Gázolaj árak 619 Ft Benzin árak 600 Ft EUR 396.98 Ft USD 365.9 Ft CHF 414.25 Ft GBP 473.71 Ft

Fórum

Körbálázót, de milyet?

Létrehozta: , 2008-05-29 18:14:45

Kedvencekhez Segítség

7854 hozzászólás
#4804 monolit
2016-03-25 09:40:56

Válasz fexco #4807. hozzászólásáraHogy mennyi bála gurult ki belőle, mindenki másként ítéli meg.

Kérdés, hogy megérte-e az árát. Nézegettem előtte bálázókat és még így sem néztek ki. Mechanikailag több látható hibáik voltak. A lánckerekek az egyiken teljesen ki voltak hegyesedve annyira kopottak voltak. Közel ilyen áron voltak azok is.

Az elhasználódás egyedül a belsejében látszik, tippem szerint fel lett újítva a bálázó. Kérdés az, hogy ez vajon kiterjedt a csapágyakra is, vagy sem.

Még mindig azon vívódom, hogy visszakérjem-e az árát, vagy használjam a javítások után.

#4803 fexco
2016-03-25 07:49:15

Válasz monolit #4805. hozzászólásáramég azért annyit hozzáfűznék,hogy ebből a bálakamrábol nem 6000,hanem minumum60 000bála gurult ki.de még lehet több.....ezt csak azért,hogy naggyából úgy kalkulálj...smile crying

#4801 monolit
2016-03-24 21:31:04

Válasz ..MZ/X.. #4798. hozzászólásáraÖrülök hogy válaszoltatok a kérdéseimre, mert már elment a bálázótól a kedvem.

Akkor nem kell a kopóléceket sem megvennem. Még nem kaptam meg az árajánlatot, de gyanítom nem lesz egy pár ezresből kifizethető.

Ennél a bálázónál a kaparókések a sima hengereknél vannak, kettő darab.

#4800 monolit
2016-03-24 21:23:49

Válasz ..MZ/X.. #4796. hozzászólásáraÉn is arra jutottam hogy a kapcsozást újra megcsináltatom és használom még a hevedereket, mivel most nincsen pénzem újakra.

Kicsit tartok tőle, mert egy-két heveder hátoldala már repedezett. Egy hevederbe ráadásul még pluszban bele van toldva, azt mindenképpen cserélni fogom.

Köszönöm a kapocs cikkszámot, később még jól jön.

Mivel szerszámom még nincsen a kapcsokhoz ezért most a kapcsozást a közelembe levő céggel végeztetem.

A hengereken elég sok feltekeredett bálaháló van, még egyet kell megtisztítanom, de ahhoz le kell vegyem a hevedereket.

Az a baj, hogy előző gazdája elhanyagolta, nem lehet a heveder összekötő stifteket kihúzni, mivel elkoptak és eltörtek. Azt hiszem flex-szel kell elvágnom a kapcsokat.

#4799 monolit
2016-03-24 21:07:12

Válasz ..MZ/X.. #4793. hozzászólására
"Viszont ez neked nem lesz jó, szélesek a
hevederjeid, szerintem 180-as legalább."

215-ös, ezért nem tudom hogy az általad használt kapocs bírná-e. Az alkalmazott damillal is ezért vagyok tanácstalan.

#4798 monolit
2016-03-24 21:01:32

Válasz Sötét Paraszt #4789. hozzászólására
Már látom én is, az optika csal. A behordóhenger előtti részen magasabbak a rendterelő lemezek.

#4797 ..MZ/X..
2016-03-24 11:28:41

Válasz Sötét Paraszt #4800. hozzászólásáraAkkor lehet, hogy csak mi voltunk balfékek.smile lol

#4796 Sötét Paraszt
2016-03-24 10:39:03

Válasz ..MZ/X.. #4799. hozzászólásáraHát nem tudom, de ilyen problémánk nem vót soha.

#4795 ..MZ/X..
2016-03-24 09:59:39

Válasz Sötét Paraszt #4795. hozzászólásáraAz, hogy nem lesz egy vonalban a kapocs, amelyik fele hátrébb kerül az előbb-utóbb ki fog szakadni. Mikor még régi hesstonunk volt próbálkoztunk vele, hogy spórolunk a kapoccsal és a hulladékból kapcsozunk egyet, de mindig hamarabb lepergett mint ami egyben volt.

#4794 ..MZ/X..
2016-03-24 09:52:56

Válasz monolit #4787. hozzászólásáraMi a kopott léceket élkefémmel hullámvonalban végig felraktuk. Így nem fog elkopni és könnyebben forgatja az anyagot. Arra kell figyelni, hogy a henger mellett vannak lehúzó kések amik a feltekeredő motyót levágják a hengerről, ezekbe ne érjenek bele a körmök.

#4793 ..MZ/X..
2016-03-24 09:47:52

Válasz MFM #4786. hozzászólásárasmile thumbup
Ekét hoztunk tőlük, ott is ahelyett, hogy cserélték volna a kopókat mindenhová betonvasat hegesztettek, kormánylemezre egymás mellé 3-at. Néztünk kint több bálázót, ott is a hengerekre minden szart felvarrtak. Ez szerintem valami sváb paraszti hagyomány lehet.smile w00tsmile lol

#4792 ..MZ/X..
2016-03-24 09:38:42

Válasz monolit #4775. hozzászólásáraMost majd úgy is leveszed a hevedereket róla, mozgasd meg az összes görgőt rajta, simán zaj nélkül kell szaladniuk, kottyanása nem lehet.
Nekem a 20 éves gépben is gyáriak voltak a csapágyak. Egy horpadást meg törött lámpabúrát leszámítva újszerű volt, aztán tavaly tavasszal kiment 1 henger, utána még egy és szezon végén még ki is gyulladt. Szerencsére nem volt különösebb gond, csak a láncról oda repülő olaj égett le, szóval a télen ki lett dobálva belőle minden csapágy.

Ezek a hevederek ha nincs rajtuk nagyobb hiba még simán elfutnak 1-2 szezont. Le kell vágni a kapcsokat róluk, egyforma hosszúra szabni őket és újra kapcsozni. Ezek a leszakadó kapcsok vágják tönkre a gumi hengert is egyébként.
Valószínűleg itt sem egyformák a heveder hosszak, vagy kapcsozási hiba volt. Az enyémek is így néztek ki.
Ezek Mato kapcsok, ha ugyan ezt szeretnéd felrakni akkor adok JD cikkszámot ami alapján lehet rendelni, még marad 1 tartalékba mert a készletben 6db van.

#4791 Sötét Paraszt
2016-03-24 09:31:57

Válasz ..MZ/X.. #4793. hozzászólásáraMit számít ha keskenyebb a hesston kapcsozó szerszám?
Először bekapcsozod egyik felit, aztán beleteszel annyit amenyi a másik felére kő, és a már bekapcsozott rész egy darabját is beleteszed a szerszámba.

#4790 endypapa
2016-03-24 09:11:56

Válasz MFM #4779. hozzászólásáraNem sokat ment. Az idén kezdődik a nagyobb bevetése. Közel 50 ha-on fog dolgozni. Tavaly kb. 300 bálát csináltuink, de szívtunk eleget a csapágy miatt. + egy henger csapágy volt cserélve.

#4789 ..MZ/X..
2016-03-24 09:00:29

Válasz monolit #4774. hozzászólásáraEz az, és igen a damilt a műanyagozott drót helyett használom. Ha jól rémlik 2,8-as vagy 3-as sima fűnyíró damil. Nem jön ki belőle, a kapocs a helyén tartja. Meglepően jól bírja, tavaly 5-600 bálát gurítottam fel anélkül, hogy ki kellett volna cserélni. Olyan hosszúra hagyom, hogy kombinált fogóval meg lehessen fogni rendesen mikor ki kell szedni.
Viszont ez neked nem lesz jó, szélesek a hevederjeid, szerintem 180-as legalább. Nem találni ilyen széles kapcsozó szerszámot. Már az én 160-as hevederemhez sem igazán jó az öreg hesstoné mert csak 140 széles a szerszám. Tavaly jobb híján satuval raktam rá és utána megkalapáltam.

#4788 MFM
2016-03-24 08:21:52

Válasz tivorany1 #4790. hozzászólásáraNézz utánna Massey Ferguson, vagy Fendt márkaneveknél, csak a burkolat színe más, bellül teljesen megeggyeznek.

#4787 MFM
2016-03-24 08:19:47

Válasz monolit #4787. hozzászólásáraSzerintem nyugodtan használhatsz

Nincs profilkép
#4786 tivorany1
2016-03-24 05:11:55

Kedves mindenki.

Igaz, hogy nem kör de bálázó. Challenger nagy kocka
bálázóról van-e valakinek tapasztalata,véleménye??

#4785 Sötét Paraszt
2016-03-23 21:44:33

Válasz monolit #4785. hozzászólásáraA lemezek állnak furcsán a felszedő fogak között ahol bekarikáztam.

#4784 Pintér Zoltán
2016-03-23 21:38:10

Válasz monolit #4774. hozzászólásáraÜdv
Igen ez az.A "damilban" van egy acéldrót.De én nem ezt használtam ha éppen nem volt hanem oxigén réz pálcát,nagyon sokat bír az is.
Nem tud elmozdulni ,mert az elsőnél beleül a műanyagba ahogyan megfeszíted, a réznél meg behajtottam a végeit,ennyi.
Naponta vagy műszakonként úgyis zsírzol,akkor egyébként is körbe nézed, nem ?

#4783 monolit
2016-03-23 21:36:02

Válasz MFM #4786. hozzászólásáraA profilos hengerről is hiányoznak a kopó vasak.

Ez speciális kopásálló anyagból van, vagy használhatok sima laposvasat is felcsavarozva?


#4782 MFM
2016-03-23 21:20:23

Válasz monolit #4785. hozzászólásáraMivel ez nem behordórotoros ha lekopnak a rudak az alsó hengerről nem, vagy csak nehezen eszi meg a szalmát elsősorban. Ilyenkor bevett szokás (főleg az osztrákoknál) minden szar vasdarabot ráhegeszteni, és egyből jobban nyeli az anyagot.smile thumbupcool

#4781 monolit
2016-03-23 21:08:53

Válasz Sötét Paraszt #4784. hozzászólásáraAzok a terelőcsigák.



Engem jobban meglep a betonvas, ami fel van hegesztve az alatta levő hengeren. Biztosan nem gyári megoldás.

#4780 Sötét Paraszt
2016-03-23 20:33:14

Válasz monolit #4782. hozzászólásáraA képen olyan furcsán néz ki két helyen.

#4779 monolit
2016-03-23 20:05:42

Válasz szelindi sándor #4781. hozzászólásáraAzt sejtettem én is, hogy több van benne.

Meghajtva csendesen megy, lehet hogy fel van újítva?

#4778 monolit
2016-03-23 20:03:11

Válasz Sötét Paraszt #4780. hozzászólásáraÍgy üresen, szalma nélkül jól működik. A műanyag csapágyai sem kotyognak.



Nincs profilkép
#4777 szelindi sándor
2016-03-23 18:54:46

Válasz monolit #4775. hozzászólásárabarátom ez tényleg nem egy 6000 bálás belseje MZ/X-nek igaza volt.

#4775 MFM
2016-03-23 17:13:30

Válasz endypapa #4777. hozzászólásáraVolt valami gondod vele a hálóbehúzó henger csapágyán kívül ebben a szezonban? Mennyi bálát gurítottál föl vele?

#4774 MFM
2016-03-23 17:11:41

Válasz endypapa #4777. hozzászólásáraIgen, még mindíg azt mondom hogy a Vicon a bálázó, ha összejön a pénz újra biztos hogy Vicont fogok venni. De mindkettő Vicon, amit eladtam a fő problémáitól mentesen került ki a kezem közül ugyanis mindkettőn kicseréltük sokkal jobb anyagúra a szöghajtás tengelyeit, a kényes hengertengelyeket, a lánckerekeket, újra lettek perselyezve a rendfelszedők, sőt az egyiken a lánc is új volt de az azthiszem nem a tiéden. Amúgy pont most pár napja találtam pár Vicon alkatrészt a 119-eshez volt tartalék de lehet, hogy a tiedhez is jók. 2 teljes garnitúra műanyag persely a rendfelszedőbe, meg kettő zsírúj lánckerék. A méretét most nem tudom, de ha érdekelhet megmérem.

#4773 endypapa
2016-03-23 13:05:52

Válasz MFM #4768. hozzászólásáraMíg meg nem vettem a vikonod, Az volt az etalon.

#4772 monolit
2016-03-23 11:35:56

A hevederek elég elhasználtak, amint a kapcsozások is.

#4771 monolit
2016-03-23 11:34:12

Válasz ..MZ/X.. #4771. hozzászólásáraA bálázó esztétikailag rendben van, a láncok és a fogaskerekek is. Így talán a csapágyakkal sem lesz gond. Belül nem vagyok vele elégedett és a hevederekkel sem.

#4770 monolit
2016-03-23 11:26:34

Válasz ..MZ/X.. #4770. hozzászólásáraAz ankert nem ismerem. A 3-S-300 kapocsról lenne szó?
ez lenne az?

A damilt az összekötő-rudacska helyett használod? Mekkora átmérőjű?
Hogyan oldod meg hogy ne mozduljon el?
Hány bála után ellenőrzöd a kopását?

#4769 monolit
2016-03-23 09:14:01

Válasz Diesel Tibor #4767. hozzászólásáraNekem a forgalmazónál 20.000 bálát mondtak, amikor cseréni kell a láncot (magas tömörítés esetén).


#4767 ..MZ/X..
2016-03-23 08:31:10

Válasz monolit #4764. hozzászólásáraAz a 6600 lesz szerintem vagy 26600 vagy inkább 3-al kezdődő.
Valamelyik bálázós topicban volt róla szó régebben, hogy újíttatott fel valaki gumihengert.
Bálaszámot a monitor jegyzi meg, így ha valamikor cserélték akkor mutathat kevesebbet.
Ha elfogadsz egy tanácsot és van rá kereted szezon előtt kidobálod belőle az összes csapágyat. Ha meg nem akkor sűrűbben kiszállsz és végigmatatod az összeset hogy nem melegszik-e. Tud meglepetést okozni egy széthulló csapágy.
Poroltó, vagy inkább haboltó legyen a gépen meg pár liter víz ha véletlenül kigyullad el tudd oltani.

#4766 ..MZ/X..
2016-03-23 08:15:08

Válasz monolit #4764. hozzászólásáraArra figyelj, hogy a heveder 3 vásznas legyen, a többi nem való újabb gépekre.

Az én gépem is hidraulikus feszítésű, és a pótlásként felrakott anker, műanyag damillal simán bírta rajta.
Tavaly jártam körbe a heveder-kapocs dolgot.
Amik komolyabb kapcsok azok jóval húzósabbak árban mint az anker.
Ezek vannak:
Flexco alligator (claas használja gyárilag)
Mato U20 (JD gyárilag)
Titan05 (újabb Hesston és NH gépeken volt)

Ezek közül ami megfizethető volt az a mato, JD-től rendelve 6db hevederre ~30e volt. Flexco kapocs lett volna USA-ból de hosszadalmas és nem olcsó a szállítás, pluszban még vámot kell fizetni érte.
Ezekhez sajnos kapcsozó szerszám kell ami elég zsebbe nyúlós. Javarészt mind 100e körül van.

Van még egy Minet MS25 nevű kapocs ami tetszett volna, de azt a magyar forgalmazó nem ajánlotta csak gyorsjavításra. Ezt egy akkus csavarhúzóval pár perc alatt fel lehet nyomni.

Taurustechnot is kérdezd meg, mikor vettem ők adták a legjobb árat, csak ellenőrizni kell őket mert a méreteket nem nagyon sikerül tartaniuk.

#4764 MFM
2016-03-22 23:57:47

Válasz monolit #4764. hozzászólásáraA Viconnak egyetlen qrva nagy hibája van, mégpedig az anyagminőség. Nagyon jól megtervezett, jól kialakított gépek, viszont állandóan tengelytörések, fogazáslekopások, stb... gondok voltak vele. Ameddig mennek nagyon jók, csak sajnos sokat állnak műhelyben. Most JD bálázóm van, az pont a másik véglet. Minden 2x olyan vastag, brutális anyagból van, semmi törés nem fordult elő vele 18000 bála óta, viszont elég xar egy konstrukció, xar a fölszedő, xarok a bedobócsigák, rossz a fordulatszáma a behordórotornak, a kötözőtendszere egy nagy fos magyarul lassabban lehet vele dolgozni mint a Viconnal, de ezt legalább nemkell hetente szétszedni szezonban.

#4763 Diesel Tibor
2016-03-22 23:18:00

Válasz monolit #4764. hozzászólásáraJobb lett volna ha króne bálázót veszel annak ellenére is ,hogy i milka csoki a lánc csere ,mert ugyanis ki bír 50000db bálát.smile cowboy

Nincs profilkép
#4762 szelindi sándor
2016-03-22 22:37:34

Válasz monolit #4764. hozzászólásárajó választás.nem kell hogy csaljanak vele anyagtól függ mennyire kopik.

#4761 jozef19
2016-03-22 22:30:12

Válasz monolit #4764. hozzászólására6000 bálánál még a belsö részeken a festéknek foltokban meg kell lenni...

#4760 monolit
2016-03-22 22:03:31

Kösz a válaszokat.

Nyomoztam közben és kiderült van a közelemben egy cég, aki szintén a piramismintás hevedert forgalmazza és úgy néz ki ők a legolcsóbbak. Megosztom veletek a címet, ha valóban.

A kapoccsal még bajban vagyok. 200 bar a legnagyobb nyomás amit a bálázó tud, ezért nem mindegy melyik kapocs a jó, de nem találok információkat róluk (szakítószilárdság).

Aligátor márka kapható a közelemben, de azt vékonyka tűzőgépszerű kapoccsal lehet szegecselni. Tartok tőle hogy az nem elég nagy szilárdságú.

Krone bálázót szerettem volna előzőleg venni, de amikor megtudtam mennyibe kerül a rúdlánc cseréje akkor lemondtam róla. Vicon 1601 változókamrás lett végül, Francia országból, használtan.

A számlálója szerint 6.600 bála van benne összesen, de a profilos hengere már le van amortizálódva smile sad. Elektronikát ha cserélnek akkor vajon csalhatnak vele?

A hálót ti hol szerezitek be?


#4759 ..MZ/X..
2016-03-22 09:18:15

Válasz Pintér Zoltán #4762. hozzászólásáraLövésem sincs mivel vágták. Mikor a garnitúrát vettem akkor mondogatták, hogy ilyen meg olyan pontos számítógép vezérelt vágás meg minden. Aztán kiderült, hogy a talponállóból Józsibácsi egyenesebbet vizel mint ezek vágnak. Azóta mérek.
Ha még anker lett volna rajta akkor lefaragom, de a mato kapocs kompletten 50e volt, azt nem volt kedvem levágni róla.

#4758 Pintér Zoltán
2016-03-22 01:25:23

Válasz ..MZ/X.. #4761. hozzászólásáraÜdv, na ez nem semmi amit mondasz. Le vagyok döbbenve.smile oops
Hát mi az ördög van ott ? Talán kézzel szabták le?
Nem,ilyennel még nem találkoztam. Na akkor Neked is lehetett kínlódni,nem irigyellek.

#4757 ..MZ/X..
2016-03-21 22:09:24

Válasz Pintér Zoltán #4760. hozzászólásáraUtólag én is megtanultam, de már nem vagdosom le a kapcsot róla.
Derékszögelés akkor volt érdekes mikor a két oldala nem volt párhuzamos.smile wacko

#4756 Pintér Zoltán
2016-03-21 15:33:22

Válasz ..MZ/X.. #4759. hozzászólásáraÜdv,nekem is piramis mintás van, de ennél is nagyon fontos a pontos hosszúság,különben csak szívás van. Mert ez szinte semmit sem nyúlik.
Jártam már így én is. Ha otthon vágod ,akkor a derékszögelésre kell vigyázni. A jó öreg Anker kapocs nagyon sokat kibír.

#4755 ..MZ/X..
2016-03-21 15:21:14

Válasz monolit #4758. hozzászólásáraNálam egy szezont ment az 5670-en a piramismintás, 3 vásznas heveder. ~1500 gurigát nem vett észre a minta, pedig volt benne szenázs és kuk szár is. Taurustechnonál vettem, velük már inkább volt bajom. Meg volt adva a pontos méret, 12000x160mm. A cégnél mikor elhoztam a 6-ból meg akartam méretni velük 1-2-t azt mondták, ez halál pontos mert gép vágja stb. Na kapcsozás után kiderült, hogy hosszban volt +-10 centi szórás, a szélesség sem passzolt mindenhol. Azt hittem ideggörcsöt kapok, de már nem volt mit tenni menni kellett bálázni. smile cursing
Maga a heveder continental és tűrhető minőség, árban meg talán a legjobb. Most hoztam még 2db tartalékot, ezt már kiguríttattam és megmértük. Nem passzolt, otthagytam, másodjára már tudtak pontos méretet vágni...
Kapocs a JD-nál használt Mato kapocs került fel. Negatívum, hogy a kapcsozással is lehetett gond, a nem egyforma hevederhossz sem segített nekik, így némelyik kapocs elhagyta magát, kihajlott. Gyorsjavításként az öreg hesston anker kapcsot nyomtunk rá, az is bírta simán.

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]