Hirdetés
Fórum
Melyik kombájn a jobb: Claas vagy New-Holland netán...
Létrehozta: Vendég , 2008-01-31 19:26:56
Kedvencekhez
Segítség
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Poénok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Mezőgazdasági idénymunka új
- Szőlő felvásárlási árak új
- Robotkormány új
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
- Műtrágya árak új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025 új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
1535 hozzászólás
Válasz #134. hozzászólásra
Jó témát indítottam.
Csakúgy ugrálnak elő a maszekok a bukorbul! :-))))
Válasz #130. hozzászólásra
Téged is lehet látni?
Válasz #130. hozzászólásra
Igazad van részben!
Viszont a fejlesztés nagyon sokat profitál ezekből!
Szerinted az a traktor amelyikkel szántottak,meddig volt egyben,és hogyan végezte?
Válasz #129. hozzászólásra
:-)))))))
Te nyertedmeg ma a lottó ötöst???
Két 9895 kijön belőle:-)))
Jól néznének ki összefordított ürítőcsigával,amint teliraknak egy 24 köbös pótot:-))
Válasz #126. hozzászólásra
rátaláltam az MF akciós árlistájára
Hülyeségnek tartom ezeket a rekordokat merthogy ezek szerintem semire se jók emiatt több gépet nem hisszem hogy eladnak!!!!!
Én gépvevö vagyok de még azért hogy rekordot levágot vagy kiszántot még nem vetem gépet !!!!
A figyelem felkeltésre visszont jók ezek a mesterségesen kreélt rekordok!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz #126. hozzászólásra
Ha drágábbak vtok akkor onnét lesz.
Mi csak ott veszünk ahol drága, jó sznob szokás.
Meg is dumáltuk, lezártam a témát.
Válasz #127. hozzászólásra
csak annyi:le kell vonni a tanulságokat.
Válasz #119. hozzászólásra
Mind 1 nem szabad komolyan venni az ilyesmit, meg azt se , aki komolyan veszi:)))!
Válasz #125. hozzászólásra
egyik számlán két kapa volt:-)))) De volt már két kasza is:-)))) valami pösze kolléga diktálta be a címet:-)))
amúgy szerintem meg mi nem vagyunk olcsóbbak a konkurrenciánál:-))
Válasz #124. hozzászólásra
Sebaj megvesszük a konkurenciától drágábban.
Pénz nem akadály.
Lecsúszott a két tata erről a buliról!
Válasz #123. hozzászólásra
ha kapsz:-))))
Nem jár ám mindenkinek:-)))
Válasz #122. hozzászólásra
Ha becarik, tőled lesz a köv.
Válasz #121. hozzászólásra
:-)))))
Két napig!
Aztán jöhet az új gép:-)))))
Válasz #120. hozzászólásra
Nem eee?
Menet közben, hát ja!
Én rászánom majd azt a 20 percet, vesztek pár t-t, egye fene.
Lesz 500t.
Azt a pár dolgot betartom amit be kell, aztán okké a buli.
Válasz #117. hozzászólásra
elméletileg.
Gyakorlatilag nem.
Azért elég magas szintű ott a kiszolgálás.
Menetközben tankolnak,meg ilyenek:-))
Válasz #118. hozzászólásra
Ha 15000 óra,és végigment,akkor az jó:-)))
17 fejjel lisztet szántani sem könnyű,csak kellett azt cibálni!
Válasz #116. hozzászólásra
Ja 24 órán keresztül, ami nem rossz, de nek 15000 özemóra. Meg lisztet szántott.
Válasz #114. hozzászólásra
Jólvan no, csak bedobtam.
Pedig még akár el is érhetnék nem?
Ha ez megcsinálta.
Válasz #115. hozzászólásra
Az MF 2002-ben döntött szántás világrekordot,ráadásul hagyományos nehéz univerzális traktorral(általában mindenki ízelt traktorral csinálja ugyanezt,vagy hevederessel).
Utána kb két héttel kint voltunk tanfolyamon.
Mutatták a nyers videókat,meg a francia híradó felvételeit.
Két-három nappal az érkezésünk után behozták a gépet,és letették a gyárkapuba:-)))
Hosszú volt mint az éjféli mise:-)))
Kerestük rajta az okosságokat.Semmi nem volt,csak az amit mondtak.A kombájn adagolója,és turbója,légszűrője.410LE
Plusz tíz-tíz mázsa keréksúly!
Az én számomra ez a rekord nem azt jelenti hogy ennyit tud szántani egy 8280-as,hanem azt hogy az erőátvitel kibír 410 LE-t is ha kell,illetve a váltó után meg kibírja azt a vonóerőt amit a nagy motor ,és a súly kifejt!
Ennyi a jelentősége szerintem!
Válasz #114. hozzászólásra
Én nem tom komolyan venni ezeket a rekordokat.
Válasz #113. hozzászólásra
a világrekordokból szerintem felesleges kiindulni, az csak a gépek csúcsrajáratása, és normál üzemi körülmények között azt sose érik el
1 pont ide vágó.
A Claas megdöntötte az NH aratási rekordját.
532t / 8h
Jó mi?
Válasz #106. hozzászólásra
jaa csehszlovák még jó h külön vannak már! :D
Én claasra szavazok nekünk azvan Medion 310 kiváló!
ja én nem igazán értek az áramhoz,de épp ésszel és odafigyelve megjavítottam a NewHollandot is amikor egy csoportkábel összefüstölt egy zárlat végett, és még a panelt is javítani kellett hozzá.
plussz amikor kigyúlt akkor is leégtek kábelek, nem is kevés...kicserélgettem őket, behúztuk az újakat figyeltünk a dolgokra és fasza.
az olajnyomás jelző gomba sérült meg,az nem működött egyedül,mármint egyfolytában világított. kicseréltem volna,de akkor nemvolt rá idő,aztán meg ment sztenderre mert kiment a hidromotos és szivattyú rajta. 12évet learatott és még mindig van gyári szíj rajta amúgy! 5000óra körül van benne.
olyan ember kell aki szervizelő is meg műszerész is...az a biztos szerintem.
más különben nemkell egyből megilyedni, mástól sem,nemcsak az elektronikától.
Valamit mindig valami okoz, ez főleg a kombájnokon van így! már megtanultam...
Nekem volt a nagy MF-en valami hiba a nyáron, és mostanra lett jó. egyik computer néha elkezdte kiírni hogy contact hiba stbstb...és nem mutatott az érintőképernyős digitmonitoron több tengely fordulatszám sem... meg a területmérő sem
bár én nem álltam meg,inkább jobban figyelgettem a gépet, de azért zavart ilyenkor,hogy nemtudok oda lapozni ahová akarok és nem látok mindent. Én szeretem látni a dolgokat,hogy minden jól forog e:-D
A lényeg,hogy ha általában jó,de néha nem connecting akkor valami laza lehet. gondoltam. szétszedtem mindenét megpucoltam átvizsgáltam...semmi külsérelmi nyomot nem láttam rajta sehol. minden kábelvéget csatlakozót átnéztem. Jó lett de aztán a napraforgóban újra előjött egyszerkétszer pici időre a hiba kiírás.
közben jöttek a hibák amikről írtam hogy megestek. Kicseréltem az egész rázószerkezet csapágyait, a szalmaládáknál is(itt ebben dupla nagy csapágyak vannak,dehát 10év után kiszáradtak már...) meg minden szilentet... a himbakarok összerakásánál is figyeltem,hogy mindent középállásban húzzak le,mármint minden gumi szilent csészéjét,hogy amikor jobbrabalra mozog akkor egyenletesen feszüljön mindkét oldalon. Kajak mindent kicseréltem ékeket csapágyakat gumi acélhüvelyes szilenteket... az egész rosta szekrényre is figyelni kell amikor húzza le az ember a rögzítőcsavarjait,mert bizony kuuvára keresztbe is le lehet húzni az meg nem kicsi feszültséget okoz...
visszatérve az elektronikához azóta olyan mint az új. learattuk az összes kukoricát plussz maszekoltunk is és zsír minden. Ezzel azt akarom mondani,hogy ha van valami electricconnectingpípöl akarmi hiba, szétkell nézni és átkell gondolni a dolgokat. itt csak annyi volt,hogy a rázószerkezetnél lóghattak a csapágyak megvolt verődve két ék...jól ment a gép,nem zörgött nem kattogott,nem kopogott,de valami akkoris zajlott ott. azóta olyan símán megy a gép,hogy elsem hittem. EGyébként is mérhetetlen és páratlan csöndes gép, sokkal kevesebb zaj jut be a kabinba mint akarmelyik más gépen, de azóta alszom el olyan monoton mély az egész. :-D
Válasz #107. hozzászólásra
Egy műszerész csak azt látja,ha valahol eldurrant egy alkatrész,vagy felégett a fólia.Ehez azért mák kell!
Egy panelt úgy lehet szisztematukusan javítani,ha tudjuk a bekötést,van kapcsolási rajzunk.
Ha nincs rajz,akkor vissza lehet rajzolni,a nyák alapján,de ez a mai felületszerelt paneloknál az lehetetlen.
Én jóban vagyok az elektronokkal,meg a bitekkel,mert az én szakmám is műszerész,de nagyon necces a javítás.
Megsúgom,hogy az MF-nél még javítás sincs.
Létezik javított panel(30%-os áron),de ez új szokott lenni.A fene se érti.........
Ha megnézzük a használtgép kínálatot árak tekintetében,kirajzolódik,melyik kombájn talán a legjobb!
Válasz #103. hozzászólásra
A Lexion panelon átlagos műszerész elvérezne!Sajnos mindig aratáskor romlok el valami és nincs idő nézegetni vagy próbálkozni,menni kell a gépnek,azt meg csak a illetékes cég tudja korrektül elvégezni,igaz nem kevés pénzért!De ha áll a kombájn,az a legdrágább!
Válasz #101. hozzászólásra
Ez igaz,hogy nem gyárt a claas szijat,csapátyat.A csapágy az cseszlovák.
Válasz #104. hozzászólásra
Nekem Claasom van, de egy Fendt jobb volna.
Mikor lesz már olyan, h. v.ki azt mondja??:
Nekem claasom van de sztem Jd erősebb, vagy nekem jdm van, de a claas jobb vólna
:))
Válasz #101. hozzászólásra
Igaz. Annyit hozzá tennék, hogy az elektronikától sem kell betojni. Kell egy ügyes műszerész, és ha nem a "lelke" tojt be, meg is fogja csinálni. Tudja, hol lehet olcsón elektronikai alkatrészeket beszerezni, és jobban átlátja, mint az általában gépszerelő végzettségű szervizesek. Olyasmit is szétszed és javít, amit a szerviz szerint nem lehet, csak cserélhető.
Ja, és nem 5000 Ft körüli óradíjjal dolgozik.
És mindegyik kombájnnak van valami előnye a másikhoz képest. Valamibe a claas a jó valamibe a dj valamibe meg a nh a verhetetlen! Nekem ez a véleményem!
Szerintem egy a lényeg, hogy a mostani kombájnok között nincs olyan nagy különbség már. Elromlani elromlik mindegyik, főleg ha nincs karbantartás, az alkatrész drága mindegyikhez, bár szerintem nem kell egyből a kite-hez ikr-hez axiál-hoz szaladni, jó minőségű csapágyakat skf, jó szíjakat Gates sokkal olcsóbban is be lehet szerezni. Az elektronikai cucc az mondjuk kicsit huzosabb, de ha kell egy potméter az 20 ezerft de azt még ki tudja termelni szerintem. És valjuk be ezek azok amik kopnak egy fiatalabb kombájnon legyen az claas vagy dj vagy nh! Én amit a tx-66-ból kicseréltem csapágyat skf-ek voltak ezek a gyáriak! szerintem a claas-ba sincs jobb csapágy ne haragudjatok! A szíjra nincs ráirva a márka csak cikk szám, de az is vagy gates vagy valami más, nem gyárt se a claas se a nh szíjat, ezt azért tudja remélem mindenki. Nekem a tx-66-on 3 ezer óra után 10 évesen is van eredeti szíj még!
96-ban vettük meg az ország első sárga TC56-os NewHollandját.
10évig gyakorlatilag még szíjjat is alig cseréltünk,meg egykét csapágyat! nagyon patent volt. az utolsó 2éven ment már a küszködés. az éven meg be sem indítottuk. Ment az MF kombájn. Ez príma,bár ez sem mai,ezzel is voltak gondok. nem költséges,sokkal inkább bosszantó...dehát nem annyira nagy gond,hogy egy 10éves gépen kimegy pár csapágy.....szerintem
fogyasztásról annyit,hogy a TC56 nagyon keveset eszik! 50mázsa körüli búzában szecskázóval 11litert maximum! Az MF kicsit többet, ez 10-15-ig mértem. amikor nagy parton kellett aratni akkor volt 15 szecskázóval. laposon ahol nemvolt ledőlve ott 10körül.
A Claasok igen jó gépek, nem hiába mennek még mindig faszán a 20éves 106-osok, de nekem valahogyan mégsem annyira szimpatikusak.
Válasz #93. hozzászólásra
Hali
Én rekordokat tudok neked mondani hanem tényeket.
A gépek 6-éve aratnak együtt nap mint nap ugyhogy nekem nem tudja senki megmagyarázni,hogy a JD sokat eszik. Nálunk viszont az NH töbet fogyaszt alkatrészböl az biztos és ezis tény!!!
Válasz #97. hozzászólásra
?
Ja,szeptember végén búzaaratás 10 fokban rövidujjuuba!És gondolom malmi 1-es kategóriáju termény!
Válasz #93. hozzászólásra
szerintem az a ttól függ hogy milyen volt a kombájnos,és nem a géptöl.A fogyasztás elképzelhetö hogy igy volt de ezek az adatok egy nagy hazugság általában.
http://www.axial.hu/index.php?menu=3&ID=208
itt a két link!
http://www.axial.hu/index.php
menu=3&ID=208
http://www.ikr.hu/kombajn_rekord.php
Válasz #92. hozzászólásra
Nekem nincs DJ. Ugyhogy akár lehet hogy igazad van, de 2 gazdálkodoból 1 biztos azt mondja hogy a DJ sokat eszik ennek meg csak van valami alapja szerintem. Nézzétek meg a axial és a ikr honlapján fentvan az aratási rekord amik tények és a NH 1,7 literrel kevesebbet kért hektáronként mint a claas és a claas 60 cm!!!!-es tarlot hagyott az NH meg 25 cm-eset!
Válasz #90. hozzászólásra
Az szerintem is csak szóbeszéd meg legenda hogy a JD-k sokat fogyasztanak, nálunk NH-traktor van, annál biztos nem eszik többet a JD-sem. Akinél együtt van több típus az tudja megmondani igazán hogy melyik mennyit eszik.
Válasz #84. hozzászólásra
Nekem van 24-es ,és jó:) De szerintem is a claas jobb mint a holland.
Válasz #86. hozzászólásra
Nekem JD-ém van és sokat dolgozok eggyütt NH val és literre pontosan egyforma a fogyasztásuk.
az NH 270 lovas a JD meg 230 de én inkább az mondanám hogy a teljesitményük egyforma föleg kukiba!!!
Válasz #88. hozzászólásra
igen.
Válasz #87. hozzászólásra
De a claas meg éri az árát amennyivel drágább annyival jobb is???
Még ha aranyból van valami akkor is elromlik, de a CLAAS akkor is Klassz! A NH is biztos jó, de nem a legjobb.
A claas az biztos aranyból van de ugyanugy elromlik mint a többi, a DJ az egy jó erős kombájn csak 5 literrel többet eszik mint a többi ez hektáronként 1500 ft. A NH kombájnai szerintem megállják a helyüket, megbizhatóak, keveset esznek, és a fülkéje az összesnél jobb!