Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR408.16 FtUSD395.88 FtCHF434.22 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Egyetértek, felénk is a 155lovas 7,7to traki gyakran kevés a 3tengelyes pót elé... ami búzával fullon rakva 25to brutto. De akkor már van olyan aszfaltozott part ahol összkerék difizárba pattogva húzza fel éphogy. Tarlóról lehúzni meg csak lejtnek vagy laposon lehet száraz időbe is, kicsi part és már meg is állt a mutatvány. Napraforgóval rakva akkor max 19to bruttóba fut. Na az a határeset, azzal is küzd itt-ott de azért nagyjából elhúzza mindenhol ahol szükséges.
Sík területen, homokba sem. A kis 105 lovassal 100q cucc volt fent a nagy kocsin rozsbol, nem bírtam lehuzni a tarlóról. Szélesebben járnak ezek a nagy kocsik mint a trakik amik ugye a sorközművelésre is be vannak lőve, és folyamatosan bakháton húzod őket. Nincs elég súly, megáll előtte és elássa magát még egy lazább földúton is. Az MBP meg leszalad hídig a lazába, azt se tudja meg se mozditani. Kocsizáshoz is illik egy 160 Le körüli gépet befogni ugy gondolom, főleg ha rendesen rakva jár az ember.
Nálunk ez a tapasztalat.
Na így merje az ember megosztani a tapasztalatokat, pl. ha elromlik valami. Mindjárt le lesz oltva.
Nem mondanám magamat nagy Ferga rajongónak, az ismeretségemben ami található, nem mondhatnám, hogy nagyon ámulatba ejt, de ennek ellenére szarnak se tartom őket. Tulajdonképpen egyetlen márkát sem favorizálok, amikor gépvásárlás van soron, az aktuálisan legjobbnak tűnő vételt keresem, ami sok szempontból áll össze. Többnyire az idő igazolja, hogy jó döntés született, de nyúltam már mellé.
Elromlott egy Ferga? Na és? A Merci szervizekben is rossz kocsikat látni, a JD topikban is szóba kerül egy-egy hiba, és akkor még - ahogy azt hiszem, Claastra írta - az éjszaka javítgatós, mert az "enyém sosem romlik el" esetekről nem is tudni.
Engem ilyen esetekben inkább az érdekelne, hogy lehet-e tudni, mi ette meg, és hogyan, mennyiből, kivel volt érdemes megcsinálni.
Nahát. (Ezt most jól megmondtam.)
Válasz #18617. hozzászólásra
nálunk is próbáltak erőlködni 100-110 lovas gépekkel a 16+ tonnás kocsikkal.
Az első gödörig vagy tócsáig szokott működni a történet.
Szerintem a 4 hengeres gépek erőátvitelét nem 20-30 tonnás vontatmányokhoz tervezték.
A 155-ös nyuszival én 30 körüli tömegeket húzok 7 éve, de még nem ment eddig széjjel semmi benne.
ugyan már eddig szerencséd volt, az mtz vel is lazítanak szántanak grúberoznak, azt nem vitatom hogy használ a gépeknek a kemény meló de azért ez mindent megkapot ugyan úgy, szűrők gyári olaj minden rendesen, szerintem a felénk tapasztalható kemény földek strapálják le, még egy két év és lesz egy nagytesója!
Azért köszi.. Cserélgettem bennük gumigyűrűt, van benne vagy 6 is. De nem sokat bírta. Tudom eléggé bovli ez az egész, úgy kell kitépkedni, semmi tehermentesítő, közben egy csomó olaj elfolyik
Most hirtelen nem emlékszem de nem volt olcsó és eléggé gyenge minőségű.
A nagy fergákon hibátlan az összes pedig sokkal több üzemórák vannak bennük és sokkal többet vannak használva a csatlakozói is szerintem. csak azokon jobb cuccok lehetnek.
Az előbb figyeltem hogy írtad cseréltétek az 5455 kiadószelepeket, mennyibe fáj mostanság 1 ilyen? Nekem is nyomatja rendesen...Az én gépemben 6300 óra alatt van valamivel, és mindenes a gép, csak apróságok jöttek elő rajta
Érdekes a mienkben 4000óra van, 09-10-és11-ben folyamatos váltóműszakban szántott, 12-13-ban már nem csak nappal egy safőrrel, mindent megcsinál, általában Misi de ha úgyvan bármelyikünk is hajtja nem egy ember, igaz karbantartás még nem csúszott rajta egy órát sem...
Aztán nekem még csak az első kardán csapágyai kezdtek el hangoskodni szárazon futni, ami a gép hasa alatt van szabadon két síma Y csapágy nem zsírozható. Persze árvízben napokig kabinig érő vízben járt meg mi minden nap átjárunk a folyón a telephely mögötti átjárón tudod mindig vízbe ér aztán lehet ez is rásegített, de a lényeg, hogy párezer Ft-os javítás volt rajta mindössze, ja meg hátul a hidraulika csatlakozókból vagy kétpárat cseréltünk mert eresztett, de ennyi.
Igaz mi a kis traktorral nem lazítózunk, nem grubberozunk nem reptillezünk, nem szántunk 4fejjel, nem tolunk simítót húzunk boronát egyszerre, nem húzunk 20tonnás kocsit... mert kis traktorról beszélünk MTZ-t kiváltó gépről.
üdv, igen kell cserélni a hüvelyeket mert volt kis lógása a csapnak, mi rendszeresen zsíroztuk, úgy ahogy te is fronthidróval felemelve mert akkor jobban is vette a zsírt, nem volt berohadva, és mégis kiment :(
Ha a kúpkerék csapágyad ment ki,az valószínű azért volt meg lóg a királycsapod. Én úgy szoktam zsírozni,h a frondhidróval megemelem és úgy nyomom neki. Ha simán zsírzod,megy mindenhova zsír,csak oda nem ahova kell. Nekem is 3000 óra van benn,de nem lóg egyáltalán.
Csak az eros gep képes a csapqgyakat szetnyuzni a szaervizes azt mondta hogy a rapiddos gepek szoktwk ilyet cssinalni, egyébként szanberg pont te mondod hogy gepgyipkos ? Hecikem 3000 űz óra körül van benne, az even kegyetlentalajokat hagyott maga utan a sok csapadék, szerintem az tett be neki. Érdekes hogy az olajat is megegette, amit nem is ertunl igazán, szimering is kiment rajta így nem sok olaj maraft bennne, ja és lógott az egesz pedig volt rendszeresen zsirozva a király csap , de itt is komoly javításra szorul, hát csak ennyi tortent ma,
Sajnos ma kiderült hgoy a kicsi ferga első difi csapágya megadta magát :(
el kell ismernem hogy nem ennek a gépnek való a három késes eco lazító!
A tény egyszerű könnyebb munkákra tökéletes és szerintem nincs is tőle jobb de kell ide egy nagy traki három esélyesnek látom
1. 6497 vagy 6495
2. 8250 vagy 8260
3. 7618 vagy 7620
A hosszú téli hónapokban muszály lesz dönteni, és legalább meg lehet lépni a rövidtárcsa kérdését is, mert hát a kicsi 5455 ös fergához a 4 méter túl nagy lett volna a három méteresnek meg nemsok értelmét látom!
Nálam pertokon ki van használva a 155ló a 3 méteres tárcsa előtt. Van ahol csak 10km/h-val bírha húzni. Laposon ha jó a talaj megy 20km/h val is. De 15-18as átlagokat csinálok simán. A bálázón is érezni hogy fogja a trakit ha faxa kemény bálákat akarok csinálni. Nem azt mondom, hogy belenyög de érezni hogy nem üresen szalad ha tele a kamra.
Kombájba 6hengres merci motor van, simán felveszi a fogyasztási versenyt az 514esekkel. 3to búzába 8liter szecskázóval 10alatt kicsivel. Ha 4-5to fölé megy a termés akkor megugrik már kicsit jobban, akkor szecskázóval 13liter körül kéri. De szerintem ez bőven belefér. És ez is inkább azért van, mert kicsi az asztal geometriája és a nagy szalmát nagyon nehezen lehet megetetni vele ezáltal belassul a gép nagyon, az újabb kiadásoknak már 16 centivel nagyobb a konzolcsiga átmérője ha jól tudom.
Szerintem is sok 6 henger ilyen pöcsölös munkához, én még a 4-et is sajnáltam, ezért vettem 3hengereset. Persze a tárcsa miatt kell a 4, de nem biztos, hogy megéri tárcsázni kisebb géppel, mert az akkor csinál szép munkát minél gyorsabban mész, és az erős géppel mehetsz jó gyorsan. Inkább a kardánhajtású gépeknél kell szerintem kis gép, bálázásnál én is izzadtam, hogy 2000-es fordulaton kell üvöltetnem a traktort, gyorsabban nem mehetek, és röpködnek a százezrek gázolajra. Főleg amíg köt a bálázó majd egy percig, a traktor meg áll egyhelyben, üvölt a motor, annyira nincs leterhelve, hogy majd kiugrik a helyéről... Úgyhogy szerintem 3060-70 be gondolkodj, vagy a 300-as szériába.
Na, ma emlegettem egy párszor az omlós földedet. Ma fejeztem be a szántást, de az évad legszottyattabb, fogós, dimbes-dombos, ganyészórókkal megtaposott, "amivelcsaktudszivat" táblájával...
110 lo egy 3 méteres tárcsával nehogy már ne boldogulna el mikor 3,3 asat huzok 85 loval 4 henger csak a sulya miatt sajnálnám meg az ára miatt a rövid tárcsát a trakihoz meg persze mert igyis ugyis tartani kell a háznál egy nehéztárcsát mert a rövidtárcsa csak megpiszkálja a tetejét a talajnak .... igy meg 10-15 centin tudok tárcsázni szárazságba is ....
bálázo is böven elég 4 henger és sokkal kevesebbet eszik .... nekem a kombájnba van 6 hengeres IH motor de megeszi a fejemet mig az 514 esek meg elrohangálnak ifa motorral 4 hengerrel ha jol tudom 12 literekböl addig én 20 felett........
Csak esetleg megfordult a fejemben hogy vennék ha úgy adódik egy 110ló körüli 30xx vagy 31xxes fergát, kisebb munkákra, kaszálás sodrás, permetezés, vetés, műkakiszórás, de azért a 3m carier tárcsával is elboldogulhatna meg a nagypóttokkal, legalább üresen. De ha ugyanannyit eszik majd mind a 155 lovas akkor felesleges beleinvesztálni.
Szerintem a 6hengeres talajon kevesebbet fogyaszt!
és a nagyobb gépek óránként bár többet esznek de sokkal többre is haladnak hektárra vetítve kevesebbet fogyasztanak
De akkor hasonlítsuk a 3070et és a 30 80at. Egyik 90 másik 97 ló 4henger-6henger,343-372Nm. Szóval szite ugyanaz a teljesítmény csak az egyik 2hengerrel több. Mit jelent ez a gyakorlatban?
24427 hozzászólás
Válasz #18626. hozzászólásra
Egyetértek, felénk is a 155lovas 7,7to traki gyakran kevés a 3tengelyes pót elé... ami búzával fullon rakva 25to brutto. De akkor már van olyan aszfaltozott part ahol összkerék difizárba pattogva húzza fel éphogy. Tarlóról lehúzni meg csak lejtnek vagy laposon lehet száraz időbe is, kicsi part és már meg is állt a mutatvány. Napraforgóval rakva akkor max 19to bruttóba fut. Na az a határeset, azzal is küzd itt-ott de azért nagyjából elhúzza mindenhol ahol szükséges.
Válasz #18626. hozzászólásra
Sík területen, homokba sem. A kis 105 lovassal 100q cucc volt fent a nagy kocsin rozsbol, nem bírtam lehuzni a tarlóról. Szélesebben járnak ezek a nagy kocsik mint a trakik amik ugye a sorközművelésre is be vannak lőve, és folyamatosan bakháton húzod őket. Nincs elég súly, megáll előtte és elássa magát még egy lazább földúton is. Az MBP meg leszalad hídig a lazába, azt se tudja meg se mozditani. Kocsizáshoz is illik egy 160 Le körüli gépet befogni ugy gondolom, főleg ha rendesen rakva jár az ember.
Nálunk ez a tapasztalat.
Válasz #18625. hozzászólásra
Nincs baj velük nekem is van ,de egy 4,5-5 tonnás 100lovas traki után a hegyes dombos vidéken nem ajánlom
Válasz #18617. hozzászólásra
Mi baj van a 3 tengelyes pótokkal? Miért nem ajánlod?
Válasz #18623. hozzászólásra
Imrénél a 100 lovas 5455a vezérgép ,sajnos kicsi neki úgy látszik,pedig Fergábol az egyik legjobb választás amúgy
Na így merje az ember megosztani a tapasztalatokat, pl. ha elromlik valami. Mindjárt le lesz oltva.
Nem mondanám magamat nagy Ferga rajongónak, az ismeretségemben ami található, nem mondhatnám, hogy nagyon ámulatba ejt, de ennek ellenére szarnak se tartom őket. Tulajdonképpen egyetlen márkát sem favorizálok, amikor gépvásárlás van soron, az aktuálisan legjobbnak tűnő vételt keresem, ami sok szempontból áll össze. Többnyire az idő igazolja, hogy jó döntés született, de nyúltam már mellé.
Elromlott egy Ferga? Na és? A Merci szervizekben is rossz kocsikat látni, a JD topikban is szóba kerül egy-egy hiba, és akkor még - ahogy azt hiszem, Claastra írta - az éjszaka javítgatós, mert az "enyém sosem romlik el" esetekről nem is tudni.
Engem ilyen esetekben inkább az érdekelne, hogy lehet-e tudni, mi ette meg, és hogyan, mennyiből, kivel volt érdemes megcsinálni.
Nahát. (Ezt most jól megmondtam.)
Válasz #18617. hozzászólásra
nálunk is próbáltak erőlködni 100-110 lovas gépekkel a 16+ tonnás kocsikkal.
Az első gödörig vagy tócsáig szokott működni a történet.
Szerintem a 4 hengeres gépek erőátvitelét nem 20-30 tonnás vontatmányokhoz tervezték.
A 155-ös nyuszival én 30 körüli tömegeket húzok 7 éve, de még nem ment eddig széjjel semmi benne.
Válasz #18616. hozzászólásra
és mindezt mekkora Fergával?
Válasz #18613. hozzászólásra
sorol lyuk csak ezeket sorol lyuk
más dolog hijján igy tél előtt iszapszezonba ......
Válasz #18617. hozzászólásra
megalománia pár ár fődre hahhhh
Válasz #18617. hozzászólásra
Attól, hogy felrakja rá a sárga villogót nem lesz nagyobb traktor mint ami...
MTZ-t kiváltó kistraktor! ennyi! Nyílván többet tud de nem nagygép.
Válasz #18616. hozzászólásra
Még jó,hogy a 3tengelyesről le tudtam beszélni
Válasz #18611. hozzászólásra
Persze hogy mennek az mtz-k is csak nem Fralazzal, 3méteres Duolenttel, 3,5méteres Reptillel, 4fejes ekével!
No mindegy, elkell adni és venni egy nagyobbat ami ezekhez az eszközökhöz való és a 20tonnás pótoshoz.
Válasz #18611. hozzászólásra
Persze hogy mennek az mtz-k is csak nem Fralazzal, 3méteres Duolenttel, 3,5méteres Reptillel, 4fejes ekével!
No mindegy, elkell adni és venni egy nagyobbat ami ezekhez az eszközökhöz való és a 20tonnás pótoshoz.
Válasz #18613. hozzászólásra
szerintem rájött
Válasz #18611. hozzászólásra
Pár év és rájöttök hogy komoly munkára csakis komoly traktorok valók.
Válasz #18611. hozzászólásra
mail?
Válasz #18603. hozzászólásra
ugyan már eddig szerencséd volt, az mtz vel is lazítanak szántanak grúberoznak, azt nem vitatom hogy használ a gépeknek a kemény meló de azért ez mindent megkapot ugyan úgy, szűrők gyári olaj minden rendesen, szerintem a felénk tapasztalható kemény földek strapálják le, még egy két év és lesz egy nagytesója!
Válasz #18609. hozzászólásra
Én is cseréltem az 5465-ön idén kb 4200 óránál de már rég folyt,azt hiszem 90euro + fa volt.
Válasz #18608. hozzászólásra
Azért köszi.. Cserélgettem bennük gumigyűrűt, van benne vagy 6 is. De nem sokat bírta. Tudom eléggé bovli ez az egész, úgy kell kitépkedni, semmi tehermentesítő, közben egy csomó olaj elfolyik
Válasz #18605. hozzászólásra
Most hirtelen nem emlékszem de nem volt olcsó és eléggé gyenge minőségű.
A nagy fergákon hibátlan az összes pedig sokkal több üzemórák vannak bennük és sokkal többet vannak használva a csatlakozói is szerintem. csak azokon jobb cuccok lehetnek.
Válasz #18604. hozzászólásra
10 lyukas az enyém
Válasz #18602. hozzászólásra
Akkor mihamarabb álljon lábra a masina!
Válasz #18604. hozzászólásra
Szanberg!
Az előbb figyeltem hogy írtad cseréltétek az 5455 kiadószelepeket, mennyibe fáj mostanság 1 ilyen? Nekem is nyomatja rendesen...Az én gépemben 6300 óra alatt van valamivel, és mindenes a gép, csak apróságok jöttek elő rajta
Válasz #18595. hozzászólásra
Az olajat akkor égette meg amikor már esztergált a belseje, ha meg folyt megkellett volna nézni a nívó szintet.
Mézga! 6270-80-ban is ilyen híd van nemde????
Válasz #18595. hozzászólásra
Érdekes a mienkben 4000óra van, 09-10-és11-ben folyamatos váltóműszakban szántott, 12-13-ban már nem csak nappal egy safőrrel, mindent megcsinál, általában Misi de ha úgyvan bármelyikünk is hajtja nem egy ember, igaz karbantartás még nem csúszott rajta egy órát sem...
Aztán nekem még csak az első kardán csapágyai kezdtek el hangoskodni szárazon futni, ami a gép hasa alatt van szabadon két síma Y csapágy nem zsírozható. Persze árvízben napokig kabinig érő vízben járt meg mi minden nap átjárunk a folyón a telephely mögötti átjárón tudod mindig vízbe ér aztán lehet ez is rásegített, de a lényeg, hogy párezer Ft-os javítás volt rajta mindössze, ja meg hátul a hidraulika csatlakozókból vagy kétpárat cseréltünk mert eresztett, de ennyi.
Igaz mi a kis traktorral nem lazítózunk, nem grubberozunk nem reptillezünk, nem szántunk 4fejjel, nem tolunk simítót húzunk boronát egyszerre, nem húzunk 20tonnás kocsit... mert kis traktorról beszélünk MTZ-t kiváltó gépről.
Most érezd magad lebaxintva
Válasz #18601. hozzászólásra
üdv, igen kell cserélni a hüvelyeket mert volt kis lógása a csapnak, mi rendszeresen zsíroztuk, úgy ahogy te is fronthidróval felemelve mert akkor jobban is vette a zsírt, nem volt berohadva, és mégis kiment :(
Válasz #18595. hozzászólásra
Ha a kúpkerék csapágyad ment ki,az valószínű azért volt meg lóg a királycsapod. Én úgy szoktam zsírozni,h a frondhidróval megemelem és úgy nyomom neki. Ha simán zsírzod,megy mindenhova zsír,csak oda nem ahova kell. Nekem is 3000 óra van benn,de nem lóg egyáltalán.
Válasz #18598. hozzászólásra
Azért van benne erősebb híd,mert ezt a hidat 132lóig (6470)teszik be
Válasz #18595. hozzászólásra
a király csapot milyen zsírral zsíroztad?
Válasz #18597. hozzászólásra
6480-as megfelelője 147 paci
Válasz #18596. hozzászólásra
Hány lovas a sárgád?
Válasz #18591. hozzászólásra
nekem a sárgán erősebb híd van
Válasz #18591. hozzászólásra
Csak az eros gep képes a csapqgyakat szetnyuzni a szaervizes azt mondta hogy a rapiddos gepek szoktwk ilyet cssinalni, egyébként szanberg pont te mondod hogy gepgyipkos ? Hecikem 3000 űz óra körül van benne, az even kegyetlentalajokat hagyott maga utan a sok csapadék, szerintem az tett be neki. Érdekes hogy az olajat is megegette, amit nem is ertunl igazán, szimering is kiment rajta így nem sok olaj maraft bennne, ja és lógott az egesz pedig volt rendszeresen zsirozva a király csap , de itt is komoly javításra szorul, hát csak ennyi tortent ma,
Válasz #18593. hozzászólásra
psztt Fanbá mibül fog a errmó kigazdákonni 1 7620ast????
Válasz #18590. hozzászólásra
Imrém a márkával van gond,keress más színű traktort
Válasz #18590. hozzászólásra
Hány óra van benne?
tizen éve hathengeres nagyobb modellek alatt is ez a híd fut meg az újabb nagyobbak alatt is bazzeg szerintem egyet sem javítottak még...
gépgyilkooooooos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sajnos ma kiderült hgoy a kicsi ferga első difi csapágya megadta magát :(
el kell ismernem hogy nem ennek a gépnek való a három késes eco lazító!
A tény egyszerű könnyebb munkákra tökéletes és szerintem nincs is tőle jobb de kell ide egy nagy traki három esélyesnek látom
1. 6497 vagy 6495
2. 8250 vagy 8260
3. 7618 vagy 7620
A hosszú téli hónapokban muszály lesz dönteni, és legalább meg lehet lépni a rövidtárcsa kérdését is, mert hát a kicsi 5455 ös fergához a 4 méter túl nagy lett volna a három méteresnek meg nemsok értelmét látom!
Válasz #18587. hozzászólásra
Nekem is ez a meglátásom, nem árt egy kis kalória tartalék. Kérdés, hogy ez fogyasztásban mit jelent.
Válasz #18584. hozzászólásra
Nálam pertokon ki van használva a 155ló a 3 méteres tárcsa előtt. Van ahol csak 10km/h-val bírha húzni. Laposon ha jó a talaj megy 20km/h val is. De 15-18as átlagokat csinálok simán. A bálázón is érezni hogy fogja a trakit ha faxa kemény bálákat akarok csinálni. Nem azt mondom, hogy belenyög de érezni hogy nem üresen szalad ha tele a kamra.
Kombájba 6hengres merci motor van, simán felveszi a fogyasztási versenyt az 514esekkel. 3to búzába 8liter szecskázóval 10alatt kicsivel. Ha 4-5to fölé megy a termés akkor megugrik már kicsit jobban, akkor szecskázóval 13liter körül kéri. De szerintem ez bőven belefér. És ez is inkább azért van, mert kicsi az asztal geometriája és a nagy szalmát nagyon nehezen lehet megetetni vele ezáltal belassul a gép nagyon, az újabb kiadásoknak már 16 centivel nagyobb a konzolcsiga átmérője ha jól tudom.
Válasz #18581. hozzászólásra
én a 6 hengerre szavazok
Válasz #18583. hozzászólásra
Szerintem is sok 6 henger ilyen pöcsölös munkához, én még a 4-et is sajnáltam, ezért vettem 3hengereset. Persze a tárcsa miatt kell a 4, de nem biztos, hogy megéri tárcsázni kisebb géppel, mert az akkor csinál szép munkát minél gyorsabban mész, és az erős géppel mehetsz jó gyorsan. Inkább a kardánhajtású gépeknél kell szerintem kis gép, bálázásnál én is izzadtam, hogy 2000-es fordulaton kell üvöltetnem a traktort, gyorsabban nem mehetek, és röpködnek a százezrek gázolajra. Főleg amíg köt a bálázó majd egy percig, a traktor meg áll egyhelyben, üvölt a motor, annyira nincs leterhelve, hogy majd kiugrik a helyéről... Úgyhogy szerintem 3060-70 be gondolkodj, vagy a 300-as szériába.
Válasz #18580. hozzászólásra
Na, ma emlegettem egy párszor az omlós földedet. Ma fejeztem be a szántást, de az évad legszottyattabb, fogós, dimbes-dombos, ganyészórókkal megtaposott, "amivelcsaktudszivat" táblájával...
De VÉGE!!!
Nem csuklottál?
Válasz #18583. hozzászólásra
110 lo egy 3 méteres tárcsával nehogy már ne boldogulna el mikor 3,3 asat huzok 85 loval 4 henger csak a sulya miatt sajnálnám meg az ára miatt a rövid tárcsát a trakihoz meg persze mert igyis ugyis tartani kell a háznál egy nehéztárcsát mert a rövidtárcsa csak megpiszkálja a tetejét a talajnak .... igy meg 10-15 centin tudok tárcsázni szárazságba is ....
bálázo is böven elég 4 henger és sokkal kevesebbet eszik .... nekem a kombájnba van 6 hengeres IH motor de megeszi a fejemet mig az 514 esek meg elrohangálnak ifa motorral 4 hengerrel ha jol tudom 12 literekböl addig én 20 felett........
Válasz #18582. hozzászólásra
Nem vagyok benne biztos... tárcsa és a bálázó sok lenne neki valószínűleg. Mondjuk a bálázó mehet a nagyra de a tárcsát valahogy vinnie kellene.
Válasz #18581. hozzászólásra
ilyen kis munkákra csak is 4 hengeres.....
Válasz #18580. hozzászólásra
Csak esetleg megfordult a fejemben hogy vennék ha úgy adódik egy 110ló körüli 30xx vagy 31xxes fergát, kisebb munkákra, kaszálás sodrás, permetezés, vetés, műkakiszórás, de azért a 3m carier tárcsával is elboldogulhatna meg a nagypóttokkal, legalább üresen. De ha ugyanannyit eszik majd mind a 155 lovas akkor felesleges beleinvesztálni.
Válasz #18579. hozzászólásra
Szerintem a 6hengeres talajon kevesebbet fogyaszt!
és a nagyobb gépek óránként bár többet esznek de sokkal többre is haladnak hektárra vetítve kevesebbet fogyasztanak
Válasz #18577. hozzászólásra
Hülyeségt írtam mert mindkettő 6 hengeres.
De akkor hasonlítsuk a 3070et és a 30 80at. Egyik 90 másik 97 ló 4henger-6henger,343-372Nm. Szóval szite ugyanaz a teljesítmény csak az egyik 2hengerrel több. Mit jelent ez a gyakorlatban?