Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak627 FtBenzin árak617 FtEUR413.39 FtUSD398.41 FtCHF442.67 FtGBP501.76 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
aztán az sem kizárt hogy zsugori vagyok :D
ennyi pénzből ha vezérgépet kellett volna venni inkább egy 160 lovas zetorkát vettem volna. (bőven találni enek a töredékért ilyen zetorokat)
vagy esetleg néztem volna nyugatit... használtan ugyan, de jobban felszerelve.
persze egy 3-5 ezer üzemórás gép látott már ezt-azt, ez meg új.
ez véletéen sem jelenti hogy rosszul döntöttél, nyilván okkal vetted az új muszkát.
semmi nem zárja ki ha 1:1 ben ugyanabban a cipőben lennék mint te akkor ugyanígy döntöttem volna.
ha azokra a landinikre is annyi figyelmet forditottak volna mint te az mtz re hogy még járatod egy kicsit a turbo miatt akkor azokkal sem lenne még annyi gond se mint az mtz kkel de mivel ne msaját géépük gondolom igy szarnak bele ....
Alapvetően jól megy, leszámítva, hogy a nyári munkacsúcsban elment belőle a motorolaj a szűrő tömítésénél. Kb. 2 hónap állás után megérkezett bele garanciásan a motorolajszűrő ház, ki lett cserélve, azóta nincs gond vele ilyen téren, most valószínűleg a fesz. szabályzó ment benne tönkre minden ok nélkül, mert a 20A-es biztosíték műanyag része is megolvadt, meg megbarnult az érintkező mellett a háza, az összes helyzetjelző kiégett, meg az egyik egyébként nem gyári akkumulátor tönkre ment, mivel gondolom nem rendeltetésének megfelelően működött a fesz. szab.
Ezeket leszámítva egyébként jó, erő az van benne, szántásban is szépen megy, tárcsával is, remélem komolyabb baj már nem lesz vele.
A nagyobb vállalat vezetője akkor lenne hülye ha mtz-kkel müvelne több száz vagy ezer hektárt és nem nagy teljesítményű nyugatiakkal. Viszont a szóban forgó gazdák megtudják vásárolni a 15-40 millás gépeket. A szomszédságomban lévő kft. Minden egyes támogatást megnyer továbbá a növekedési hitelt is többször igénybevették már. A legutóbbi gépbeszerzése pályázatom nem nyert a növekedési hitelt pedig azért nem adják mert kis beruházásokkal nem nagyon foglalkoznak.
Nos ezért vettem egy 952.4 mtzt lízingre. Nagyon tetszettek a massey fergussonok is csak abból egy 95 le-s 15 milla+áfa szemben a "ruszki" 6,9 milla+áfás árával.
azt azért ugye nem feltételezzük hogy azoka nagyobb földműveléssel foglalkozó vállakozások ahol a cég "feje" évek óta nem ült traktorba mind rossz döntést hoznak amikor ruszki helyett nyugati gépet vesznek.
ennyi buta ember akinek jól megy nemigen akad.
attól hogy nyugati még nem lesz valami elpusztíthatatlan. erős sarkítás lenne.
ahogy az is hogy a ruszki meg eleve halott ügy.
de realitásnál maradva nemigen versenyképpes a ruszki java a nyugati javával.
és itt nem a kényelemre gondolok.
általában erősen el vannak túlozva a mendemondák is. JD ami 10 ezer üzemórát ment és még tankolni sem kellett bele, mtz ami 4 éve nem állt ki a műhelyből mert csak a kapuig jutott mindíg...
nem így működik.
árban is lassan közeledik a nyugati és a keleti technika ára, nyilván a metszéspontban egyik se tudná felülmúlni sokkal a másikat.
olyan gépek meg amik 1:1 ben csereszabatosak volnának nemigen vannak, így az összehasonlítás nehézkes.
főleg ameddig valaki mondjuk egy szántásnál azt nézi hogy nap végén melyik gép hány litert evett. és nem azt hogy egy szezon alatt 1 hektárra mi volt az üzemanyag és kopás költsége beleszámítva a javítás díját.
Alapvetően a környezetemben lévő néhány JD sem makulátlan, előfordul időnként, hogy a kombájn elfelejt egy munkaműveletet, vagy szántáskor kétszer is bele kellett nyúlni a váltóba egy 6820-nál...
Nem rég vettünk egy új 952.4.es mtz-t. Valóban voltak apróbb hibái de azokat az első 60 órás szervíznél kijavították. A nyugati gépek valóban kényelmesebbek és a power válto is egy nagyon szuper dolog. Én csak annyit tudok hogy a szomszédos kft-be pár hónapja hoztak 4 új landinit ami a dolgozók elmondása szerint egy rakás hulladék. A 3 éves fendt-eket évente tóbb misiért javíttatják. Volt hogy a szàntóföld közepén. Az 5 éves johninak szétszakadt a fokozatmentes váltoja.
Nekünk se pénzünk se szükségünk nem volt nyugati gépre. Bizonyos üzemméret alatt felesleges. Az új 952.4 nekem elég kényelmes, és erős. A turbo miatt melo előtt érdemes egy kicsit járatni munka után pedig alapjáraton hagyni hogy visszahüljön a turbo. Mtz 50 után nagyon baba kis gép
az újak abból is hulladékok most nézem a face-n az agroinform csoportban van 2db 1221.3 vagy .4 1 évesek egyik motorbajos másiknak az elsőhajtás megszorúlt.
Már jó néhány topiktársammal együtt régen megmondtuk hogy alkatrészt ha csak egy mód van rá akkor a HORTI telephelyről kell rendelni-azaz a BELARUS HUNGÉRIA KFT-tavaly óta kiszolgálnak kisembereket is.Nem lesz olcsó de EREDETI a cucc
természetesen új mtz-re godoltam vételnél mert azt meg tudod a magad részére kímélni s ha kell javítani.nálunk a tsz-ben szocializálódott traktorosok és szerelők most a nyugati gépeket buherálják hogy csak szakszervizt ne kelljen hívni.olyan magabiztosak hogy sokszor többszázezres károkozás után kapnak a fejükhöz miután valaki üzemképessé teszi valamelyest a gépet piacra dobják.ilyen fiatal nyugati gépekkel van tele a placc.olyan kokeszolásokkal találkozni pld.john deer és landini első agyban s lehajtásokban 3-4-5 éves gépeknél hogy az ember esze megáll.nálam egy portugál-belga összeszerelésü john deer 130-le ,viszi a pálmát valamilyen masszával töltötték föl a váltónyomás megtartása miatt átverték a magyar neppert vele kint az meg eladta itthon a szállítást bírta használni nem lehet 2,5 éves gép c vágányon.megkimélt csak a vizeslajtot húzta a biofarmon dumával vették.
Azt írjátok minél újabb egy MTZ annál rosszabb, inkább vmi nyugati.
A John Deere-s topicban Greven szeretne traktort venni, és ugyanazt mondják a nyugatiról, hogy minél újabb annál rosszabb.
Na ilyenkor akkor mi van?
Egy dolog szól az MTZ mellett. Akinek van némi műszaki érzéke az saját maga is meg tudja javítani. Vagy ha nem 10-20km-en belül tuti van aki ért hozzá. Alkatrész nem horror (igaz jó része egy kalap szar).
Az indexes fórumon egyébként az egyik srác írt egy telefonszámot, a csóka minszkből hozza az alkatrészt. Egy próbát megér. (Annyi hátránya biztos van, hogy nem hiszem, hogy polcon van nála mindenféle alkatrész)
ha meg van a rávaló nyugodtan vegyél egy egyenes hidas 820.2-t használt nyugatit felejts el.magad használd s ne add senki kezébe 10-évig normálisan viselkedik majd utána kijavítod amit kell és kész.más lomját ne vedd a nyakadba.mi is így tettünk s nem bántuk meg,ne gondold hogy a nyugati universálisabb.ez ide tökéletes.
Egy jo 82-es 2millio alatt,820-as2-3 között,820.2-es ami már egyenes hidas 3 felett inkább.Hát igen ilyesmi kategoria nyugati sok orával 4-5miska általában szlip gumikkal még eredeti ha valos az ora és nem kapott valami sérülést és cserélték.De ha bele kell nyulni az már más árfekvés mint iván meg a szerviz és anyagok hozzá.Általába központi válto-hidro rendszer közös olajjal amit cserélni kell szürök stb...Munkagépekbe is ez az olaj kell.Jobban oda kell figyelni rájuk.De cserébe kulturáltabb munka körülmények,jobb fogyasztás de ez nem mindig igaz.Meg az egész mindegy milyen márka jobban kitalálva megszerkesztve stb meg a kinézet már szembetünöbb különbség szinte örömmel ülne bele az ember ivánba meg muszálybol ez van.
Igazából a két kis Dutra mellé egy új mtz nekem olyan lehet, mint aki egy 82 ből beül egy Fendtbe vagy egy NH-ba. Én a csillagok között érezném magam, hogy fele annyi port eszek meg, a tank alatt nem csap be a hideg, és közel dupla annyi sebességgel tudok országúton haladni, ha húzok egy pótkocsit akkor egy hidas emelkedő miatt nem kell 2 sebességet visszaváltani. Ahogy írtam is kaszálni, szállítani kéne leginkább. Amiket még régebben néztem esetleg a Landini Ghiblit, esetleg NH TL 90 lehet megvenni 4-5 millió között, de azokban min 4-5000 üó van, legtöbbjüknél egy komplett gumizást kell csinálni, ami gondolom fél és 1 millió ft között lehet valahol, számolni egy komoly szervizzel, akármit mondanak róla. Meg szeretném várni hátha lesz valami gépes pályázat, azt meg használt gépre nem tudom adnának e, gondolom nem.
Az első hajtás egyiken sincs jó beállítva, orbit jeladot levakolni, van egy pár hidraulika cső amit rögtön nem árt kicserélni, váltó kulisszat feljavitani, uzemorat bekalibralni, tomitoalatetket kicserelni stb. De ezek apró de bosszantó hibak, garancia idő alatt ugyis előjön. 500 000 ft.-ot meg nem kell rskolteni. Általában ott szidjak az mtz-t ahol van nyugati. Azzal nyilvan nem egy kategória. De az ára és fenntartása se ugyanaz. Sokan pedig nem tudjak kitermelni a nyugati tobb százezres szerviz költségét. Mai magyar mezőgazdaságban helye van meg az mtz-nek. De ez már nem sokáig lesz így...
Még annyit tudok hozzászólni ,hogy a műanyag motorháztetősök sokkal jobbak, itt a környékünkön van mindenféle új szerzemény ,de ezek jók azt tudom. A 1221 széria meg hát nem tudom kinek ,hogy itt van egy eladó alig 300 óra van benne és megunták vele a küszködést hidraulika és adagoló gondok vannak vele és még nem is szántott a gépA megfizethető alkatrész miatt meg az mtz van előnyben
ehh, relax.
elég ha tudod amit igazából mindenki.
orosz anyagminőség nem javult az idővel, csak romlott.
vegyen csak újat, majd möglássa.
ha már minőségnél, vagy annak a hiányánál tartunk, ki mit szól az IRUM licenc mtzkhez ?
a TAF ot az IRUM csinálta, jónagy rakás szar volt mind, de kitudja lehet összeszedték magukat.
Gondoltam hogy ez lesz, legalább pörög a topic, Előttem szólókról csak annyit hogy az egyik azt írja hogy 10 ezerbe kerül megjavítani az olajhűtő előtti kis szűrő olajfojását, a másik meg hogy fél milla bele egy jó ülés. De most is tartom a véleményem, nem túl jók de boldogulni lehet velük, azt hiszem a szervizes kolléga is ezt írta nagyjából.De különben mit vegyen, az a baj hogy még mindig nincs alternatíva.
egy jó ülés félmilla,+ klíma igy 1 misi.
meg amit te számolsz félmillát ennyiért nem éri meg ilyet venni
ha nézünk egy 1025.4et 7+áfa és rászámolod a fent emlitett dolgokat akkor annyiért már tényleg traktort adnak.
a lista végtelen hosszú lenne :D
és mire tényleg minden veleszületett de orvosolható betegséget kiküszöbölnél már rezegne a léc egy fiatal de nem új nyugati meg a muszka közt.
de egy jó példát tudok mondani.
azokon amiken az olajhűtő előtt van egy huncut kis szűrő, és ilyen bilicses kisgumicsöves okos tipikus orosz megoldással van feltéve, mindíg szivárog az olaj. semmi észtveszelytő, de arra elég hogy összetaknyolja a hűtőt finoman, és ragadjon rá a por. ezt ki lehet váltani úgy is hogy a szűrőt megszöntetik és csőcsavarzattal látják el a fémcsöveket, aztán egy hidraulika tömlővel kötik össze.
rendben is van, nincsen taknyolás. gondosabb és őrültebb emberek keresnek valami fémházas szűrőt is amivel magát a szűrőt is ki tudják váltani, nemcsak megszüntetni.
de az hogy cirka 10 ezerbe csak ez belekerül, már önmagában rosz hír.
aztán van rajta vagy még két tucat hasonló apróság kezdésnek.
teljesen új 0 üzemórás mtz-re simán rá tudnék költeni fél milkát csak ilyen apró szarságok végett.
Nekünk van tapasztalat velük.
2009-2010-2012esek. 820.2 892.2 1025.3
Jót nem tudok róluk mondani csak rosszat.
Ezek jöttek elő:. főtengelytörés,hengerfej tömités,kardánkereszt,generátor,öninditó,hengerfej,kuplungtengely törés, olajfolyás mindenhol, most az olajnyomás ment el a 1025.3on . Az egyikkel nem volt még fődarab gond de az csak rakodózik, azon elsőhajtás, hidraulika gond volt főleg meg morog a difi.
Megjegyzem mindben 3300 óra alatt van.
Semmire nem valók , max permetezni, vizethordani, sodrózni mert ha előveszed taknya nyála egyben van.
Szervizeskent mondom hogy az mtz minősége ott van ahol az ára. Egy új mtz traktort bizony át kell nézni. Sok apró hiba van amit ki lehet küszöbölni. A 1221esek meg a legjobb mtz-k.
Hát ha egy "szervizes" azt mondja, hogy hajtsák a hidraulika szivattyú szívó könyökén.... Vannak normális Mtz szervizesek, de sok olyan van köztük meg a többi traktoré közt is amitől az ember haja égnek áll...
Új Mtz-vel kapcsolatban próbálj meg beszélni egy garanciás szerelővel, ha van valami ismeretséged. Én megtettem. Azt mondták, felejtsem el. Az anyag minősége sokkal silányabb mint a régieké. Lehet kifogni olyat amivel nincs probléma de a nagy része nem jó. Tele van a t...kük, hogy állandóan az új Mtz-hez kell rohangálniuk. Vezetékek, csövek kidörzsölése, vízforralási gondok, anyag törések, stb. (és az elengedhetetlen örökös olaj folyás)
Válasz #1872. hozzászólásra
Ne pattogj!Van saját tapasztalatod vele? Nincs! A te 20 éves traktorodra , meg a sztárolt lajta ekédre se mondta senki hogy egy rakás sz@r. Tény hogy nem a traktorépítés csúcsát képviselik, meg vannak probmlémák is vele néha, de lehet boldogulni azért.
Rögeszme ?mind egy mocsok szarkupac az egész !Itt mindenki csak küszködik vele sorra adják el még a hathengereseket isA szerelők csak köpködik silány anyagokból van az egész .Egy éves és teljes váltó csere 300 óránál akkor miről beszélünk
Én Szabolcsban lakom, de nálunk megvonják arról a gépről a garanciát, amit nem ember hajt. Jobb ha erre rákérdezel, nehogy később probléma adódjon belőle.
De miért? Tapasztalat, vagy hallomás? Én is gondolkozok rajta, 820.4-en, de a zetor jóval drágább....
Valahogy azt nem értem, ha normális módon, nem széthajtva, lényegében talajmunka nélkül használok én egy ilyen gépet és nem embert ültetek bele, akkor miért nem jó egy új MTZ?
A szomszédnak ilyen van, semmi panasz rá, 892.2 van a szomszéd faluban másik ismerősnek, neki 1 garanciális elektromos problémája volt.
Helló! Érdeklődnék,hogy szeretnék venni egy mtz922.4 traktort és ha valaki ismeri vagy épp ilyennel dolgozik akkor írja már le a véleményét róla ,hogy megéri-e az árát
Előre is köszönöm!
Egy pár hónapja hirdettek itt egy 920.3-ast az is szöghajtásos volt.
Mondjuk elég hülyén nézett ki azokkal a nagy műanyag sárvédőkkel, benne a kis kerekekkel.
Igazad van csúnyább ,a lemezes esztétikusabb és azon még hagyományos utn adagoló van .A haveréknak ilyen van és 7000 üzemóránál jár eddig még csak kuplungozták meg TLT csere volt ,mert a szerves trágyaszórót is sokat cibálja.
2401 hozzászólás
aztán az sem kizárt hogy zsugori vagyok :D
ennyi pénzből ha vezérgépet kellett volna venni inkább egy 160 lovas zetorkát vettem volna. (bőven találni enek a töredékért ilyen zetorokat)
vagy esetleg néztem volna nyugatit... használtan ugyan, de jobban felszerelve.
persze egy 3-5 ezer üzemórás gép látott már ezt-azt, ez meg új.
ez véletéen sem jelenti hogy rosszul döntöttél, nyilván okkal vetted az új muszkát.
semmi nem zárja ki ha 1:1 ben ugyanabban a cipőben lennék mint te akkor ugyanígy döntöttem volna.
Válasz #1903. hozzászólásra
ha azokra a landinikre is annyi figyelmet forditottak volna mint te az mtz re hogy még járatod egy kicsit a turbo miatt akkor azokkal sem lenne még annyi gond se mint az mtz kkel de mivel ne msaját géépük gondolom igy szarnak bele ....
Válasz #1905. hozzászólásra
Üdv!
Alapvetően jól megy, leszámítva, hogy a nyári munkacsúcsban elment belőle a motorolaj a szűrő tömítésénél. Kb. 2 hónap állás után megérkezett bele garanciásan a motorolajszűrő ház, ki lett cserélve, azóta nincs gond vele ilyen téren, most valószínűleg a fesz. szabályzó ment benne tönkre minden ok nélkül, mert a 20A-es biztosíték műanyag része is megolvadt, meg megbarnult az érintkező mellett a háza, az összes helyzetjelző kiégett, meg az egyik egyébként nem gyári akkumulátor tönkre ment, mivel gondolom nem rendeltetésének megfelelően működött a fesz. szab.
Ezeket leszámítva egyébként jó, erő az van benne, szántásban is szépen megy, tárcsával is, remélem komolyabb baj már nem lesz vele.
Válasz #1906. hozzászólásra
Ezzel teljesen egyetértek!
Válasz #1906. hozzászólásra
A nagyobb vállalat vezetője akkor lenne hülye ha mtz-kkel müvelne több száz vagy ezer hektárt és nem nagy teljesítményű nyugatiakkal. Viszont a szóban forgó gazdák megtudják vásárolni a 15-40 millás gépeket. A szomszédságomban lévő kft. Minden egyes támogatást megnyer továbbá a növekedési hitelt is többször igénybevették már. A legutóbbi gépbeszerzése pályázatom nem nyert a növekedési hitelt pedig azért nem adják mert kis beruházásokkal nem nagyon foglalkoznak.
Nos ezért vettem egy 952.4 mtzt lízingre. Nagyon tetszettek a massey fergussonok is csak abból egy 95 le-s 15 milla+áfa szemben a "ruszki" 6,9 milla+áfás árával.
Válasz #1905. hozzászólásra
Egyelőre jól működik. -15 fokban is indult pöccre. 3 fejes lajta ekét fekete "szurok" földben simán viszi.
Válasz #1903. hozzászólásra
azt azért ugye nem feltételezzük hogy azoka nagyobb földműveléssel foglalkozó vállakozások ahol a cég "feje" évek óta nem ült traktorba mind rossz döntést hoznak amikor ruszki helyett nyugati gépet vesznek.
ennyi buta ember akinek jól megy nemigen akad.
attól hogy nyugati még nem lesz valami elpusztíthatatlan. erős sarkítás lenne.
ahogy az is hogy a ruszki meg eleve halott ügy.
de realitásnál maradva nemigen versenyképpes a ruszki java a nyugati javával.
és itt nem a kényelemre gondolok.
általában erősen el vannak túlozva a mendemondák is. JD ami 10 ezer üzemórát ment és még tankolni sem kellett bele, mtz ami 4 éve nem állt ki a műhelyből mert csak a kapuig jutott mindíg...
nem így működik.
árban is lassan közeledik a nyugati és a keleti technika ára, nyilván a metszéspontban egyik se tudná felülmúlni sokkal a másikat.
olyan gépek meg amik 1:1 ben csereszabatosak volnának nemigen vannak, így az összehasonlítás nehézkes.
főleg ameddig valaki mondjuk egy szántásnál azt nézi hogy nap végén melyik gép hány litert evett. és nem azt hogy egy szezon alatt 1 hektárra mi volt az üzemanyag és kopás költsége beleszámítva a javítás díját.
Válasz #1904. hozzászólásra
Az új gép hogy üzemel
Válasz #1902. hozzászólásra
Alapvetően a környezetemben lévő néhány JD sem makulátlan, előfordul időnként, hogy a kombájn elfelejt egy munkaműveletet, vagy szántáskor kétszer is bele kellett nyúlni a váltóba egy 6820-nál...
Válasz #1. hozzászólásra
Nem rég vettünk egy új 952.4.es mtz-t. Valóban voltak apróbb hibái de azokat az első 60 órás szervíznél kijavították. A nyugati gépek valóban kényelmesebbek és a power válto is egy nagyon szuper dolog. Én csak annyit tudok hogy a szomszédos kft-be pár hónapja hoztak 4 új landinit ami a dolgozók elmondása szerint egy rakás hulladék. A 3 éves fendt-eket évente tóbb misiért javíttatják. Volt hogy a szàntóföld közepén. Az 5 éves johninak szétszakadt a fokozatmentes váltoja.
Nekünk se pénzünk se szükségünk nem volt nyugati gépre. Bizonyos üzemméret alatt felesleges. Az új 952.4 nekem elég kényelmes, és erős. A turbo miatt melo előtt érdemes egy kicsit járatni munka után pedig alapjáraton hagyni hogy visszahüljön a turbo. Mtz 50 után nagyon baba kis gép
Válasz #1877. hozzászólásra
az újak abból is hulladékok most nézem a face-n az agroinform csoportban van 2db 1221.3 vagy .4 1 évesek egyik motorbajos másiknak az elsőhajtás megszorúlt.
Válasz #1900. hozzászólásra
Már jó néhány topiktársammal együtt régen megmondtuk hogy alkatrészt ha csak egy mód van rá akkor a HORTI telephelyről kell rendelni-azaz a BELARUS HUNGÉRIA KFT-tavaly óta kiszolgálnak kisembereket is.Nem lesz olcsó de EREDETI a cucc
természetesen új mtz-re godoltam vételnél mert azt meg tudod a magad részére kímélni s ha kell javítani.nálunk a tsz-ben szocializálódott traktorosok és szerelők most a nyugati gépeket buherálják hogy csak szakszervizt ne kelljen hívni.olyan magabiztosak hogy sokszor többszázezres károkozás után kapnak a fejükhöz miután valaki üzemképessé teszi valamelyest a gépet piacra dobják.ilyen fiatal nyugati gépekkel van tele a placc.olyan kokeszolásokkal találkozni pld.john deer és landini első agyban s lehajtásokban 3-4-5 éves gépeknél hogy az ember esze megáll.nálam egy portugál-belga összeszerelésü john deer 130-le ,viszi a pálmát valamilyen masszával töltötték föl a váltónyomás megtartása miatt átverték a magyar neppert vele kint az meg eladta itthon a szállítást bírta használni nem lehet 2,5 éves gép c vágányon.megkimélt csak a vizeslajtot húzta a biofarmon dumával vették.
Azt írjátok minél újabb egy MTZ annál rosszabb, inkább vmi nyugati.
A John Deere-s topicban Greven szeretne traktort venni, és ugyanazt mondják a nyugatiról, hogy minél újabb annál rosszabb.
Na ilyenkor akkor mi van?
Egy dolog szól az MTZ mellett. Akinek van némi műszaki érzéke az saját maga is meg tudja javítani. Vagy ha nem 10-20km-en belül tuti van aki ért hozzá. Alkatrész nem horror (igaz jó része egy kalap szar).
Az indexes fórumon egyébként az egyik srác írt egy telefonszámot, a csóka minszkből hozza az alkatrészt. Egy próbát megér. (Annyi hátránya biztos van, hogy nem hiszem, hogy polcon van nála mindenféle alkatrész)
Válasz #1896. hozzászólásra
ha meg van a rávaló nyugodtan vegyél egy egyenes hidas 820.2-t használt nyugatit felejts el.magad használd s ne add senki kezébe 10-évig normálisan viselkedik majd utána kijavítod amit kell és kész.más lomját ne vedd a nyakadba.mi is így tettünk s nem bántuk meg,ne gondold hogy a nyugati universálisabb.ez ide tökéletes.
Válasz #1896. hozzászólásra
Egy jo 82-es 2millio alatt,820-as2-3 között,820.2-es ami már egyenes hidas 3 felett inkább.Hát igen ilyesmi kategoria nyugati sok orával 4-5miska általában szlip gumikkal még eredeti ha valos az ora és nem kapott valami sérülést és cserélték.De ha bele kell nyulni az már más árfekvés mint iván meg a szerviz és anyagok hozzá.Általába központi válto-hidro rendszer közös olajjal amit cserélni kell szürök stb...Munkagépekbe is ez az olaj kell.Jobban oda kell figyelni rájuk.De cserébe kulturáltabb munka körülmények,jobb fogyasztás de ez nem mindig igaz.Meg az egész mindegy milyen márka jobban kitalálva megszerkesztve stb meg a kinézet már szembetünöbb különbség szinte örömmel ülne bele az ember ivánba meg muszálybol ez van.
Nem akartam lavinát indítani...
Igazából a két kis Dutra mellé egy új mtz nekem olyan lehet, mint aki egy 82 ből beül egy Fendtbe vagy egy NH-ba. Én a csillagok között érezném magam, hogy fele annyi port eszek meg, a tank alatt nem csap be a hideg, és közel dupla annyi sebességgel tudok országúton haladni, ha húzok egy pótkocsit akkor egy hidas emelkedő miatt nem kell 2 sebességet visszaváltani. Ahogy írtam is kaszálni, szállítani kéne leginkább. Amiket még régebben néztem esetleg a Landini Ghiblit, esetleg NH TL 90 lehet megvenni 4-5 millió között, de azokban min 4-5000 üó van, legtöbbjüknél egy komplett gumizást kell csinálni, ami gondolom fél és 1 millió ft között lehet valahol, számolni egy komoly szervizzel, akármit mondanak róla. Meg szeretném várni hátha lesz valami gépes pályázat, azt meg használt gépre nem tudom adnának e, gondolom nem.
Válasz #1890. hozzászólásra
Ez pontosan igy van.Az mtz családtag eggyüt kell élni vele.
Válasz #1891. hozzászólásra
mond annak aki nemtud rá pályázni.
nekik az 5.6 az marad 5.6 .
annyit meg nem ér.
http://www.mtzequipment.com/sites/default/files/manuals/new_manuals/fr/MTZ_1221.5_Tier_4_ME_FR.pdfVálasz #1892. hozzászólásra
http://www.mtzequipment.com/sites/default/files/manuals/new_manuals/OPERATION%20&%20MAINTENANCE%20MANUAL%20D260%20S3A-EN%20okt.%202014.pdfVálasz #1890. hozzászólásra
Gramer levegős ülés 190 +ÁFA.2013 SZEPT 952.3-ast 5.6+áfáért vettem.35°% ÁLLAMI támogatás azaz 3.64 volt az ára.Nincs miről beszélni.
Az első hajtás egyiken sincs jó beállítva, orbit jeladot levakolni, van egy pár hidraulika cső amit rögtön nem árt kicserélni, váltó kulisszat feljavitani, uzemorat bekalibralni, tomitoalatetket kicserelni stb. De ezek apró de bosszantó hibak, garancia idő alatt ugyis előjön. 500 000 ft.-ot meg nem kell rskolteni. Általában ott szidjak az mtz-t ahol van nyugati. Azzal nyilvan nem egy kategória. De az ára és fenntartása se ugyanaz. Sokan pedig nem tudjak kitermelni a nyugati tobb százezres szerviz költségét. Mai magyar mezőgazdaságban helye van meg az mtz-nek. De ez már nem sokáig lesz így...
Válasz #1885. hozzászólásra
Én meg úgy vagyok vele a Jumz 65 után nekem az mtz 82 mercedes
Válasz #1885. hozzászólásra
Még annyit tudok hozzászólni ,hogy a műanyag motorháztetősök sokkal jobbak, itt a környékünkön van mindenféle új szerzemény ,de ezek jók azt tudom. A 1221 széria meg hát nem tudom kinek ,hogy itt van egy eladó alig 300 óra van benne és megunták vele a küszködést hidraulika és adagoló gondok vannak vele és még nem is szántott a gépA megfizethető alkatrész miatt meg az mtz van előnyben
Válasz #1884. hozzászólásra
ehh, relax.
elég ha tudod amit igazából mindenki.
orosz anyagminőség nem javult az idővel, csak romlott.
vegyen csak újat, majd möglássa.
ha már minőségnél, vagy annak a hiányánál tartunk, ki mit szól az IRUM licenc mtzkhez ?
a TAF ot az IRUM csinálta, jónagy rakás szar volt mind, de kitudja lehet összeszedték magukat.
Válasz #1884. hozzászólásra
Gondoltam hogy ez lesz, legalább pörög a topic, Előttem szólókról csak annyit hogy az egyik azt írja hogy 10 ezerbe kerül megjavítani az olajhűtő előtti kis szűrő olajfojását, a másik meg hogy fél milla bele egy jó ülés. De most is tartom a véleményem, nem túl jók de boldogulni lehet velük, azt hiszem a szervizes kolléga is ezt írta nagyjából.De különben mit vegyen, az a baj hogy még mindig nincs alternatíva.
Válasz #1874. hozzászólásra
Ki pattog nézd ,már meg az utánam való hozzászólásokat ,vegyél akkor újat nekem aztán tök mindegy ,szedjél nyugtatót ,ha ideges vagy !
Válasz #1882. hozzászólásra
fél millát csak arra számolok hogy a kisebb bajait orvosoljam, az ülés meg a klíma a nagyobb gondok közé tartozik.
de ugyanarra gondolunk, értelmetlen dolog új mtz-t venni.
hiába olcsó a gép, mire hasznáható lesz addigra többe fog kerülni mint egy rendes trakesz.
Válasz #1881. hozzászólásra
egy jó ülés félmilla,+ klíma igy 1 misi.
meg amit te számolsz félmillát ennyiért nem éri meg ilyet venni
ha nézünk egy 1025.4et 7+áfa és rászámolod a fent emlitett dolgokat akkor annyiért már tényleg traktort adnak.
Válasz #1880. hozzászólásra
a lista végtelen hosszú lenne :D
és mire tényleg minden veleszületett de orvosolható betegséget kiküszöbölnél már rezegne a léc egy fiatal de nem új nyugati meg a muszka közt.
de egy jó példát tudok mondani.
azokon amiken az olajhűtő előtt van egy huncut kis szűrő, és ilyen bilicses kisgumicsöves okos tipikus orosz megoldással van feltéve, mindíg szivárog az olaj. semmi észtveszelytő, de arra elég hogy összetaknyolja a hűtőt finoman, és ragadjon rá a por. ezt ki lehet váltani úgy is hogy a szűrőt megszöntetik és csőcsavarzattal látják el a fémcsöveket, aztán egy hidraulika tömlővel kötik össze.
rendben is van, nincsen taknyolás. gondosabb és őrültebb emberek keresnek valami fémházas szűrőt is amivel magát a szűrőt is ki tudják váltani, nemcsak megszüntetni.
de az hogy cirka 10 ezerbe csak ez belekerül, már önmagában rosz hír.
aztán van rajta vagy még két tucat hasonló apróság kezdésnek.
teljesen új 0 üzemórás mtz-re simán rá tudnék költeni fél milkát csak ilyen apró szarságok végett.
őszintén szólva aki új mtz-t vesz az meg is érdemli a sorsát :D
azon az áron ugyan használtan de sokkal korrektebb gépeket lehet kapni.
Nekünk van tapasztalat velük.
2009-2010-2012esek. 820.2 892.2 1025.3
Jót nem tudok róluk mondani csak rosszat.
Ezek jöttek elő:. főtengelytörés,hengerfej tömités,kardánkereszt,generátor,öninditó,hengerfej,kuplungtengely törés, olajfolyás mindenhol, most az olajnyomás ment el a 1025.3on . Az egyikkel nem volt még fődarab gond de az csak rakodózik, azon elsőhajtás, hidraulika gond volt főleg meg morog a difi.
Megjegyzem mindben 3300 óra alatt van.
Semmire nem valók , max permetezni, vizethordani, sodrózni mert ha előveszed taknya nyála egyben van.
Szervizeskent mondom hogy az mtz minősége ott van ahol az ára. Egy új mtz traktort bizony át kell nézni. Sok apró hiba van amit ki lehet küszöbölni. A 1221esek meg a legjobb mtz-k.
Válasz #1875. hozzászólásra
Hát ha egy "szervizes" azt mondja, hogy hajtsák a hidraulika szivattyú szívó könyökén.... Vannak normális Mtz szervizesek, de sok olyan van köztük meg a többi traktoré közt is amitől az ember haja égnek áll...
Új Mtz-vel kapcsolatban próbálj meg beszélni egy garanciás szerelővel, ha van valami ismeretséged. Én megtettem. Azt mondták, felejtsem el. Az anyag minősége sokkal silányabb mint a régieké. Lehet kifogni olyat amivel nincs probléma de a nagy része nem jó. Tele van a t...kük, hogy állandóan az új Mtz-hez kell rohangálniuk. Vezetékek, csövek kidörzsölése, vízforralási gondok, anyag törések, stb. (és az elengedhetetlen örökös olaj folyás)
Válasz #1872. hozzászólásra
Ne pattogj!Van saját tapasztalatod vele? Nincs! A te 20 éves traktorodra , meg a sztárolt lajta ekédre se mondta senki hogy egy rakás sz@r. Tény hogy nem a traktorépítés csúcsát képviselik, meg vannak probmlémák is vele néha, de lehet boldogulni azért.
Válasz #1870. hozzászólásra
Érdekes felém van 7 db 130-as és mind teszi a dolgát.
Válasz #1869. hozzászólásra
És nem ütött gépek normális gazdáknál vannak ezek az új gépek!Nem a levegőbe beszélek ,mint Gáborunk
Válasz #1869. hozzászólásra
Problémák hengerfej ,adagoló ,porlasztó váltó ,az egész kuplung szerkezet egy gyenge fos .Elektronikusan ,meg egy nagy kalap szar az egész !
Válasz #1869. hozzászólásra
Rögeszme ?mind egy mocsok szarkupac az egész !Itt mindenki csak küszködik vele sorra adják el még a hathengereseket isA szerelők csak köpködik silány anyagokból van az egész .Egy éves és teljes váltó csere 300 óránál akkor miről beszélünk
Válasz #1867. hozzászólásra
Mert neki ez a rögeszméje, nem olyan rosszak azok, van itt a környéken is nem egy ,többek közt nekem is, kisseb gondok vannak néhol de nem vészes.
Válasz #1867. hozzászólásra
Én Szabolcsban lakom, de nálunk megvonják arról a gépről a garanciát, amit nem ember hajt. Jobb ha erre rákérdezel, nehogy később probléma adódjon belőle.
Válasz #1866. hozzászólásra
De miért? Tapasztalat, vagy hallomás? Én is gondolkozok rajta, 820.4-en, de a zetor jóval drágább....
Valahogy azt nem értem, ha normális módon, nem széthajtva, lényegében talajmunka nélkül használok én egy ilyen gépet és nem embert ültetek bele, akkor miért nem jó egy új MTZ?
A szomszédnak ilyen van, semmi panasz rá, 892.2 van a szomszéd faluban másik ismerősnek, neki 1 garanciális elektromos problémája volt.
Válasz #1865. hozzászólásra
Új mtz-t soha ,ha meg pályázati inkább zetor
Helló! Érdeklődnék,hogy szeretnék venni egy mtz922.4 traktort és ha valaki ismeri vagy épp ilyennel dolgozik akkor írja már le a véleményét róla ,hogy megéri-e az árát
Előre is köszönöm!
Válasz #1863. hozzászólásra
Hirdetésben vannak 800-ért, de 2 millióért is. Én vennék egy régebbit olcsóbban, és kijavítanám magamnak.
A "Sztalin idejéből való kohószökevény" meg jó eséllyel túléli a szép új MTZ-ket. Az enyém pl 28 éves, és a mai napig nagyon jól üzemel.
Egy 18 - 20 éves MTZ 80 mi pénzbe kerül ami használható állapotú ?
1,2-ért Sztalin idejéből való kohószökevény akartak adni.
Válasz #1855. hozzászólásra
Egy pár hónapja hirdettek itt egy 920.3-ast az is szöghajtásos volt.
Mondjuk elég hülyén nézett ki azokkal a nagy műanyag sárvédőkkel, benne a kis kerekekkel.
Válasz #1860. hozzászólásra
Igazad van csúnyább ,a lemezes esztétikusabb és azon még hagyományos utn adagoló van .A haveréknak ilyen van és 7000 üzemóránál jár eddig még csak kuplungozták meg TLT csere volt ,mert a szerves trágyaszórót is sokat cibálja.