Válasz Soma123 #11417. hozzászólásáraAzt mondták a régiek, hogy ha sok az akácvirág sok lessz a bab is.
Én most veszek egy csőtörőt, 10 ha-ból még kicsiborászom amit lehet, a szárát felbálázom, ha csak 20 Ft om lesz belőle is megcsinálom.
Válasz Bigyófelügyelő #11409. hozzászólásáraNálunk gyenge volt az akácvirágzás,de cserebogarat tényleg nem láttam egy darabot se az idén,ez se normális.Régebben már húsvétkor megjelentek.Valami már ezekkel se stimmel.
Válasz Praetor #11408. hozzászólásáraNa bonyolítsuk: itt rengeteg akác virág volt, csak a méhészek panaszkodtak hogy nem volt eső virágzáskor ezért kevés akácméz lesz! A májusi cserebogarak meg egy hete rajzanak minden este, vannak bőségesen!
Válasz Földönfuto #11407. hozzászólásáraBonyolítsuk a helyzetet: felénk sok akácfán csak elég kevés virág volt, de cserebogár azért volt elég...
Egyelőre sivatagi állapotok vannak kilátásba.
Egy kiadósabb eső kellene és mindent szebb színbe látnánk. Nemtom ti hogy vagytok vele de itt dél békésben ebben az évben nem volt egy normalis eső sem. A kuk mostmár szenved. A gondot abban látom, hogy nem is mond esőt hosszútávon sem. Pedig a népi jóslat szerint ha sok az agacsi az akácfa virága akkor jo lesz a kukoricatermés is. Felénk roskadásig voltak virágokkal az akácfák. Az elmult 10évben nem volt ennyi virágjuk. A jelenlegi valóság egyenlőre nem a hiedelmet igazolja de korai mêg leírni.
Válasz uff #11389. hozzászólásáraNeki kell az alapanyag, ha itthon nem kap vesz máshonnan, ha kicsit drágább is. Mert ha megáll a kóceráj, az az igazi bukó, nem az, hogy 600km-ről kell venni. Egy pillanatig én is elgondolkodtam, hogy a francba éri meg egyáltalán idefuvaroztatni, aztán erre is meglett a megoldás, ugyanitt visszarak a kocsi takarmánnyal, aztán viszi vissza. Duplabuli.
Válasz ..,-:) #11392. hozzászólásáraLejön az etanol, az üzemanyag miatt az is most jó áron megy. Van még száraz takarmány magas fehérjével, kukoricaolaj, rost, meg a szemét megy biogázba, azt elégeti a gyár, annak a maradéka meg talajjavító. Az utolsó porszem is eurot ér.
Egyébként a 2/3 része visszakerül a mezőgazdasági termelésbe.
Válasz Bekre Pál #11402. hozzászólásáraEgyébként van amikor traktor is megfordul de ritkán. Inkább aratás időben akkor még Csongrád/Békésbol is hordják. Após ott rakodó gép kezelő, szokott mondani érdekes dolgokat. Volt olyan leboritotta a traktoros a kukoricát és szó szerint folyt belőle a víz
De olyan is volt hogy jött egy kis suhanc gyerek traktorral 2 pótkocsival. Mondta neki após itt már nem fér a kukorica kerülje meg a csomót és öntse a csomó másik oldalára. Addig elment megrakni egy kocsit pellettel. Amikor visszatért látta hogy beleboritotta az esővíz csatornába, utólag azt mondta azt hitte az a garat . Szóval vannak fura figurák
Válasz Soma123 #11399. hozzászólásáraPontosan, nincs semmi baj a kötéssel addig, amíg az a kereskedő nyugodt álmát garantálja a paraszt kockázatára. Ha fordul a kocka, rögtön spekuláns rohadék lesz a termelőből. 2018-ban kötöttem utoljára - 10 hónappal napra betakarítás előtt, biztosra akartam menni. Megtanultam a leckét.
Válasz Bekre Pál #11397. hozzászólásáraAzt mondták télen hogy nem veszik a drága magyart inkább hozhatják román/ukránbol. Meg a trigoval se hosszabbítottak szerződést. Sok román kamion hordja.
Válasz ..,-:) #11392. hozzászólásáraEzt írtad:
"1,3 millió tonna kukoricán 39Mrd-t kaszáltak a tulajok"
Első olvasásra arra gondoltam akkor minden paraszt tökig tele zsével. A termény tulajdonosa viszont a gabonakereskedő is aki megveszi és továbbadja az árút. És ez reálisabb kép mert pl környezetemben mindenki lekötötte a kukoricát a tavalyi évben 5-60.000Ft/t áron és az aszályos időjárás miatt örültek a gazdák ha annyi termett mint amennyit lekötöttek. Betakarításkor meg 106.000 volt az ára később meg 120.000. Akkor lehet számolgatni ki mennyit hogyan keresett. Nyílván a kereskedő teszi a dogát félreértés ne essen, de akkor ne verje senki a tam-tamot, hogy kevés a terményszerződés. Eegyébként a 2020 évben is ugyanez a tendencia volt csak a szerződéses árak még lellyebb voltak a felvásárlási ár is kevesebb volt. Szóval ez a két év duplaszopás volt a termelő-szerződőfélnek)
Válasz ..,-:) #11395. hozzászólásáraÉrdemes elolvasni a hozzászólásokat is! Elég egyoldalú, és nem éppen az ukránokat dícsérő...
Pedig ATV-s hátterű...
Válasz Gatti #11387. hozzászólásáraNem keresnek hónapok óta, szerintem megvannak az importból. Sebaj, egyszer az is elfogy, de nyers se lesz az idén, hála a kegyes időnek
Egy dolog biztos: amíg 1 fillérrel is olcsóbb az import a magyar paraszt terményénél, addig azt veszi az ipar. Májusban eladhattam volna az összeset kb. 120e-ért, de nem volt sürgős. Ahogy elnézem az idei kilátásaimat, max. féltermésre számíthatok. A kettő évet összeadva és átlagolva lehet kijön majd egy közepes év árbevétele, ez van .
Válasz Gumóka #11383. hozzászólásáraMost olvastam, hogy durván 1,3 millió tonna kukoricán 39Mrd-t kaszáltak a tulajok……..és ez meg nem is jó, mert a drágulások miatt ez csak asszem az 1/3-a, mint szokott lenni…….kemény…..
Akkor ha jól tippelek tonnánként 30.000.- marad meg tisztán !?
Válasz Bigyófelügyelő #11386. hozzászólásáraÉs az is csak addig fog működni, míg nem lesz olyan vasút vonal, ami a fegyver szállítással is érintett. Mert ha van/lesz ilyen, előbb-utóbb célpont lesz. (Nyilván nem Záhony közvetlen közelében, de az ország belső részén bárhol keresztezhet "fegyver" vasúti vonalat)
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraUkrán tengeri? Hogy? Honnan? Elmondta a múltkor egy MÁV illetékes hogy max. 750-1000 tonna / nap a max kirakodási kapacitás... Lehet osztani szorozni de ha csak az év minden napján kukorica jönne be záhonynál akkor 3-4 millió tonna kukorica jöhetne be de ez képtelenség mivel sok minden más is jön... Másrészt a vízi szállítás nem megy, csak vonaton pedig képtelenség brutál mennyiséget kihozni plusz utána kamionozni..
Válasz Gumóka #11383. hozzászólásáraAzt hova viszik ha jelenleg az üzemanyagba nem raknak.? Vagy igen? Vagy tárolja ha nem lesz üzemanyag? Van olyan hely ahol 6emelet magasságban van a kopott autogumi. Vagy 5hektáron. Az is arra vár,hogy valaki nnyálcsorgatva elvigye alapanyagnak?
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraHát ameddig nincs cső a száron addig szerintem senki ne spekuláljon mert felér egy Tippmixel. Oktoberig itt már bármi előfordulhat. Ha egyáltalán lesz gáz. Annyi emennyi kell. De mennyiért? Ki fizeti ki? Mikor? A gázolaj szarakodás csak hab a tortán. Meg lehet ugy csusztatni az aratást ,hogy Márciusban is a vadak eszik. Valahogy bedült az egész . Pedig még csak nyár van.
Válasz 5465 #11381. hozzászólására5 éve váltottam pozíciót a gyáron belül, akkor még a terményes részleget erősítettem, akkor darált óránként 120 tonnát ki, azóta 3x akkora lett a gyár, nem tudom, most mekkora az igény, de naponta 1600-1800 m3 etanol készül. 4 garaton vesz át, hétvégén meg nincs átvétel. Ezt a 6000-t 5 éve is átvette, lehet most több.
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraÉn másképp látom.
Az az ukrán kukorica (búza, napraforgó, stb) hiányzik a világpiacról, és vasúton a korábbi tengeri forgalom 10-15%-a tud csak menni.
Szóval nem félek attól, hogy ránk rohad…
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraLogikus gondolkodás. Hasonlóan látom én is. Számíthatunk hogy aratásra bedől ill lejjebb lesz a gabona ára. Akkor marad a kivárás. Viszont a nitrogén sem egy elhanyagolható dolog míg kapható . Ahhoz viszont pénz kell. Na majd látjuk.
Válasz .Richard. #11378. hozzászólásáraNem mernék jósolni. De egy biztos: a tengeri blokád miatt itt a nyakunkon az ukrán tengeri. Szóval lehet spekulálni, de ha a hazai nagyok beütemeznek/bekészleteznek, akkor már csak a csodavárás/tőzsdei manipuláció verheti fel az árat. Meglátjuk.
2018 végén kötöttem utoljára HO forgót 100e-ért, 600t-t, amit aztán 7 hónappal betakarítás után 147e-ért tudtam volna eladni. Egy új 150LE JD akkori ára volt a diffi. Mivel a gabonákat + kukit nem fizette meg a piac, ebben láttam csak a megoldást akkoriban. Vetésszerkezetet tönkretettem a kapzsiság miatt, és keservesen megtanultam a leckét.
Idén nagyon pengének kéne lenni, egyelőre kivárok. Jelenlegi költségszinten a búzának 160-180e Ft/t körül kéne lennie. Forgó 350-400e, kukorica 140-150. De akkor már féltermésnél se rogyna be a paraszt, ez meg rajtunk kívül senki se akarhatja, nemigaz?
Szóval a gazdák nem akarták eladni a terményt ez a gond. Mi lehet az oka?biztosan nem az, hogy a kupecok az elmúlt években többet keresnek a terményen mint a termelők?! fél áron szerződtünk az elmult 2évben azaz feléért adtuk el a terményünket aki szerződött. Vegyék meg az ukrántól vagy bánom is én kitől. A legjobb lenne ha saját maguknak megtermelnék.
14524 hozzászólás
Válasz Bekre Pál #11423. hozzászólásáraAz ezüst jodid párologtatás meghozta a "gyümölcsét".
Az alföldi régióban vár valaki egyáltalán idén szemtermést? Én már nem ÉK-en...
Reng-ről nincs semmi hír !?

Nem hallani mostanában………
Válasz Soma123 #11417. hozzászólásáraAzt mondták a régiek, hogy ha sok az akácvirág sok lessz a bab is.
Én most veszek egy csőtörőt, 10 ha-ból még kicsiborászom amit lehet, a szárát felbálázom, ha csak 20 Ft om lesz belőle is megcsinálom.
Válasz Bekre Pál #11419. hozzászólásáraLehet az még 200 felett is.
Válasz RARGAkèny #11418. hozzászólására95-105 között, de csak hígítani veszik a dömping ukrán toxinos szemetet, nem kell amúgy...
Ó kukorica árat tud valaki???
Az akácvirág mennyisége nincsen összhangban a kukoricaterméssel. Ez is egy népi baromság. Nálunk a kukoricat nem kell learatni mindnek annyi.
Válasz Földönfuto #11410. hozzászólásáraNálunk az elmúlt évek legjobb akác termése volt. A májusi cserebogár három évente rajzik.
100 alatti árakkal kecsegtetnek H-B megyében-húzzák a micsodájukra. Az ukrán toxinos szemét is elfogy egyszer, én ráérek.
Búza felvásárlási árat tudd valaki?
Keleti részen, ha 20 eFt lenne akkor is mínuszban leszünk!
Válasz csobansandor92 #11411. hozzászólásáraNekem múltkor 10.300-at mondtak, eléggé visszaesett.
Sziasztok! Ó kukorica friss napi árról tud valaki valamit?
Válasz Bigyófelügyelő #11409. hozzászólásáraNálunk gyenge volt az akácvirágzás,de cserebogarat tényleg nem láttam egy darabot se az idén,ez se normális.Régebben már húsvétkor megjelentek.Valami már ezekkel se stimmel.
Válasz Praetor #11408. hozzászólásáraNa bonyolítsuk: itt rengeteg akác virág volt, csak a méhészek panaszkodtak hogy nem volt eső virágzáskor ezért kevés akácméz lesz! A májusi cserebogarak meg egy hete rajzanak minden este, vannak bőségesen!
Válasz Földönfuto #11407. hozzászólásáraBonyolítsuk a helyzetet: felénk sok akácfán csak elég kevés virág volt, de cserebogár azért volt elég...
Egyelőre sivatagi állapotok vannak kilátásba.
Válasz Soma123 #11406. hozzászólásáraOlyat is mondanak,hogy ha sok a cserebogár akkor jó a kukoricatermés.Az idén egyetlen darabot nem láttam.
Egy kiadósabb eső kellene és mindent szebb színbe látnánk. Nemtom ti hogy vagytok vele de itt dél békésben ebben az évben nem volt egy normalis eső sem. A kuk mostmár szenved. A gondot abban látom, hogy nem is mond esőt hosszútávon sem. Pedig a népi jóslat szerint ha sok az agacsi az akácfa virága akkor jo lesz a kukoricatermés is. Felénk roskadásig voltak virágokkal az akácfák. Az elmult 10évben nem volt ennyi virágjuk. A jelenlegi valóság egyenlőre nem a hiedelmet igazolja de korai mêg leírni.
Válasz uff #11389. hozzászólásáraNeki kell az alapanyag, ha itthon nem kap vesz máshonnan, ha kicsit drágább is. Mert ha megáll a kóceráj, az az igazi bukó, nem az, hogy 600km-ről kell venni. Egy pillanatig én is elgondolkodtam, hogy a francba éri meg egyáltalán idefuvaroztatni, aztán erre is meglett a megoldás, ugyanitt visszarak a kocsi takarmánnyal, aztán viszi vissza. Duplabuli.
Válasz ..,-:) #11392. hozzászólásáraLejön az etanol, az üzemanyag miatt az is most jó áron megy. Van még száraz takarmány magas fehérjével, kukoricaolaj, rost, meg a szemét megy biogázba, azt elégeti a gyár, annak a maradéka meg talajjavító. Az utolsó porszem is eurot ér.
Egyébként a 2/3 része visszakerül a mezőgazdasági termelésbe.
Válasz Bekre Pál #11402. hozzászólásáraEgyébként van amikor traktor is megfordul de ritkán. Inkább aratás időben akkor még Csongrád/Békésbol is hordják. Após ott rakodó gép kezelő, szokott mondani érdekes dolgokat. Volt olyan leboritotta a traktoros a kukoricát és szó szerint folyt belőle a víz

. Szóval vannak fura figurák
De olyan is volt hogy jött egy kis suhanc gyerek traktorral 2 pótkocsival. Mondta neki após itt már nem fér a kukorica kerülje meg a csomót és öntse a csomó másik oldalára. Addig elment megrakni egy kocsit pellettel. Amikor visszatért látta hogy beleboritotta az esővíz csatornába, utólag azt mondta azt hitte az a garat
Válasz Gatti #11400. hozzászólásáraSebaj, majd megveszik a tőkések ócsított Huf-ért...
Válasz Soma123 #11399. hozzászólásáraPontosan, nincs semmi baj a kötéssel addig, amíg az a kereskedő nyugodt álmát garantálja a paraszt kockázatára. Ha fordul a kocka, rögtön spekuláns rohadék lesz a termelőből. 2018-ban kötöttem utoljára - 10 hónappal napra betakarítás előtt, biztosra akartam menni. Megtanultam a leckét.
Válasz Bekre Pál #11397. hozzászólásáraAzt mondták télen hogy nem veszik a drága magyart inkább hozhatják román/ukránbol. Meg a trigoval se hosszabbítottak szerződést. Sok román kamion hordja.
Válasz ..,-:) #11392. hozzászólásáraEzt írtad:
"1,3 millió tonna kukoricán 39Mrd-t kaszáltak a tulajok"
Első olvasásra arra gondoltam akkor minden paraszt tökig tele zsével. A termény tulajdonosa viszont a gabonakereskedő is aki megveszi és továbbadja az árút. És ez reálisabb kép mert pl környezetemben mindenki lekötötte a kukoricát a tavalyi évben 5-60.000Ft/t áron és az aszályos időjárás miatt örültek a gazdák ha annyi termett mint amennyit lekötöttek. Betakarításkor meg 106.000 volt az ára később meg 120.000. Akkor lehet számolgatni ki mennyit hogyan keresett. Nyílván a kereskedő teszi a dogát félreértés ne essen, de akkor ne verje senki a tam-tamot, hogy kevés a terményszerződés. Eegyébként a 2020 évben is ugyanez a tendencia volt csak a szerződéses árak még lellyebb voltak a felvásárlási ár is kevesebb volt. Szóval ez a két év duplaszopás volt a termelő-szerződőfélnek)
Válasz ..,-:) #11395. hozzászólásáraÉrdemes elolvasni a hozzászólásokat is! Elég egyoldalú, és nem éppen az ukránokat dícsérő...
Pedig ATV-s hátterű...
Válasz Gatti #11387. hozzászólásáraNem keresnek hónapok óta, szerintem megvannak az importból. Sebaj, egyszer az is elfogy, de nyers se lesz az idén, hála a kegyes időnek

Egy dolog biztos: amíg 1 fillérrel is olcsóbb az import a magyar paraszt terményénél, addig azt veszi az ipar. Májusban eladhattam volna az összeset kb. 120e-ért, de nem volt sürgős. Ahogy elnézem az idei kilátásaimat, max. féltermésre számíthatok. A kettő évet összeadva és átlagolva lehet kijön majd egy közepes év árbevétele, ez van
.
Válasz ..,-:) #11393. hozzászólásárahttps://www.facebook.com/atv.hu/videos/542698640732689/?extid=CL-UNK-UNK-UNK-UNK_GK0T-GK1C&ref=sharing
Válasz ..,-:) #11393. hozzászólásáraNa ezt nem sikerült átmásolni…..
Válasz Bigyófelügyelő #11386. hozzászólásárahttps://fb.watch/dF_5CPs52X/?fs=e&s=cl
Válasz Gumóka #11383. hozzászólásáraMost olvastam, hogy durván 1,3 millió tonna kukoricán 39Mrd-t kaszáltak a tulajok……..és ez meg nem is jó, mert a drágulások miatt ez csak asszem az 1/3-a, mint szokott lenni…….kemény…..

Akkor ha jól tippelek tonnánként 30.000.- marad meg tisztán !?
Kukorica felvasaralasi ar 115.00, mai ar, Bekes megye. Orszag mas felen hogy alakul?
Válasz Gatti #11387. hozzászólására100 at akartam írni
Válasz Gumóka #11374. hozzászólásáraszerinted ez miért van? nem lehet mégis elfogyott a tavalyi aszályos termés, hát még az idei lásd Békés megye...
Válasz Bigyófelügyelő #11386. hozzászólásáraÉs az is csak addig fog működni, míg nem lesz olyan vasút vonal, ami a fegyver szállítással is érintett. Mert ha van/lesz ilyen, előbb-utóbb célpont lesz. (Nyilván nem Záhony közvetlen közelében, de az ország belső részén bárhol keresztezhet "fegyver" vasúti vonalat)
Válasz 5465 #11381. hozzászólásáraTiszapüspökinél is megvan a napi 200 van amikor több. Rengeteg kukoricát feldolgoznak.
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraUkrán tengeri? Hogy? Honnan? Elmondta a múltkor egy MÁV illetékes hogy max. 750-1000 tonna / nap a max kirakodási kapacitás... Lehet osztani szorozni de ha csak az év minden napján kukorica jönne be záhonynál akkor 3-4 millió tonna kukorica jöhetne be de ez képtelenség mivel sok minden más is jön... Másrészt a vízi szállítás nem megy, csak vonaton pedig képtelenség brutál mennyiséget kihozni plusz utána kamionozni..
Válasz Gumóka #11383. hozzászólásáraAzt hova viszik ha jelenleg az üzemanyagba nem raknak.? Vagy igen? Vagy tárolja ha nem lesz üzemanyag? Van olyan hely ahol 6emelet magasságban van a kopott autogumi. Vagy 5hektáron. Az is arra vár,hogy valaki nnyálcsorgatva elvigye alapanyagnak?
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraHát ameddig nincs cső a száron addig szerintem senki ne spekuláljon mert felér egy Tippmixel. Oktoberig itt már bármi előfordulhat. Ha egyáltalán lesz gáz. Annyi emennyi kell. De mennyiért? Ki fizeti ki? Mikor? A gázolaj szarakodás csak hab a tortán. Meg lehet ugy csusztatni az aratást ,hogy Márciusban is a vadak eszik. Valahogy bedült az egész . Pedig még csak nyár van.
Válasz 5465 #11381. hozzászólására5 éve váltottam pozíciót a gyáron belül, akkor még a terményes részleget erősítettem, akkor darált óránként 120 tonnát ki, azóta 3x akkora lett a gyár, nem tudom, most mekkora az igény, de naponta 1600-1800 m3 etanol készül. 4 garaton vesz át, hétvégén meg nincs átvétel. Ezt a 6000-t 5 éve is átvette, lehet most több.
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraÉn másképp látom.
Az az ukrán kukorica (búza, napraforgó, stb) hiányzik a világpiacról, és vasúton a korábbi tengeri forgalom 10-15%-a tud csak menni.
Szóval nem félek attól, hogy ránk rohad…
Válasz Gumóka #11374. hozzászólásáraNaponta 240 kamiont tud fogadni a gyár???
Az nem gyenge…
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraLogikus gondolkodás. Hasonlóan látom én is. Számíthatunk hogy aratásra bedől ill lejjebb lesz a gabona ára. Akkor marad a kivárás. Viszont a nitrogén sem egy elhanyagolható dolog míg kapható . Ahhoz viszont pénz kell. Na majd látjuk.
Válasz .Richard. #11378. hozzászólásáraNem mernék jósolni. De egy biztos: a tengeri blokád miatt itt a nyakunkon az ukrán tengeri. Szóval lehet spekulálni, de ha a hazai nagyok beütemeznek/bekészleteznek, akkor már csak a csodavárás/tőzsdei manipuláció verheti fel az árat. Meglátjuk.
Válasz Bekre Pál #11377. hozzászólására150res kukoricábol mennyi megy le száritással?minimum 60ezer?
Válasz Soma123 #11375. hozzászólásáraMost kezd már lassan derengeni a parasztoknak: ha kötsz, magad ellen fogadsz.


2018 végén kötöttem utoljára HO forgót 100e-ért, 600t-t, amit aztán 7 hónappal betakarítás után 147e-ért tudtam volna eladni. Egy új 150LE JD akkori ára volt a diffi. Mivel a gabonákat + kukit nem fizette meg a piac, ebben láttam csak a megoldást akkoriban. Vetésszerkezetet tönkretettem a kapzsiság miatt, és keservesen megtanultam a leckét.
Idén nagyon pengének kéne lenni, egyelőre kivárok. Jelenlegi költségszinten a búzának 160-180e Ft/t körül kéne lennie. Forgó 350-400e, kukorica 140-150. De akkor már féltermésnél se rogyna be a paraszt, ez meg rajtunk kívül senki se akarhatja, nemigaz?
Trigo ma 10300, vicc! (Ó kukorica)
Szóval a gazdák nem akarták eladni a terményt ez a gond. Mi lehet az oka?biztosan nem az, hogy a kupecok az elmúlt években többet keresnek a terményen mint a termelők?! fél áron szerződtünk az elmult 2évben azaz feléért adtuk el a terményünket aki szerződött. Vegyék meg az ukrántól vagy bánom is én kitől. A legjobb lenne ha saját maguknak megtermelnék.