Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR410.51 FtUSD391.85 FtCHF441.7 FtGBP491.64 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
De megérteném ha készlene az m 8 as ne nincsen azon a ki szakasz Igazábol a bicsigli ha nics más átkelési alternativa akkor mért nem mehetne fel ne narancs lé agyal gondolkozató
Válasz Sz_Pisti #2064. hozzászólásáraElég sokat használom a Pentelét, szerintem enged el a vitát.....mennek ott buszok is kemény 40-45-el(mert akkor jó a fogyasztás), annak szabad. Simán felmennék rá én is, kombájn is megy rajta. Újvárosi rendőröket ismerni kell, van hírük rendesen........
A régi hatóson még mindig kivannak a tiltó táblák nem tudom miért a kutya se jár már rajta de a hidon van kerékpár sáv az mehet a traki nem felháboritó
Arra azért kiváncsi lettem volna, hogy mennyivel ment a technika, mert ezek a gépek 65-tel tudnak menni. Kamiont már én is előztem 828-as Fendt-el.
Némely autós 60-al sem megy a pályán, holott az a minimum.
Balatonnál a 71-esről is ki van tiltva a mg gép, de azért a szőlő meg legyen megművelve, szóval ez abszurd, ezeket a tiltásokat azért jobban át kéne gondolni.
Válasz szantofold22 #2051. hozzászólásáraAz M35 nem Miskolcra megy! Debrecenből ugyan akkora a távolságra van Pest az M35-M3-on mint a 4-esen.
Az M4 négy meg a kisstílű belpolitikai csatározások áldozata lett.
Amúgy meg jó hogy nem a régi nyomvonalakat alakítják át mert így marad alternatíva és mi parasztok is el tudunk járni. Az más kérdés, hogy miért nem tartják karban.
Válasz Sk Laci #2053. hozzászólásáraTatabánya is egy nehéz ügy az 1 essel Budapesten könnyebb meglelni Budaörsnél az 1 est mint Tatabányán . A Turúlt néztük meg a hegyen de elég volt odalelni.Az 1 utat meg még nem leltem meg soha ott.Mindig mentünk aztán egyszer csak lett valahogy. De már úgy is jártam hogy akkora kavar volt ,hogy mivel keletnek mentem azt figyeltem a nap jobbról és mögém essen aztán ha pusztába van a paraszt hazalel akármerre van , ha széjjel lát! Ez Budapesten igen jó tecnika!Lényeg hogy Dunán erről legyünk meg a tank tele legyen!
Válasz szantofold22 #2051. hozzászólásáraKomáromtól Siófokig szépen megy az út, csak Székesfehérváron van keveredés. GPS melléugat, muszáj volt a mobiltelefon navigációja szerint menni. Hiába Iphone a mobil, nem győz mindig tájékozódni 50 km-es sebességnél. Nem tudom miért kell a város központján átmenni.
Egyszer sikerült véletlenül felkeverednem Tatabányán a sztrádára este sötétben, szakadó hóban. Mikor lementem a strádáról valahogyan Tatabányán lakónegyedre keveredtem. Akivel találkoztam és útbaigazítást kértem, mindenki a hülyét játszotta, hogy nem ismerik az 1-es utat Tatáig, nem mondták meg, hogyan jutok el oda. Vállvonogatás, fejtekergetés... Elegem lett, megáltam egy ipari telep bejáratánál, az őrt megkérdeztem. Készségesen útbaigazított, és amikor eljutottam Tatára, onnan már ismertem az utat hazáig.
Hol menyen át a dunán komp nem jár a régi hatosrol kitiltva pedig alig járnak rajta de a tiltó tábla kint van a régi ötös is ilyen hogy vigye az ember el a terményét el a szomszéd városba
Válasz kukaccsosz #2049. hozzászólásáraAz a csávó nem hibás.!!
Jellemző a szolgálunk sünökre hogy a tüntetők szemét kilőtték de egy ilyen furkót megsúrolnak.Levezetjük megkérdezzük azán utbaigazitjuk menj a faxba. Inkább a nyakláncos audis cigót baxtatná miből van neki iskola és munkahely nélkül.?
Egyáltalán nem csodálkozom hogy felkeveredett.Amennyi felesleges út hurok stb van.Néha járok az M35 ön Ami egy hatalmas felesleges föld pusztitó ut.
Fel nem tudom fogni Debrecenből pl Miskolc felé menjen aki Pestre tart...(M3) A 4 főútat Budapesttől Záhonyig rég 4 sávúsitani kellett volna.Mellette egy egy szervizuttal a parasztoknak.Nem elkerülő kikerülő stb.Budapest alatt is az M4 kerül fordul minden fele rég voltam ott csak lestem télen még nem igy volt. Egy járatlan ember pl én Alberirsánál ment Vecsés Üllőre a parasztnapra 1 évben egyszer.Most az szinte eltünt oda lejutni.Csak visz visz az a nagy út s már Gyömrö alatt vagy.Körforgalom miegymás.Gps össze vissza ugat.
A sok jó földet elbaxták felesleges új utakra ahelyett hogy a régit 4 sávositaná nem otthagyná hót kátyus torzónak 200 m re meg csinál másikat.
Csorna felé Kapuvárnak is elég furcsa hogy egymás mellett megy a régi 85 majd M85.Kilómétereken 2 út közt 30 m azon dzsindzsa gaz gurdin szömörce vadhajtás.Mi bosszúság hogy kisajátitják valakinek a megélhetését s aztán gaz nő rajta. Egyszerűen nem lehet eligazodni sok helyen mi a fax van.
Multkor Miskolc felől régi 3 ról nem tértem le Debrecennek 35 re.Egyszer már majd az autópályán voltam.De semmi jele nem volt hogy ez innentől kakukk. Forgolódott ám a nép ahol lehetett záróvonal stb senki sem foglalkozott vele.Pont volt matrica a cégesen aztán lehetett sztrádázni.De ha valaki jaratlan könnyen jégre fut.
Tele lett a faxa a srácnak aztán ugy volt vele húzzák bele!! Kb mint amikor van egy hülye szomszéd aki átszánt.Ott sem kell foglalkozni a határral .Huzni kell bele 50 cm es barazdát aztán hányja be lapáttal...
Igaza is volt!
Dunaújvárosnál is ami van ide oda kinyírva kanyar követhetetlen hurkok stb.
Mondjuk az gyanús lehetett volna hogy nincsennek( még) atom döccenők foltok s túl szépen suhan a ménes
Válasz RkTomi #2046. hozzászólásárana jó,akkor már leirom,30kamionból 27 szöröstalpu,3meg bg.életveszélyesek.ugyanez van a 52esen is.csak ott 50kamionból 40ro,5bg5hu.+megspékelve félméteres nyomvájuval,meg 40centi mély kátyukkal...amikor beáll a szöröstalpu középre,vonatoznak egyet öten-6an,rádudálok,még lese akar huzodni.
Válasz fexco #2043. hozzászólásáraAmikor ott kell menni többet nézem a visszapillantót mint előre.
Tegnap adták át a határig az autópályát de elfog tartani egy ideig amíg eljut a tudatukig.
Válasz Ares 826 #2042. hozzászólásárakiváncsi lennék annak a kamionnak a rendszámtáblájára.tuti ro. amikor vettem a kompaktort,akkor voltam mezőpeterden,elindultam haza,kiakartam fordulni a főutra,kb 10 percet kellett várnom,amire betudtam ugrani.vonatoztak a szőröstalpuak.....
Válasz RkTomi #2038. hozzászólásárahát van egy nagy gyenge pontja ennek a lexiknek, ha lelövi a linde hidraulika csövet a forró olaj rá a forró kipuffancsra és már ég is! miután begyullad ott a rengeteg gázolaj még az is rásegít, meg a rengeteg gumi és műanyag, és valahogy fél óra után így néz ki egy 80 millás masina!
Válasz _NB_ #2028. hozzászólásáraFurcsálltam is h mi az az épület ami közvetlen közelről kibír egy ekkora lökést.
Hát a masszív betonsiló, amiben gabona van. Viszont volt ahol azt mondták h a készleteik 80%-a benne volt. Mindenesetre nyilván exportra szorulnak ebből, aztán amúgyis szarul állnak, nem hiányzott ez..
Ilyenkor kicsit igazat adok a túlboztosított uniós szabályoknak, itt azért nem nagyon hagynák, hogy egy helyen legyen az ország búzakészlete, egy tüzijátékraktár, meg többezer tonna ammónium nitrát ami évek óta ott porosodik gondolom, lehet hogy körbe volt már pakolva gyúlékony lommal.
Páran elgondolkodnak majd a világban akik ilyen anyagot tárolnak, én se veszek már mert a tárolás meg ADR meg satöbbi satöbbi
Válasz Kisvuk #2034. hozzászólásáraAkkora tömegű ammónium nitráthoz nem kell speciális detonátor betud indulni anélkül is elég hozzá a tűz +valami adott még egy lökést a láncreakcióhoz. Így ez a robbanás kis erejű volt relatív,mivel nem volt tüzelőanyag hozzá és kicsi volt a detonációs sebesség így valószínűleg egy része nem is ment át robbanásba.Ha a klasszikus anfo keverék lett volna akkor ott ekkora tömegű anyagnál a városból nem marad semmi,kb egyenértékű lett volna a japánra ledobott atom bomba erejével.
Válasz Sk Laci #2031. hozzászólásáraHa hirtelen nagy mértékben emelkedik mellette a hőmérséklet, nitrogén oxidra bomlik le és vízgőz szabadul fel.
Tehát mellette éghetett valami, de annak nagyon kellett. Csinálnak belőle robbanóanyagot, de ahhoz meg benzin, dízel, vagy kerozin kell, de önmagában még így se robban.
Válasz Sk Laci #2031. hozzászólására A vizparton tartani vegyit élelmiszert lakosságot az egy jo gondolat. Egy atomerőművet is rakhatott volna a buzatárolo mellé meg olajkutat..
Válasz _NB_ #2028. hozzászólásáraNéztem a hírekben,
Egyenes adásban mutatták az okát a robbanásnak, de nem tudják miért történt.
Ha helyesek az információim égő amóniumnitrátot tilos vízzel oltani. A robbanás akkor következett be, amikor a helikopter ráengedte a zsákban levő vizet a tüzre.
De vannak itt közöttünk tüzoltók is, akik pontosabban megmondják, amit írtam.
Beirut-ban volt egy nagy robbanás.
A képeken szerepel egy magas épület, ami a város egyik részét megóvta a detonációtól, de mint kiderült itt tárolták az étkezési gabonát, nem volt tele szerencséjükre, de ami megmaradt az egy hónapnyi mennyiség körül belül.
Két hajó ép úton van gabonával, és útnak indítottak még kettőt.
https://www.reuters.com/article/us-lebanon-security-blast-wheat-idUSKCN251190
Arról nem is tudunk, hogy a felvezető Nissanon volt-e egyáltalán sárga figyelmeztető villogó.
Ha lett volna, akkor nyilván jobban lassít, fékez a szerencsétlen Mazdás.
Ha nem volt figyelmeztető sárga, akkor a Mazda nem tudhatta, hogy esetleg meg kell állnia a védett úton. (Eddig én nem hallottam róla)
Bizosan igy is lassított amikor a lámpája oldalról megvilágított egy autót. De először hihette azt, hogy csak valaki tököl az áthaladással a kereszteződésben.
Amikorra a Nissan jobbra kilőtt előle a kereszteződésből akkor teljesen el is vonhatta a figyelmét a balodalról érkező traktorról.
A traktor még nem is volt annyira szem előtt, mert nem a Mazda elé hajtott ki, hanem oldalról ment bele az autóba.
kb. 10 km-es távon hordta a szalmát egész nap, bérmunkában, amikor mögötte mentem reggel, akkor megállt a kereszteződésben, szerencséjére a védett úton haladónak, de 2 km-en keresztül nem tudtam megelőzni, mert nem húzódott le, vagyis inkább csak nem tért vissza a sávjába, nem igazán érdekelte, hogy többen vagyunk már mögötte autóval
Válasz Hús Futár #2015. hozzászólásáraAtjött az..A lefagyás ellen a rutin és a forgalomban eltöltött idő az orvosság.Már én sem megyek úgy mint suhanc koromba apám zsigajaval warjujával.Fiataloknak nem való erőss jármü kesz. Mindenki atesik a tűzkereszten csak van akinek ez rosszul sül el.Ha megyek is gyakran tavolra is tekintek lehet latni a hulyeket raelőz már zsigerbol.Húzodni lassitani gyakran 30 ra főuton..Nincs már kézifékes farolás.S ha pl sietni kell s sok a biciklis gyalogos reggel iskolaidőben rohangaló gyerekek szülők.Felteszem magamba nem eri meg akár 20 ig lassitok ott és meg is állok.Nem anyázok minek leszek előrébb hogy mint a hangyák mennek? Csak azért esetleg a kocsi alól szedjem ki az embert?Isten ments.Este jó soproni radler fotel család Piedone film ,Vagy rendörség villogók biróság büntudat.E mellett kell érvelni mindenkinek. Még ha mü vg nélkül is jár egy villanynak lenni kell rajta . Volt már kazaltűz is villámcsapással fiatalként én voltam a soros őrködni a telehelyen tök egyedül.Kis 80 as Mtz val tudtam letolni az egő szénát.Mák volt nem közepébe vágott.Pánikkal nem megyünk előre.Letoltam 10 et 100 megmaradt,s az égők közül kivettem a meg nem égőt.Pár elégett elég nagy stressz volt ,fiatalon 20 évesen de helyt kell allni. Kozben arra is vigyazni kellett bele ne ragadjak a kazalba elég a gép. Sokan jöttek akkor is a lefagyással .De igen gödröt kell választani nincs mese.Fontos az is hogy belenevelődjön az ember.Ugye itt az is lehet alkalmazottként nincs az hogy kezdi az ember egy szarral s vegig keccsolja a szerelést fejlesztést.S tudja értékelni a szép új gépet amit nem taposok állat mód mert megbecsülöm.
Ez önmagában is egy fékező erő.40 et megy a traktor de 30 32 nél nem megyek gyorsabban érződik üvölt aztán javitás stb nem éri meg...
Válasz bandigh #2006. hozzászólásáraszerintem meg az volt a deal, hogy a felvezető autó megállítja a forgalmat, ez meg csak átrongyol a kereszteződésen, megállás nélkül, így a leggyrsabb, napi 10 fordulónál ha ez bejön, az kiadja a 11. is. gondolom így nyomták egész nap, most is arra számított, hogy majd a felvezető megállítja a kocsit, de az valamiért nem állt meg, a felvezető meg kiugrott előle a kereszteződésből, ő meg ott volt 5 méterre. lehet megfékezte, táskája ráesett a gázpedálra, vagy valami rágurult, azt ennyi, nyomhatod neki a féket, ha full gázon, fordulaton megy a szerelvény...
a dolog másik oldala, a kocsiból szerintem látni kellett, hogy jön a traktor, este a fényeket látnia kellett, ott van pár fa, de át lehet látni rajta. ha nem, akkor is van még 70 m, kiérek a fák mögül, látom hogy balról nsél gázon jön egy traktor, előttem áll valami, hát biztos beleállok a fékbe. nem lehet tudni fékezett-e a kocsi, de neki is kötelessége elkerülni az ütközést, hiába megy védett úton... traktoros meg gondolom akkor vette észre a kocsit, mikor kiért a fák mögül, ha kocsi jött 100zal 70 métert, akkor ő lehetett 25 méterre a kereszteződéstől 35tel surranva, esélye nincs megállni, akármit csinál. az is lehet kézigáz rajta volt, lehet ráugrott a fékre, pót elkezdte rángatni, azért ugrált, azt durr.
2621 hozzászólás
Mért kellene zárni elvan válaszva a szembe jövőktől itt csak hátra kellene egy kisérő
Válasz Sz_Pisti #2060. hozzászólásáraOtt duplakerékkel csak zárással fér át.
Mi jártunk át kombájnnal, Rábával Dunaegyházára régen, ott zárták mindkét oldalon a hidat.
De megérteném ha készlene az m 8 as ne nincsen azon a ki szakasz Igazábol a bicsigli ha nics más átkelési alternativa akkor mért nem mehetne fel ne narancs lé agyal gondolkozató
Válasz Sz_Pisti #2066. hozzászólásáraAz sem kerül kevesebbe. Főleg ha rá mer állni.
Válasz Sz_Pisti #2064. hozzászólásáraElég sokat használom a Pentelét, szerintem enged el a vitát.....mennek ott buszok is kemény 40-45-el(mert akkor jó a fogyasztás), annak szabad. Simán felmennék rá én is, kombájn is megy rajta. Újvárosi rendőröket ismerni kell, van hírük rendesen........
Válasz Sz_Pisti #2064. hozzászólásáraVagy a komp
A hidra kikel tenni sebeség korlátott 60ast a rendőrők is jól járnának a trafi keresne
Válasz Szabi. #2062. hozzászólásáraAkkor le kellett volna csoszogni Bajára, és onnan fel...
+150 km
Ugyan minek sárga vilogó és kész szerintem a gépjármüvezetők orvosin kiváloan látnak
Válasz Sz_Pisti #2060. hozzászólásáraEgy ilyen gépkapcsolathoz azt a hidat le kellene zárni, hogy átmenjen.
A régi hatóson még mindig kivannak a tiltó táblák nem tudom miért a kutya se jár már rajta de a hidon van kerékpár sáv az mehet a traki nem felháboritó
Solt-Dunaföldvár a legközelebbi híd, az 40 km kerülő. Sztem nem eltévedt, csak bevállalós, nem jött be...
Válasz Ares 826 #2058. hozzászólásáraHát...ha valaki belerongyol, és meghal, a műanyag lakat is rád rohad...
Válasz szantofold22 #2051. hozzászólásáraHát vazee ehhez azért nagy bátorság kell, én tuti nem mernék oda vassal felmenni!
Arra azért kiváncsi lettem volna, hogy mennyivel ment a technika, mert ezek a gépek 65-tel tudnak menni. Kamiont már én is előztem 828-as Fendt-el.
Némely autós 60-al sem megy a pályán, holott az a minimum.
Balatonnál a 71-esről is ki van tiltva a mg gép, de azért a szőlő meg legyen megművelve, szóval ez abszurd, ezeket a tiltásokat azért jobban át kéne gondolni.
Válasz szantofold22 #2051. hozzászólásáraAz M35 nem Miskolcra megy! Debrecenből ugyan akkora a távolságra van Pest az M35-M3-on mint a 4-esen.
Az M4 négy meg a kisstílű belpolitikai csatározások áldozata lett.
Amúgy meg jó hogy nem a régi nyomvonalakat alakítják át mert így marad alternatíva és mi parasztok is el tudunk járni. Az más kérdés, hogy miért nem tartják karban.
Válasz szantofold22 #2051. hozzászólására
Válasz Sk Laci #2053. hozzászólásáraTatabánya is egy nehéz ügy az 1 essel Budapesten könnyebb meglelni Budaörsnél az 1 est mint Tatabányán . A Turúlt néztük meg a hegyen de elég volt odalelni.Az 1 utat meg még nem leltem meg soha ott.Mindig mentünk aztán egyszer csak lett valahogy. De már úgy is jártam hogy akkora kavar volt ,hogy mivel keletnek mentem azt figyeltem a nap jobbról és mögém essen aztán ha pusztába van a paraszt hazalel akármerre van , ha széjjel lát! Ez Budapesten igen jó tecnika!Lényeg hogy Dunán erről legyünk meg a tank tele legyen!
Válasz szantofold22 #2051. hozzászólásáraKomáromtól Siófokig szépen megy az út, csak Székesfehérváron van keveredés. GPS melléugat, muszáj volt a mobiltelefon navigációja szerint menni. Hiába Iphone a mobil, nem győz mindig tájékozódni 50 km-es sebességnél. Nem tudom miért kell a város központján átmenni.
Egyszer sikerült véletlenül felkeverednem Tatabányán a sztrádára este sötétben, szakadó hóban. Mikor lementem a strádáról valahogyan Tatabányán lakónegyedre keveredtem. Akivel találkoztam és útbaigazítást kértem, mindenki a hülyét játszotta, hogy nem ismerik az 1-es utat Tatáig, nem mondták meg, hogyan jutok el oda. Vállvonogatás, fejtekergetés... Elegem lett, megáltam egy ipari telep bejáratánál, az őrt megkérdeztem. Készségesen útbaigazított, és amikor eljutottam Tatára, onnan már ismertem az utat hazáig.
Hol menyen át a dunán komp nem jár a régi hatosrol kitiltva pedig alig járnak rajta de a tiltó tábla kint van a régi ötös is ilyen hogy vigye az ember el a terményét el a szomszéd városba
Válasz kukaccsosz #2049. hozzászólásáraAz a csávó nem hibás.!!
Jellemző a szolgálunk sünökre hogy a tüntetők szemét kilőtték de egy ilyen furkót megsúrolnak.Levezetjük megkérdezzük azán utbaigazitjuk menj a faxba. Inkább a nyakláncos audis cigót baxtatná miből van neki iskola és munkahely nélkül.?
Egyáltalán nem csodálkozom hogy felkeveredett.Amennyi felesleges út hurok stb van.Néha járok az M35 ön Ami egy hatalmas felesleges föld pusztitó ut.
Fel nem tudom fogni Debrecenből pl Miskolc felé menjen aki Pestre tart...(M3) A 4 főútat Budapesttől Záhonyig rég 4 sávúsitani kellett volna.Mellette egy egy szervizuttal a parasztoknak.Nem elkerülő kikerülő stb.Budapest alatt is az M4 kerül fordul minden fele rég voltam ott csak lestem télen még nem igy volt. Egy járatlan ember pl én Alberirsánál ment Vecsés Üllőre a parasztnapra 1 évben egyszer.Most az szinte eltünt oda lejutni.Csak visz visz az a nagy út s már Gyömrö alatt vagy.Körforgalom miegymás.Gps össze vissza ugat.
A sok jó földet elbaxták felesleges új utakra ahelyett hogy a régit 4 sávositaná nem otthagyná hót kátyus torzónak 200 m re meg csinál másikat.
Csorna felé Kapuvárnak is elég furcsa hogy egymás mellett megy a régi 85 majd M85.Kilómétereken 2 út közt 30 m azon dzsindzsa gaz gurdin szömörce vadhajtás.Mi bosszúság hogy kisajátitják valakinek a megélhetését s aztán gaz nő rajta. Egyszerűen nem lehet eligazodni sok helyen mi a fax van.
Multkor Miskolc felől régi 3 ról nem tértem le Debrecennek 35 re.Egyszer már majd az autópályán voltam.De semmi jele nem volt hogy ez innentől kakukk. Forgolódott ám a nép ahol lehetett záróvonal stb senki sem foglalkozott vele.Pont volt matrica a cégesen aztán lehetett sztrádázni.De ha valaki jaratlan könnyen jégre fut.
Tele lett a faxa a srácnak aztán ugy volt vele húzzák bele!! Kb mint amikor van egy hülye szomszéd aki átszánt.Ott sem kell foglalkozni a határral .Huzni kell bele 50 cm es barazdát aztán hányja be lapáttal...
Igaza is volt!
Dunaújvárosnál is ami van ide oda kinyírva kanyar követhetetlen hurkok stb.
Mondjuk az gyanús lehetett volna hogy nincsennek( még) atom döccenők foltok s túl szépen suhan a ménes
Ezek a zöldek mostanában lépten-nyomon elfekszenek. A kép november 2.-án készült.
Traktorral az M8-on
Most vittek el a traktort pont amikor arra mentem.
Válasz RkTomi #2046. hozzászólásárana jó,akkor már leirom,30kamionból 27 szöröstalpu,3meg bg.életveszélyesek.ugyanez van a 52esen is.csak ott 50kamionból 40ro,5bg5hu.+megspékelve félméteres nyomvájuval,meg 40centi mély kátyukkal...amikor beáll a szöröstalpu középre,vonatoznak egyet öten-6an,rádudálok,még lese akar huzodni.
Válasz fexco #2043. hozzászólásáraA +359-es országelőhívó az Bulgária.
Válasz fexco #2043. hozzászólásáraAmikor ott kell menni többet nézem a visszapillantót mint előre.
Tegnap adták át a határig az autópályát de elfog tartani egy ideig amíg eljut a tudatukig.
Válasz fexco #2043. hozzászólásáraTegnap átadták az autópályát Berettyótól a határig. Nem nagyon kellene ezen úton kamionnak járni....
Válasz Ares 826 #2042. hozzászólásárakiváncsi lennék annak a kamionnak a rendszámtáblájára.tuti ro. amikor vettem a kompaktort,akkor voltam mezőpeterden,elindultam haza,kiakartam fordulni a főutra,kb 10 percet kellett várnom,amire betudtam ugrani.vonatoztak a szőröstalpuak.....
Válasz rilex #2041. hozzászólásáraHát ezt meg hogy sikerült összehozni nekik???????????
Válasz RkTomi #2038. hozzászólásárahát van egy nagy gyenge pontja ennek a lexiknek, ha lelövi a linde hidraulika csövet a forró olaj rá a forró kipuffancsra és már ég is! miután begyullad ott a rengeteg gázolaj még az is rásegít, meg a rengeteg gumi és műanyag, és valahogy fél óra után így néz ki egy 80 millás masina!
Valaki hallott valamit hogy mi történt?
Tudja valaki hogy mi okozta a tüzet?
Lexion 600
Válasz _NB_ #2028. hozzászólásáraFurcsálltam is h mi az az épület ami közvetlen közelről kibír egy ekkora lökést.
Hát a masszív betonsiló, amiben gabona van. Viszont volt ahol azt mondták h a készleteik 80%-a benne volt. Mindenesetre nyilván exportra szorulnak ebből, aztán amúgyis szarul állnak, nem hiányzott ez..
Ilyenkor kicsit igazat adok a túlboztosított uniós szabályoknak, itt azért nem nagyon hagynák, hogy egy helyen legyen az ország búzakészlete, egy tüzijátékraktár, meg többezer tonna ammónium nitrát ami évek óta ott porosodik gondolom, lehet hogy körbe volt már pakolva gyúlékony lommal.
Páran elgondolkodnak majd a világban akik ilyen anyagot tárolnak, én se veszek már mert a tárolás meg ADR meg satöbbi satöbbi
Válasz Kisvuk #2034. hozzászólásáraAkkora tömegű ammónium nitráthoz nem kell speciális detonátor betud indulni anélkül is elég hozzá a tűz +valami adott még egy lökést a láncreakcióhoz. Így ez a robbanás kis erejű volt relatív,mivel nem volt tüzelőanyag hozzá és kicsi volt a detonációs sebesség így valószínűleg egy része nem is ment át robbanásba.Ha a klasszikus anfo keverék lett volna akkor ott ekkora tömegű anyagnál a városból nem marad semmi,kb egyenértékű lett volna a japánra ledobott atom bomba erejével.
Ennyi tűzveszélyes és robbanó anyagot igazán tárolhattak volna a sivatagban is.
De magától beömlesztve így biztos nem kellett volna berobbannia.
Válasz Sk Laci #2031. hozzászólásárahttps://m.origo.hu/tudomany/20200805-igy-robbanhatott-fel-az-ammoniumnitrat-bejrutban.html
Valamilyen anyagnak lenni kellett ott még.
Válasz Sk Laci #2031. hozzászólásáraHa hirtelen nagy mértékben emelkedik mellette a hőmérséklet, nitrogén oxidra bomlik le és vízgőz szabadul fel.
Tehát mellette éghetett valami, de annak nagyon kellett. Csinálnak belőle robbanóanyagot, de ahhoz meg benzin, dízel, vagy kerozin kell, de önmagában még így se robban.
Válasz Sk Laci #2031. hozzászólására A vizparton tartani vegyit élelmiszert lakosságot az egy jo gondolat. Egy atomerőművet is rakhatott volna a buzatárolo mellé meg olajkutat..
Válasz _NB_ #2028. hozzászólásáraNéztem a hírekben,
Egyenes adásban mutatták az okát a robbanásnak, de nem tudják miért történt.
Ha helyesek az információim égő amóniumnitrátot tilos vízzel oltani. A robbanás akkor következett be, amikor a helikopter ráengedte a zsákban levő vizet a tüzre.
De vannak itt közöttünk tüzoltók is, akik pontosabban megmondják, amit írtam.
Válasz _NB_ #2028. hozzászólásáraitt a videó akinek van facebook
https://www.facebook.com/watch/?v=631879027712546
Válasz _NB_ #2028. hozzászólására“Csak” 2750 Tonna (!!!!!) ammónium-nitrát volt.....
Beirut-ban volt egy nagy robbanás.
A képeken szerepel egy magas épület, ami a város egyik részét megóvta a detonációtól, de mint kiderült itt tárolták az étkezési gabonát, nem volt tele szerencséjükre, de ami megmaradt az egy hónapnyi mennyiség körül belül.
Két hajó ép úton van gabonával, és útnak indítottak még kettőt.
https://www.reuters.com/article/us-lebanon-security-blast-wheat-idUSKCN251190
Arról nem is tudunk, hogy a felvezető Nissanon volt-e egyáltalán sárga figyelmeztető villogó.
Ha lett volna, akkor nyilván jobban lassít, fékez a szerencsétlen Mazdás.
Ha nem volt figyelmeztető sárga, akkor a Mazda nem tudhatta, hogy esetleg meg kell állnia a védett úton. (Eddig én nem hallottam róla)
Bizosan igy is lassított amikor a lámpája oldalról megvilágított egy autót. De először hihette azt, hogy csak valaki tököl az áthaladással a kereszteződésben.
Amikorra a Nissan jobbra kilőtt előle a kereszteződésből akkor teljesen el is vonhatta a figyelmét a balodalról érkező traktorról.
A traktor még nem is volt annyira szem előtt, mert nem a Mazda elé hajtott ki, hanem oldalról ment bele az autóba.
kb. 10 km-es távon hordta a szalmát egész nap, bérmunkában, amikor mögötte mentem reggel, akkor megállt a kereszteződésben, szerencséjére a védett úton haladónak, de 2 km-en keresztül nem tudtam megelőzni, mert nem húzódott le, vagyis inkább csak nem tért vissza a sávjába, nem igazán érdekelte, hogy többen vagyunk már mögötte autóval
Válasz szantofold22 #2024. hozzászólására
Válasz szantofold22 #2023. hozzászólásáraEz lemaradt.Elég húsba vágó!
Válasz Hús Futár #2015. hozzászólásáraAtjött az..A lefagyás ellen a rutin és a forgalomban eltöltött idő az orvosság.Már én sem megyek úgy mint suhanc koromba apám zsigajaval warjujával.Fiataloknak nem való erőss jármü kesz. Mindenki atesik a tűzkereszten csak van akinek ez rosszul sül el.Ha megyek is gyakran tavolra is tekintek lehet latni a hulyeket raelőz már zsigerbol.Húzodni lassitani gyakran 30 ra főuton..Nincs már kézifékes farolás.S ha pl sietni kell s sok a biciklis gyalogos reggel iskolaidőben rohangaló gyerekek szülők.Felteszem magamba nem eri meg akár 20 ig lassitok ott és meg is állok.Nem anyázok minek leszek előrébb hogy mint a hangyák mennek? Csak azért esetleg a kocsi alól szedjem ki az embert?Isten ments.Este jó soproni radler fotel család Piedone film ,Vagy rendörség villogók biróság büntudat.E mellett kell érvelni mindenkinek. Még ha mü vg nélkül is jár egy villanynak lenni kell rajta . Volt már kazaltűz is villámcsapással fiatalként én voltam a soros őrködni a telehelyen tök egyedül.Kis 80 as Mtz val tudtam letolni az egő szénát.Mák volt nem közepébe vágott.Pánikkal nem megyünk előre.Letoltam 10 et 100 megmaradt,s az égők közül kivettem a meg nem égőt.Pár elégett elég nagy stressz volt ,fiatalon 20 évesen de helyt kell allni. Kozben arra is vigyazni kellett bele ne ragadjak a kazalba elég a gép. Sokan jöttek akkor is a lefagyással .De igen gödröt kell választani nincs mese.Fontos az is hogy belenevelődjön az ember.Ugye itt az is lehet alkalmazottként nincs az hogy kezdi az ember egy szarral s vegig keccsolja a szerelést fejlesztést.S tudja értékelni a szép új gépet amit nem taposok állat mód mert megbecsülöm.
Ez önmagában is egy fékező erő.40 et megy a traktor de 30 32 nél nem megyek gyorsabban érződik üvölt aztán javitás stb nem éri meg...
Válasz bandigh #2006. hozzászólásáraszerintem meg az volt a deal, hogy a felvezető autó megállítja a forgalmat, ez meg csak átrongyol a kereszteződésen, megállás nélkül, így a leggyrsabb, napi 10 fordulónál ha ez bejön, az kiadja a 11. is. gondolom így nyomták egész nap, most is arra számított, hogy majd a felvezető megállítja a kocsit, de az valamiért nem állt meg, a felvezető meg kiugrott előle a kereszteződésből, ő meg ott volt 5 méterre. lehet megfékezte, táskája ráesett a gázpedálra, vagy valami rágurult, azt ennyi, nyomhatod neki a féket, ha full gázon, fordulaton megy a szerelvény...
a dolog másik oldala, a kocsiból szerintem látni kellett, hogy jön a traktor, este a fényeket látnia kellett, ott van pár fa, de át lehet látni rajta. ha nem, akkor is van még 70 m, kiérek a fák mögül, látom hogy balról nsél gázon jön egy traktor, előttem áll valami, hát biztos beleállok a fékbe. nem lehet tudni fékezett-e a kocsi, de neki is kötelessége elkerülni az ütközést, hiába megy védett úton... traktoros meg gondolom akkor vette észre a kocsit, mikor kiért a fák mögül, ha kocsi jött 100zal 70 métert, akkor ő lehetett 25 méterre a kereszteződéstől 35tel surranva, esélye nincs megállni, akármit csinál. az is lehet kézigáz rajta volt, lehet ráugrott a fékre, pót elkezdte rángatni, azért ugrált, azt durr.