Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak640 FtBenzin árak628 FtEUR403.23 FtUSD385.36 FtCHF429.18 FtGBP486.85 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Az nem gépkönyv volt,hanem alkatrészkatalógus,epsilon a program neve.Benne van minden Mf traktor meg eke,kasza ,kombájn.Létezik javítási utasítás is ábrákkal részletesen leírva, de azt csak fizetős oldalon találtam.
Srácok régebben valaki irt egy oldalt ahonnan lelehetett tölteni minden mf-hez gépkönyvet.Emlékszik v.ki rá?Nincs kedvem 158 oldalt végigolvasni.
Kösz!!
Ez a huvely csuszkállás itt is betegsége a fergáknak,az értelmesebb gépgyártok oda kardánkeresztet tesznek,sajnos a királycsap legkisebb lógására elkezdi rágni a dolgokat
alaposan nézd meg azt a hídlógást. Felemeled úgy hogy mind a két első kerék levegőbe legyen (de na a hídnál fogva emeld, a híd billegjen alatta) Aztán ebben az állapotában pajszerral feszegesd meg a hidat a trakihoz képest ha mozdul keresztbe vagy fel le kicsit is akkor sürgősen perselycsere. Ha úgy hagyod akkor lexopja a bordát a kúpkerék tengeyl végéről és az nagyságrendileg félmillás mutatvány alkstrészben. :s Én trakimnak is ez a baja, már így vettem. De ha lenne egy ilyen új trakim amimmég hibátlan akkor sűrűn zsíroznám és 3-4000óránként tutira cserélném a függesztőperselyeket míg mielőtt elkezdenek lógni.
Fergések!
A 6245-ön az első hajtás tengelyének végén van egy bordás hüvely az első híd mögött ami a hídban levő tengelyre adja át a hajtást. Abban a hüvelyben van egy rugós illesztőszeg, ami csak arra szolgál, hogy a hüvely ne tudjon a tengelyre rácsúszni, és ez mindig eltörik. Nincs kikopva a borda, hogy az illesztőszegen menjen a hajtás, a tengelyek egyvonalban vannak, de a hüvely mindig hátrafelé mászna. Már próbáltam csak szigetelőszalagot tekerni a tengelyre, hogy az hátha beékelődik és nem jönne hátra, de azt is eltolja.
Ez a szeg elméletileg a két tengely között van, de a váltó felőli tengelybe vagy van egy bemarás, vagy a illsztőszeg(ek) koptatta ki kb 12 mm mélyen.
Ne higyj a reklámoknak! Elképzelhető, hogy valami aljas pénzhajhász ötlettől vezérelve több ilyen gép is van? Viccet félretéve, ez gép nem szór bactofilt. Lehet a dunántúli testvére van a reklámban.
Hogy jön ez ide? A gép nem szór bactofilt a vetéssel egymenetben. Egyébként használjuk más kultúrák előtt és után alapvetően pozitív tapasztalatokkal, bár méréseken alapuló kísérleteket nem végeztünk.
hát 1000 kell neki, de a gyakorlatban ennyin nem járatom. Illetve részben. Azért,mert először amíg nemvolt meg az 5455 addig a nagytraktorral húztam, azon pedig nincsen energiatakarékos tlt üzemmód még, az újakon már igen. Mivel nem akartam "üresen" 2000-es motorfordúlattal karistolni egész nap így mittudomén 1750-en vetettem valami 800-850-es kardánfordúlat körűl.
A kisgépen van E-tlt fokozat azon 1550-nél tudja az 1000-es kardánt, laposon így vetünk illetve a nem annyira meredély partoknál, vagyis 1500-körüli kézigázzal valami 900-950körüli kardánnal. Van,hogy csak 850 ha úgy sikerül rátolni a kart, ezen nincsen elektromos motorfordúlat tároló mint a nagyon.
Szóval 850-950között az átlagos tartomány.
SFK csapágyazás mint a Carrierben, ugyanaz a kőbiztosítás rendszer(gumibakok) lapok 510mm-es csipkézettek.
nagyon bőven 1000hektár felett megdolgozott már nekem és az első tárcsasoron még csak most kerekedik a csipkék sarka! ezis ott ahol a gépnyom után megy,tehát az a pár lap lényegében.
Súlyozni ezt is lehet amúgy, csak függesztettben nem ildomos mert így is kuuva nehéz. Szerintem a terralift eszközhordozókocsis tehát a vontatott meg megint plusz súlyú tehát azt meg felesleges.
Vmisi! Én beállítottam minden egyes hybridre külön az adagolót és teszteltem, beleöntöttem egy zsákkal vetettem. Elvileg 4 hektárra számoltam ki/zsák, aztán 3,8-nál még egy marekkal volt is az alján. Namost lehet csak 3,9hektárra lett volna tökéletesen elég, de ez már nagyon kicsi különbség, persze mindez csak feltevés, ottvolt az ahová állítottam.
Fontos szerintem leforgatáskor,hogy legyen bekapcsolva a monitor és olyan tempóval forgassad a kereket amilyennel vetni is fogsz a táblán!
Továbbá arra is figyelsz a táblán,hogy a kerék előtti nyomlazító ne húzza össze a töreket szalmát gyökereket,mert akkor tud szaggatottan forogni a kerekecske ha szorúlni kezd. Plusz lekell tenni úszóba a földre meg ilyesmi, ezek apróságok de nagyon lényegesek.
Én le is vettem a kaparókat mert most nagyon felgyomosodtak a táblák a sok eső hatására aztán hiába voltak elmunkálva a törekrészek a talajban maradtak még nem elbomlottan ugye...
ja meg az elosztóban a fedél zárását is megkell nézni! Nekem a repcefedél pl nem zár tökéletesen bent a "polip" tetején, aztán ha nem ragasztom körbe akkor ott magot is fújhat vissza a tartályba, aztán a levegőáramból is fogyhat valamelyest.
Repcekefét is belekell szerelni,hogy az adagolócellák tisztán maradjonak. Ha nem teszed betömődhetnek a sarkai és már nem is úgy tudja "harapni" a tartályban lévő magot.
Aztán ha leáll mondjuk eső végett akkor nemszabad benne magot hagyni. ha mégis akkor lekell ereszteni következő vetés előtt,mert a leeresztő dekninél körben megcsírázik az aprómag. Leereszt, ebből kirostál egy perc alatt a már csírázó nehhány mag és vissza a tartályba.
Ja nekem ennél a leeresztő lebillenő dekninél körbe mindig van betéve nejlonból "tömítés" mert nem tizedmilliméter pontosságú a zárófelűlet.
Repcénél mennyire tudtad a előtte letekert, beállított mennyiséget tartani?
Búzát hibátlanul tartja, de aprómagnál nem mindig volt tökéletes. A JD 740-es vetőépen is ugyanez a magadagoló egység van, és nekik is ilyen problémájuk.
Nekem élesek a csoroszlyák.
Írtam,hogy nem egy Vader, de a munkája minőségi.
Mélységeiben nem jártál utána ez látszik, de nem feltétlen baj. Ventillát no comment, itt minden zsírul üzemel rajta.
A mélységet az accordhoz hasonlóan nemcsak a rugók előfeszítésével lehet állítani, hanem a hárompont felfüggesztés függesztőorsó hosszának változtatásával is. Van ugye a csoroszlya végállásütközője azzal lehet szépen a maximális mélységet belőni. Vetettem bérbe cimborának ő direkt mindössze 2centi mélyre kérte a magot, hát szépen be is lőttem a hidraulikus függesztőorsómmal.
EGyébként ha megvenné az ember a csoroszlyák után való tömörítőkerekeket azokon csapokkal lehet a mélységtartást állítani és az full leköveti a talajt hullámaiban mégjobban miegymás.
Kicsit érteni kell hozzá és bármit ismétlem bármit ugyanolyan vetésminőségben ellehet vetni vele mint egy rapiddal. Persze nem nagy tsz-be való,ahol a traktoros délre leszeretné tudni a 40hektárját/nap.
Mindigis mondtam,hogy a vetőgép egy közepes a skálámon(munkája az szuper, maga a szerkezet nem egy atombunker, de teljesen korrekt) viszont a Vogel rövidtárcsája az egy kiválóan sikerült cucc.
Carrier a nagy mérce ezen a piacon bátran kimerem jelenteni,hogy tudtak jobbat csinálni mások!
mielőtt elkezdenének egyesek anyázni illetve kötözködni, nem dícsérem a gép egészét, csak a munkáját, pontosságát!
A többi egy korrekt de mindössze közepes minőség, igényesebb gépkezelőt és egy kis odafigyelést igényel, bár szerintem másképpen vetni nem is lehet, tróger ember gépkezelő ne vessen csak ...kereket, ehhez szív és lélek is kell
24468 hozzászólás
Válasz #7864. hozzászólásra
Nincs benne méret,csak robbantott ábra cikkszámmal.
Válasz #7858. hozzászólásra
Az nem gépkönyv volt,hanem alkatrészkatalógus,epsilon a program neve.Benne van minden Mf traktor meg eke,kasza ,kombájn.Létezik javítási utasítás is ábrákkal részletesen leírva, de azt csak fizetős oldalon találtam.
Válasz #7856. hozzászólásra
Üdv!
Hányas gép? Mit lehet tudni róla? Mennyibe fájt ha nem titok?
Válasz #7864. hozzászólásra
Üdv! Nekem aszem van kiszedve kopott. Ha el nem felejtem holnapra megmérem. Adj egy emil címet.
Válasz #7858. hozzászólásra
Például innen, de ha beírod a googlba, hogy Massey Ferguson epsilon, úgy is próbálkozhatsz esetleg máshol.
Én nem tudtam életre kelteni, mert valami érdekes kiterjesztése volt.
Valaki tudja esetleg, hogy itt vannak méretek is?
Mekkora a királycsapon levő persely mérete?
Válasz #7856. hozzászólásra
Üdv ,sok szerencsét hozzá ha megvetted.
Itt egy érdekes kép
Mi jezz ott a messzeségbe? 
Válasz #7860. hozzászólásra



akkor ha a traktoros benyal 800cm3-t alkoot meló előtt uazt a PRODUKCIÓT lenyomja mintha 7,4essel menne szesz nélkül??????
Válasz #7859. hozzászólásra



te butus,hát 800 köbcenti
Na SZANmaster!


Házifeladat.
6400 6,6os között
mega
6400 7,4es között
szerkezetileg testileg lelkileg MI MINDEN A KÜLÖNBSÉG???????
Srácok régebben valaki irt egy oldalt ahonnan lelehetett tölteni minden mf-hez gépkönyvet.Emlékszik v.ki rá?Nincs kedvem 158 oldalt végigolvasni.
Kösz!!
Válasz #7856. hozzászólásra
Üdv,megnézted a királycsapszegperselyt? Nem lóg?
azthiszem beléptem a fergis csapatba





Válasz #7847. hozzászólásra
Egyébként Hajdúdorogon lakom. A vetőgép egy Poettinger Terrasem C6-os, ami szintén demózni van nálam.
Ha bővebb információra van szükséged a vetőgéppel kapcsolatban:
http://www.poettinger.at/de/produkte_saemaschinen.asp
A traktorral kapcsolatban pedig:
http://www.masseyferguson.com/EMEA/DE/products/tractors/highhp/133.aspx
Ha olyasmire vagy kíváncsi amit nem írnak le, akkor kérdezz bátran.
Válasz #7847. hozzászólásra
Szia! Nincs. Demózni van nálam a gép.
Válasz #7850. hozzászólásra








micsoda költségek
Válasz #7846. hozzászólásra
A hüvely mögé,hegesztővel tegyél egy pöggyet,a tengelyre.
Ez a huvely csuszkállás itt is betegsége a fergáknak,az értelmesebb gépgyártok oda kardánkeresztet tesznek,sajnos a királycsap legkisebb lógására elkezdi rágni a dolgokat
Válasz #7849. hozzászólásra
ja, amúgy nekem egy 80as szög van átdugva a hüvelyen és elgörbítve. Egy évebe 1x-2x elxopja akkor teszek bele újat. De az enyém odavan azért xopja el.
Válasz #7846. hozzászólásra
Üdv!
alaposan nézd meg azt a hídlógást. Felemeled úgy hogy mind a két első kerék levegőbe legyen (de na a hídnál fogva emeld, a híd billegjen alatta) Aztán ebben az állapotában pajszerral feszegesd meg a hidat a trakihoz képest ha mozdul keresztbe vagy fel le kicsit is akkor sürgősen perselycsere. Ha úgy hagyod akkor lexopja a bordát a kúpkerék tengeyl végéről és az nagyságrendileg félmillás mutatvány alkstrészben. :s Én trakimnak is ez a baja, már így vettem. De ha lenne egy ilyen új trakim amimmég hibátlan akkor sűrűn zsíroznám és 3-4000óránként tutira cserélném a függesztőperselyeket míg mielőtt elkezdenek lógni.
Válasz #7846. hozzászólásra

Nemtudom Misi!
Józsibácsi aztmondaná,hog heggesszed rá oszt kész
persze inkább valami jobbféle stiftet kellene belérakni vagy nemtudom.
Ha találsz megoldást írj meg hagy okuljunk
Válasz #7840. hozzászólásra
Szia?
8690-es Fergátok van???
Talán Göncruszka??? vagy ha tévedek helyileg merre laktok?
milyen a vetőgéped?
Fergések!
A 6245-ön az első hajtás tengelyének végén van egy bordás hüvely az első híd mögött ami a hídban levő tengelyre adja át a hajtást. Abban a hüvelyben van egy rugós illesztőszeg, ami csak arra szolgál, hogy a hüvely ne tudjon a tengelyre rácsúszni, és ez mindig eltörik. Nincs kikopva a borda, hogy az illesztőszegen menjen a hajtás, a tengelyek egyvonalban vannak, de a hüvely mindig hátrafelé mászna. Már próbáltam csak szigetelőszalagot tekerni a tengelyre, hogy az hátha beékelődik és nem jönne hátra, de azt is eltolja.
Ez a szeg elméletileg a két tengely között van, de a váltó felőli tengelybe vagy van egy bemarás, vagy a illsztőszeg(ek) koptatta ki kb 12 mm mélyen.
Valakinek volt ilyen gondja?
Pisti?
Válasz #7844. hozzászólásra

De mintha a vetőgép is ua lenne. De tökmindegy,én nem tervezek bactofil vételt
Válasz #7843. hozzászólásra
Ne higyj a reklámoknak! Elképzelhető, hogy valami aljas pénzhajhász ötlettől vezérelve több ilyen gép is van? Viccet félretéve, ez gép nem szór bactofilt. Lehet a dunántúli testvére van a reklámban.
Válasz #7842. hozzászólásra
Mert itt fen ez a traki a vetőgéppel van a bactofil reklámban
Válasz #7841. hozzászólásra
Hogy jön ez ide? A gép nem szór bactofilt a vetéssel egymenetben. Egyébként használjuk más kultúrák előtt és után alapvetően pozitív tapasztalatokkal, bár méréseken alapuló kísérleteket nem végeztünk.
Válasz #7840. hozzászólásra
Hogy vált be a bactofil nálatok?
Válasz #7839. hozzászólásra


Sziasztok!
Gondoltam teszek fel pár képet így a repcevetési szezon finisében...
hát 1000 kell neki, de a gyakorlatban ennyin nem járatom. Illetve részben. Azért,mert először amíg nemvolt meg az 5455 addig a nagytraktorral húztam, azon pedig nincsen energiatakarékos tlt üzemmód még, az újakon már igen. Mivel nem akartam "üresen" 2000-es motorfordúlattal karistolni egész nap így mittudomén 1750-en vetettem valami 800-850-es kardánfordúlat körűl.
A kisgépen van E-tlt fokozat azon 1550-nél tudja az 1000-es kardánt, laposon így vetünk illetve a nem annyira meredély partoknál, vagyis 1500-körüli kézigázzal valami 900-950körüli kardánnal. Van,hogy csak 850 ha úgy sikerül rátolni a kart, ezen nincsen elektromos motorfordúlat tároló mint a nagyon.
Szóval 850-950között az átlagos tartomány.
Válasz #7836. hozzászólásra
Mekkora tlt fordulattal hajtod búzánál, repcénél, lucernánál?
Válasz #7835. hozzászólásra

belül vannak a vetőtárcsákon a tisztítóbetétek.
A vetőgép gumikerekei elől a nyomlazító kombinátorkapákat vettem le, ezeket neveztem kaparóknak, mert csak a fődet kaparják
akarommondani "kaparik"
Válasz #7834. hozzászólásra
Milyen kaparókat vettél le?
Neked a tárcsák között belül, vagy a tárcsák külsején vannak a sárkaparók?
SFK csapágyazás mint a Carrierben, ugyanaz a kőbiztosítás rendszer(gumibakok) lapok 510mm-es csipkézettek.
nagyon bőven 1000hektár felett megdolgozott már nekem és az első tárcsasoron még csak most kerekedik a csipkék sarka! ezis ott ahol a gépnyom után megy,tehát az a pár lap lényegében.
Súlyozni ezt is lehet amúgy, csak függesztettben nem ildomos mert így is kuuva nehéz. Szerintem a terralift eszközhordozókocsis tehát a vontatott meg megint plusz súlyú tehát azt meg felesleges.
Vmisi! Én beállítottam minden egyes hybridre külön az adagolót és teszteltem, beleöntöttem egy zsákkal vetettem. Elvileg 4 hektárra számoltam ki/zsák, aztán 3,8-nál még egy marekkal volt is az alján. Namost lehet csak 3,9hektárra lett volna tökéletesen elég, de ez már nagyon kicsi különbség, persze mindez csak feltevés, ottvolt az ahová állítottam.
Fontos szerintem leforgatáskor,hogy legyen bekapcsolva a monitor és olyan tempóval forgassad a kereket amilyennel vetni is fogsz a táblán!
Továbbá arra is figyelsz a táblán,hogy a kerék előtti nyomlazító ne húzza össze a töreket szalmát gyökereket,mert akkor tud szaggatottan forogni a kerekecske ha szorúlni kezd. Plusz lekell tenni úszóba a földre meg ilyesmi, ezek apróságok de nagyon lényegesek.
Én le is vettem a kaparókat mert most nagyon felgyomosodtak a táblák a sok eső hatására aztán hiába voltak elmunkálva a törekrészek a talajban maradtak még nem elbomlottan ugye...
ja meg az elosztóban a fedél zárását is megkell nézni! Nekem a repcefedél pl nem zár tökéletesen bent a "polip" tetején, aztán ha nem ragasztom körbe akkor ott magot is fújhat vissza a tartályba, aztán a levegőáramból is fogyhat valamelyest.
Repcekefét is belekell szerelni,hogy az adagolócellák tisztán maradjonak. Ha nem teszed betömődhetnek a sarkai és már nem is úgy tudja "harapni" a tartályban lévő magot.
Aztán ha leáll mondjuk eső végett akkor nemszabad benne magot hagyni. ha mégis akkor lekell ereszteni következő vetés előtt,mert a leeresztő dekninél körben megcsírázik az aprómag. Leereszt, ebből kirostál egy perc alatt a már csírázó nehhány mag és vissza a tartályba.
Ja nekem ennél a leeresztő lebillenő dekninél körbe mindig van betéve nejlonból "tömítés" mert nem tizedmilliméter pontosságú a zárófelűlet.
sok kicsi sokra megy... főleg aprómagnál
Válasz #7830. hozzászólásra
Kérdés milyen csapágyak vannak benne? Rövidtárcsánál ez elég lényeges szempont.
Válasz #7830. hozzászólásra



Nincs súlyuk, súly nélkül meg sz.rt sem ér........
Válasz #7819. hozzászólásra
Repcénél mennyire tudtad a előtte letekert, beállított mennyiséget tartani?
Búzát hibátlanul tartja, de aprómagnál nem mindig volt tökéletes. A JD 740-es vetőépen is ugyanez a magadagoló egység van, és nekik is ilyen problémájuk.
Válasz #7829. hozzászólásra
Ha már a rövidtárcsáknál tartunk: Ez vagy ez nem biztos hogy jó, de legalább nem olyan Qva drága.
Válasz #7828. hozzászólásra
árulnak valahol Szabolcsban egy 3 méteres Carriert... szerintem olcsón meglehetne venni mert már egy éve árulja
(az aprók köött megtalálod)
( a VN -nak keveslem a súlyát , igaz nem tom mennyi a Carrieré de az pótsúlyozható)
Válasz #7826. hozzászólásra
Ezek szerint 9250eur terrapak hengerrel,rugós pálcasor nekem nem kell. Szerintem ezek még alkuképes árak.
Válasz #7824. hozzászólásra
TerraDisc rövidtárcsa
nagy területteljesítmény – gazdaságos üzemeltetés
A VN TerraDisc rövidtárcsa egy sokoldalúan felhasználható, költségkímélő
munkagép.
Alapfelszereltség:
- 510 mm-es csipkézett tárcsák
- zárt, kenést nem igénylő SKF csapágyazás
- gumibakos tárcsa felfüggesztés
- állítható tárcsa sorok
- finomfokozatú hengerállítás
- oldalsó terelőlemez a bakhátmentes munkáért
VN-Line 2010 Akciós rövidtárcsa árak
Az akció időtartama: 2010.06.01. - 2010.09.30.
Típus Tárcsák
száma Súly (kg) Ár ()
TerraDisc 300 24 1220 7.050,00
TerraDisc 400 Hydro 32 1890 13.100,00
TerraDisc 500 Hydro 40 2230 14.600,00
TerraDisc 600 Hydro 48 2510 17.500,00
Opció Ár ()
TerraLift M eszközhordozó
Hydro kialakításhoz, közúti világítással 5.000,00
TerraLift S eszközhordozó
Hydro kialakításhoz, közúti világítással, 6 m-hez ajánlott 8.200,00
Acél henger 300
ř 660 / 300 cm / 630 kg 2.450,00
Acél henger 400
ř 660 / 400 cm / 900 kg 3.700,00
Acél henger 500
ř 660 / 500 cm / 1090 kg 4.100,00
Acél henger 600
ř 660 / 600 cm / 1260 kg 4.800,00
Gumi-ékgyűrűs henger 300
ř 580 / 300 cm / 600 kg 3.400,00
Gumi-ékgyűrűs henger 400
ř 580 / 400 cm / 840 kg 4.400,00
Gumi-ékgyűrűs henger 500
ř 580 / 500 cm / 1040 kg 4.700,00
Gumi-ékgyűrűs henger 600
ř 580 / 600 cm / 1200 kg 7.300,00
Terrapak henger 300
ř 600 / 300 cm / 530 kg 2.200,00
Terrapak henger 400
ř 600 / 400 cm / 740 kg 3.200,00
Terrapak henger II. 500
ř 600 / 500 cm / 1050 kg 3.800,00
Terrapak henger II. 600
ř 600 / 600 cm / 1160 kg 4.400,00
Rugós pálcasor a henger előtt, 3,00 760,00
Rugós pálcasor a henger előtt, 4,00 1.050,00
Rugós pálcasor a henger előtt, 5,00 1.300,00
Rugós pálcasor a henger előtt, 6,00 1.520,00
Válasz #7824. hozzászólásra


ez kicsit régi árlista
igen az alapgép 7050 euro , de kell rá henger meg pálca is
ITT nézelődj ( 6. oldal)
Válasz #7817. hozzászólásra
jó vagy te így ahogy vagy
persze más is úgy jó akarom mondani tökkkéletes ahogy van .....hehehhehehe
Válasz #7823. hozzászólásra
http://www.vogel-noot.info/index.php/filemanager/fileview/170/
Válasz #7822. hozzászólásra
Itt 1.8m szerepel
Válasz #7820. hozzászólásra
a 3m.-es 10200 euro acélhegerrel meg rugós pálcasorral a heger előtt
Válasz #7820. hozzászólásra
ezeken már 510-es lapok vannak?
Válasz #7819. hozzászólásra
Nekem is tetszik a vogel rövidtárcsája. Pláne az új verzió amin nagyobb lapok vannak.Most nyomozom az árát egy 3 méteresnek.
Nekem élesek a csoroszlyák.
Írtam,hogy nem egy Vader, de a munkája minőségi.
Mélységeiben nem jártál utána ez látszik, de nem feltétlen baj. Ventillát no comment, itt minden zsírul üzemel rajta.
A mélységet az accordhoz hasonlóan nemcsak a rugók előfeszítésével lehet állítani, hanem a hárompont felfüggesztés függesztőorsó hosszának változtatásával is. Van ugye a csoroszlya végállásütközője azzal lehet szépen a maximális mélységet belőni. Vetettem bérbe cimborának ő direkt mindössze 2centi mélyre kérte a magot, hát szépen be is lőttem a hidraulikus függesztőorsómmal.
EGyébként ha megvenné az ember a csoroszlyák után való tömörítőkerekeket azokon csapokkal lehet a mélységtartást állítani és az full leköveti a talajt hullámaiban mégjobban miegymás.
Kicsit érteni kell hozzá és bármit ismétlem bármit ugyanolyan vetésminőségben ellehet vetni vele mint egy rapiddal. Persze nem nagy tsz-be való,ahol a traktoros délre leszeretné tudni a 40hektárját/nap.
Mindigis mondtam,hogy a vetőgép egy közepes a skálámon(munkája az szuper, maga a szerkezet nem egy atombunker, de teljesen korrekt) viszont a Vogel rövidtárcsája az egy kiválóan sikerült cucc.
Carrier a nagy mérce ezen a piacon bátran kimerem jelenteni,hogy tudtak jobbat csinálni mások!
mielőtt elkezdenének egyesek anyázni illetve kötözködni, nem dícsérem a gép egészét, csak a munkáját, pontosságát!
A többi egy korrekt de mindössze közepes minőség, igényesebb gépkezelőt és egy kis odafigyelést igényel, bár szerintem másképpen vetni nem is lehet, tróger ember gépkezelő ne vessen csak ...kereket, ehhez szív és lélek is kell
Moderálta: (3932) 2013-11-15 11:25:34