Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD389.56 FtCHF429.55 FtGBP485.67 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz jamo #20574. hozzászólásáraJogos, én már valahol ott kapcsolódtam be a témába, hogy szivattyúkat kell cserélni és a kormány+kuplung is problémásan működik, ott meg nemigen van elektronika. De lehet nem olvastam vissza eléggé.
Szerintem a szívó oldali szűrőnek nincs megkerülője, csak a nyomó oldalinak (és szerintem annak az eltömődése miatt megy fel 17-ről 40-re, mert ott nyit a megkerülő. Mellékelek egy hidraulika sémát, ott jól látszik. És a nyomóági szűrőről (jobb alsó)
Válasz jamo #20574. hozzászólásáraSemmi probléma sőt örülök minnél több hozzászólásnak mert "több szem többet lát" alapon.Mint korábban irtam is mértem a kapcsolóknál feszültséget és 5V körül játszott minden kapcsolón, az az érdekes hogy a difi visszajelzője jelez meg az kapcsol is, a kardán is működik.Szakadást ilyesmit nem tapasztaltam. A váltó olajnyomás lámpa igen világít. A gép orrában megtaláltam a 3 biztosítékot korábban mind a 3 jó.
Válasz jamo #20574. hozzászólásáraAzt nem tudom értelmezni, hogy 40 meg 240-260bar- os nyomásokról írtatok... ezek a nyomások 30xx 31xx 36xx es trakikban nem járatosak. legfeljebb a loadsensing-esekben amik dugattyús szivattyúval szereltek de szerintem most nem olyanról van szó és aszem az is csak a 36xx széeiákban van.
Fogaskerék szivattyúsoknál a munka hidraulika 180báros a perifériákat működtető vezérlő hidraulika pedig 17 báros. a Fék és kuplungmunkahengereket feltöltő olaj aszem a hűtőkörről van levéve és valami 01,-0,2bár túlnyomással tölti a pedálhengereket.
A kormányt a munkahidraulika szivattyúja nyomja egy prioritás szeleppel ami mindig a kormány részére biztosítja elsődlegesen az olajat a maradék megy a hátsó részbe.
Remélem érthetően fogalmaztam. Ha nem nézzétek el nekem nem vagyok zsurnaliszta. :)
Bocsánat hogy beleszólok a nagyok dolgába, de talán az elejéről kellene kezdeni a hibamegállapítást.
Első körbe azt kellene eldönteni hogy elektromos eredetű e a hiba (valami szenzor behalt, vagy esetleg vezeték szakadt) vagy mechanikai eredetű e hiba ( szivattyú bekrepált, szűrő dugult, olaj dzsuvás)? Ez utóbbi nem igazán fordul elő egyik pillanatról a másikra. Van két majdnem ilyen trakim de mindkettőn csak egy szívóági szűrő van (a jobb hátsó kerék alatt a váltó oldalán egy nagy feltekerős patron). Nem tudom mit értetek nyomóági szűrőn,olyat még nem láttam. Ha szűrő dugul akkor kinyit benne a by-pass szelep és szűretlenül szívja a szivattyú az olajat, tehát a szűrő ha dzsuvás ha nem a gép ugyanúgy működik csak a szűrődugulásjelző világít legfeljebb a műszerfalon. Ha szivattyú be is halt (ami előfordulhat ha a kormány nehezen működik), a 17 báros rendszernek akkor is működni kellene. Váltó olajnyomás lámpa is világít járó motornál? Mert ha igen akkor az érdekes. Első körben azt kellene leellenőrizni, hogy nem e elektromos hiba van? Vezeték leszakadt a gombáról, kell a váltóolajnyomás gomba vezetékében lennie egy ellenállásnak ha jól rémlik 50ohm os. De ezt majd Pista bátyánk megmondja pontosan. Ezenkívül még kell az autotronicnak motrofordulatjel ( generátor csillagpont, illetve jeladó a váltó jobboldalán a szivatyúmeghajtó fogaskerékről ezt mutatja a datatronic szóval ha az mutat motrofordulatot akkor az jó, tápfesz az aksiról (sárga és piros vezetéken lévő biztik a motortér jobb elejében a légszűrőháznál és aszem még egy gyujtás utáni áram is kell. Ha ezekközül valamelyik hiányzik akkor se kardán se difizár se összkerék se dinashift). Ha ezek megvannak akkor még mindig szórakozhat valamelyikmágnesszelep de akkor csak az a funkció nem működik, egyszerre 4-5 mágnesszelep nem fog elromlani. Hacsak nem a közös testelésük szakad meg.
Ha mégis a szivattyúnak kartok a végére járni, akkor a dínó mágnesszelepeihez menő csövet kösd le az elosztóházáról és mérj azon nyomást vagy ha látod a gyári mérőpontját akkor ott is mérheted, de nehogy a mágnesszelep utánit mérd mert az pont nem fog semmit se mutatni míg nem műkodik a mágnesszelep. Bekötheted direktbe a nyomásmérő órát van a rendszerbe biztonsági szelep. 30báros óra elég nekem 16-18 bár van a rendszerbe hidegen-melegen. Mikor kapcsol valamelyik fogyasztó akkor egy pillanatra leesik a nyomás de fel is épül újból.
A munkahidraulikát pedig legegyszerűbben úgy tudod megmérni, havalamelyik kihelyezett körbe bedugsz egy minimum 200 báros órát ha lapjáraton vagy kicsivel fölötte megvan a 180bár akkor vlaszeg jó a szivattyúd. Ha csak padlógáznál vagy akkor se akkor valami nem kafa.
Válasz Bandika86 #20572. hozzászólásáraCsak azt tudom megerősíteni, amit #20565 Gábor81 írt. A jobb hátsó kerék előtt a kabin alatt, szürke fém henger házban, csak a betétet kell cserélni.
Válasz Bandika86 #20564. hozzászólásáraÉs az miért meglepő, hogy a hideg, sűrű olaj még kevésbé akar átmenni a szennyezett, telített nyomó oldali szűrőn? De továbbra sem értem a szócséplést, mikor a gép a műszerfalon egyértelműen kijelezte, hogy _szűrőket_ és _olajat_ kell cserélni. Ha ezt nem teszed meg, mitől várod a javulást?
Válasz tri #20563. hozzászólásáraSzia
Az szűrőt cseréltem nem pedig csak kiöblögettem meg hasonló vadi uj lett feltéve az olaj valóban nem lett cserélve tudom nagy hiba viszont hidegen szűrő csere után sem volt power, elsőhajtás. Olyan kérdésem lenne hogy hol van a kormányhoz menő nyomó szűrő? Mert én csak a jobb hátsó keréknél lévő nagy szűrőt cseréltem
Válasz Bandika86 #20562. hozzászólásáraLátom minden áron szivattyút akarsz cserélni. Ha majd kicseréled, gondolom szűrőKET és olajat is fogsz cserélni. Nagy valószínűséggel meg fog javulni, de nem a szivattyúcsere miatt. Írtad, hogy melyik visszajelző gyulladt ki a műszerfalon, erre többen helyesen válaszoltak, hogy szűrőKET és olajat kéne cserélned, mert EZT jelzi a gép, de te folyamatosan a szivattyúcserét erölteted.
A visszajelző azt jelzi, hogy a közös szívóoldalon nagy a vákuum -> nem tudnak eleget szívni a szivattyúk. Aztán írod, hogy 40 bart mérsz a 17 helyett. A kormányhoz menő nyomó szűrő is telített -> amit a szivattyú termel nem tud átmenni rajta -> kinyit a nyomáshatároló.
Szeretném megkérdezni, hogy valóban kicserélted-e mindkét szűrőt (nem csak kiöblögetted, kicsapkodtad, kifújattad, mert az pontosan semmit sem ér ) és lecserélted az elhasznált régi olajat (mert ha benne hagytad a szennyeződéssel telített régi olajat, akkor az új szűrők fél percet éltek) ? És ezek után még mindig fennáll a hiba?
Válasz Gábor81 #20560. hozzászólásáraMár megrendeltem angliából amit mutattál szivattyút 1-2 héten belül meg is lesz aztán beteszem és meglátom h mivan
Remélem úgy már jó lesz próbálgattam h hátha csak a szűrő de nem úgyhogy nem tudom, már csak erre gondolok
Válasz Gábor81 #20560. hozzászólásáraVárjátok meg MFPisti véleményét.Én a 40 bar-on,a kisnyomású körre gondoltam.Hátul ,ha van 180,akkor nagy baj nem lehet.
Válasz nemetiandras #20559. hozzászólásáraMert egy hidraulika rendszerben akkor van nyomás, ha erőt fejt ki. Ez hátul akkor van, amikor mozgatja a karokat, és valami nagy súly van rajta, vagy neadj isten szoros valami. És a maximális nyomást pedig végállásokban lehet mérni, amikor felütközik a munkahenger vagy túlterhelés van.
Hacsak nincs direkt valami nyomástartó szelep valahol a rendszerben. Itt pl a kisnyomású kör olyan. Vagy az MTZ difizárja is hasonló, ott is mielött visszatérne az olaj a tartályba, szelep rugóerővel nyomáson tartja az olajat, azt engedi rá a membránra. Itt gyakorlatilag ugyanígy működik.
De egy szűrő, vékony cső is tud nyomást létrehozni egy rendszerben. Ha nem tud a folyadék akadály nélkül haladni.
Válasz Gábor81 #20558. hozzászólásáraA szűrőt cseréltem, de mikor mértem és nem mozdítottam a hidraulika kart a hátsó mérőpontnál akkor nem mutatott semmi nyomást
Válasz nemetiandras #20555. hozzászólásáraA 180 bár az rendben van. Annyin nyit a nagynyomású kör biztonsági szelepe.
A másiknak 160-170 lehet max, de az akkor amikor a kormány végállásban van. A többi rendszer nem 17 baron megy. De pl a 40 bar lehet azért és, mert a szűrő telített. Annak van egy megkerülő szelepe, az tarthat ekkora nyomást. Cserélted már?
Válasz Mf-es #20556. hozzászólásáraA kezelésijébe néztem h 250-260 bart kellene tudnia, meg ez hidegen volt mérve melegen akkor szinte semmit se bír nyomni. Melegen a kormányt nehezen-darabosan lehet tekergetni, power-t nem lehet kapcsolni, kuplung szinte nincs.
Gábor lenne egy kérdésem
Ma a 2 mérő pontra rádugtam a mérőórát hogy megmérjem a hidraulika szivattyú tudását. Először a kintebbire tettem rá azon 40 bár-t mutatott akár mit csináltam, mozgattam a karokat pedálokat nyomogtam, gázt adtam, ugyan annyi volt a nyomása 700-as fordulaton mint 2200-on. Aztán rátettem a hátsó mérőpontra ott nem mutatott semmit csak ha a hidraulika karok vmelyikét meghuztam akkor is max 180 bárig ment fel a nyomás. Természetesen "jéghideg" állapotban.
Így már tuti hogy új hidraulika szivattyú kell rá!?
Válasz nemetiandras #20543. hozzászólására7,5 liter
Én a gyári MF olajat vettem meg bele. netto 1000 ft volt literje. Ugye attól függően hogy mikor fogod használni, úgy kell kiválasztani az olaj viszkozitását.
Különben néztem a csomagolásokat, BP gyártja a MF olajakat.
Válasz Mf-es #20541. hozzászólásáraCsak annyit tudok az előéletéről, hogy egy német "Téeszben" dolgozott. Az utóbbi időben valószínűsíthető, hogy homlokrakodózhattak vele, mivel az elejével több gond is volt. Pótkocsit is sokat húzgálhatott, de a hárompont függesztők olyan szépen be voltak rohadva, hogy azokon az orsókat nem mostanság állítgathatták. Nem vettem észre, hogy melegedett volna az olaj.
Válasz sanyeee #20544. hozzászólásáraAlapjáraton is egyenletesen szépen jár. A füstre főleg éjszaka lettem figyelmes, mikor a munkalámpákat felkapcsoltam, aztán utána már napközbe is szemet szúrt. Annyi, hogy olajcsere után kb 20 üzemórát ment, és ma ahogy néztem mégiscsak eheti az olajat, mert már a min-max között van, de ügye a lentebbi hozzászólásba is írtam, hogy a kompresszornál is van egy olajszivárgás. Törött kézzel most én csak elméleti síkon tudok a traktorral foglalkozni, ezért is kérdezlek Titeket.
Válasz Berkó_ #20540. hozzászólásáraÜdv. Nekem is hasonlo problemam volt, és nálam az adagolo volt a hibás! Az hogy alapjaraton fustol, az lehet akár gyujtás probléma is, viszont akkor nem szokott szepen egyenletesen jarni a motor se, alapjaraton egyenletesen jare a motor?
Válasz Berkó_ #20540. hozzászólásáraMielöt bármit is szétszedtek, mérni kéne.
Motor állapota: kompresszió és hegerveszteség mérés.
Meg lehet mérni a töltőnyomást, az adhat valami képet a turbó állapotáról.
Adagolóját, porlasztójá beállítani. Avval semmiképpen se vesztel.
Levegőszűrőket cserélted?
Válasz Berkó_ #20540. hozzászólásáraTudni kellene a traki elő életét,mivel most vetted.Ha a szivattyú nyomást piszkálták,rendesen meg tudja fogni a motort.De akkor az olaj is melegszik.
Adott egy 140 lóerősnek mondott 6465-ös 9000 üzemórás traktor amivel kb 3 hete dolgozok, amit többek között azért is vettem, hogy a rendelkezésre álló munkaeszközöket szépen könnyedén húzza. Viszont már az első talajmunkánál (3,2-es v-tárcsa) gyengének találtam. Húzza-húzza de sokszor visszaesik a fordulat és csak erőlködik, ami igaz ez az összes munkaeszközre. A legszembetűnőbb az volt, mikor 3-4 tonna gabonát húztam póttal, és a felüljáróra gondolkozva erőlködve ment fel. Még mielőtt szét bombáznánk a motort, adagolót, érdeklődnék, hogy szerintetek mi lehet a baj? Valaki szerint a turbó, vagy nem kap elég levegőt... Ami biztos hogy jobban füstöl alapjáraton is, és kékeset, de az olajat nem eszi.
Válasz tri #20533. hozzászólásáraMost nem jut eszembe a hivatalos neve, de egyébként por elszívás szempontból van az a kipufogóba oltva, ha egyre gondolunk.
Ahogy a kipufogó gáz áramlik kifelé nyomással úgy valamiféle vákuumhatás jön létre és a külső levegőszűrő körül lebegő porból szív el valamennyit.
(bár szerintem nem ez a megváltás, meg ha baj van akkor úgy is járhatsz mint sötétparaszt kolégánk...)
Kipufogóról jut eszembe, hogy ami vissza van vezetve a légszűrőházba cső, az kell nekünk valamire ? Hasznos az vagy éppen ellenkezőleg, erőtlenít, csak valami kibocsájtás miatt van? Mert persze ahogy megy előre, ami csővel, vezetékkel, kábelburkolattal találkozik, azt mind megolvasztja a forrósága. Kapjon-e dugót már az elejin?
Egyre több cég hirdeti magát, hogy optimalizálja a trakit. Konkrétan ferguson traktorokra is több lóerő, nagyobb nyomaték, alacsonyabb fogyasztás.
pl agrooptima
Ezek valaki próbálta már? Hol a buktató benne?
Mert ha ilyen egyszerű a dolog, akkor miért jó bármelyik gyártónak szar beállítással forgalomba hozni a gépeit?
24427 hozzászólás
Válasz jamo #20574. hozzászólásáraJogos, én már valahol ott kapcsolódtam be a témába, hogy szivattyúkat kell cserélni és a kormány+kuplung is problémásan működik, ott meg nemigen van elektronika. De lehet nem olvastam vissza eléggé.
Szerintem a szívó oldali szűrőnek nincs megkerülője, csak a nyomó oldalinak (és szerintem annak az eltömődése miatt megy fel 17-ről 40-re, mert ott nyit a megkerülő. Mellékelek egy hidraulika sémát, ott jól látszik. És a nyomóági szűrőről (jobb alsó)
Válasz jamo #20574. hozzászólásáraSemmi probléma sőt örülök minnél több hozzászólásnak mert "több szem többet lát" alapon.Mint korábban irtam is mértem a kapcsolóknál feszültséget és 5V körül játszott minden kapcsolón, az az érdekes hogy a difi visszajelzője jelez meg az kapcsol is, a kardán is működik.Szakadást ilyesmit nem tapasztaltam. A váltó olajnyomás lámpa igen világít. A gép orrában megtaláltam a 3 biztosítékot korábban mind a 3 jó.
Válasz jamo #20574. hozzászólásáraAzt nem tudom értelmezni, hogy 40 meg 240-260bar- os nyomásokról írtatok... ezek a nyomások 30xx 31xx 36xx es trakikban nem járatosak. legfeljebb a loadsensing-esekben amik dugattyús szivattyúval szereltek de szerintem most nem olyanról van szó és aszem az is csak a 36xx széeiákban van.
Fogaskerék szivattyúsoknál a munka hidraulika 180báros a perifériákat működtető vezérlő hidraulika pedig 17 báros. a Fék és kuplungmunkahengereket feltöltő olaj aszem a hűtőkörről van levéve és valami 01,-0,2bár túlnyomással tölti a pedálhengereket.
A kormányt a munkahidraulika szivattyúja nyomja egy prioritás szeleppel ami mindig a kormány részére biztosítja elsődlegesen az olajat a maradék megy a hátsó részbe.
Remélem érthetően fogalmaztam. Ha nem nézzétek el nekem nem vagyok zsurnaliszta. :)
Válasz tri #20573. hozzászólásárana jó akkor holnap aláfekszem és megkeresem
Bocsánat hogy beleszólok a nagyok dolgába, de talán az elejéről kellene kezdeni a hibamegállapítást.
Első körbe azt kellene eldönteni hogy elektromos eredetű e a hiba (valami szenzor behalt, vagy esetleg vezeték szakadt) vagy mechanikai eredetű e hiba ( szivattyú bekrepált, szűrő dugult, olaj dzsuvás)? Ez utóbbi nem igazán fordul elő egyik pillanatról a másikra. Van két majdnem ilyen trakim de mindkettőn csak egy szívóági szűrő van (a jobb hátsó kerék alatt a váltó oldalán egy nagy feltekerős patron). Nem tudom mit értetek nyomóági szűrőn,olyat még nem láttam. Ha szűrő dugul akkor kinyit benne a by-pass szelep és szűretlenül szívja a szivattyú az olajat, tehát a szűrő ha dzsuvás ha nem a gép ugyanúgy működik csak a szűrődugulásjelző világít legfeljebb a műszerfalon. Ha szivattyú be is halt (ami előfordulhat ha a kormány nehezen működik), a 17 báros rendszernek akkor is működni kellene. Váltó olajnyomás lámpa is világít járó motornál? Mert ha igen akkor az érdekes. Első körben azt kellene leellenőrizni, hogy nem e elektromos hiba van? Vezeték leszakadt a gombáról, kell a váltóolajnyomás gomba vezetékében lennie egy ellenállásnak ha jól rémlik 50ohm os. De ezt majd Pista bátyánk megmondja pontosan. Ezenkívül még kell az autotronicnak motrofordulatjel ( generátor csillagpont, illetve jeladó a váltó jobboldalán a szivatyúmeghajtó fogaskerékről ezt mutatja a datatronic szóval ha az mutat motrofordulatot akkor az jó, tápfesz az aksiról (sárga és piros vezetéken lévő biztik a motortér jobb elejében a légszűrőháznál és aszem még egy gyujtás utáni áram is kell. Ha ezekközül valamelyik hiányzik akkor se kardán se difizár se összkerék se dinashift). Ha ezek megvannak akkor még mindig szórakozhat valamelyikmágnesszelep de akkor csak az a funkció nem működik, egyszerre 4-5 mágnesszelep nem fog elromlani. Hacsak nem a közös testelésük szakad meg.
Ha mégis a szivattyúnak kartok a végére járni, akkor a dínó mágnesszelepeihez menő csövet kösd le az elosztóházáról és mérj azon nyomást vagy ha látod a gyári mérőpontját akkor ott is mérheted, de nehogy a mágnesszelep utánit mérd mert az pont nem fog semmit se mutatni míg nem műkodik a mágnesszelep. Bekötheted direktbe a nyomásmérő órát van a rendszerbe biztonsági szelep. 30báros óra elég nekem 16-18 bár van a rendszerbe hidegen-melegen. Mikor kapcsol valamelyik fogyasztó akkor egy pillanatra leesik a nyomás de fel is épül újból.
A munkahidraulikát pedig legegyszerűbben úgy tudod megmérni, havalamelyik kihelyezett körbe bedugsz egy minimum 200 báros órát ha lapjáraton vagy kicsivel fölötte megvan a 180bár akkor vlaszeg jó a szivattyúd. Ha csak padlógáznál vagy akkor se akkor valami nem kafa.
Válasz Bandika86 #20572. hozzászólásáraCsak azt tudom megerősíteni, amit #20565 Gábor81 írt. A jobb hátsó kerék előtt a kabin alatt, szürke fém henger házban, csak a betétet kell cserélni.
Válasz tri #20571. hozzászólásáraJa és akkor hol van a kormányhoz menő másik szűrő?
Válasz Bandika86 #20570. hozzászólásáraAzt fényképezted le.
Válasz tri #20569. hozzászólásáraMert ez honnan tudod?
Válasz Bandika86 #20567. hozzászólásáraA datatronic radarját viszont nem kell kicserélned.
Válasz Bandika86 #20564. hozzászólásáraÉs az miért meglepő, hogy a hideg, sűrű olaj még kevésbé akar átmenni a szennyezett, telített nyomó oldali szűrőn? De továbbra sem értem a szócséplést, mikor a gép a műszerfalon egyértelműen kijelezte, hogy _szűrőket_ és _olajat_ kell cserélni. Ha ezt nem teszed meg, mitől várod a javulást?
Válasz Gábor81 #20565. hozzászólásáraAz előbb lemaradt de ez a bal oldali lépcső alatt van :)
Válasz Gábor81 #20565. hozzászólásáraNem a bal lépcső alatt?
Válasz Bandika86 #20564. hozzászólásáraJobb oldali lépcső alatt. Egy hosszú henger. Az házban van, csak betétet kell cserélni.
Válasz tri #20563. hozzászólásáraSzia
Az szűrőt cseréltem nem pedig csak kiöblögettem meg hasonló vadi uj lett feltéve az olaj valóban nem lett cserélve tudom nagy hiba viszont hidegen szűrő csere után sem volt power, elsőhajtás. Olyan kérdésem lenne hogy hol van a kormányhoz menő nyomó szűrő? Mert én csak a jobb hátsó keréknél lévő nagy szűrőt cseréltem
Válasz Bandika86 #20562. hozzászólásáraLátom minden áron szivattyút akarsz cserélni. Ha majd kicseréled, gondolom szűrőKET és olajat is fogsz cserélni. Nagy valószínűséggel meg fog javulni, de nem a szivattyúcsere miatt. Írtad, hogy melyik visszajelző gyulladt ki a műszerfalon, erre többen helyesen válaszoltak, hogy szűrőKET és olajat kéne cserélned, mert EZT jelzi a gép, de te folyamatosan a szivattyúcserét erölteted.
A visszajelző azt jelzi, hogy a közös szívóoldalon nagy a vákuum -> nem tudnak eleget szívni a szivattyúk. Aztán írod, hogy 40 bart mérsz a 17 helyett. A kormányhoz menő nyomó szűrő is telített -> amit a szivattyú termel nem tud átmenni rajta -> kinyit a nyomáshatároló.
Szeretném megkérdezni, hogy valóban kicserélted-e mindkét szűrőt (nem csak kiöblögetted, kicsapkodtad, kifújattad, mert az pontosan semmit sem ér ) és lecserélted az elhasznált régi olajat (mert ha benne hagytad a szennyeződéssel telített régi olajat, akkor az új szűrők fél percet éltek) ? És ezek után még mindig fennáll a hiba?
Válasz Gábor81 #20560. hozzászólásáraMár megrendeltem angliából amit mutattál szivattyút 1-2 héten belül meg is lesz aztán beteszem és meglátom h mivan
Remélem úgy már jó lesz próbálgattam h hátha csak a szűrő de nem úgyhogy nem tudom, már csak erre gondolok
Válasz Gábor81 #20560. hozzászólásáraVárjátok meg MFPisti véleményét.Én a 40 bar-on,a kisnyomású körre gondoltam.Hátul ,ha van 180,akkor nagy baj nem lehet.
Válasz nemetiandras #20559. hozzászólásáraMert egy hidraulika rendszerben akkor van nyomás, ha erőt fejt ki. Ez hátul akkor van, amikor mozgatja a karokat, és valami nagy súly van rajta, vagy neadj isten szoros valami. És a maximális nyomást pedig végállásokban lehet mérni, amikor felütközik a munkahenger vagy túlterhelés van.
Hacsak nincs direkt valami nyomástartó szelep valahol a rendszerben. Itt pl a kisnyomású kör olyan. Vagy az MTZ difizárja is hasonló, ott is mielött visszatérne az olaj a tartályba, szelep rugóerővel nyomáson tartja az olajat, azt engedi rá a membránra. Itt gyakorlatilag ugyanígy működik.
De egy szűrő, vékony cső is tud nyomást létrehozni egy rendszerben. Ha nem tud a folyadék akadály nélkül haladni.
Válasz Gábor81 #20558. hozzászólásáraA szűrőt cseréltem, de mikor mértem és nem mozdítottam a hidraulika kart a hátsó mérőpontnál akkor nem mutatott semmi nyomást
Válasz nemetiandras #20555. hozzászólásáraA 180 bár az rendben van. Annyin nyit a nagynyomású kör biztonsági szelepe.
A másiknak 160-170 lehet max, de az akkor amikor a kormány végállásban van. A többi rendszer nem 17 baron megy. De pl a 40 bar lehet azért és, mert a szűrő telített. Annak van egy megkerülő szelepe, az tarthat ekkora nyomást. Cserélted már?
Válasz Mf-es #20556. hozzászólásáraA kezelésijébe néztem h 250-260 bart kellene tudnia, meg ez hidegen volt mérve melegen akkor szinte semmit se bír nyomni. Melegen a kormányt nehezen-darabosan lehet tekergetni, power-t nem lehet kapcsolni, kuplung szinte nincs.
Válasz nemetiandras #20555. hozzászólásáraSzerintem minden ok.
Gábor lenne egy kérdésem
Ma a 2 mérő pontra rádugtam a mérőórát hogy megmérjem a hidraulika szivattyú tudását. Először a kintebbire tettem rá azon 40 bár-t mutatott akár mit csináltam, mozgattam a karokat pedálokat nyomogtam, gázt adtam, ugyan annyi volt a nyomása 700-as fordulaton mint 2200-on. Aztán rátettem a hátsó mérőpontra ott nem mutatott semmit csak ha a hidraulika karok vmelyikét meghuztam akkor is max 180 bárig ment fel a nyomás. Természetesen "jéghideg" állapotban.
Így már tuti hogy új hidraulika szivattyú kell rá!?
Válasz Sötét Paraszt #20552. hozzászólásáraÉs műszak végén lezsírozza a hamstert meg a kaszát... :)
Válasz Sötét Paraszt #20552. hozzászólásáraSzerintem 265ért csak a cuki rózsaszín bocs pink "malaclopóját" kapnád meg.
Válasz Sötét Paraszt #20550. hozzászólásáraVeszek új kipufot adnak hozzá ilyen traktorost is, vagy csak az új traktorokhoz jár hehe?
Válasz Gábor81 #20548. hozzászólásáraKöszönöm, főként nyár és ősz
Válasz Cajg #20539. hozzászólására265
Válasz Vadmalac #20538. hozzászólásáraTartós kipufogóműtétet még nem láttunk.
Válasz nemetiandras #20543. hozzászólására7,5 liter
Én a gyári MF olajat vettem meg bele. netto 1000 ft volt literje. Ugye attól függően hogy mikor fogod használni, úgy kell kiválasztani az olaj viszkozitását.
Különben néztem a csomagolásokat, BP gyártja a MF olajakat.
Válasz Berkó_ #20546. hozzászólásáraNe gondolkozz rajta annyit hozd le majd a szerelőd megcsinálja!
Válasz Mf-es #20541. hozzászólásáraCsak annyit tudok az előéletéről, hogy egy német "Téeszben" dolgozott. Az utóbbi időben valószínűsíthető, hogy homlokrakodózhattak vele, mivel az elejével több gond is volt. Pótkocsit is sokat húzgálhatott, de a hárompont függesztők olyan szépen be voltak rohadva, hogy azokon az orsókat nem mostanság állítgathatták. Nem vettem észre, hogy melegedett volna az olaj.
Válasz sanyeee #20544. hozzászólásáraAlapjáraton is egyenletesen szépen jár. A füstre főleg éjszaka lettem figyelmes, mikor a munkalámpákat felkapcsoltam, aztán utána már napközbe is szemet szúrt. Annyi, hogy olajcsere után kb 20 üzemórát ment, és ma ahogy néztem mégiscsak eheti az olajat, mert már a min-max között van, de ügye a lentebbi hozzászólásba is írtam, hogy a kompresszornál is van egy olajszivárgás. Törött kézzel most én csak elméleti síkon tudok a traktorral foglalkozni, ezért is kérdezlek Titeket.
Válasz Berkó_ #20540. hozzászólásáraÜdv. Nekem is hasonlo problemam volt, és nálam az adagolo volt a hibás! Az hogy alapjaraton fustol, az lehet akár gyujtás probléma is, viszont akkor nem szokott szepen egyenletesen jarni a motor se, alapjaraton egyenletesen jare a motor?
Válasz Gábor81 #20542. hozzászólásáraSzia Fergi 3065 motorba milyen és mennyi olaj kell?
Válasz Berkó_ #20540. hozzászólásáraMielöt bármit is szétszedtek, mérni kéne.
Motor állapota: kompresszió és hegerveszteség mérés.
Meg lehet mérni a töltőnyomást, az adhat valami képet a turbó állapotáról.
Adagolóját, porlasztójá beállítani. Avval semmiképpen se vesztel.
Levegőszűrőket cserélted?
Válasz Berkó_ #20540. hozzászólásáraTudni kellene a traki elő életét,mivel most vetted.Ha a szivattyú nyomást piszkálták,rendesen meg tudja fogni a motort.De akkor az olaj is melegszik.
Adott egy 140 lóerősnek mondott 6465-ös 9000 üzemórás traktor amivel kb 3 hete dolgozok, amit többek között azért is vettem, hogy a rendelkezésre álló munkaeszközöket szépen könnyedén húzza. Viszont már az első talajmunkánál (3,2-es v-tárcsa) gyengének találtam. Húzza-húzza de sokszor visszaesik a fordulat és csak erőlködik, ami igaz ez az összes munkaeszközre. A legszembetűnőbb az volt, mikor 3-4 tonna gabonát húztam póttal, és a felüljáróra gondolkozva erőlködve ment fel. Még mielőtt szét bombáznánk a motort, adagolót, érdeklődnék, hogy szerintetek mi lehet a baj? Valaki szerint a turbó, vagy nem kap elég levegőt... Ami biztos hogy jobban füstöl alapjáraton is, és kékeset, de az olajat nem eszi.
Válasz Sötét Paraszt #20536. hozzászólásáraGranitnál, krampnál nem kérdezted az utángyártottat? Én kiváncsiságból néztem a kuplungszerkezetet fele volt mint a gyári.
Válasz Sötét Paraszt #20536. hozzászólásáraEgy lakatos töredék áron megcsinálná szerintem. Én is műtöm a télen, mert a kilépő csonkot elszopta, és bekormol a motortérbe.
Válasz szanberg #20534. hozzászólásáraAspirátor
Válasz szanberg #20534. hozzászólásáraMestőr te mit csináná?
Venné egyet 285-é?
Válasz tri #20533. hozzászólásáraAz kell nagyon is.
Válasz tri #20533. hozzászólásáraMost nem jut eszembe a hivatalos neve, de egyébként por elszívás szempontból van az a kipufogóba oltva, ha egyre gondolunk.
Ahogy a kipufogó gáz áramlik kifelé nyomással úgy valamiféle vákuumhatás jön létre és a külső levegőszűrő körül lebegő porból szív el valamennyit.
(bár szerintem nem ez a megváltás, meg ha baj van akkor úgy is járhatsz mint sötétparaszt kolégánk...)
Kipufogóról jut eszembe, hogy ami vissza van vezetve a légszűrőházba cső, az kell nekünk valamire ? Hasznos az vagy éppen ellenkezőleg, erőtlenít, csak valami kibocsájtás miatt van? Mert persze ahogy megy előre, ami csővel, vezetékkel, kábelburkolattal találkozik, azt mind megolvasztja a forrósága. Kapjon-e dugót már az elejin?
Ez a kipufogó megszivat, nem lehet ehelyett valami saválló csövet főtenni?
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy Mf3065 motorjába mennyi olaj kell és ki milyet használ?
Válasz BartaZoli #20529. hozzászólásárapl a kárkosanyag kibocsájtás miatt.
Egyre több cég hirdeti magát, hogy optimalizálja a trakit. Konkrétan ferguson traktorokra is több lóerő, nagyobb nyomaték, alacsonyabb fogyasztás.
pl agrooptima
Ezek valaki próbálta már? Hol a buktató benne?
Mert ha ilyen egyszerű a dolog, akkor miért jó bármelyik gyártónak szar beállítással forgalomba hozni a gépeit?