Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.39 FtUSD390.78 FtCHF427.9 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
végülis ennyi pénzért nem sok, főleg még ha jó is. Rendbetenni a belét nem nagy pénz, a csapágyak sem, rákell szánni ennyit, meg egy kis időt(sokat) és mennie kell! nemszabad egy gépet hagyni összegyűjteni az apró hibáit sem,mert akkor végig azon kell lenni,hogy egyszer végre nullán legyen az ember. Ha nagyon elhanyagolt valami akkor sosem éred utól magad, csak sok pénzel max.
Ennyiért 106 max gyenge 108-ast lehet venni Claasból, amin mégtöbb meló van, kétszerannyit fogyaszt majdnem, és durvák klíma ritka bennük meg ilyenek.
Nekem jó a Ferga. és sokan claasra sokkaltöbbet költenek évente. Megkell nézni átkell gondolni
asztal 6,20 powerflow, én igen szeretem, de reggelente kiekell ám pucolni közte!
ezeknek cseréltem az arrcsapágyait, a szallagok orrhengerénél. Egy megszorúlt és cseréltem végig mindenhol. Asztalnál a kuplungban cseréltem vagy kétszer dörzsbetétet.
Nagyobb baj az a belsejének összeszedése volt mint már írtam, illetve a balhátsó könyöktengely csapja eltörött most napraforgóban. Jó,hogy külön cserélhető, bár csodálkoztam,hogy eltörött, nagyon erős robosztus az egész, de 12éves.
Illetve volt vagy két csapágy ami megszívatott,pedig könnyű lenne egyébként cserélni,csak nem akart szétjönni pl a hidromotor hajtószíjjánál a spanolótárcsáé.
Tavaly amikor még nem állt össze a belseje mint írtam már, összetörött benne az alsó rosta egyike. Elég drága lett volna, így volt perforált lemez, meg vettem is még és gyártottunk bele körfuratos alsórostákat. Olcsó volt meg jó is, de kényelmesebb a pillangórostán félperc alatt állítani, ezeket cserélni kell. Jövőre szeretnék bele gyárit ha lesz mód rá.
Ha esetleg beneveznél egy ilyenre, ha van időm szívesen segítek Neked bármiben! Tényleg már nagyon sokmindenében cseréltem csapágyakat, ékeket, bontottam le sokmindenét ilyenek végett. Jövő tavasszal meg minden maradékot befejezek! Két szezon lement nem sok ráfordítással, most vágott maszekot is elég sokat, szóval kidolgozza magát, nem megterhelő a fenntartása hálIstennek, és jövő tavasz után remélem már nem lesznek csapágybajok,mert nem hagyok benne tavalytól régebbit sehol.
én mondtam Nekik,hogy a mienken a lépcső magasabban van a nagyon is meg a kicsin is, le ne akasszák.
Bajuk nemvolt, csak kiírt egy jelzőkódot ami a pótkocsi fék rendszer nyomásváltozását jelzi.
Aztán mondtam nekik,hogy télen fogja írni aztis,hogy a töltőlevegő hőm. nagyon alacsony. Ez nem hiba, csak tudni kell :-D
Ma láttam szaladgálni őket a géppel. Én nagyon szelepet beállítottam ma, várja a jóidőt ekével együtt.
Okmányirodába bemehetsz bármikor végül is rám hivatkozva, de majd egyeztetünk egy fain időpontot az a biztos.
Kell szerintem szerződés vagy számla, kell hitelről banki papír, kell vizsgáról papír(műszaki adatlap), kell biztosítási papír(kötvény), meg kell jármű kísérő lap, meg kell pénz oszt cső.
illetve a tulaj személyes iratai.
A végén megy egy sör ide. Heineken...
viszont! vásárlás után a rángatórészét, rostákat miegymást átkell nézni és szilentezni!
Amikor mi megvettük 11évesen használtan, hozzá nem értő tulajtól jött ide. Meg is látszott, nemvolt kijavítva,csak kotonstoppolva. Aztán sorban mindig volt valami tavalyi szezonban. Egyszerre kikell javítani a rángatórésztől kezdve a rostatoldatig mindent!
Át szilenteztem, kellett venni hozzá egy vasdarabot(himbakart),meg egykét apróságot, kellett hegeszteni is kicsit, mert a nem megjavított gép meghozta ennek gyümölcsét...A lényeg,hogy tavasszal kikaptam az egész belét, de szó szerint, az egész telepen piros bazinagy alkatrészek voltak szétszórva, kegyetlensok minden van benne hahaha:-D üzemanyagtank le ,mögötte lévő csapágy csere meg minden! volt egykét esztergályos meló is ittott, kellett egykét ék. De igenjól ment a szezonban végig,mondjuk csak vagy szűk 400hektárt arattam vele. Viszont tavasszal megint kell a rángatzórészét csapágyazni. Egy év után. Szlovák csapágyakat tettem mindenhová ahol lassú a forgás, viszont itt sok is meg igénybevevő is fokozottan... Meg is látszott, kotyognak ezek a csapágyak most az évi meg a fél tavalyi szezon után. 4db-ot kellessz cserélni majd, már csak FAG vagy SKF megy ide.
Kellessz ehy szíj, ami a gép oldalán lévő porterelő forgódobot hajtja, már nagyon gatya, de vitte még,csak mosás után nyikorgott meg kicsit szakaszos volt:-D
hidraulika tartályt már hegesztettem egyszer,mert csöpögött az olaj. Most már mégjobban csepeg. Nem lehet csak úgy hegeszteni,mert aztán mellette továbbreped. Lehet kap egy újat ha nem túl drága, ha az akkor valahol spéci hegesztőssel megkapatom majd:-D
motor kiváló, egy csepp olajat sem füstölt el, motor jól megy, mondjuk ebben is "csak" 3500-4000 óra között van valahol.
Hidegen beindítva fehéret füstöl amíg be nem melegszik, de melegen olyan mint a doxa! _Nagyonjól szól és keveset fogyaszt. 9-15literig. Előbbi árpában utóbbi kukoricában max.
Szecskázóval volt bajon tavalyi szezonban,de most tavaszon ezt is felkéseztük végig.
Összesen ezzel együtt ami 100ezer felett volt origin késekkel bele(forgó+álló) meg mindennel 300ezer Forint sem ment el rá, úgy hogy rengeteg gyári csapágyat miegymást most cseréltem ki benne.
NEm feljebb hanem lentebb van a talajhoz!! Ezt akartam írni! Szanberg okmányirodába milyen papírokat vigyek a forgalmihoz és mikor? Kérsz nekem egy időpontot???
jaaaa kombájn. Már majdnem írtam a traktorokról. Azok Dyna4-esek...
Igen ilyen a kombájnunk! MF38,csak a mienk újabb 97-es évjáratú, már a kerek sarkú kabinos(ezt jól megmondtam:-D),meg más a ferdefelhordó, meg egykét apróság. pl a miénkben az a monitor van mint az új Cereákban, abban meg még a régebbi lehet. Egyébként ugyanaz, bár szerintem nincsen 280lóerős a motor benne. Olvastam 225 meg 245lóerőkről,egykét videón írtak ki 285lovat 38-nál,de szerintem kevesebbek. Ha nyerek a lottón beméretem Neked:-D
A gépről annyit,hogy nagygép, nagy a területteljesítmény, mérhetetlenül kényelmes, kombájnok között az újak sincsenek ilyen halk és nyugodt kabinúak mint ezek, persze ha nem üt a dobod meg ilyenek
Most mondok fontosabb dolgokat is. Egyszerű a felépítése, mindene nagy erős vastag, szíjjak tárcsák...Ennek a dobja mackót nem látott még kétméteres zöld olajretekben sem, bár ilyenkor kicsit zümmögött azért:-D Jó nagy dobcsapágyak és zsírozhatóak nem olyan mint a newhollandon. Utánverők is persze ugyanilyenek. Van azért rajta elég sok nem zsírozható csapágy is, nekem ezekkel volt sok bajom, mivel 12évesek és gyáriak voltak 80-90%-ban. Egyszer meguntam,és levettem az egész magfelhordót, toklászvisszahordót meg mindent a jobboldalról. 16csapágyat kicseréltem két esős nap alatt nyáron, aztán azóta nincs is baj. Tavasszal kicserélem a maradék nem kenhető csapágyat belőle. Van még ilyen sok szíjfeszítőben,ezek is még bontatlanok. Tavasszal ha jó hanem jó kapja az újakat. Sok nagy 4-es 5-ös szíj van rajta, meg alapból mindenhol kettő,vagy duplex szíj kisebb igényű helyeken is.
Mindenhová hozzáférni, nagyok a helyek, kiválóak a visszajelző műszerek, minden forgó alkatrész fordúlatát mutatja meg minden folyadék hőmérsékletét. Dobot is lehet 400-tól 1200-1300-ig variálni, és teljesen levariált állapotban sem fogja meg semmi.
folyt köv.
Hhétvégén egy másfél napot szántottam a szomszéd volt bábolnai jogutódok jöttek megnézni hogy ki szánt egyedül a határban Ők is vettek egy számomra teljesen ismeretlen sosemhallott helyről egy gépet! Nézegették és az mondta a fickó hogy vegyem le a trakiról az alsó fellépőt mert könnyen leszakad szántáskor
erre én mondom akkor rossz lesz beszálni balról a trakiba!!4
Azt mondja csak a jobb oldalról mert az van feljebb! NEkik ezt mondta a kereskedő! Nem akartam megbántani a fickót mert nem mai gyerek és ha nem is értek velük sokszor egyett de a tiszteletett megadom így nem szóltam vissza hogy a traktoron váltvaforgató eke van!!!
Egyébként azt jöttek megnézni!!
Kérdem mennyit mentek az új géppel 5 üórát! Valami bajvan, legalább is ezt vettem ki a szavaiból!
és még te is átmentél a vizsgán!
de csak az elméletin. remélem gyakorlati nem lesz és soha nem látlak a trakim közelébe. mert ha mégis, akkor nagy a baj
szeva skacok!
Most örülök hogy nem adtam el az mtzt mert ezt a szar fegát még szerelni se kell mit tudnék ilyen unalmas perceimbe csinálni egyébként! Olajcsere takarítás megvolt még a gyári papírlábtörlők megvannak a gépbe úgy ahogy van lehetne újnak eladni már 100 üó elhagytuk de állom a masina. vigyázom de nagyon én 30 üóra körül kezdtem vele szántogatni olvasom hogy többen vártok vele 100 óráig, óvatosba nyomtam három fejjel 2 c be de szerintem nem ártott a gépnek remélem ez a valóságban is így van! Se a maszek se a saját nem megy csak áll a két traktor! jó lenne egy nagy gépszín hogy ne a csillag szálón legyen de remélem jövőre tudok kezdeni egybe!!!!
Nem kaptam még máig se semmilyen támogatást!
Se nem fizettek még semmi leadott terményemért!
Kezdek éhezni! Legalább az esső ne esne és mehetnék gyors zsíros maszekba!!!
láttam egy kis ferga játék trakit a Müllerbe de hát arany árba mérték, de a kisfiamnak úgyis megveszem! Mennyire örültem volna kiskoromba egy ilyennek!!! de nekem csak a ruszki fröcsentett piros kéttengelyes pótkocsis traki jutott!
Az irányváltós rész kipipálva.Igen ezt magyaráztam a havernak is. De ő esküszik rá hogy az övé terhelés alattis mert nek iez mondta akitől vette. :S De csak előválasztós úgy ahogy írod.
A gyűrűs kérdés még nem világos teljesen. Én világ életemben 3 gyűrű estén 120fokra raktam szét a hézagokat és minden szakitól így láttam. Most meg egy gyerek azt magyarázza hogy úgy kell rakni hogy a terhelt oldalon ahová sűrítéskor "rászorítja" a hatókar a dugót oda ne kerüljön hézag. Hanem a "terheltlen oldalon" kicsit szétforgatja és kész. :s
Szia Jani!
1.) szerintem illik szétosztani,és az egymás alatt lévőket lehetőleg a legnagyobb szögben elforgatni egymástól.
2.) szerintem az övé csak "előválasztós",bár nem ismerem.
MF-ben is volt ilyen,de szerencsére nemsokáig gyártották.Úgy működik,hogy menetközben átváltod a kapcsolót,és ha érzékeli hogy benyomtad a kupplungot,akkor egy kis hidraulikamunkahenger átlöki a szinkront.
A terhelés alatti irányváltónál külön előre,és hátrameneti kupplung van.Elvileg arra van méretezve,hogy terhelés alatt váltsák,tehát bárki válthatja,legfelljebb ha nagy a terhelés,akkor megfullad a motor.A kupplung kibir bármit.
A tiéd szinkron irányváltós.
ammmi? Neki is, nekem is sima pedálos kuplungunk van. Nekem sima szinkronizált irányváltó (bár abba se vagyok biztos hogy szinkronizált) egy karral. Haveré meg elktrohidraulikus kapcsolású gombbal.
Az övé úgy működik hogy gombbal elő tudod választani az irányváltást menetközbe. És mikor kuplungolsz akkor kapcsolja az ellenkező menetirányt. De a terhelés alatt kapcsolható irányváltó hoz nem kell kuplung ezt nem érti meg a fafejűje. :)
Egy kis továbbképzére jelentkezem ha van hozzám türelmed. :)
1kérdés: Hivatalos álláspont szerint hogy illik szétosztani a gyűrűhézagokat a dugón?
2: Terhelés alatt kapcsolható irányváltó működési elve? Haver steyerje csak előválasztós és ő esküdik rá hogy az terhelés alatt kapcsolható. De mivel nem tudom hogy működik a terhelés alatt kapcsolható így nem tudok vele vitatkozni és az idegeimre megy. :D
itt Szendrő mellett egy tanya. Ahol lakunk onnan légvonalban 1km. excjani szomszéd. úton meg vagy 5km:-D
jani légvonalban jönne, de én tudok egy rövidebb utat...
24441 hozzászólás
végülis ennyi pénzért nem sok, főleg még ha jó is. Rendbetenni a belét nem nagy pénz, a csapágyak sem, rákell szánni ennyit, meg egy kis időt(sokat) és mennie kell! nemszabad egy gépet hagyni összegyűjteni az apró hibáit sem,mert akkor végig azon kell lenni,hogy egyszer végre nullán legyen az ember. Ha nagyon elhanyagolt valami akkor sosem éred utól magad, csak sok pénzel max.
Ennyiért 106 max gyenge 108-ast lehet venni Claasból, amin mégtöbb meló van, kétszerannyit fogyaszt majdnem, és durvák klíma ritka bennük meg ilyenek.
Nekem jó a Ferga. és sokan claasra sokkaltöbbet költenek évente. Megkell nézni átkell gondolni
Válasz #5783. hozzászólásra
pl a hidromotor hajtószíjjánál a spanolótárcsáé.
sehol.
asztal 6,20 powerflow, én igen szeretem, de reggelente kiekell ám pucolni közte!
ezeknek cseréltem az arrcsapágyait, a szallagok orrhengerénél. Egy megszorúlt és cseréltem végig mindenhol. Asztalnál a kuplungban cseréltem vagy kétszer dörzsbetétet.
Nagyobb baj az a belsejének összeszedése volt mint már írtam, illetve a balhátsó könyöktengely csapja eltörött most napraforgóban. Jó,hogy külön cserélhető, bár csodálkoztam,hogy eltörött, nagyon erős robosztus az egész, de 12éves.
Illetve volt vagy két csapágy ami megszívatott,pedig könnyű lenne egyébként cserélni,csak nem akart szétjönni
Tavaly amikor még nem állt össze a belseje mint írtam már, összetörött benne az alsó rosta egyike. Elég drága lett volna, így volt perforált lemez, meg vettem is még és gyártottunk bele körfuratos alsórostákat. Olcsó volt meg jó is, de kényelmesebb a pillangórostán félperc alatt állítani, ezeket cserélni kell. Jövőre szeretnék bele gyárit ha lesz mód rá.
Ha esetleg beneveznél egy ilyenre, ha van időm szívesen segítek Neked bármiben! Tényleg már nagyon sokmindenében cseréltem csapágyakat, ékeket, bontottam le sokmindenét ilyenek végett. Jövő tavasszal meg minden maradékot befejezek! Két szezon lement nem sok ráfordítással, most vágott maszekot is elég sokat, szóval kidolgozza magát, nem megterhelő a fenntartása hálIstennek, és jövő tavasz után remélem már nem lesznek csapágybajok,mert nem hagyok benne tavalytól régebbit
Oks, akkor holnap délelőt megkereslek. A sörözés OK. Részemről Kozel.![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válasz #5782. hozzászólásra
én mondtam Nekik,hogy a mienken a lépcső magasabban van a nagyon is meg a kicsin is, le ne akasszák.
Bajuk nemvolt, csak kiírt egy jelzőkódot ami a pótkocsi fék rendszer nyomásváltozását jelzi.
Aztán mondtam nekik,hogy télen fogja írni aztis,hogy a töltőlevegő hőm. nagyon alacsony. Ez nem hiba, csak tudni kell :-D
Ma láttam szaladgálni őket a géppel. Én nagyon szelepet beállítottam ma, várja a jóidőt ekével együtt.
Okmányirodába bemehetsz bármikor végül is rám hivatkozva, de majd egyeztetünk egy fain időpontot az a biztos.
Kell szerintem szerződés vagy számla, kell hitelről banki papír, kell vizsgáról papír(műszaki adatlap), kell biztosítási papír(kötvény), meg kell jármű kísérő lap, meg kell pénz oszt cső.
illetve a tulaj személyes iratai.
A végén megy egy sör ide. Heineken...
Válasz #5786. hozzászólásra
szerintem haggyad.
Én még sose akadtam le, a barátaink kereskedője adta nekik ezt az infót!
viszont! vásárlás után a rángatórészét, rostákat miegymást átkell nézni és szilentezni!
Amikor mi megvettük 11évesen használtan, hozzá nem értő tulajtól jött ide. Meg is látszott, nemvolt kijavítva,csak kotonstoppolva. Aztán sorban mindig volt valami tavalyi szezonban. Egyszerre kikell javítani a rángatórésztől kezdve a rostatoldatig mindent!
Át szilenteztem, kellett venni hozzá egy vasdarabot(himbakart),meg egykét apróságot, kellett hegeszteni is kicsit, mert a nem megjavított gép meghozta ennek gyümölcsét...A lényeg,hogy tavasszal kikaptam az egész belét, de szó szerint, az egész telepen piros bazinagy alkatrészek voltak szétszórva, kegyetlensok minden van benne hahaha:-D üzemanyagtank le ,mögötte lévő csapágy csere meg minden! volt egykét esztergályos meló is ittott, kellett egykét ék. De igenjól ment a szezonban végig,mondjuk csak vagy szűk 400hektárt arattam vele. Viszont tavasszal megint kell a rángatzórészét csapágyazni. Egy év után. Szlovák csapágyakat tettem mindenhová ahol lassú a forgás, viszont itt sok is meg igénybevevő is fokozottan... Meg is látszott, kotyognak ezek a csapágyak most az évi meg a fél tavalyi szezon után. 4db-ot kellessz cserélni majd, már csak FAG vagy SKF megy ide.
Kellessz ehy szíj, ami a gép oldalán lévő porterelő forgódobot hajtja, már nagyon gatya, de vitte még,csak mosás után nyikorgott meg kicsit szakaszos volt:-D
hidraulika tartályt már hegesztettem egyszer,mert csöpögött az olaj. Most már mégjobban csepeg. Nem lehet csak úgy hegeszteni,mert aztán mellette továbbreped. Lehet kap egy újat ha nem túl drága, ha az akkor valahol spéci hegesztőssel megkapatom majd:-D
motor kiváló, egy csepp olajat sem füstölt el, motor jól megy, mondjuk ebben is "csak" 3500-4000 óra között van valahol.
Hidegen beindítva fehéret füstöl amíg be nem melegszik, de melegen olyan mint a doxa! _Nagyonjól szól és keveset fogyaszt. 9-15literig. Előbbi árpában utóbbi kukoricában max.
Szecskázóval volt bajon tavalyi szezonban,de most tavaszon ezt is felkéseztük végig.
Összesen ezzel együtt ami 100ezer felett volt origin késekkel bele(forgó+álló) meg mindennel 300ezer Forint sem ment el rá, úgy hogy rengeteg gyári csapágyat miegymást most cseréltem ki benne.
Válasz #5779. hozzászólásra
Lövésem nincs!
Sűrűn el szoktál akadni?
Válasz #5781. hozzászólásra
Kössz az infót! Ha van még jöhet, kiváncsi vagyok mindenre. Asztal mekkora? Nagyobb probléma volt már vele? Gyenge pontja?
Válasz #5779. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
NEm feljebb hanem lentebb van a talajhoz!! Ezt akartam írni! Szanberg okmányirodába milyen papírokat vigyek a forgalmihoz és mikor? Kérsz nekem egy időpontot???
Válasz #5765. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
jaaaa kombájn. Már majdnem írtam a traktorokról. Azok Dyna4-esek...
Igen ilyen a kombájnunk! MF38,csak a mienk újabb 97-es évjáratú, már a kerek sarkú kabinos(ezt jól megmondtam:-D),meg más a ferdefelhordó, meg egykét apróság. pl a miénkben az a monitor van mint az új Cereákban, abban meg még a régebbi lehet. Egyébként ugyanaz, bár szerintem nincsen 280lóerős a motor benne. Olvastam 225 meg 245lóerőkről,egykét videón írtak ki 285lovat 38-nál,de szerintem kevesebbek. Ha nyerek a lottón beméretem Neked:-D
A gépről annyit,hogy nagygép, nagy a területteljesítmény, mérhetetlenül kényelmes, kombájnok között az újak sincsenek ilyen halk és nyugodt kabinúak mint ezek, persze ha nem üt a dobod meg ilyenek
Most mondok fontosabb dolgokat is. Egyszerű a felépítése, mindene nagy erős vastag, szíjjak tárcsák...Ennek a dobja mackót nem látott még kétméteres zöld olajretekben sem, bár ilyenkor kicsit zümmögött azért:-D Jó nagy dobcsapágyak és zsírozhatóak nem olyan mint a newhollandon. Utánverők is persze ugyanilyenek. Van azért rajta elég sok nem zsírozható csapágy is, nekem ezekkel volt sok bajom, mivel 12évesek és gyáriak voltak 80-90%-ban. Egyszer meguntam,és levettem az egész magfelhordót, toklászvisszahordót meg mindent a jobboldalról. 16csapágyat kicseréltem két esős nap alatt nyáron, aztán azóta nincs is baj. Tavasszal kicserélem a maradék nem kenhető csapágyat belőle. Van még ilyen sok szíjfeszítőben,ezek is még bontatlanok. Tavasszal ha jó hanem jó kapja az újakat. Sok nagy 4-es 5-ös szíj van rajta, meg alapból mindenhol kettő,vagy duplex szíj kisebb igényű helyeken is.
Mindenhová hozzáférni, nagyok a helyek, kiválóak a visszajelző műszerek, minden forgó alkatrész fordúlatát mutatja meg minden folyadék hőmérsékletét. Dobot is lehet 400-tól 1200-1300-ig variálni, és teljesen levariált állapotban sem fogja meg semmi.
folyt köv.
Válasz #5772. hozzászólásra
Akkor te egy éhenkórász fergás vagy???
Hhétvégén egy másfél napot szántottam a szomszéd volt bábolnai jogutódok jöttek megnézni hogy ki szánt egyedül a határban Ők is vettek egy számomra teljesen ismeretlen sosemhallott helyről egy gépet! Nézegették és az mondta a fickó hogy vegyem le a trakiról az alsó fellépőt mert könnyen leszakad szántáskor![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
erre én mondom akkor rossz lesz beszálni balról a trakiba!!4
Azt mondja csak a jobb oldalról mert az van feljebb! NEkik ezt mondta a kereskedő! Nem akartam megbántani a fickót mert nem mai gyerek és ha nem is értek velük sokszor egyett de a tiszteletett megadom így nem szóltam vissza hogy a traktoron váltvaforgató eke van!!!
Egyébként azt jöttek megnézni!!
Kérdem mennyit mentek az új géppel 5 üórát! Valami bajvan, legalább is ezt vettem ki a szavaiból!
Pisti véleményed? Fellépőről?
Válasz #5777. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
köszi
látom ismét egyetértünk
Válasz #5775. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Boldog születésnapot a lányodnak!
Én se akarom látni a traktorod,ha ez megnyugtat
Válasz #5774. hozzászólásra
jóvan akkor :) Csak okostojáskodott az illető. Én meg már azt hittem pont ennél a résznél mentem moziba a suli helyett. :)
Válasz #5773. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
nekem is, nem csak a lányomnak, aki ma 2 éves
és még te is átmentél a vizsgán!
de csak az elméletin. remélem gyakorlati nem lesz és soha nem látlak a trakim közelébe. mert ha mégis, akkor nagy a baj
Válasz #5771. hozzászólásra
Én is úgy tudom ahogy Te!
Mit szív be?
Hová szorítja?
Válasz #5770. hozzászólásra
meglepi vót?
szeva skacok!
Most örülök hogy nem adtam el az mtzt mert ezt a szar fegát még szerelni se kell mit tudnék ilyen unalmas perceimbe csinálni egyébként! Olajcsere takarítás megvolt még a gyári papírlábtörlők megvannak a gépbe úgy ahogy van lehetne újnak eladni már 100 üó elhagytuk de állom a masina. vigyázom de nagyon én 30 üóra körül kezdtem vele szántogatni olvasom hogy többen vártok vele 100 óráig, óvatosba nyomtam három fejjel 2 c be de szerintem nem ártott a gépnek remélem ez a valóságban is így van! Se a maszek se a saját nem megy csak áll a két traktor! jó lenne egy nagy gépszín hogy ne a csillag szálón legyen de remélem jövőre tudok kezdeni egybe!!!!
Nem kaptam még máig se semmilyen támogatást!
Se nem fizettek még semmi leadott terményemért!
Kezdek éhezni! Legalább az esső ne esne és mehetnék gyors zsíros maszekba!!!
láttam egy kis ferga játék trakit a Müllerbe de hát arany árba mérték, de a kisfiamnak úgyis megveszem! Mennyire örültem volna kiskoromba egy ilyennek!!! de nekem csak a ruszki fröcsentett piros kéttengelyes pótkocsis traki jutott!
Válasz #5769. hozzászólásra
Szia Pisti!
Az irányváltós rész kipipálva.Igen ezt magyaráztam a havernak is. De ő esküszik rá hogy az övé terhelés alattis mert nek iez mondta akitől vette. :S De csak előválasztós úgy ahogy írod.
A gyűrűs kérdés még nem világos teljesen. Én világ életemben 3 gyűrű estén 120fokra raktam szét a hézagokat és minden szakitól így láttam. Most meg egy gyerek azt magyarázza hogy úgy kell rakni hogy a terhelt oldalon ahová sűrítéskor "rászorítja" a hatókar a dugót oda ne kerüljön hézag. Hanem a "terheltlen oldalon" kicsit szétforgatja és kész. :s
Válasz #5769. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
szeva bátyja!
ma megnyomtam a gombot. pont azt csinálja amit mondtál
Válasz #5762. hozzászólásra
Szia Jani!
1.) szerintem illik szétosztani,és az egymás alatt lévőket lehetőleg a legnagyobb szögben elforgatni egymástól.
2.) szerintem az övé csak "előválasztós",bár nem ismerem.
MF-ben is volt ilyen,de szerencsére nemsokáig gyártották.Úgy működik,hogy menetközben átváltod a kapcsolót,és ha érzékeli hogy benyomtad a kupplungot,akkor egy kis hidraulikamunkahenger átlöki a szinkront.
A terhelés alatti irányváltónál külön előre,és hátrameneti kupplung van.Elvileg arra van méretezve,hogy terhelés alatt váltsák,tehát bárki válthatja,legfelljebb ha nagy a terhelés,akkor megfullad a motor.A kupplung kibir bármit.
A tiéd szinkron irányváltós.
Válasz #5767. hozzászólásra
ammmi? Neki is, nekem is sima pedálos kuplungunk van. Nekem sima szinkronizált irányváltó (bár abba se vagyok biztos hogy szinkronizált) egy karral. Haveré meg elktrohidraulikus kapcsolású gombbal.
Válasz #5764. hozzászólásra
én se használom terheléskor a villanykuplungot
Válasz #5765. hozzászólásra
http://www.agroinform.com/gepkereskedok/587161/Massey-Ferguson-38.html
Ezt elfelejtettem beilleszteni. :)
Szanberg neked ilyen géped van?
Erről mi a véleményed?
Válasz #5763. hozzászólásra
Az övé úgy működik hogy gombbal elő tudod választani az irányváltást menetközbe. És mikor kuplungolsz akkor kapcsolja az ellenkező menetirányt. De a terhelés alatt kapcsolható irányváltó hoz nem kell kuplung ezt nem érti meg a fafejűje. :)
Válasz #5762. hozzászólásra
egyszerű a válasz. rakd fel az ekét a havernak és prálj szántás közbe váltani. mindjárt kiderül
Üdv!
MfPisti!
Egy kis továbbképzére jelentkezem ha van hozzám türelmed. :)
1kérdés: Hivatalos álláspont szerint hogy illik szétosztani a gyűrűhézagokat a dugón?
2: Terhelés alatt kapcsolható irányváltó működési elve? Haver steyerje csak előválasztós és ő esküdik rá hogy az terhelés alatt kapcsolható. De mivel nem tudom hogy működik a terhelés alatt kapcsolható így nem tudok vele vitatkozni és az idegeimre megy. :D
Válasz #5760. hozzászólásra
Még semmi gond.
Válasz #5759. hozzászólásra
Faxa trakid! Nem volt vele még semmi gond? Csak húzza az igát?
Válasz #5757. hozzászólásra
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
na elég legyen!
hess!
Válasz #5755. hozzászólásra
itt Szendrő mellett egy tanya. Ahol lakunk onnan légvonalban 1km. excjani szomszéd. úton meg vagy 5km:-D
jani légvonalban jönne, de én tudok egy rövidebb utat...
Válasz #5753. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
én meg téged nem
Válasz #5752. hozzászólásra
az hun van?
na megyek mer dógomvan.
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
ez akkoris tud nyomatni:-D
Válasz #5745. hozzászólásra
jjja!
Néha rohadtul irigyellek titeket!
Válasz #5750. hozzászólásra
ha jól meghajíntod Büdöskútig eljön, onnan meg EXCjani elhozza nekem:-D
Válasz #5749. hozzászólásra
![smile laugh](/oldforum/images/smiles/laugh.gif)
nekem is kell hátra egy...
szerintem lemostam ami rajtavolt
Válasz #5748. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
ma este fogtam egy galambot.....de lehet hogy veréb,vagy kapagáj............
Válasz #5746. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
biztos hogy csak a szélvédőre akar?
így rágerjedt?
mennyezetre?
Válasz #5744. hozzászólásra
oszt hogylesz itt?
nemakarom,hogy az eger belefészkeljen a kabinetbe:-D
Válasz #5745. hozzászólásra
majd miután megmutattam Neki hogyankell egy dyna váltót tisztességesen összepakolni!
pisti az asszony austro diesel matricát követel a traktorra! Látta ma bergén és azt mondta szexis! Mármint a ragasztás!![smile crying](/oldforum/images/smiles/crying.gif)
Agyrém!!!!
Válasz #5740. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
csak képeken, kiállításon, meg mikor bele kell bújni nyakig. kölcsönadhatnád neki egy pár órára, hogy megtudja mi is az igazi élet
Válasz #5742. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
zsebembe
Válasz #5740. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Nem adják azt neked oda!!! mert Még menet közben állítanál a szelepeken!
Válasz #5739. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
szelepppogácsaemelőfémdarab?
hegesztek bele egyet