Hirdetés
Fórum
Melyik kombájn a jobb: Claas vagy New-Holland netán...
Létrehozta: Vendég , 2008-01-31 19:26:56
Kedvencekhez
Segítség
- SPC-6 vetőgépek új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Direktvetés, no-till. új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Claas Lexion vélemények új
- Feng-Shou kínai kistraktor! új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025 új
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
1535 hozzászólás
Válasz #29. hozzászólásra
Asszem a 2000-es évben voltam tanulmányi kiránduláson Kartalban (régebben a GATE tangazdasága volt). Ott mutattak 1 Classt 2-vagy 3 évesen teljes motorcsere akkori áron 7 milla. A motorja beadta a kulcsot mert szökitett gázolaj került bele. A nyuszis ismerősöd olcson meguszta azt a motorgenerált.
Én használtan vettem a TX-66-ot! 2600 órával! ugyanennyi pénzért 4000 üzemórás claas-t kaptam volna! Szerintem amit a NH-nál 2600 óránál ki kell cserélni azt a claasba is 4000 óránál meg még lehet mást is! És az NH traktorokról sok rosszat lehet hallani de a kombájnaikról nem! És itt nincs APS ami darálja a kukoricát!
Válasz #29. hozzászólásra
Jopek! Ezek a motorok nagyon jók! 1 millióból egy fekszik ki! Hát a barátod ezt pont kifogta!
Itt azon nincs mit vitatni hogy melyik a jobb kombájn! A Claas az nem is kombájn hanem maga az isten! De azért hidjétek el nekem is van olyan cimbim nem is egy akinek mega-ja van és bizony 3000 óra felett jönnek a gondok! de ezzel nincs semmi baj mert csak az a kombájn tud elromolni amelyiket használják:))
Hali nekem van egy 2003 medion 310 2000 cséplőüzemóra 4-5 szíjcsere pár facsapágycsere,ferdefelhordótengelycsere, valamint van egy vx 98 dominátor 2000 évjárat 4000 cséplőüzemóra valamenyi szíjcsere lánccsere tavaly két első gumi csere pár csapágy csere tökéletesen müködik.
Válasz #28. hozzászólásra
Nem mondom hogy rossz gép . Sőt vadmalacnak volt igaza minden gép jó csak szaki kell hozzá . Egyik gép többet tud még a másik nem de ha jó a szaki akkor a végeredmény ugyan az
Válasz #17. hozzászólásra
2003as Tx66os tulaj barát&üzletikapcs,kombájos régi barát.900üó MEG DÖGLÖTT A MOTOR-CSERE!Rengeteg gond,nem egész 5000ha 1,8mill a belébe!Párhete vitte el a"""Címoldal tetején"""Vele 1koru Lexionok,Medionok-hozzáképest min.gond,és nem adják el őket!
Válasz #27. hozzászólásra
tuti,hogy a claas igényesebben van megcsinálva,de ugyanannyi pénzért fele annyi órás tx-et adnak,és ha választhatok,hogy 4000orás 204-es,vagy 2000 órás tx 64-es,lehet hogy a nh-t választanám(ár-érték).
Válasz #26. hozzászólásra
Pl.: a talaj kopírozás nagyon hasonló És egyebek .
Válasz #24. hozzászólásra
te tudod,én nem vitázni akarok,de szerintem minden kombájn(kivéve rotoros) hasonlít egymásra a felépítését tekintve,nem ültem még tx-ben,de nem szórnak sokat,igaz a repcét nem szeretik,de buzában nagyon tudnak menni.
Válasz #24. hozzászólásra
Ez igaz az NH a modern Fortschritt .
Válasz #23. hozzászólásra
veri csak elavultabb és sokkal megbizhatatlanabb, ha jobban megnezted és értessz a gépekhez tiszta 516-os csak kulturáltabb formában a karbantartási igénye sokkal nagyobb
Ár-érték arányt figyelembe vévé jó a nh kombájn nagyon,teljesítményben egy tx 66-os a mega 208-ast veri!
Én javarészt szolgálltatok(kb1800ha/év) a fogyasztás és a megbizhatoság érdekel legjobban és ebben a mega medion legyözhetetlen ha meg mégis beszarik ezekhez lehet venni alkatrészt sok helyen sok 106-os dolog stimmel bele
A Claas az Isten!!! Kombájnban meg bálázóban biztos,hogy az!!!
a nagy kombájnosoknak a menetsebességet kéne csökkenteni,akkor minden jó.
Válasz #16. hozzászólásra
Azt én is tudom, hogy a claas a legjobb de szerintem minden kombájn jó csak tudni kell bánni vele meg jól beállítani.
Válasz #15. hozzászólásra
én 8 éve aratok,a saját káromon megtanultam,meg azért szakik is elmondták.
Válasz #16. hozzászólásra
Akkor mondok egy párat Jopek!
ÁR! Facsapágy a mega-ba! Motor a fülke mögött a mega-ba! Fülke!
Válasz #14. hozzászólásra
NHnak Claasal szemben,csak hátránya!!!!!!!
Válasz #14. hozzászólásra
Én még soha nem kombájnoztam, de egy jó kombájnoson sok múlik!
Válasz #13. hozzászólásra
Így van! Igazad van vadmalac! Mindegyikkel lehet tisztán és üzembiztosan dolgozni ha jó a kombájnos! És mindegyiknek van előnye is meg hátránya!
Válasz #12. hozzászólásra
Persze nyilvánvaló, hogy egy nagyobb asztallal lasabban lehet menni. Én csak arra gondoltam, hogy olyan nincs, hogy pl. egy New Hollandot nem lehet úgy beállítani, hogy olyan tisztán dolgozzon, mint egy claas. Vagy bármely más tipusokat írhattam volna. Ugyanez igaz a szórásra is. Vagy túl kicsi a rostanyílás, vagy túl nagy a munkasebesség. Ez sem márkafüggő.
Válasz #10. hozzászólásra
tisztitásnál nem mindeggy,hogy egy vágóasztalhosszhoz mekkora a rostafelület.SZK-5-öst tették 5m-es asztallal,meg a claas 106 5,1m claass rostafelülete többszöröse.SZK-5 100LE motor 5 méterre dominator 210LE 5,1m-re ruszki túlértékelte a gépét.
Ja és a motor elhelyezésről. Miért jó, ha hátul van a motor? Azért mert mindíg tökéletesen rálátsz a magtartályra, az előrébb lévő tartály miatt jobb a súlyelosztás, távolabb van a motor, ezáltal kisebb a fülke zajterhelése, könnyebb hozzáférni a motorhoz akár karbantartáskor, akár szervízeléskor. A claas az újabb típusait (tucano, lexion) ugyanígy építi. Hálistennek ők is rájöttek ezekre.
Én a claas-t jobbnak tartom. De a New Holland-ok is nagyon jók. Pl. szerintem előrébb vannak a John Deere-oknál. A közhiedelemmel ellentétben minden kombájnnal ugyanolyan tisztán lehet dolgozni. Egyáltalán nincs semmi különbség. Mindegyik (hagyományos felépítésű tipus) egyforma: dob, szalmarázó, rosta. Ami a tisztításért felelős, az a rosta. Az minden tipusban egyforma. Még az axiálisokban is. Az, hogy hogyan, milyen formában történik a cséplés, annak a tisztítához nem sok köze van.
Egyetértek hogy a CLAAS a kombájnok királya, de azért lehet a NH-val is szépen aratni! Nem eszik sokat és nem tapasztaltam hogy gond lenne a szíjakkal, már a lexionba is hátul van a motor ( akkor az szar??)! Ja és 350 ló az a valóságban 188 KW = 255 Ló (TX-66)!
Csak a CLAAS a jó.
Adj egy számot hívlak
Egyértelmű! Kombájnban csak a Claas!
Azok a legócskább NH-ok amelyeken a motor a magtartáy mögött van és 10 méteres ékszíjjon jön a hajtás a dobhoz! ezért vannak rajtuk 350 lóvas motorok, ezéltal annyit isznak mint az állat!
A párnapos NH kint ált a buza tarlon egy napot mert tönkrement az asztalemelő munkahenger
Csak egy márka a jó CLAAS
Most hallotam egy pár napja hogy a nyul sokat eszik.igy a claas viszi a pálmát.
földmüves, érdekelne a kombájn amit tudsz