Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR412.2 FtUSD400.32 FtCHF438.4 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Mert ha a kerekein áll akkor ugye a perselyek és a csapszeg egy oldalról nyomódnak egymáshoz a felső harmadukon és pont oda nemfog bejutni a zsír, megy amerre könyebb neki.
Ha felemeled akkor a híd úgymond "leesik" a perselyében mégha nem is kottyan akkor is lefelé feszül és felébe tudod nyomni a zsírt.
Ne add el, csak vegyél tizenpárezerért egy elsőhíd hátsó nagyobb átmérőjű perselyét, emeld meg lökd meg előre a hidat és cseréld ki a hátós perselyét.
ennyi
A fergébe volt ilyen lyukacsos, de az acélpersely egy kis vékony bronzzal, ráadásul aránylag kicsi az átmérője. Lekopik a bronz és már annyi. Vegyél bronz csövet és esztergáltass bele normális perselyt horonnyal. Tovább fogja bírni és olcsóbb is lesz.
Én is így jártam az 5435-össel.A hidr. vezérlésen minden szekciónál van egy kézzel nyitható menetes szelep.Nálam az engedett ki,valszeg a melegtől.Érzékeny szelep,kicsit lazul,máris átenged.Érdekes,a szervizes se tudta mi lehet a baj,csak hümmögött a telefonban.
Mán megértettük hehe.
Csak azt nem értjük mén fogy meg amikó annak kéne megenni mindent.
Csináhattá vóna fotókat, hogy jobban össztönözve légyünk a traktorunk lecserélísire még most 2000 óráná hehe.
háááát én szerintem az egész bronz, a belső felülete lyukacsos.
elvan cseszve gyárilag amúgy, felkéne húzatni benne egy hornyot hogy feltudjon kúszni a zsír mégha nincs is megemelve a traktor.
Az biztos, hogy minden héten egyszer felemelve megkell zsírozni. A heti rendszeresség itt megvolt csak az emelés nagyon ritkán. Ebből tanultunk most.
meg a gyári perselyt fínoman felfogom hornyolni mint ahogyan írtam is, amatőrök készítették a gyárit...
vagyis inkább profik mert tudják ha meglenne csinálva talán el sem romlana...
A híd közepe avagy a diffi ház elején és hátulján van egy-egy tuskó ami egy anyagból van az egésszel.
Namost ezt elég drága cserélni ha másnapra jön akkoris.
Ha lenne olyan gépműhely 100km-es körzetben akinek ha mámma elvittem volna a hidat felrakták volna és visszamunkálták volna horizonton holnapra vagy esetleg szombatra, akkor megcsináltattam volna most de mindenki lassú csúszik nem rugalmasak...
jövőhét végére sem lett volna meg az meg most nem járja így feláldoztam egy perselyt.
nagyjából írom de valami 15-18ezer lehetett néztem a számlát de jobban nem emlékszem, kint van a kocsiban de nincs olyan isten hogy most kimenjek. van söröd?!?! akkor van
Csak, hogy jól írtsük é?
Kicseréted valamibe a pörsőket és maradtak a régi csapok?
A pörsők honnan a fénébő gyüttek úgy magukba a hozzájukvaló csapok nékü?
Valami J betűs nicknevű embőr, valami 20-szó leírta ide, hogy másnap regőre kapgya az alkatríszt( meg mintha más is ilyent emlegetett vóna ), hehe, anyít nem lehetett várni(amikó hófelhők röpködnek) ?
Egy ilyen "csap" felhegesztés mennyibe fáj?? A perselyek mennyibe kerültek?? Csak mert rám is hasonló vár csak idősebb típuson, meg ez már keményen kottyan minden irányba
Az 5455-ösön meg elsőhíd perselyeket cseréltünk mámma de hamarabb kelett volna.
Hiába volt zsírozva minden héten, évente egykétszer volt csak megemelve és úgy lekenve.... érdekes módon nem kottyant alatta még megemelve sem de fel le irányba megkopott nemcsak a persely hanem a "csapja" is.
Most összeraktam így gyorsan mert műtrágyaszórás vegyszerezés vetés minden lesz rá de utána szétkell bombázni és gépműhelyben rendbevágatni hogy pászos legyen újra.
6. éves traktor, 5évesen lekellett volna cerélni és akkor soha nemkellett volna szerelni
ha jó a szántás 12-vel is húzzuk.
A baj inkább, hogy nincsen fix traktoros rá, nekem meg annyi a papírmunkám meg intézkedésem idén mint soha máskor.
Heti 3-4 8 órás műszakkal meg hiába a 11méter, nincsen megváltva a világ...
osztatlan használati megosztások, családi gazdaság papírok, terményszárító beruházás ügyintézése zsírozódása....
van minden.
Szasza elvan kaparva
Hiába neki a 11es simicskó ha csak 2vel húzza a fergussztáv nem végez soha
Kis gép való utánuk no----- ahogy a melléklet is bizonygatytya
Tavaly vettem egy 7614-es traktort,még ősszel tönkrement az egyik gyorscsatlakozója most meg egy màsik.A két rosszat rà raktam egy körre hogy a màsik kettőt tudjam hasznàlni.Kimentem kombinàtorozni és amikor végeztem akkor màr nem működött rendesen egyik kör sem.Azt csinàlta hogy csak egy irányba működött,azt is úgy hogy csak teljes gàzon emelte fel és ha a hidr kart visszahúztam üresbe rögtön visszaengedi.Àtdugtam a màsik körbe és ott is ugyan ez volt a helyzet.Szerintetek mi lehet a probléma?
Sziasztok! Van egy MF 6160 traktorom és irányváltó problémával küzdünk. Hátra menetet kapcsol de előre nem vagy csak 100-ból egyszer. Valakinek valami ötlete, esetleg javasolni tudna egy szerelőt?
Fogaskerekes hidraulika szivattyúba,egy ugyan azon típusba,találkoztam ferde,és egyenes fogazással.Kérdés,a ferde fogazású,is tudja ugyan azt a szállítást,és nyomást,mint az egyenes fogas??
4500üo van benne, nemrég vettem, nem tudom javítva volt-e. Ma már a külső hidraulika és a kormány sem ment. Ha lenyomom az egyik külső kört elkezd zakatolni vmi lánc a szivattyúnál. Hol van a emelőmű szivattyúja? Azt nem találom. Vmitöl melegszik az olaj is mert nem lehetett megfogni a hátsó difi házat olyan forró volt. Vmitöl befogott a fék is menet közben, olyan kemény lett a pedál, hogy nem lehetett megnyomni. Megmozgattam előre-hátra egy párszor szétakasztottam a fékeket és jó lett. Az normális hogy fékezés után az első hajtás egy 100 méter után enged csak ki?
Holnap lebontom amit tudok.
Sziasztok!
A segítségeteket kérném. A 4270-emen a hidtaulika valamiért nehezen szinte alig emeli a munkagépet (ekét). A külső kör simán átfordítja egy pillanat alatt alapjáraton. A hátsó meg teljes gázon sem emel gyorsabban. Mins a két szűrőt most cserélten a centrifugált is kitakarítottam új olaj van benne. Van valami ötletetek?
Nem feltétlen kell leereszteni az olajat, és a deknit se kell levenni, én is levettem kéziféket állitani, de nem kellett volna, kellene legyen a deknin egy dugó, és azon szépen befér egy 17 es kulcs, amivel lehet állitani, persze vigyázni kell,hogy nehogy beessen, de nem nagy űgy, nekem is fogott miután visszaraktam a deknit és utána kintről állitgattam.
Belül a váltóba ráállítottatok a kézifékre... mert ha ott nagyon rávan akkor kivül hiába állítasz vissza. Lehet levenni a deknit... persze előtte olaj leereszt. Ne szekírozd így mert ledarálja a szintert a kéziféktárcsákról és az összedzsuvázza az olajat. És lehet mindkettőt cserélni.
Válasz #20077. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget, végül a leírtak szerint megcsináltuk és jó lett a kuplung.
De most meg olyan, mintha fogna a fék a traktoron, hiába van a kézifék bovden teljesen kiakasztva, murvás terepen szinte blokkol a kerék guruláskor. Erre van valamilyen megoldás?
Köszönöm.
A vízhőfokórám nemsokat mozdul el innen mostanában, ha jól tudom középre szokott beállni, viszont nehezebb munkáknál meg közelebb van a piros mezőhöz . Termosztátcsere vagy mifene
Válasz #20073. hozzászólásra
Elvileg: meglazítod a kuplung munkahengerről elmenő könyököt 7/8-os (22-es is jó lehet), beindítod a gépet, majd elmégy egy kávéra. Mire vissza érsz, kész. A kuplung, és fék ágon 0,4bar nyomás van, lassan telecsöpög a cső.
Gyakorlatilag: ha valami sántít, ez nem működik. A 8140-ed már valószínűleg nedves kuplungos, és amíg a kuplung levegős, nem is mozdul meg (magától).
Motor indít, cső meglazít, kuplung lenyom, cső lezár, és pedál lassan visszaenged! Nagyon lasssssan! Majd meglazít, lenyom, lezár, visszaenged! Újra, és újra. Mivel a vezérlő tömbre menő tömlő elég vastag, ezért feljön a levegő, és nem szükséges máshol légteleníteni.
Üdv.
A hozzáértőktől kérdezném, hogy 8140-es traktoron hogyan kell a kuplungot lelégteleníteni?
Váltót újítottuk fel, mostanra állt össze a gép, csak a kuplung pedál semmilyen ellenállást nem mutat, nem keményedik fel.
Aki tud, kérem írjon.
Nem mértem sose. Sose volt gond az indítással... a kopott motor (15000óra és meg lett főzve, elment éjjel egy vízcső) nyáron nagy melegbe a meleg motor indult nehezen de olyankor már volt kartelgáza rendesen, és úgy tekert az önindító mintha nem lenne benne porlasztócsúcs. Hidegen még olyankor is pöcc-röff volt. Az izzítását sose próbáltam. Igazságszerint nálam volt már vagy két éve mikor észrevettem, hogy van egy ilyen bizbasz a szívócsonkjában.
24419 hozzászólás
Válasz #20117. hozzászólásra
Ez nincsen 200 meg a valtráé sincsen akkora de biztosan lehet kapni csak felénk az ilyen dolgok nem egyszerűek...sötét borsod nincs itt semmi...
Múltkor csinálták cimborámék a valtrákat, a 160-as elsőhídján éppen ilyen felhegesztéses sztorit követtek el akkor láttam annak is a perselyét.
Válasz #20118. hozzászólásra
Mert ha a kerekein áll akkor ugye a perselyek és a csapszeg egy oldalról nyomódnak egymáshoz a felső harmadukon és pont oda nemfog bejutni a zsír, megy amerre könyebb neki.
Ha felemeled akkor a híd úgymond "leesik" a perselyében mégha nem is kottyan akkor is lefelé feszül és felébe tudod nyomni a zsírt.
Válasz #20109. hozzászólásra
Szia!
Hogyan érted a felemelve való zsírzást, miért lényeges a felemelt helyzet????
Köszi
Válasz #20114. hozzászólásra
A valtrába kb 200 mm átmérőjű van és olyat is árulnak Szeged mellett, biztos felétek is. Google barát segít!
Válasz #20109. hozzászólásra
Nekem a külső felén volt a horony a belső a lyukacsos.
Válasz #20111. hozzászólásra
Ne add el, csak vegyél tizenpárezerért egy elsőhíd hátsó nagyobb átmérőjű perselyét, emeld meg lökd meg előre a hidat és cseréld ki a hátós perselyét.
ennyi
Válasz #20113. hozzászólásra
de ez nagy átmérő ilyen csövet nem árulnak a csövesek sem
Válasz #20109. hozzászólásra
A fergébe volt ilyen lyukacsos, de az acélpersely egy kis vékony bronzzal, ráadásul aránylag kicsi az átmérője. Lekopik a bronz és már annyi. Vegyél bronz csövet és esztergáltass bele normális perselyt horonnyal. Tovább fogja bírni és olcsóbb is lesz.
Válasz #20097. hozzászólásra
Én is így jártam az 5435-össel.A hidr. vezérlésen minden szekciónál van egy kézzel nyitható menetes szelep.Nálam az engedett ki,valszeg a melegtől.Érzékeny szelep,kicsit lazul,máris átenged.Érdekes,a szervizes se tudta mi lehet a baj,csak hümmögött a telefonban.
Válasz #20108. hozzászólásra
Mán megértettük hehe.
Csak azt nem értjük mén fogy meg amikó annak kéne megenni mindent.
Csináhattá vóna fotókat, hogy jobban össztönözve légyünk a traktorunk lecserélísire még most 2000 óráná hehe.
Válasz #20103. hozzászólásra
Ha ilyen a te hidad is akkor nemlesz olcsó mert magát a hídtokot kell felrakni és horizonton tudják visszamunkálni.
Ha királycsapos akkor nem nagy etwas
Válasz #20104. hozzászólásra
háááát én szerintem az egész bronz, a belső felülete lyukacsos.
elvan cseszve gyárilag amúgy, felkéne húzatni benne egy hornyot hogy feltudjon kúszni a zsír mégha nincs is megemelve a traktor.
Az biztos, hogy minden héten egyszer felemelve megkell zsírozni. A heti rendszeresség itt megvolt csak az emelés nagyon ritkán. Ebből tanultunk most.
meg a gyári perselyt fínoman felfogom hornyolni mint ahogyan írtam is, amatőrök készítették a gyárit...
vagyis inkább profik mert tudják ha meglenne csinálva talán el sem romlana...
Válasz #20105. hozzászólásra
A híd közepe avagy a diffi ház elején és hátulján van egy-egy tuskó ami egy anyagból van az egésszel.
Namost ezt elég drága cserélni ha másnapra jön akkoris.
Ha lenne olyan gépműhely 100km-es körzetben akinek ha mámma elvittem volna a hidat felrakták volna és visszamunkálták volna horizonton holnapra vagy esetleg szombatra, akkor megcsináltattam volna most de mindenki lassú csúszik nem rugalmasak...
jövőhét végére sem lett volna meg az meg most nem járja így feláldoztam egy perselyt.
nagyjából írom de valami 15-18ezer lehetett néztem a számlát de jobban nem emlékszem, kint van a kocsiban de nincs olyan isten hogy most kimenjek. van söröd?!?! akkor van
Válasz #20106. hozzászólásra
Aszittük mtz hehe.
Válasz #20105. hozzászólásra
A híd a csap. Nem szokás a perselyekhez adni.
Válasz #20102. hozzászólásra
Csak, hogy jól írtsük é?
Kicseréted valamibe a pörsőket és maradtak a régi csapok?
A pörsők honnan a fénébő gyüttek úgy magukba a hozzájukvaló csapok nékü?
Valami J betűs nicknevű embőr, valami 20-szó leírta ide, hogy másnap regőre kapgya az alkatríszt( meg mintha más is ilyent emlegetett vóna ), hehe, anyít nem lehetett várni(amikó hófelhők röpködnek) ?
Válasz #20102. hozzászólásra
Bronzzal vékonyan bevont acélpersely volt?
Válasz #20102. hozzászólásra
Egy ilyen "csap" felhegesztés mennyibe fáj?? A perselyek mennyibe kerültek?? Csak mert rám is hasonló vár csak idősebb típuson, meg ez már keményen kottyan minden irányba
Az 5455-ösön meg elsőhíd perselyeket cseréltünk mámma de hamarabb kelett volna.
Hiába volt zsírozva minden héten, évente egykétszer volt csak megemelve és úgy lekenve.... érdekes módon nem kottyant alatta még megemelve sem de fel le irányba megkopott nemcsak a persely hanem a "csapja" is.
Most összeraktam így gyorsan mert műtrágyaszórás vegyszerezés vetés minden lesz rá de utána szétkell bombázni és gépműhelyben rendbevágatni hogy pászos legyen újra.
6. éves traktor, 5évesen lekellett volna cerélni és akkor soha nemkellett volna szerelni
(nálunk)
Válasz #20099. hozzászólásra
ha jó a szántás 12-vel is húzzuk.
A baj inkább, hogy nincsen fix traktoros rá, nekem meg annyi a papírmunkám meg intézkedésem idén mint soha máskor.
Heti 3-4 8 órás műszakkal meg hiába a 11méter, nincsen megváltva a világ...
osztatlan használati megosztások, családi gazdaság papírok, terményszárító beruházás ügyintézése zsírozódása....
van minden.
Válasz #20099. hozzászólásra
Ne viccelj már, ez a simító baromi nehéz anyagból van, még az orrssúlyt is fel kellett rakni különben hanyatt vágta volna magát a gép
Szasza elvan kaparva
Hiába neki a 11es simicskó ha csak 2vel húzza a fergussztáv nem végez soha
Kis gép való utánuk no----- ahogy a melléklet is bizonygatytya
Sziasztok!! Szeretnék venni egy 3065 fergusont. Tudnátok segíteni benne h milyen hibái,esetleg rejtett hibái lehetnek?
Tavaly vettem egy 7614-es traktort,még ősszel tönkrement az egyik gyorscsatlakozója most meg egy màsik.A két rosszat rà raktam egy körre hogy a màsik kettőt tudjam hasznàlni.Kimentem kombinàtorozni és amikor végeztem akkor màr nem működött rendesen egyik kör sem.Azt csinàlta hogy csak egy irányba működött,azt is úgy hogy csak teljes gàzon emelte fel és ha a hidr kart visszahúztam üresbe rögtön visszaengedi.Àtdugtam a màsik körbe és ott is ugyan ez volt a helyzet.Szerintetek mi lehet a probléma?
Válasz #20095. hozzászólásra
Kidobja,vagy mi a konkrét tünet?
Sziasztok! Van egy MF 6160 traktorom és irányváltó problémával küzdünk. Hátra menetet kapcsol de előre nem vagy csak 100-ból egyszer. Valakinek valami ötlete, esetleg javasolni tudna egy szerelőt?
Fogaskerekes hidraulika szivattyúba,egy ugyan azon típusba,találkoztam ferde,és egyenes fogazással.Kérdés,a ferde fogazású,is tudja ugyan azt a szállítást,és nyomást,mint az egyenes fogas??
MF 3125!
Eladó vezérlőpanelt (lásd kép) keresek, akár használtat is! Sürgős lenne!
Válasz #20089. hozzászólásra
4500üo van benne, nemrég vettem, nem tudom javítva volt-e. Ma már a külső hidraulika és a kormány sem ment. Ha lenyomom az egyik külső kört elkezd zakatolni vmi lánc a szivattyúnál. Hol van a emelőmű szivattyúja? Azt nem találom. Vmitöl melegszik az olaj is mert nem lehetett megfogni a hátsó difi házat olyan forró volt. Vmitöl befogott a fék is menet közben, olyan kemény lett a pedál, hogy nem lehetett megnyomni. Megmozgattam előre-hátra egy párszor szétakasztottam a fékeket és jó lett. Az normális hogy fékezés után az első hajtás egy 100 méter után enged csak ki?
Holnap lebontom amit tudok.
Válasz #20090. hozzászólásra
kb. -3mm (széttartás! )
Milyen kerékösszetartást kellene állítani?
Válasz #20084. hozzászólásra
Mennyi üzemóra van benne?
Volt már javítva a hidraulika rendszer?
Egyik pillanatról a másikra jött elő, vagy fokozatosan?
A belső, emelő rendszert, és a külsőt külön szivattyú látja el!
Válasz #20083. hozzászólásra
Jamo!
Mail ment!
Válasz #20086. hozzászólásra
köszönöm!
Válasz #20085. hozzászólásra
HC Plusz átment
Üdv
7618-as trakihoz valakinek nincs meg a géphez való olajok (motor, hidraulika stb) adatlapja?
Sziasztok!
A segítségeteket kérném. A 4270-emen a hidtaulika valamiért nehezen szinte alig emeli a munkagépet (ekét). A külső kör simán átfordítja egy pillanat alatt alapjáraton. A hátsó meg teljes gázon sem emel gyorsabban. Mins a két szűrőt most cserélten a centrifugált is kitakarítottam új olaj van benne. Van valami ötletetek?
Válasz #20082. hozzászólásra
Enyémen nincs dugó az tuti.
Válasz #20081. hozzászólásra
Ez nekem a 6270 en müködött, de néztem utána a 3085 deknijén is megvan ugyanaz a dugó, viszont belesni nem lestem be azon.
Válasz #20080. hozzászólásra
Akkor elnézést kérek, nekem az előd 3655van azon még le kell venni a deknit.
Válasz #20078. hozzászólásra
Nem feltétlen kell leereszteni az olajat, és a deknit se kell levenni, én is levettem kéziféket állitani, de nem kellett volna, kellene legyen a deknin egy dugó, és azon szépen befér egy 17 es kulcs, amivel lehet állitani, persze vigyázni kell,hogy nehogy beessen, de nem nagy űgy, nekem is fogott miután visszaraktam a deknit és utána kintről állitgattam.
Válasz #20078. hozzászólásra
Belül a váltóba ráállítottatok a kézifékre... mert ha ott nagyon rávan akkor kivül hiába állítasz vissza. Lehet levenni a deknit... persze előtte olaj leereszt. Ne szekírozd így mert ledarálja a szintert a kéziféktárcsákról és az összedzsuvázza az olajat. És lehet mindkettőt cserélni.
Válasz #20077. hozzászólásra
Köszönöm a segítséget, végül a leírtak szerint megcsináltuk és jó lett a kuplung.
De most meg olyan, mintha fogna a fék a traktoron, hiába van a kézifék bovden teljesen kiakasztva, murvás terepen szinte blokkol a kerék guruláskor. Erre van valamilyen megoldás?
Köszönöm.
Válasz #20075. hozzászólásra
Van légtelenítő csavarja is,10-es kulcsnyílással.
A vízhőfokórám nemsokat mozdul el innen mostanában, ha jól tudom középre szokott beállni, viszont nehezebb munkáknál meg közelebb van a piros mezőhöz . Termosztátcsere vagy mifene
Válasz #20074. hozzászólásra
Köszönöm!
Igen, nedves kuplungos a gép. Holnap kipróbáljuk így, ahogy mondtad.
Válasz #20073. hozzászólásra
Elvileg: meglazítod a kuplung munkahengerről elmenő könyököt 7/8-os (22-es is jó lehet), beindítod a gépet, majd elmégy egy kávéra. Mire vissza érsz, kész. A kuplung, és fék ágon 0,4bar nyomás van, lassan telecsöpög a cső.
Gyakorlatilag: ha valami sántít, ez nem működik. A 8140-ed már valószínűleg nedves kuplungos, és amíg a kuplung levegős, nem is mozdul meg (magától).
Motor indít, cső meglazít, kuplung lenyom, cső lezár, és pedál lassan visszaenged! Nagyon lasssssan! Majd meglazít, lenyom, lezár, visszaenged! Újra, és újra. Mivel a vezérlő tömbre menő tömlő elég vastag, ezért feljön a levegő, és nem szükséges máshol légteleníteni.
Üdv.
A hozzáértőktől kérdezném, hogy 8140-es traktoron hogyan kell a kuplungot lelégteleníteni?
Váltót újítottuk fel, mostanra állt össze a gép, csak a kuplung pedál semmilyen ellenállást nem mutat, nem keményedik fel.
Aki tud, kérem írjon.
Válasz #20067. hozzászólásra
Nem mértem sose. Sose volt gond az indítással... a kopott motor (15000óra és meg lett főzve, elment éjjel egy vízcső) nyáron nagy melegbe a meleg motor indult nehezen de olyankor már volt kartelgáza rendesen, és úgy tekert az önindító mintha nem lenne benne porlasztócsúcs. Hidegen még olyankor is pöcc-röff volt. Az izzítását sose próbáltam. Igazságszerint nálam volt már vagy két éve mikor észrevettem, hogy van egy ilyen bizbasz a szívócsonkjában.
Válasz #20070. hozzászólásra
A felső könyök sincs a tiéden.