Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Melyik kombájn a jobb: Claas vagy New-Holland netán...
Válasz 2266 #483. hozzászólásáraNem tudom ! Jelenleg eladják a helyi "nagy céget"...Folyamatosan építi le a szolgáltatások körét. Az integrátori még megmaradt. Nagy a bizonytalanság..Az emberek nem bíznak az új kupec jelöltekben. A többi még a jövő kérdése. De a lejáró földek folyamatosan mérődnek ki. Az a baj ilyenkor a böhöm vas bizony sokszor nyűg. Van egy 320-as tuki a környéken...a tulaj szépen elvolt a maga dolgával. Az elmúlt 2 évben folyamatosan nől a melója. Mivel a nagy vasak "zátonyra" futnak. Nyűglődnek,tökölnek, a gázolajat füstölik a tolatgatással. Forgolódással. A srác már nyüsszög. Mivel állattartó így igen csak le van kötve. De folyamatosan keresik a kis parcellások. Ő is úgy van vele sok a meló de a nagy vasakat is látva nem vált. Ő így hatékonyabb. Vagyis,nem csak az aratandó termény befolyásolja a gép vásárlást. Hanem területi követelmények is. Ezzel az a baj ahogy egy ismerősöm mondja. "Az évek alatt nőttünk. Most kell venni kisebb vasakat is a nagyok mellé" ? Ezt követni nem egyszerű.
Válasz Drisa #462. hozzászólásáraNem csak nálad van dilemma a gép méretet illetően. Az elmúlt 10 évben csak nőtek a vasak. A helyi cég eladta a 2db.. 12 soros kuk vetőgépet. És vett új 12 sorost..és egy 6 sorost. Egyszerűen ahogy járnak le a bérletek. Úgy jönnek ki alóluk a földek. Sok a kicsi, valamint a nadrágszíj parcella. Van ahol ha szalmát kell hagyni ott már a 6.6-os asztal is turkálja a rendet vissza felé. Egyszerűen itt eljutunk arra a pontra mint a kimérések kezdetén. Tele lesz a határ ismét kis parcellákkal. Tavaly volt már hogy egy helyi srác tolta le a szóját a 20 éves vasával a cégnek. mivel az övé, kicsi és befér a kis parcellákba kényelmesen. Így a nagy vasak ehették a "még" nagy darabokat. 2020 után még jobban darabolódik a határ a környéken. Idáig úgy néz ki.
Válasz *** HM *** #480. hozzászólásáraHááát igen, több a kényelem, több a bit meg elektron, meg kenbusz aztán majd jön a kisbusz, ha nagy gond van akkor nagy busz oszt lesz grimbusz...
Viszont ezzel együtt kell már tudni élni mert a legkisebb modern kombájnok is ugyanebből állnak, annyi a difi, hogy ha megáll az élet fél napra akkor nem 10 hanem 20-25hektár kiesésed lesz, de ha ilyen baj van akkor mindegyik letérgyel mint a magyarökör.
Mechanikailag ha jó a kombájnos nem mackóztatja széjjel folamatosan, karban van tartva, cserélve kezelve a kopó fogyó cuccok, szezon elején mindene átnézve, szóval akkor egy alapból már beállt stabil széria nagyon nemszokott nyűgös lenni, esetleg idősödő korában mikor már fáradnak az anyagok, csavarok tengelyek lemezek, olyan csapágyak amiket "soha sem kell cserélni" stbstb...
Szóval mechanikusan túl nagy gyerekbetegség már nincsen a gépeken, mindegyiknek van egykét olyan része ahol párévente visszatérő nem kopóalkatrész csere szükséges, de hát ha belegondolsz,hogy egy IH tárcsát mennyit kell mondjuk szerelni akkor ez nem is olyan nagyon sok.
Nekem most pl egyetlen egy nem kenhető csapágyam kottyan meg a rázóasztal hátsó függesztésénél(mert ebben nem gumi szilentek vannak hanem csapágyakon alternál a bele) szóval ennyit kéne cserélni rajta, hogy rendben legyen, de akkor már kicserélem az összeset itt hátul, pár ezer Ft és úgyis szétkell szedni a himbakarokat szóval így azt gondolom megelőzöm azt, hogy a másik szezon közben legyen kotyogós. Továbbá a monoblokkos asztalcsatlakozóm könnyezik amikor nincsen összecsatolva az asztallal vagy adapterrel, ebbe kell majd felújító karmantyú készlet de végülis munka közben nem is jön ki csak most, hogy egész télen ott áll szabadon ilyenkor összecsöpögi maga alatt a burkolatot és bántja a szemét a zembernek.
Aztán a szecskázót mozgató aktuátor motorokat figyeltem meg tavaly, hogy ha behúzom szecskázó állásba akkor amikor tolnám hátra mert rendre vágnék, akkor szorulva indulnak meg, néha le is racsniznak és odavissza játszatni kell őket. Most vettem észre, hogy olyan közel van a lemezhez, hogy amikor behúzatom a szecskázót akkor maga az alumínium teleszkópmotor hozzáfeszül a szecskázó lemezéhez és szorul. A megoldás egy hoszabb csapszeg egy centi hézagolással hogy távolodjon ez a lemeztől.
No szóval ha ilyeneket kifigyel rajta a gépész és meg is csinálja akkor nemfog leégni meg elfáradni pl ez a teleszkópmotor rajta és nemfogsz ott állni tehetetlenül a tarlón.
De mindenre van B-tervem, ha mondjuk a cséplő kapcsoló mágneskuplungot nem akasztaná össze nekem a canbus rendszer mert valami nyűgje lenne neadjIsten, akkor símán kintről maszekba menne is rá a 12volt a kuplungra egy egyszerű logikai relés áramkörös megoldással kis vezérlő kapcsolóval aztán forogna mozogna a bele, mert ha menni kell akkor menni kell, mindent megkell oldani. Meg ilyenkor szokott ilyen sok marhaság kattogni az eszebme, van, hogy egy-két órát elmászkálok a gépen gépben, nem csinálok semmit sem vele csak nézem az alkatrészeit és ilyeneket agyalok és rögtön el is szalad a meló hehe
Most is lesz egy kis fejlesztés a rostaszekrényben, amérikából kaptam infókat, meg az újabb frissebb típusokból van kimerítve egykét apróság pl. De ugyanezt a rotoros lexionoknál is meglehet figyelni a fejlődés során, mittudomén rotor takaró elemek, cséplő alkatrészek, kis okosságok ilyenek.
Én most egy deflektor lemezt szerelek be a rosták alá, mert újabb típusoknál meg más gépekben is van, a szelet egyenlíti ki a rostákon mert ugye mindig a könyebb utat választaná és a rosta végei kevésbé terheltek mint az eleje aztán ha oda összpontosul a szél, tónusosan oda megy a több akkor az csak nem annyira jó, ezért kell kis okosság, hogy elől jobban felcsapassuk rá a levegőt ahol nagy tömeg van még rajtuk és mégjobb lesz a gép kapacitása, szórásképe, minta minősége...
Válasz *** HM *** #475. hozzászólásáraNem vennék ra mérget, hogy a többit könyebb... Maradjunk annyiban, hogy a mai kombajnon egyikéhez sem igazán értenek a saját szereloik sem...
Válasz szanberg #473. hozzászólásáraKérdés hogy a caset nagyüzemben mekkora ideg hadirendbe allitani Magyarországon ha gebasz van vele kint a főd közepin a buzá
Jelenlegi állás szerint épen nem ezeket a modelleket kell választani, hanem Case IH-t.
60miller körül 450 lóerős motort 10ezer litert meghaladó puttonyt kapsz meg ugye minden mást, erre egy 7,6-os gabona asztalt és 8sort hozzá. Tökéletes megoldás, ennyiért 450-es tucanot sem fogsz kapni ami pl Tiszanagyfalun 3éves korában szó szerint szét lyukadt...meg sok máshol is.
Az új axiáldobosok nagyon megváltoztak amúgy. Míg a régiekkel az volt a baj, hogy törték a szalmát meg sokat fogyasztotta meg ilyenek, ez teljesen megszűnt, európai körülményekre fejlesztettek külön rotorokat, kosarakat, cséplő elemeket, viszont az anyag amerikai körülményekre van kitalálva bennük. Nyílván ez nem szempont mindig, mert aki teheti 5évesen gépet cserél és pont nem érdekli, hogy utána mi lesz vele, de azért itt legtöbben tizenévig hajtunk egy gépet akkor meg nem mindegy.
Amúgy nehéz a kérdés mert akkora összegeket kell kiadni, hogy nem emberi.
Válasz Drisa #459. hozzászólásáraElső kérdés: milyen terményből mennyit akarsz aratni? Itt nem igazán gépek, hanem cséplési elvek harca van.... Gabonában és repcében a legjobb eredményt a rotoros lexion fogja neked hozni, ez nem kérdés, kukoricában, naprában szójában a hosszdobos. A szalmarázósok mind a kettőben elmaradnak ezektől. Második kérdés: mekkora lesz a kukorica asztal? mert 6 sorral az 5 szalmarázós ládás Lexion is üresen jár, és pocsékolja az üzemanagot. Ha 8 soros asztal lesz, akkor bármelyik lehet, ha 12-es akkor a szalmarázósok azonnal kiestek a körből. Harmadik: kell-e a szalma? Ha nagyon kell akkor a elsőnek a rotoros lexi esik ki, másodiknak a hosszdobos john deere, és maradnak a ládás gépek. A Lexi 660 és a T660 azonban még a legkisebb rotorossal sincs paiban, nemhogy a nagyobakkal... legalább 10, inkább 15% a különbség. Negyedik: Miért pont a Lexion 760-ast nézted ki? Jelneleg szerintem a legösztvérebb modell a palettán. A rostarendszere eg 5ládás gépe, a cséplődob egy 5 ládás gépé, viszont kapsz hozzá egy 530 lóerős PERKINS motort!!!??? Komoly, valaki hallott már ekkora Perkins motorról? Minden más Lexion rendes Merci vagy CAT motoros, ebbe meg Perkins-t tesznek... na mindegy... Szerintem vagy lefelé menj, és 750-et válassz, vagy felfelé és 770 amennyiben a Lexi lesz a befutó.
Összeségében azért egy-két dolgot számításba kell venni: A hosszdobos kombájnt vicces játék beállítani, ha a kezelő lusta akkor veszett fejsze nyele. Itt volt egy Chal a környékben és végül azért adták el, mert eleinte nem kinlódtak az állítgatással, így viszont xarul dolgozott, utána kénytelen kelletlen nekiállt a kezelő állítgatni, de úgy meg nem haladt... Ha nem jó a kezelője jelentősen romlik a telljesítmény és a munkaminősség is, ami azért kiesés. Száraz terményben viszont a rotoros Lexi lesz trükkös. Egy 12-13%-os kukoricánál már szinte darál, és nem tudsz vele semmit sem kezdeni... Homoks részen vagytok, felsült, gyenge terményben lesz vele küzdelem. A szalmarázós gépek sem jobbak ám semmivel. Gondold el a mostani 540-es Lexion-t, na most az újak bele pont ekkora, az áteresztő kpessége közel ekkora, csak a legkisebb 5 ládás 300 lóerős, a legkisebb 6 ládás meg 350. Gondolj vissza, hogy hányszor volt, hogy a motor volt túl kicsi és az korlátozta a teljesítményt? nem hiszem, hogy gyakran előfordult volna... szóval ha ládásat veszel újra akkor marad ugyanez az áteresztő kapacitás, csak épp +15% üzemanyagfogyasztással... Én zsákútcának látom a két 5 ládás gépet is, 6 sor ugyanúgy kevés neki kukoricában és naprában, ugyanakkor kukorica és napra sztallal veri a 100 milliót darabja, nem szabad halmozni az udvaron őket... Visszatérek az els kérdésre? milyen terményből és mennyit aratna? egy 630-es Lexion is lecsap 1000 hektárt vegyes termésből, míg mondjuk egy S670 vagy egy 750-es Lexion ugyanezt már búza-repcéből is tudja...
Válasz Drisa #459. hozzászólásáraNa ez jókérdés!
Elgondolkodnék rajta én is, talán a Lexiont választanám, ha jóltudom abban C13-as cater motor van és jobban teccik mint a 9literes jd
Válasz papa maci #426. hozzászólásáraJo csak sokat fogyaszt!Inkabb egy 550 Lexion,5ha-ál kevesebbet arat naponta ,de 200-250 literrel kevesebbet eszik!
Válasz Drisa #462. hozzászólásáraHa megfelelt a Claas akkor szerintem nem kérdés. De ha váltanál őzikére akkor a T széria inkább. A nyuszisok is érvelnek majd. Annyit tudok egy környékbeli régi nyuszis flottában cserélt Claas-ra. Úgy hogy lekért őzikét-nyuszit-Claas-t, nyúzásra gabonában. Napokig váltották egymást a pilóták a Claas nyert. Én ennyit mondhatok.
Válasz Drisa #457. hozzászólásáraHa a árát nézem akkor az őzike a befutó. Ha a teljesítményt akkor a Claas. Az S670 egy játékszer.Olyan 2 éve volt itt egy nyúzón. A 660 lexi megette kukoricában.(Mivel akkor jött)"sípolt" a motorterhelés..hangosabb a kabin. A nagy nyuszit ismét megfogtam szintén kukoricában. Az az körül vágtam. Pedig csak egy 460-as lexi. Szójában a W széria kiált előlem. Egyszerűen lenyomtam. Az meg dugult küszködött. Használt jó vasba lexi 580-600..itt már van kakaó. Őzikében szigorúan a nagy rotoros. Alatta szerintem, csak egy paletta szélesítés. A maga hiányosságaival. Ha mindenképpen rotoros. akkor a Szani féle celes..vagy valamely színváltozata.Esetleg IH. Ezek árban elég jók. Esetleg egy jóképű őzike CTS. Ládásban az őzike T széria-Lexi 660. Valamint a nyuszi egy két típusa. Mivel ezekhez szinte mindenhol naprakész az alkatrész. A rotorosok még nem annyira elterjedtek. Ezért nem áll"hegyekben" az alkatrész állítólag. A bitang vasakhoz tavaly nyáron "volt" szerencsém. Lexi 770-780. 10m-12m-es adapterekkel. Gusztustalanul ették a gabonát. Egy őzike CTS próbálta tartani a tempót 9 méterével. De nem ment neki.
Válasz Drisa #459. hozzászólásáraA 760 lexion nem az s670 kategoriája inkább az s680-al hasonlitanám össze nem sem kényelemben sem fogyasztásban nem tudja a john deere-t felülmulni,teljesitményben pedig egában lehetnek.inkabb a jd-re szavaznék.De egy nagy cr nyuszi lehet mindkettöt odaverné.
Válasz szanberg #456. hozzászólásáraVilagrekordok nem igazán érdekelnek inkább a haza tapasztalatok lehetnek döntőek. Azt is kérdezném S670 vagy lexion 760?
Válasz Drisa #451. hozzászólásáraHát ha tényleg érett száraz az anyag akkor abban nagyon tud menni a kombájn, akkor a nagyobb biztos, hogy előrrébb lesz teljesítményben. Menetsebességet ami illeti egyébként nagyjából egyenlően lehet tolni nekik átlagosan azt lehet mondani, ezért is kell nagyobb asztal egy rotorosra vagy hibridre, mert azzal (is) fog felülmúlni ládás gépet.
Lexionnál szerintem még nagyobb a különbség, igaz hogy kukoricában de a 760-as Lexi világrekordot mutatott valamelyik évben kukoricában, azért ez sejtet valamit
Egy lexion 650 és egy lexion 760 között, illetve egy T660 és egy S670 között mekkora teljesítménybeli különbséget lehet remélni mondjuk 6-7 tonnás érett gabonában vagy száraz repcében?
Válasz lala1 #444. hozzászólására2003-ban hozták be németből, 2010-ben került hozzánk. Minden szezon előtt fényesítem, persze kisebb esztétikai hibák vannak rajta de a korához nagyon jól néz ki.
Válasz Pici80 #439. hozzászólásáraÉn elhiszem, engem is érdekelnek.
Szelindi Ssándortól kérdeztem volna, hogy milyen típusokban gondolkodik kisebb gépeknél.
Válasz Pici80 #440. hozzászólásáraanyagminőségi problémákkal mindegyiknél találkozhat az ember használatuk közben de ezt a tulajok titkosítják az eladás utánig még sajátmaguk előtt is.MIRE KELL? ez itt a lényeg.komoly bérmunkára nem vehetsz egy kipolírozott de kicsavart dobozt.hobby-saját munkára pedig nem szabad kifosztani a szalmazsákot.jó érzékkel feszegette egy kolléga korábban a terület és kultúra problematikáját is.
Válasz VMisi #436. hozzászólásáratényleg érdekelnek a felhasználói vélemények nekünk anno 516 volt akkor még pelusban voltam most újra nyitnék a piacon ))))
Válasz Pici80 #434. hozzászólásáraAz avatar képemem levő joni lesz eladó, az este folyamán rakok fel hirdetést aztán belinkelem ide is belinkelem. Majd nézz rá. Rendesen karbantartott gép.
1535 hozzászólás
Válasz 2266 #483. hozzászólásáraNem tudom ! Jelenleg eladják a helyi "nagy céget"...Folyamatosan építi le a szolgáltatások körét. Az integrátori még megmaradt. Nagy a bizonytalanság..Az emberek nem bíznak az új kupec jelöltekben. A többi még a jövő kérdése. De a lejáró földek folyamatosan mérődnek ki. Az a baj ilyenkor a böhöm vas bizony sokszor nyűg. Van egy 320-as tuki a környéken...a tulaj szépen elvolt a maga dolgával. Az elmúlt 2 évben folyamatosan nől a melója. Mivel a nagy vasak "zátonyra" futnak. Nyűglődnek,tökölnek, a gázolajat füstölik a tolatgatással. Forgolódással. A srác már nyüsszög. Mivel állattartó így igen csak le van kötve. De folyamatosan keresik a kis parcellások. Ő is úgy van vele sok a meló de a nagy vasakat is látva nem vált. Ő így hatékonyabb. Vagyis,nem csak az aratandó termény befolyásolja a gép vásárlást. Hanem területi követelmények is. Ezzel az a baj ahogy egy ismerősöm mondja. "Az évek alatt nőttünk. Most kell venni kisebb vasakat is a nagyok mellé" ? Ezt követni nem egyszerű.
Válasz papa maci #482. hozzászólásáraNem született még döntés, de sok a kis parcella millió gazdálkodni akaró emberrel. Várjuk az árakat.
Válasz papa maci #482. hozzászólásáraAra tényleg sokan kíváncsiak lennénk hogy mi lesz itt 2020 után
Válasz Drisa #462. hozzászólásáraNem csak nálad van dilemma a gép méretet illetően. Az elmúlt 10 évben csak nőtek a vasak. A helyi cég eladta a 2db.. 12 soros kuk vetőgépet. És vett új 12 sorost..és egy 6 sorost. Egyszerűen ahogy járnak le a bérletek. Úgy jönnek ki alóluk a földek. Sok a kicsi, valamint a nadrágszíj parcella. Van ahol ha szalmát kell hagyni ott már a 6.6-os asztal is turkálja a rendet vissza felé. Egyszerűen itt eljutunk arra a pontra mint a kimérések kezdetén. Tele lesz a határ ismét kis parcellákkal. Tavaly volt már hogy egy helyi srác tolta le a szóját a 20 éves vasával a cégnek. mivel az övé, kicsi és befér a kis parcellákba kényelmesen. Így a nagy vasak ehették a "még" nagy darabokat. 2020 után még jobban darabolódik a határ a környéken. Idáig úgy néz ki.
Válasz *** HM *** #480. hozzászólásáraHááát igen, több a kényelem, több a bit meg elektron, meg kenbusz aztán majd jön a kisbusz, ha nagy gond van akkor nagy busz oszt lesz grimbusz...
Viszont ezzel együtt kell már tudni élni mert a legkisebb modern kombájnok is ugyanebből állnak, annyi a difi, hogy ha megáll az élet fél napra akkor nem 10 hanem 20-25hektár kiesésed lesz, de ha ilyen baj van akkor mindegyik letérgyel mint a magyarökör.
Mechanikailag ha jó a kombájnos nem mackóztatja széjjel folamatosan, karban van tartva, cserélve kezelve a kopó fogyó cuccok, szezon elején mindene átnézve, szóval akkor egy alapból már beállt stabil széria nagyon nemszokott nyűgös lenni, esetleg idősödő korában mikor már fáradnak az anyagok, csavarok tengelyek lemezek, olyan csapágyak amiket "soha sem kell cserélni" stbstb...
Szóval mechanikusan túl nagy gyerekbetegség már nincsen a gépeken, mindegyiknek van egykét olyan része ahol párévente visszatérő nem kopóalkatrész csere szükséges, de hát ha belegondolsz,hogy egy IH tárcsát mennyit kell mondjuk szerelni akkor ez nem is olyan nagyon sok.
Nekem most pl egyetlen egy nem kenhető csapágyam kottyan meg a rázóasztal hátsó függesztésénél(mert ebben nem gumi szilentek vannak hanem csapágyakon alternál a bele) szóval ennyit kéne cserélni rajta, hogy rendben legyen, de akkor már kicserélem az összeset itt hátul, pár ezer Ft és úgyis szétkell szedni a himbakarokat szóval így azt gondolom megelőzöm azt, hogy a másik szezon közben legyen kotyogós. Továbbá a monoblokkos asztalcsatlakozóm könnyezik amikor nincsen összecsatolva az asztallal vagy adapterrel, ebbe kell majd felújító karmantyú készlet de végülis munka közben nem is jön ki csak most, hogy egész télen ott áll szabadon ilyenkor összecsöpögi maga alatt a burkolatot és bántja a szemét a zembernek.
Aztán a szecskázót mozgató aktuátor motorokat figyeltem meg tavaly, hogy ha behúzom szecskázó állásba akkor amikor tolnám hátra mert rendre vágnék, akkor szorulva indulnak meg, néha le is racsniznak és odavissza játszatni kell őket. Most vettem észre, hogy olyan közel van a lemezhez, hogy amikor behúzatom a szecskázót akkor maga az alumínium teleszkópmotor hozzáfeszül a szecskázó lemezéhez és szorul. A megoldás egy hoszabb csapszeg egy centi hézagolással hogy távolodjon ez a lemeztől.
No szóval ha ilyeneket kifigyel rajta a gépész és meg is csinálja akkor nemfog leégni meg elfáradni pl ez a teleszkópmotor rajta és nemfogsz ott állni tehetetlenül a tarlón.
De mindenre van B-tervem, ha mondjuk a cséplő kapcsoló mágneskuplungot nem akasztaná össze nekem a canbus rendszer mert valami nyűgje lenne neadjIsten, akkor símán kintről maszekba menne is rá a 12volt a kuplungra egy egyszerű logikai relés áramkörös megoldással kis vezérlő kapcsolóval aztán forogna mozogna a bele, mert ha menni kell akkor menni kell, mindent megkell oldani. Meg ilyenkor szokott ilyen sok marhaság kattogni az eszebme, van, hogy egy-két órát elmászkálok a gépen gépben, nem csinálok semmit sem vele csak nézem az alkatrészeit és ilyeneket agyalok és rögtön el is szalad a meló hehe
Most is lesz egy kis fejlesztés a rostaszekrényben, amérikából kaptam infókat, meg az újabb frissebb típusokból van kimerítve egykét apróság pl. De ugyanezt a rotoros lexionoknál is meglehet figyelni a fejlődés során, mittudomén rotor takaró elemek, cséplő alkatrészek, kis okosságok ilyenek.
Én most egy deflektor lemezt szerelek be a rosták alá, mert újabb típusoknál meg más gépekben is van, a szelet egyenlíti ki a rostákon mert ugye mindig a könyebb utat választaná és a rosta végei kevésbé terheltek mint az eleje aztán ha oda összpontosul a szél, tónusosan oda megy a több akkor az csak nem annyira jó, ezért kell kis okosság, hogy elől jobban felcsapassuk rá a levegőt ahol nagy tömeg van még rajtuk és mégjobb lesz a gép kapacitása, szórásképe, minta minősége...
Válasz szanberg #478. hozzászólásáraJól hát biztos
Öregek is jók 1680 21 2388....
De ezek mégiscsak bonyolitottabbak szervizháttérfüggőbek
Válasz cimbike. #474. hozzászólásáraJó lenne az mert új és nagy, haladós lesz ha megveszed
Válasz *** HM *** #475. hozzászólásáraJól szerelhető azt mondják, meg ha új akkor egy darabig csak elmegy gond nélkül
Válasz *** HM *** #475. hozzászólásáraNem vennék ra mérget, hogy a többit könyebb... Maradjunk annyiban, hogy a mai kombajnon egyikéhez sem igazán értenek a saját szereloik sem...
M5 ön vittek lefele pár napja 5140est ...
Válasz szanberg #473. hozzászólásáraKérdés hogy a caset nagyüzemben mekkora ideg hadirendbe allitani Magyarországon ha gebasz van vele kint a főd közepin a buzá
Válasz szanberg #469. hozzászólásáraMost egy nem leharcolt, 800 órás s680-at tudnék megcsípni, csak azt nem tudom h mennyire jó döntés lenne.
Válasz .Feco. #472. hozzászólásáraHol volt Challenger a környéken?
Egyről tudok de az még meg van.
Jelenlegi állás szerint épen nem ezeket a modelleket kell választani, hanem Case IH-t.
60miller körül 450 lóerős motort 10ezer litert meghaladó puttonyt kapsz meg ugye minden mást, erre egy 7,6-os gabona asztalt és 8sort hozzá. Tökéletes megoldás, ennyiért 450-es tucanot sem fogsz kapni ami pl Tiszanagyfalun 3éves korában szó szerint szét lyukadt...meg sok máshol is.
Az új axiáldobosok nagyon megváltoztak amúgy. Míg a régiekkel az volt a baj, hogy törték a szalmát meg sokat fogyasztotta meg ilyenek, ez teljesen megszűnt, európai körülményekre fejlesztettek külön rotorokat, kosarakat, cséplő elemeket, viszont az anyag amerikai körülményekre van kitalálva bennük. Nyílván ez nem szempont mindig, mert aki teheti 5évesen gépet cserél és pont nem érdekli, hogy utána mi lesz vele, de azért itt legtöbben tizenévig hajtunk egy gépet akkor meg nem mindegy.
Amúgy nehéz a kérdés mert akkora összegeket kell kiadni, hogy nem emberi.
Válasz Drisa #459. hozzászólásáraElső kérdés: milyen terményből mennyit akarsz aratni? Itt nem igazán gépek, hanem cséplési elvek harca van.... Gabonában és repcében a legjobb eredményt a rotoros lexion fogja neked hozni, ez nem kérdés, kukoricában, naprában szójában a hosszdobos. A szalmarázósok mind a kettőben elmaradnak ezektől. Második kérdés: mekkora lesz a kukorica asztal? mert 6 sorral az 5 szalmarázós ládás Lexion is üresen jár, és pocsékolja az üzemanagot. Ha 8 soros asztal lesz, akkor bármelyik lehet, ha 12-es akkor a szalmarázósok azonnal kiestek a körből. Harmadik: kell-e a szalma? Ha nagyon kell akkor a elsőnek a rotoros lexi esik ki, másodiknak a hosszdobos john deere, és maradnak a ládás gépek. A Lexi 660 és a T660 azonban még a legkisebb rotorossal sincs paiban, nemhogy a nagyobakkal... legalább 10, inkább 15% a különbség. Negyedik: Miért pont a Lexion 760-ast nézted ki? Jelneleg szerintem a legösztvérebb modell a palettán. A rostarendszere eg 5ládás gépe, a cséplődob egy 5 ládás gépé, viszont kapsz hozzá egy 530 lóerős PERKINS motort!!!??? Komoly, valaki hallott már ekkora Perkins motorról? Minden más Lexion rendes Merci vagy CAT motoros, ebbe meg Perkins-t tesznek... na mindegy... Szerintem vagy lefelé menj, és 750-et válassz, vagy felfelé és 770 amennyiben a Lexi lesz a befutó.
Összeségében azért egy-két dolgot számításba kell venni: A hosszdobos kombájnt vicces játék beállítani, ha a kezelő lusta akkor veszett fejsze nyele. Itt volt egy Chal a környékben és végül azért adták el, mert eleinte nem kinlódtak az állítgatással, így viszont xarul dolgozott, utána kénytelen kelletlen nekiállt a kezelő állítgatni, de úgy meg nem haladt... Ha nem jó a kezelője jelentősen romlik a telljesítmény és a munkaminősség is, ami azért kiesés. Száraz terményben viszont a rotoros Lexi lesz trükkös. Egy 12-13%-os kukoricánál már szinte darál, és nem tudsz vele semmit sem kezdeni... Homoks részen vagytok, felsült, gyenge terményben lesz vele küzdelem. A szalmarázós gépek sem jobbak ám semmivel. Gondold el a mostani 540-es Lexion-t, na most az újak bele pont ekkora, az áteresztő kpessége közel ekkora, csak a legkisebb 5 ládás 300 lóerős, a legkisebb 6 ládás meg 350. Gondolj vissza, hogy hányszor volt, hogy a motor volt túl kicsi és az korlátozta a teljesítményt? nem hiszem, hogy gyakran előfordult volna... szóval ha ládásat veszel újra akkor marad ugyanez az áteresztő kapacitás, csak épp +15% üzemanyagfogyasztással... Én zsákútcának látom a két 5 ládás gépet is, 6 sor ugyanúgy kevés neki kukoricában és naprában, ugyanakkor kukorica és napra sztallal veri a 100 milliót darabja, nem szabad halmozni az udvaron őket... Visszatérek az els kérdésre? milyen terményből és mennyit aratna? egy 630-es Lexion is lecsap 1000 hektárt vegyes termésből, míg mondjuk egy S670 vagy egy 750-es Lexion ugyanezt már búza-repcéből is tudja...
Válasz Drisa #459. hozzászólásáraNa ez jókérdés!
Elgondolkodnék rajta én is, talán a Lexiont választanám, ha jóltudom abban C13-as cater motor van és jobban teccik mint a 9literes jd
Válasz kisdobos #464. hozzászólásáraMelyik fogyaszt sokat?
Válasz cimbike. #465. hozzászólásáraAkkor már 690-est kell venni, vagy megchippeltetni, mert rotorosnál az erőből sosem elég.
Válasz cimbike. #465. hozzászólásáraAbban már a 13.5l moci van, mint a nagyban. Csak kicsit lebutítva. Azért azon még lehet pöckölni.
Válasz papa maci #466. hozzászólásáraMellettem egyszer úgy elment annó egy 550-es hogy azt hittem állva maradtam pedig egy 2056-al cammogtam
Válasz kisdobos #464. hozzászólásáraAz akkori őzikék szomjas fajták. Az 550-es Lexi az említett vasat megeszi.
Mi szól egy s680i ellen és mellett?
Válasz papa maci #426. hozzászólásáraJo csak sokat fogyaszt!Inkabb egy 550 Lexion,5ha-ál kevesebbet arat naponta ,de 200-250 literrel kevesebbet eszik!
Válasz Drisa #462. hozzászólásáraHa megfelelt a Claas akkor szerintem nem kérdés. De ha váltanál őzikére akkor a T széria inkább. A nyuszisok is érvelnek majd. Annyit tudok egy környékbeli régi nyuszis flottában cserélt Claas-ra. Úgy hogy lekért őzikét-nyuszit-Claas-t, nyúzásra gabonában. Napokig váltották egymást a pilóták a Claas nyert. Én ennyit mondhatok.
Válasz papa maci #461. hozzászólásáraCsak új jöhet szóba! Lehet inkább két 5 ládás kellene
Válasz Drisa #457. hozzászólásáraHa a árát nézem akkor az őzike a befutó. Ha a teljesítményt akkor a Claas. Az S670 egy játékszer.Olyan 2 éve volt itt egy nyúzón. A 660 lexi megette kukoricában.(Mivel akkor jött)"sípolt" a motorterhelés..hangosabb a kabin. A nagy nyuszit ismét megfogtam szintén kukoricában. Az az körül vágtam. Pedig csak egy 460-as lexi. Szójában a W széria kiált előlem. Egyszerűen lenyomtam. Az meg dugult küszködött. Használt jó vasba lexi 580-600..itt már van kakaó. Őzikében szigorúan a nagy rotoros. Alatta szerintem, csak egy paletta szélesítés. A maga hiányosságaival. Ha mindenképpen rotoros. akkor a Szani féle celes..vagy valamely színváltozata.Esetleg IH. Ezek árban elég jók. Esetleg egy jóképű őzike CTS. Ládásban az őzike T széria-Lexi 660. Valamint a nyuszi egy két típusa. Mivel ezekhez szinte mindenhol naprakész az alkatrész. A rotorosok még nem annyira elterjedtek. Ezért nem áll"hegyekben" az alkatrész állítólag. A bitang vasakhoz tavaly nyáron "volt" szerencsém. Lexi 770-780. 10m-12m-es adapterekkel. Gusztustalanul ették a gabonát. Egy őzike CTS próbálta tartani a tempót 9 méterével. De nem ment neki.
Válasz Drisa #459. hozzászólásáraA 760 lexion nem az s670 kategoriája inkább az s680-al hasonlitanám össze nem sem kényelemben sem fogyasztásban nem tudja a john deere-t felülmulni,teljesitményben pedig egában lehetnek.inkabb a jd-re szavaznék.De egy nagy cr nyuszi lehet mindkettöt odaverné.
Válasz szanberg #456. hozzászólásáraVilagrekordok nem igazán érdekelnek inkább a haza tapasztalatok lehetnek döntőek. Azt is kérdezném S670 vagy lexion 760?
Válasz cimbike. #455. hozzászólásáraMagyarul vagy közöttük kb 15%?
Válasz 2266 #454. hozzászólásáraMiért lenne beugratos? Azt kérdeztem mekkora lehet a különbség.
Válasz Drisa #451. hozzászólásáraHát ha tényleg érett száraz az anyag akkor abban nagyon tud menni a kombájn, akkor a nagyobb biztos, hogy előrrébb lesz teljesítményben. Menetsebességet ami illeti egyébként nagyjából egyenlően lehet tolni nekik átlagosan azt lehet mondani, ezért is kell nagyobb asztal egy rotorosra vagy hibridre, mert azzal (is) fog felülmúlni ládás gépet.
Lexionnál szerintem még nagyobb a különbség, igaz hogy kukoricában de a 760-as Lexi világrekordot mutatott valamelyik évben kukoricában, azért ez sejtet valamit
Válasz Drisa #451. hozzászólásáraA t660 6,7-es asztallal és az s670 7,6-os asztallal fej-fej mellett haladtak, 9-10 tonnás búzában. Illetve, csak cammogtak, tavaly.
Válasz Drisa #451. hozzászólásáraEzt beugratós kérdésnek szántad?
Válasz Drisa #452. hozzászólásáraVannak grafikonok ahol a gyár pozícionalja a termékeit, megkeresem ha lesz idom
Válasz Drisa #451. hozzászólásáraSenki?
Egy lexion 650 és egy lexion 760 között, illetve egy T660 és egy S670 között mekkora teljesítménybeli különbséget lehet remélni mondjuk 6-7 tonnás érett gabonában vagy száraz repcében?
Válasz DENIS #449. hozzászólásáraEladva
Válasz Drisa #448. hozzászólásáraIgen, 30 000 euró, nem tudom hogy mért tűnt el, de minnyárt kijavitom.
Válasz Pici80 #446. hozzászólásáraDélután meg ott volt hogy 30000 euró vagy tévedek?
Válasz Pici80 #446. hozzászólásáraDélután meg ott volt hogy 30000 euró vagy tévedek?
Válasz DENIS #442. hozzászólására
Ára?
Válasz lala1 #444. hozzászólására2003-ban hozták be németből, 2010-ben került hozzánk. Minden szezon előtt fényesítem, persze kisebb esztétikai hibák vannak rajta de a korához nagyon jól néz ki.
Válasz DENIS #442. hozzászólásáraJólnéz ki,kintről való?
Válasz Pici80 #439. hozzászólásáraÉn elhiszem, engem is érdekelnek.
Szelindi Ssándortól kérdeztem volna, hogy milyen típusokban gondolkodik kisebb gépeknél.
Válasz Pici80 #438. hozzászólásárahttp://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/szantofoldi-betakaritogep/john-deere-2264-kombajn/h_6619254
Itt az ígért link.
Válasz Pici80 #440. hozzászólásáraanyagminőségi problémákkal mindegyiknél találkozhat az ember használatuk közben de ezt a tulajok titkosítják az eladás utánig még sajátmaguk előtt is.MIRE KELL? ez itt a lényeg.komoly bérmunkára nem vehetsz egy kipolírozott de kicsavart dobozt.hobby-saját munkára pedig nem szabad kifosztani a szalmazsákot.jó érzékkel feszegette egy kolléga korábban a terület és kultúra problematikáját is.
a class és johny "versenyben" a johny a tömeggel győz, közel 2to-val nehezebb és ez gondolom az anyagban van.
Válasz VMisi #436. hozzászólásáratényleg érdekelnek a felhasználói vélemények nekünk anno 516 volt akkor még pelusban voltam most újra nyitnék a piacon ))))
Válasz DENIS #437. hozzászólásáraok
Válasz Pici80 #434. hozzászólásáraAz avatar képemem levő joni lesz eladó, az este folyamán rakok fel hirdetést aztán belinkelem ide is belinkelem. Majd nézz rá. Rendesen karbantartott gép.
Válasz szelindi sándor #430. hozzászólásáraMilyen típusokban gondolkodsz?