Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak641 FtBenzin árak624 FtEUR402.25 FtUSD383.14 FtCHF428.63 FtGBP485.44 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nekünk volt egy SAME Laser 150 4fejet húzott,no az mindig 30felett evett. 6hengeres levegős DeutzFahr motor volt benne, és új korában az első munkanapján már nem emelt a hárompont hahahahha:-D
az előhántó nem kér plussz lóerőket egyébként????
azt hallottam,hogy az utolsó ekefel előtti "derejeszaggató" tárcsa az képes 10%-könnyedséget adni a gépnek,mivel nem tépi a barázdafalat,hanem metszi...persze ezt olyantól hallottam,aki ilyennel felszerelt ekét forgalmaz(Pöttinger Servo)
de nemszabad kiadni 5milliókat egy ekeért! amikor ehez képest fillérekért van olyan ami még akkor is eke lesz amikor ezek már csak vas a méhtelepen...plussz nemkell millióért felújítani közben...
Válasz #609. hozzászólásra
Bocsesz!
Elkottáztam mgem,eltévedtem a sok zöld között.:-))))
Maszek említette az előbb Gézát!
az nem olyan rossz talaj felétek.
hidd el engem sem érdekel a liter mennyisége, tisztában vagyok vele, hogy ez ilyen és kész, amihez erő kell annak kaja is kell.
nem hiszem, hogy túlzásokba esnék egy 165 landi 4 fejjel nem kéne, hogy sok legyen, amúgy szórakoztunk a fogás szélességekkel is de azon kívül, hogy a szántás egyre szalonnásabb lett és 18 coll-tól mint ha kinyomták volna a töltőből úgy nézet ki nem jártunk üzem anyag fogyasztással. a napi teljesítmény meg maradt csak hát kisebb fogás nagyobb sebesség és fordítva a 14-16 coll válik be ez apróbb munkát hagy. ja és használunk előhántót amivel eddig bármit leszántottunk a kombájn után minden egyéb művelet nélkül
ÉN ezt nem tudom elképzelni fiúk... csadk azért,mert akik eddig errefelé jöttek mondjuk bérmunkára elvoltak szörnyedve,hogy itt egyszerűen nem bírnak a gépek mélyen dolgozni, meg gyorsan sem.
Ezt megtörtük a Fergusonnal, mert ez bír, és marhajól fogyaszt. Egyébként nem vagyunk ilyen sóher cseppszámlálók, nem nézzük ha kell,hogy hány litert kért az a heltár,de papíron simán kijött az eredmény,hogy a megtakarítás 1500üzemóra alatt milliós összeg üzemanyagból...
mindegy,ha egyszer lesz időm esküszöm lemegyek arrafelé. Amúgy az nemlehet,hogy sokat akartok és a saját csapdátokba estek bele?
ezzel arra gondolok,hogy tegyükfel 200lóerős géppel 5ekefejjel szántotok,mert az 2méter felett fog el. Nos én egyet levennék és 4-el lazán menne kényelmes tempóba,és így szerintem a ha/h is jobb lenne, a gép sem gyilkolódna, és több üzemanyag is maradna...
Úgy állítsd be a láncot,hogy ha kiemeled rázárjon,he leengeded nyisson.
Beállításnál,az alatta lévő támaszt annyira engedd ki,hogy a kar ne tudja elérni a gumit,ugyanis ilyenkor látod a legjobban az állítás eredményét,hogy mennyire követi az eke az orsótekergetésed.
Hol is lax?
láttam a k.pisti avatárján is a 8110 4 fejjel , neki sem egyszerű a szántás. no meg osztd be a 95 lityit hekinként a jövedékibe, ezt is kéne reformálni talajokra
szanberg ! jól értelmezem neked tarlón járó ekéd van ? mármint az eke elején a kerék megy a borozdában a hátsó meg a tarlón és a traki meg csak símán a tarlón ?
én is kételkedtem de megtapasztaltam az ilyen talajokon kellene azokkal a tizen valahány fejes ekékkel szántás világbajnokságot tartani csak még trakit nem találnának elébe !
de az egy más történet,azzal csak túrkálni lehet szántani nem igazán...
azt ha valaki jobban beállítja akkor kezet csókolok....csak azért mert nem lehet:-D szétnyúlott vacak...
vontatott és kész! semmi gond,csak nyugodt szántás,ennyi!
amúgy utánnanézegettem, a legnagyobb RW-t sikerült megvenni, mármint ennek a leghoszabb és legvastagabb a gerendelye,ezen van a legtöbb vázelem meg minden hülyeség:-D a Condor egyszerűbb, mondjuk az csak félig függesztett. meg az nem is hattyúnyakas, sima függőleges a szár rajta.
Ami igen teccik, az az új Vogel,de nem a függesztett!
figyu 50 lityi ? van , sőt tán a mfpisti kliense akiknek már volt egy nagy fergijük az ismerősömnek beleáltak egy tuti talajába anihez még nekem is volt szerencsém, na ott kezdődik:
sebb: 4 max 4,5 km
slip: átlag 30 %
a turbó mérő egész nap 1,5 bar-on
a 3 gép és mind a három más más gyártmány 50-55 lityi/heki
Ma fix lyukba kellet rakni a támasztórudat?
igen. javasolták mert nem tartotta a mélységet, kimászott de ha széjjelébb tekertük az oválisban akkor a fordításnál már nem volt kellő magasság
a memoria hengernél van matrica a csapok távolságáról az kb jó adat.
a trakin a függ karok vízszintben vízmérővel beállítva, a gumik nyomása egyforma.
"a lakatokat enged ell" ez mi ?
amikor felakasztjuk a lakat kitámasztóját majdnem szorosra széthajtjuk egy kis játékot hagyunk majd a lakat le de nem zár ! ez a hiba ?
Az biztos, hogy többet függesztett eke nem kell a portára! Vontatott(első kerék barázdában jár,hátsó tarlón) Rabewerk Kleber ekét vettünk nemrégen, és mint a mese! Ezzel beállok a barázdában, és közben akár újságot olvashatok,ez nem megy ki belőle!!!! elengedett kormánnyal dolgozom szinte egész nap. Jó nagy az eke,vagy 30mázsa, nem pattog a betonkemény talajban sem,és kicsit sem változik a fogásszélesség.
Akkor fut jól az eke,amikor az ekenád,meg ez az oldal szép fényes, nem tapad rá semmi, és a barázda fal is merőleges gyönyörű.
Eleinte voltak fenntartásaim az ilyen típusú ekével, de bizIsten közlekedni is sokkal jobb vele meg minden.
Régen a szántás egy marha fárasztó történet volt, ma ide menekülök pihenni. Múltkor is 4-kor végeztem az aznapi melómmal, aztán kimetem még 7-ig beháztam néhány hektárt...
Azt meg nem hiszem el,hogy 50litert meglehet etetni egy traktorral!!!! hihetetlen!
itt nálunk is kötött kemény talajok vannak, hatalmas partokkal kombinálva, de 30-tól többet nem igen szívott még a gép.
Meg direkt kipróbáltam,hogy csak 4-el húztam az ekét jó fogós földön,szóval lassan,akkor sem evett többet csak egy kicsivel,persze a hektárteljesítmény sokkal kevesebb lett.
Tekerjél még rajta.Ha az eke farát a tarló fele viszed,akkor az első fej a szántás fele megy.
Emiatt majd korrigálni kell az első fej fogásszélességet is!
A lovas ekén van két íves valami,azon furatok.Azon állította be a krampusz,hogy merre húzza az ekét.
A Te ekéden is megvannak ezek.A memória henger anyáján tudod állítani,hogy ne húzzon oldalirányba, a keresztszánon meg az első fej fogásszélességét.
Ha memória hengeres az eke,akkor könnyebb helyzetben vagy,mert betekered a határolót,aztán addig jáccol a memória hengerrel amíg beáll a támasztórúd középre.
Előtte a lakatokat engedd el!
Ha sima menetorsós,az érdekesebb.Én úgy szoktam állítani,hogy a harmadik fogásnál,mikor már megvan a mélység,akkor beteszem a gépet a leglassabb sebességbe,és kiszállok.Menetközben tekergetek,és figyelem az ekét a gép mögött.
Váltvaforgatónál nagyon fontos,hogy a két függezstőkar egyforma magasan legyen a talajtól,mielőtt felveszed az ekét!
Illetve ezekkel lehet korrigálni,ha megvan húzva a váz,vagy nem egyformán kopottak a két oldal ekenádjai!
24468 hozzászólás
Válasz #612. hozzászólásra
plusz lóerőt kér,és ha jól van beállítva,plusz megvárodmíg egy eső leveri a talajra,esetleg nedves is,akkor nem is húzza össze!
Válasz #612. hozzászólásra
Hát ahol góré van, mi arrafele nem szántunk.......
Hacsak nem én vok. a Góré éppen a gáton....
Válasz #612. hozzászólásra
Helló mindenki!
A tárcsás csoroszlyával ;) tényleg könnyebben húzza. Az előhántók meg nem voltak érezhetők, mikor levettem próbaképp.
Válasz #608. hozzászólásra
Nekünk volt egy SAME Laser 150 4fejet húzott,no az mindig 30felett evett. 6hengeres levegős DeutzFahr motor volt benne, és új korában az első munkanapján már nem emelt a hárompont hahahahha:-D
Válasz #610. hozzászólásra
megjöttél ? vagy csak eddig némán figyeltél, hogy mikor csaphatsz le ?
Válasz #611. hozzászólásra
hát azért lenne itt is egy két teszt pálya !
na de van termés is. valamit valamiért.
az előhántó nem kér plussz lóerőket egyébként????
azt hallottam,hogy az utolsó ekefel előtti "derejeszaggató" tárcsa az képes 10%-könnyedséget adni a gépnek,mivel nem tépi a barázdafalat,hanem metszi...persze ezt olyantól hallottam,aki ilyennel felszerelt ekét forgalmaz(Pöttinger Servo)
de nemszabad kiadni 5milliókat egy ekeért! amikor ehez képest fillérekért van olyan ami még akkor is eke lesz amikor ezek már csak vas a méhtelepen...plussz nemkell millióért felújítani közben...
szerintem a górés földön az előhántő összehúzná.
Válasz #609. hozzászólásra
Bocsesz!
Elkottáztam mgem,eltévedtem a sok zöld között.:-))))
Maszek említette az előbb Gézát!
az nem olyan rossz talaj felétek.
Válasz #609. hozzászólásra
Keveri a fazonokat.
Te 1 másik fazon vagy! :-))))))
Válasz #607. hozzászólásra
nem, amúgy meg mikor? minek ?
Válasz #605. hozzászólásra
hidd el engem sem érdekel a liter mennyisége, tisztában vagyok vele, hogy ez ilyen és kész, amihez erő kell annak kaja is kell.
nem hiszem, hogy túlzásokba esnék egy 165 landi 4 fejjel nem kéne, hogy sok legyen, amúgy szórakoztunk a fogás szélességekkel is de azon kívül, hogy a szántás egyre szalonnásabb lett és 18 coll-tól mint ha kinyomták volna a töltőből úgy nézet ki nem jártunk üzem anyag fogyasztással. a napi teljesítmény meg maradt csak hát kisebb fogás nagyobb sebesség és fordítva a 14-16 coll válik be ez apróbb munkát hagy. ja és használunk előhántót amivel eddig bármit leszántottunk a kombájn után minden egyéb művelet nélkül
Válasz #606. hozzászólásra
Igen!
Az szép vidék!
Ott volt nálad Géza?
Válasz #604. hozzászólásra
már mint a függ. kar a traki gumiját ne érje el ?
tolna alján
ÉN ezt nem tudom elképzelni fiúk... csadk azért,mert akik eddig errefelé jöttek mondjuk bérmunkára elvoltak szörnyedve,hogy itt egyszerűen nem bírnak a gépek mélyen dolgozni, meg gyorsan sem.
Ezt megtörtük a Fergusonnal, mert ez bír, és marhajól fogyaszt. Egyébként nem vagyunk ilyen sóher cseppszámlálók, nem nézzük ha kell,hogy hány litert kért az a heltár,de papíron simán kijött az eredmény,hogy a megtakarítás 1500üzemóra alatt milliós összeg üzemanyagból...
mindegy,ha egyszer lesz időm esküszöm lemegyek arrafelé. Amúgy az nemlehet,hogy sokat akartok és a saját csapdátokba estek bele?
ezzel arra gondolok,hogy tegyükfel 200lóerős géppel 5ekefejjel szántotok,mert az 2méter felett fog el. Nos én egyet levennék és 4-el lazán menne kényelmes tempóba,és így szerintem a ha/h is jobb lenne, a gép sem gyilkolódna, és több üzemanyag is maradna...
Válasz #601. hozzászólásra
Úgy állítsd be a láncot,hogy ha kiemeled rázárjon,he leengeded nyisson.
Beállításnál,az alatta lévő támaszt annyira engedd ki,hogy a kar ne tudja elérni a gumit,ugyanis ilyenkor látod a legjobban az állítás eredményét,hogy mennyire követi az eke az orsótekergetésed.
Hol is lax?
Válasz #600. hozzászólásra
láttam a k.pisti avatárján is a 8110 4 fejjel , neki sem egyszerű a szántás. no meg osztd be a 95 lityit hekinként a jövedékibe, ezt is kéne reformálni talajokra
Válasz #595. hozzászólásra
szanberg ! jól értelmezem neked tarlón járó ekéd van ? mármint az eke elején a kerék megy a borozdában a hátsó meg a tarlón és a traki meg csak símán a tarlón ?
Válasz #592. hozzászólásra
Szuróék voltak?
Azért az ekével lehet ügyeskedni,hidd el.
Válasz #597. hozzászólásra
Ahogy mondod! A 8000 -res jd-ok is csak 4 fejet húznak.
Válasz #593. hozzászólásra
ja-ja. rugó meg lánc
Válasz #589. hozzászólásra
A forítás előtt működik,behúzza a vázat a forgástengely közelébe.
Behúz,fordít,kinyit.
Válasz #591. hozzászólásra
én is kételkedtem de megtapasztaltam az ilyen talajokon kellene azokkal a tizen valahány fejes ekékkel szántás világbajnokságot tartani csak még trakit nem találnának elébe !
Válasz #591. hozzászólásra
Itt felénk sohasem csinálnek gépbemutatót, kivételesen a valtrákat hasonlóban mutatták be.
Itt szántáskot lófejnyi göringyek születnek! :)
Az Misi volt héjj!
de az egy más történet,azzal csak túrkálni lehet szántani nem igazán...
azt ha valaki jobban beállítja akkor kezet csókolok....csak azért mert nem lehet:-D szétnyúlott vacak...
vontatott és kész! semmi gond,csak nyugodt szántás,ennyi!
amúgy utánnanézegettem, a legnagyobb RW-t sikerült megvenni, mármint ennek a leghoszabb és legvastagabb a gerendelye,ezen van a legtöbb vázelem meg minden hülyeség:-D a Condor egyszerűbb, mondjuk az csak félig függesztett. meg az nem is hattyúnyakas, sima függőleges a szár rajta.
Ami igen teccik, az az új Vogel,de nem a függesztett!
Válasz #590. hozzászólásra
Nálunk 20cn is megvan 45 literből 1-2 helyen.
Válasz #588. hozzászólásra
automata lakat van rajta?
Ha kiemeled rácsukódik és fixál,ha leteszed egy rugó felhúzza ha meglazul?
Válasz #578. hozzászólásra
figyu 50 lityi ? van , sőt tán a mfpisti kliense akiknek már volt egy nagy fergijük az ismerősömnek beleáltak egy tuti talajába anihez még nekem is volt szerencsém, na ott kezdődik:
sebb: 4 max 4,5 km
slip: átlag 30 %
a turbó mérő egész nap 1,5 bar-on
a 3 gép és mind a három más más gyártmány 50-55 lityi/heki
Válasz #590. hozzászólásra
hát ha valaki elmenne hozzád egy fergivel kis fogyasztással az jó reklám lenne!
kiváncsi lennék én is
Válasz #578. hozzászólásra
Hát akkor gyere el ide! Hidd el, hogy semilyen géppel nem szántanak itt 30 liter alatt. És ez még csak kb 25 cm!
Válasz #571. hozzászólásra
mi az a memoriahenger?
Válasz #585. hozzászólásra
de mennyire laza ? az a lakat símán menjen a fülbe és zárjon ? illetve a lakatokat lefixáljam , hogy ne tudjon kipattanni ?
Válasz #586. hozzászólásra
Nem kopott a bontóvas még?
Válasz #577. hozzászólásra
Ma fix lyukba kellet rakni a támasztórudat?
igen. javasolták mert nem tartotta a mélységet, kimászott de ha széjjelébb tekertük az oválisban akkor a fordításnál már nem volt kellő magasság
Válasz #581. hozzászólásra
Én itt az oldaltámasz orsókra gondolok!
Laza legyen!
Válasz #572. hozzászólásra
2,5 -tel
Válasz #578. hozzászólásra
Te szandi!
lazíjjá má!
Azé vannak ám érdekes talajok,hidd el!
A vontatott ekét meg nem nagy cucc állítani!
Ki volt az aki eltörte a függesztő kart?
Messéjjé má az oldaltartásról!
Válasz #578. hozzászólásra
Még nemláttál ilyet!
Válasz #571. hozzászólásra
a memoria hengernél van matrica a csapok távolságáról az kb jó adat.
a trakin a függ karok vízszintben vízmérővel beállítva, a gumik nyomása egyforma.
"a lakatokat enged ell" ez mi ?
amikor felakasztjuk a lakat kitámasztóját majdnem szorosra széthajtjuk egy kis játékot hagyunk majd a lakat le de nem zár ! ez a hiba ?
Válasz #579. hozzászólásra
H-szob
Válasz #576. hozzászólásra
Megy örökké mint a mérgezett egér:-)))
Te hollakol?
Az biztos, hogy többet függesztett eke nem kell a portára! Vontatott(első kerék barázdában jár,hátsó tarlón) Rabewerk Kleber ekét vettünk nemrégen, és mint a mese! Ezzel beállok a barázdában, és közben akár újságot olvashatok,ez nem megy ki belőle!!!! elengedett kormánnyal dolgozom szinte egész nap. Jó nagy az eke,vagy 30mázsa, nem pattog a betonkemény talajban sem,és kicsit sem változik a fogásszélesség.
Akkor fut jól az eke,amikor az ekenád,meg ez az oldal szép fényes, nem tapad rá semmi, és a barázda fal is merőleges gyönyörű.
Eleinte voltak fenntartásaim az ilyen típusú ekével, de bizIsten közlekedni is sokkal jobb vele meg minden.
Régen a szántás egy marha fárasztó történet volt, ma ide menekülök pihenni. Múltkor is 4-kor végeztem az aznapi melómmal, aztán kimetem még 7-ig beháztam néhány hektárt...
Azt meg nem hiszem el,hogy 50litert meglehet etetni egy traktorral!!!! hihetetlen!
itt nálunk is kötött kemény talajok vannak, hatalmas partokkal kombinálva, de 30-tól többet nem igen szívott még a gép.
Meg direkt kipróbáltam,hogy csak 4-el húztam az ekét jó fogós földön,szóval lassan,akkor sem evett többet csak egy kicsivel,persze a hektárteljesítmény sokkal kevesebb lett.
Válasz #574. hozzászólásra
Akkor ok. Viszont az is biztos,hogy utána kell állítani ha kopik a nád,és akkor is ha másféle,vagy nedvesebb talajra mégy át!
Ma fix lyukba kellet rakni a támasztórudat?
Válasz #573. hozzászólásra
Jó gyerek a NH-domat javitota valamikor
Válasz #568. hozzászólásra
Tekerjél még rajta.Ha az eke farát a tarló fele viszed,akkor az első fej a szántás fele megy.
Emiatt majd korrigálni kell az első fej fogásszélességet is!
Válasz #571. hozzászólásra
ez eddig világos, az eke pont középen jön a traki után, nem kell kormányozni akár milyen mélyen szántunk nem jön ki a borozdából
Válasz #570. hozzászólásra
Volosinovszki
"nálunk" van
Válasz #569. hozzászólásra
te is a dizel X3-al számolnád a bér díját ?
Válasz #566. hozzászólásra
A lovas ekén van két íves valami,azon furatok.Azon állította be a krampusz,hogy merre húzza az ekét.
A Te ekéden is megvannak ezek.A memória henger anyáján tudod állítani,hogy ne húzzon oldalirányba, a keresztszánon meg az első fej fogásszélességét.
Ha memória hengeres az eke,akkor könnyebb helyzetben vagy,mert betekered a határolót,aztán addig jáccol a memória hengerrel amíg beáll a támasztórúd középre.
Előtte a lakatokat engedd el!
Ha sima menetorsós,az érdekesebb.Én úgy szoktam állítani,hogy a harmadik fogásnál,mikor már megvan a mélység,akkor beteszem a gépet a leglassabb sebességbe,és kiszállok.Menetközben tekergetek,és figyelem az ekét a gép mögött.
Váltvaforgatónál nagyon fontos,hogy a két függezstőkar egyforma magasan legyen a talajtól,mielőtt felveszed az ekét!
Illetve ezekkel lehet korrigálni,ha megvan húzva a váz,vagy nem egyformán kopottak a két oldal ekenádjai!
Válasz #562. hozzászólásra
Ismered Vorosnyovszki Gézát /lehet a nevét nem jól irtam de ilyesmi/ ö is ferguzont forgalmaz
Válasz #567. hozzászólásra
Még sekélyben sem annyiért. Azért nem szabad mélyebben szántani, mert nem fizetik meg. 36-38000 kéne kérni 300 ft gázolaj árnál.