Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR402.41 FtUSD387.9 FtCHF425.17 FtGBP483.33 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
homokozni?
nem tudom mi lészen, mivel aratni kell ha engedi!
Ma is tervben volt, de az a 10miliméter eső még szántani sem hagyott.
Így lecseréltem az olajat a váltómban, feltettem az üzemóra mérőt, futóművel állígattam meg egyebek. ja igen a motoron :-D
Illetve Ati gépét is bazseváltam, de nemtudom melyik "híres szerelőnél" volt, a főfúvókát kézzel kitekertem két darab ujjal,mivel megvan szakítva, az alapjáratit meg alig bírtam meglazítani. A fő is így volt meghúzva, csak az engedett is. Így van egy kettényílt menetű főfúvóka,ami még farsot is szívhatott akár.
Érdekesa Mikuni számozás, alapjárati 12,5-ös, főfúvó 17-es
arányban viszont egészen más, a fő tízszázszorosa a kicsinek.
Nem keihin féle 185 meg egyebek.
vaze! ezek átfolyást mérnek és teszik közzé számokba öntve!
Válasz #5080. hozzászólásra
Üdv!
mi baj lehet az adbluval? Unimogba használjuk. Ha van benne akkor fogy belőle ha nincs benne akkor is ugyanúgy megy. Csak állítólag akkor jobban szennyez. Ferga esetleg letilt ha nincs benne?
Mit kerestél Te ott?
amúgy mi ott működünk, és napmintnap azon a kúton tankolunk.
Minőségről annyit,hogy peregnek ki néha ott tankoló diesel autók,szervíz szerint gázolajminőség baj. Én csak azt veszem észre,hogy évente 1-2pár gázolajszűrő megtömődik a nagygépen ettől az anyagtól.
A 8690-nel meg az a legnagyobb probléma,hogy legújabb azthiszem Tier5-ös motor, aztán kell bele az az addblue vagy bluediesel vagy mi a szösz, és elfelejtik beletenni anélkül meg nemjó. Pénzbe kerül,de alig bocsát ki károsanyagot. pár év és az MTZ-is ilyen lesz.
Persze lehetnek más bajok is.
Nálunk még baj végett egyszer volt a szervíz, amikor az elektromos ac meggyengűlt és nem nyomott vagy szívott eléggé,1700fölé nem forgott a gép. A közelben beleztek egy Valtrát aztán elugrottak, és meglestük mi a baja. Hát ez volt. kicsi fekete hengeres alakú valami,amiből 2 kábel lóg ki :-D
csere aztán hajtás.
Hátsó híd csapágy törés miatt 6-szor szétszedve. ott többször is összetört mindent. LCD kijelző ritkán mutat csak valamit. 6 éves 3. hűtő lukad ki rajta, pedig jd fagyálló van benne. A rohadt elsőhajtás bekapcsoló kábelét mindig letépi valami mert ugye szabadon lóg az alján:)
de nem mondok má semmit , annyit istenítették már itt a fórumon ezt a rohadt piros vasat , hogy má akko se köllene ha ingyé vóna
Bezzeg a 86xx-asokat senki sem dícséri, igaz azok nem is érdemlik meg, mert ahogy hallom fossák össze magukat
nem is baj , mert legalább a szerelők nem érnek rá fórumozni
Nállunk,meg mikor osztották a részarányt a tsz-ben,az elnök összehívta a tagokat,és mindent részarányban kimért,még a tsz szárítóhoz vezető aszfaltos utat is,így felhígult a részaránytulajdon,neki több föld jutott.Csakhogy a szegény melós aki megkapta az aszfaltos utat azzal semmit sem tud kezdeni.
Hát igen nem 1000 hektáron ahogy sokan. Mi mindent a 0-ról kezdtünk, nem volt raktár meg szárító sem. Két pót van csak a tszből többi mind saját vétel nem fillérekért kihozott gép, mint sok helyen...
Belvizes, kavicsos, vagy épp olyan keskeny hogy géppel meg sem bírsz fordulni rajt.
Olyat is csináltak erre hogy szomszéd faluban kaptál, az ottaniak pedig itt kaptak. Csak hogy majd az ő utód kft-jük kibérelhesse nevetséges összegért.
"Nagyapám a kis falumban megtisztelt ember mindenki hozzá jön segítségért, tanácsért, életét végigdolgozta és dolgozza hála istennek a mai napig. 82 elmúlt de még teheneket tart és keményen dolgozik, mert ahogy mondják a vérébe van!
Nála ha valakit úgy szólít, hogy "Inas" az megtisztelés a részéről."
Pont erről az emberről ment egy 3részes film a tévébe a napokban :))
(valamilyen rokon szerepel a címében)
Ez jó, tsz vezető volt, mégis csak 80-100 hektáron kezdtünk. "csak"
Van aki 15 év után ér ám el ennyit a sok (azóta csödbe ment tsz utód kft miatt)
Ezek folyamatosan mennek csődbe és mindig csak panaszkodnak, egy 100-150 hektáros családi gazdaság pedig folyamatosan fejlődik és nem panaszkodnak?
A rendszerváltáskor könnyű volt összerakni egy középpkorú embernek,aki a jó kis szoci világban egy kicsit is gyüjtött,utánna vett 500ft/ak jó földeket.Mostmeg a 20000ft os AK földeket ebből a mínuszos mezőgazdaságból.
Az Új traki megjött már bele dobtunk 45 üzemórát! Ja MF 5455 akiről szó van!
Megjött de kétszer, az elsővel sajnos god volt de a forgalmazó korrekt módon kicserélte!!! Ritka az ilyen!
Nem javíthatatlan gond volt de mint vásárló kértem a gép cseréjét! Na mindegy de ez is hozzátartozik az igazsághoz!
Korrekt forgalmazó küldte kocsifurdultával az újat!
Húsz üzemóráig szólóba püfögött meg egy kicsit 6 t-s Metaltech póttal, Majd tárcsa Sasform 3 V, naprán!
Hátér inf: eddig 820.2 MTZ vel gurult!!!
Hát valami felejthetetlen élmény sorozat kezdődött! Már a felszerelésnél A traki fara nagyon jól megközelíthető mindenhez könnyen odaférsz és egyszerűen gyorsan szerelhetsz le és fel mindent!!!
Beülsz minden kéznél, véletlenül a váltó 4 c be mert még kicsit ismeretlenül kezelem mindig a gépet pedig 20 üó már benne de a gép indul mintha semmi nem lenne rajt.
A gáz pedál/kar nagyon jó reagálású nem lusta a motor! Valtránál gondnak hallom cimbitől hogy kicsit tunyább!
kiérsz a földre leteszed a tárcsát mindent beállítász keresed a megfelelő sebbességet megvan 2 A lassú 2 B jó seb de csak nagy fordulaton 2 c hasonló mint előző de kicsit jobb. a föld legnagyobb részén a 2 d és 3 a sebességgel lehetett az optimális sebességgel haladni! Szuper csendes kabin dübörgő zene a fejed mögött! Fantasztikus munkaminőség! Beesteledett lámpa fel MINDENT látni Hatalmas teret világít be elől, esik az esső a tábla szögre megy teljesen messze látod a bentebb levő placon hová is kell fordulni.
Egyre jobban esik, ablaktörlő megy, de tudsz haladni rendesen mert még nem tapad olyan nagyon erősen, de a slip csak alig észrevehetően nő,
Nem Véletlen, itt jön elő az 5000 kg!!!
Szuper munka, felüdítő érzés egy 9 órás irodai meló után! óránként 2,8 ha-os átlag (sajna rövid tábla 300 m) sok a forduló!
Hazamegyek, hogy ne fordjak fel sok sarat az aszfaltra gondoltam a közeli réten kicsit megugratom had peregjen ott a java 4 c odataposok aztán várom hogy kiesek e a kabinból de nem ott ragadtam az ülés és a gép rógózása fantasztikus! (pedig a diszók megtúrták kicsit)
Másnap már munkába azon járt a fejem hazamegyek és kipróbálom az ekével!
KRONE Mustang 3+1 váltvaforgató
Felrakom beállítom minden szuper irodai ruhámban szerelem át mert már sötétedett rendesen! Egy csep kosz nélkül végrehajtva (az asszony se öl meg otthon már megérte)
Elég nehéz eke 15 q ra saccolom de mint a tajut repíti magasba megforgatom, Szuper nem lök a trakin szinte semmit.
Be a földbe....
Puha tárcsázot takarmányborsó földön próbálom ismét bénázással kezdk 2 a helyett véletlenül 3 c be maradtam beállítás 120 fogásszélesség 30 cm mélyen közepesen kötött talaj a gép szinte alapjárattal indul és viszi 3 c be hirtelen megijedtem - Úristen leszakadt az eke - nézek hátra de nem ennyire megy a kicsike de mivel szeretem a gépet és félek a nagy sebességtől visszateszem 2 d be na ez már jó volt nekei 1800 fordulaton úgy repültem mint a madár.
De mivel ez kicsi hosszú tábla 1,5 ha 1 h 45 perc kész beszegve pipa! Nagyapám: Na inas ez szép szátás!!!
minden nélkül mehet a vetőgép hála az előhántóknak!
Másnap már egy igazán kötött istentudjamikorszántott 18 ha tábla 2 c az optimális seb fokozat felfüggesztés 7 és 8 között leengedve, nagy part van benne de nem kell visszapakolni!
CSináltam Videót a héten még feldobom netre!!!!!!!
Szumma Szummárum Eddig álom, fogyasztás jónak mutatkozik de erről majd később pontosabban!
Nem tudják azt ezek az emberek (JD-s Július,) hogy mit meg kell dolgozni ezeken a foldeken és mennyi gond jön össze nap mint nap. jó lenne megnézni hogy Ők hogy töltik egy napjukat mi a dolguk, mit kaptak és mit értek el ebben az életben.
Július MTZs stb ennek a fúrumnak az lenne a lényege, hogy megosszuk egymással mindenapi gondjainkat, tapasztalatainkat, véleményeinket! De nem valótlan 15 km/h értelmetlenségekkel! Persze még ez is beleférhet!
De más felmenőit bárki ismeretlenül minősítsen az megengedhetetlen MODERÁTORNAK!!!! (azt is törölnöd kellene)
Erről a témáról ennyit!!!
folyt köv
Mizus Inas?
Kikezdtek a Cézárok?
Jól írtad nem értik Ők a lényeget! Erre mifelénk nem úgy megy az élet, mint máshol az országba, nem az a tuti aki írígy vagy kárörvendő! Sokan mint ti is még a mitsemsejtett uniós pénzek előtt belevágtatok és raktátok össze lassacskán azt ami az udvaron áll vagy a földeken megy.
Nagyapám a kis falumban megtisztelt ember mindenki hozzá jön segítségért, tanácsért, életét végigdolgozta és dolgozza hála istennek a mai napig. 82 elmúlt de még teheneket tart és keményen dolgozik, mert ahogy mondják a vérébe van!
Nála ha valakit úgy szólít, hogy "Inas" az megtisztelés a részéről.
folyt köv
annyi a különbség,hogy felőlem viheted a fele fődet, nekem elég lenne 300is, nem kellene annyi ember, kevesebb lenne a meló, átláthatóbb lenne, nem menne pocsékba-zsebre annyi minden...
lejárnak a szerződések gyere vedd át bérbe a felét!
Nekem úgyis lenne annyi maszek meló ami most ezek mellett nem tudunk csak részben bevállalni, szóval amit bérlünk azzal megy el az idő a tiszta pénzkereséstől,ami ráadásul kockázatmentes is... termelni meg nem annyira fix. Van mikor bejön,de sokszor a támogatásból kell elvenni,szóval mínusz haszon.
de tudnod kéne nagyokos.
ebben az általad említett esetben lehet nem a földet túrnám, hanem a profi műhelyemet fejezném éppen be, és sokkal több pénzt keresnék versenymotorok szereléséből, meg a hozzá tartozó dolgokból.
Amikor kezdtem melózni évekkel ezelőtt,akkor még sok fizikai melót(tisztítás,csávázás,lapátolás,kaszálás...) végeztem,fokozatosan mentem felfelé a lajtorján.
A lényeg,hogy annak idején naponta csak 3-4-ig kellett dolgoznom, most meg éjszakánk sincsen rendre, akkor mellette annyi melóm volt motorjavításból mint egy jól menő szakszervíznek kb... Azóta idő híján csak a komáknak buherálom a vasakat,meg magamnak, napmintnap mondom le a melókat, alkatrész beszerzésben telefonon azért még mocorgok, aratás közben evégett gyakran tekerem könyékkel a kormányt :-D
Régen még versenyeztünk is többet igaz bátyja?!
Az én apukám is volt agronómus és kerületvezető is a tsz-ben, mégis csak mégis csak 80-100 hektáron kezdtük aminek nagy része bérlemény volt. Ma már azért több van, szép lassan fejlődünk. Pedig volt vagy 2-3000 hektár szántó a tszben.
24441 hozzászólás
Válasz #5088. hozzászólásra
Űdv.nektek!
Válasz #5089. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
élmény olvasni a beszámolódat!
mi még nem dolgoztunk vele, csak kocsit húzott.
de jön még kutyára IFA!
szeva
Válasz #5087. hozzászólásra
![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
homokozni?
nem tudom mi lészen, mivel aratni kell ha engedi!
Ma is tervben volt, de az a 10miliméter eső még szántani sem hagyott.
Így lecseréltem az olajat a váltómban, feltettem az üzemóra mérőt, futóművel állígattam meg egyebek. ja igen a motoron :-D
Illetve Ati gépét is bazseváltam, de nemtudom melyik "híres szerelőnél" volt, a főfúvókát kézzel kitekertem két darab ujjal,mivel megvan szakítva, az alapjáratit meg alig bírtam meglazítani. A fő is így volt meghúzva, csak az engedett is. Így van egy kettényílt menetű főfúvóka,ami még farsot is szívhatott akár.
Érdekesa Mikuni számozás, alapjárati 12,5-ös, főfúvó 17-es
arányban viszont egészen más, a fő tízszázszorosa a kicsinek.
Nem keihin féle 185 meg egyebek.
vaze! ezek átfolyást mérnek és teszik közzé számokba öntve!
Válasz #5086. hozzászólásra
fót EC
bosch
Válasz #5083. hozzászólásra
hová vasárnap?
Sisu commonrail szivattyút melyik gyártja?
Válasz #5084. hozzászólásra
Jja!
Elveszi a teljesítményt!
Figyelnek ezek mán arra,hogy ne szennyezd agyon a környezetet!
Válasz #5080. hozzászólásra
Üdv!
mi baj lehet az adbluval? Unimogba használjuk. Ha van benne akkor fogy belőle ha nincs benne akkor is ugyanúgy megy. Csak állítólag akkor jobban szennyez. Ferga esetleg letilt ha nincs benne?
Válasz #5082. hozzászólásra
A bosch még valahogy megcsámcsogja a vizet,meg mocskot,de a denso az nemigen szereti.
Vasárnap jöttök?
Válasz #5081. hozzászólásra
mivanmi?
Válasz #5079. hozzászólásra
![smile mad](/oldforum/images/smiles/mad.gif)
![smile mad](/oldforum/images/smiles/mad.gif)
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
jajjjjjjjjjjj
Válasz #5078. hozzászólásra
![smile scared](/oldforum/images/smiles/scared.gif)
edblú miatt azzal nem lesz gond (csak nekünk volt a bemutatón:-)...inkább a sok köcölékkel
Válasz #5064. hozzászólásra
Mit kerestél Te ott?
amúgy mi ott működünk, és napmintnap azon a kúton tankolunk.
Minőségről annyit,hogy peregnek ki néha ott tankoló diesel autók,szervíz szerint gázolajminőség baj. Én csak azt veszem észre,hogy évente 1-2pár gázolajszűrő megtömődik a nagygépen ettől az anyagtól.
Válasz #5076. hozzászólásra
A 8690-nel meg az a legnagyobb probléma,hogy legújabb azthiszem Tier5-ös motor, aztán kell bele az az addblue vagy bluediesel vagy mi a szösz, és elfelejtik beletenni anélkül meg nemjó. Pénzbe kerül,de alig bocsát ki károsanyagot. pár év és az MTZ-is ilyen lesz.
Persze lehetnek más bajok is.
Nálunk még baj végett egyszer volt a szervíz, amikor az elektromos ac meggyengűlt és nem nyomott vagy szívott eléggé,1700fölé nem forgott a gép. A közelben beleztek egy Valtrát aztán elugrottak, és meglestük mi a baja. Hát ez volt. kicsi fekete hengeres alakú valami,amiből 2 kábel lóg ki :-D
csere aztán hajtás.
Válasz #5070. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
"hogy má akko se köllene ha ingyé vóna
"
.........erre többen megkönnyebbültek...
Az biztos hogy nagyon bonyolult gép,és idő kell míg kiforr rendesen.
Viszont ahogy láttam a belébe nem kell turkálni,csak jónéhány apró szarság.......
Válasz #5068. hozzászólásra
akitől Te is meg én is!
egyébként a fotón az én gépem is ott áll szépen, éppen tankolom,látszik a narancssárga póló is kicsit...
ZSIROVÁ! a gép
Válasz #5074. hozzászólásra
Hátsó híd csapágy törés miatt 6-szor szétszedve. ott többször is összetört mindent. LCD kijelző ritkán mutat csak valamit. 6 éves 3. hűtő lukad ki rajta, pedig jd fagyálló van benne. A rohadt elsőhajtás bekapcsoló kábelét mindig letépi valami mert ugye szabadon lóg az alján:)
Válasz #5073. hozzászólásra
azt elhiszem, sokat hallottam a JD 6020 -as széria gyenge pontjairól
de azért mesélj egy pár dolgot, hátha hallok valami újat is
Válasz #5072. hozzászólásra
Nekünk van jd 6820 nem kívánom senkinek a kálváriát amin mi mentünk keresztül...
Válasz #5071. hozzászólásra
Konkrétat egy 8690röl tudok, jellemző rá az ami minden még ki nem forrott traktor modellre, sok idegesítő probléma, a szervíz hetente látogatja...
Válasz #5070. hozzászólásra
Mondjad ha tudsz valami konkrétat, én csak érdeklődő vagyok...
Válasz #5068. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
van egy tippem ,
de nem mondok má semmit , annyit istenítették már itt a fórumon ezt a rohadt piros vasat , hogy má akko se köllene ha ingyé vóna
Bezzeg a 86xx-asokat senki sem dícséri, igaz azok nem is érdemlik meg, mert ahogy hallom fossák össze magukat
nem is baj , mert legalább a szerelők nem érnek rá fórumozni
Válasz #5066. hozzászólásra
én még egy szöget se hoztam ki onnan
Válasz #5065. hozzászólásra
és te kitől?
Válasz #5057. hozzászólásra
Nállunk,meg mikor osztották a részarányt a tsz-ben,az elnök összehívta a tagokat,és mindent részarányban kimért,még a tsz szárítóhoz vezető aszfaltos utat is,így felhígult a részaránytulajdon,neki több föld jutott.Csakhogy a szegény melós aki megkapta az aszfaltos utat azzal semmit sem tud kezdeni.
Válasz #5053. hozzászólásra
Hát igen nem 1000 hektáron ahogy sokan. Mi mindent a 0-ról kezdtünk, nem volt raktár meg szárító sem. Két pót van csak a tszből többi mind saját vétel nem fillérekért kihozott gép, mint sok helyen...
Euró árfolyam függő!
45000-50000 EUR attól függően kitől veszed!
Válasz #5062. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Ez szendrőn van??
ezen a kúton tankoltam én is
Válasz #5062. hozzászólásra
Gyönyörűek.
Mennyit kostál most egy ilyen Forintban?
nem tudom feltenni tud valaki segíteni feltöltöm mehet gomb és ????![df](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20091023120237_Kep169.jpg)
![df](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20091023120237_Kep169.jpg)
Válasz #5060. hozzászólásra
![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
És akko most hol vannak a képek?
Válasz #5052. hozzászólásra
105 112 3. és 4. csoportban szállításnál 125 le
Válasz #5057. hozzászólásra
![smile thumbdown](/oldforum/images/smiles/thumbdown.gif)
Pontosan.
Belvizes, kavicsos, vagy épp olyan keskeny hogy géppel meg sem bírsz fordulni rajt.
Olyat is csináltak erre hogy szomszéd faluban kaptál, az ottaniak pedig itt kaptak. Csak hogy majd az ő utód kft-jük kibérelhesse nevetséges összegért.
az előbb valami miatt nemsikeültek a képek
Válasz #5053. hozzászólásra
Nomeg eleve úgy mérték ki a földet, hogy ne legyen kedve senkinek művelni(osztatlan közös), és azért a jobb aranykoronásakat maguk közt osztották ki.
Megjöttek a trakik irány a kútra!!!
A második kép véletlenül lett feltöltve de nem tudtam törölni!
Nem én vagyok a képen!!!
Hanem a vadásztársaság elnöke egy vadászvendéggel!
"Nagyapám a kis falumban megtisztelt ember mindenki hozzá jön segítségért, tanácsért, életét végigdolgozta és dolgozza hála istennek a mai napig. 82 elmúlt de még teheneket tart és keményen dolgozik, mert ahogy mondják a vérébe van!
Nála ha valakit úgy szólít, hogy "Inas" az megtisztelés a részéről."
Pont erről az emberről ment egy 3részes film a tévébe a napokban :))
(valamilyen rokon szerepel a címében)
Válasz #5053. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Válasz #5042. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Ez jó, tsz vezető volt, mégis csak 80-100 hektáron kezdtünk. "csak"
Van aki 15 év után ér ám el ennyit a sok (azóta csödbe ment tsz utód kft miatt)
Ezek folyamatosan mennek csődbe és mindig csak panaszkodnak, egy 100-150 hektáros családi gazdaság pedig folyamatosan fejlődik és nem panaszkodnak?
Én sejtem az okát.
Válasz #5048. hozzászólásra
Ja és ez hány lovas?
Köszi!
Válasz #5048. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Mennyibe kerül egy ilyen masina most?
Képet teszel fel, kívül belül? :D
Köszi!
Válasz #5045. hozzászólásra
A rendszerváltáskor könnyű volt összerakni egy középpkorú embernek,aki a jó kis szoci világban egy kicsit is gyüjtött,utánna vett 500ft/ak jó földeket.Mostmeg a 20000ft os AK földeket ebből a mínuszos mezőgazdaságból.
bocs kimaradt hogy 4. fej levéve az edéről mert még bejáratós a kicsike.
Az Új traki megjött már bele dobtunk 45 üzemórát! Ja MF 5455 akiről szó van!
Megjött de kétszer, az elsővel sajnos god volt de a forgalmazó korrekt módon kicserélte!!! Ritka az ilyen!
Nem javíthatatlan gond volt de mint vásárló kértem a gép cseréjét! Na mindegy de ez is hozzátartozik az igazsághoz!
Korrekt forgalmazó küldte kocsifurdultával az újat!
Húsz üzemóráig szólóba püfögött meg egy kicsit 6 t-s Metaltech póttal, Majd tárcsa Sasform 3 V, naprán!
Hátér inf: eddig 820.2 MTZ vel gurult!!!
Hát valami felejthetetlen élmény sorozat kezdődött! Már a felszerelésnél A traki fara nagyon jól megközelíthető mindenhez könnyen odaférsz és egyszerűen gyorsan szerelhetsz le és fel mindent!!!
Beülsz minden kéznél, véletlenül a váltó 4 c be mert még kicsit ismeretlenül kezelem mindig a gépet pedig 20 üó már benne de a gép indul mintha semmi nem lenne rajt.
A gáz pedál/kar nagyon jó reagálású nem lusta a motor! Valtránál gondnak hallom cimbitől hogy kicsit tunyább!
kiérsz a földre leteszed a tárcsát mindent beállítász keresed a megfelelő sebbességet megvan 2 A lassú 2 B jó seb de csak nagy fordulaton 2 c hasonló mint előző de kicsit jobb. a föld legnagyobb részén a 2 d és 3 a sebességgel lehetett az optimális sebességgel haladni! Szuper csendes kabin dübörgő zene a fejed mögött! Fantasztikus munkaminőség! Beesteledett lámpa fel MINDENT látni Hatalmas teret világít be elől, esik az esső a tábla szögre megy teljesen messze látod a bentebb levő placon hová is kell fordulni.
Egyre jobban esik, ablaktörlő megy, de tudsz haladni rendesen mert még nem tapad olyan nagyon erősen, de a slip csak alig észrevehetően nő,
Nem Véletlen, itt jön elő az 5000 kg!!!
Szuper munka, felüdítő érzés egy 9 órás irodai meló után! óránként 2,8 ha-os átlag (sajna rövid tábla 300 m) sok a forduló!
Hazamegyek, hogy ne fordjak fel sok sarat az aszfaltra gondoltam a közeli réten kicsit megugratom had peregjen ott a java 4 c odataposok aztán várom hogy kiesek e a kabinból de nem ott ragadtam az ülés és a gép rógózása fantasztikus! (pedig a diszók megtúrták kicsit)
Másnap már munkába azon járt a fejem hazamegyek és kipróbálom az ekével!
KRONE Mustang 3+1 váltvaforgató
Felrakom beállítom minden szuper irodai ruhámban szerelem át mert már sötétedett rendesen! Egy csep kosz nélkül végrehajtva (az asszony se öl meg otthon már megérte)
Elég nehéz eke 15 q ra saccolom de mint a tajut repíti magasba megforgatom, Szuper nem lök a trakin szinte semmit.
Be a földbe....
Puha tárcsázot takarmányborsó földön próbálom ismét bénázással kezdk 2 a helyett véletlenül 3 c be maradtam beállítás 120 fogásszélesség 30 cm mélyen közepesen kötött talaj a gép szinte alapjárattal indul és viszi 3 c be hirtelen megijedtem - Úristen leszakadt az eke - nézek hátra de nem ennyire megy a kicsike de mivel szeretem a gépet és félek a nagy sebességtől visszateszem 2 d be na ez már jó volt nekei 1800 fordulaton úgy repültem mint a madár.
De mivel ez kicsi hosszú tábla 1,5 ha 1 h 45 perc kész beszegve pipa! Nagyapám: Na inas ez szép szátás!!!
minden nélkül mehet a vetőgép hála az előhántóknak!
Másnap már egy igazán kötött istentudjamikorszántott 18 ha tábla 2 c az optimális seb fokozat felfüggesztés 7 és 8 között leengedve, nagy part van benne de nem kell visszapakolni!
CSináltam Videót a héten még feldobom netre!!!!!!!
Szumma Szummárum Eddig álom, fogyasztás jónak mutatkozik de erről majd később pontosabban!
Nem tudják azt ezek az emberek (JD-s Július,) hogy mit meg kell dolgozni ezeken a foldeken és mennyi gond jön össze nap mint nap. jó lenne megnézni hogy Ők hogy töltik egy napjukat mi a dolguk, mit kaptak és mit értek el ebben az életben.
Július MTZs stb ennek a fúrumnak az lenne a lényege, hogy megosszuk egymással mindenapi gondjainkat, tapasztalatainkat, véleményeinket! De nem valótlan 15 km/h értelmetlenségekkel! Persze még ez is beleférhet!
De más felmenőit bárki ismeretlenül minősítsen az megengedhetetlen MODERÁTORNAK!!!! (azt is törölnöd kellene)
Erről a témáról ennyit!!!
folyt köv
Ezek a nagyapák már csak ilyenek:-D
A mai napig hallom ahogy rámszólt, "inas a szeker mikor lesz kész!"...meg hasonlók:-D
no alvás mer estevan.
hali
Mizus Inas?
Kikezdtek a Cézárok?
Jól írtad nem értik Ők a lényeget! Erre mifelénk nem úgy megy az élet, mint máshol az országba, nem az a tuti aki írígy vagy kárörvendő! Sokan mint ti is még a mitsemsejtett uniós pénzek előtt belevágtatok és raktátok össze lassacskán azt ami az udvaron áll vagy a földeken megy.
Nagyapám a kis falumban megtisztelt ember mindenki hozzá jön segítségért, tanácsért, életét végigdolgozta és dolgozza hála istennek a mai napig. 82 elmúlt de még teheneket tart és keményen dolgozik, mert ahogy mondják a vérébe van!
Nála ha valakit úgy szólít, hogy "Inas" az megtisztelés a részéről.
folyt köv
Válasz #5039. hozzászólásra
annyi a különbség,hogy felőlem viheted a fele fődet, nekem elég lenne 300is, nem kellene annyi ember, kevesebb lenne a meló, átláthatóbb lenne, nem menne pocsékba-zsebre annyi minden...
lejárnak a szerződések gyere vedd át bérbe a felét!
Nekem úgyis lenne annyi maszek meló ami most ezek mellett nem tudunk csak részben bevállalni, szóval amit bérlünk azzal megy el az idő a tiszta pénzkereséstől,ami ráadásul kockázatmentes is... termelni meg nem annyira fix. Van mikor bejön,de sokszor a támogatásból kell elvenni,szóval mínusz haszon.
de tudnod kéne nagyokos.
Válasz #5030. hozzászólásra
ebben az általad említett esetben lehet nem a földet túrnám, hanem a profi műhelyemet fejezném éppen be, és sokkal több pénzt keresnék versenymotorok szereléséből, meg a hozzá tartozó dolgokból.
Amikor kezdtem melózni évekkel ezelőtt,akkor még sok fizikai melót(tisztítás,csávázás,lapátolás,kaszálás...) végeztem,fokozatosan mentem felfelé a lajtorján.
A lényeg,hogy annak idején naponta csak 3-4-ig kellett dolgoznom, most meg éjszakánk sincsen rendre, akkor mellette annyi melóm volt motorjavításból mint egy jól menő szakszervíznek kb... Azóta idő híján csak a komáknak buherálom a vasakat,meg magamnak, napmintnap mondom le a melókat, alkatrész beszerzésben telefonon azért még mocorgok, aratás közben evégett gyakran tekerem könyékkel a kormányt :-D
Régen még versenyeztünk is többet igaz bátyja?!
Az én apukám is volt agronómus és kerületvezető is a tsz-ben, mégis csak mégis csak 80-100 hektáron kezdtük aminek nagy része bérlemény volt. Ma már azért több van, szép lassan fejlődünk. Pedig volt vagy 2-3000 hektár szántó a tszben.