Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 413.74 Ft USD 401.45 Ft CHF 440.33 Ft GBP 493.83 Ft

Fórum

Milyen pótkocsit vegyek?

Létrehozta: Edem , 2008-07-15 19:26:33

Kedvencekhez Segítség

3294 hozzászólás
#544 Drisa
2012-07-01 12:51:27

Válasz #543. hozzászólásra

Legalább nem kell emelő ha defekt van, csak egy kisebb árok az pedig mindenhol akad... :)

#543 gergő07
2012-07-01 11:50:27

Válasz #538. hozzászólásra

Bal hátsó kerék 10cm-rel van a földtől.

#541 Vadmalac
2012-07-01 06:03:07

Válasz #530. hozzászólásra

70% a gumi, 30% a csapágyazás.

#540 Sanyee
2012-06-30 21:58:52

10 tonnás piros rendszámos pótkocsi műszaki vizsgáztatása ma mi pénzbe kerülhet?

#539 VTR-es
2012-06-26 21:03:31

Válasz #538. hozzászólásra

Persze ,tudom hogy hosszabb a rugóköteg, de teljes tehernél úgy is felül a gumibakra, az meg már olyan sokat nem rugózik. Annyi biztos hajlékonyabb a váza, jobban felveszi az útegyenetlenséget. Egy ismerősnek van valami osztrák kocsija újszerű 10-12t-ás lehet de annak van olyan merev váza meg rövid vaskos rugókötege hogy azt mondja annak tényleg nem ér le az egyik kereke ha a másik bukkanóra megy, kellet is már javítani a forgózsámojt.

#538 gergő07
2012-06-26 15:56:35

Válasz #536. hozzászólásra

Mi a magyarázata?pl hogy 45cm-rel hosszabb a hw rugókötege,meg még nemvolt akkora szintkülönbség hogy ne ért volna le a kerék.Az mbp egyik kerekével felállok 20cm magas fára,a tengely másik felén lévő kereket le lehet venni, mert nem ér le, vagy csak ép hogy.A hw váza sokkal hajlékonyabb,így jobban elnyeli a talaj szintkülönbségeit.Sima betonon mind a kettőt egyedül eltologatom,semmi különbség nincs köztük.Első mbp második kép hw

#537 röfik
2012-06-26 15:13:36

mbp megrakva alig ül rá a féder bakra,a hw meg szétnyomja a gumi tüskét.Vizes idöbe 8.25gumikkal az mbp 6.5 elül ugy 2 mtz alig birja kihuzni.smile whistling

#536 VTR-es
2012-06-26 14:48:56

Válasz #535. hozzászólásra
Rugalmasság? Annak mi lehet a magyarázata. Gyártási pontosságot nem úgy értem hogy az MBP szarul van össze rakva, csak nagyobb tűrésekkel, már csak azért is mert mezőgazdasági pót ,nem mint a HW ami teherautó pót is. De csak egy példa RM(román) és Yugó pótkocsinak a tengelye ha ki van szerelve kerekekkel és megforgatod a tengelyt a kerekek 1-2 centit ütnek.

#535 Sanyee
2012-06-25 21:48:55

Válasz #533. hozzászólásra

Szerintem ez azért nem annyira egyszerű. Nincs az MBP sem rosszul összerakva. Ha valahol kicsit is ütne, az egy idő után kijönne rajtuk. Talán a rugalmasság lesz itt a hangsúlyba, amit már a kolléga is mondott.

#534 mörkymarko
2012-06-25 21:44:18

sziasztok!

Megszeretném kérdezni hogy honnan tudnék MBP 6.5 tonnás pótkocsihoz papírt vásárolni mert én már régebben vásoltam egyet papírmnélkül de az alvázszám már nem olvasható annyira rozsda ette és most leszeretném műszakiztatni és ehhez kéne nekem papír, vagy estleg hogy lehetne az ilyen papír nélküli pótokat újra papírozni tudna ebbe valaki segíteni nekem?

#533 VTR-es
2012-06-25 19:36:26

Válasz #531. hozzászólásra
Elvileg erre gondolna az ember, de én nem vagyok biztos hogy amiatt van, már csak azért is mert mindegyikbe 2 kúpgörgős csapágy van meg egy porvédő, ezek beállítása okozhat nehezebb húzást , de akkor nem ilyen egyértelmű lenne hogy a HW-t könnyebb húzni. Szerintem inkább a gyártási pontossságba lehet külömbség , a HW-k tengelyei párhuzamosabbak lehetnek egymáshoz , a tengelycsonkok is kissebb ütéssel lehetnek legyártva,(precízebb német gyártás) ezek okozhatnak már külömbséget. Hülye példa de ha egy biciklibe a hátsókerék ferdére van húzva, vagy a villa meg van hajolva és nem fut a két kerék kurva nehéz tekerni, és nem sok kell, szemmel nem kell hogy látszódjon.

#532 gergő07
2012-06-25 19:13:56

Válasz #530. hozzászólásra

A hw kocsinak hosszabbak a rugó kötegei,és kevesebb lap van benne,így jobb a rugózása + a váza is hajlékonyabb,nem rángat annyira.A hw billegősebb az mbp stabilabb.Van mind a kettőböl 1-1db 145cm-es oldallal.

Nincs profilkép
#531 Pittix
2012-06-25 18:32:02

Válasz #530. hozzászólásra

a tengely és a csapágyazás miatt, tényleg könnyebb húzni a HW-t!

#530 Sanyee
2012-06-25 17:21:44

Köszönöm a válaszokat, akkor sikerült megtudnom a típust.

Mitől függ az egy pótkocsinál, hogy könnyebb húzni?
Traktorosok azt mondják, hogy a HW-t könnyebb húzni ugyanolyan gumikkal meg terheléssel, mint egy MBP-t.

#529 Mf-es
2012-06-25 16:24:05

Pronar pótkocsik milyenek?

#528 Gábor0(Claastra)
2012-06-25 16:18:16

Válasz #521. hozzászólásra

itt egy ,csak átalalíkított oldalakkal http://www.hasznaltauto.hu/potkocsi/egyedi/egyedi_psze_20-1-5917206

#527 kulakman
2012-06-25 13:18:39

Válasz #521. hozzászólásra

Az az ukrán amit leírtak itt előttem, nekem is van egy belőle, nem a legjobb pót ,nehéz húzni az oldalát alig bírom magam felhajtani ,ha lesz egy kis pénzem felújítom valami könnyebb szerkezettel, ja és magasítóval mert így elég gyatra ,csak trágyahordásra való ,abban viszont jó.

#526 Vadmalac
2012-06-25 07:52:51

Válasz #521. hozzászólásra

Ukrán. PSZE-201 a típusa. 6t-s kocsi.

#522 Gábor0(Claastra)
2012-06-24 14:31:49

Válasz #521. hozzászólásra

talán ukrán 6,5 tonnás

#521 Sanyee
2012-06-24 13:33:08

Ez milyen pót?
pót

Nincs profilkép
#520 Luke
2012-02-10 18:29:54

Üdv!

ADR hidas Oehler pótkocsiról van tapasztalata valakinek?
Jók ezek a tengelyek, vagy inkább csak a BPW hidas az igazi?
Vagy magáról az Oehlerekrők mi a véleményetek?

Köszönöm!

smile cowboy

#519 Pici
2012-02-02 20:20:03

Válasz #518. hozzászólásra

smile thumbupsmile thumbup ügyes jó öltet !

#518 jamo
2012-02-02 20:11:01

Válasz #517. hozzászólásra

Volt mindene, csak ideiglenesen ki volt vonva a forgalomból. Mielőtt megvettem kivonattam véglegesen az előző tulajjal, hogy ne kelljen átírási illetéket fizetni, így spóroltam 22000ftot.

#517 Pici
2012-02-02 19:59:50

Válasz #516. hozzászólásra

papírja volt ? vagy csak adásvételivel sikerült igy levizsgáztatni?

#516 jamo
2012-02-02 19:39:37

Amúgy kész a pót papírügyileg is, névre írva, biztosítva, forgalmi, pirosrendszám, 5 év műszaki... 30t össztömeg.smile thumbupcool Már csak fuvarozni való kell hozzá...smile rolleyes

#515 jamo
2012-02-02 19:34:55

Válasz #513. hozzászólásra

A póté? 170kmről 68 papír. Elméletileg 170ft/km. De össze vissza mondták a számítást mindig másképp. smile cursingDe nem alkudoztam velük mert 6t volt a trailer elméletileg a pót pedig forgalmi szerint 6,8 lemérve pedig 7,1.smile scared Eléggé billegálisan nézett ki amikor hozták.

#514 Czanik Sanyi
2012-02-02 18:27:34

Válasz #510. hozzászólásra

Fekete rendszámos tgkval nem húzhatod, de fekete rendszámos traktorral ha mezőgazdasági vontató akkor igen.

#513 Mézga
2012-02-02 18:22:51

Válasz #512. hozzászólásra

mennyi volt a fuvar? mennyi/km?

#512 jamo
2012-02-01 19:16:56

Válasz #511. hozzászólásra

Nézem de semmi külön bekezdést nem találok. Csak a súly, méret és tengelyterhelésre vonatkozó előírásokat. Amik ugyanazok mgv pótkocsinál is mint lassújármű pótnál.

#511 Sanyee
2012-02-01 19:00:42

Válasz #510. hozzászólásra

Nézd meg, hogy mik a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírások.

Most hogy magyarázod meg a rendőrnek, hogy ez a piros rendszámos IFA pót ugyan azt tudja, mint a fekete rendszámmal ellátottak?

#510 jamo
2012-02-01 18:53:32

KÖHÉM rendeletbe ezt találtam a lassú jármű pótkocsi húzhatóságáról MGVval.

"(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak."

Ezt hogy értelmezzem? smile confused

Nincs profilkép
#509 lulul
2012-01-29 20:57:30

Válasz #506. hozzászólásra

ha van olyan lehetőség hogy lassújármű votatmány a kkor az ha nincs akkor szigoruan pótkocsi
smile hammer

#508 csoppika
2012-01-29 20:43:18

Válasz #506. hozzászólásra
Nekem potkocsi kategoriaban biztositjak...

#507 Sz J
2012-01-29 17:06:23

Válasz #505. hozzászólásra

Néztem a billentését, van rajta "korona" vagy inkább csak koronácska. Hátrafelé billentésnél megnyom egy szelepet ha végállásra ért, de oldalra semmi. smile sweatdrop Mondjuk gabonánál nem lesz gond mert az leszalad róla úgyis. Tapadósabb árunál mikor na még egy kicsit na még egy kicsit na még egy kicsit és zutty.

#506 Sz J
2012-01-29 16:57:25

Uff kalkulálgatom a biztosítást a pótkocsira egy alkuszi honlapon. HA lassújárműnek ütöm be akkor 7800ft a legolcsóbb éves díj, ha pótkocsinak akkor 3300ft. Piros rendszámos pótkocsi az hivatalosan minek minősül?smile confused

#505 Claastra
2012-01-29 09:07:16

Válasz #504. hozzászólásra

Nem utváltó,mert az engedné vissza a hengert ha átváltana,a billentőkört nyitja és a felesleges olajat engedi csak el a másik körön,kinyitja a munkahenger 1-2 milit visszaenged akkor a szelep elzár megint emel,valahogy igy kell elképzelni,ifán nagyokat mozog a plató,de a merciken éppen csak látszik ez a le-fel mozgás határolásnál

#504 Sz J
2012-01-29 08:56:19

Válasz #502. hozzászólásra

Értem értem. Útváltó lehet ott, mert ha simán kinyitná a visszatérőt akkor a mh. is visszaeresztene.

#503 Sz J
2012-01-29 08:55:00

Válasz #501. hozzászólásra

Köszönöm! Én is ebben reménykedem. elmúlt évben sokat szívtam a szállítással sokat kifizettem rá és örökös gond volt a szervezés. Remélem ezzel olcsóbbá és gördülékenyebbé tudom tenni.

#502 Claastra
2012-01-29 08:54:41

Válasz #499. hozzászólásra

éppen forditva amikor ,eléri a bizgentyű a szelepet kinyitja és a fölös olaj távozik a másik csövön a trakiba

Nincs profilkép
#501 Adorex
2012-01-29 08:53:17

Válasz #500. hozzászólásra

Gratula az új vasadhoz..........
Remélem sokszor meg fogod tudni töltenismile thumbupcool

#500 Sz J
2012-01-29 08:52:05

Válasz #497. hozzászólásra

Még a hasznot is!smile lolsmile lolsmile lol

#499 Sz J
2012-01-29 08:51:43

Válasz #496. hozzászólásra

Jah értem. Azt hittem csak simán elzár és akkor a traki nyomás határolja leszabályoz.

#497 Mézga
2012-01-29 08:47:46

Válasz #493. hozzászólásra

a ferga mindent visz. Feribácsi nem mesélte mit dolgoznak mostanában? smile scared

#496 Claastra
2012-01-29 08:47:35

Válasz #495. hozzászólásra

persze lehet egy vezetékkel is használni de ugy nem működik a határoló rendszere,a munkahenger illenése vezérli valahogy a szelepet

#495 Sz J
2012-01-29 08:43:59

Válasz #494. hozzászólásra

Nem kell bekötni a visszafolyót. Van úszó a karon a trakiba, odatolom és simán visszaengedi. De majd napközbe kimegyek a tanyára és megnézem pontosan mi hová van kötve. Ha van "koronás" megoldás akkor lehetne olyan is hogy a drótkötél húzza meg a "koronának" megfelelő dolgot.

Egyszer EBn hátrafelé billentásnél valami összeállt sitt egy darabban csúszott le róla amikor még nem volt teljesen kinyomva a munkahenger... ahogy már csak a billentő ponton volt teher kicsapta a platót a munkahenger feje kiszakadt a plató aljából.. és a mh. eldőlt. Nagy mák volt hogy a plató kint maradt mert a sitt kint tartotta, szinte függőlegesen állt hátrafelé smile scaredHa visszacsapódott volna akkor a munkahengert biztos elgörbíti, így is volt matekolás hogy mit hogyan hogy minden megmaradjon és emberbe se essen kár.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Többek között arról kérdezték őket, mennyire elégedettek a pénzügyi támogatás...
Michael Horsch: A következő hat hónapban kilőnek a terményárak
Michael Horsch: A következő hat hónapban kilőnek a terményárak
A Horsch alapító tulajdonosának véleményét kérdeztük több témában.
Zetor 6045, 6245 ülés huzat
Zetor 6045, 6245 ülés huzat

17.500 Ft

Zetor 5611 ülésgarnitúra hímzett
Zetor 5611 ülésgarnitúra hímzett

28.000 Ft

Eladó zab bála (terményszemmel,  zölden kaszált,  szárított,  bálázott)
Eladó zab bála (terményszemmel, zölden...

14.000 Ft

WEISGERBER csonkázó
WEISGERBER csonkázó

460.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]