Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáraHoHo!!!!
Ezzel mis így jartunk amíg valami tengelyt is lenem csereltúnk...
Ez volt a gyengepontja meg a razóasztal karok...
Ezért adtam el!
Valaki járt már úgy hogy el kezdett melegedni a motor?közuton mikor hoztam haza dombnak felfele felment 95 fokra meg aratás közbe se megy le 90alá..megnéztem a termosztátot hát egy darab sincs benne 3 éve nálam így ment és most az aratás végén elkezdte ezt csinálni.hütőt kipucoltam rendesen átlátni rajta és mégis.víz sose fogy belőle.jelenleg most vizel van feltöltve
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólására72-őt kérdezd anno valamikor ő is szívott ezzel. Ősszel én is cseréltem de csak mert szér volt szedve más okból. Csapágy persely ki, újak be és kész. Összeraktuk ment tovább. De már nem emlékszem a részletekre. Valami olyasmi a lényeg, hogy nem legyen megfeszítve a csapágy oldalra hanem magától álljon be a helyére. Semmi járatás aztán meghúzás vagy ilyenek. Kint volt a motor meghúztunk mindent fixre és úgy raktuk be, indítás után már nem nyúltunk hozzá. Ha nagyon remeg a motor annak járja a végére nehogy főtengelytörés legyen belőle. Főtengely végén a szíjtárcsa alatt lévő rezgéscsillapító tárcsa tud ilyen remegést produkálni talán illetve a 8,4es motorokon a főtengelyt is eltöri. 7,4es motorokra ez nem jellemző. Vagy esetleg motortartó gumibak nincs beülve. a Cséplőszíj szépen fut rajta?
Válasz lakatos gabesz #2431. hozzászólásáraÉn sem húztam le a lenkereken a vsavarokat. Összeraktam a tengely végét forgatás közben központosra állítottam be és ezután húztam le a csavarokat.
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáraKeresd fel Lengyel Attilát a start agronál mert ő benne profi!
Valami olyan van, hogy a csapágyat nem kell beütni fenékig hanem felrakáskor a lemeznek kell azt behúznia, meg a csavarokat nem kell koppra húzni csak motor megforgatása után.
Válasz szanberg #2430. hozzászólásáraTudsz esetleg ajánlani egy szervizest?mert egy már volt ki ő is összerakta de ugyan az.egy ismerős aki a mezőhegyesi ménesbirtokba ezeket a kombájnokat hajtotta szerelte azt mondta ha nagyon remeg a motor is lehet főtengely csapágy és azért veri szét.....hát remélem nem ilyesmi lesz
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáraBeszélj a szervizesekkel, mert ennek megvan a teknikája hogy kell össze rakni faszán!
Nekem annó nem volt vele bajom de hallottam hogy más is szívott ezzel.
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáranem értek hozzá, de akkor másik irányba a motor tartó bakok, rezoncsövek, egyebek? nem lehet, hogy motor csak errefelé tudja kimozogni magát?
Valaki járt már így?a motor végén a harangba lévő rezonátor lemez kiszakadt?rendeltem ujat összeraktul harangba a nagy csapágyat kicseréltem meg a központositó műanyag perselyt is.egy darabig megy aztán rezonál a szijtárcsa is meg a végén a cséplő kapcsoló kar amit a vilanymotor tol ki.már harmadszor veri ki a csapágyat meg a perselyt a lemeznek még semmi baja.nem tudja valaki mi lehet a baj?
Válasz lakatos gabesz #2426. hozzászólásáraVettem teknikai furatos nyers lánckereket és leszúrtuk a gyárit az agyról, majd össze ótottuk az újjal. Előtte áttételt számoltam persze, de megsúgom, nem tudsz elég nagyot feltenni rá. A behajtó tengelyek, illetve ezen lánckerekek körül kivágtam az összekötő lemezt is az asztalon és magasabbra lett hegesztve, hogy elférjen a nagyobb lánckerék.
Válasz manmanusz #2410. hozzászólásáraValaha volt 475-ösöm, kiment a világból. Szépen dolgozott, 514-et lekörözte.
Alkatrész viszont csak gyári, semmi nem passzolt bele.
Válasz lakatos gabesz #2422. hozzászólásáraHali!
Nekem van két lánckerekem oros asztalhoz!
Mikor vettem a T670-est cserélnem kellett, mert lassú lett volna azzal az áttétellel.
Válasz lakatos gabesz #2422. hozzászólásáraElőször 3-4-el mert lassú volt az asztal.
Claasra volt áttételezve és a fergának sokkal kevesebbet forgott a kihajtása
Aztán meggyorsítottam, utána sem volt szerintem tökéletes de 7körül szépen tudott aratni
Válasz MrPoke #2413. hozzászólásáraValamikor úgy szólt a fáma ezen, hogy persze az állókések lehajtva, forgó késekből minden második levesz, fordulatszám lecsökkent, meg valami ponyva volt, hogy védje a felverődő csutkákat.
Ládák elég erősek ezeken a gépeken főleg a végük, vastag a lemez nem bili az anyag szerintem azzal nem lesz gondod. A szalma tömődés jelző meg úgysem működik rendesen(mikor bejelez akkor már medve van, bocs:-) hát verje szét ha akarja
Válasz medikus #2414. hozzászólásáraPersze.... Aztán meg küzdjek a rendekkel..... Inkább minden évben újracsinálom minthogy ne tudja a kombájn után azonnal vetni direktbe...
Mf 34-40 szérián min kellene alakítani, hogy a szalmaszecskázó ne verje szét magát kukoricában, napraforgóban? (állókések le vannak hajtva)
Fenéklemez kiszakadt, meg a tetején felpúposította. De főleg a ládák végét féltem, meg a szalma eltömődés jelzőt. Szerencsére talán az még megúszta.
Válasz lakatos gabesz #2408. hozzászólásáraÉrtem!Szóval az hogy ki milyen beállítással megy,az nem biztos hogy neked is jó!!Ezért mindig neked kell megtalálnod a megfelelő beállítást!Hiába kapsz egy pontot,az annyit ér,mint a gépkönyvben az alap beállítás!Így azt is alkalmazhatod!
Válasz medikus #2406. hozzászólásáraIgen kezdő vagyok még!van mit tanulnom nem szégyenlek kérdezni!inkább kérdezek kiváncsi vagyok ki hogyan és miért ugy csépel.bocsánat ha hülyeségeket kérdezek de kezdő vagyok még.
Köszönöm szépen a válaszaitokat.én árpaban 5ös állásba állitotam 4be kicsit volt benne törtszem.a rostákon nyitottam mert hátul mindig folyt a rostáknál ki inkább a jobb oldalt folyt le a ventilátorhoz.
Válasz MrPoke #2402. hozzászólásáraToklászoláshoz 2db ot kell berakni az elejébe. Ezt írja a könyve. A mag leválasztás nem itt zajlik szóval nem para a felület csökkenése.
Válasz MrPoke #2397. hozzászólásáraAkkor az megy mint a szél! Azokon az 5.4-es volt legtöbb esetben, 38-40-en meg a 6.2
Nagyon komoly cséplés teknikája van neki, én szerettem a38-ast.
Válasz MrPoke #2398. hozzászólásáraSzallagfűrész lapból vágtunk bele annó, az keményebb mint a laposvas. Még ez is belegyógyult, alig bírtam kihúzni belőle...
Válasz MrPoke #2398. hozzászólásáraMilyen az a toklaszolo lemez? Amit baloldalról kell betolni a kosarba a "dinyeszeletnél"? Mert azt lucernahoz herehez haaznaljuk, hazi gyartmany, sima lemezcsik fül hajtva a vegere, hogy kiszedeskor legyen rajta fogas mert bele tud szorulni. Nagy szemtömegnél nem tudom mennyire jó a kosar ateresztő felületet csökkenteni. Gyarilag csak az első pár szegmenst zarja le. Lucnal telepakoltuk, minden szegmenshez raktunk amihez hozzafertünk talan az utolsib1-2 maradt ki. De olyankor szinte az összes szem a ládákra megy szerintem. 1 tonnas herénél nem gond de mikor 4to+ magot kell vissza csurgatni a ládákról akkor mar lehet baj lenne.
Válasz jamo #2396. hozzászólásáraItt én arra törekszek minnél szemetesebb legyen fixen vonják a 2-3% ot szemétre. Nagy szél nagy rosta nyílás hadd menjen át rajta a levegő.
Toklászra toklászoló lemezeket kellene berakni a dobkosárba sajnos nekem ilyen nincs, de jövőre kitalálok valami egyszerű megoldást. A gyári bonyolult.
Válasz lakatos gabesz #2392. hozzászólásáraTegnap ketes dobkosar allassal vagtam, az volt a vevő kérése, hogy veletlenül se legyen toklaszos. Dob 1050 körül es a szel is, 4tonnasba nagyon oldalgosba csurgatott a rostan a mero szerint de utanna nezve bőven elfogadhato mennyiseg volt mögötte. 7tonnasnal laposba jol ment ha 4km/h fölé toltam neki akkor a ládán kezdett el csorgatni. Csak derekba vagtam a szárát nem borotvaltam, csak ahol dőlve volt.
4es dob állás. Bár ezen húznom kellet eggyet.
1000 dobfordulat
800-900 szél
Rosták félig nyitva.
Így lehet neki bökni rendesen, ha tisztára kell zárj picit a rostákon.
2641 hozzászólás
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáraHoHo!!!!
Ezzel mis így jartunk amíg valami tengelyt is lenem csereltúnk...
Ez volt a gyengepontja meg a razóasztal karok...
Ezért adtam el!
Valaki járt már úgy hogy el kezdett melegedni a motor?közuton mikor hoztam haza dombnak felfele felment 95 fokra meg aratás közbe se megy le 90alá..megnéztem a termosztátot hát egy darab sincs benne 3 éve nálam így ment és most az aratás végén elkezdte ezt csinálni.hütőt kipucoltam rendesen átlátni rajta és mégis.víz sose fogy belőle.jelenleg most vizel van feltöltve
Válasz szanberg #2436. hozzászólásáraSikerült a számát megszereznem attilának elmondta hogy kell összerakni és azóta jó lett!
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólására72-őt kérdezd anno valamikor ő is szívott ezzel. Ősszel én is cseréltem de csak mert szér volt szedve más okból. Csapágy persely ki, újak be és kész. Összeraktuk ment tovább. De már nem emlékszem a részletekre. Valami olyasmi a lényeg, hogy nem legyen megfeszítve a csapágy oldalra hanem magától álljon be a helyére. Semmi járatás aztán meghúzás vagy ilyenek. Kint volt a motor meghúztunk mindent fixre és úgy raktuk be, indítás után már nem nyúltunk hozzá. Ha nagyon remeg a motor annak járja a végére nehogy főtengelytörés legyen belőle. Főtengely végén a szíjtárcsa alatt lévő rezgéscsillapító tárcsa tud ilyen remegést produkálni talán illetve a 8,4es motorokon a főtengelyt is eltöri. 7,4es motorokra ez nem jellemző. Vagy esetleg motortartó gumibak nincs beülve. a Cséplőszíj szépen fut rajta?
Válasz lakatos gabesz #2431. hozzászólásáraÉn sem húztam le a lenkereken a vsavarokat. Összeraktam a tengely végét forgatás közben központosra állítottam be és ezután húztam le a csavarokat.
Nem tudom az új számát, nekem is a régi volt meg de Ő maradt fergusonos így elment a kubotától...
Start Agro kft-től hívj fel valakit, honlapjukon vannak telefonszámok, lehet övé is ott van már.
Válasz szanberg #2432. hozzászólásáraElérhetőséget esetleg tudsz nem találom a neten...két katánál találtam rá számot de nem jo a szám
Válasz szanberg #2433 hozzászólás
Másik oldalon hogy érted?
Válasz lakatos gabesz #2431. hozzászólásáraMásik oldalon nincsen rezgéscsillapító a főtengelyen?
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáraKeresd fel Lengyel Attilát a start agronál mert ő benne profi!
Valami olyan van, hogy a csapágyat nem kell beütni fenékig hanem felrakáskor a lemeznek kell azt behúznia, meg a csavarokat nem kell koppra húzni csak motor megforgatása után.
Válasz szanberg #2430. hozzászólásáraTudsz esetleg ajánlani egy szervizest?mert egy már volt ki ő is összerakta de ugyan az.egy ismerős aki a mezőhegyesi ménesbirtokba ezeket a kombájnokat hajtotta szerelte azt mondta ha nagyon remeg a motor is lehet főtengely csapágy és azért veri szét.....hát remélem nem ilyesmi lesz
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáraBeszélj a szervizesekkel, mert ennek megvan a teknikája hogy kell össze rakni faszán!
Nekem annó nem volt vele bajom de hallottam hogy más is szívott ezzel.
Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólásáranem értek hozzá, de akkor másik irányba a motor tartó bakok, rezoncsövek, egyebek? nem lehet, hogy motor csak errefelé tudja kimozogni magát?
Valaki járt már így?a motor végén a harangba lévő rezonátor lemez kiszakadt?rendeltem ujat összeraktul harangba a nagy csapágyat kicseréltem meg a központositó műanyag perselyt is.egy darabig megy aztán rezonál a szijtárcsa is meg a végén a cséplő kapcsoló kar amit a vilanymotor tol ki.már harmadszor veri ki a csapágyat meg a perselyt a lemeznek még semmi baja.nem tudja valaki mi lehet a baj?
Válasz lakatos gabesz #2426. hozzászólásáraVettem teknikai furatos nyers lánckereket és leszúrtuk a gyárit az agyról, majd össze ótottuk az újjal. Előtte áttételt számoltam persze, de megsúgom, nem tudsz elég nagyot feltenni rá. A behajtó tengelyek, illetve ezen lánckerekek körül kivágtam az összekötő lemezt is az asztalon és magasabbra lett hegesztve, hogy elférjen a nagyobb lánckerék.
Felső kardános volt a miénk amúgy.
Válasz szanberg #2423. hozzászólásáraNekem is ez a probléma max 5kmt bir.
Gyorsitani kellene.
Válasz manmanusz #2410. hozzászólásáraValaha volt 475-ösöm, kiment a világból. Szépen dolgozott, 514-et lekörözte.
Alkatrész viszont csak gyári, semmi nem passzolt bele.
Válasz lakatos gabesz #2422. hozzászólásáraHali!
Nekem van két lánckerekem oros asztalhoz!
Mikor vettem a T670-est cserélnem kellett, mert lassú lett volna azzal az áttétellel.
Válasz lakatos gabesz #2422. hozzászólásáraElőször 3-4-el mert lassú volt az asztal.
Claasra volt áttételezve és a fergának sokkal kevesebbet forgott a kihajtása
Aztán meggyorsítottam, utána sem volt szerintem tökéletes de 7körül szépen tudott aratni
Válasz szanberg #2421. hozzászólásáraKukoricába mennyivel tudtál az orosal menni?
Válasz lakatos gabesz #2420. hozzászólásáraNekem volt 38-on Oros 6011 adapter
Oros kukorica adaptert használ valaki massey kombájnhoz?
650/75R32 -es felnit keresek pót keréknek.
Valakinek ötlete?
Sziasztok! Féket teszem rendbe de beleutköztem egy problémába a féknyereg dugattyú porvédője 45000ft+áfa valaki talált rá megoldást aki cserélte?
Válasz MrPoke #2413. hozzászólásáraValamikor úgy szólt a fáma ezen, hogy persze az állókések lehajtva, forgó késekből minden második levesz, fordulatszám lecsökkent, meg valami ponyva volt, hogy védje a felverődő csutkákat.
Ládák elég erősek ezeken a gépeken főleg a végük, vastag a lemez nem bili az anyag szerintem azzal nem lesz gondod. A szalma tömődés jelző meg úgysem működik rendesen(mikor bejelez akkor már medve van, bocs:-) hát verje szét ha akarja
Válasz medikus #2414. hozzászólásáraPersze.... Aztán meg küzdjek a rendekkel..... Inkább minden évben újracsinálom minthogy ne tudja a kombájn után azonnal vetni direktbe...
Válasz MrPoke #2413. hozzászólásáraNem kellene használni!
Mf 34-40 szérián min kellene alakítani, hogy a szalmaszecskázó ne verje szét magát kukoricában, napraforgóban? (állókések le vannak hajtva)
Fenéklemez kiszakadt, meg a tetején felpúposította. De főleg a ládák végét féltem, meg a szalma eltömődés jelzőt. Szerencsére talán az még megúszta.
Válasz csoppika #2411. hozzászólásáraMelyik típus lehet? Bogár motoros...zsákolós. Ha magtartályos lenne, pályáznék rá
Kincsesbánya
Üdv! 410-es Fergusonról van véleménye valakinek? Vagy csak úgy általában a régi kis MF kombáknokról, az is segítség lenne. Köszönöm!
Válasz lakatos gabesz #2408. hozzászólásáraÉrtem!Szóval az hogy ki milyen beállítással megy,az nem biztos hogy neked is jó!!Ezért mindig neked kell megtalálnod a megfelelő beállítást!Hiába kapsz egy pontot,az annyit ér,mint a gépkönyvben az alap beállítás!Így azt is alkalmazhatod!
Válasz medikus #2406. hozzászólásáraIgen kezdő vagyok még!van mit tanulnom nem szégyenlek kérdezni!inkább kérdezek kiváncsi vagyok ki hogyan és miért ugy csépel.bocsánat ha hülyeségeket kérdezek de kezdő vagyok még.
Válasz medikus #2406. hozzászólásáraLehet azért mert az is. De nincs ezzel semmi gond, ha kérdez akkor tanul és inkább a más kárán mint a sajátján.
Válasz lakatos gabesz #2405. hozzászólásáraOlyan kérdéseket teszel fel,mint egy kezdő!!
Repcét valaki vágott már vele és milyen beálitással meg mekkora sebeséggel szabad benne haladni.
Köszönöm szépen a válaszaitokat.én árpaban 5ös állásba állitotam 4be kicsit volt benne törtszem.a rostákon nyitottam mert hátul mindig folyt a rostáknál ki inkább a jobb oldalt folyt le a ventilátorhoz.
Válasz MrPoke #2402. hozzászólásáraToklászoláshoz 2db ot kell berakni az elejébe. Ezt írja a könyve. A mag leválasztás nem itt zajlik szóval nem para a felület csökkenése.
Válasz jamo #2399. hozzászólásáraAz lessz az.
Válasz MrPoke #2397. hozzászólásáraAkkor az megy mint a szél! Azokon az 5.4-es volt legtöbb esetben, 38-40-en meg a 6.2
Nagyon komoly cséplés teknikája van neki, én szerettem a38-ast.
Válasz MrPoke #2398. hozzászólásáraSzallagfűrész lapból vágtunk bele annó, az keményebb mint a laposvas. Még ez is belegyógyult, alig bírtam kihúzni belőle...
Válasz MrPoke #2398. hozzászólásáraMilyen az a toklaszolo lemez? Amit baloldalról kell betolni a kosarba a "dinyeszeletnél"? Mert azt lucernahoz herehez haaznaljuk, hazi gyartmany, sima lemezcsik fül hajtva a vegere, hogy kiszedeskor legyen rajta fogas mert bele tud szorulni. Nagy szemtömegnél nem tudom mennyire jó a kosar ateresztő felületet csökkenteni. Gyarilag csak az első pár szegmenst zarja le. Lucnal telepakoltuk, minden szegmenshez raktunk amihez hozzafertünk talan az utolsib1-2 maradt ki. De olyankor szinte az összes szem a ládákra megy szerintem. 1 tonnas herénél nem gond de mikor 4to+ magot kell vissza csurgatni a ládákról akkor mar lehet baj lenne.
Válasz jamo #2396. hozzászólásáraItt én arra törekszek minnél szemetesebb legyen fixen vonják a 2-3% ot szemétre. Nagy szél nagy rosta nyílás hadd menjen át rajta a levegő.
Toklászra toklászoló lemezeket kellene berakni a dobkosárba sajnos nekem ilyen nincs, de jövőre kitalálok valami egyszerű megoldást. A gyári bonyolult.
Válasz szanberg #2394. hozzászólásáraIgen, 4,2 és egy 34rs
Válasz jamo #2395. hozzászólásáraRostak felső kb 12mm.toldat egy lehelettel nagyobb. Also kb 8mm.
Ráérősen mentünk 3,5-4km/h. Szép tisztán dolgozott.
Válasz lakatos gabesz #2392. hozzászólásáraTegnap ketes dobkosar allassal vagtam, az volt a vevő kérése, hogy veletlenül se legyen toklaszos. Dob 1050 körül es a szel is, 4tonnasba nagyon oldalgosba csurgatott a rostan a mero szerint de utanna nezve bőven elfogadhato mennyiseg volt mögötte. 7tonnasnal laposba jol ment ha 4km/h fölé toltam neki akkor a ládán kezdett el csorgatni. Csak derekba vagtam a szárát nem borotvaltam, csak ahol dőlve volt.
Válasz MrPoke #2393. hozzászólásáraEz mekkora asztal? 4 méteres?
Válasz lakatos gabesz #2392. hozzászólásáraAmit a monitorja mutat az jó.
4es dob állás. Bár ezen húznom kellet eggyet.
1000 dobfordulat
800-900 szél
Rosták félig nyitva.
Így lehet neki bökni rendesen, ha tisztára kell zárj picit a rostákon.
Árpába masseykombájnal ki milyen beálitással dolgozik?gobdolok itt dobfordulatra a a ventilátor és a rostákra .
Válaszotokat előre is köszönöm