Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR410.51 FtUSD390.93 FtCHF441.89 FtGBP492.37 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gumóka #3108. hozzászólásáraez így is lesz, nem emlékszel múltkori rajzra? ott van rajta a váll. remélem nem mértem el semmit, és befér a plató alá... huhhh
Válasz envagyok2 #3107. hozzászólásáraJó, csak akkor az osztókörmodósítóhoz meg kell csináljad a tehermentesítést is, hogy a 22,5 se a csavaron támaszkodjon.
Válasz Gumóka #3106. hozzászólásárahello, de a furatot is én csinálom abba a közdarabba hahahaha, tudod, ami átviszi az r 17,5-ről az r22,5-re. ott nincs gyári furat, amibe szorosan illeszkedik a gyári tőcsavar... a csavaranya nyilván kerék anya, a kúpossága miatt. rákeresek ezekre a hosszabb csavarokra, de nekem sokkal hosszabb kell, az a közdarab mondom legalább 45-50 mm vastag, ennyivel hosszabb kéne, mint a szokásos csavar.
Válasz envagyok2 #3104. hozzászólásáraOda felnicsavart tegyél, ami szorosan illeszkedik a furatba, különben lazulni fog és akkor törik el.
Nem fogod tudni sose rendesen lehúzni.
Válasz .Feco. #3103. hozzászólásáramiért nem illeszkedik fel? az agyra passzol rá, a csavar terhet nem tart, csak szorítja az agyra. ugyan az a csavar, ugyan az az átmérő, csak nem recés a szára, vagy lapolt a feje, hanem hatlapfejes, és hátulról megfogom.
Válasz envagyok2 #3102. hozzászólásáraHa a felnicsavart kicseréled simára nem fog felilleszkedni a felni, súly alatt kitörhet, ha leszakad és elgurul és telibever egy szembe jövő autót lehet menni a hűvösre...
Válasz Gumóka #3101. hozzászólásáravettem 385-ös gumikat felniket, aszem 120as et-vel, vagyis rendesen beforgatva is föl lehet rakni szeirntem ha kicsit vastagabbra csinálom azt a közdarabot. felnicsavarból van hosszabb is, nem tudod? vagy rakhatok oda más csavart is, nem? a felni az agyra fekszik fel, azt a közdarabot megcsinálom úgy, hogy passzos legyen az agyra meg a vállát úgy, hogy anagy felnire passzos legyen, onnan kezdve tök mindegy milyen csavar van benne, nem? ugye ehhez a közdarabhoz hátulról hozzáférek majd valahogy, tehát akár rá is tudok hátulról fogni a csavarra kullccsak, hogy ne fordsuljon el, nem kell oda nekem a recés tőcsavar. mert ahogy nézegettemm legalább 45-50 mm vasttag közdarabb kell, plusz még a felni, meg anya, kellene oda 80-as tőcsavar mindenképp.
Válasz envagyok2 #3100. hozzászólásáraVégülis rápróbálni lehet, csak óvatosan fújd.
A gumis, ha nem jó cimbi, nem teszi fel.
Ha meg Te rakod fel, nem lesz egyszerű szerintem.
Válasz Gumóka #3098. hozzászólásáraazt sejtem, de sokkal? az nem baj, ha hülyén áll, csak ne forduljon le róla. mondjuk nehezítő körülmny, hogy tandem ugye...
mert ilyen kis felnit tudnák majdnem ingyen szerezni, meg ugye nagyobb gumiból is van ingyéééé, gondoltam összeházasítom, és máris nyettem + 15 centit.
nem átsz valahol nagy felnit majdnem ingyééé? hahahaha
Válasz Selvin #3094. hozzászólásáraPontosan nem tudom, de eddig nem volt gond. Ezek a pótkocsik is gyári oldallal vizsgáznak és nem így kerettel. Nincs átalakítási engedély. A keretek direkt levehetőek, hogy vizsgára vissza tudjam alakítani a gyári felépítményre.
Válasz Selvin #3094. hozzászólásáraAz oldalakat leveheted, a túlnyúlásra van jogszabály, de ott szerintem már az is kérdés, átalakításnak minősül e a plusz keret.
Sziasztok! Ha van egy fix platós oldalfalas pótkocsim, akkor azzal hogy lehet hivatalosan bálát szállítani? Az oldalfalat le lehet venni? Ha van rajta maszek lecsavarozható keret, akkor az már nem oké? Mi van akkor, ha rajta van az első és hátsó oldalfal és azon belül van úgy keret, hogy fent van több bála, tehát kifelé nyúlik a fal fölött? Jellemző, hogy ebbe belekötnek?
Válasz später77 #3083. hozzászólásáraSajnos nincs. Annak sokkal merevebb a váza a hátra billentés miatt. Nekem az nem is tetszik annyira. De biztos szuperjó az is.
Válasz Gumóka #3078. hozzászólásáraAz jó, akkor nyilván tisztában vagy vele, hogy 2023-ban a megyei alsóbbrendű közutakat, kizárólag autópályára is megfelelő prémium minőségű cuccal újítják fel.
Válasz hashtag #3063. hozzászólásáraAz ország majd' minden pontján építettem utat, meg aszfaltoztam is rengeteget, illetve keverőellátást is csináltunk.
Válasz envagyok2 #3074. hozzászólásáraA kenyérben meg csak liszt, víz és élesztő van, ebben biztos lehetsz. Főleg az ellenőrzött minőségű bolti termékben. Nem is értem miért vannak ekkora árkülönbségek köztük.
Válasz hashtag #3071. hozzászólásárasemennyi sóder nincs az aszfaltban, már nagyon rég óta, ebben biztos lehetsz. kizárva. járdát se csinálnak már kavicsból...
nem láttam még fél fej nagyságú repedést, ez nálam elképzelhetetlen. persze lehet szar munkát végezni, lehet megsüllyedt a töltés, de új úz építésnél ez elképzelhetetlen. és független labor is mér mindent, és mérnök is van megtendelői oldalon...
hogy a régi utak megsüllyednek, annak is ismert az oka, nincs alapja, másrészt legtöbb mai út régi szekérútból keletkezett úgy, hogy a régi 2*2,5 méter mellé ragasztottak még egy métert, és beszuszakoltak mindkét oldalra vízelveztő árkot. namost ez a ragasztás nem sikerült, mindehol bezárták vele a vizet a pálya alá, és ez a toldás süllyed meg. padkák felhíztak, nincsenek leszedve, nem folyik el a víz...
Válasz MTZ1221.3 #3070. hozzászólásáraNehogy azt hidd hogy egy ökör ára 4 db légrugó.. Járatosabb tipusok egy hw laprugóköteg töredékéért megvehetők. Meg amúgyis máshol megy el a levegő ha elmegy, azokat meg meg tudod szüntetni. Húzgálnak légrugóst mtz-vel, az égadta világon semmi gond nincs vele
Válasz envagyok2 #3069. hozzászólásáraGondolom az a repedés amibe befér a fél fejed, nem a technológia része. Gondolod hogy az alsóbbrendű nyomvályúsra süllyedt és felmart utakba majd 100-200 kilóméterekről hoznak minden szem követ bazaltból, mikor ez a szutyok sóder is itt van a kert végében. Nem mondtam olyat, hogy csak abból van, de pont annyival van benne több, mint amennyi egyáltalán nem kéne bele.
Válasz hashtag #3068. hozzászólásáraNekem az lesz a baj, hogy az MTZ kompresszora nem bírná ellátni egy 70-80%-os légrugós pót levegő ellátását + a féket. Légrugó felújítás biztos jó áron van :D
Valószínű nekem még egy HW lesz a megoldás, ha realizálódna kicsit az áruk. Vagy ha nyerek a lottón egy Furrier B18-as
Válasz igazmondó juhász #3064. hozzászólásáranincs igaza. aszfaltba már nagyon régóta kopó rétegbe már murvát sem lehet tenni, csak bazaltot, autópályán kötőbe is csak bazaltból lehet. de mindegy is, mert az aszfalt nem teherhordó szerkezet, nem az aszfalton múlik, hogy megsüllyed vagy nem. az aszfalt csak azért van, hogy kényelmes legyen rajta az autózás, és legyen guminak tapadása.
másik, megrepedt az út alapja: micsoda? a töltés? vagy a ckt beton? elárulok egy titkot, az lenne a baj, ha nem repedt volna meg. miért? mert akkor nagy táblákba dilatálna télen, és hatalmas repedések lennének, amik az aszfalton is átjönnek. tudod hogy akadályozzák ezt meg? úgy, hogy a pár napos ckt-re direkt rámennek hengerrel, épp azért, hogy összetörjék, megrepesszék.
Válasz MTZ1221.3 #3067. hozzászólásáraHa találsz esetleg régebbi alvázat, azok jellemzően sokkal nagyobb vasakból készültek, többet bírnak, az újabbak majdnem úgy néznek ki mint egy bàlaszàllító. A márkák között nagy különbségek vannak, érdemes többet megnézni.
Válasz fexco #3065. hozzászólásáraBiztos, hogy a kamion pót a jobb, ha HW-val hasonlítod össze. Több fér rá, könnyebb a pótkocsi, jobban vontatható, légrugóval simábban jön utánad, nem billeg úgy, tárcsafék jobban fog, stb... Azért a HW80 alváz 18tonnával el-elmegy, de a kamion pótnak 20 is sima, csak a gumik bírják. Bár a HW-nak inkább a rugók, tengelyek és az 5.kerék a gyenge pontjai, mint az alváz, a Furriereknek nem véletlen totál más már ezen a részei.
Amit én húztam kamion pótot 120 lóerős JD-vel 200-210q-val simán szaladt, nem billegett, nem volt rezgős sem földúton. A HW-val óvatosabban kellett menni és "csak" 140q volt rajta.
Nekem csak egyedül ez a kérdés, hogy egy közútra gyártott konténeres alváz, hogy bírja sokáig földúton nyaggatva. Mert azért a HW kocsihoz képest az önsúlya nem olyan veszett sok.
Válasz tpeti #3055. hozzászólásáraHÁt nemtudom melyik a jobb verzió,volt hw,mbp,van is.láttam különbséget.a hw tekeredik mint a kigyó,minden kereke leér a földre kemény terepen,eddig sose maradt ugy,mindig visszaállt egyenesbe.mbp meg pont az ellentettje,sajnos megvanak a tipikus repedési pontjai.
Válasz hashtag #3063. hozzászólásáraPedig igazad van, egyik ismerősöm éjjeli őr volt az m44 építésénél, olyanokat mesélt, hogy nem hittel el. Szanaszét repedt az út alapja, vakarták a fejüket, hogy mi legyen??? Aztán jött az ötlet az egyik nagyokostól, hogy ha aszfaltot húznak rá, akkor úgysem látszik, nem? Meg is csinálták, oszt jónapot!!!
3259 hozzászólás
Válasz Gumóka #3108. hozzászólásáraez így is lesz, nem emlékszel múltkori rajzra? ott van rajta a váll. remélem nem mértem el semmit, és befér a plató alá... huhhh
Válasz envagyok2 #3107. hozzászólásáraJó, csak akkor az osztókörmodósítóhoz meg kell csináljad a tehermentesítést is, hogy a 22,5 se a csavaron támaszkodjon.
Válasz Gumóka #3106. hozzászólásárahello, de a furatot is én csinálom abba a közdarabba hahahaha, tudod, ami átviszi az r 17,5-ről az r22,5-re. ott nincs gyári furat, amibe szorosan illeszkedik a gyári tőcsavar... a csavaranya nyilván kerék anya, a kúpossága miatt. rákeresek ezekre a hosszabb csavarokra, de nekem sokkal hosszabb kell, az a közdarab mondom legalább 45-50 mm vastag, ennyivel hosszabb kéne, mint a szokásos csavar.
Válasz envagyok2 #3104. hozzászólásáraOda felnicsavart tegyél, ami szorosan illeszkedik a furatba, különben lazulni fog és akkor törik el.
Nem fogod tudni sose rendesen lehúzni.
Válasz envagyok2 #3102. hozzászólásáraNézz utána, de van hosszabb tőcsavar is.
Válasz .Feco. #3103. hozzászólásáramiért nem illeszkedik fel? az agyra passzol rá, a csavar terhet nem tart, csak szorítja az agyra. ugyan az a csavar, ugyan az az átmérő, csak nem recés a szára, vagy lapolt a feje, hanem hatlapfejes, és hátulról megfogom.
Válasz envagyok2 #3102. hozzászólásáraHa a felnicsavart kicseréled simára nem fog felilleszkedni a felni, súly alatt kitörhet, ha leszakad és elgurul és telibever egy szembe jövő autót lehet menni a hűvösre...
Válasz Gumóka #3101. hozzászólásáravettem 385-ös gumikat felniket, aszem 120as et-vel, vagyis rendesen beforgatva is föl lehet rakni szeirntem ha kicsit vastagabbra csinálom azt a közdarabot. felnicsavarból van hosszabb is, nem tudod? vagy rakhatok oda más csavart is, nem? a felni az agyra fekszik fel, azt a közdarabot megcsinálom úgy, hogy passzos legyen az agyra meg a vállát úgy, hogy anagy felnire passzos legyen, onnan kezdve tök mindegy milyen csavar van benne, nem? ugye ehhez a közdarabhoz hátulról hozzáférek majd valahogy, tehát akár rá is tudok hátulról fogni a csavarra kullccsak, hogy ne fordsuljon el, nem kell oda nekem a recés tőcsavar. mert ahogy nézegettemm legalább 45-50 mm vasttag közdarabb kell, plusz még a felni, meg anya, kellene oda 80-as tőcsavar mindenképp.
Válasz envagyok2 #3100. hozzászólásáraVégülis rápróbálni lehet, csak óvatosan fújd.
A gumis, ha nem jó cimbi, nem teszi fel.
Ha meg Te rakod fel, nem lesz egyszerű szerintem.
Válasz Gumóka #3098. hozzászólásáraazt sejtem, de sokkal? az nem baj, ha hülyén áll, csak ne forduljon le róla. mondjuk nehezítő körülmny, hogy tandem ugye...
mert ilyen kis felnit tudnák majdnem ingyen szerezni, meg ugye nagyobb gumiból is van ingyéééé, gondoltam összeházasítom, és máris nyettem + 15 centit.
nem átsz valahol nagy felnit majdnem ingyééé? hahahaha
Válasz envagyok2 #3097. hozzászólásáraMég start spré sem kell hozzá.
Válasz envagyok2 #3097. hozzászólásáraNem, a 385-é szélesebb felni.
Válasz Gumóka #3095. hozzászólásáraszerinted ennek a guminak (315/80 R22.5) a felnijére a 385-ös gumit fel lehet tenni?
Válasz Selvin #3094. hozzászólásáraPontosan nem tudom, de eddig nem volt gond. Ezek a pótkocsik is gyári oldallal vizsgáznak és nem így kerettel. Nincs átalakítási engedély. A keretek direkt levehetőek, hogy vizsgára vissza tudjam alakítani a gyári felépítményre.
Válasz Selvin #3094. hozzászólásáraAz oldalakat leveheted, a túlnyúlásra van jogszabály, de ott szerintem már az is kérdés, átalakításnak minősül e a plusz keret.
Sziasztok! Ha van egy fix platós oldalfalas pótkocsim, akkor azzal hogy lehet hivatalosan bálát szállítani? Az oldalfalat le lehet venni? Ha van rajta maszek lecsavarozható keret, akkor az már nem oké? Mi van akkor, ha rajta van az első és hátsó oldalfal és azon belül van úgy keret, hogy fent van több bála, tehát kifelé nyúlik a fal fölött? Jellemző, hogy ebbe belekötnek?
Válasz fendt309 #3092. hozzászólásáraNekem van ledes szemelyautó utánfutóm, azt átengedték többször is!
Az gyárilag úgy lett szerelve!
Válasz Zetoros Gyerök #3091. hozzászólásáraÉn raktam, de műszakin nem engedik át csak rendes izzzós lámpával!
Elmebetegek....
Válasz fendt309 #3090. hozzászólásáraTe raktad át ledesre, vagy úgy vetted?
Válasz Zetoros Gyerök #3089. hozzászólásáraLámpák ledesek, billentéskor vissza tudnak hajolni.
Válasz fendt309 #3088. hozzászólásáraKöszönöm. De csak a rendszámot raktad be, azt gondoltam a lámpát is!
Válasz Zetoros Gyerök #3087. hozzászólására
Válasz fendt309 #3029. hozzászólásáraSzia!
Tudsz róla képet küldeni?
Privátba is jöhet: info@szolomuveles.hu
Válasz später77 #3083. hozzászólásáraSajnos nincs. Annak sokkal merevebb a váza a hátra billentés miatt. Nekem az nem is tetszik annyira. De biztos szuperjó az is.
Válasz medikus #3084. hozzászólásáraLàtom figyelsz
Válasz hashtag #3077. hozzászólásáraMiénkben só is van!
Válasz MTZ1221.3 #3079. hozzászólásáraC18-ra is van árad? Állítólag az kevésbé billeg.
Válasz tpeti #3055. hozzászólásáraSzia! Még tudnád mondani milyen magas oldal van rajta ? Esetleg a földtöl a magasító tetjéig? Köszönöm!
Válasz fexco #3066. hozzászólásáraA miénk is, kifejezett kérés volt a 3 munkahengeres billentés.
Válasz Gumóka #3078. hozzászólásáraAz jó, akkor nyilván tisztában vagy vele, hogy 2023-ban a megyei alsóbbrendű közutakat, kizárólag autópályára is megfelelő prémium minőségű cuccal újítják fel.
Válasz kis Zombi #3076. hozzászólására30-40 éves HW8011-esek ára 5-6 millió Forint. Ez irreális, mikor egy vadi új B18-as Furrier 7,2milla.
Válasz hashtag #3063. hozzászólásáraAz ország majd' minden pontján építettem utat, meg aszfaltoztam is rengeteget, illetve keverőellátást is csináltunk.
Válasz envagyok2 #3074. hozzászólásáraA kenyérben meg csak liszt, víz és élesztő van, ebben biztos lehetsz. Főleg az ellenőrzött minőségű bolti termékben. Nem is értem miért vannak ekkora árkülönbségek köztük.
Válasz MTZ1221.3 #3070. hozzászólásáraHogy érted
"ha realizálódna kicsit az áruk. "
Két év alatt nem követte az inflációt a használt pótkocsik ára.
Válasz hashtag #3071. hozzászólásáraTúl közel van ő a nyugati határhoz. Autózna egyet Tompa és KKHalas között, nem hinné el , hogy még nálatok van.
Válasz hashtag #3071. hozzászólásárasemennyi sóder nincs az aszfaltban, már nagyon rég óta, ebben biztos lehetsz. kizárva. járdát se csinálnak már kavicsból...
nem láttam még fél fej nagyságú repedést, ez nálam elképzelhetetlen. persze lehet szar munkát végezni, lehet megsüllyedt a töltés, de új úz építésnél ez elképzelhetetlen. és független labor is mér mindent, és mérnök is van megtendelői oldalon...
hogy a régi utak megsüllyednek, annak is ismert az oka, nincs alapja, másrészt legtöbb mai út régi szekérútból keletkezett úgy, hogy a régi 2*2,5 méter mellé ragasztottak még egy métert, és beszuszakoltak mindkét oldalra vízelveztő árkot. namost ez a ragasztás nem sikerült, mindehol bezárták vele a vizet a pálya alá, és ez a toldás süllyed meg. padkák felhíztak, nincsenek leszedve, nem folyik el a víz...
Válasz hashtag #3072. hozzászólásáraKöszönöm. Akkor utána nézek ennek is. Hátha ebből lenne valami épkézláb árú.
Válasz MTZ1221.3 #3070. hozzászólásáraNehogy azt hidd hogy egy ökör ára 4 db légrugó.. Járatosabb tipusok egy hw laprugóköteg töredékéért megvehetők. Meg amúgyis máshol megy el a levegő ha elmegy, azokat meg meg tudod szüntetni. Húzgálnak légrugóst mtz-vel, az égadta világon semmi gond nincs vele
Válasz envagyok2 #3069. hozzászólásáraGondolom az a repedés amibe befér a fél fejed, nem a technológia része. Gondolod hogy az alsóbbrendű nyomvályúsra süllyedt és felmart utakba majd 100-200 kilóméterekről hoznak minden szem követ bazaltból, mikor ez a szutyok sóder is itt van a kert végében. Nem mondtam olyat, hogy csak abból van, de pont annyival van benne több, mint amennyi egyáltalán nem kéne bele.
Válasz hashtag #3068. hozzászólásáraNekem az lesz a baj, hogy az MTZ kompresszora nem bírná ellátni egy 70-80%-os légrugós pót levegő ellátását + a féket. Légrugó felújítás biztos jó áron van :D
Valószínű nekem még egy HW lesz a megoldás, ha realizálódna kicsit az áruk. Vagy ha nyerek a lottón egy Furrier B18-as
Válasz igazmondó juhász #3064. hozzászólásáranincs igaza. aszfaltba már nagyon régóta kopó rétegbe már murvát sem lehet tenni, csak bazaltot, autópályán kötőbe is csak bazaltból lehet. de mindegy is, mert az aszfalt nem teherhordó szerkezet, nem az aszfalton múlik, hogy megsüllyed vagy nem. az aszfalt csak azért van, hogy kényelmes legyen rajta az autózás, és legyen guminak tapadása.
másik, megrepedt az út alapja: micsoda? a töltés? vagy a ckt beton? elárulok egy titkot, az lenne a baj, ha nem repedt volna meg. miért? mert akkor nagy táblákba dilatálna télen, és hatalmas repedések lennének, amik az aszfalton is átjönnek. tudod hogy akadályozzák ezt meg? úgy, hogy a pár napos ckt-re direkt rámennek hengerrel, épp azért, hogy összetörjék, megrepesszék.
Válasz MTZ1221.3 #3067. hozzászólásáraHa találsz esetleg régebbi alvázat, azok jellemzően sokkal nagyobb vasakból készültek, többet bírnak, az újabbak majdnem úgy néznek ki mint egy bàlaszàllító. A márkák között nagy különbségek vannak, érdemes többet megnézni.
Válasz fexco #3065. hozzászólásáraBiztos, hogy a kamion pót a jobb, ha HW-val hasonlítod össze. Több fér rá, könnyebb a pótkocsi, jobban vontatható, légrugóval simábban jön utánad, nem billeg úgy, tárcsafék jobban fog, stb... Azért a HW80 alváz 18tonnával el-elmegy, de a kamion pótnak 20 is sima, csak a gumik bírják. Bár a HW-nak inkább a rugók, tengelyek és az 5.kerék a gyenge pontjai, mint az alváz, a Furriereknek nem véletlen totál más már ezen a részei.
Amit én húztam kamion pótot 120 lóerős JD-vel 200-210q-val simán szaladt, nem billegett, nem volt rezgős sem földúton. A HW-val óvatosabban kellett menni és "csak" 140q volt rajta.
Nekem csak egyedül ez a kérdés, hogy egy közútra gyártott konténeres alváz, hogy bírja sokáig földúton nyaggatva. Mert azért a HW kocsihoz képest az önsúlya nem olyan veszett sok.
Válasz tpeti #3055. hozzászólásáraA7,2es háromponton billent.
Válasz tpeti #3055. hozzászólásáraHÁt nemtudom melyik a jobb verzió,volt hw,mbp,van is.láttam különbséget.a hw tekeredik mint a kigyó,minden kereke leér a földre kemény terepen,eddig sose maradt ugy,mindig visszaállt egyenesbe.mbp meg pont az ellentettje,sajnos megvanak a tipikus repedési pontjai.
Válasz hashtag #3063. hozzászólásáraPedig igazad van, egyik ismerősöm éjjeli őr volt az m44 építésénél, olyanokat mesélt, hogy nem hittel el. Szanaszét repedt az út alapja, vakarták a fejüket, hogy mi legyen??? Aztán jött az ötlet az egyik nagyokostól, hogy ha aszfaltot húznak rá, akkor úgysem látszik, nem? Meg is csinálták, oszt jónapot!!!
Válasz Gumóka #3062. hozzászólásáraInkább sírni kéne rajta. Bár felétek lehet más a kassza. Vagy amikor te benne voltál.
Válasz hashtag #3058. hozzászólásáraPersze...
Válasz tpeti #3059. hozzászólásáraHát igen, a körülményeket a természet írja. Elszoktunk ezektől...
Válasz tpeti #3055. hozzászólásáraúj pótot kell venni nincs probléma