Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak637 FtBenzin árak617 FtEUR413.74 FtUSD403.71 FtCHF441.89 FtGBP499.25 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz jamo #22814. hozzászólásáraA generátortól ami megy két szál vezeték a fordulatszám mérőhöz azok nincsennek megszakadva, hidraulika emel akkor ahogy mondtad van fordulatszám jel. Akkor a műszer szart be?
Válasz subikiss #22808. hozzászólásáraHa ez segit, én nem rég levettem az ékszijakat mert fura csapágy hangot hallottam a generátor felöl és úgy indítottam el, nekem akkor nem ment a fordulatszámmérő. Mérj rá, kap-e feszültséget.
Válasz Dave #22807. hozzászólásáraA szelepek magában is működnek nekem, de közben megjavult a panel is. Viszont a fordulatszámmérő nem jó akkor lehet, hogy maga a fordulatszám jelző adta meg magát?
Válasz jamo #22800. hozzászólásáraEzt mondtad nem? Most reggel megnéztem, csatik lötyögtek, az egyik félig el is volt szakadva, megcsináltam. Lehúztam egyből bekapcsolta az első hajtást, visszadugtam gombbal engedte kikapcsolni, ezt ötször eljátszottam, eddig úgy néz ki ez volt a baj. Viszont most a hátsó függesztés nem működik, a ledek se világítanak pedig azokkal semmi baj nem volt.
Válasz subikiss #22802. hozzászólásáraJobbkézbe alkatrész megfog, nagy lendülettel bal váll felett ívesen hátrahajít, ha beletaláltál a kukába a javítás sikeres. Ha nem próbálkozhatsz újra míg meg nem unod.
Ahogy olvasgattam te eléggé képben vagy régebbi MF elektronikával.
3050-esem van, olajnyomás lámpa kigyullad és bekapcsolja az első hajtást. Van hogy nem gyullad ki és olyan gond nélkül kapcsolja. Szerelő nézte, azt mondta a jobb lépcső mögött/fülke alatt van egy vezérlő panel az szarakodik. Lehet azzal valamit kezdeni, cserélni javítani stb.?
Válasz später77 #22797. hozzászólásáraA ritkább osztású, azt hiszem 10cm igen.
A kis 2000-es Vibromasternek megvannak a korlátai, de amit Geringhoff után a 420-as Cultus bedolgozott azzal ez is elboldogúl.
Az az igazság, hogy a 3083-as crossboard mellső simítóval, SS kapákkal tökéletes lenne erre is, újonnan pedig bár nem olcsó, de 6 körül kapható kb ami még mindig piacképes ár egy profi szerszámért.
Nem tudom mi lesz a jövő ilyen tekintetben, de elgondolkodtató ez a szerszám
Válasz szanberg #22795. hozzászólásáraA mulcs miatt volt nálunk is dilemma, hogy melyik gép legyen. Bár nem próbáltuk ki, szerintem a Vibromaster nem boldogult volna a szármaradvánnyal. Ment helyette a Carrier, nagyon sekélyen, a keréknyomok halványan látszanak. Szerintem jó munkát végzett, nem húzott maga után porfelhőt, nem őrölte lisztté a talajt, szépen visszazárta, de felül mégis finom, laza szerkezetű maradt. Ezek lazított területek voltak, a szomszédban a szántott földre húzott Rexius elképesztően poros felszínt hagyott maga után, ott inkább egy jó kombinátort használtam volna. 10 cm-es osztással vannak a kapák nálatok is a VM-en?
Válasz envagyok2 #22794. hozzászólásáraNem tudom megmondani a mélységet mert nem mértem de a lándzsák a kapán teljesen talajban járnak az biztos szóval 10-alatt valahol, ha nem rakod bele rendesen akkor a gépnyom megmarad ez esetben is hiába nem olyan nehéz a traki.
Viszont nagyon nyerset nem hoz fel, ezért is ilyen puha most a talaj mert a nyirok a nedvességtől zömökűl nagyon, hát most nem....
Válasz envagyok2 #22794. hozzászólásáraIgen itt fagyott télen rendesen többször is. Elhúzza ez mindig jól, kuuva jó kis fínom szerszám a Kongskilde, ebből a 3000-es 5 soros verzió meg aztán maga a tökély.
Meghúztuk kukoricás mulcsoson is, nem húzta össze jól dolgozik, bár ebből van olyan nagyon mulcsos ahol nem menne el szerintem, bár a fene tudja, meg meglátjuk, minden esetre a két gép dolgozik egyszerre és így osztottam el értelem szerűen, hogy ilyenekre az egyenes lapos RT kerül ráhúzásra.
Egyébként az új crosscutter-es Vaderstad szerintem kuuva jó volna ilyenkor tavasszal is ilyen mulcsosra, még ennyi szárat sem keverne be, maradna jobban talaj takarás, vetőágyba mag-talaj kontakt 100%-os lenne és nem hozna fel nyerset sem.
Ha rövidtárcsát veszünk másikat majd, ilyen lesz a befutó belőle.
Válasz szanberg #22793. hozzászólásárade nálad voltak rendesebb fagyok is, ugye?
még múlt héten is mínusz nyolcat mondtál, akkor ezek szerint rendesen szétfagyott a kultis föld is? ha nem lett volna fagy, akkro is le tudnád ezzel a kombinátorral húzni? milyen mélyen tudod járatni, hogy ne szedje elő a nyerset?
Válasz Sötét Paraszt #22790. hozzászólásáraMost igen, nekiálltunk két géppel. Xtra húzza az egyenes lapos rövidtárcsát a kukoricás grúberes pályákon, 6497 meg a Kongskilde-t.
Most, hogy nincsen nagyon nedvesség a rövidtárcsa is zsír munkát végez bár a gépnyomban(hiába vannak fent az ikrek) ha nem eresztem le akkor nyomol, ha igen akkor meg galuskázik némileg, kettő között kielégítő a munkaminőség, de az látszik, hogy a kapás szerszám folyósabb pályát hagy maga után.
Nem akartam még elkezdeni, csak hamarosan jönnek az ammóniát injektálni nekem magágyba és oda sima pálya kell, hogy ne szökjön el a levegőbe anyag, igaz most a legtöbb grúberes pálya puha alapból és elég egyenletes is, szerintem tökéletes lenne direktbe injektálva is de a gépészek úgyis morognának a szolgáltatónál hogy nem bírnak úgy hasítani rajta, így meghúzom előtte. Amibe kukorica kerül azt szerintem már nem is bántjuk esetleg ha olyan tömegesen gyepszerűen kelne valami magrólkelő gyomtenger, hogy gond lenne vetésig vele, akkorm ég időben meghúzom, egyébként az injektálósok apró kis csík nyomai nem okoznak gondot főleg ilyen nem nyers, puha talajokban.
Ami pedig szója lesz ott meg injektálás után elhúzom a simítós cambridge hengert érintőre eresztve a crossboardot a Dalbón, hogy legyen asztalsíma a pálya és kicsit legyen lezárva hogy alapkezelő jobban tudjon hatni. Viszont ha esne közben akkor nem így járok el mert máskor próbáltam és nagyon bedöngölte a nyers agyagot, ez csak száraz pályán működik ragadósabb pályán.
Válasz szanberg #22789. hozzászólásáraEzt most húztad mestőr?
Nekünk is csináni kéne valamit a grúberezetteke, me jönnek az apró gazok, csak attó félek mégjobban kiszárad.
Egy kis fogyasztás adat.
Mf6497 kontra Kongskilde 6,7-es Vibromaster, ősszel grúberezett alapművelésen, simítódeszkákat aktívan használva, kuuva jó minőségű munkával több táblában 70 hektárt 300 literből húztunk meg, vonulásokkal mindennel együtt, úgy, hogy a táblák összege 70 hektár, valójában a földvégi szegés kori átfedések, spiccre kifutó részek miatt 75körül biztosan ment a gép ennyi táblánál(5)
Üdv mindenkinek!
MF 6270-nél van egy olyan problémám, hogy amikor a hárompontot sülyesztés pozicióba kapcsolom, pl szántásnál, valami akadályozza az olaj áramlását, halk zugó hang hallatszik, illetve érződik, hogy terheli a motort is. Ha visszakapcsolok középső pozicióba, eltünik a hang, illetve akkor is eltünik, ha beállitom a sülyesztési magasságot egy adott pontra, és eléri azt a magasságot a hárompont.
Találkozott már valaki ilyennel?
Válasz .Norbert #22786. hozzászólásáraAz a "baj" a szivaatyú cserével hogy a szivattyú meghibásodása álltalában nem magától történik, vagy szétkopik valami a gép belsejében ami megrongálja a szivattyút ebben az esetben dugul a szűrő is és dzsuvás az olaj is benne.... nehéz ügy. Szerencsésebb esetben nincs is baja a szivattyúnak egyszerűen valamelyik olajnyomás kapcsolású részegységben tömítetlenség lép fel és akkora a veszteség, hogy a szivattyú nem bír vele. Elsősorban a speedhiftnél és az elsőhalytás kapcsoló kuplungjánál lévő labilint gyűrűk illetve gumigyűrűk lehetnek a ludasak mert ezek többnyire nyomás alatt vannak használat közben. Kiszűrhető a hiba ha megfigyeljük, hogy minek a kapcsolásával van összefüggésben az nyomásesés.
3 pont Szakaszos működését okozhatja még elektromos hiba is (főleg pozíció szenzor) ez is kiszűrhető a ledek villogásával. Ha a háromopont remegésekor , ugrálásakor villognak a ledek akkor elektromos hiba ha folyamatosan világítanak a működtetésnek megfelelően akkor hidraulikus hiba, ez vagy szivattyú gyengeség, vagy olajhiány amit szűrődugulás vagy a szivattyúba jutó fals levegő okozhat. Szivattyúcserekor a két oldal dekni közti összekötőcsövön, illetve a szivattyú szívóoldalán lévő összes o gyűrű ki lett cserélve és precízen összerakva? Engem utoljára ezek az o-gyűrűk szivattak meg.
Válasz Mfpisti #22781. hozzászólásáraNincs ezzel probléma. Épp ezért kerestünk más irányba mert nem akarjuk senkire se ráerőszakolni mert annak nem lesz jó vége. Kontár szerelőhöz megint nem visszük.
Hidraulika szivattyút cseréltünk már a gépen. Amit lehetett átnéztünk. Kábelek úgy ahogy írod elöregedtek.
Lehet eladósorba kerül a gép, aztán nézünk helyette egy full mechanikus régebbi vasat
Válasz mtz1221 #22780. hozzászólásáraTe ezt kérdezted:
"MF Gear Trans Plus 80W90 jó a váltó-hidraulikába?"
Ez egy méz sűrűségű olaj.
Amiről később írsz, az pedig egy 15W30 UTTO olaj...
Válasz .Norbert #22776. hozzászólásáraSajnos ezekhez a régi vasakhoz nem nagyon tudnak a mai technikán felnevelkedett fiúk hozzá szólni. Ezekből tanulva épültek a fiatalabb gépek. Arról nem is beszélve, hogy az alkatrész ellátás sem százas már ezekhez (10 éven felül vannak) Senki nem szívesen vesz a nyakába ekkora nyűgöt, főleg ha amúgy is el van havazva. Ha lehozzátok, Én megjavítom, határidő nélkül, mert nem sok időm van "játszani". Olcsó nem lesz, mert kétséges alkatrészt nem rakunk vissza, vagy fél órán belül kint van a telekhatáron, és azt csinálsz vele amit akarsz. Viszont tökéletes lesz. Sajnos ezeknél már a kábelek is elöregedtek, elektronika, szóval egy véget nem érő történet!
Amúgy Én mindig többre tartottam ha valaki megmondja őszintén hogy "nem", mintha elvállalja, és húzza az időt. Vagy csinálunk valamit tiszta erőből, vagy sehogy!
Válasz subikiss #22777. hozzászólásáraA hidraulikába 80W olaj?!
Az a hídba és a lehajtásokba kell, a hidraulikába az nagyon-nagyon sűrű, szerintem meg is öt benne mindent.
A hidraulikába MF Power HC Plus 10W-40 kell
Válasz subikiss #22777. hozzászólásáraA hidraulikába 80W olaj?!
Az a hídba és a lehajtásokba kell, a hidraulikába az nagyon-nagyon sűrű, szerintem meg is öt benne mindent.
A hidraulikába MF Power HC Plus 10W-40 kell
Válasz Bárány #22775. hozzászólásáraPróbáltam már korábban is ebbe az irányba mozdulni de a szerelő aki ezért a térségért felelős nem túl barátságosan áll hozzá a dolgokhoz
Válasz Dave #22773. hozzászólásáraMi is ugyan ebben a cipőben járunk. MF 3090. A traktort azóta csak udvaron belül használjuk, a szűrő sűrűn eldugul és a váltó is szorulgat. Szűrő csere után javul egy kicsit. De már lamella darabokat is találtunk a szűrőbe ami jó eséllyel a kormány szaggatását is okozza.
Mi nem merünk nekifogni a javításának.
Valaki nem tud esetleg MF szervizet aki precízen és elfogadható áron javítja az ilyen régebbi szériás gépeket is?
Kis segítséget kérnék, MF 3095-ösön, cseréltem a váltóban, az olaj ami nem volt indokolt és szűrőket, a szívószűrő el volt dugulva, kevés papírtömítés szerű volt benne és olajsár. Ha minden igaz 1 éve volt a váltója javítva és gondolom kilógó tömítés darabok leváltak. Szűrő csere előtt, csak fél gázon kezdett emelni a hátulja, kihelyezett körön használt munkahengerbe néha "belerángatott", ilyenkor a kormányba is, és kis idő után a kuplung sem működött. Csere után ezek a jelenségek nagyrészt eltűntek, a függesztőkar emelése egy fokkal jobb lett, de még mindig nem úgy emel mint szokott. Valami ötlet, hogy mi lehet a gond, merre érdemes elindulni?
Válasz Dave #22771. hozzászólásáraKeresgéltem, de sajnos nem nagyon találom ezt az olajat itt nálam erdélyben. eddig mobil agrisuper volt benne, valaki itt ajánlotta volt, na de megkérdezek még holnap egy-két forgalmazót
Válasz sanyeee #22769. hozzászólásáraKörbejártam ma a témát, mert én is olajcsere előtt állok, 3095-ös van. Két-Katáék ma fehérváron nincsenek betegség miatt... Így lehet jobban is jártam, helyi olaj és szűrőkkel foglalkozó cégnél a 2 Donaldson szűrőt 25eFtért megvettem, szerintem nagyon jó ár, az olajat az Axiától, ami Eni Mutitech 10w-40 stou, 60litert 63e+Faért, amire a másik üzletben azt mondták verhetetlen ár, ők bruttó 31eFt ért akarták a 20litert adni, amin már volt 20% kedvezmény.
24419 hozzászólás
Dyna 4 váltó kalibráció le van írva valahol?
Válasz *** HM *** #22818. hozzászólására
csupán gyenge 100milla választ el tőlük...
Egyébként a piac legjobb ajánlatai, kategóriájukban ezek a legjobb traktorok!
Itt a 2 járgányod Szasza.
726 740
Válasz jamo #22814. hozzászólásáraA generátortól ami megy két szál vezeték a fordulatszám mérőhöz azok nincsennek megszakadva, hidraulika emel akkor ahogy mondtad van fordulatszám jel. Akkor a műszer szart be?
Válasz jamo #22814. hozzászólásáraValahogy így gondoltam!
Válasz jamo #22814. hozzászólásáraNem a csillagpont, hanem fázistekercs, de igazatok van bocsi korán van még.
Válasz Dave #22812. hozzászólásáraA generátor csillagpontja (W) a jeladó a műszerfalban lévő fordulatszámmérő-üzemóraszámlálónak.
Válasz Dave #22812. hozzászólásáraHol van a fordulat mérő jeladó?
Válasz subikiss #22811. hozzászólásáraHa a generátor tölt, nem ott van a probléma...
Fordulatszámmérőn kéne mérni vagy a jeladóját...
Válasz jozef19 #22810. hozzászólásáraVan w meg D ott mitt kell mérni.
Válasz Dave #22809. hozzászólásáraAkkor valószinü a generatoron van egy W jelü kivezetés,ezt régen a VW is alkalmazta a dieseleken...
Válasz subikiss #22808. hozzászólásáraHa ez segit, én nem rég levettem az ékszijakat mert fura csapágy hangot hallottam a generátor felöl és úgy indítottam el, nekem akkor nem ment a fordulatszámmérő. Mérj rá, kap-e feszültséget.
Válasz Dave #22807. hozzászólásáraA szelepek magában is működnek nekem, de közben megjavult a panel is. Viszont a fordulatszámmérő nem jó akkor lehet, hogy maga a fordulatszám jelző adta meg magát?
Válasz ermike #22805. hozzászólásáraNekem azok csak akkor csinálnak bármit is ha a fülkében a kapcsoló emelésre vagy süllyesztésre van kapcsolva.
Válasz jamo #22800. hozzászólásáraEnnél a két vezetéknél kell az ellenálást mérni? Csavaros szürke dugalj.
Válasz subikiss #22804. hozzászólásáraBal hátsó kerék alatt mechanikusan próbáld a szelepeknél! A végét kell benyomni!
Válasz jamo #22800. hozzászólásáraEzt mondtad nem? Most reggel megnéztem, csatik lötyögtek, az egyik félig el is volt szakadva, megcsináltam. Lehúztam egyből bekapcsolta az első hajtást, visszadugtam gombbal engedte kikapcsolni, ezt ötször eljátszottam, eddig úgy néz ki ez volt a baj. Viszont most a hátsó függesztés nem működik, a ledek se világítanak pedig azokkal semmi baj nem volt.
Válasz subikiss #22802. hozzászólásáraJobbkézbe alkatrész megfog, nagy lendülettel bal váll felett ívesen hátrahajít, ha beletaláltál a kukába a javítás sikeres. Ha nem próbálkozhatsz újra míg meg nem unod.
Válasz Mfpisti #22801. hozzászólásáraAz mit takar?
Válasz subikiss #22799. hozzászólásáraÍvjavítás!
(sajnos)
Válasz subikiss #22799. hozzászólásáraHivj fel, hirdetésbe van szám. Mondok pár kiindulási pontot.
Jamo!
Ahogy olvasgattam te eléggé képben vagy régebbi MF elektronikával.
3050-esem van, olajnyomás lámpa kigyullad és bekapcsolja az első hajtást. Van hogy nem gyullad ki és olyan gond nélkül kapcsolja. Szerelő nézte, azt mondta a jobb lépcső mögött/fülke alatt van egy vezérlő panel az szarakodik. Lehet azzal valamit kezdeni, cserélni javítani stb.?
Válasz später77 #22797. hozzászólásáraA ritkább osztású, azt hiszem 10cm igen.
A kis 2000-es Vibromasternek megvannak a korlátai, de amit Geringhoff után a 420-as Cultus bedolgozott azzal ez is elboldogúl.
Az az igazság, hogy a 3083-as crossboard mellső simítóval, SS kapákkal tökéletes lenne erre is, újonnan pedig bár nem olcsó, de 6 körül kapható kb ami még mindig piacképes ár egy profi szerszámért.
Nem tudom mi lesz a jövő ilyen tekintetben, de elgondolkodtató ez a szerszám
Válasz szanberg #22795. hozzászólásáraA mulcs miatt volt nálunk is dilemma, hogy melyik gép legyen. Bár nem próbáltuk ki, szerintem a Vibromaster nem boldogult volna a szármaradvánnyal. Ment helyette a Carrier, nagyon sekélyen, a keréknyomok halványan látszanak. Szerintem jó munkát végzett, nem húzott maga után porfelhőt, nem őrölte lisztté a talajt, szépen visszazárta, de felül mégis finom, laza szerkezetű maradt. Ezek lazított területek voltak, a szomszédban a szántott földre húzott Rexius elképesztően poros felszínt hagyott maga után, ott inkább egy jó kombinátort használtam volna. 10 cm-es osztással vannak a kapák nálatok is a VM-en?
Válasz envagyok2 #22794. hozzászólásáraNem tudom megmondani a mélységet mert nem mértem de a lándzsák a kapán teljesen talajban járnak az biztos szóval 10-alatt valahol, ha nem rakod bele rendesen akkor a gépnyom megmarad ez esetben is hiába nem olyan nehéz a traki.
Viszont nagyon nyerset nem hoz fel, ezért is ilyen puha most a talaj mert a nyirok a nedvességtől zömökűl nagyon, hát most nem....
Válasz envagyok2 #22794. hozzászólásáraIgen itt fagyott télen rendesen többször is. Elhúzza ez mindig jól, kuuva jó kis fínom szerszám a Kongskilde, ebből a 3000-es 5 soros verzió meg aztán maga a tökély.
Meghúztuk kukoricás mulcsoson is, nem húzta össze jól dolgozik, bár ebből van olyan nagyon mulcsos ahol nem menne el szerintem, bár a fene tudja, meg meglátjuk, minden esetre a két gép dolgozik egyszerre és így osztottam el értelem szerűen, hogy ilyenekre az egyenes lapos RT kerül ráhúzásra.
Egyébként az új crosscutter-es Vaderstad szerintem kuuva jó volna ilyenkor tavasszal is ilyen mulcsosra, még ennyi szárat sem keverne be, maradna jobban talaj takarás, vetőágyba mag-talaj kontakt 100%-os lenne és nem hozna fel nyerset sem.
Ha rövidtárcsát veszünk másikat majd, ilyen lesz a befutó belőle.
Válasz szanberg #22793. hozzászólásárade nálad voltak rendesebb fagyok is, ugye?
még múlt héten is mínusz nyolcat mondtál, akkor ezek szerint rendesen szétfagyott a kultis föld is? ha nem lett volna fagy, akkro is le tudnád ezzel a kombinátorral húzni? milyen mélyen tudod járatni, hogy ne szedje elő a nyerset?
Válasz Sötét Paraszt #22790. hozzászólásáraMost igen, nekiálltunk két géppel. Xtra húzza az egyenes lapos rövidtárcsát a kukoricás grúberes pályákon, 6497 meg a Kongskilde-t.
Most, hogy nincsen nagyon nedvesség a rövidtárcsa is zsír munkát végez bár a gépnyomban(hiába vannak fent az ikrek) ha nem eresztem le akkor nyomol, ha igen akkor meg galuskázik némileg, kettő között kielégítő a munkaminőség, de az látszik, hogy a kapás szerszám folyósabb pályát hagy maga után.
Nem akartam még elkezdeni, csak hamarosan jönnek az ammóniát injektálni nekem magágyba és oda sima pálya kell, hogy ne szökjön el a levegőbe anyag, igaz most a legtöbb grúberes pálya puha alapból és elég egyenletes is, szerintem tökéletes lenne direktbe injektálva is de a gépészek úgyis morognának a szolgáltatónál hogy nem bírnak úgy hasítani rajta, így meghúzom előtte. Amibe kukorica kerül azt szerintem már nem is bántjuk esetleg ha olyan tömegesen gyepszerűen kelne valami magrólkelő gyomtenger, hogy gond lenne vetésig vele, akkorm ég időben meghúzom, egyébként az injektálósok apró kis csík nyomai nem okoznak gondot főleg ilyen nem nyers, puha talajokban.
Ami pedig szója lesz ott meg injektálás után elhúzom a simítós cambridge hengert érintőre eresztve a crossboardot a Dalbón, hogy legyen asztalsíma a pálya és kicsit legyen lezárva hogy alapkezelő jobban tudjon hatni. Viszont ha esne közben akkor nem így járok el mert máskor próbáltam és nagyon bedöngölte a nyers agyagot, ez csak száraz pályán működik ragadósabb pályán.
Válasz envagyok2 #22791. hozzászólására295 körül lekattant és még kupakig lett csurgatva, hogy hab ne folyjék ki
Válasz szanberg #22789. hozzászólásáramérnem 298at írtál, vagy 32-őt?
olyannincs, hogy pontháromszá.
haha
Válasz szanberg #22789. hozzászólásáraEzt most húztad mestőr?
Nekünk is csináni kéne valamit a grúberezetteke, me jönnek az apró gazok, csak attó félek mégjobban kiszárad.
Egy kis fogyasztás adat.
Mf6497 kontra Kongskilde 6,7-es Vibromaster, ősszel grúberezett alapművelésen, simítódeszkákat aktívan használva, kuuva jó minőségű munkával több táblában 70 hektárt 300 literből húztunk meg, vonulásokkal mindennel együtt, úgy, hogy a táblák összege 70 hektár, valójában a földvégi szegés kori átfedések, spiccre kifutó részek miatt 75körül biztosan ment a gép ennyi táblánál(5)
Verhetetlen.
Üdv mindenkinek!
MF 6270-nél van egy olyan problémám, hogy amikor a hárompontot sülyesztés pozicióba kapcsolom, pl szántásnál, valami akadályozza az olaj áramlását, halk zugó hang hallatszik, illetve érződik, hogy terheli a motort is. Ha visszakapcsolok középső pozicióba, eltünik a hang, illetve akkor is eltünik, ha beállitom a sülyesztési magasságot egy adott pontra, és eléri azt a magasságot a hárompont.
Találkozott már valaki ilyennel?
Válasz .Norbert #22786. hozzászólásáraAz a "baj" a szivaatyú cserével hogy a szivattyú meghibásodása álltalában nem magától történik, vagy szétkopik valami a gép belsejében ami megrongálja a szivattyút ebben az esetben dugul a szűrő is és dzsuvás az olaj is benne.... nehéz ügy. Szerencsésebb esetben nincs is baja a szivattyúnak egyszerűen valamelyik olajnyomás kapcsolású részegységben tömítetlenség lép fel és akkora a veszteség, hogy a szivattyú nem bír vele. Elsősorban a speedhiftnél és az elsőhalytás kapcsoló kuplungjánál lévő labilint gyűrűk illetve gumigyűrűk lehetnek a ludasak mert ezek többnyire nyomás alatt vannak használat közben. Kiszűrhető a hiba ha megfigyeljük, hogy minek a kapcsolásával van összefüggésben az nyomásesés.
3 pont Szakaszos működését okozhatja még elektromos hiba is (főleg pozíció szenzor) ez is kiszűrhető a ledek villogásával. Ha a háromopont remegésekor , ugrálásakor villognak a ledek akkor elektromos hiba ha folyamatosan világítanak a működtetésnek megfelelően akkor hidraulikus hiba, ez vagy szivattyú gyengeség, vagy olajhiány amit szűrődugulás vagy a szivattyúba jutó fals levegő okozhat. Szivattyúcserekor a két oldal dekni közti összekötőcsövön, illetve a szivattyú szívóoldalán lévő összes o gyűrű ki lett cserélve és precízen összerakva? Engem utoljára ezek az o-gyűrűk szivattak meg.
Válasz Mfpisti #22781. hozzászólásáraNincs ezzel probléma. Épp ezért kerestünk más irányba mert nem akarjuk senkire se ráerőszakolni mert annak nem lesz jó vége. Kontár szerelőhöz megint nem visszük.
Hidraulika szivattyút cseréltünk már a gépen. Amit lehetett átnéztünk. Kábelek úgy ahogy írod elöregedtek.
Lehet eladósorba kerül a gép, aztán nézünk helyette egy full mechanikus régebbi vasat
Válasz Dave #22782. hozzászólásáraMi lett a megoldás?
Válasz tri #22783. hozzászólásáraNem én kérdeztem,meg csak a te 80w-os válaszodra figyeltem ,bocsánat.
Válasz mtz1221 #22780. hozzászólásáraTe ezt kérdezted:
"MF Gear Trans Plus 80W90 jó a váltó-hidraulikába?"
Ez egy méz sűrűségű olaj.
Amiről később írsz, az pedig egy 15W30 UTTO olaj...
Válasz .Norbert #22774. hozzászólásáraSzerencsére minden bajom megoldodott.
Válasz .Norbert #22776. hozzászólásáraSajnos ezekhez a régi vasakhoz nem nagyon tudnak a mai technikán felnevelkedett fiúk hozzá szólni. Ezekből tanulva épültek a fiatalabb gépek. Arról nem is beszélve, hogy az alkatrész ellátás sem százas már ezekhez (10 éven felül vannak) Senki nem szívesen vesz a nyakába ekkora nyűgöt, főleg ha amúgy is el van havazva. Ha lehozzátok, Én megjavítom, határidő nélkül, mert nem sok időm van "játszani". Olcsó nem lesz, mert kétséges alkatrészt nem rakunk vissza, vagy fél órán belül kint van a telekhatáron, és azt csinálsz vele amit akarsz. Viszont tökéletes lesz. Sajnos ezeknél már a kábelek is elöregedtek, elektronika, szóval egy véget nem érő történet!
Amúgy Én mindig többre tartottam ha valaki megmondja őszintén hogy "nem", mintha elvállalja, és húzza az időt. Vagy csinálunk valamit tiszta erőből, vagy sehogy!
Válasz tri #22779. hozzászólására80w vagy STOU.Látsz különbséget ???
Válasz subikiss #22777. hozzászólásáraA hidraulikába 80W olaj?!
Az a hídba és a lehajtásokba kell, a hidraulikába az nagyon-nagyon sűrű, szerintem meg is öt benne mindent.
A hidraulikába MF Power HC Plus 10W-40 kell
Válasz subikiss #22777. hozzászólásáraA hidraulikába 80W olaj?!
Az a hídba és a lehajtásokba kell, a hidraulikába az nagyon-nagyon sűrű, szerintem meg is öt benne mindent.
A hidraulikába MF Power HC Plus 10W-40 kell
MF Gear Trans Plus 80W90 jó a váltó-hidraulikába?
Most Castrol Agri Trans Plus 80W van benne
Válasz Bárány #22775. hozzászólásáraPróbáltam már korábban is ebbe az irányba mozdulni de a szerelő aki ezért a térségért felelős nem túl barátságosan áll hozzá a dolgokhoz
Válasz .Norbert #22774. hozzászólásáraRégi fórumos vagy már. MfPistit nem ismered?
Válasz Dave #22773. hozzászólásáraMi is ugyan ebben a cipőben járunk. MF 3090. A traktort azóta csak udvaron belül használjuk, a szűrő sűrűn eldugul és a váltó is szorulgat. Szűrő csere után javul egy kicsit. De már lamella darabokat is találtunk a szűrőbe ami jó eséllyel a kormány szaggatását is okozza.
Mi nem merünk nekifogni a javításának.
Valaki nem tud esetleg MF szervizet aki precízen és elfogadható áron javítja az ilyen régebbi szériás gépeket is?
Kis segítséget kérnék, MF 3095-ösön, cseréltem a váltóban, az olaj ami nem volt indokolt és szűrőket, a szívószűrő el volt dugulva, kevés papírtömítés szerű volt benne és olajsár. Ha minden igaz 1 éve volt a váltója javítva és gondolom kilógó tömítés darabok leváltak. Szűrő csere előtt, csak fél gázon kezdett emelni a hátulja, kihelyezett körön használt munkahengerbe néha "belerángatott", ilyenkor a kormányba is, és kis idő után a kuplung sem működött. Csere után ezek a jelenségek nagyrészt eltűntek, a függesztőkar emelése egy fokkal jobb lett, de még mindig nem úgy emel mint szokott. Valami ötlet, hogy mi lehet a gond, merre érdemes elindulni?
Válasz Dave #22771. hozzászólásáraKeresgéltem, de sajnos nem nagyon találom ezt az olajat itt nálam erdélyben. eddig mobil agrisuper volt benne, valaki itt ajánlotta volt, na de megkérdezek még holnap egy-két forgalmazót
Válasz sanyeee #22769. hozzászólásáraKörbejártam ma a témát, mert én is olajcsere előtt állok, 3095-ös van. Két-Katáék ma fehérváron nincsenek betegség miatt... Így lehet jobban is jártam, helyi olaj és szűrőkkel foglalkozó cégnél a 2 Donaldson szűrőt 25eFtért megvettem, szerintem nagyon jó ár, az olajat az Axiától, ami Eni Mutitech 10w-40 stou, 60litert 63e+Faért, amire a másik üzletben azt mondták verhetetlen ár, ők bruttó 31eFt ért akarták a 20litert adni, amin már volt 20% kedvezmény.