Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 410.17 Ft USD 396.2 Ft CHF 435.92 Ft GBP 487.57 Ft

Fórum

Kubota M7 Szántóföldi Traktorok

Létrehozta: Tomi1220 , 2014-10-07 19:49:15

Kedvencekhez Segítség

1327 hozzászólás
#277 emcett
2016-04-09 18:20:36

De hogy ne legyünk teljesen OFF, van valamelyik fórumtársnak Kubota a szántóföldi kategóriából, akinek van vele tapasztalata is?smile cool

Nincs profilkép
#276 traktoristaarpi1
2016-04-08 21:30:39

Válasz traktorajtóhajtogató #273. hozzászólásáraMilyen típus az a nagyevő hathengeres?

#275 emcett
2016-04-08 21:22:04

Válasz traktorajtóhajtogató #273. hozzászólásáraMivel nincs vele tapasztalatom, ezért jobb híján elhiszem. De nekem akkor is szimpatikusabb nehéz munkára a 3 helyett 4, és 4 helyett a 6 henger és a minél nagyobb ccm.smile blushing

#274 *** HM ***
2016-04-08 13:39:06

Válasz traktorajtóhajtogató #273. hozzászólásáraÍgy van kb
Lazitás ...gyors szántás ...esetleg grubberes ...skodásra kéne a 6
Másra sztem mondjuk 300 ig 4hengeresek is megoldják
Dehát 300on meg màr annyi lóvé jön évente ....ki az a marha akinek nincs uj 6os 200asra...smile lol
pl 250re tanyán van 2 4hengeres
lehet elmélkedni ezensmile devil

Moderátor által módosítva: 2017-03-17 11:27:15

Válasz emcett #272. hozzászólásáraPedig jobb ha elhiszed. Ugyanabban a 3600 kg körüli trakiban nem számottevő a különbség 75 és 88 paci között, a fogyasztásban annál inkább. Félre ne értsetek nekem is van 6 hengeres trakim és gyönyörű a hangja meg nyomatékos meg minden de érzem a zsebemen is a 6 hengert és azt gondolom, hogy az esetek 80 %-ában elég a 4 henger 150 lóig, főleg ha univerzálisan használódik a traktor. Nálam a burgonya miatt nagyon sokrétüen használódik a gép. Szántok, sormarózok, ültetek, permetezek, kombájnal használom és pótkocsizik sokst-sokat. Ezeknek a munkáknak a nagyrészénél fontosabb egy jó hidraulika mint a 6 henger.

#272 emcett
2016-04-07 23:55:23

Válasz szanberg #271. hozzászólásáraAz OK, de itt alapvetően traktorokról eszmecserélünk, aminek alapvetően máp a motorkarakterisztikája, mint egy autónak. Amúgy nem szoktam hitetlenkedni, azt is elhiszem, hogy a 3 henger keveset eszik könnyebb munkáknál (mert szerintem inkább arra való), de hogy 75 és 88 ló között nem venni észre erőben különbséget, az számomra az. Mármint hihetetlen. smile sweatdrop

#271 szanberg
2016-04-07 23:46:42

Válasz emcett #270. hozzászólásáraIgen mert "a hogy is van ez" költői kérdést tetted fel a motorfordulat témára, de a kolléga autót írt, hogy milyen jó mert kis fordulaton lehet járatni sebeseb, Pista bátyja meg húzó vonó traktorról beszélt, ahol meg a gép egészének jobb ha van fordulat.

Szóval így is van ez.

#270 emcett
2016-04-07 23:34:59

Válasz szanberg #268. hozzászólásáraEzt tényleg nekem szántad...?smile oops

#269 szanberg
2016-04-07 23:34:04

Válasz emcett #252. hozzászólásáraNekem is szimpatikusabb a kis kubota 4pípával mégha csak 3800köbcis is mint egy 3hengeres kisferguson am ostani palettáról, mégha faros gépnek az is numeró únó lenne.

Viszont azt senki se felejtse el, hogy ezek nem egy Volkswagen 3hengeres motorok személyautóba, hanem egy kegyetlenül bevállt nagy 6 hengeres SISU motor egyszerűen megfelezve, kettévágva, amiben van keresztmetszet, anyag, és egységnyi lóerőre jutó köbcenti is rendesen, szóval nem játékszerre kell gondolni, a sisu motorok meg híresen toronymagasan vezető fogyasztású technikák 6hengerrel is, akkor 3-al is el lehet képzelni egy nekivaló környezetben mit mutathat...

#268 szanberg
2016-04-07 23:29:25

Válasz emcett #265. hozzászólásáraMondjuk egy traktort ami húz és terhelt, meg egy személyautót ami súhan szalad lendületből, ne hasonlítsuk már össze. Biztos, hogy kímélőbb ha 2500-nál meg 140-et az új dízel mintha 3500-nál menne mint a régi. Ennyi.de a húzó traktornak ehhez semmi köze, ne butáskodj

#266 emcett
2016-04-07 22:11:07

Válasz traktorajtóhajtogató #261. hozzászólásáraKis ccm-nél, kevesebb hengernél valamivel kompenzálni kell, hogy meg legyen a kívánt teljesítmény, nyomaték. Duplaturbó. Dupla hibalehetőség...Dupla bekerülési költség...smile blushing

#265 emcett
2016-04-07 22:07:49

Válasz traktorajtóhajtogató #260. hozzászólásáramfpisti pont azt ecsetelte nem régen, hogy a kell a fordulatszám a motornak, mert akkor érzi jól magát...akkor hogy is van ez?smile confused

#264 Drisa
2016-04-07 21:32:48

Válasz VMisi #263. hozzászólásáraDe itt lentebb mindenes gépet keresnek abban pedig a talajmunka is benne van, 3 hengeres gépek állattartó telepre meg kiszolgáló gépnek valók. Aki egy gépet akar venni és mindenre azt használni jobban jár egy 130 lovas 6 hengeressel...

#263 VMisi
2016-04-07 21:30:30

Válasz traktorajtóhajtogató #261. hozzászólásáraItt a fórumon többen is lehurrogták már a 3 hengeres motorokat, hiába mondtuk páran, hogy jók. Azt nem tudom, hogy milyen konkrét tapasztalatuk van, de szerintem ebben a kis kategóriában nagyon jó és meglepően erős, nyomatékos a 3 hengeres masina. Persze nem talajmunkára való elsősorban.

#262 Tomi81
2016-04-07 20:08:17

Válasz traktorajtóhajtogató #260. hozzászólásáraSpiccre húzva.
Felénk ezt jelenti hogy ugyanabból a ccmből 1,5szer annyi vagy még több lóerő van kihozva. Szerintem nem nehéz belátni, hogy technika ide vagy oda, melyik fog tovább tartani.

Válasz emcett #252. hozzászólásáraMiért lenne vicc a három henger? Nagyon ügyes kis motorok, egyszer próbálj ki egyet. Példának azt szeretnám fölhozni, hogy két szomszédomnak is van A szériás valtrája. Az egyiknek 75 lovas 3 hengeres, a másiknak 88 lovas 4 hengeres. Teljesítményre szinte semmi különbség de fogyasztásban ég és föld. Ezt észrevették a gyárban is és ezért van egyre több 3 hengeres motor fergusonban/valtrában/fendtben egyaránt. Másik példa. Az új renault furgonomban 1.6-os motor van. A régi 1.9-eshez képest ég és föld. Duplaturbós, ezért minden fordulaton húz és nagyon jól fogyaszt. Tartósságban meg miért lenne rosszabb mint a nagyobbak? A csúcsnyomatékot alacsonyabb fordulaton adja és a turbók is egyszerübbek és nem változó geometriásak. A hosszú hatodiknak köszönhetően 2300-2400 - on megyek 140-et

Válasz Tomi81 #254. hozzászólásáraMit jelent, hogy pöccre húzva? A modern dízelmotoroknál a turbónyomással és az üzemanyagmennyiséggel játszanak és nem a fordulatszámmal. Ez a pöccre húzva egy régi beidegződés, mert ma már nem fordulatszámból van az erő.

#259 fexco
2016-04-07 09:06:31

Válasz Mfpisti #257. hozzászólásáraüdv!én is kiváncsi vagyok a véleményeidre!nagyon jókat irsz!!ezzel a motorfordulathasználattal kapcsolatban irhatnál egy pár sort!(pl:kombinátorozáskor,)mtz 892essel talajoztam eddig,az összes talajmunkát én teljes kézigázon csináltam,kimerem jelenteni,0hiba.(minimális fordulat visszaesés,max 50-100)de pl.most a nh-asszem2400-at pörög,most akkor ilyenkor hogy javaslod??UI:lehet hogy egy kereskedő vagy,de nagyon korrekt dolgokat mondasz,és végül nem akarom a topikot offolni!!

#258 VMisi
2016-04-06 20:53:11

Válasz Mfpisti #257. hozzászólásáraAmit a végén írtál, azt nem így gondoltad:
Ha nagyot húz a traktor, és teljes FORDULATON megy a motor, attól sokkal később fog tönkre menni bármi is, mintha nagyot húz, és fojtva van.


Motorostalálkozón szokás, hogy üresbe szabályzásig pörgetni, ilyenkor nagyon sajnálom a motorokat. Sokkal motorkímélőbbnek tartom ha közben füstölteti a gumit, mert akkor legalább terhelve van a motort.smile biggrin smile offtopic

Ez a fordulatszám választás egy jó téma.
Én kb 1900-2000 között dolgozom talajmunkánál (lazítás - 2000-es, kombinátor - 1900-es), de úgy, hogy ha megpadlózom akkor ki tudjon pörögni 2200-ig. Saját méréseim szerint 1800 -as és 2200-as fordulatszámon történő munka között 20-25% a fogyasztáskülönbség területre mérve. Időben meg nyersz 20%-ot.
Szerinted milyen fordulaton, hogy érdemes használni a gépeket?

#257 Mfpisti
2016-04-06 20:24:16

Ha "húz" a traktor, tessék nyugodtan pörgetni a motort, akár teljes gázon is (azért van !)ha nem húz, lehet takarékoskodni. Matekművészeknek: takarékoskodom akkor is ha nagy a terhelés, aztán ráköltöm a javításra.
Ha nagyot húz a traktor, és teljes gázon megy a motor, attól sokkal később fog tönkre menni bármi is, mintha nagyot húz, és fojtva van.

#256 Mfpisti
2016-04-06 20:05:23

Nem simson motorokról beszélünk. Nem benzines motorokról beszélünk. Van leszabályozási fordulatszám. Ha olyan fordulatot érne el a motor, ami már a káros tartományba lép, ott elveszi az adagot a vezérlés, legyen az mechanikus, vagy elektronikus. Sokan mondják:"nem pörgetem szét" MI? Mit mondana az uriember ha egy silózóval dolgozna, ahol van alapjárat meg parketta gáz (és alapjáraton megmozdulni sem szabad a géppel, mert hidrosztatikus hajtással nem 100-as a feltöltő nyomás), vagy kombájnnal, ahol névleges fordulatra van méretezve a tisztító, vagy szalmarázó fordulata, másképpen ki sem megy belőle az anyag!
Traktor motor soha nem megy tönkre a pörgetéstől.Pont ellenkezőleg. 1600-as fordulat, 3/4 teljesítmény (minek vettél 120Le-s gépet ha ennyi is elég) max-hoz közeli nyomaték. A hajtómű pokolba kivánja a pilótát, hiszen Ő a nagy fordulatot, kis nyomatékot szereti. Mindez az üzemanyag takarékosság (kb 10-15%) jegyében, meg "vigyázok a gépemre".
Érdekesség: a kombájn motorok azonos teljesítménnyel, lökettérfogattal, hengerszámmal, sokkal többet elmennek, mint az erőgép motorok. Volt olyan CD106 Rába motor, ami 16000 óránál a vezérmű tengely cseréje miatt vettek ki.

#255 Tomi81
2016-04-06 18:58:34

Válasz Tomi81 #254. hozzászólásáraÉs nem is igazán a hengerszám a döntő, hanem hány köbcentiből hozzák ki ugyanazt a lóerőt. Szerintem

#254 Tomi81
2016-04-06 18:52:54

Válasz traktorajtóhajtogató #250. hozzászólásáraMondjuk attól, hogy a négyhengeres spiccre húzva tudja az általad említett 130-140 lóerőt. A hat hengeres meg mondjuk 3/4-en...

#253 emcett
2016-04-06 16:59:59

Válasz *** HM *** #251. hozzászólásáraHiába no, ilyen a fogyasztói társadalom. smile thumbup
Lassan ott tartunk, mint a sportmotoroknál, hogy kétévente modellfrissítés, mert a tavalyi meg elavult. Kétévente cserélj traktort, hogy trendi legyél, meg a gyárnak is meg kell élnie valamiből...smile tongue
A tervezett avulás nem 20, hanem csak 2 év...csak győzzed kigazdálkodni!smile lol

#252 emcett
2016-04-06 16:54:42

Válasz traktorajtóhajtogató #250. hozzászólásáraHa figyelmesen olvastad volna el azt amit írok, akkor láttad volna, hogy én talajmunkáról beszéltem (írtam), ami reális lehet, hogy egy 100-200 ha-s kisgazdaságnak az legyen a vezérgépe. Oda szerintem jobb a 6 henger. Könnyebb munkákra (vetés, permetezés, műtrágyaszórás, sorközművelés) kényelmesen elegendő a 4. De már ott is bejön a 3, ami azért számomra kicsit vicc. Érdekes, hogy az MF az 5700-as szériájában kínálja a 3-4-et is. Kíváncsi lennék az okára.smile devil

#251 *** HM ***
2016-04-06 16:32:48

Válasz emcett #247. hozzászólásáraMinek nekünk a tartósság 2016ban ?
Te se tartós tejen élsz meg konzerveken ....gondoljuk mi...smile tongue
Friss portika kell smile lol
Frissesség és a változatosság a tutiság...

Tudod mindig jön a nyereség őszre lehet tolni bele az újba..... a ganyé meg mehet beszámitásra a 3 4 5 betüsökhöz...smile devilsmile tongue

Válasz emcett #247. hozzászólásáraHa nekem elő tudod adni, hogy egy 6 hengeres traktormotor mitől lesz tartósabb mint egy 4 hengeres, akkor rajta. Persze ha mindkettőt vegyesen használjuk(szállítás/könnyű munka/nehéz munka), ugyanazon a fordulaton használjuk és megkapja a karbantartást. Ha csak nehéz talajmunkára használjuk, akkor más téma de gondolom egy 130-140 lovas traktort nem ezért vettél.

#249 emcett
2016-04-06 15:03:14

Válasz Mfpisti #248. hozzászólásáraAlapvetően ez szerintem minden kategóriára igaz...!smile rolleyes

#248 Mfpisti
2016-04-06 14:19:01

Válasz emcett #247. hozzászólásáraTeljesen mindegy milyen márkáról beszélünk, senki nem lát a jövőbe.
Én arra is mérget veszek, hogy nem motor a leglabilisabb részegység a ma gyártott traktorokban, mégha háromhengeresről is beszélünk.
Ebben a teljesítmény kategóriában a tartósság nem a konstrukción, esetleg lökettérfogaton múlik majd, hanem a karbantartáson, gázolaj minőségen,olaj minőségen, és főként a légszűrőn.

#247 emcett
2016-04-06 13:48:30

Válasz traktorajtóhajtogató #246. hozzászólásáraÉs tartósságban?smile devil
Ja, hogy az majd kiderül sok-sok év múlva, bár akkor már ihat rá hidegvizet az ember...smile cursing
A 130-140 ló körüli 6 hengeresekben még van ccm (1221, Crystal 150, CNH-Steyr,), vele együtt nyomatékrugalmassága a motornak. (a hajtáslánc más tészta) De az ilyen kategóriás 4 hengeresek annyira kis ccm-el dolgoznak, hogy nekem kérdéses a tartósságuk. Kivételt a Kubota képez, ez legalább ~ 6000 ccm felett van, még ha csak 4 hengeres is.smile closedeyes

Válasz fexco #242. hozzászólásáraEz a 6 hengeres dolog is attól függ, hogy mire használod. Egy vegyes gazdaságban semmi értelme a 6 hengernek. Fogyasztásban és fordulékonyságban simán veri a 4-es a 6-ost. Persze a beidegződések ugy nehezen változnak. New hollandot venni kubota helyett. Hát érdekes döntés.

#244 Mfpisti
2016-04-06 10:07:12

Válasz fexco #242. hozzászólásáraBízzunk benne hogy jól döntöttél!
Ha neked fontos szempont a hat henger, akkor teljesen jól választottál szerintem!smile thumbup

#243 Mfpisti
2016-04-06 09:56:47

Válasz emcett #241. hozzászólásáraSzerintem ne adatokat hasonlíts össze, hanem magát a gépet.
Elég sok helyen demóztunk a 135-össel, és sokan mondták ugyanazt mint Te........általában az első kerülőig.Tudnék sztorikat mesélni.
Viszonylag nagy értékű gépekről beszélünk, és ha egyszer megvetted, nemigen lehet visszacsinálni.
Teljesen mindegy milyen gép vásárlásáról van szó, ha nincs gép a környékeden, akkor mindenképpen érdemes kipróbálni egy demóval.

#242 fexco
2016-04-06 09:50:43

Válasz emcett #241. hozzászólásáraén ugyanigy voltam!nekem is a 6henger volt a döntő ok,amugy a kubota volt a 2.befuto.én nh-t vettem,nekem eddig nagyon jól muzsikál....smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#241 emcett
2016-04-05 15:13:58

Válasz fexco #240. hozzászólásáraMegmondom őszintén, hogy nekem a 6 henger szimpatikusabb talajmunkázni 130 ló fölött. Meg jelenleg 1221.4 van, kíváncsi lettem volna az adatok összehasonlítására, bár ez kb. 1000 ccm-el nagyobb, de mégis. Az IH-knál nem irigylik az információt...

#240 fexco
2016-04-05 11:23:36

Válasz emcett #238. hozzászólásárahát szerintem se ezeken az adatokon,illetve görbéken mulik a választás.egyébbként nekem asszem amit kaptam bentvannak azok az adatok a prospektusba...de szerintem ne ezek az informáciok alapján dönts.

#239 Mfpisti
2016-04-05 09:52:59

Válasz emcett #238. hozzászólásáraA gyakorlati tudás nem is annyira a szabványokon múlik, inkább a felépítésen, (pl hajtómű veszteség).
Ezért szoktuk javasolni a demót.

#238 emcett
2016-04-05 09:44:00

Válasz Mfpisti #237. hozzászólásáraAzzal tisztában vagyok, hogy több féle szabvány szerint is adnak meg teljesítmény és forgatónyomaték adatot, ill. van a névleges-, maximális érték, nyomatékgörbe, stb., de azért egy iránymutató adat illene szerintem. A kubota.com-on sem találtam.smile oops

#237 Mfpisti
2016-04-05 08:49:59

Válasz traktorajtóhajtogató #236. hozzászólásáraMinden esetben sokba kerül a kóstoló, viszont egy egy napos demóból már sokminden kiderül. Én erre gondoltam.

Válasz Mfpisti #235. hozzászólásáraHát igen de ezesetben sokba kerül a kóstoló.

#235 Mfpisti
2016-04-05 07:26:08

Válasz emcett #234. hozzászólásáraKezelésiben benne van, de a mérések is mást mutatnak.
Gyakorlatilag viszont nem ipari motorokról beszélünk, ami hajt egy szivattyút, áramfejlesztőt, stb, hanem egy traktorról, ahol összetett hidrauilka, hajtómű, stb fogyasztja azt a nyomatékot.
A puding próbája az evés.smile thumbup

#234 emcett
2016-04-04 23:28:41

Válasz Mfpisti #233. hozzászólásáraMegnézem, köszönöm!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a precíz japán miért nem tünteti fel ezt a nem is olyan lényegtelen adatot...smile confused

#233 Mfpisti
2016-04-04 19:42:01

Válasz emcett #232. hozzászólásáraM 110GX, és M 135GX TLT-n mért adatokat, nyomaték görbéket megtalálod lejjebb, M7131-ről még nincs ilyen.

#232 emcett
2016-04-02 10:53:37

Üdv!

Tudja valaki az M7131, az M 135 GX és az M 110 GX nyomaték adatait? A specifikáció nem tartalmazza...smile helpsmilie

#231 Mfpisti
2016-02-25 18:46:46

Válasz traktorajtóhajtogató #230. hozzászólásáraMár tudnak árakat mondani :-)
Bizonyos gépekre, és adott felszereltségi szintekre.

Válasz Mfpisti #224. hozzászólásáraKubota 7131 árról van valami infó? Nagyon tetszik és senki nem tud árat mondani.

#229 Mfpisti
2016-02-08 08:59:25

Válasz lala1 #228. hozzászólásáraIgen, pontosan 1db bowdent.
Valószínűleg sokat állt.

#228 lala1
2016-02-07 22:39:14

Válasz Sanyee #227. hozzászólásáraLehet csak meg kell fújni vhol wd40-el.smile lol

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Hatályba lépett egy fontos jogszabály! Egyetlen szerződéssel átadható a teljes gazdaság!
Hatályba lépett egy fontos jogszabály! Egyetlen szerződéssel átadható a teljes gazdaság!
A gazdaság valamennyi vagyoneleme egyszerre, egy időpontban száll át a...
Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Jelentősebben drágul a gázolaj, de többet kell majd fizetni a benzinért is.
FERRARI ROTOSTRAPP 5 SOROS SZALAGOS PALÁNTAÜLTETŐ,  PALÁNTÁZÓ
FERRARI ROTOSTRAPP 5 SOROS SZALAGOS...

3.500.000 Ft

GRIMME GZ 1700, KÉTSOROS BURGONYAKOMBÁJN BURGONYAFELSZEDŐ PÓTKOCSIRA RAKÓ
GRIMME GZ 1700, KÉTSOROS BURGONYAKOMBÁJN...

5.500.000 Ft

LEMKEN OPAL 180, 4 FEJES (3+1) VÁLTVAFORGATÓ EKE ÚJ KOPÓALKATRÉSZEKKEL
LEMKEN OPAL 180, 4 FEJES (3+1)...

2.950.000 Ft

10 leveles V-tárcsa rögtörővel
10 leveles V-tárcsa rögtörővel

450.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]