Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD395.26 FtCHF439.37 FtGBP495.29 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Melyik kombájn a jobb: Claas vagy New-Holland netán...
Válasz .Feco. #684. hozzászólásáraNekem a Mais Star Horizon a legszimpatikusabb. Tény h a rotadisc könnyű hajtású, sebességfüggetlen, de a tarlót sokan nem szeretik, a késeket utánállítgatni, aztán a rotapengéket cserélgetni, stb fenntartás szempontjából nem árt ha van az embernek kedve a szereléshez az a helyzet. A többiről meg ledobod a késeket és annyi.
Válasz Drisa #683. hozzászólásáraSzerintem meg ha valaki kihozna egy tényleg működő es nem ilyen rettentően bizonytalan műszaki megoldásu sor független asztalt az nagyot lepne előre.
Régen mindenhol 6 sor volt, es nem volt ezzel baj de mára minden megváltozott. Sokan használnak 6 soros es 12 soros vetogepeket, a kombajnok zöme viszont 8 soros (hosszdobos es rotoros gépek eseten 12) adapterekkel tudnának jól dolgozni, ha meg ehhez hozzávesszük hogy terjednek a & soros vetogepek is mar irtó kusza rendszer jon ki. (Legalábbis ott, ahol nagy volumen a szolgáltatás, ha valaki magának dolgozik tud egyformat venni)
Es akkor meg nem beszéltünk arról, hogy Amerikában es nyugat-Európában is egyre többen kacsintgatnak a 20"-22"-os sortavok fele...
Amugy Geringhoff-bol ahol nem gond a sorszám ott rotadisc kell, ahol eltérő sorszamok vannak oda pedig horisontstar kell, de az mar nincs olyan jo, mint a RD.
Válasz Szabi. #682. hozzászólásáraNa ez biztos nem olcsóbb mint a jd asztal. Nem értem miért költenek hatalmas pénzeket ilyen fejlesztésekre aminek semmi értelme. Kukoricát sorára vágjuk legalábbis mi, nem össze-vissza. Vetni se kanyarba vetünk hogy ne lehessen normál asztallal levágni.
Válasz bandigh #677. hozzászólásáraAhhoz képest, hogy drágább mint a geringhoff a közelében sincs, inkabb sötétzöld Oros Cornado-nak mondanám... Gyakoriak az apró zavaró kis hibák, nyúlnak a láncok, es egyáltalán nem bírja a sebességet. A W650-re 8 soros kellene belole, mert a 6 sorssal vagy nem tudod etetni vagy pocsék a tarló mögötte. Egy sorozat új kés három-négy nap utan mar kezd szálazni szárazabb avasabb anyagban...
Válasz bandigh #678. hozzászólásáraA kombájn térképezéséhez hozzáigazítják a szóró munkáját majd, magyarul belekalkulálják a menetsebesség alapján azt a csúszást amit írsz.
Nekem nagy monitor van a gépekben, hozam és nedvességmérő egyaránt, elvileg ugyanaz az elektronikája mint a JD-ken, Vansco modulok kompjúterek akármik vannak rajta.
A nedvességmérő tud jól mérni, de azt bekell kalibrálni, el lehet tolni tizedesével a mért értéket, másik mérő alapján egy anyaghoz lekell csekkolni és belőni.
A hozammérőt viszont nem bírom beállítani, nagy hozamú anyagokban mittudomén 7t/ha feletti hozamnál a pillanatnyi elég jól mér, nagyjából reprezentálja a tábla valós pillanatnyi hozamát, de összben meg alig mér valamit, mittudomén telemegy a 12500literes magtartály és mutat 2000 litert a monitoron, meg ha eléri a 70%-ot utána már nem is mér mert rájön,hogy valami nem jó és időnként írja is, hogy hozammérő beállítási hiba.
Van egy csomó érték amit meglehet adni meg beállítani nullapont felvétele referencia érték meg eszemfaxom.....
akárhogy variáltam nembírtam vele, senki nem ért hozzá úgyhogy már nem is érdekel, pedig szerettem volna számítógépre kivetíteni a hozamtérképet, van is egy gyári szoftverem valahol CD-n hozzávaló, de ebből kifolyólag nemtudom használni. Egyébként szerintem sosem lesz nálunk ilyen precíziós gazdálkodás, mivel egész gépsort kéne, hogy cseréljünk illetve öltöztessünk fel modern gps vezérlsekkel, de hát egy 13. szezonos géphez mire odaérnénk, hogy megtehetjük mondjuk akkor 20éves lesz, nem biztos, hogy arra ilyen kell már.
no mindegy, ha valaki tud hozammérőt ezeken beállítani szóljon
Válasz VMisi #676. hozzászólásáraA magfelhordó tetején van egy érzékelő annak dobja neki a magot a lapát. Gondolom ennek az intenzitása a mérvadó. Nedvességet is mér. Legnagyobb monitorral a gépben is megtekintheted az eredményeket. Nekem egyedül az volt kérdés mindig h nincs e csúszás a rendszerben, mert ha beleérsz egy jobb foltba, akkor 15 métert elmész mire az a magfelhordónál megjelenik. Szóval táblán belüli nagy különbségeket érdemrs csak figyelembevenni vele? Hogy 10 hektárból 5 ilyen 3 olyan meg 2. Pl mütrágyázásnál
Mert ha a foltoknál mindig állít az adagon akkor lehet h a késés miatt pont túlér a részen amikor szabályoz
A kombájn térképet otthon retusálni, normalizálni kell gondolom.
Válasz Sanyo81 #675. hozzászólására Érdekesen ez a lineár alatti vetés! Pont egész vetőgép távolságra vannak a lineár kerekei, vagy mindig szakaszolni is kell?
Ezeket a hozamtérképeket a kombájn hogyan állítja elő? Hová van beépítve mérleg? A pontos termés tömegét is tudja, vagy csak több-kevesebb alapon működik? Ezeket időnként kalibrálni kelleme, mert mi van ha egyszer majd fals infóval átver? Ezt a térképet látod aratás közben is, vagy csak utána egyben a táblát?
Válasz VMisi #672. hozzászólásáraMaga a technológia hihetetlenül hasznos. Ha nem használja valaki, kívülről el sem lehet képzelni mennyire sok dologra lehet használni a mindennapokban a sorvezetésen kívül. Nálunk pl. a lineár kereke soha nem tapos ki 1 sort sem. A keréknyomban mindig el van tolva a sor, hogy pont közé essen. Ezt RTK nélkül baromi nehéz lenne megoldani.
Minden rendszer biztos jó. És persze magával kompatibilisebb a legjobban. Persze előfordul, hogy magával sem áll szóba. XY rendszer azért tetszik, mert tabletről is megy... A JD rendszerében pl. el tudnám viselni a Google Map kapcsolatot a gépben.
(Az meg hogy értek e hozzá? 15 éve azt választottam, hogy a saját gazdaságunkban dolgozok. Ha akkor úgy döntök, ezeket a rendszereket fejleszteném. Most a napi meló mellett nincs időm ezeket fürkészni. Lehet rossz döntés volt. :))
Válasz VMisi #672. hozzászólásáraBocs, kimaradt az utolsó sorból a lényeg. Ez nem a termesterkepegesre, hanem a John Deere kukorica adapterre vonatkozik...
Válasz Claassic #662. hozzászólásáraA gyárihoz képest oldalanként kb 20 centit lehe tolni ki-be, és még a felnit is ki lehet fordítani. Nekem középen van, csak eggyel lejjebb így kicsit magasabb a fara a gépnek. Ha kintebb tenném akkor mehetne még ki az ütközőből, de ígyis egyhelyben van a vége a rövid csigának is ha körbemegyek a pótkocsin, ez elég nekem. Nem akarom kintebb tenni mert akkor vonuláskor a hátsókerék is mindig az aszfalt szélén meg a padkán menne, azt meg nem akarom.
Válasz lac* #669. hozzászólásáraSzerintem ennek nincs olyan nagy jelentősége, inkabb az adatok feldolgozhatósága az érdekes. Az, hogy be tudd importálni abba a szoftver környezetbe amivel kiértékeled.
Nekünk AgrárOffice van, az a JD-vel es a Claas-al kompatibilis, de pl. a trimble-el vagy az AgLeader-el nem..
Válasz .Feco. #668. hozzászólásáraÉs szerinted melyik hozammérő a jó? A CNH-sok szerint az övék a legjobb és legpontosabb. Nemtudom nem hiszek már dealereknek,de szeretnék beruházni egyre előbb-utóbb
Azért nem jött szóba más márka, mert nagyban használjuk a JD RTK rendszer adottságait. Monitor, aktiválás, szakaszolós vetőgép, műtrágyaszóró és permetező. Ezért a család szeretné kipróbálni a hozammérés által adott lehetőségeket. Egy idegen rendszerrel csak szívás lenne. (bár így is az lesz, ha nem lesz teljesítmény...)
A kukorica asztal az csukós 6soros JD lesz, 2016-os kiadású. Azt viszont eszméletlen jónak látom. Erről el tudom hinni, hogy megközelíti a Conspeed-et.
Válasz dr.T #664. hozzászólásáraez a masina 1 évet dolgozott, azóta egy raktárban pihent. a tulaja egyedüli gyerek volt és 31 évesen meghalt 2002 őszén. az anyjától vettem meg a gépet
Válasz Zolicsizi #661. hozzászólásáraAhogyan kiadja a gyár ahhoz képest még van lehetőség kijjebb húzni a hidat, vagy a felnin fordítottatok a hátsó nyomtáv növeléséhez?
Válasz bandigh #656. hozzászólásáraNekünk mind a 2 Jdnek ki van téve a hátso nyomtávja igy nagyon jol fordul ja meg ki lehet hajitani az összes ütközőt,8sorral magam mellé kényelmesen fordulok elötte meg csak kinlodtam.egyébként a W szerintem sem fogja tudni a várt teljesitményt ennyihez csak a T-t tudnám javasolni vagy egy nagy cx nyuszit.ezek már mind kényelemben mind teljesitményben királyak.
New Holland CX kombájn fel sem merült?
Veri mindegyiket, mind kényelemben, mind teljesítménybe. Picit maradik vagytok. Néz körül a piacon, használtba alig találsz belőle. Csak egy javaslat volt, a JD mákdarálóval és a Lexionnal szemben, amit már csak a régen megszokott és beivódott neve ad el.
Válasz Vinkó75 #653. hozzászólásáraEngem azzal hitegettek, hogy csak egy JD tudja kikeresni a Lexi árát... ;) Szóval kedves Axi, lehet támadni.
Nyilván a "T" sorozat lett volna a teljesítmény igénynek megfelelő, de most nagyon rá vannak állva a gazdák, hogy marad a szalma bálázni. A másik pedig, hogy véleményem szerint 8 soros asztallal csak szenvednék a szolgáltatásban. (pedig mi RTK-val vetünk) No meg abból az árból tényleg kijön egy új Lexi is...
1. probléma: a fordulókör. Arcpirítóan nagy a fordulósugár. A Lexi összkerekes volt, de fordulékonyabb, mint a Medion. Hát ez! Enyhén betört szállítókocsit alig tudtam kiegyenesíteni tolatva. Max 1-2 alátét ütközőt tudok kivenni, ha megengedik, de már így is csak 10 centi van a kerék és a kidobótepsi között.
Válasz Sanyo81 #636. hozzászólásáraMajd ki tapasztalod. A kabin biztosan megfog. Nyilván maradsz is a márkánál ...lehet pár év múlva T-re vagy S-re váltasz. De lehet "fejet" hajt az AXI és Lexizel ismét !
Válasz Claaastra #645. hozzászólásáraSzemét az beállítás kérdése.Meg átvevő.Régen az SZK-val arattam,egyik helyt 8-10% szemetet vontak,másik helyt képesek voltak 20%-ot levonni.
Válasz bandigh #647. hozzászólásáraegyébként talán kukoricában tudhat többet a joni,de itt 6-8tonnásak vannak (néha befut 13-14t is)abban a 330és 530 is szinte 2. teljeslinde sebességgel tudnak menni
Válasz szanberg #634. hozzászólásáraMi sem űrítünk menetközben,szállító nem mehet a földre,kivéve ha hosszú a tábla,tehát itt is vannak sok üresjáratok,kihordások
Válasz Sanyo81 #636. hozzászólásáraBúzában szerintem együtt megy az 540 el. Ha megtolod neki hamarabb elkezd szórni, ésszel kell menni. Nedves zöld szalmában eléggé büfög, nemértem miért ez lett mára az optimális aratási időpont. Este ha lepuhul hamarabb kezd szenvedni. De ha atatásra megfelelő a körülmény, lehet menni azért. Szerintem kukoricában és napraforgóban hozza vissza ezt a lemaradását. Kukoricában egyértelmű, kevesebb törtszem, meg talán masszívabb is erre a gép, erősebb a hajtás a ferdénél. Naprában meg nem töri meg annyira a gubát szerintem, meg a rostája is ügyesebb ilyen célra.
Válasz medikus #642. hozzászólásáraJó hát ez részben igaz is de a sokdobos rendszer meg sokkal lazábban megy sokkal tovább az az igazság. Lexion után ha nem száraz a vágnivaló akkor érheti a kollégát csalódás.
Igaz majd megmondja Ő! Kíváncsi leszek mert mindenki mást mond egyébként.
Itteni kollégával beszéltem nemrégen, azt mondja, hogy a CR nyuszik nem úgy szerepelnek mint ahogyan beállítják őket, vagyis nem annyira nagy számok. Errefel szombaton beszélek egy CR-t hajtó kombájnossal azt mondja mindenkit ver a környéken(az osztrák határ mellett) 770-es új lexiont nagy JD-t mindent, nem fogja a fogós nedves meg a zöld sem, megy mint a rakéta.
Válasz medikus #631. hozzászólásáraHa tolod neki akkor 2,5 kijön estére de azert akkor nem sok cigi szünet fér bele... (Mondjuk ez a probléma engem kevéssé érint de akkor is...)
Na jó, de minden felé más a körülmény. Leginkább a kg/s áteresztés jellemzi leginkább őket. Én teleszedtem a 8600 literes tartályt kukiban szűk 10 perc alatt. Az 10kg/s. Itt nem ritka a 150 mázsás kuki. Száraz búzában sem sokkal kevesebb. A JD nem tudja ezt? Kukoricában sem? Jó asztallal?
1535 hozzászólás
Válasz .Feco. #684. hozzászólásáraNekem a Mais Star Horizon a legszimpatikusabb. Tény h a rotadisc könnyű hajtású, sebességfüggetlen, de a tarlót sokan nem szeretik, a késeket utánállítgatni, aztán a rotapengéket cserélgetni, stb fenntartás szempontjából nem árt ha van az embernek kedve a szereléshez az a helyzet. A többiről meg ledobod a késeket és annyi.
Válasz Drisa #683. hozzászólásáraSzerintem meg ha valaki kihozna egy tényleg működő es nem ilyen rettentően bizonytalan műszaki megoldásu sor független asztalt az nagyot lepne előre.
Régen mindenhol 6 sor volt, es nem volt ezzel baj de mára minden megváltozott. Sokan használnak 6 soros es 12 soros vetogepeket, a kombajnok zöme viszont 8 soros (hosszdobos es rotoros gépek eseten 12) adapterekkel tudnának jól dolgozni, ha meg ehhez hozzávesszük hogy terjednek a & soros vetogepek is mar irtó kusza rendszer jon ki. (Legalábbis ott, ahol nagy volumen a szolgáltatás, ha valaki magának dolgozik tud egyformat venni)
Es akkor meg nem beszéltünk arról, hogy Amerikában es nyugat-Európában is egyre többen kacsintgatnak a 20"-22"-os sortavok fele...
Amugy Geringhoff-bol ahol nem gond a sorszám ott rotadisc kell, ahol eltérő sorszamok vannak oda pedig horisontstar kell, de az mar nincs olyan jo, mint a RD.
Válasz Szabi. #682. hozzászólásáraNa ez biztos nem olcsóbb mint a jd asztal. Nem értem miért költenek hatalmas pénzeket ilyen fejlesztésekre aminek semmi értelme. Kukoricát sorára vágjuk legalábbis mi, nem össze-vissza. Vetni se kanyarba vetünk hogy ne lehessen normál asztallal levágni.
Válasz Drisa #681. hozzászólásáraIndependence
Válasz .Feco. #680. hozzászólásáraEs melyik Geri a legjobb?
Válasz bandigh #677. hozzászólásáraAhhoz képest, hogy drágább mint a geringhoff a közelében sincs, inkabb sötétzöld Oros Cornado-nak mondanám... Gyakoriak az apró zavaró kis hibák, nyúlnak a láncok, es egyáltalán nem bírja a sebességet. A W650-re 8 soros kellene belole, mert a 6 sorssal vagy nem tudod etetni vagy pocsék a tarló mögötte. Egy sorozat új kés három-négy nap utan mar kezd szálazni szárazabb avasabb anyagban...
A Geringhoff-nak nincs párja az az igazság...
Válasz bandigh #678. hozzászólásáraA kombájn térképezéséhez hozzáigazítják a szóró munkáját majd, magyarul belekalkulálják a menetsebesség alapján azt a csúszást amit írsz.
Nekem nagy monitor van a gépekben, hozam és nedvességmérő egyaránt, elvileg ugyanaz az elektronikája mint a JD-ken, Vansco modulok kompjúterek akármik vannak rajta.
A nedvességmérő tud jól mérni, de azt bekell kalibrálni, el lehet tolni tizedesével a mért értéket, másik mérő alapján egy anyaghoz lekell csekkolni és belőni.
A hozammérőt viszont nem bírom beállítani, nagy hozamú anyagokban mittudomén 7t/ha feletti hozamnál a pillanatnyi elég jól mér, nagyjából reprezentálja a tábla valós pillanatnyi hozamát, de összben meg alig mér valamit, mittudomén telemegy a 12500literes magtartály és mutat 2000 litert a monitoron, meg ha eléri a 70%-ot utána már nem is mér mert rájön,hogy valami nem jó és időnként írja is, hogy hozammérő beállítási hiba.
Van egy csomó érték amit meglehet adni meg beállítani nullapont felvétele referencia érték meg eszemfaxom.....
akárhogy variáltam nembírtam vele, senki nem ért hozzá úgyhogy már nem is érdekel, pedig szerettem volna számítógépre kivetíteni a hozamtérképet, van is egy gyári szoftverem valahol CD-n hozzávaló, de ebből kifolyólag nemtudom használni. Egyébként szerintem sosem lesz nálunk ilyen precíziós gazdálkodás, mivel egész gépsort kéne, hogy cseréljünk illetve öltöztessünk fel modern gps vezérlsekkel, de hát egy 13. szezonos géphez mire odaérnénk, hogy megtehetjük mondjuk akkor 20éves lesz, nem biztos, hogy arra ilyen kell már.
no mindegy, ha valaki tud hozammérőt ezeken beállítani szóljon
Válasz VMisi #676. hozzászólásáraA magfelhordó tetején van egy érzékelő annak dobja neki a magot a lapát. Gondolom ennek az intenzitása a mérvadó. Nedvességet is mér. Legnagyobb monitorral a gépben is megtekintheted az eredményeket. Nekem egyedül az volt kérdés mindig h nincs e csúszás a rendszerben, mert ha beleérsz egy jobb foltba, akkor 15 métert elmész mire az a magfelhordónál megjelenik. Szóval táblán belüli nagy különbségeket érdemrs csak figyelembevenni vele? Hogy 10 hektárból 5 ilyen 3 olyan meg 2. Pl mütrágyázásnál
Mert ha a foltoknál mindig állít az adagon akkor lehet h a késés miatt pont túlér a részen amikor szabályoz
A kombájn térképet otthon retusálni, normalizálni kell gondolom.
Válasz .Feco. #674. hozzászólásáraMi a baj vele, már a jd asztalnak se lehet hinni?
Válasz Sanyo81 #675. hozzászólására Érdekesen ez a lineár alatti vetés! Pont egész vetőgép távolságra vannak a lineár kerekei, vagy mindig szakaszolni is kell?
Ezeket a hozamtérképeket a kombájn hogyan állítja elő? Hová van beépítve mérleg? A pontos termés tömegét is tudja, vagy csak több-kevesebb alapon működik? Ezeket időnként kalibrálni kelleme, mert mi van ha egyszer majd fals infóval átver? Ezt a térképet látod aratás közben is, vagy csak utána egyben a táblát?
Válasz VMisi #672. hozzászólásáraMaga a technológia hihetetlenül hasznos. Ha nem használja valaki, kívülről el sem lehet képzelni mennyire sok dologra lehet használni a mindennapokban a sorvezetésen kívül. Nálunk pl. a lineár kereke soha nem tapos ki 1 sort sem. A keréknyomban mindig el van tolva a sor, hogy pont közé essen. Ezt RTK nélkül baromi nehéz lenne megoldani.
Minden rendszer biztos jó. És persze magával kompatibilisebb a legjobban. Persze előfordul, hogy magával sem áll szóba. XY rendszer azért tetszik, mert tabletről is megy... A JD rendszerében pl. el tudnám viselni a Google Map kapcsolatot a gépben.
(Az meg hogy értek e hozzá? 15 éve azt választottam, hogy a saját gazdaságunkban dolgozok. Ha akkor úgy döntök, ezeket a rendszereket fejleszteném. Most a napi meló mellett nincs időm ezeket fürkészni. Lehet rossz döntés volt. :))
Válasz VMisi #672. hozzászólásáraBocs, kimaradt az utolsó sorból a lényeg. Ez nem a termesterkepegesre, hanem a John Deere kukorica adapterre vonatkozik...
Válasz Claassic #662. hozzászólásáraA gyárihoz képest oldalanként kb 20 centit lehe tolni ki-be, és még a felnit is ki lehet fordítani. Nekem középen van, csak eggyel lejjebb így kicsit magasabb a fara a gépnek. Ha kintebb tenném akkor mehetne még ki az ütközőből, de ígyis egyhelyben van a vége a rövid csigának is ha körbemegyek a pótkocsin, ez elég nekem. Nem akarom kintebb tenni mert akkor vonuláskor a hátsókerék is mindig az aszfalt szélén meg a padkán menne, azt meg nem akarom.
Válasz .Feco. #668. hozzászólásáraMiért nem jó szerinted? Tőlünk igaz fényévekre van ez technológia, de jó dolognak gondoltam (volna).
Válasz Claassic #662. hozzászólásáraLehet kintebb huzni a hídon.Ezt ujkorában a 0 szerviznél kellene megcsinálni csak néha elfelejtik.
Válasz lac* #669. hozzászólásáraSzerintem ennek nincs olyan nagy jelentősége, inkabb az adatok feldolgozhatósága az érdekes. Az, hogy be tudd importálni abba a szoftver környezetbe amivel kiértékeled.
Nekünk AgrárOffice van, az a JD-vel es a Claas-al kompatibilis, de pl. a trimble-el vagy az AgLeader-el nem..
Válasz .Feco. #668. hozzászólásáraÉs szerinted melyik hozammérő a jó? A CNH-sok szerint az övék a legjobb és legpontosabb. Nemtudom nem hiszek már dealereknek,de szeretnék beruházni egyre előbb-utóbb
Válasz Sanyo81 #667. hozzászólásáraNem nagyon értesz ezekhez a dolgokhoz, az az érzésem... Nekünk a lexiben is JD kormány es terkepezes van...
Majd használat utan mond hogy jo-e. ( nem az )
Azért nem jött szóba más márka, mert nagyban használjuk a JD RTK rendszer adottságait. Monitor, aktiválás, szakaszolós vetőgép, műtrágyaszóró és permetező. Ezért a család szeretné kipróbálni a hozammérés által adott lehetőségeket. Egy idegen rendszerrel csak szívás lenne. (bár így is az lesz, ha nem lesz teljesítmény...)
A kukorica asztal az csukós 6soros JD lesz, 2016-os kiadású. Azt viszont eszméletlen jónak látom. Erről el tudom hinni, hogy megközelíti a Conspeed-et.
Válasz Mézga #665. hozzászólásáraTehetnel fel rola kepet.
Válasz dr.T #664. hozzászólásáraez a masina 1 évet dolgozott, azóta egy raktárban pihent. a tulaja egyedüli gyerek volt és 31 évesen meghalt 2002 őszén. az anyjától vettem meg a gépet
Válasz Mézga #663. hozzászólásáraNa es honnan sikerult ilyen majdhogynem nem is futott 14 eves gepet szerezni,nekem ez kicsit furcsa?
Válasz dr.T #657. hozzászólására2002
Válasz Zolicsizi #661. hozzászólásáraAhogyan kiadja a gyár ahhoz képest még van lehetőség kijjebb húzni a hidat, vagy a felnin fordítottatok a hátsó nyomtáv növeléséhez?
Válasz NH Betyár #655. hozzászólásáraAzt adnak 12-ért?
Válasz bandigh #656. hozzászólásáraNekünk mind a 2 Jdnek ki van téve a hátso nyomtávja igy nagyon jol fordul ja meg ki lehet hajitani az összes ütközőt,8sorral magam mellé kényelmesen fordulok elötte meg csak kinlodtam.egyébként a W szerintem sem fogja tudni a várt teljesitményt ennyihez csak a T-t tudnám javasolni vagy egy nagy cx nyuszit.ezek már mind kényelemben mind teljesitményben királyak.
Válasz Mézga #649. hozzászólásáraMikori evjarat hogy csak 200 mh van rajta?
Válasz Sanyo81 #654. hozzászólásáraHa úgy van h 2 nagy pogi és 3 alátét akkor kiveszel 2 alátétet és teljesen másik gépet kapsz.
New Holland CX kombájn fel sem merült?
Veri mindegyiket, mind kényelemben, mind teljesítménybe. Picit maradik vagytok. Néz körül a piacon, használtba alig találsz belőle. Csak egy javaslat volt, a JD mákdarálóval és a Lexionnal szemben, amit már csak a régen megszokott és beivódott neve ad el.
Válasz Vinkó75 #653. hozzászólásáraEngem azzal hitegettek, hogy csak egy JD tudja kikeresni a Lexi árát... ;) Szóval kedves Axi, lehet támadni.
Nyilván a "T" sorozat lett volna a teljesítmény igénynek megfelelő, de most nagyon rá vannak állva a gazdák, hogy marad a szalma bálázni. A másik pedig, hogy véleményem szerint 8 soros asztallal csak szenvednék a szolgáltatásban. (pedig mi RTK-val vetünk) No meg abból az árból tényleg kijön egy új Lexi is...
1. probléma: a fordulókör. Arcpirítóan nagy a fordulósugár. A Lexi összkerekes volt, de fordulékonyabb, mint a Medion. Hát ez! Enyhén betört szállítókocsit alig tudtam kiegyenesíteni tolatva. Max 1-2 alátét ütközőt tudok kivenni, ha megengedik, de már így is csak 10 centi van a kerék és a kidobótepsi között.
Válasz Sanyo81 #636. hozzászólásáraMajd ki tapasztalod. A kabin biztosan megfog. Nyilván maradsz is a márkánál ...lehet pár év múlva T-re vagy S-re váltasz. De lehet "fejet" hajt az AXI és Lexizel ismét !
Válasz Feri #651. hozzászólásáramár el is mostuk!
Válasz Mézga #649. hozzászólásáraGéza! otthon van már a vas?
Válasz Claaastra #645. hozzászólásáraSzemét az beállítás kérdése.Meg átvevő.Régen az SZK-val arattam,egyik helyt 8-10% szemetet vontak,másik helyt képesek voltak 20%-ot levonni.
Válasz Mf-es? #622. hozzászólásáraén olyat vettem most, mint a kolléga belinkelt. igaz 217 üzemórával. nagyon jó technika
Válasz bandigh #647. hozzászólásáraegyébként talán kukoricában tudhat többet a joni,de itt 6-8tonnásak vannak (néha befut 13-14t is)abban a 330és 530 is szinte 2. teljeslinde sebességgel tudnak menni
Válasz Claaastra #645. hozzászólásáraOtt már nem a géppel van a baj..
Válasz szanberg #634. hozzászólásáraMi sem űrítünk menetközben,szállító nem mehet a földre,kivéve ha hosszú a tábla,tehát itt is vannak sok üresjáratok,kihordások
Válasz bandigh #644. hozzászólásáracsak mi a naprában 4-5% szeméttel megyünk ,míg a W18-20-al
Válasz Sanyo81 #636. hozzászólásáraBúzában szerintem együtt megy az 540 el. Ha megtolod neki hamarabb elkezd szórni, ésszel kell menni. Nedves zöld szalmában eléggé büfög, nemértem miért ez lett mára az optimális aratási időpont. Este ha lepuhul hamarabb kezd szenvedni. De ha atatásra megfelelő a körülmény, lehet menni azért. Szerintem kukoricában és napraforgóban hozza vissza ezt a lemaradását. Kukoricában egyértelmű, kevesebb törtszem, meg talán masszívabb is erre a gép, erősebb a hajtás a ferdénél. Naprában meg nem töri meg annyira a gubát szerintem, meg a rostája is ügyesebb ilyen célra.
Válasz medikus #642. hozzászólásáraJó hát ez részben igaz is de a sokdobos rendszer meg sokkal lazábban megy sokkal tovább az az igazság. Lexion után ha nem száraz a vágnivaló akkor érheti a kollégát csalódás.
Igaz majd megmondja Ő! Kíváncsi leszek mert mindenki mást mond egyébként.
Itteni kollégával beszéltem nemrégen, azt mondja, hogy a CR nyuszik nem úgy szerepelnek mint ahogyan beállítják őket, vagyis nem annyira nagy számok. Errefel szombaton beszélek egy CR-t hajtó kombájnossal azt mondja mindenkit ver a környéken(az osztrák határ mellett) 770-es új lexiont nagy JD-t mindent, nem fogja a fogós nedves meg a zöld sem, megy mint a rakéta.
Szóval majd kiderűl
Válasz szanberg #639. hozzászólására(csak olvastam)!!!A nagy tömegű cséplő dob,lehetővé teszi a nedvesebb gabona betakarítását is!!!JD re vonatkozóan.
Válasz Sanyo81 #636. hozzászólásáraAmit te szerettél volna elérni ahhoz T670 vagy S670 kellett volna...
Válasz Sanyo81 #636. hozzászólására
Válasz Sanyo81 #636. hozzászólásáraHát lehet, hogy T-szériát kellett volna választanod mert az esti műszakoknál tényleg baj lesz az egydobossal
Válasz medikus #631. hozzászólásáraHa tolod neki akkor 2,5 kijön estére de azert akkor nem sok cigi szünet fér bele... (Mondjuk ez a probléma engem kevéssé érint de akkor is...)
Válasz Sanyo81 #633. hozzászólásáraKeresztszintező??? a vágóasztalnak? Annak persze, hogy van.
rostaszekrénynél nincsen semmi ilyesmi.
A Challenger hazája pedig itt van, mivel itt van mindkettő itthon, hazaértek
Válasz .Feco. #630. hozzászólásáraAtya ég!! Becsaptak. :) Kitörlöm a kereskedőt az ismerőseim közül, ha ez igaz.
Na jó, de minden felé más a körülmény. Leginkább a kg/s áteresztés jellemzi leginkább őket. Én teleszedtem a 8600 literes tartályt kukiban szűk 10 perc alatt. Az 10kg/s. Itt nem ritka a 150 mázsás kuki. Száraz búzában sem sokkal kevesebb. A JD nem tudja ezt? Kukoricában sem? Jó asztallal?