnál visszaáll kézi vezérlésre? Ez mégis kinek jó?
Én eredetileg Viconban gondolkodtam, szerettük amég használt Viconok voltak a háznál, ügyes kis gépek meghát újonnan ez az egyik legolcsóbb a nyugatiak közül.
Mennyi lehet egy McHale 120-as fixes szecskázó nélkül?
Válasz gabor851 #5411. hozzászólásáraNem rossz, elég egyszerű megbízható bálázó ha mindene rendben van.
Válasz Lajos76 #5416. hozzászólásáraKösz a segítséget , nálam nem ügy ha nem divatos , same traktoraim vannak ,mégis tudok gazdálkodni, igaz, hogy az mtz-vel is lehetett, az is jobb volt mint lóval-kapával!
Válasz kulakman #5409. hozzászólásáraAnnyi a baj velük h öregek és nem divatosak.
Nekem ez van 120 as jd húzza, bármit bárhol. Hálóval, zöldet, 35 fokban szalmát.
Csapágyazás nem ügy.
Válasz sörhas #5405. hozzászólására150 cm széles a bála így teherautón nem szeretik szállítani.
Meg a zsineg kötésű már nem piacos.
Puha anyagra is kényes.
Válasz szanberg #5408. hozzászólására35000db,de még bontatlan,a télen már fogaskerék cserék lesznek.
Válasz atisgyulai #5399. hozzászólásáraNem füstöl az, normális csapágy kell bele és évekig nincs gond.
Az én huszonéves öreg csotrogányomból most hullanak ki a gyári csapágyak és pár tonna anyag megfordult már benne az évek alatt.
Ráadásul a fixes is tele van csapággyal, az is be tud fűteni rendesen.
Válasz Jakabjóska #5398. hozzászólásáraViconokat is nézegethetrd nyugodtan, egyszerűek mint a faék.
Üdvözletem.
Van-e valakinek valami véleménye tapasztalata a John deere 550-es körbálázórrol??
Válasz Jakabjóska #5404. hozzászólásáraNálunkévente 1200 bála,de én földet is müvelek a john deere-vel.
Válasz gabika82 #5393. hozzászólásáraEzt én is kérdezem , mert pl az axiál tele van vele, az érdekelne, hogy kuk csutkát(szárat) eszi-e?
Gondolom lucerna és gyep nem akadály neki!
Mert ha ennyire sok az eladó belőle az kérdéseket vet fel.
Válasz Diesel Tibor #5403. hozzászólásáraMennyi bálát gurítottál már össze a V660-al?
Válasz sörhas #5405. hozzászólásáraNem rossz az, kimondottan jó a Hesston bálázó csak régi és már alig akad belőle hibamentes nem elnyúzott gép, illetve ami ilyen azt nem is adják el.
Válasz MFM #5397. hozzászólásáranekem maradt kint párszor....
elfelejtettem megkötni és nemvolt bekapcsolva a kötöző automatika
de úgyis felraktuk szóval mégsem maradt kint, meg volt, hogy szégurítottam nem volt nagyon keményre tekerve és újra felszedtem ráérő időben no és utána már meg is nyomtam a kötöző indító gombot hehe
Üdv.
Azt kérdezném,hogy miért rosszak a hesston bálázok?
Milyen méretü bálákat csinál?
Szélesség magasság?
Válasz szikszaipeter72 #5402. hozzászólására13. éve van meg az MTZ, de tavaly cseréltem benne fékszalagot először. És nem az erősített van benne, hanem a normális 44mm-es
Évenkénti 500 bála miatt nem fogok JD-t venni.
Válasz MFM #5397. hozzászólásáraNekem van Króne komprima és mchale 660-as ,a króne mindenféle körülményt jól bír ,akár szakadó hóesésben is báláz.Míg a mchale optimális időben tökéletes veri a krónét,úgy hogy mind a kettőnek van előnye és hátránya is .De nekem is a mchale jön be jobban.
Válasz Jakabjóska #5400. hozzászólásáraAz mtz-t cseréld le 1 izmosabb gépre.Én is 892.2 mzt -vel huztam a welger,de minden évbem tönkre ment a kardánfékszalag.Már vagy 3-om éve jd velhuzom a farkárase veszi.
Válasz Jakabjóska #5400. hozzászólásáraRound pack-ba ha már megfordul az anyag megtudja kötni.
Válasz atisgyulai #5399. hozzászólásáraNem ragaszkodok a Varianthoz, számomra egy előnye lenne: az utolsó fél/háromnegyed bálát is be lehet kötni vele.
Most csak keresőben vagyok, mert ezt az olasz valamit le kellene váltani. Nekem eddig a rúdláncos jött be leginkább, mert azt a legkönnyebb hajtani a traktornak. Volt Welger RP12, görgős, azzal is kínlódott az MTZ. Nézegetem őket, csak szeretnék itt véleményeket olvasni váltás előtt.
Válasz Jakabjóska #5398. hozzászólásáraHa csak 120×120-as kell, akkor minek a variant?
Fixkamrás egyszerűbb, olcsóbb, meg nem kell állandóan azt lesni mikor füstöl!
Válasz ..MZ/X.. #5394. hozzászólására1 évben kb 500 db, lucerna és széna vegyesen. Ezt a Lerda nevű valamit kellene lecserélni, olyanra ami 120x120-as bálát csinál, és hálóba köt
Válasz szanberg #5396. hozzászólásáraMost ez a McHale tényleg ennyivel jobb mint a többi? Mert akkor nem kérdés, hogy milyet kell venni. De ha az első 5 évben egy bála is kinnt marad a bálázó miatt akkor hozzádvágom
Válasz MFM #5389. hozzászólásáraÉn ezt nem is értem, mi a fixkamrás görgős bálázóval mindig mindent képesek vagyunk bálázni, kasza után rögtön sodrott lucernát vagy lóherét is meg 38 fokban a 9,2-es asztal után a mellkasig érő rendeket is, itt még soha nem állt meg bála a gépben.
McHale-től nincs jobb bálázó az az igazság.
Sziasztok ! Krone 1550 es round pack ot nem tud valaki eladot? Nem lényeg a szecskázo csak üzembiztos gép legyen ..
Válasz Jakabjóska #5391. hozzászólásáraElboldogul vele, de a kardánt sűrűn kell szalagozni ha sokat gurítasz. Erősített, normálisan felcsapágyazott bolygókerekekkel gond nélkül bírja.
Sziaszto class rolant 66 körbálázorol kinek mi a véleménye tapasztalata ?
Válasz jozef19 #5390. hozzászólásáraNekem nem kell hevederes, arra amire nekem kell arra a hengeres a tökéletes. Nyílván akinek az a célja, hogy minél nagyobb és tömörebb bálát csináljon annak a hevederes vagy a rúdláncos kell, de mi elsősorban minőségre utazunk.
Üdv emberek!
Egy MTZ 82, minden tuning nélkül elboldogul egy Claas Variant bálázóval? A legkisebb változatával?
Válasz MFM #5389. hozzászólásáraAkkor mégis a hevederes a nyerö...
Válasz Gyurkesz1 #5388. hozzászólásáraA "pukliktól" én nem félnék, néhány betonvasat ráhegesztessz aztán mehet tovább, egy napos munka kb. Viszont ha tökéletesek a hengerek akkor se fogja 30+ fokban tekerni a szalmát és a túl száraz szénát se. Sőt sokszor a kardánt se kell megállítani ahoz, hogy megáljon a bála, sokszor elég az, ha másik rendre kell állnod, mert amint nem tolja a befelé áramló anyag egyböl megáll a bála. Sőt fordulóba sokszor inkább kikapcsoltam a kardánt, még úgy is nagyobb eséllyel indult el utánna.
Sziasztok...Class Rollant 62vel kinek mi a tapasztalata?? Igaz az hogy ha megkopnak azok a puklik vagy minek is nevezzem őket..amik azokon a forgató hengereken vannnak amik forgatják a bálat....nemtudom ertitek e mire gondolok...igaz az hogy ha azok megkopnak akkor mar nehezen forgatja szalmát vagy a szénát...nekem ugy magyarázta az illető aki dolgozik azzal a géppel amit megszeretnék venni.. hogy ha már nagy a bál a gépben es a traktor véletlenűl kidobja a kardánt..akkor utána már a gép nemtudja elkezdeni ujra forgatni a bálat mert kopottak azok a puklik...lehet azzal valamit csinálni?? Vagy komplett cserélni kell minden hengert??
Válasz balazoooo #5385. hozzászólásáraÍgy is laza, az utolsó 10-20 bálán már nem köt szépen.
A legnagyobb baj ezzel a géppel, hogy olyan b*zi kötőrendszere van, hogy nem úgy köt mint a legtöbb bálázó, hogy csak 1-2 másodpercig hajtja a hálóadagoló hengert, és utána fékezi, és csak a bála húzza magára. Ez a xar végig hajtja a hengert, és pont ez a xar benne, hogy amikor magára tekeri a hálót, akkor nem csak azt a 3-4 fordulatot, hanem a teljes bálára valót kell lepucolni róla.
Az ilyen ragaszgatástól tartok egy kicsit, félek hogy roszabb lesz mint volt.
Van egy eladó Claas Variant 380 RC-hez való használt gumi kötözőhenger.
Válasz MFM #5383. hozzászólásáraennél a bálázónál mennyit lóg ki a háló a henger után? nem lehet, hogy túl rövid? Ha lazítod a féket akkor már nem húzza szét a hálót?
Válasz MFM #5383. hozzászólásáraVan ez az "amerikás" szürke színű ragasztószalag esetleg azzal tekerd be egy soron és úgy próbáld ki mit csinál ha rosszabb 5 perc leszedni elvileg nem csinál bajt de csak saját felelősségre ajánlom egy kis nitro hígító vagy valami hasonló legyen kéznél a ragasztó maradékét letakarítani bár ha semmi hiba nincs rajta és a felületével sincs gond akkor nem hiszem, hogy fog segíteni.
Válasz balazoooo #5382. hozzászólásáraA kést tavaly megcsináltattam, a gumihenger tiszta, nem sérült, a fékre meg ha ráállítok még akkor az új tekercset nem húzza be, eltépi.