Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Felénk ezt úgy oldották meg páran évek óta hogy az előző tulaj kivonta forgalomból te pedig bejelentetted egyedi forgalomba helyezésre és mehetett kpm-es vizsgára piros rendszámra .
Megkérdeztem ma a tolna megyei közlekedésfelügyeletet , hogy egy kamion által használt 3tengelyes pótkocsit szeretnék venni és feketéről piros rendszámosra vizsgáztatni . Annyit mondtak , hogy vonassam ki végleg aztán jelentsem le hozzájuk műszakira , kapok egy időpontot és mehet.
Válasz jamo #2318. hozzászólásáraLehet rosszúl írtam, a teherautókra hamarabb, a pótkocsikra csak 1999 óta kötelező, szóval a tiéd még lehet nem esett bele
Válasz bandigh #2316. hozzászólásáraNekem kettő is van ami feketéről lett pirosra vizsgáztatva. Lehet 20+évesek de egyiken sincs semmi + a kétkörös féken kívül. Egyszerűek mint egy faék.
Válasz bandigh #2316. hozzászólásáraAzon pedig semmit nem kellene átalakítani.egyszerűen kell adni neki állandó,és kapcsolt 24v-ot,és működik az abs traktorral is.
Válasz jamo #2315. hozzászólásáraAz ilyen átalakított kocsikból a huszonévesek is abs-esek voltak csak azt egyszerűen kihagyták/kitépték a művészek, lehet ezt elégelte meg a hatóság. Mivel ez a fékrendszer átalakítása, házi jelleggel.
Ha a fekrendszer teljes átalakításával jár akkor az sántít. Egy régi, sima kétkörös fékes tgk póton mit kellhet alakítani, hogy megfelelően? Lehet az újabbakkal van a baj miken van több funkci amit a trakik nem tudnak kezdeni.
Válasz csferri #2312. hozzászólásáraez egy nagyon jó kérdés! erre kíváncsi lennék ha csinálják akkor hogyan.. A homokon Kiskunhalas térségében mindig is ment a biznisz ilyen olyan formája..
Válasz F Balázs #2310. hozzászólásáraEz arra is vonatkozik akik külföldről behozott használt konténerszállító 2v.3 tengelyes pótokra gyártanak felépítményt, ezeknek is vége?
Válasz jamo #2304. hozzászólásáraÚgy alakul hogy be kell fizetni.
Legalábbis Kecskeméten. Egy itteni gazda egy éven át levelezett a hivatallal de minden lepergett róluk hiába van sebesség korlát a forgalmiban illetve lassú jármű pótkocsi besorolás, kirója és fizess paraszt.
Nem légből kapott feltételezés amit írtam,törvényi jogszabály van(országosan minden felügyeletre vonatkozik) hogy közutas kamion pótokat nem lehet le minősíteni most már.Kivéve ha van mg változata a kocsinak de még az is a teljes fék rendszer át alakításával járna. Kpm műszaki, max 40km/h.Az lenne járható út kevesebb biztosítás és súlyadó nem lenne 2 megyei felügyelet osztály vezetője is személyesen elmagyarázta,hogy vége a dolognak. bár tény hogy a jogszabályi rendelkezésekben nem kutakodtam még..
Válasz jamo #2304. hozzászólásáraVolt erről régebben szó valamelyik topicban.
A biztosítók többsége xart rá, de volt, amelyiknél meg lehetett kötni olcsóbban.
Válasz Drisa #2302. hozzászólásáraPontosan! Ezért írtam, hogy megyei! Nálunk Sz-Sz-B-ben csettegő vagy lassú IFA, Skoda soha nem volt, nincs, nem lesz... Csongrád vagy Békés vagy akár Hajdú megye ezek szerint vagy nem ugyanaz az ország, vagy csak életszerű felfogása van az ottani megyei főmuftiknak, aztán ki hogy értelmezi a törvényt...
Válasz ..MZ/X.. #2299. hozzászólásáraNem rendszám színe hanem rendeltetése számít, vagyis besorolása, ami lassú jármű pótkocsi volt az lehet piros, csak a közutas kamion pótkocsikat nem akarják pirosra engedni, ezt kpm-s mondta de mint mindent ebben az országban helyben kell megkérdezni mert vannak eltérések...
Válasz F Balázs #2298. hozzászólásáraAzt tudakold meg, melyik jogszabály(ok) alapján járnak el!
Feltételezem, vagy változott valami, vagy lehet, hogy eddig sem volt ez szabályos.
Ne "szerintem", meg "állítólag", meg "X.Y. azt mondta" dolgokat keress, hanem jogszabályokat.
Válasz F Balázs #2298. hozzászólásáraAkkor fekete rendszámos kocsit nem enged már pirosra újra forgalomba helyezni? Jogszabály helyet tudsz ami tiltja?
Nekem is van egy rég kivont, vagy 15 éve, 8-as HW ami fekete volt, ha végre eljutnék odáig, hogy ki lenne pofozva pirosra szeretném vizsgáztatni.
Kollégák, szomorú ez a fajta érdektelenség, hogy 1-2 emberen kívül senkinek se kérdése, se felvetése az ügyben.Szomorú hogy felháborodott emberek csak olvasnak és sodródnak az árral szó nélkül.Írni véleményt nem mernek az ügyben. (Mi már Szentkirályi Alexandrának fogalmazzuk kérdéseinket.) A kupecok kezdik érzékelni a piros rendszámos kocsik bizniszét
Válasz bandigh #2295. hozzászólásáraAmi jelenleg piros, az egyenlőre maradhat azzal nem foglalkoznak.Szerintem azokba nem fognak bele piszkálni, egyenlőle biztos nem.. gonndolok pár évre jogszabály módosításig, de bár ne úgy legyen.
Válasz F Balázs #2293. hozzászólásáraAmik jelenleg piros rendszámmal futnak, azokkal is változás lesz, vagy csak az újonnan leminősítettekre vonatkozik?
Az ideiglenes forgalomból való kivonás működik,ezen kívül semmi! De ez szomorú.Hiába a komoly teher bírás, alváz,fékrendszer, hidak,gumik, ponyva rendszer, led lámpák stb. Mezőgazdaságban használjuk pár hónapot őket, és fizessünk annyit mint 1 fuvarozó aki napi szinten használja? Teszem fel neki is ki kell gazdálkodnia valakiből!!!
Kérdésem a fórum társak felé az lenne ,hogy ki hogyan oldja meg,a kamion pótkocsi kérdést, 2020 Jan.1 -től, súlyadó és biztosítás szempontjából? A mezőgazdaságban kamion pótkocsik fekete listára kerültek!! A kapuk gyakorlatilag 3 -4 hónap alatt bezárultak, nincs még kpm műszakis le minősítés sem.(ill van, csak ha a kocsinak van mezőgazdasági változata az pedig kevés kocsit érint sajnos,de még az is a fék rendszer teljes át alakításával járna.) Akinek bármilyen építő jellegű felvetése van írjon, sok gazda társat érint. A közlekedés felügyeletnél Békés-Csongrád megyeiek elmondása szerint heti 2-3 megkeresés van náluk az ügyben
Válasz agrogal #2285. hozzászólásáraLambóhoz még: nyáron lazítás vagy tarlóhántásnál mindig kisült benne valami. Az a ZF váltó szinte sistergett. Egy R6 165 meg most ősszel köpte ki a kúpkerék-tányérkerék fogait 2,6 milláért...
Válasz Sk Laci #2286. hozzászólásáraNálam a Spark minden váltó jeladója ki lett cserélve. Megsültek... Alul méretezett a váltó, főleg olaj mennyiségben: 80 liter bruttó, de cserénél 65 liter jön ki-megy be. Apósomnak R6 165 van, arra azt mondták, hogy nagyon jó. Az volt tavaly szántásig: kúpkerék-tányérkerék rotty a diffiben, 2,6 milla... Fordulékony mert rövid, mozgékony mert könnyű. JD? Egy évvel a 7320R előtt néztünk egy 8245R-t , ami az új R fülkés, térdelős ILS hidas 8230 volt. Na azt kellett volna elhozni. Ahogy mondják: a 7es kicsinek nagy, nagynak kicsi. Pedig az enyém súlyok nélkül 10,3 tonna. Meg ugye a hűtése nyomott levegős. Bár a varycool2 sem egy leányálom a 8-as szérián. Lassan tényleg azt nézzük majd, hogy melyik kaki a kisebb csomó, vagy kevésbé büdös...
Válasz gcastle #2283. hozzászólásáraAzt hittem újonan vetted a JD traktort.
Lambóval mi volt a gond? 2008-ban mikor a NH vettem nagyon néztem a 200 lovas Lambót-Samet, mert jó volt az áruk. De mivel nem volt nálunk senkinek se így nem mertem bevállalni. NH TM 190 volt elég sok a környéken azért választottam a NH T 7040. Utólag visszagondolva ez is szivat rendesen, főleg most utoljára a sebváltóval. Azért kérdeztem a JD milyen, mert nagyon gondolkodom, hogy lecserélem, de lehetőleg ne "istencsapása" legyen a vége....
Válasz Sk Laci #2282. hozzászólására7230Rbe (2012-es majd 7000 óra) ment Lamborghini Spark210 (2015-ös 1150 óra) meg még 6 milla... Jó lenne, ha jó lenne... Kistelekről jött, aztán volt már egy hengerfej síkolás tömítéscserével, viccel a turbó vezérlése (motorolaj nyomással működő aktuátor), aztán most ott áll ahogy szántás közben letettük, mert egy reggel azt írta, hogy szerinte baj van a kuplungok olajnyomásával aztán se előre se hátra. Sok elektromos baja van...
Válasz gcastle #2280. hozzászólásáraMég egy kérdésem van. Összeakasztva egy másik póttal a hátsó húzója birja a gyűrödést.És nekem furcsa a zártszelvény váz, merevnek tünik.
Válasz mrsn73 #2275. hozzászólásáraEgyébként nincs velük baj,osztott oldallal az alsó nyitás sem lesz problémás. A ponyva mazug, a ponyvatartó cső szokott még bosszantani, be tud esni egyik vége.
Válasz gcastle #2181. hozzászólásáraAmúgy az oldalt leszámítva milyen minőségű a pronar.Nekem osztott oldalfalra adtak árajánlatot.A kereskedő agyondicsérte az ez a legjobb pót.
3322 hozzászólás
Felénk ezt úgy oldották meg páran évek óta hogy az előző tulaj kivonta forgalomból te pedig bejelentetted egyedi forgalomba helyezésre és mehetett kpm-es vizsgára piros rendszámra .
Akkor mi van a BSS-el az is teherautó pótkocsi volt?
Megkérdeztem ma a tolna megyei közlekedésfelügyeletet , hogy egy kamion által használt 3tengelyes pótkocsit szeretnék venni és feketéről piros rendszámosra vizsgáztatni . Annyit mondtak , hogy vonassam ki végleg aztán jelentsem le hozzájuk műszakira , kapok egy időpontot és mehet.
Válasz jamo #2318. hozzászólásáraLehet rosszúl írtam, a teherautókra hamarabb, a pótkocsikra csak 1999 óta kötelező, szóval a tiéd még lehet nem esett bele
Válasz bandigh #2316. hozzászólásáraNekem kettő is van ami feketéről lett pirosra vizsgáztatva. Lehet 20+évesek de egyiken sincs semmi + a kétkörös féken kívül. Egyszerűek mint egy faék.
Válasz bandigh #2316. hozzászólásáraAzon pedig semmit nem kellene átalakítani.egyszerűen kell adni neki állandó,és kapcsolt 24v-ot,és működik az abs traktorral is.
Válasz jamo #2315. hozzászólásáraAz ilyen átalakított kocsikból a huszonévesek is abs-esek voltak csak azt egyszerűen kihagyták/kitépték a művészek, lehet ezt elégelte meg a hatóság. Mivel ez a fékrendszer átalakítása, házi jelleggel.
Ha a fekrendszer teljes átalakításával jár akkor az sántít. Egy régi, sima kétkörös fékes tgk póton mit kellhet alakítani, hogy megfelelően? Lehet az újabbakkal van a baj miken van több funkci amit a trakik nem tudnak kezdeni.
Válasz csferri #2312. hozzászólásáraez egy nagyon jó kérdés! erre kíváncsi lennék ha csinálják akkor hogyan.. A homokon Kiskunhalas térségében mindig is ment a biznisz ilyen olyan formája..
Válasz csferri #2312. hozzászólásáraSzerintem igen, az is kamion pótkocsi, országúti.
Válasz F Balázs #2310. hozzászólásáraEz arra is vonatkozik akik külföldről behozott használt konténerszállító 2v.3 tengelyes pótokra gyártanak felépítményt, ezeknek is vége?
Válasz jamo #2304. hozzászólásáraÚgy alakul hogy be kell fizetni.
Legalábbis Kecskeméten. Egy itteni gazda egy éven át levelezett a hivatallal de minden lepergett róluk hiába van sebesség korlát a forgalmiban illetve lassú jármű pótkocsi besorolás, kirója és fizess paraszt.
Nem légből kapott feltételezés amit írtam,törvényi jogszabály van(országosan minden felügyeletre vonatkozik) hogy közutas kamion pótokat nem lehet le minősíteni most már.Kivéve ha van mg változata a kocsinak de még az is a teljes fék rendszer át alakításával járna. Kpm műszaki, max 40km/h.Az lenne járható út kevesebb biztosítás és súlyadó nem lenne 2 megyei felügyelet osztály vezetője is személyesen elmagyarázta,hogy vége a dolognak. bár tény hogy a jogszabályi rendelkezésekben nem kutakodtam még..
Válasz jamo #2304. hozzászólásáraKiszabja rá a teljes súlyadót. Nálam 143 ezer/év a BSS.
Válasz Bárány #2307. hozzászólására
Válasz gcastle #2306. hozzászólásáraJa, bocs!
Válasz Bárány #2305. hozzászólásáraNem kötelező, súly...
Válasz jamo #2304. hozzászólásáraVolt erről régebben szó valamelyik topicban.
A biztosítók többsége xart rá, de volt, amelyiknél meg lehetett kötni olcsóbban.
elvileg van feketerendszámos mg pót is. 40km/h ra korlátozva. Kérdés hogy annak a sulyadója hogy alakul?
Válasz Drisa #2302. hozzászólásáraPontosan! Ezért írtam, hogy megyei! Nálunk Sz-Sz-B-ben csettegő vagy lassú IFA, Skoda soha nem volt, nincs, nem lesz... Csongrád vagy Békés vagy akár Hajdú megye ezek szerint vagy nem ugyanaz az ország, vagy csak életszerű felfogása van az ottani megyei főmuftiknak, aztán ki hogy értelmezi a törvényt...
Válasz ..MZ/X.. #2299. hozzászólásáraNem rendszám színe hanem rendeltetése számít, vagyis besorolása, ami lassú jármű pótkocsi volt az lehet piros, csak a közutas kamion pótkocsikat nem akarják pirosra engedni, ezt kpm-s mondta de mint mindent ebben az országban helyben kell megkérdezni mert vannak eltérések...
Válasz Bárány #2300. hozzászólásáraEnnyi! Megyei közlekedési felügyelet megmondja a frankót, és nem lesz félreértés, anyázás...
Válasz F Balázs #2298. hozzászólásáraAzt tudakold meg, melyik jogszabály(ok) alapján járnak el!
Feltételezem, vagy változott valami, vagy lehet, hogy eddig sem volt ez szabályos.
Ne "szerintem", meg "állítólag", meg "X.Y. azt mondta" dolgokat keress, hanem jogszabályokat.
Válasz F Balázs #2298. hozzászólásáraAkkor fekete rendszámos kocsit nem enged már pirosra újra forgalomba helyezni? Jogszabály helyet tudsz ami tiltja?
Nekem is van egy rég kivont, vagy 15 éve, 8-as HW ami fekete volt, ha végre eljutnék odáig, hogy ki lenne pofozva pirosra szeretném vizsgáztatni.
Kollégák, szomorú ez a fajta érdektelenség, hogy 1-2 emberen kívül senkinek se kérdése, se felvetése az ügyben.Szomorú hogy felháborodott emberek csak olvasnak és sodródnak az árral szó nélkül.Írni véleményt nem mernek az ügyben. (Mi már Szentkirályi Alexandrának fogalmazzuk kérdéseinket.) A kupecok kezdik érzékelni a piros rendszámos kocsik bizniszét
Válasz bandigh #2295. hozzászólásáraAmi jelenleg piros, az egyenlőre maradhat azzal nem foglalkoznak.Szerintem azokba nem fognak bele piszkálni, egyenlőle biztos nem.. gonndolok pár évre jogszabály módosításig, de bár ne úgy legyen.
Válasz subikiss #2294. hozzászólásáraszó szerint ahogy írod vége!nem lehet
Válasz F Balázs #2293. hozzászólásáraAmik jelenleg piros rendszámmal futnak, azokkal is változás lesz, vagy csak az újonnan leminősítettekre vonatkozik?
Válasz F Balázs #2293. hozzászólásáraMost már nem lehet fekete kamion pótot levizsgáztatni pirosra vagy miről van szó?
Az ideiglenes forgalomból való kivonás működik,ezen kívül semmi! De ez szomorú.Hiába a komoly teher bírás, alváz,fékrendszer, hidak,gumik, ponyva rendszer, led lámpák stb. Mezőgazdaságban használjuk pár hónapot őket, és fizessünk annyit mint 1 fuvarozó aki napi szinten használja? Teszem fel neki is ki kell gazdálkodnia valakiből!!!
Kérdésem a fórum társak felé az lenne ,hogy ki hogyan oldja meg,a kamion pótkocsi kérdést, 2020 Jan.1 -től, súlyadó és biztosítás szempontjából? A mezőgazdaságban kamion pótkocsik fekete listára kerültek!! A kapuk gyakorlatilag 3 -4 hónap alatt bezárultak, nincs még kpm műszakis le minősítés sem.(ill van, csak ha a kocsinak van mezőgazdasági változata az pedig kevés kocsit érint sajnos,de még az is a fék rendszer teljes át alakításával járna.) Akinek bármilyen építő jellegű felvetése van írjon, sok gazda társat érint. A közlekedés felügyeletnél Békés-Csongrád megyeiek elmondása szerint heti 2-3 megkeresés van náluk az ügyben
Válasz agrogal #2285. hozzászólásáraLambóhoz még: nyáron lazítás vagy tarlóhántásnál mindig kisült benne valami. Az a ZF váltó szinte sistergett. Egy R6 165 meg most ősszel köpte ki a kúpkerék-tányérkerék fogait 2,6 milláért...
Válasz Sk Laci #2289. hozzászólásáraCommand Quad:20/20
Válasz gcastle #2288. hozzászólására20/20 mechanikus váltó, vagy poweros, vagy vário?
Válasz Sk Laci #2286. hozzászólására7230R váltója 1 hordós, és nem az 55 kilós! Mégsem akar a barátom lenni...
Válasz Sk Laci #2286. hozzászólásáraNálam a Spark minden váltó jeladója ki lett cserélve. Megsültek... Alul méretezett a váltó, főleg olaj mennyiségben: 80 liter bruttó, de cserénél 65 liter jön ki-megy be. Apósomnak R6 165 van, arra azt mondták, hogy nagyon jó. Az volt tavaly szántásig: kúpkerék-tányérkerék rotty a diffiben, 2,6 milla... Fordulékony mert rövid, mozgékony mert könnyű. JD? Egy évvel a 7320R előtt néztünk egy 8245R-t , ami az új R fülkés, térdelős ILS hidas 8230 volt. Na azt kellett volna elhozni. Ahogy mondják: a 7es kicsinek nagy, nagynak kicsi. Pedig az enyém súlyok nélkül 10,3 tonna. Meg ugye a hűtése nyomott levegős. Bár a varycool2 sem egy leányálom a 8-as szérián. Lassan tényleg azt nézzük majd, hogy melyik kaki a kisebb csomó, vagy kevésbé büdös...
Válasz gcastle #2283. hozzászólásáraAzt hittem újonan vetted a JD traktort.
Lambóval mi volt a gond? 2008-ban mikor a NH vettem nagyon néztem a 200 lovas Lambót-Samet, mert jó volt az áruk. De mivel nem volt nálunk senkinek se így nem mertem bevállalni. NH TM 190 volt elég sok a környéken azért választottam a NH T 7040. Utólag visszagondolva ez is szivat rendesen, főleg most utoljára a sebváltóval. Azért kérdeztem a JD milyen, mert nagyon gondolkodom, hogy lecserélem, de lehetőleg ne "istencsapása" legyen a vége....
Válasz gcastle #2283. hozzászólásáraÖff itt a kérdésem,a Lambó ennyire gyenge eresztés,hogy újszerűen elpasszoltad egy használtért?
Válasz Sk Laci #2282. hozzászólására2018 őszre jött szántani. Ja, szívat a hűtése is... Úgyhogy ebbe a használtba rendesen belenyúltam...
Válasz Sk Laci #2282. hozzászólására7230Rbe (2012-es majd 7000 óra) ment Lamborghini Spark210 (2015-ös 1150 óra) meg még 6 milla... Jó lenne, ha jó lenne... Kistelekről jött, aztán volt már egy hengerfej síkolás tömítéscserével, viccel a turbó vezérlése (motorolaj nyomással működő aktuátor), aztán most ott áll ahogy szántás közben letettük, mert egy reggel azt írta, hogy szerinte baj van a kuplungok olajnyomásával aztán se előre se hátra. Sok elektromos baja van...
Válasz gcastle #2280. hozzászólásáraSzia! 7230R mostan valamikor vetted? Hogyan vagy vele megelégedve? Válaszolni lehet a JD topikban is.
Válasz gcastle #2280. hozzászólásáraMég egy kérdésem van. Összeakasztva egy másik póttal a hátsó húzója birja a gyűrödést.És nekem furcsa a zártszelvény váz, merevnek tünik.
Válasz mrsn73 #2279. hozzászólására7230R még nem tépte szét...
Gumi 8,5-9 báron, rugó parabola, úgyhogy no para!
Válasz gcastle #2278. hozzászólásáraĢumik,rugó,híd stb. bírja? ( made in lengyel)
Válasz mrsn73 #2277. hozzászólásáraBúza-száraz kukorica 18t, száraz-tiszta napraforgó 10t.
Válasz gcastle #2276. hozzászólásáraSzerinted a t680 pronarra mennyi búza,kukorica fér (80+80) oldal.
Válasz mrsn73 #2275. hozzászólásáraEgyébként nincs velük baj,osztott oldallal az alsó nyitás sem lesz problémás. A ponyva mazug, a ponyvatartó cső szokott még bosszantani, be tud esni egyik vége.
Válasz gcastle #2181. hozzászólásáraAmúgy az oldalt leszámítva milyen minőségű a pronar.Nekem osztott oldalfalra adtak árajánlatot.A kereskedő agyondicsérte az ez a legjobb pót.
550/45-22,5" 20 vásznas diagonál abroncsról (BKT 648) bárkinek bármi negatív tapasztalat?
Válasz agrárproletár #2272. hozzászólásáraNa meg megyénként is egészen eltérő dolgokat kérnek, várnak el, ahol csináltatni akarod, oda kell bemenni.