Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Poénok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Claas traktorok új
- Claas Lexion vélemények új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
557 hozzászólás
Válasz #251. hozzászólásra
Üdv!
Ha a haverod meg az Én esetemre gondolsz,akkor volna mit vesézni rajta!!!!
Ha nem akkor vedd úgy hogy nem szóltam!!!
Mindenki más szempont alapján választ,és vásárol gépet,de ha döntött akkor vállalja is a jövőben előfordúlható problémákat,ne a másikra mutogasson,meg kenje lapáttal a szart.
Nembeszélve arról mikor analfabéták vesznek gépet,és agyonverik,utána meg hőbölögnek.
Két oldala van az éremnek!
Aki nem meri,vagy nem akarja felvállalni a használtgéppel kapcsolatos velejárókat,az vegyen újat!!! JAAAAA!!! Hogy az nem ennyibe kerül????? Érdekes!!!!!!!!
Válasz #253. hozzászólásra
Ebben azért van egy kis csúsztatás..
Autóknál talán igaz amit mondasz, mert ott sok a hozzá nem értő. Szerintem a parasztoknál azért van valami gépész véna általában. Nem hinném, hogy a fényezés lenne amit néznek először
A nagyoknál meg van rá szakember, gépész, szerelő stb.
De tegyük hozzá, hogy hiába jó mechanikailag és minden szempontból a gép, ha kinézetre ótvar és lekoszlott. A kutya nem veszi meg. Én sem.
A sorrend a fontos szerintem, hogy ki mit vesz első sorban figyelembe a gépvásárlásnál.
Válasz #251. hozzászólásra
Jo pár neppernél voltam az utobbi évekbe gépeket nézni minden félét,és láttam gyári állapotu 82-820-892-952 mtz-éket amiken kitünöen látszott hogy szinte minden porcikálya megvolt már bontva és kevés üzemorával kis gazdaságbol idös tulajtol ok.
Válasz #252. hozzászólásra
Pedig sok barom azt nézi!! Volt az axinál egy rugózott hidas röncsi 836, a kutyának sem kellett ütött kopott volt az egész árulták vagy 1 évig!!! Miután rászánták magukat és lefestették pár nap alatt el is tűnt a hirdetésből, valaki megvette, annyit az egészről!! Pedig még látszik most is egy másik hirdetésben ott náluk!!
Válasz #251. hozzászólásra
Azért ha szakember által át van nézve túl nagy meglepetés nem érhet aki meg a fényezést meg a kárpitozást nézi az meg is érdemli.
Azért ebben az országban is van olyan ember aki "szuper állapotú" gépet árul és ha meg veszi az ember 30-40üó után komplett motor generálra van szüksége a tuti traktornak!!!
Válasz #249. hozzászólásra
Én meg az 1957-es Steyrt80-at nem adom el soha.
Válasz #246. hozzászólásra
Mi sem szívesen válnánk meg a 9540-es zetortól, pedig 96-os évjárat eljár felette az idő de mindössze csak 2950 üzemóra van benne ami teljesen hiteles főleg ha élőben látja az ember, első gumikat nemrég cseréltük hátsók még gyáriak. Szívesebben ülne az ember egy tíz évvel fiatalabb forterrában ami mondjuk nekünk talán elérhető lenne de azokba mindbe ennyi óra van vagy több, amibe kevés van az se biztos hogy jó mert azokról a gépekről hallottam negatív sztorikat Csak nehezen válik meg az ember attól ami bevált pedig mennyivel kényelmesebb lenne egy irányváltóval meg egy nyomógombos power fokozattal, stb.
Válasz #245. hozzászólásra
na de nem is adod el 5 évesen fél-harmad áron kereskedésen keresztül!
Mert aki enyire keveset megy, az 20 éves koráig használja a gépet, és ha eladó lesz, akkor ismerős veszi meg! (mint ahogy p@pesz06 is ismerőstől vette, nem az apróból!)
Ne legyen senki naív, ha egy gép keveset megy, akkor amikor eladó lesz megveszi egy ismerős bérvállalkozó, és hamarosan az üzemóra utóléri a korát! egy 15 éves gépet ha megvesznek és beadnak egy biogázüzembe vagy egy nagy tehenészetre silót hordani, hígtrágyát injektálni, vagy etetőkocsit húzni a román vendégmunkás elhasználja 2 szezon alatt! Utána megy a kereskedőhöz, onnan a keleteurópai kupechez, majd óra vissza, és lehet mutogatni, hogy Jürgen bácsi hogy vigyázott rá a 10 hektáros tulipánfarmon!
Én csak annyit mondok: ezek a kereskedők (nem ez az egy, sosem voltam nála, lehet pont ő a kivétel, hanem mind általában!) olyan árakon hirdetik a külföldről hozott gépeket, amilyen árban kint nem lehet őket megvenni! Akkor hogy is van ez?
Hát vannak nagy átba@ szások a kinti gépeknél az tuti, ebben az országban is vannak "cselezők" rendesen!!! Felhívod telefonon elmondja mennyire jó a gép, nagy örömmel megy az ember viszi a foglalót is de mikor meglátja mekkora rakás f...s a gép akkor meg legszívesebben bemosna a faszinak kettőt azért, hogy a telefonba meg teljesen mást állított!!
Válasz #245. hozzászólásra
Ez így van!Nekünk van egy 6245 kis zetorunk 1990-es évjáratú szóval nem mai darab!Még az eredeti gumik vannak rajta!eredeti festéssel kárpittal!Az első tulaj szét fagyasztotta a trakit 1000üó-nál!Egyik ismerős meg vette faterral közösen meg csinálták kapott egy új turbós 77-es motor!Eközben az ismerős elköltözött és megvettük tőle azóta bele hajtottunk kb 1800üó-át!Maga az egész gépben 2800üö van a motorban pedig 1800 üó!És ezt biztos tudjuk hogy ebbe ennyi mert is merjük az első tulaját is (környékbeli).Gyakorlatilag mi csak sorközművelésre,vetésre meg műtrágya szórásra használjuk!Nagyon keveset és csak könnyű munkára van tartva!Nem is válunk meg tőle!!!Ki lehet fogni az ilyet csak nagyon ritka és nagyon sokat kell adni(ralatív) érte.......de ami megkímélt jól karban tartott az később is többet ér!!!
Válasz #242. hozzászólásra
Szanberg, ne általánosíts, nem megy minden gazdánál annyit a gép mint nálatok. Van ahol többet megy, van ahol kevesebbet. Felhoznám az én traktoromat. 2008-as gyártmány, 1197 óra van mostan benne. Az én gépem majdnem csak a felét dolgozta évente eddig mint a feltüntetett JD-ben van. Mostan akkor ha el akarnám adni, akor teszerinted én is visszatekert órával árulnám?
Abban igazat adok ha már nem a gyári gumikon van akkor nehezebb megmondani hogy az adott motoróra valódi vagy megjátszott.
Minden használt gép vásárlása zsákbamacska. Vagy beválik, vagy nem.
Érdekes történetek sorozatát lehetne írkálni,és példálózni velük.
Egy biztos! Én csak javítva adok el gépet,akkor tudom állítani róla azt,amit állítok,és akkor fedi a valóságot is.Ide is szoktak jönni szakival,sosem zárkózok el tőle,annyi kikötésem van hogy szerelésbe ne kezdjenek bele,csak annyiba amennyi az állapotfelméréshez szükségeltetik.
Egy kis helyesbítés.Adtam már el gépet javítatlanul is üzemképesen,de akkor arról nem állítottam semmit sem,csak annyit mondtam hogy kívülről mindenki látja,bele meg senki sem lát.Legyen mindenkinek a saját döntése hogy mit vásárol.
Át még nem vertem senkit,mégis értek vádak,de hát ki tud mindenkinek jót csinálni???
A vevők (így, általánosítva) maguknak köszönhetik, hogy ilyen általános ez az átb.szás forma.
Ócskavas árban szeretne újszerű gépet venni, ez az illúzió az alap. "Majd én tudom a frankót, meg mit képzelnek az eladók," stb. Szerelővel átnézetni? Arra minek a pénzt kidobni? Hiszen értek én hozzá! Valójában az egyetlen támpont az üzemóra, km-óra állás (lenne). Ja, meg az esztétikai állapot. Körbejárva egyebet nem is lehet megtudni. A gép vételárába sem ezt, sem a későbbi fenntartási költségeket nem szokás beleszámolni, pedig egy használt gépnél alap az azonnali olaj-, szűrő-, egyéb folyadék, esetleg ékszíj, stb. csere, és lehetnek javítanivalók is, hiszen az előző tulaj is használta, hacsak pont nem ő volt az a vidéki állatorvos plébános, aki csak vasárnaponként stb-stb.
Az eladó pedig így gondolkodik: "Ha te ezt akarod látni, akkor nesze, ezt fogod látni!", és már a témánál is vagyunk. Tisztelet a kivételnek.
És ha egyszer-egyszer a vevő eladóvá válik, mindjárt el is felejti, mit utált ő annak idején a másik oldalon állva...
Válasz #220. hozzászólásra
Hagyjuk már ez nem mai gyerek, aki ilyet vett újonnan 5évesen már belerakott ennyi órát ha nem többet. Nem hiszem el, hogy csak 3-400órát dolgozott évente egy ilyen gép mégha németből van akkorsem.
Amelyik gépen nem gyári gumi van, onnantól kezdve lehet benne akarmennyi, nyílván ami látszik az látszik de egy vigyázott masínát ha felvakarnak 10ezer órát is letudnak tagadni róla mint láthatjuk...
Íme egy 23500 üzemórás hazai gép,amit folyamatosan javítottak,szervizeltek.Hibátlan állapotban:
És íme egy kinti 9000 üzemórás váltóhibával összedrótozva:
Vajon melyik lehet a jobb????
Válasz #239. hozzászólásra
Így igaz ahogy írod!
Meg mindenki az üzemórát nézi,de hogy annak az üzemóraszámnak mi volt a háttere azt még senki sem próbálta kideríteni.
láttam 10000 órás gépet darabokra szakadva,meg láttam 23500 órás gépet ami pikk pakk volt. erről ennyit.
A másik dolog az,hogy amik jönnek be 7-8 ezer órával,azt tudni kell hogy bármelyik pillanatban széthullhat,mert elindúlt a visszaszámlálás már rajtuk,akármilyen szépek.
Válasz #238. hozzászólásra
Nem beszélve arról, hogy én még kint jó árban ajánlott traktort nem nagyon láttam. Irreális árak vannak és nagyon nehéz jó áron jó gépet találni manapság. Ez azóta van, amióta az interneten folyik a kereskedelem.,
Az árakat nem saját maguk állapítják meg az eladók, hanem szétnéznek a neten és az ott találtak alapján a legmagasabb ár közelébe lövik be az árat.
Visszatérve: a precíz német, az csak egy legenda, ez 100%.
Magyaro.-on elterjedt városi legenda és ezt lovagolják itt meg jó sokan, amikor szervízkönyveket, meg munkanaplókat lobogtatnak.
Én nem mondom, hogy nem létezik ott is gondos gazda, de hogy nem széleskörűen általános az biztos.Ott a jövedelmi viszonyok miatt sokkal könnyebben elérhető egy tartós fogyasztási cikk mint itthon, ezért kevésbé fontos, hogy időt pocsékoljanak arra, hogy állandóan nyalják, fényesítsék, olajat cserélgessenek benne, stb..
Válasz #222. hozzászólásra
Üdv!
A németeknél még az osztrákok trehányabbak igazán
Volt nálam 3 osztrákból hozott 4755-ös,maga a katasztrófa volt a belseje mikor szétszedtem
Németből hozott 4650-es traktor egy évet dolgozott itt,9500 üzemóránál úgy ugrott szét a váltó,hogy ilyet ritkán látnihiába volt szép a kárpit,meg a festés,meg az orrlámpa,és sorolhatnám!!! Meg lehet b@..ni
Az Én véleményem az hogy egy hazai folyamatosan szervizelt,és javított gép többet ér,még ha több az üzemóra benne akkor is.
Válasz #232. hozzászólásra Ez még arra sem vette a fáradságot !
Válasz #221. hozzászólásra
Elmegy a ku...a anyjába az ilyen "kereskedő" ha gond neki a műszeres átvizsgálás az már eleve gyanús hagyni kell a francba.Aki tudja mit árul annak nem gond ha egy tipusban szakavatott ember átvizsgálja.
Válasz #224. hozzászólásra
Szia!
Nem kell feltétlnül mezőgazadasági tevékenységnek lenni a tevékenységi körödben ,hogy a gép vételárát leköltségelhesd és az Afá-t visszaigényelhesd.Ha piros rendszámos a gép és van telephelyed ahol tolhatod a havat vagy egyéb kommunális célra használhatod akkor semmi gond ebbe nem köthetnek bele.
Válasz #226. hozzászólásra
A km-óra tekergetése már itthon is bűncselekmény gondolom ez az üzemórára is vonatkozik.Csak a bizonyítás része problémás ,hogy ki tekergette mert ilyenkor már senki nem látott semmit.....
Válasz #231. hozzászólásra
Most őszintén, nem értelek. A kereskedő azért vásárol, hogy haszonnal eladja. Miért adtad el 220-ért?
Válasz #231. hozzászólásra
Ezek csak nepperek,becsapnak akit tudnak.Nyakon önti festékkel és eladja...
Nagyon rossz véleménnyel vagyok a gépkereskedőkről: Nemrég 220eft -ért eladtam az Spc 6 vetőgépemet.Később láttam feltéve 330eft-ért.Látszott a fényképen,hogy sok gép van az udvarába.Nekem fél évig nem sikerült eladni 230eft-ért,hát kíváncsi vagyok hogy kel el 330-ért?!
Válasz #227. hozzászólásra
Nem feltétlen van visszatekerve. A régebbi JD-ok órája 10ezernél átfordul. Ha 26000 van benne, akkor is 6000-et fogsz látni az órán.
Válasz #224. hozzászólásra
Sziasztok! Lenne valaki Soltról vagy a környékről, aki meg tudna nézni egy traktort hozzáértőként? Váltóban olajnyomás, ilyesmi, ami nem látszik kívülről.
Privátban is jöhet. Köszönöm!
Válasz #215. hozzászólásra
Nem,nem valóság.A haver vette meg,én még nem is láttam,majd hozom haza ha rá kerül a sor...
Válasz #226. hozzászólásra
Akkor azért olyan kevés vav bennük,mert mind visszatekert.A tizezer óra már nem semmi.Ilyen csalókat nagy ivben kerülni...
Válasz #225. hozzászólásra Azért nem értek egyet veled,mert ha kiadok 8000000 forintot akkor ne sózzanak már rám olyan gépet ami a valóságban 18600 üzemórát ment és nem 8000-ret mint azt az eladó állította. Mi nem is voltunk dühösek inkább csak hálásak a sorsnak,hogy kiderült a sumákolás. Németországban az óra átállítása bűncselekmény egyébként .
egy gondolat jut csak eszembe:
ne várjunk el mástól olyat amit mi magunk sem teszünk/tennénk meg........
ha gépet megyünk venni akkor ne dühöngjünk olyanon ami nálunk is hasonlóan néz ki.............
Sziasztok!
Új tag vagyok itt, Fejér megyéből. Traktorvásárlás előtt állok, egy Case az esélyes.
Ahogy olvasom itt, a váltó olajnyomását mindenképp érdemes megnézni.
Van esetleg valaki Solt környékén, aki megszakértené nekem a gépet? Természetesen fizetnék is az idejéért.
2. kérdés, én nem mezőgazdasággal foglalkozom, tehát ahhoz, hogy a vételár áfáját vissza tudjuk igényelni, édesapám nevére kellene venni a traktort? Jól értem? Vagy ez hogyan van?
Gépvásárlási támogatásban nem is érdemes most már reménykedni, ahogy a téma topikjában olvastam?
Mint látjátok, kezdő vagyok, szóval minden tanácsot hálásan fogadok!
Válasz #222. hozzászólásra Valószínű nem volt hozzászokva ,hogy nem csak megszemléztük külsőleg , hanem a srác alá feküdt és egy dipó táskába elhehezett műszerekhez csatlakoztatta a váltót. Szerintem az öreg Szunyog ilyet még nem is látott,de még én sem.
Válasz #221. hozzászólásra
Mert úgy mértétek a gépeket, hogy ők nem voltak ott?? Vagy miért őrjöngött?? Nem is értem, ha használt gépet árul valaki akkor vállalnia kell, hogy állapotfelmérést végez a vevő...
A németek legendás precízségéről meg annyit, hogy annyi kókányolt, drótozott, kötözött gépet mint ott kint, még nem láttam sehol. A kombinátoron a váztörést, simán javították egy keresztben ráhegesztett laposvas darabbal.... A műtrágyaszóróra magasítót szögelték deszkából.. Saját szememmel láttam.
Válasz #219. hozzászólásra Az ,hogy lebukott a naplóval. Este még a fia is felhívott és a szerelőt is hívta,hogy mertük ezt csinálni .Mondtam neki,hogy váltáskor az olajnyomás nem épült vissza rendesen. Végül is azért vittük magunkkal ezt a 30 éves JD tapasztalattal rendelkező embert hogy objektív véleményt mondjon . Később hallottam ,hogy másnak is bemutatott egy ilyen naplót az öreg . De szerintem vannak ott jó gépek csak azoknak az ára is jobb. Mi végül egy 4755 -öst vettünk a szerelőnk segítségével. Jó gép pedig 22 éves.
Válasz #218. hozzászólásra
A kipufogó alapján EZ IS GYANÚS
Válasz #218. hozzászólásra
A tulaj örjöngött? Mi nem tetszett neki?
Válasz #193. hozzászólásra Mi két éve alkudtunk egy 7700-ra .8000 körül volt az órában.mutatott egy kézzel írott üzemnaplót is és dicsérte a egykori gazdáját a gépnek hogy az milyen precíz volt az . A lényeg az,hogy az egyik szűrőn filctollal egy sokkal magasabb óraállás volt írva. Én vittem magammal egy nagy gyakorlattal rendelkező szerelőt aki az olajnyomás mérőpontokon mért de nem volt jó az értékszint sehol. megnéztünk egy másik gépet is ,de az sem volt jobb. Az öreg őrjöngött. A szerelőnk előtte viszont egy 6610- est jónak talált és azt most is használják.
Válasz #216. hozzászólásra
Válasz #208. hozzászólásra
Mik voltak? Arról hallottam, hogy az egyiknél elszállt egy cső és elnyomta az összes váltóolajat... elég látványosan. Különben nem ciki annyira szerintem. Mi is szegeltük már jánost, igaz nem kellett szétbombázni nagyon, de azért bele kellett nyúlni. De amióta itt van még mindig többet költöttünk az mtz-re jócskán, még ha a tavalyi szétszakadós akciót nem nézzük is (az tényleg erőlködésből eredt).
Válasz #207. hozzászólásra
Ez egy butaság! A kelet-európai emberek hajlamosak a nyugatit hülyének nézni... Pedig ahogy ok állnak, meg ahogy mi állunk nem úgy néz ki, hogy ok lennének a hülyék!
Aki elhiszi, hogy a nemet passzióból költi a milliókat gépekre olyan naiv, hogy csak na! Ott jellemzően meg drágábbak a gépek, mint itt! Sokkal jobban meggondolják, meg at számolják, hogy mikor mire költenek! Hosszu tavon terveznek, nem pocsékolnak! Amelyik meg megis nagyon fiatal, nagyon olcsó, nagyon megkímélt, az mind elmegy helyben! (Mint ahogy itthon is)
Nem fogjak tartogatni, hogy szegény magyar/román/lengyel had vigye olcsón a jo gépet, had boldoguljon, aztán meg hozza vissza a nyakunkra az olcsó termékeket...
Válasz #212. hozzászólásra
Aszem van egy alighasznált trakliftes mtz is
Válasz #210. hozzászólásra
Válasz #210. hozzászólásra
Ezért volt jo vásár az 514-es elsö évben kétszer megkereste az árát.Már 7 éve megvan költeni kell rá mindig valamennyit és teszi a dolgát.Mondjuk ez egy olcso kategoriás eszköz de egy sok millios szerkezetnél melléfog az ember kis gazdaságba akkor nagy szivás is lehet belöle.Mtz-ébe akkorát nemlehet bukni.Fejleszteni mindenki szeretne.S azér egy nyugati trakira mindenkinek fáj a foga nekem is.
Válasz #209. hozzászólásra
kertészetin
Válasz #204. hozzászólásra
Hosszútávra kell vásárolni.Ha 10 évet hajtja,belefér egy nagyjavítás is,kitermeli.
Válasz #203. hozzászólásra
kertészetin nyert vagy ÁTK-n?
Válasz #206. hozzászólásra
Mind a hárommal csak ezekkel senki nem dicsekszik kicsit ciki.