Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR411.69 FtUSD399.52 FtCHF438.21 FtGBP488.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
1. Nem volt ősszerakva.
Már az átadás se ment elsőre, mert a joystick egyik köre nem működött. Délutánra összerakták.
Aztán két mapot vetettem vele, majd egy hosszú lista kíséretében visszavittem a szervizbe, ahol néháány hét alatt összerakták, beszabályozták, stb. (sőt, itt-ott átalakították!!!)
2. Ez némileg szubjektív, de nekem az ergonómia és a komfort nagyon nem feküdt. Pl. szerintem elfogadhatatlan, hogy a kormány magasságát nem lehet állítani. Nagyin alacsonyan van, egész nap görnyedten kell ülni, vagy leengedni az ülést, ami viszont így nem rugózik.
A pontosság kedvéért:
Nekem az előző szériás volt, de amiket leírtam, az újra is igazak.
Még sokmindent írhatnék, de lusta vagyok hozzá. Ha Bugacon még aktuális lesz, akkor szóban. Vagy hívj fel nyugodtan!
Kipróbálás nélkül csak kubotát mernék megvenni Pistabátyja miatt, eddig ha azt mondta ez lesz a jobb, ez kell nekem az így is volt, nyílván kell az eladás de nem minden áron xart eladni a politika, hanem jó gépet piacképes áron.
Igaz én központilag gondolnám úgy, hogy kicsit változtatnia kéne kubunak az üzletpolitikán, főleg nálunk már ha a 42ezres trakit 39ért adnák akkor is sokkal de sokkal több fogyna belőle, a végén a profitja jócskán több lenne mint amúgy. Nem a kereskedői árrésről beszélek mert nem attól lesz drága a gép, az a párezer euró már ilyenszinten nem differencia főleg ha tényleg kereskedő van mögötte nemcsak eladni akaró ember akinél utána zárt ajtókra lelsz, szóval nem ez a kérdés, hanem a központi politika, szerintem a piac egyik leg keresettebb gépei lennének és csupán ennyit kéne kozmetikázni kubu bácsinak.
Erre nagyobb összegben mernék fogadni.
Válasz szanberg #418. hozzászólásáraEdelényben van olyan gazda akinek azt hiszem 2009-es forterra van és a 920-as mtz-vel szánt nehogy baja legyen amannak, de ígyis lett.
Az ammóniásoknak 8-10év körüli forterrák vannak, újkoruk óta ismerem őket mindig járnak ide tavasszal injektálni, ősszel trágyát szórni, inkább nem is írok semmit...
Válasz almás_56192 #415. hozzászólásáraNincs az 5400kiló amúgy, egyébként az az 5400-as ferguson törzsére épül, nemtudom milyen motorral.
de az is 50ezres kategória
Válasz Rolland #414. hozzászólásáraVan a környéken pár fiatalabb de mind gyenge eresztés.
Bontani kellett az összeset, mindegy, hogy 4 hengeres vagy 6 hengeres forterra, 2000órát egyik sem élt meg nagyobb baj nélkül.
Nem lenne az ha kis vezérgépnek kéne, akkor nem is ezt, hanem a 135-öst vennék keskeny gumizással, hogy beférjen a sorba, de hídrugós meg nagy kraftos motorja van neki.
Írtam már sokszor, faros kisegítő munkára kell, amire egy 892.2-es mtz a legjobb amúgy de nekem az nemkell hiába olcsó
Szóval semmi felesleges flanc, legyen valami jó irányváltó benne, meg gombbal kapcsolható 4x4, difizár, jó stabil klíma, csendes jól szigetelő kabin, segéd ülés, 3pár kiadószelep
hirtelen ennyi
Válasz szanberg #396. hozzászólásáraHa sok a 40 van landini powerfarm 30 ert csak nem tudod forgalomba helyezni meg nem az axitol kell megvenni hanem valamelyik kulfoldi leanyatol mert M.o on nem arulja
Válasz ..MZ/X.. #398. hozzászólásáraNem az kellett, csak megfuttattam ki mit mond rájuk. Amúgy most is teccene, csak ez az M5-ös annyi sokkal nem drágább, és csak komolyabb gép, biztos háttérrel.
A 9960-assal néztem tavaly össze, az viszont a csepp kis kabinjával nemkéne semennyi pénzért, ezen viszont kb 20centivel már szélesebb a fülke, van benne segédülés meg úgy szimplán hely.
A 113 lovas verzió tökéletes lenne, főleg ha még egy cseppet olcsóbban adnák hehe
Válasz fexco #399. hozzászólásáraA nagy gépeknél amelyik adblue-s csak azzal van baj. Nem nagy, nemkell javítani, de néha gondolnak egyet és leveszik a Kraftot, szerviz kijön semmi baj, másnak megint dolgozik, szóval randomban vannak azért gondok vele, mindegy, hogy piros vagy kék vagy egyéb színű gépre gondolok itt...
Válasz lac* #401. hozzászólásáraA JD és Zetor féle rendszerekkel volt sok baj. Lehet is hozzájuk kapni gyári átalakítót. Magyarán adnak hozzájuk egy üres közlőelemet, ami üres. Az adblue-tól nem kell félni. Én 1000 literes tételben veszem.
Válasz traktorajtóhajtogató #400. hozzászólásáraCsak itt kitaláták,hogy az adblue nem mezőgazdasági gépbe való.Azóta mindenki tart tőle..
Nekem 1600 óra tapasztalatom van eddig,semmi gond sincs vele.200literes tételbe rendelem,valami 96ft+ áfa az ára. Ráadásul nem kell sok belőle
Szerintem a JD féle kipufogógázkavarásnál jobb
Válasz szanberg #397. hozzászólásáraazt az egyet áruld el mi a problémád az adbluval??szerinted egy ekkora traktor mennyi adblut eszik majd meg,pláne ha szárzuzózól meg bárányt acc le,ilyenkor a traktor rá se néz az adblura,nemhogy fogyasszon...szóval egyszer telerakod,oszt lehet akár 3-4-5 teli gázolaj tank kipörkölése után kell megtankolnod az adblu tartályod,ami egy ilyen kis vakaréknak lehet még 20literes se a ad-tankja...
Cimborámnak van amúgy egy 2éves 9960-asa, újonnan vette, mindenes gép neki.
pl.: a BSS kocsit megpattintva hordott terményt ide hozzám ami elég nagy teher már, akkor 3-as ekével szánt nem is keveset, tökroppantózik szárzúz vegyszerez, gyümölcsösben dolgozik...
Ezzel csak annyi a baj,, hogy pici a kabinja és nincs benne segédülés ami manapság kötelező szerintem, nekünk mindig bekell ülni valakinek a gépész mellé, viszünk bárányt leadni, állattenyésztő megy a gépésszel ésatöbbi...
Ez az M5-ös újítása a 9960-nak, vnanak rajta más megoldások, nagyobbacska picit, a kabin meg egyértelműen sokkal tágasabb és már kétszemélyes. Ez viszi a szememben ezt, viszont ezek már adblue-sek lesznek, a mostaniaknál meg nincsen ilyen.
patthelyzet van.
Ha 30x ezerért adnák őket akkor pedig kettőt is hoznánk egyszerre, így meg csak kínlódok mint látjátok...
Válasz Borosta #395. hozzászólásáraAzért jó ha tényleg van 110 lóerő, parton húzni a megrakott EB7-8-as kocsikat azért kell erő.
A súly kérdés érdekes. Kell a súly de ilyen munkára nem kell túl sok.
Volt egy tényleg kicsi keskeny nyomtávú Ferguson traktorom régebben, azthiszem 3625-ös volt ha jól emlékszem. Szívó Perkins, 80 lóerő, 2,6tonnás súly kis kerekek, de fain 4x4 hajtás jó diffizár ami mindent összekapcsolt ugye és amikor a mezítlábos 50-es nemtudta kihúzni esőben a folyómeder átjáróból a vizes kövön az 5köbös DETK-et tele vízzel, átakasztottam utána a kicsire és az meg kihúzta úgy, hogy szinte meg sem kapart. Szóval egy jó hajtás és egy jó súlyelosztás és a sokkal könyebb gép is bír húzni, én akkor megtapasztaltam ezt.
Ehhez képest az 5000M nagyobb kerekekkel plussz egy tonnával erősebb motorral nem is kérdés, hogy mennyire lenne jó, csak ez is 40.000euró és fapados, hiába néz ki igenjól.
Egyébként ez kell erre a melóra, csak lenne 30és akkor már vinnék is mint a cukrot, szerintem nem jó politika az itthoni piacon az, hogy nem adjuk olcsóbban mint a másik gyártó mert akkor azt hiszik majd,hogy gyengébb roszabb vacakabb mert olcsóbb...
Ha Hürimann áron adnák 100darabot elvinnének Pistáéktól ígymeg 10-et fognak talán, mert ekörül van 5100M Johndeere is és nagygépből is ilyen van akkor ezt veszünk kicsiből is már, ugye a zöld berögződés az itthon nagyon erős.
No mindegy, majd meglátjuk, évvégén mindig ezvan, agyalás szervezkedés, ilyenkor előtörnek az éves dolgok hiányosságok, jövőre miért kéne ezt vagy azt meglépni, ugye adó kérdések, ha beutalnak támogatást cégnek az is megvan adóztatva, és mivel úgyis kéne venni valamit akkor kapóra is jönne most érted...
Válasz szanberg #392. hozzászólásáraVTR-es leírta.Lengyel v.török... Az 50-es nyühetegek helyett nem egy 5000 M a következő lépcső.Mindenki 100-110 lovat akar 80-as mtz után,oszt se súlya,se munkaeszköze hozzá,ha mégis akkor meg fáj -nem is kicsit-az 50.000 e ár.Másod -harmad gépnek évi 300 óra tötymörgésnek megteheti a klímás ,4x4,difizáras,irányváltós,Perkis motoros,belealkudva légrugós üléses "utángyártottkák".80-azaz NYOLCVAN-LE-vel.....meg van/volt 30.000 euroból. Nem lesz FENDT minőségű,meg 10-12-15 M ft,de azok sem hibátlanok 200.00 ü.o.-ig. Az új Ivánok ugyan újak, de nem lesz irányváltójuk,eh 4 kerék kapcsolásuk....
Válasz VTR-es #393. hozzászólásáraA legjobb ajánlat mai napig a piacon.
Csak annyira megvan fojtva emisszió végett a motorja, hogy rögtön vinni kell hergelni, hogy bírjon mert szó szerint gyengébb mint egy régi 50-es mtz.
Meg újkorától bajai vannak, szervízt senki sem hív hozzá még gariban sem mert általában nem nagy bajok akadnak, csak mindig valami, inkább megcsinálod gyorsan mert menni kéne, de akkor meg ott vagyok hogy kiadtam nem kevés pénzt új gépért, a könyvelésen kívül meg nem vagyok előrrébb csak 1 hétig amíg nem koszolták össze, utána ugyanaz mint a régi majdcsak...
persze kivan ez sarkítva most, de tényleg ami ideget megettem már miattuk az nem emberi.
A régi 83-as kiadású 50-es a legjobb, az megy mindig mint a meszes igaz ez már tényleg csak azért van, hogy legyen, át is festettük tavasszal meg légrugós használt összetákolt ülés került bele, traktoros kiszőnyegezte belülről hehe
Ezt sosem adnám el, ha évente 2x indítom be akkor sem.
Az újabb azthiszem 94-es kiadású 550-essel dolgozunk folyamatosan, de már a blackpower bálarakót le sem tesszük róla, örülök ha bálaszezonban azzal eldolgozik nagyobb baj nélkül, ha befogjuk kukoricát hordani EB-vel vagy ilyesmi, rögtön van valami mindig.
Mindig amikor menni kéne dolgozni akkor jelentkezik valami nyűg és ülhetek kocsiba és mehetek miskolcra rögtön cuccért.
Mondjuk a turbós most full generálozva lett nemrég, a kormánykeréken kívül semmi sem gyári. A hátsó supporthoz nemvolt még nyúlva illetve a turbója gyári érintetlen, minden más kivan benne már cserélve, sőt többször.
Válasz szanberg #391. hozzászólásáraCsak hogy olyan gép nincs, esetleg török vagy lengyel de az is 10 körül darabja. Mondjuk jó öreg MTZ-id lehetnek ha mezítlábas 50-est is használtok meg írtad valamikor hogy a nagykerekű turbósba is vagy 10000 óra körül van , nem is csoda ha olajos placc, eleve az alkatrész is szar, szétkopva minden. De évi 2-300 órára 2 új 892.2 nem tenné meg, 1 mill.-ért vennél beléjük 2 db levegős ülést meg klímát és még bruttóba 15 alatt lennél ,jól jönne pár évig a könyvelésedbe is, az emberek is jobban örülnének mint a mezítlábas 50-nek, pár év múlva kis veszteséggel el tudod adni , még mindig jó a használtpiaca ivánnak.
Válasz *** HM *** #389. hozzászólásáraEzt érzem én is, viszont ha elhúzza az EB-t meg kaszát sodrót bálahordót rz-t lajtot, esetleg kis 3-as váltvaforgóval kis sarkakat kis földeket kiforogni, hogy a nagyokkal ne időzzünk ilyeneket ősszel, szóval ha ezt a melót úgy megteszi, hogy nemkell rá gondolni sem, csak tankolni meg X óránál lecserélni az olajat oszt cső és ezt 10éven keresztül is, akkor szerintem megéri belefektetni.
MfPityu azt mondja, hogy a mostani 9960-assal a 6soros műtrágyás granulátumos felszerelt monosemet vígan lehet cibálni, megsem kottyan neki felemelni forgolódni húzni meg pláne, így tavasszal ha mondjuk fújni is kell meg monosemezni is egyszerre akkor az 5455 menne a 3000-es vegyszerezővel mert oda kell a kraft a partoldalra meg a súly is, énmeg pár napra beleülnék monosemmel vetegetni addig, mert az öreg gépkezelője aki járna vele már nem akar vetni és nem is erőltetném ha nem muszáj.
Válasz ano #388. hozzászólásáraHát igen, ezért is kéne valami olyan gép ami modern de egyszerű és nem érintőkonzolos digitévés isobus terminálokon keresztül kell működtetni a gépet, és ha összekenik meg benne az olajoskóc a lábtérben mert az mtzben is ottvolt mindig, akkor ne fájjon a fejem...
Igazából többször írtam már, patthelyzetben vagyok.
MTZ a legjobb arra amire a gépet keresném de mégsem, mert rühellem őket. Annyi de annyi alkatrészt ember nemhordott haza mint én főleg régen amikor váltóműszakba szántottunk a mezítlábassal is mert haladni kellett volna..... a baj, hogy mára csak faros melóznak a szergelyek mégis ugyanúgy kell minden hozzájuk, tiszta olaj az új betonplacc tőlük, mindig akkor van baja amikor dolgozni kéne...engem már nem nyugtat meg az, hogy de milyen olcsó hozzá minden és rögtön van polcon...
Szóval. igazából mtz-t kiváltani kéne gép, sőt mezítlábos 50-est is mert ebből is van kettő nekünk amiket használunk. Erre bármi jó lenne. Lényeg a klíma, egy külön irányváltó még ha mechanikus is, csakhogy mégis legyen egy kis újítása neki, esetleg egy power, de mindenképpen klíma, szigetelt kabin, nyugati szerkezet...ja és legyen olcsó, mert ha arra kéne gép, hogy a vezér emberem aki évente 1000órát megy az 5455-össel, neki legyen kis vezérgép, akkor a legjobbat venném nem is az árat nézném, csak férjen bele a kuki sorba, de hídrugó, digitklíma, minél több power fokozat, minél nagyobb kraftosabb motor, tágas nagy kabin, fordulatszám tartó automatika ... minden legyen benne.
Viszont erre a munkára amire gép kéne, és igazából kettő, hogy a két mtz-s kolégának lenne két jó masínája, erre nehéz gépet találni.
Ide nemkell semmi extra mert a digit kijelzőt is vagy nem látják vagy nem is akarják megnézni mi van rajta, automata váltó funkció meg fordulás rásegítő meg fordulatszámtartó automatika meg minden egyéb csak felesleges drága dolog rajta mert az életben nem lenne használva.
Csak ezért teccene ez az M5-ös kubu amit jövőre már lehet kapni nálunk is 95 meg 110 lóerővel. Viszont kicsike, könnyű, nem egy nagy gép mint ahogy Hecci is írja, de tényleg ezekre a melókra nekem farmer gép kell nem nagyüzemi, csak legyen tartós megbízható full igénytelen, eljön üzemóra olajat szűrőt cseréljük, hűtő tiszta, víz olaj van benne és kész, ennyi. Az 5455-ös ilyen gép ráadásul masszív nehéz erős a kategóriájában és nagyon komoly váltója van.
Az a baj meglehetne venni itt a legfainabb R-es donzsért is, csakmég kéne a felsőpályás betároló a nagymagtárba, meg a harmadik magtárt rendberakni felújítani, meg egy siló a szárító mellé, meg egy faxa tiger vagy ilyesmi nehézkultivátor amit marharégen keresek és kéne és még mindig nincs, meg sorolhatnám...és így luxusokra költeni évi 2-300óra használati időre nem fér bele.
Az ilyen kisebb gépek mittudomén 5100M meg 5-ös nyuszi meg 4-es ferga meg ez a kubu ezek mind ilyen kicsik, de amúgy direkt, nem azért mert veled vagy velem akarnak kibaxni, hanem mert sokkal több helyen pont erre van igény és amúgy nekem is csak ugye az 5455-öst szeretném megvenni újra meg újra ami már régen nincsen ezt meg nem akarja belátni az ember, most több pénzért fapados egyszerű és kicsi 5szériás trakit kapni...
Válasz szanberg #386. hozzászólásáranem nyalni akarok, de ugyan ezen gondolkodtam, hogy kéne valami, ami minden nap indul. de attól meg idegbajt kapnék, ha jóember naponta hétszer nyakig ganajos csimzával fölmászna bele az állatok között... te nem kapnál agyfaszt?
A 9960-as utódja, lényegében ugyanaz a gép csak nagyobb a kabinja, van benne segédülés is már, meg jobb a dizájn és egykét apróság.
A 42ezres kategóriába hová sorolnád?
Nekem még mindig az van, hogy mtz-ket kellene kiváltani valamivel ami új, megbízható gondmentes igénytelen,klímás, szép de egyszerú
ű.
EB7-et Detk-et húzni, műtrágyaszóró, rendsodró, kasza, RZ, kombájn asztalkocsi néha....ezeket akasztanánk utána, párszáz órára évente.
Az M110Gx az jó, teszteltem tavasszal csak luxus. Ez is az de azért 10-el rövidebb meg egyszerűbb mechanikusabb, mtz-n dolgozó idős gépésznek jobb lenne.
csak azért elég drága, a Hürlimann vagy 7000-el olcsóbb és még az is luxus lenne.
mtz felejtős, elegem van belőlük, olyan kell mint a kisferga, hogy alap karbantartjuk és dolgozik és 7000óránál is olyan mint újkorában volt, nem gyengült nem sír nem rí, nem pereg szét, masszív egyben van.
Válasz Claaastra #383. hozzászólásáraPeti emiatt keresett tegnap, de ma újra fog hívni. Ha már van ISOBUS-os monitorod, akkor nem kell hozzá. Ha meg nincs, akkor most lesz, és nem kell többet venned.
1327 hozzászólás
Válasz szanberg #422. hozzászólásáraEzt neked.
Válasz Diesel Tibor #425. hozzászólásáraMarhapörkölt jó lesz.
Válasz szanberg #424. hozzászólásáraBugacon csirke vész van,most nem jó hely,.
Válasz Bárány #423. hozzászólásáraMegdumáljuk Bugacon, nem lesz alternatíva e nélkül sem a landini.
Válasz szanberg #422. hozzászólásáraRöviden:
1. Nem volt ősszerakva.
Már az átadás se ment elsőre, mert a joystick egyik köre nem működött. Délutánra összerakták.
Aztán két mapot vetettem vele, majd egy hosszú lista kíséretében visszavittem a szervizbe, ahol néháány hét alatt összerakták, beszabályozták, stb. (sőt, itt-ott átalakították!!!)
2. Ez némileg szubjektív, de nekem az ergonómia és a komfort nagyon nem feküdt. Pl. szerintem elfogadhatatlan, hogy a kormány magasságát nem lehet állítani. Nagyin alacsonyan van, egész nap görnyedten kell ülni, vagy leengedni az ülést, ami viszont így nem rugózik.
A pontosság kedvéért:
Nekem az előző szériás volt, de amiket leírtam, az újra is igazak.
Még sokmindent írhatnék, de lusta vagyok hozzá. Ha Bugacon még aktuális lesz, akkor szóban. Vagy hívj fel nyugodtan!
Válasz Bárány #421. hozzászólásáraMi volt a baj vele?
Kipróbálás nélkül csak kubotát mernék megvenni Pistabátyja miatt, eddig ha azt mondta ez lesz a jobb, ez kell nekem az így is volt, nyílván kell az eladás de nem minden áron xart eladni a politika, hanem jó gépet piacképes áron.
Igaz én központilag gondolnám úgy, hogy kicsit változtatnia kéne kubunak az üzletpolitikán, főleg nálunk már ha a 42ezres trakit 39ért adnák akkor is sokkal de sokkal több fogyna belőle, a végén a profitja jócskán több lenne mint amúgy. Nem a kereskedői árrésről beszélek mert nem attól lesz drága a gép, az a párezer euró már ilyenszinten nem differencia főleg ha tényleg kereskedő van mögötte nemcsak eladni akaró ember akinél utána zárt ajtókra lelsz, szóval nem ez a kérdés, hanem a központi politika, szerintem a piac egyik leg keresettebb gépei lennének és csupán ennyit kéne kozmetikázni kubu bácsinak.
Erre nagyobb összegben mernék fogadni.
Válasz szanberg #413. hozzászólásáraKipróbálás nélkül meg ne vedd! Én hamar lecseréltem.
Válasz *** HM *** #417. hozzászólásáraGyere nézd meg.
Válasz szanberg #418. hozzászólásáraEdelényben van olyan gazda akinek azt hiszem 2009-es forterra van és a 920-as mtz-vel szánt nehogy baja legyen amannak, de ígyis lett.
Az ammóniásoknak 8-10év körüli forterrák vannak, újkoruk óta ismerem őket mindig járnak ide tavasszal injektálni, ősszel trágyát szórni, inkább nem is írok semmit...
Válasz almás_56192 #415. hozzászólásáraNincs az 5400kiló amúgy, egyébként az az 5400-as ferguson törzsére épül, nemtudom milyen motorral.
de az is 50ezres kategória
Válasz szanberg #416. hozzászólásáraNa ne má
Válasz Rolland #414. hozzászólásáraVan a környéken pár fiatalabb de mind gyenge eresztés.
Bontani kellett az összeset, mindegy, hogy 4 hengeres vagy 6 hengeres forterra, 2000órát egyik sem élt meg nagyobb baj nélkül.
inkább akkor MTZ892.2
Válasz szanberg #413. hozzászólásáraClaas arion 420? Tágas fülke, dyna4 váltó, 2 személyes, 54000 kg stb...
Válasz szanberg #413. hozzászólásáraÉs Zetor-ra nem gondoltál ?
Azokról mit hallani
Van az 5-100H Landi most is kapható axinál 40ezerért amúgy ami már megfelelő traki
Válasz szanberg #411. hozzászólásáraUltem benne van benne anyosules ha ujként nem is de használtként forgalomba lehet helyezni
Válasz Mokári Ádám #409. hozzászólásáraEgyszemélyes fülke meg nemlehet forgalomba helyezni, így tárgytalan, amúgy jó az ár ha stabil a traki
Válasz *** HM *** #407. hozzászólásáraIgen.
Nem lenne az ha kis vezérgépnek kéne, akkor nem is ezt, hanem a 135-öst vennék keskeny gumizással, hogy beférjen a sorba, de hídrugós meg nagy kraftos motorja van neki.
Írtam már sokszor, faros kisegítő munkára kell, amire egy 892.2-es mtz a legjobb amúgy de nekem az nemkell hiába olcsó
Szóval semmi felesleges flanc, legyen valami jó irányváltó benne, meg gombbal kapcsolható 4x4, difizár, jó stabil klíma, csendes jól szigetelő kabin, segéd ülés, 3pár kiadószelep
hirtelen ennyi
Válasz Mokári Ádám #408. hozzászólására
Válasz szanberg #396. hozzászólásáraHa sok a 40 van landini powerfarm 30 ert csak nem tudod forgalomba helyezni meg nem az axitol kell megvenni hanem valamelyik kulfoldi leanyatol mert M.o on nem arulja
Válasz szanberg #406. hozzászólásáraMibajod a 110essel drága?
Válasz ..MZ/X.. #398. hozzászólásáraNem az kellett, csak megfuttattam ki mit mond rájuk. Amúgy most is teccene, csak ez az M5-ös annyi sokkal nem drágább, és csak komolyabb gép, biztos háttérrel.
A 9960-assal néztem tavaly össze, az viszont a csepp kis kabinjával nemkéne semennyi pénzért, ezen viszont kb 20centivel már szélesebb a fülke, van benne segédülés meg úgy szimplán hely.
A 113 lovas verzió tökéletes lenne, főleg ha még egy cseppet olcsóbban adnák hehe
Válasz fexco #399. hozzászólásáraA nagy gépeknél amelyik adblue-s csak azzal van baj. Nem nagy, nemkell javítani, de néha gondolnak egyet és leveszik a Kraftot, szerviz kijön semmi baj, másnak megint dolgozik, szóval randomban vannak azért gondok vele, mindegy, hogy piros vagy kék vagy egyéb színű gépre gondolok itt...
Válasz szanberg #391. hozzászólására110/90NH kevés üzemórával
Válasz traktorajtóhajtogató #402. hozzászólásáraÉs mennyi idő alatt fogy el nálad az 1000 liter?
Én nem merek annyit rendelni,mert állítólag melegben romlik a minősége
Válasz lac* #401. hozzászólásáraA JD és Zetor féle rendszerekkel volt sok baj. Lehet is hozzájuk kapni gyári átalakítót. Magyarán adnak hozzájuk egy üres közlőelemet, ami üres. Az adblue-tól nem kell félni. Én 1000 literes tételben veszem.
Válasz traktorajtóhajtogató #400. hozzászólásáraCsak itt kitaláták,hogy az adblue nem mezőgazdasági gépbe való.Azóta mindenki tart tőle..
Nekem 1600 óra tapasztalatom van eddig,semmi gond sincs vele.200literes tételbe rendelem,valami 96ft+ áfa az ára. Ráadásul nem kell sok belőle
Szerintem a JD féle kipufogógázkavarásnál jobb
Válasz fexco #399. hozzászólásáraSzerintem sincs semmi gond az adblue-val. Néha töltünk egy keveset és megyünk. Attól nem köll ám félni.
Válasz szanberg #397. hozzászólásáraazt az egyet áruld el mi a problémád az adbluval??szerinted egy ekkora traktor mennyi adblut eszik majd meg,pláne ha szárzuzózól meg bárányt acc le,ilyenkor a traktor rá se néz az adblura,nemhogy fogyasszon...szóval egyszer telerakod,oszt lehet akár 3-4-5 teli gázolaj tank kipörkölése után kell megtankolnod az adblu tartályod,ami egy ilyen kis vakaréknak lehet még 20literes se a ad-tankja...
Válasz szanberg #397. hozzászólásáraHa jól rémlik tavaly ilyenkor is ugyan ezen kínlódtál. Akkor még Hürli volt ami kellett.
Cimborámnak van amúgy egy 2éves 9960-asa, újonnan vette, mindenes gép neki.
pl.: a BSS kocsit megpattintva hordott terményt ide hozzám ami elég nagy teher már, akkor 3-as ekével szánt nem is keveset, tökroppantózik szárzúz vegyszerez, gyümölcsösben dolgozik...
Ezzel csak annyi a baj,, hogy pici a kabinja és nincs benne segédülés ami manapság kötelező szerintem, nekünk mindig bekell ülni valakinek a gépész mellé, viszünk bárányt leadni, állattenyésztő megy a gépésszel ésatöbbi...
Ez az M5-ös újítása a 9960-nak, vnanak rajta más megoldások, nagyobbacska picit, a kabin meg egyértelműen sokkal tágasabb és már kétszemélyes. Ez viszi a szememben ezt, viszont ezek már adblue-sek lesznek, a mostaniaknál meg nincsen ilyen.
patthelyzet van.
Ha 30x ezerért adnák őket akkor pedig kettőt is hoznánk egyszerre, így meg csak kínlódok mint látjátok...
Válasz Borosta #395. hozzászólásáraAzért jó ha tényleg van 110 lóerő, parton húzni a megrakott EB7-8-as kocsikat azért kell erő.
A súly kérdés érdekes. Kell a súly de ilyen munkára nem kell túl sok.
Volt egy tényleg kicsi keskeny nyomtávú Ferguson traktorom régebben, azthiszem 3625-ös volt ha jól emlékszem. Szívó Perkins, 80 lóerő, 2,6tonnás súly kis kerekek, de fain 4x4 hajtás jó diffizár ami mindent összekapcsolt ugye és amikor a mezítlábos 50-es nemtudta kihúzni esőben a folyómeder átjáróból a vizes kövön az 5köbös DETK-et tele vízzel, átakasztottam utána a kicsire és az meg kihúzta úgy, hogy szinte meg sem kapart. Szóval egy jó hajtás és egy jó súlyelosztás és a sokkal könyebb gép is bír húzni, én akkor megtapasztaltam ezt.
Ehhez képest az 5000M nagyobb kerekekkel plussz egy tonnával erősebb motorral nem is kérdés, hogy mennyire lenne jó, csak ez is 40.000euró és fapados, hiába néz ki igenjól.
Egyébként ez kell erre a melóra, csak lenne 30és akkor már vinnék is mint a cukrot, szerintem nem jó politika az itthoni piacon az, hogy nem adjuk olcsóbban mint a másik gyártó mert akkor azt hiszik majd,hogy gyengébb roszabb vacakabb mert olcsóbb...
Ha Hürimann áron adnák 100darabot elvinnének Pistáéktól ígymeg 10-et fognak talán, mert ekörül van 5100M Johndeere is és nagygépből is ilyen van akkor ezt veszünk kicsiből is már, ugye a zöld berögződés az itthon nagyon erős.
No mindegy, majd meglátjuk, évvégén mindig ezvan, agyalás szervezkedés, ilyenkor előtörnek az éves dolgok hiányosságok, jövőre miért kéne ezt vagy azt meglépni, ugye adó kérdések, ha beutalnak támogatást cégnek az is megvan adóztatva, és mivel úgyis kéne venni valamit akkor kapóra is jönne most érted...
Válasz szanberg #392. hozzászólásáraVTR-es leírta.Lengyel v.török... Az 50-es nyühetegek helyett nem egy 5000 M a következő lépcső.Mindenki 100-110 lovat akar 80-as mtz után,oszt se súlya,se munkaeszköze hozzá,ha mégis akkor meg fáj -nem is kicsit-az 50.000 e ár.Másod -harmad gépnek évi 300 óra tötymörgésnek megteheti a klímás ,4x4,difizáras,irányváltós,Perkis motoros,belealkudva légrugós üléses "utángyártottkák".80-azaz NYOLCVAN-LE-vel.....meg van/volt 30.000 euroból. Nem lesz FENDT minőségű,meg 10-12-15 M ft,de azok sem hibátlanok 200.00 ü.o.-ig. Az új Ivánok ugyan újak, de nem lesz irányváltójuk,eh 4 kerék kapcsolásuk....
Válasz VTR-es #393. hozzászólásáraA legjobb ajánlat mai napig a piacon.
Csak annyira megvan fojtva emisszió végett a motorja, hogy rögtön vinni kell hergelni, hogy bírjon mert szó szerint gyengébb mint egy régi 50-es mtz.
Meg újkorától bajai vannak, szervízt senki sem hív hozzá még gariban sem mert általában nem nagy bajok akadnak, csak mindig valami, inkább megcsinálod gyorsan mert menni kéne, de akkor meg ott vagyok hogy kiadtam nem kevés pénzt új gépért, a könyvelésen kívül meg nem vagyok előrrébb csak 1 hétig amíg nem koszolták össze, utána ugyanaz mint a régi majdcsak...
persze kivan ez sarkítva most, de tényleg ami ideget megettem már miattuk az nem emberi.
A régi 83-as kiadású 50-es a legjobb, az megy mindig mint a meszes igaz ez már tényleg csak azért van, hogy legyen, át is festettük tavasszal meg légrugós használt összetákolt ülés került bele, traktoros kiszőnyegezte belülről hehe
Ezt sosem adnám el, ha évente 2x indítom be akkor sem.
Az újabb azthiszem 94-es kiadású 550-essel dolgozunk folyamatosan, de már a blackpower bálarakót le sem tesszük róla, örülök ha bálaszezonban azzal eldolgozik nagyobb baj nélkül, ha befogjuk kukoricát hordani EB-vel vagy ilyesmi, rögtön van valami mindig.
Mindig amikor menni kéne dolgozni akkor jelentkezik valami nyűg és ülhetek kocsiba és mehetek miskolcra rögtön cuccért.
Mondjuk a turbós most full generálozva lett nemrég, a kormánykeréken kívül semmi sem gyári. A hátsó supporthoz nemvolt még nyúlva illetve a turbója gyári érintetlen, minden más kivan benne már cserélve, sőt többször.
Válasz szanberg #391. hozzászólásáraCsak hogy olyan gép nincs, esetleg török vagy lengyel de az is 10 körül darabja. Mondjuk jó öreg MTZ-id lehetnek ha mezítlábas 50-est is használtok meg írtad valamikor hogy a nagykerekű turbósba is vagy 10000 óra körül van , nem is csoda ha olajos placc, eleve az alkatrész is szar, szétkopva minden. De évi 2-300 órára 2 új 892.2 nem tenné meg, 1 mill.-ért vennél beléjük 2 db levegős ülést meg klímát és még bruttóba 15 alatt lennél ,jól jönne pár évig a könyvelésedbe is, az emberek is jobban örülnének mint a mezítlábas 50-nek, pár év múlva kis veszteséggel el tudod adni , még mindig jó a használtpiaca ivánnak.
Válasz *** HM *** #389. hozzászólásáraEzt érzem én is, viszont ha elhúzza az EB-t meg kaszát sodrót bálahordót rz-t lajtot, esetleg kis 3-as váltvaforgóval kis sarkakat kis földeket kiforogni, hogy a nagyokkal ne időzzünk ilyeneket ősszel, szóval ha ezt a melót úgy megteszi, hogy nemkell rá gondolni sem, csak tankolni meg X óránál lecserélni az olajat oszt cső és ezt 10éven keresztül is, akkor szerintem megéri belefektetni.
MfPityu azt mondja, hogy a mostani 9960-assal a 6soros műtrágyás granulátumos felszerelt monosemet vígan lehet cibálni, megsem kottyan neki felemelni forgolódni húzni meg pláne, így tavasszal ha mondjuk fújni is kell meg monosemezni is egyszerre akkor az 5455 menne a 3000-es vegyszerezővel mert oda kell a kraft a partoldalra meg a súly is, énmeg pár napra beleülnék monosemmel vetegetni addig, mert az öreg gépkezelője aki járna vele már nem akar vetni és nem is erőltetném ha nem muszáj.
Válasz ano #388. hozzászólásáraHát igen, ezért is kéne valami olyan gép ami modern de egyszerű és nem érintőkonzolos digitévés isobus terminálokon keresztül kell működtetni a gépet, és ha összekenik meg benne az olajoskóc a lábtérben mert az mtzben is ottvolt mindig, akkor ne fájjon a fejem...
Igazából többször írtam már, patthelyzetben vagyok.
MTZ a legjobb arra amire a gépet keresném de mégsem, mert rühellem őket. Annyi de annyi alkatrészt ember nemhordott haza mint én főleg régen amikor váltóműszakba szántottunk a mezítlábassal is mert haladni kellett volna..... a baj, hogy mára csak faros melóznak a szergelyek mégis ugyanúgy kell minden hozzájuk, tiszta olaj az új betonplacc tőlük, mindig akkor van baja amikor dolgozni kéne...engem már nem nyugtat meg az, hogy de milyen olcsó hozzá minden és rögtön van polcon...
Szóval. igazából mtz-t kiváltani kéne gép, sőt mezítlábos 50-est is mert ebből is van kettő nekünk amiket használunk. Erre bármi jó lenne. Lényeg a klíma, egy külön irányváltó még ha mechanikus is, csakhogy mégis legyen egy kis újítása neki, esetleg egy power, de mindenképpen klíma, szigetelt kabin, nyugati szerkezet...ja és legyen olcsó, mert ha arra kéne gép, hogy a vezér emberem aki évente 1000órát megy az 5455-össel, neki legyen kis vezérgép, akkor a legjobbat venném nem is az árat nézném, csak férjen bele a kuki sorba, de hídrugó, digitklíma, minél több power fokozat, minél nagyobb kraftosabb motor, tágas nagy kabin, fordulatszám tartó automatika ... minden legyen benne.
Viszont erre a munkára amire gép kéne, és igazából kettő, hogy a két mtz-s kolégának lenne két jó masínája, erre nehéz gépet találni.
Ide nemkell semmi extra mert a digit kijelzőt is vagy nem látják vagy nem is akarják megnézni mi van rajta, automata váltó funkció meg fordulás rásegítő meg fordulatszámtartó automatika meg minden egyéb csak felesleges drága dolog rajta mert az életben nem lenne használva.
Csak ezért teccene ez az M5-ös kubu amit jövőre már lehet kapni nálunk is 95 meg 110 lóerővel. Viszont kicsike, könnyű, nem egy nagy gép mint ahogy Hecci is írja, de tényleg ezekre a melókra nekem farmer gép kell nem nagyüzemi, csak legyen tartós megbízható full igénytelen, eljön üzemóra olajat szűrőt cseréljük, hűtő tiszta, víz olaj van benne és kész, ennyi. Az 5455-ös ilyen gép ráadásul masszív nehéz erős a kategóriájában és nagyon komoly váltója van.
Az a baj meglehetne venni itt a legfainabb R-es donzsért is, csakmég kéne a felsőpályás betároló a nagymagtárba, meg a harmadik magtárt rendberakni felújítani, meg egy siló a szárító mellé, meg egy faxa tiger vagy ilyesmi nehézkultivátor amit marharégen keresek és kéne és még mindig nincs, meg sorolhatnám...és így luxusokra költeni évi 2-300óra használati időre nem fér bele.
Az ilyen kisebb gépek mittudomén 5100M meg 5-ös nyuszi meg 4-es ferga meg ez a kubu ezek mind ilyen kicsik, de amúgy direkt, nem azért mert veled vagy velem akarnak kibaxni, hanem mert sokkal több helyen pont erre van igény és amúgy nekem is csak ugye az 5455-öst szeretném megvenni újra meg újra ami már régen nincsen ezt meg nem akarja belátni az ember, most több pénzért fapados egyszerű és kicsi 5szériás trakit kapni...
Válasz szanberg #386. hozzászólásárahagyd a bi...ba a hürlit. arra várok, hogy kemény, partos körülmények között gyilkolj egy kubit
Válasz szanberg #386. hozzászólásáraNekem ez mindig túl minibogyó lesz amibe nem igazán tudom elképzelni hogy fektetnék.
Válasz szanberg #386. hozzászólásáranem nyalni akarok, de ugyan ezen gondolkodtam, hogy kéne valami, ami minden nap indul. de attól meg idegbajt kapnék, ha jóember naponta hétszer nyakig ganajos csimzával fölmászna bele az állatok között... te nem kapnál agyfaszt?
https://www.youtube.com/watch?v=aYtsea4_rtc
Heccikém!
Mi a véleményed az új M5-ös Kuburól?
A 9960-as utódja, lényegében ugyanaz a gép csak nagyobb a kabinja, van benne segédülés is már, meg jobb a dizájn és egykét apróság.
A 42ezres kategóriába hová sorolnád?
Nekem még mindig az van, hogy mtz-ket kellene kiváltani valamivel ami új, megbízható gondmentes igénytelen,klímás, szép de egyszerú
ű.
EB7-et Detk-et húzni, műtrágyaszóró, rendsodró, kasza, RZ, kombájn asztalkocsi néha....ezeket akasztanánk utána, párszáz órára évente.
Az M110Gx az jó, teszteltem tavasszal csak luxus. Ez is az de azért 10-el rövidebb meg egyszerűbb mechanikusabb, mtz-n dolgozó idős gépésznek jobb lenne.
csak azért elég drága, a Hürlimann vagy 7000-el olcsóbb és még az is luxus lenne.
mtz felejtős, elegem van belőlük, olyan kell mint a kisferga, hogy alap karbantartjuk és dolgozik és 7000óránál is olyan mint újkorában volt, nem gyengült nem sír nem rí, nem pereg szét, masszív egyben van.
Válasz Mfpisti #384. hozzászólásárakell a monitor is,rossz helre tettem a kérdőjelet
Válasz Claaastra #383. hozzászólásáraPeti emiatt keresett tegnap, de ma újra fog hívni. Ha már van ISOBUS-os monitorod, akkor nem kell hozzá. Ha meg nincs, akkor most lesz, és nem kell többet venned.
Pista-bá DSM-W-hez mennyiért lehet hozzájutni,kell a monitor is???
Válasz traktorajtóhajtogató #376. hozzászólásáraCsak a mechanikus meg 10 ezer ora utann is az lessz,az automatat meg mar cserelheted 4 nel.
Válasz Claaastra #379. hozzászólásáraFelvásárolta a kvernit, szóval igen.
Válasz Claaastra #379. hozzászólásáraHa jól tudom az összes kubota munkagép kverneland group-os.
Válasz Claaastra #378 hozzászólásá Jobban körbejárva a témát Kverninek látszik csak kubusárga
Pista bá a Kubota DSX-W geospread mit tud és mennyiért