Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Haszonbérleti szerződés új
- Munkabérek a mezőgazdaságban új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Poénok új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Kukorica gyomirtása új
- New Holland traktorok új
- Zene, ami boldoggá tesz... új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
432 hozzászólás
Válasz lac* #181. hozzászólásáraSzerintem nem biztos ,hogy a hidr.tömbbel van a baj, hanem inkább a rudazatával.Egyébként én már cseréltem egyszer azt.
Válasz puki #180. hozzászólásárahidraulikára még nem tettél valami normális vezértömböt fel? Én ezen agyalok
Válasz lac* #179. hozzászólásáraTökéletesen igazad van , én is tapasztaltam ezt.Sokszor még tárcsával is nehezen indul.
Válasz puki #178. hozzászólásáraNem is jó vele pótót vontatni,mert amikor 2-ből(terep)3-ba akarod tenni meg kell vele állni.Ha nagy pótót húzol 3-ban meg nehezen indul el. Eléggé el van cseszve ez a része
Válasz ural #175. hozzászólásáraNem , nem kocsizunk ,csak talajmunkára használjuk.Hallottam már olyat aki kocsizik is vele.Minden ki van építve hozzá ,de a forgalmiban nincs vontatása.
Válasz Ares 826 #176. hozzászólásáraKontakt kellene, de körülnézek talán lenne is...de próbálj meg utána menni, a fináncok hogy engedik be!!
De szerintem meg oldható!!!!!!!!!! Szerintem 500.000-ból meg lenne.....most hogy ez sok vagy kevés az csak relatív...
Válasz Magister #166. hozzászólásáraSzerinted mennyi lehet ott egy vadi új motor???? Az engem is érdekelne.
Válasz puki #168. hozzászólásáraÉs a HTZ17021 géppel pótkocsizni szoktatok-e?
Válasz Tomszi #170. hozzászólásáraKöszönöm a tájékoztatást!
Válasz Ördög János #169. hozzászólásáraÉn úgy gondoltam az áteresztőképességet, hogy régen szántottam, nem rendesen szártépőzött, gyomos kukorica tarlót (MTZ+Lajta 400)és ha az első ekefej már összetolt egy csomó kukorica szárt, a nagy kupac az első fejet balról elhagyva, oda került a második elé, és esetleg így tovább. Na most én így gondolom a szűk keresztmetszetet, az 1-2 (2-3stb.) ekefejek között, a váz alatt, ha ott a csoroszlya, akkor nem tudott volna átmenni! Vagy, ha lett volna csoroszlya, nem is tolta volna össze?
Az új szártépőm óta nincs ilyen problémám!
Válasz puki #167. hozzászólásáraKöszönöm szépen!
Válasz taktor #119. hozzászólásáraLehet hogy nem 2 3-ban kellene tárcsázni, hanem 2-2, 2-1.
Válasz Mérnökferi #157. hozzászólásáraAz IH ekéken gyárilag minden fej előtt volt tárcsás csoroszlya! Aztán a legtöbb helyen nagyon hamar ledobálták őket, kivéve az utolsó fej előttit. Aki elrakta magának őket az a mai napig is csak előszedi őket ha cserélni kell, még 30-35 év után is Eddig egy embertől hallottam hogy ők a tsz-ben anno sokáig úgy üzemeltették az összes IH ekéjüket hogy megvolt minden fej előtt a csoroszlya.
Elvileg azért volt minden fej előtt hogy jobban leforgassa a kukoricaszárat. Az IH eke amúgy nem a legjobb ebben. Főleg ha nincs lezúzva, vagy nem rendesen. Hogy miért dobálták le őket nemtudom, én akkor még nem éltem, de szerintem egyrészt új volt és furcsálták hogy minden fej előtt van, gondolták minek ennyi, másrészt azért mégiscsak el szokott tömődni, főleg nedvesebb talajon. Szerintem ha nem hullámos tárcsa lenne, hanem csipkés (mert ugye ilyenek is vannak, csak nem az IH-n), akkor jobban vágná a szárat, az még hosszába is elvágja. Végülis a jó ekére csak a hátsó fej elé kell na, hogy szép legyen a barázda.
Egyébként amerikában ezt a hullámos tárcsát szeretik a mai napig, mint ami az IH-kon is volt gyárilag, több munkagépen lehet látni ottani videókon. Amerikai videón láttam olyat hogy az IH lazító kései előtt is volt, így gondolom nehezebben szedi össze a kukoricaszárat.
Válasz Mérnökferi #157. hozzászólásáraAmikor megvettük, nem volt rajta semmi, még munkahenger meg hátsó kerék se
Csak egy csoroszlyát tettem fel rá, az utólsó fejhez, 5-8 centi mélységre állítva. Nem tudom mennyiben akadályozhatja az áteresztő képességet, tekintve, hogy jó 15-20 centiméterrel a fej előtt halad, de az biztos, hogy ha mind a 4 előtt lenne, akkor az elsőnél igen aggodalmas lenne a fennmaradása, főleg ha egy kicsit is jobban beleengeded "véletlenül" az első felét.
Így nekem nem befolyásolt negatívan semmit, 8 hektár gyepet törtem fel vele kísérlet képen( merthogy most raktam rá) továbbá 6 hektár kukoricát. mindkettőnél álomszerűen fordított az utólsó fej, meghát szép lett a barázda fal is!
Válasz puki #167. hozzászólásáraÍgy már érthető?
Válasz puki #165. hozzászólásáraBocsi akadozik a netem
Válasz Józsik #164. hozzászólásáraUkránban van dögivel...
Válasz puki #160. hozzászólásáraItt vannak a képek a rögzítőről
Új eredeti motort keresek T150es hez,ha tud valaki valami segítséget ebben megköszönném?
Válasz Mérnökferi #162. hozzászólásáraNa,egyről beszélünk.de oda valami vonórúd kellene ami kitámasztaná a két traki felső tengelyét. és mikor engEd vissza,ez a rúd tartja a távot és nemenged le. csak gusba kötve jó,mert félre megy és akkor úgy lafog az egész a levegőben. Drótkötéllel olyan elven,mintha tehermentesítve lenne,csak ellenkező iránybol? Kötél nem szakad el? Nagy az erőkar. erre az tud választ adni,aki kimegy és megnézi,mi az ami nem törik. Nem tudom,ott neme szakad valami.max a kötél. De a hidraulika munkahenger helyére betenni egy fix rudat,Vagy kazánlapbol méretre vágni vízszintesen álló vonószáraknál egy téglalap alakú tartót, furatot rá,csapszeggel,egy az egyben a munkahengert helyettesíteni,ami fixen tarja a vonószárakat,ez volna a tuti ötlet! akkor se le,seföl. Ezt még nem csinálta senki? Kanyarodni,hogy fog? amit írtam,kerékcsere,meg idehuz,odatol megoldás de kanyarodásrol nemvolt szó,csak hidraulika emelésről meg tartásrol. Kormány Munkahenger csapszeg kiszed,de akkor meg őáönálló életet él. Nem?
Válasz Richard. #161. hozzászólásáraFélig értem :-)
Az alsó vonószárak+tengely, itt egyről beszélünk. A középső támasztó orsók szabad (ami az ekébe menne)végét, hova teszed, azt nem értem. A két traktor orsójának szabad végét nem csavarozhatom (csapszegezhetem) össze? Arra gondolsz, hogy ahhoz a tengelyhez rögzíteni az egyik szabad végét, amire a másiké fel van szerelve, amin forog (tehát a felső tengelyhez, amit forgat a munkahenger).
Ahhoz mit szólsz, hogy a TLT-t is tartó és a két "U" acél vázat összefogó acélöntvény bal oldalán lévő furaton átdugott drótkötéllel rögzíteném a munkahenger szárát?
Válasz Mérnökferi #155. hozzászólásáraagyvonórúd! Ez jó,bocs,telefon néha félre visz. Egy vonórúd akart lenni. tehát,mint írtad. Vonószárak,mindkét trakijé egy rúdon,amit átdugsz rajtuk. Ezzel megemeled. A középső támasztó orsó,amit az ekébe teszel mikor az eke rajt van,azt hElyettesíteni egy vontató rúdhoz hasonló rúddal,feltéve,ha az orsó nem ér el a másik traki órsólyának a csapjához. Tehát a középső állító orsóval lenne a két traki összekötve,mindkét trakin ugyanoda rögzitve csapszeggel. pl,eke esetében,egyik vége az orsónak a trakin,másik vége felül az ekén. Két Traki esetében,mindkét vége a trakik gyári helyén csapszeggel. Talán érthető. Erre ráengedheted a hidraulikát,meg kell,hogy tartsa mert a harmadik pontot,az orsót akarja összenyomni! Így a levegőben kell maradnija a gépnek. Nem a vonószárakhoz levinni,hanem mindkét trakin gyárilag a harmadikpont állítóorsólyát az orsó gyárilag kialakított helyére rögzíteni. Vagy,rúddal,ha nagy a táv.
Válasz Mérnökferi #154. hozzászólásáraMajd délután lefényképezem és küldöm.
Szerintem jó gép nekem már meg van vagy 10-éve komolyabb gond még nem volt vele !! DE amit utálok a kis motor az egy ideg romboló most a tél folyamán át alakítom önindítósra !!
Válasz puki #152. hozzászólásáraSzerintem méltánytalanul lenézett gépek! Olcsóbban lehet venni mint egy MTZ-t. Én első éven szántottam az alig több mint 1MFt-os géppel, a szomszéd földön több 10Mf-os gép dolgozott... Az biztos kényelmesebb, de erre mit kell költenem? Mondjuk félek, hogy elkiabálom, de az eddigi szovjet gépes tapasztalatom alapján, mindent egyedül megtudtam bütykölni rajtuk. Most mindenki az üzemanyag fogyasztásba van beleőrülve, pedig egy traktor nem csak annyiba kerül, amennyit megeszik és akkor az élvezetről még nem is beszéltünk :-)
Az üzemanyag fogyasztás hasonlítgatásáról meg annyit,hogy azt szerintem csak komoly vizsgálatokkal és fékpadon lehet hitelesen mérni.
Válasz Ördög János #141. hozzászólásáraÉn még nem láttam IH-n tárcsás csoroszlyát! A tiéden gyári van, vagy más típusét építetted rá? Nagyon kukoricás tarlón se tömődik el tőle az eke? Tudom, hogy el kéne vágnia előtte a szármaradványt, de az ekefejek közti szabad átömlő keresztmetszetet csak csökkenti a csoroszlya, mások állítólag ezért szerelték le az ekékről. Nekem nincs ilyennel tapasztalatom, örülnék ha a tiédet megosztanád velem!
Válasz GACSÓ GYULA #140. hozzászólásáraTe ebben biztos vagy és melyik Moszkvics?
Valaki mondta a Zaporozsecet is, de az állítólag nem jó. Nem mintha naponta találkoznék Zapikkal és Moszkvicsokkal :-)
A fórumról ajánlott kolléga eredetit, de igen húzós áron. Egyelőre nem sűrgős, hátha belebotlok valahol, valamibe :-)
Válasz Richard. #139. hozzászólásáraEzt nem sikerült megértenem!
"A két traki vonószára egy forgócsapon." Ez alatt azt érted amit én így fogalmaztam: a két traktor hidraulika karjain, egy tengelyt átdugok és a rossz traktor hátulját megemelem.
Nem tudom mi az "agyvonórúd"? A harmadik pont orsójával, vagy azt helyettesítő valamivel, nem tudom a vonószárakon átdugott tengelyt kitámasztani, mert az elgörbül. Ehhez a megoldáshoz vonópad kellene a hidraulika karokba.
A másik fórumra is beírtam, ehhez mit szólsz?
"Most fedeztem fel, hogy hátul, a két "U" acélt keresztbe összekötő, acélöntvény (ezen van a TLT ház)bal oldalán van egy ~35mm-es furat, ehhez drótkötéllel le lehetne kötni a munkahenger dugattyúszár végét."
Válasz puki #138. hozzászólásáraKöszönöm, csak rá volt gyógyulva.Megindítottam kalapáccsal. Fúrtam rá zsírzógombot, de a zsír "nem futja körbe" így egyelőre még csak kalapáccsal működik. Majd valahogy kitámasztom, hogy a hidraulika működtetése közben, kénytelen legyen mozogni benn a tengely, és kicsit kikoptassa a rozsdát.
"a felső hidraulika karon van egy rögzítő csap beütöm kalapáccsal és kész" Neked állandóan ott van az a csap? A könyve úgy írja, hogy a szerszámos ládába van :-) Én most akarok csinálni, de ha van valami olyan megoldás, hogy állandóan ott lehet, az érdekelne, fényképezd le a tiédet. Mondjuk én nem tudom elképzelni ott állandó jelleggel, mert balról nem tudom bedugni ,mert ott a kutyafej, jobbról meg csak akkor, ha a harmadik pont kitámasztó orsóját leengedem. Tehát kihúzott állapotban az útban van.
Kis segítség kellene nekem is a htz-vel kapcsolatban .A múlt héten vettünk hozzá duplakerék garnitúrát.Viszont hiányoznak hozzá azok az alkatrészek amik a kerékagyhoz csatlakoznak.A menetes szár ,a kampók és a távtartók meg vannak, csak ezek hiányoznak.Ha valakinek van ilyen vagy valakinél tud ilyet(4 db-t)eladót, engem érdekelne.Jelentkezéseket várom :zolee0913@vipmail.hu címen.
Válasz
Én nem állítom ,hogy hú de milyen szuper kényelmes, akár még egy nyugati géppel is egy lapon lehet említeni ,de gondolj csak bele, két jobb mtz árába kerül és garantálom neked ,hogy lazán kidolgozza őket.Van egy rossz stereotípia. Mindig a rába 250-nel hasonlították össze és dolgoztatták őket ,de ezek 170 le-sek.Annyit kell várni tőlük amit tudnak.Ezeket nem a rábeszélés miatt írom,csak segíteni akarok a döntésben.Nekünk nagyon bejött, de biztos hogy vannak akik másként vélekednek.
Bocsi.Nehezen küldte el.
Válasz ural #148. hozzászólásáraÉn a Rába motor fogyasztását nem ismerem ,de a Deutz motor fogyasztásával én nagyon meg vagyok elégedve.Közbe eszembe jutott ,hogy 6,7-es Kongsklide kombinátorral 8-5h-ig több mint 42 ha-t csináltam az ősszel búza alá, kicsivel több, mint 200 liter gázolajjal.Mi is nehezen szántuk rá magunkat a vásárlásra ,de nagyon nem bántuk meg.Előtte mtz-kel csináltunk mindent, rengeteget kellet menni.Mióta meg van sokkal lazábban tudjuk kezelni a dolgokat,a legnagyobb előny ,hogy "mindent " a maga idejében lehet csinálni.
Válasz ural #148. hozzászólásáraÉn a Rába motor fogyasztását nem ismerem ,de a Deutz motor fogyasztásával én nagyon meg vagyok elégedve.Közbe eszembe jutott ,hogy 6,7-es Kongsklide kombinátorral 8-5h-ig több mint 42 ha-t csináltam az ősszel búza alá, kicsivel több, mint 200 liter gázolajjal.Mi is nehezen szántuk rá magunkat a vásárlásra ,de nagyon nem bántuk meg.Előtte mtz-kel csináltunk mindent, rengeteget kellet menni.Mióta meg van sokkal lazábban tudjuk kezelni a dolgokat,a legnagyobb előny ,hogy "mindent " a maga idejében lehet csinálni.
Válasz puki #147. hozzászólásáraNéztem azt a HTZ-t, nem rossz gép nagyobbak a kerekei meg DEUZT motorvan benne igazábol a fülke az kényelmesebb meg a 180 -as Rába motoros t150-esnél egy kicsit talán kevesebbet fogyaszt de nem tud többet és én ezt az árat már sokalom érte.
A YouTube-on van fenn egy video ,amit én csináltam.Az egy jó 30 literes szántás volt,kukorica tarló 2 év ugaroltatás után nagy szárazságban igen kötött réti jellegű talajon.Itt a link:https://www.youtube.com/watch?v=fLZvBbcamoY
Ekkor még nem volt benne klíma ,mert akkor vetük.Egy jó üléssel egész jó.Csukott ablakoknál egész más.
Válasz ural #145. hozzászólásáraMi 5 millióért vettük 4 éve(2004-es kiadás),most hirdetnek egy 2000-es kiadású 4,5 millió+áfa-ért hirdetik Tápiószőlősön.
Válasz puki #144. hozzászólásáraÉs szerinted egy ilyen HTZ most mit érhet?
A 40 liter egyszeri alkalom volt ,és 1×4 váltó állással rettenetesen nehéz szántás volt ,gregoire besson rb47-es 4 fejes váltvaforgatós ekével.
Válasz Ördög János #141. hozzászólásáraA htz-17021 teljesen ugyanaz ,mint a t-150 azzal a külömbséggel ,hogy egy 6 hengeres deutz motorral van szerelve(bár van orosz és rába motoros is).Ezek mind gyárilag szerelt motorok .A fülke nagyobb és a gumik mérete 23.1×26.Nálunk a deutz motor nagyon bevált,7-8 literrel tárcsázok(Busa kontroll 42n+sh tárcsával),25-30 liter min 30cm szántás,igen kötött kukoricatarlót ,nedves állapotban 40 liter.
Válasz puki #138. hozzászólásáraA HTZ 17021 tudnál irni rola hogy mi egyezik a régiekkel és mi külömbözik ?
Válasz Ares 826 #136. hozzászólásáraMegerősítem!! Illetve én is 10-720 as 4 feje IH ekével szántok és tényleg nagyon jó kapcsolat ezzel a traktorral, 1500 as fordulaton 2/2 ben nagyon jól viszi még 28 centi körül is!
Igaz ekés téma, de igencsak meghálálja ez az eke tapasztalatom szerint a tárcsás csoroszlyát!
Válasz Mérnökferi #133. hozzászólásáramoszkvics
Válasz Mérnökferi #137. hozzászólásáraA két traki vonószára egy forgócsapon. Egy munkahenger megemeli a rossz trakit.ha a harmadikpont,tehát a középső állító orsó helyére beteszel agyvonórudhoz hasonló rudat,ez kitámasztja a trakit,hogy ne érjen le a földre. még ha a munkahenger enged is. A rudat akarja össze nyomni. Talán az állító orsó is elér,nem tudom. Kicsit imbolygós így,de ha a guzslánt, össze van húzva,csak együttmozoghat a két traki. Szerintem így megvalósítható.
Válasz Mérnökferi #137. hozzászólásáraNekem 17021-es van .A kifli szabadon mozog, ha a hidraulika felemelt állapotában rögzíteni akarom , a felső hidraulika karon van egy rögzítő csap beütöm kalapáccsal és kész.Bár ha valaki ezt elfelejti kiütni és megnyomatja 2-3-szor ,a váz végét lenyalja és utána nem lehet rögzíteni.Én sajnos így jártam.
A második kérdésedre nem tudok megbizható megoldást.
Ide is beteszem kérdésem, hátha többen olvassák:
Kollégák!
A hátsó felfüggesztés felső tengelyén (amin az emelőkarok és a harmadik pont támasztó orsója van), bal oldalt van egy átfúrt "kifli", ami az alváz végéhez tud támaszkodni. Na most ennek a "kiflinek" ugye szabadon kellene a tengelyen forogni, hogy ebben egy csapot átdugva reteszelni lehessen a hidraulika karok leengedését. Nekem ez a "kifli" együtt mozog a tengellyel, akkor csak rá van "gyógyulva" és kalapáccsal próbáljam megindítani?
Másik problémám: Úgy akarok egy jó T150-el egy rosszat elszállítani, hogy a két traktor hidraulika karjain, egy tengelyt átdugok és a rossz traktor hátulját megemelem. A vontatandó traktor, függőleges tengely körüli billenését, csapszeg bedugásával akadályozom meg. Kérdésem, azt hogy lehetne legegyszerűbben megakadályozni, hogy a vontatandó traktor hidraulika karjai felemelkedjenek és ezáltal nem tudom a hátulját megemelni? Feltételezzük, hogy a rossz traktornak a munkahengere hosszú úton átenged.
Köszönöm a válaszokat, talán érthető voltam?!
Válasz Mérnökferi #134. hozzászólására
A két érték nem jó egyik sem, a víz az kevés az olaj nyomása meg sok. Kell a motornak a 80-90 fok a váltónak meg elég a 8-10 közötti nyomás.
Válasz Mérnökferi #134. hozzászólásáraAkkor neked nagyon jo géped van mert ez a motor 1900-2000 fordulaton szeret dolgozni a váltó nyomás meg 9 +-0.5 és ezt érdemes betartani mert a tul magas is olyan káros mint az alacsony és ezt fodulat számtol függetlenül.
ö
Válasz Ares 826 #132. hozzászólásáraÉs esetleg itt nyilvánosan?
Habár jelenleg megvoltam ezen tudás nélkül, de sose tudni, mikor lesz rá szükségem, meg szeretek is tanulni!
Terep 2-be szántottam 1500-1600/p motorfordulat mellett, rettenetesen kötött agyagba, de a motor fel se vette!Úgy éreztem nagy tartalék volt benn. A vízhőfokom kicsit elkerülte a 60°C-t, váltóba olajnyomás 12, motor 4bar. Így tartson sokáig!
Válasz Bacsijani #131. hozzászólásáraKedves János!
Elnézést, de csak most "jártam itt"! Elküldtem, de óriási méretűek, nagyon sokáig töltötte fel a gép. Két linket fogsz kapni, ahonnan letöltheted. Az egyik link az Alkatrészjegyzék, a másik a Javítási útmutató I-II
Ez volt az első szántásom a gyorsan rendbe rakott T150-el, 4fejes IH-val, eddig kitűnően bevált!
Valaki meg tudja mondani, hogy a kismotorra esetlegesen nem passzol-e valamilyen szgk. önindító?