Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR412.88 FtUSD390.32 FtCHF442.87 FtGBP497.02 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nálunk mindennapos, hogy fordulok be a portára és rámellőznek. A rekord eddig három autó egymás után. De rájöttem nem csak felénk hülyék az emberek. Csongrád megyében voltunk traktort nézni, elvittem egy körre, viszem vissza fordulnék be, egy busz+egy személyautó megelőz.
Ha tehetem inkább ráállok a felezőre vagy még egy kicsit túl rajta, hátha feltűnik a hátul jövőnek, hogy a hülye parasztja be akar fordulni.
Vagy még olyat is szoktam, hogy a bal sávba átmegyek és onnan fordulok (pótkocsival esélytelen). Tudom nem szabályos, de így legalább kisebb az esélye, hogy nekem jönnek.
Ha záróvonal van, akkor nem szabad.
Egy főúton is hány mellékút becsatlakozik, akár lehet föld út is. Tehát nem kell ahhoz kereszteződés, hogy valaki balra forduljon.
Tehát a legjobb megoldás forgalmaz úton, ha valaki lehúzódik jobbra és balra indexel és meggyőződik, hogy tényleg valaki megkapja-e az elsőbbséget.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólására8 e -ben szépen le van írva, amit lejeb írtam, hogy a kereszteződés előt nem szabad előzni.
Talán érdemes lene a Hajdúszoboszlónál történt garambolnál a traktorosnak újból kérvényeznie az átvizsgálást, a fent említet pont szerint.
Töbieknek akik olvasák. Szerintem magyarországon is van olyan mint szlovákiában, hogy a garambol után van 48 órád arra, hogy aláírjátok a rendőri jegyzőkönyvet. Tudom, hogy a rendőrök nyomják, hogy írjátok alá azonal, és lezártnak tekintik az ügyet. Hivatkozatok ara, hogy sokban vagytok, nem tudjátok jelenleg értelmezni az aláirandó jegyzőkönyvet, és a 48 óra alat tudtok ügyvédnél is tanácsot kérni. Ha a jegyzőkönyvet egyszer aláírjátok és elismeritek, hogy hibáztatok, onan már sokal nehezeb viszafordítani az ügyet.
Válasz vén cigány #1565. hozzászólásáraHa jól rémlik amerikába az a szabnály hogy mg gépet max 10 mph/h sebességkülönbséggel szabad előzni. Magyarán be kell lassítani mögé és utána szabad előzni, nem lehet "repülőrajból" elhúzni mellette. Tehát ha valaski 100al vagy akárcsak 60al belecsattan egy balra forduló gépbe kapásból ő a hunyó.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraMár 2x jártam úgy, hogy a házunkhoz lekanyarodva indexeltem, lassítottam, középre húzódtam , szinte megálltam, de egy ökör vagy 70-el kikerült még... Inkább, mint hogy lassított volna... Persze dudált meg anyázott... Ki is szálltam megnézni, megy - e az irányjelző...
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraValaki, itt már írta régebben, hogy ne lehessen nagy sebesség különbség az előző és előzendő jármű között.
Ezzel sok baleset megelőzhető lenne.
Kend a traktoros szemszögét vesézi és igaz, hogy nem szabadott volna kanyarodni amíg meg nem győződik, hogy nem tiszta a terep.
Ezzel szerintem mindenki egyet ért.
De itt jön a másik szemszög az autós oldaláról, ön szerint egy balra kanyarodni szándékozó és feltételezzük azt jelző járművet szabad előzni balról ?
Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat. Kresz előzés
Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában.
A balesetekhez két ember nem figyelése kell általában, ha csak az egyikük figyelmes már, csökkenthető kis szerencsével elkerülhető baleset.
Ha az autós felteszi a kérdést magában, hogy mit tötyörög ez a traki, itt a kereszteződés előtt, lehet kanyarodni készül, lassítok, mert képes index nélkül befordulni . . . amikor a traki befordul, nyom egy hosszú dudát az autós, a traktoros meg káromkodik, hogy ki ez a türelmetlen, majd mikor egyenesben a szerelvény és nyúl az irányjelző karhoz jön rá, hogy elfelejtett jelezni, így megint káromkodik csak most magát szidja.
A traktoros verziónál meg index kint szemből senki, mögöttem jön egy autó messzebb, de tuti akkor ér ide mikor kanyarodnék, inkább megvárom míg utolér és figyelem lassít-e, mert képes rám előzni . . . mikor az autó elmegy mellette nyom egy dudát, hogy nem látsz kint az index, itt meg az autós mondja a magáét majd a tükörbe nézve látja, hogy a traki balra bekanyarodik és ekkor meg magát szidja, hogy majdnem felkente magát a trakira.
Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólásáraVégül is a kresz "logikája" szerint ez az olvasatomban azt jelenti, hogy először megállok a jobb padkán, majd ha tök üres az úttest, akkor lekanyarodok balra...
Válasz Drisa #1561. hozzászólásáraNehéz megérteni a KRESZ rendelkezését?
Nincs irányjelző, nincs ki mikor, hamarabb, később, mennyivel korábban, időben kitett irányjelző, látszott nem látszott belesütött a nap, ki van fakulva a búra, stb.
Egyértelmű: addig nem lehet kanyarodást megkezdeni, míg a kanyarodó jármű vezetője minden kétséget kizáróan meg nem győződött annak veszélytelenségéről. Slussz, passz! Ha a fentebbi módon meggyőződött, akkor akár irányjelzés nélkül is bekanyarodhat napsütéssel szemben, sáros, vagy kifakult színű búrájú lámpájú pótkocsival...
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraNagy kérdés az is hogy kanyarodás vagy az előzés kezdődött hamarabb, de ez senki nem tudja már megmondani. Lehet hogy egyszerre:) sosem lesz igazság és nincs jó döntés, ilyen balesetek mindig is lesznek hiszen nem belátható ki jön mögötted 100-al és vág ki.
Mondjuk én szinte álló vagy nagyon lassú járművet nem előzök nagy sebesség különbséggel, így van idő reagálni talán. Inkább ezt kellene a kreszbe betenni.
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraLassito vagy àllò kocsisor előzèse minden egyes alkalommal veszèlyes. Főleg nagy sebessèggel. Ha ezt nem tennèk a tökös gyerekek akkor meg tudnànak àllni az akadèk elött. De mivel aki gyorsan kicsisort előz' annak fogalma sincs'hogy mitől törik be a feje. Különben nem tennè.
Ez a ráutaló magatartás fontos szerintem.
Én is úgy közlekedem, hogy húzódók arra az oldalra amerre kanyarodom, persze hosszú járgánynál, jobbra van kivétel.
A másik, ha az előttem lévő kanyarodik, akkor mögötte az ellenkező oldalra szoktam húzódni, ez sokéves tapasztalat.
Azért szoktam rá, mert sokan csak indexelnek előttem és nem húzódnak semerre majd a szembejövő miatt lassítanak, ekkor a mögöttem lévők már előznének "mert mi ez a totymorgás?" nem látják pl: a balra kanyarodni szándékozót, és kész is baj, ezért ilyenkor én jobb szélre húzódok így a mögöttem lévők is látják, hogy előttem balra indexelnek.
Nem árt időben jelezni, nem elég ha te tudod, hogy itt kanyarodni szeretnél.
A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.
A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett.
A balra kanyar mindig is egy rizikós dolog, mert sok helyre, irányba kell figyelni.
Elnézzél mögéd tükörbe 1-2, elnézzél előre 1, majd elnézel balra ahova mennél 1, ez kb 3-4másodperc, egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként azaz mire újból a tükörbe néznél már 75-100métert tett meg.
Kanyarodáshoz segítséget kérni elvileg itt nem kell, ha sima balra kanyar és a tükrök is jól vannak beállítva, az tényleg olyan helyzetben kel amikor pl: egy kanyarban van a kereszt utca és nem látsz mögéd.
Persze ha tükröket nem tudod, nem lehet beállítani akkor kel, a segítség, de elvileg így meg nem is vehetnél részt a forgalomban.
Válasz vén cigány #1557. hozzászólásáraA kamion is tud valamennyire jobbra húzódni.
Másrészt, miért kellene bárkinek is nagy sebességgel megközelíteni álló, vagy lassan haladó járműveket, vagy nem egyértelmű forgalmi helyzeteket.
Aki nyomja a gázt az mégis miből gondolja, hogy ok nélkül araszolnak, vagy állnak meg járművek az úttesten?
Egyre kevesebben tartanak be alapvető KRESZ szabályokat, és ezért is van ez a probléma.
Nagyon sokan állandóan fent a felezővonal mellett közlekednek. (Nem csak akkor, amikor üres az út.)
Mivel nem tartják be az úttesten való jobbratartási kötelezettség alapszabályt, igy nem is "tudják" balrakanyarodási szándékként értelmezni a felezővonal mellé húzódott másik járművet.
Pedig, ha a felezővonalra húzódott járművet, egyértelműen balrakanyarodási szándék jelzésének vehetné mindenki, akkor még irányjelző hiba esetén is sok baleset elkerülhető lenne.
Ehhez persze el kellene terjeszteni a köztudatba, hogy a jobbratartás az, az alaphelyzet
A másik nagyon elterjedt veszélyokozás az, hogy a balrakanyarodó jármű háta mögött, sokan fent a felezővonal mellett várják ki az előttük lévő jármű lekanyarodását, és így eltakarják annak az irányjelzőjét is.
Ez miatt a közben hátulról érkező és "előző" 3-ik autó, durrant már bele balrakanyarodóba.
Válasz vén cigány #1550. hozzászólásáraHa minden kötél szakad, akkor a művelet balesetmentes végrehajtása érdekében még ilyen "csintalanságot" is el kell követni:
"(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse."
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
Nekünk tavaly neki is mentek a bal hátsó keréknek. De elnézést kért a sofőr mert “szemébe sütött a nap”.
Pesze miután felnézett a szélvédőre. Addig meg ment a rádió/mobiltelefon piszkálás. Nem lett belőle nagy dolog.
Ha mész lassan a traktorral, balra akarsz kanyarodni, rakottan már nem fogsz menni csak max 10-el, a kanyar előtt. Érkezik egy autó mögötted 90-nel, egyik pillanatban még 100 méterre van, nem jelez, másik pillanatban meg melletted.. traktorosra nehéz lesz rábizonyítani...
Miért feltételezze a mögötte 100 méterre haladó járműről, hogy nem fogja a kanyarodási szándékát figyelembe venni...
Az h megállsz, h elengedj egy 100 méterre mögötted lévőt, nem életszerű
Az autós egy kicsit lassít, amíg befordulsz, attól még nem sérted az elsőbbségét. Tudtommal a felező vonal mellé húzódott balra irányjelző járművet nemigen lehet már megelőzni.
Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólásáraEzt mondtam akkor is, amikor a baleset történt. Így egyértelmű a dolog. Ha belemenne a KRESZ abba az értelmetlen fejtegetésbe, ami az irányjelző villogását is számításba venné, akkor megkezdődhetne minden ilyen balesetnél a végeláthatatlan vita arról, hogy "idejében" ki lett-e téve az irányjelző, "látható" volt-e, vagy "sáros" volt a búra, "belesütött" Nap stb...
Válasz Sk Laci #1548. hozzászólásáraMeglehetősen egyértelműen fogalmaz a KRESZ, vitának itt nemigen van helye:
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére."
Válasz antoni.antonek #1544. hozzászólásáraIlyenel úgymond nap mint nap találkozok, mikor az autóvezetők nem veszik figyelembe a balra kanyarodó traktor irányjelzőjét, és kereszteződésben előz akor is, mert azt tartsák, ez csak traktor.
A magyar kreszben 100 % nem tudom hogyan van pontosan, de a szlovákban bele van írva, hogy a kereszteződésig be kell fejezni az előzést, és ezt EU rendelet alapján rakták bele a szlovák kreszbe. Nézetek utána, magyarországon nem e van ugyan így.
Második dolog a traktorosnak is egy kicsit ismernie kellene egy két kibúvót. Megmondja, hogy a viszapillantó tükörben a kanyarodáskor nem látot előző gépjármüvet, az irányjelző be volt kapcsolva, .......
Nem csak egy oldalra ráverni a balhét, mert ez csak traktorista. Nem "hiába görbe" a §.
"A Hajdúszoboszlói Rendőrkapitányság közúti baleset gondatlan okozása vétség elkövetésének megalapozott gyanúja miatt folytatott nyomozást egy 61 éves férfival szemben."
Válasz mgbiztositas #1542. hozzászólásáraGondoltam, hogy 5 misiért csak az alkatrész kategória van, de már kapható. Talán tavaly vagy tavaly előtt még láttam repülni
Válasz broll79 #1541. hozzászólásáraDe ez használhatatlan gép. Egy jó gép 10fölött van.Jelen állás szerint már csak max 3évet mehetnek, mert ki fog futni a légcsavar ideje.
Válasz mgbiztositas #1537. hozzászólásáraBasszus! Hallottam a káresetet a rádión, nem gondoltam, hogy ismerős lett bajban! Sok sikert a biztosítóhoz meg a talpra álláshoz, kíváncsi leszek a végeredményre.
Válasz Mf-es? #1535. hozzászólásáraJelenleg az összes megtakarított pénzem benne van. Biztosítás természetesen van rajta. (bár nem én kötöttem, ezért kicsit tartok).Ez totálkáros ami érték van egy helikopterben az ilyenkor megsemmisül.
Ami megmaradt az a permetezőszett mivel nem az volt rajta.
Válasz mgbiztositas #1534. hozzászólásáraSzerencse, hogy nem nagyobb baleset volt, és a pilótának nem lett baja.
Sajnálom a gépet, amúgy is már egyre kevesebben vannak. (Mindig is helikopter rajongó voltam/vagyok.)
Persze, pilótahiba mi. Direkt baszta el. Ez volt a terve reggel... ha betonplaccról kell felszállni, a kezdők is megoldják.
Sajnos 20 ezer felszállás alatt benne van a pakliban, hogy egszer puhára teszed le.
Főleg akkor, amikor sajnos a repülők csak akkor jutnak ilyen munkákhoz, amikor traktorral a földre se tudsz üresen rámenni...
Annó a tszben itt is volt olyan h az an2-es elakadt és a traktorral szépen kitépték a farát. Régvolt, tán igaz se volt.
Válasz Matyi50 #1531. hozzászólásáraNem emelkedett a gép rendesen. Amit vizsgál a hatóság. Kemény földútról szált fel és oda vissza nem tudta tenni csak mellé ahol megsüllyedt és le is ért egyből a légcsavar.
Válasz Matyi50 #1527. hozzászólásáraEgyszer majdnem szájon csaptam egy pilótát, de nem akartam botrányt.
Szorták a Tsz nek műtrágyát, én lovakat jártattam és fölöttem elhúzott helikopterrel, de célzott rám.
Válasz Matyi50 #1527. hozzászólásáraNem azért töltöttem fel hogy ítélkezz!
Főleg egy ismeretlen pilótáról aki 11000órát tölött már fent.
Még folyik a hatósági vizsgálat amúgy...
Válasz mgbiztositas #1525. hozzászólásáraTipikus,oktatott banális hiba. Ezért a pilóta a felelős. Feltöltés miatti talaj nedvesedés ugyan itt kizárt,mert szilárdat szórhatott,de rutinból kerülendő,akárcsak a fel és leszállóhely megfelelő szilárdsága is alapkövetelmény. AN-2esek is buktak orra régen emiatt. El is vették az olyan pilóta jogsiját.
Még jó hogy nem lett nagyobb baj.
Válasz lac* #1519. hozzászólásáraÉn pofon egyszerűen megoldottam, hogy ne tudjon leesni. Egy hosszabb csavart tettem középre a mágnesbe, meg fúrtam egy lyukat a munkagépre ahová a lámpa megy. És kész, nem esik le
2621 hozzászólás
Nálunk mindennapos, hogy fordulok be a portára és rámellőznek. A rekord eddig három autó egymás után. De rájöttem nem csak felénk hülyék az emberek. Csongrád megyében voltunk traktort nézni, elvittem egy körre, viszem vissza fordulnék be, egy busz+egy személyautó megelőz.
Ha tehetem inkább ráállok a felezőre vagy még egy kicsit túl rajta, hátha feltűnik a hátul jövőnek, hogy a hülye parasztja be akar fordulni.
Vagy még olyat is szoktam, hogy a bal sávba átmegyek és onnan fordulok (pótkocsival esélytelen). Tudom nem szabályos, de így legalább kisebb az esélye, hogy nekem jönnek.
Válasz Sk Laci #1569. hozzászólására"kereszteződés előt nem szabad előzni."
Ha záróvonal van, akkor nem szabad.
Egy főúton is hány mellékút becsatlakozik, akár lehet föld út is. Tehát nem kell ahhoz kereszteződés, hogy valaki balra forduljon.
Tehát a legjobb megoldás forgalmaz úton, ha valaki lehúzódik jobbra és balra indexel és meggyőződik, hogy tényleg valaki megkapja-e az elsőbbséget.
Válasz _NB_ #1564. hozzászólására8 e -ben szépen le van írva, amit lejeb írtam, hogy a kereszteződés előt nem szabad előzni.
Talán érdemes lene a Hajdúszoboszlónál történt garambolnál a traktorosnak újból kérvényeznie az átvizsgálást, a fent említet pont szerint.
Töbieknek akik olvasák. Szerintem magyarországon is van olyan mint szlovákiában, hogy a garambol után van 48 órád arra, hogy aláírjátok a rendőri jegyzőkönyvet. Tudom, hogy a rendőrök nyomják, hogy írjátok alá azonal, és lezártnak tekintik az ügyet. Hivatkozatok ara, hogy sokban vagytok, nem tudjátok jelenleg értelmezni az aláirandó jegyzőkönyvet, és a 48 óra alat tudtok ügyvédnél is tanácsot kérni. Ha a jegyzőkönyvet egyszer aláírjátok és elismeritek, hogy hibáztatok, onan már sokal nehezeb viszafordítani az ügyet.
Válasz vén cigány #1565. hozzászólásáraHa jól rémlik amerikába az a szabnály hogy mg gépet max 10 mph/h sebességkülönbséggel szabad előzni. Magyarán be kell lassítani mögé és utána szabad előzni, nem lehet "repülőrajból" elhúzni mellette. Tehát ha valaski 100al vagy akárcsak 60al belecsattan egy balra forduló gépbe kapásból ő a hunyó.
Válasz csoppika #1566. hozzászólásáraJa és a faluban van... 600méterre a táblától... Csak szeretnek itt még 70-el csorogni..
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraMár 2x jártam úgy, hogy a házunkhoz lekanyarodva indexeltem, lassítottam, középre húzódtam , szinte megálltam, de egy ökör vagy 70-el kikerült még... Inkább, mint hogy lassított volna... Persze dudált meg anyázott... Ki is szálltam megnézni, megy - e az irányjelző...
Válasz _NB_ #1564. hozzászólásáraValaki, itt már írta régebben, hogy ne lehessen nagy sebesség különbség az előző és előzendő jármű között.
Ezzel sok baleset megelőzhető lenne.
Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólásáraEjj, kend köti azt az ebet ahhoz a karóhoz.
A dolgokat mindig több szemszögből kell vizsgálni, hogy helyes képet kapjunk.
Kend a traktoros szemszögét vesézi és igaz, hogy nem szabadott volna kanyarodni amíg meg nem győződik, hogy nem tiszta a terep.
Ezzel szerintem mindenki egyet ért.
De itt jön a másik szemszög az autós oldaláról, ön szerint egy balra kanyarodni szándékozó és feltételezzük azt jelző járművet szabad előzni balról ?
Ajánlom figyelmébe a 4a és a 8e pontokat.
Kresz előzés
Így ha elindulunk az Ádám, Éva vonalon vissza felé, mindjárt más lesz a sorrend a ki a hibás kategóriában.
A balesetekhez két ember nem figyelése kell általában, ha csak az egyikük figyelmes már, csökkenthető kis szerencsével elkerülhető baleset.
Ha az autós felteszi a kérdést magában, hogy mit tötyörög ez a traki, itt a kereszteződés előtt, lehet kanyarodni készül, lassítok, mert képes index nélkül befordulni . . . amikor a traki befordul, nyom egy hosszú dudát az autós, a traktoros meg káromkodik, hogy ki ez a türelmetlen, majd mikor egyenesben a szerelvény és nyúl az irányjelző karhoz jön rá, hogy elfelejtett jelezni, így megint káromkodik csak most magát szidja.
A traktoros verziónál meg index kint szemből senki, mögöttem jön egy autó messzebb, de tuti akkor ér ide mikor kanyarodnék, inkább megvárom míg utolér és figyelem lassít-e, mert képes rám előzni . . . mikor az autó elmegy mellette nyom egy dudát, hogy nem látsz kint az index, itt meg az autós mondja a magáét majd a tükörbe nézve látja, hogy a traki balra bekanyarodik és ekkor meg magát szidja, hogy majdnem felkente magát a trakira.
Válasz antoni.antonek #1562. hozzászólásáraVégül is a kresz "logikája" szerint ez az olvasatomban azt jelenti, hogy először megállok a jobb padkán, majd ha tök üres az úttest, akkor lekanyarodok balra...
Válasz Drisa #1561. hozzászólásáraNehéz megérteni a KRESZ rendelkezését?
Nincs irányjelző, nincs ki mikor, hamarabb, később, mennyivel korábban, időben kitett irányjelző, látszott nem látszott belesütött a nap, ki van fakulva a búra, stb.
Egyértelmű: addig nem lehet kanyarodást megkezdeni, míg a kanyarodó jármű vezetője minden kétséget kizáróan meg nem győződött annak veszélytelenségéről. Slussz, passz! Ha a fentebbi módon meggyőződött, akkor akár irányjelzés nélkül is bekanyarodhat napsütéssel szemben, sáros, vagy kifakult színű búrájú lámpájú pótkocsival...
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraNagy kérdés az is hogy kanyarodás vagy az előzés kezdődött hamarabb, de ez senki nem tudja már megmondani. Lehet hogy egyszerre:) sosem lesz igazság és nincs jó döntés, ilyen balesetek mindig is lesznek hiszen nem belátható ki jön mögötted 100-al és vág ki.
Mondjuk én szinte álló vagy nagyon lassú járművet nem előzök nagy sebesség különbséggel, így van idő reagálni talán. Inkább ezt kellene a kreszbe betenni.
Válasz _NB_ #1559. hozzászólásáraLassito vagy àllò kocsisor előzèse minden egyes alkalommal veszèlyes. Főleg nagy sebessèggel. Ha ezt nem tennèk a tökös gyerekek akkor meg tudnànak àllni az akadèk elött. De mivel aki gyorsan kicsisort előz' annak fogalma sincs'hogy mitől törik be a feje. Különben nem tennè.
Ez a ráutaló magatartás fontos szerintem.
Én is úgy közlekedem, hogy húzódók arra az oldalra amerre kanyarodom, persze hosszú járgánynál, jobbra van kivétel.
A másik, ha az előttem lévő kanyarodik, akkor mögötte az ellenkező oldalra szoktam húzódni, ez sokéves tapasztalat.
Azért szoktam rá, mert sokan csak indexelnek előttem és nem húzódnak semerre majd a szembejövő miatt lassítanak, ekkor a mögöttem lévők már előznének "mert mi ez a totymorgás?" nem látják pl: a balra kanyarodni szándékozót, és kész is baj, ezért ilyenkor én jobb szélre húzódok így a mögöttem lévők is látják, hogy előttem balra indexelnek.
Nem árt időben jelezni, nem elég ha te tudod, hogy itt kanyarodni szeretnél.
A legtöbb trakin a pótkocsi húzás végett teleszkópos a visszapillantó szára és vagy több szögben állítható.
Ilyen szerelvénynél illik 90°-ban kinyitni és kihúzni szélesre, hogy elláson rendesen a pótkocsi mellett.
A lenti balesetnél a kép alapján tippre ki volt hajtva a tükör, elvileg úgy ellátott a szerelvény mellett.
A balra kanyar mindig is egy rizikós dolog, mert sok helyre, irányba kell figyelni.
Elnézzél mögéd tükörbe 1-2, elnézzél előre 1, majd elnézel balra ahova mennél 1, ez kb 3-4másodperc, egy 90km/h-val haladó autó 25métert tesz meg másodpercenként azaz mire újból a tükörbe néznél már 75-100métert tett meg.
Kanyarodáshoz segítséget kérni elvileg itt nem kell, ha sima balra kanyar és a tükrök is jól vannak beállítva, az tényleg olyan helyzetben kel amikor pl: egy kanyarban van a kereszt utca és nem látsz mögéd.
Persze ha tükröket nem tudod, nem lehet beállítani akkor kel, a segítség, de elvileg így meg nem is vehetnél részt a forgalomban.
Válasz vén cigány #1557. hozzászólásáraA kamion is tud valamennyire jobbra húzódni.
Másrészt, miért kellene bárkinek is nagy sebességgel megközelíteni álló, vagy lassan haladó járműveket, vagy nem egyértelmű forgalmi helyzeteket.
Aki nyomja a gázt az mégis miből gondolja, hogy ok nélkül araszolnak, vagy állnak meg járművek az úttesten?
Válasz D-032-a #1556. hozzászólásáraHát igen áll mögötte egy kamion, akkor hogyan látja a hátul nagy sebességgel érkező az indexet???
Egyre kevesebben tartanak be alapvető KRESZ szabályokat, és ezért is van ez a probléma.
Nagyon sokan állandóan fent a felezővonal mellett közlekednek. (Nem csak akkor, amikor üres az út.)
Mivel nem tartják be az úttesten való jobbratartási kötelezettség alapszabályt, igy nem is "tudják" balrakanyarodási szándékként értelmezni a felezővonal mellé húzódott másik járművet.
Pedig, ha a felezővonalra húzódott járművet, egyértelműen balrakanyarodási szándék jelzésének vehetné mindenki, akkor még irányjelző hiba esetén is sok baleset elkerülhető lenne.
Ehhez persze el kellene terjeszteni a köztudatba, hogy a jobbratartás az, az alaphelyzet
A másik nagyon elterjedt veszélyokozás az, hogy a balrakanyarodó jármű háta mögött, sokan fent a felezővonal mellett várják ki az előttük lévő jármű lekanyarodását, és így eltakarják annak az irányjelzőjét is.
Ez miatt a közben hátulról érkező és "előző" 3-ik autó, durrant már bele balrakanyarodóba.
Válasz vén cigány #1550. hozzászólásáraHa minden kötél szakad, akkor a művelet balesetmentes végrehajtása érdekében még ilyen "csintalanságot" is el kell követni:
"(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse."
Válasz antoni.antonek #1553. hozzászólásáraBekanyarodás
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
Válasz vén cigány #1550. hozzászólásáraLehet a zabot hegyezni, vagy rágni a gittet a jogszabály ellenében, de nem sok értelme van.
Nekünk tavaly neki is mentek a bal hátsó keréknek. De elnézést kért a sofőr mert “szemébe sütött a nap”.
Pesze miután felnézett a szélvédőre. Addig meg ment a rádió/mobiltelefon piszkálás. Nem lett belőle nagy dolog.
Ha mész lassan a traktorral, balra akarsz kanyarodni, rakottan már nem fogsz menni csak max 10-el, a kanyar előtt. Érkezik egy autó mögötted 90-nel, egyik pillanatban még 100 méterre van, nem jelez, másik pillanatban meg melletted.. traktorosra nehéz lesz rábizonyítani...
Miért feltételezze a mögötte 100 méterre haladó járműről, hogy nem fogja a kanyarodási szándékát figyelembe venni...
Az h megállsz, h elengedj egy 100 méterre mögötted lévőt, nem életszerű
Az autós egy kicsit lassít, amíg befordulsz, attól még nem sérted az elsőbbségét. Tudtommal a felező vonal mellé húzódott balra irányjelző járművet nemigen lehet már megelőzni.
Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólásáraEzt mondtam akkor is, amikor a baleset történt. Így egyértelmű a dolog. Ha belemenne a KRESZ abba az értelmetlen fejtegetésbe, ami az irányjelző villogását is számításba venné, akkor megkezdődhetne minden ilyen balesetnél a végeláthatatlan vita arról, hogy "idejében" ki lett-e téve az irányjelző, "látható" volt-e, vagy "sáros" volt a búra, "belesütött" Nap stb...
Válasz antoni.antonek #1549. hozzászólásáraGyakorlatban ez azért más.
Mire egy pótkocsis szerelvény befordul, addigra egy nagy sebességgel közeledő kocsi simán belefuthat.
Válasz Sk Laci #1548. hozzászólásáraMeglehetősen egyértelműen fogalmaz a KRESZ, vitának itt nemigen van helye:
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére."
Válasz antoni.antonek #1544. hozzászólásáraIlyenel úgymond nap mint nap találkozok, mikor az autóvezetők nem veszik figyelembe a balra kanyarodó traktor irányjelzőjét, és kereszteződésben előz akor is, mert azt tartsák, ez csak traktor.
A magyar kreszben 100 % nem tudom hogyan van pontosan, de a szlovákban bele van írva, hogy a kereszteződésig be kell fejezni az előzést, és ezt EU rendelet alapján rakták bele a szlovák kreszbe. Nézetek utána, magyarországon nem e van ugyan így.
Második dolog a traktorosnak is egy kicsit ismernie kellene egy két kibúvót. Megmondja, hogy a viszapillantó tükörben a kanyarodáskor nem látot előző gépjármüvet, az irányjelző be volt kapcsolva, .......
Nem csak egy oldalra ráverni a balhét, mert ez csak traktorista. Nem "hiába görbe" a §.
Válasz lac* #1546. hozzászólásáraNálam is minden èvben akad egy egy satufèk dudálas anyázás ebből adódóan.
Válasz JD 4630 #1545. hozzászólásáranálunk hiába indexelsz traktorral balrakanyarodáskor,10ből 6szor beelőznek
Válasz antoni.antonek #1544. hozzászólásáraAz autos tolhatta neki rendesen, azèrt 100%ban a trakisra verni ezt gáz, főleg ha működött ès használta is az indexet.
Válasz antoni.antonek #1469. hozzászólásáraNna akkor, hogy mindenkinek tisztuljon a látása a kanyarodási szabályok terén...
"A Hajdúszoboszlói Rendőrkapitányság közúti baleset gondatlan okozása vétség elkövetésének megalapozott gyanúja miatt folytatott nyomozást egy 61 éves férfival szemben."
http://www.dehir.hu/eletmod/durva-balesetet-okozott-egy-traktoros-ferfi-a-33-as-szamu-fouton/2018/06/01/
Válasz mgbiztositas #1542. hozzászólásáraGondoltam, hogy 5 misiért csak az alkatrész kategória van, de már kapható. Talán tavaly vagy tavaly előtt még láttam repülni
Válasz broll79 #1541. hozzászólásáraDe ez használhatatlan gép. Egy jó gép 10fölött van.Jelen állás szerint már csak max 3évet mehetnek, mert ki fog futni a légcsavar ideje.
Válasz vén cigány #1539. hozzászólásáraElado Kamov
Válasz VMisi #1538. hozzászólásáraLala1 is pont ezt mondta hallottam a rádion de a fenese gondolta...
Válasz mgbiztositas #1537. hozzászólásáraMennyi egy ilyen gépnek ára????
Válasz mgbiztositas #1537. hozzászólásáraBasszus! Hallottam a káresetet a rádión, nem gondoltam, hogy ismerős lett bajban! Sok sikert a biztosítóhoz meg a talpra álláshoz, kíváncsi leszek a végeredményre.
Válasz Mf-es? #1535. hozzászólásáraJelenleg az összes megtakarított pénzem benne van. Biztosítás természetesen van rajta. (bár nem én kötöttem, ezért kicsit tartok).Ez totálkáros ami érték van egy helikopterben az ilyenkor megsemmisül.
Ami megmaradt az a permetezőszett mivel nem az volt rajta.
Válasz mgbiztositas #1534. hozzászólásáraSzerencse, hogy nem nagyobb baleset volt, és a pilótának nem lett baja.
Sajnálom a gépet, amúgy is már egyre kevesebben vannak. (Mindig is helikopter rajongó voltam/vagyok.)
Válasz mgbiztositas #1534. hozzászólásáraMibe kerülhetett ez a gép?Van rá biztosítás?Lehet még valamit árulni belőle?
Válasz mgbiztositas #1532. hozzászólásáraHazajött
Utolsó repülés
Persze, pilótahiba mi. Direkt baszta el. Ez volt a terve reggel... ha betonplaccról kell felszállni, a kezdők is megoldják.
Sajnos 20 ezer felszállás alatt benne van a pakliban, hogy egszer puhára teszed le.
Főleg akkor, amikor sajnos a repülők csak akkor jutnak ilyen munkákhoz, amikor traktorral a földre se tudsz üresen rámenni...
Annó a tszben itt is volt olyan h az an2-es elakadt és a traktorral szépen kitépték a farát. Régvolt, tán igaz se volt.
Válasz Matyi50 #1531. hozzászólásáraNem emelkedett a gép rendesen. Amit vizsgál a hatóság. Kemény földútról szált fel és oda vissza nem tudta tenni csak mellé ahol megsüllyedt és le is ért egyből a légcsavar.
Válasz mgbiztositas #1528. hozzászólásáraNem ítélkeztem,csak ha egy gép így megsüllyed,nagy hiba a pilóta részéröl.
Válasz vén cigány #1529. hozzászólásáraA piloták jó rèsze brahiból csinál gyerekes hülyesègeket, mert annó akkora urak vooltak, hogy megtehettèk.
Válasz Matyi50 #1527. hozzászólásáraEgyszer majdnem szájon csaptam egy pilótát, de nem akartam botrányt.
Szorták a Tsz nek műtrágyát, én lovakat jártattam és fölöttem elhúzott helikopterrel, de célzott rám.
Úgy voltam kimegyek autóval és agyonütöm...
Válasz Matyi50 #1527. hozzászólásáraNem azért töltöttem fel hogy ítélkezz!
Főleg egy ismeretlen pilótáról aki 11000órát tölött már fent.
Még folyik a hatósági vizsgálat amúgy...
Válasz mgbiztositas #1525. hozzászólásáraTipikus,oktatott banális hiba. Ezért a pilóta a felelős. Feltöltés miatti talaj nedvesedés ugyan itt kizárt,mert szilárdat szórhatott,de rutinból kerülendő,akárcsak a fel és leszállóhely megfelelő szilárdsága is alapkövetelmény. AN-2esek is buktak orra régen emiatt. El is vették az olyan pilóta jogsiját.
Még jó hogy nem lett nagyobb baj.
Válasz mgbiztositas #1525. hozzászólására
http://www.beol.hu/kek-hirek/helyi-kek-hirek/felszallas-kozben-felborult-egy-helikopter-korosladanyban-1252059/
Válasz otis #1523. hozzászólásáraElég szomorú,de ha 30m-en nem tzdottmeg állni akkor az nem 70el ment!
Figyeljünk oda, ne csak mi lássunk, hanem minket is lássanak, lehetőleg minél jobban!
http://www.agriatv.hu/?p=18910
Válasz lac* #1519. hozzászólásáraÉn pofon egyszerűen megoldottam, hogy ne tudjon leesni. Egy hosszabb csavart tettem középre a mágnesbe, meg fúrtam egy lyukat a munkagépre ahová a lámpa megy. És kész, nem esik le