Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR413.05 FtUSD391.85 FtCHF443.26 FtGBP495.79 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Hús Futár #5583. hozzászólásáraSzerintem az új Kirovets-et is érdemes lenne megvenni, sokkal tovább fog élni mint a mostani nyugati gépek ez borítékolható és lehet gyilkolni is, nem kényes.
Csakhát 60millákért adják ami kategóriájában jó ár de azt bevállalni nagyon kevesen merik majd.
Válasz TDavid #5563. hozzászólásáraSzia!Én lecseréltem öket.5-5 év különbséggel és nem bántam meg.Eladtam az Mtzt gyulytogettem is és az Axialtol vettem keveset futottat.Afa visszaforgatassal.Az évi törleszto1,8 m kamtokkal egy 13 m ft os gepnek.Tiszta fulkében ülök én hajtom es nem köpök vályogot estére.Sajnos kopnak a szerelők az anyagminőség is rosszEngem is riogattak a majd igy ugy lesz azzal aztan.Pöcc röff van.Pattogni tud egy 110 es is mocskosul ugyhogy rugózott hid fülke nem rossz.
(Az Mtz se rossz gép csak ne kéne feszt baszogálni.)A zárt lizing tartalmaz egy biztositasi csomagot mely törés lopásta érvényes.Nagy gép ment szét ismerősnek szt ugy tette helyre sz Agrotec es megy tovabb.Állta a biztosito.A szerviz az olaj igen méreg drága.Van aki maganak csinalja van aki nem.Bizonyos dolgokat tudni kell igy énhozzam kijárnak.Az adatlap mikor mi van a géppel lekerhető ellenőrizhető,igy eladásnál ez jól jöhet.Biztos nem vesz zsákbamacskát aki majd megveszi tőlem.Akár ismerősnek is elmerem majd adni.
Szerintem a Szanberg Kubota sem rossz bár nekem picit zajosnak tünik..Annak aki viszont állatkodni akar nyakig sár meg gumicsizma 10 percenként egy cigi bele a hami a szotyi az maradjon az ajtó nélküli szergejnél mert anyagi rontasba dönti saját magát,s fogadja el hogy örökké olajos és szerel.
Mivel én nem dohányzok a fülke kárpitja patyolat nem ragad s nikotintol.Viszont a 4oszlopos tiszta üveg tényleg vacak ha a szél az összes port behozza a sárhányóról telibe mikor nyitva a fél fülke.
Ki-ki mérlegeljen aztán a erejéhez mérten cselekedjen.Nem kell annyira felni az ujtól .
Egyszóval ha igényes valaki végigszopta a sok szerelést tudja értékelni a kényelmes és kényes gépet amikor tiszta ruhába ül be és úgy is száll ki ,ha ez a vágya , nem fog csalódi az biztos!
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraHagyd meg azt a tőkét és gyarapítsd inkább. 8 hektárra az 50-es mtz is elég lett volna ha meg 82-es lett belőle kiszolgál kényelmesen, ha csak napi 1 hektárt művelsz meg akkor is végzel egy hét alatt a munkákkal hehe
20 hektárig vegyél földet azt a munkád mellett is meggyőzöd kisujjból aztán majd lesznek traktorok később is, veszel egy jó kubotát
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraNe vegyél semmit csak földet, az hozza a pénzt. Majd ha lesz 30-40 hektáros akkor könnyebben tudsz venni egy patika használt nyugatit.
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraEnnyi földön kb sose fogod kigazdálkodni az új traktort.
Én is inkább földet vennék az árán a helyedben. De ezt neked kell eldönteni.
Én a leírtakból úgy gondolom, hogy azzal a traktorral a korából adódóan vannak már gondok. Volt kollégám ugyanígy járt. Egy kisfülkés 50ese volt, ment, de mindig volt rajta mit csinálni. Vett egy 82est, renbetette, és vígan dolgoznak vele.
Én a helyedbe eladnám és néznék valami jó bőrbe lévő mtz-t 3millió körül. Nincs az az isten, hogyha rendbe van szedve ennyi földön baja legyen. Nekünk nagyon sokáig 1mtz volt 50 hektárra, (Szántó, kaszáló) szóval ment rendesen, de nagy baja sose volt.
Lehetőség lett volna venni használt nyugatit, de letettünk róla, lett helyette két mtz, meg több új munkagép és szépen teszik a dolgukat.
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraFelejtsd el az új mtz-t, jobban jársz ha a mostanit javítgatod mert az újat meg többet kell.
892.2-esünk kB 3 ezer óra után vált használhatóvá, ez alatt 3 motor javítás, 2 váltójavítás és valahány kuplung(bálázós traktorhoz képest elég jól bírja a kuplung, de 2 másik rakodós mtz-nkről ezt nem lehet elmondani, nem tudjuk már számolni hányszor és mi lett javítva) és apróságok, mint tlt javítás, önindító, akkumulátor csere, elsőhajtás malac letörés, stb. Persze a felsoroltak mind garancia lejárata után. Most csak annyi a baj vele, hogy általában kulccsal indul(villáskulccsal)
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraSzerintem maradj az mtznél. Azt a pénzt fordítsd arra, hogy rendben legyen a gép. Vegyél jó permetezőt, műtrágyaszórót, munkagépet. Nem tudom milyen gép van utána. Vegyél földet inkább.
Üdv Mindenkinek!
Márciusban örököltem meg apukámtól a kis családi gazdaságunkat. 8 hektárról van szó, de szeretnék terjeszkedni, földet bérelni a jövőben. Van egy régi MTZ-m: 50-es volt eredetileg, 80-as motort, első kerék hajtást és turbót is kapott nagy panoráma fülkével, de ebben az évben rengeteg gond volt vele, kisebb és nagyobb egyaránt, így elgondolkodtam egy újabb traktor vásárlásán.
Jövőre pályázni is szeretnék, de szerencsére van némi tőkém is. Használt nyugati gépeket is nézegettem, illetve új/szinte új MTZ-t is. A keret 10-12 millió forint.
Ki mit ajánlana? Ahogy a piacon körülnéztem 5-6000 üzemórás JD, Claas, NH van 10 körül, de félek ha meghibásodás lesz, az húzós, minőségben viszont az MTZ felett van kilóméterekkel.
Ha MTZ-t vennék ott meg az újakkal is sok a nyűg, de bele is lehet fogni. Összetett a helyzet.
Ötletek? Minden segítségért hálás lennék!
Válasz VDénes #5554. hozzászólásáraMost néztem meg. Kívülről nem rossz, és ami jó benne hogy nincsenek benne azok a felszereltségek amik sok galibát tudnak okozni (hidraulikus kabinrugo, kihelyezett kor, gyári AutoTrac), így nem kell felni hogy rövid időn belul gethelni kezd... nézzetek meg, hallgassatok meg a hangját, ha nem köhög, nem reszket, simán vált a váltó, nem dobálja indítás után halomra a hiba kódokat akkor nagy baja nem lehet. Kicsit sokallom de alkudni kell belőle, amúgy meg legalább hazai gép, hazai papírokkal, hazai szervizzel... ha megveszed hívd fel a régi tulajt hogy meccsen kívül mondja el hogy volt-e baja vagy miért váltott más típusra...
Válasz VDénes #5556. hozzászólásáraÜdv! Nem akarok bekavarni, de télen vettünk egy new holland T6030 traktort, ezek is elég jó gépek, mondjuk a t6050 már 126 lovas, igaz még csak keveset dolgoztam vele, de úgy néz ki beválik nálunk egy 95 lovas zetort váltott le, főleg talajmunkára vettük, ez még az utolsó mechanikus adagolós viszonylag modern gép, power váltóval, igaz ritkán van eladó ezekből, de ez is jelent valamit szerintem.
Válasz VDénes #5555. hozzászólásáraLényegében csak annyi, hogy túl gyakran megy tönkre és nem olcsó a javítása...épp elég indok, hogy elkerülje az ember.
A hídja nem egy eltalált konstrukció....
Válasz VDénes #5547. hozzászólásárael, bőven! Ezek még ssze vannak rakva rendesen, a mieink is már nagyon sokat mentek. A Valtránkban 19000 óra fölött van, a Fendt-ben 14000, Az MF-ben es a JD-ben jöel 10.000! A Valra azért igényel már odafigyelést, de kispénzen javítható, a Fendt pedig tele van elektronikával, mégis olyan iszonyatos hibái vannak, mint széthullott munkalámpa-kapcsoló, vagy külön gombot raktunk be az indításról, mert a kulccsal bohóckodott...
Válasz VDénes #5550. hozzászólásáraBármilyen IH vonalon tudsz hozá alkatrészt sőt motorhoz bármilyen perkins vonalon , vagy a Szegána Szegeden a mint a kormi forgalmazója . Van a faluban 3 is MTX-es kormiból de mennek szépen .
Válasz VDénes #5550. hozzászólásáraJók az MX-ek, az enyém 18 éves és nemigen tervezek megválni tőle...A gyenge pont a rugózott híd, a motor kimegy a világból, a váltó lamellasor csere pedig annyi, amennyit a kolléga írt előbb.
Ha alkatrész kell hozzá, bőven van megoldás az axin kívül is....
Válasz Hús Futár #5546. hozzászólásáraVajon ezek az MX-ek mennyi órát mennek el? Hirdetve ahogy nézem 10e körül vannak órában. Alkatrészben az Axiál tud csak segíteni?
Hibásat én nem mernék megvenni, mert lehet van még valami. Ilyen gép nincs a környéken sem sajnos.
Válasz bandigh #5544. hozzászólásáraPontosan ettől tartok én is. A .Feco által javasolt gépeket nézegetem most jobban, de amit Húsfutár javasolt jóval jóval kedvezőbb árúak. Utána nézek. Köszönöm neked is és mindenkinek!
Válasz Sk Laci #5542. hozzászólásáraMinden képen utána kérdezek, milyen lehetőségek vannak új gépnél. De az említett elektromos hibákra utána kérdeztem az itteni nagyoknál és sajnos tényleg jár ki a szervíz. Vagy 10 John Deere van a közelembe, de jól ismerik a szervizeseket :( soha nem mechanikus baj van vagy alul méretezés miatti hiba, hanem "villamos gond". Biztos, hogy tervezett ez a kis üzemszünet, mert mindig szezonba áll meg valami kis prüci miatt. Vett egy itteni gazda 6120-as hát marha jónak néz ki.
Válasz .Feco. #5541. hozzászólásáraAhogy nézegettem amiket javasoltál kb. 6000 órától 9000 óráig vannak. Mennyire vannak vajon ezek tervezve? Elmegy még egy jó 5000 órát bontás nélkül? Azért nem egy 4650 és társai élettartamot várok, de ha 5000-et elmegy akkor már jó.
Vannak elég jó árúak és már azokban is van hídrugózás és minden amire szükség lehet. A 30-as John Deere-oknak nincs az említett elektromos gondja?
Válasz VDénes #5538. hozzászólásáraÉn a helyedben néznék valami nem agyon vert MX-es IH vagy MTX-es McCormickot 5-6 milláért vannak és nem lehetetlen áron lehet javítani . 800.000 forint körül meg áll egy teljes motor generál a perkins motorosnál agy kolega javította 2 éve , én is akkor tájt kérdeztem árakat mert majdnem vetem egyet és ott a váltób kelett volna bele nézni 80-100.000 lett volna egy lamella sor javítása . ez nem is olyan sok főleg ha egy MTZ váltóba 14-16.000 egy fogaskerék .
Egy jó 135-150 lovas neked jó lenne sokáig .
Válasz VDénes #5539. hozzászólásáraAz új nemigen fog 30 évig menni
Már 20 nak is örülni kell majd, olyan helyen mint nálad, ahol keveset megy, és tegyük fel fedett helyen van többnyire, lehet jó 20 évesen. Próbálj meg eladni egy 5-6 éveset, már töredékét éri, mi lesz egy 15 évessel? 1/4-ed ár. Ha meghirdeted azzal h évi 200 órát ment, azt mondják h visszatekerted, de ha el is hiszi hogy mennyit ment, akkor is kicsit tesz rá árban, mert az évek megvannak ugye. Az új az csak új, de az értékcsökkenést akkor tudod jól átvészelni ha ki van használva, ha keveset megy akkor üzemórára vetítve többe fog kerülni mintha bérmunkáztatnál mindent. Én egy viszonylag ép használtgépet ajánlanék, persze bele lehet nyúlni a rosszba, de az új is le tud rohadni, szigorúan a garancia lejárta után..
Válasz Sk Laci #5540. hozzászólásáraVan épp elég új vas is hátra az utolsó években már már tucatszámra....
Gyeng k.... min 24et jelent a tucatszámra...
Válasz VDénes #5538. hozzászólásáraNe a raktárkészleten levö gépekre kérjél ajánlatot, hanem új megrendelt traktora, ami úgy van felszerelve, ami neked megfelelne. Tudom, hogy az eladó azt a gépet szeretné rádnyomni, ami raktáron van, nem pedig új megrendelést adni, de ha meg akarja fogni a potencionális vevőt, akor alkalmazkodik.
2008-ban rám is rám akarták erőltetni a 6630 JD-t, amikor 7530 érdekelt. Adtak jó magas árat a 7530-ra, hogy a 6630-at vigyem el. Ezel csak azt érték el, hogy a JD helyet NH vetem.
Érdemes let volna lefényképeznem a területi képviselő keserves tekintetét, amikor megláta nálam az új hollandot. Alkalmazkodot volna, let volna üzlet. Keményfejüsködöt, és a hasznot a konkurencia vite...
Válasz VDénes #5539. hozzászólásáraSzerintem már régen nem igaz ez a “keveset megy úgyis, elmegy 20-30 évig is” elv, a mai gépek legyenek bármilyen színűek bekattannak néhány év után, elsősorban az elektronika végett, amit viszont a szerviz nem javít hanem cserél.... 2010-2012-vel lezárult a tartós gépek kora, a mai gépeket a gyártók nem az örökkévalóságnak gyártják... én legalábbis azt látom hogy nekünk is és a környezetünkben sok valakinek gondjai vannak az új gépekkel is, néhány év után pedig egyre több! Rendszerint nem valamilyen jól körülirhato hibára kell gondolni, letilt egy kihelyezett hidraulikakort, vagy munka lámpákat... (annyit ír ki hogy nyitott áramkör, vagy interferencia, vagy redundancia hiba, és többé nem megy az AutoTrac... a szerviz kijön meghúzza a vállat és annyit mond hogy cseréljük ki a vezetőt hátha az a baj... vagy egyszerűen azt mondja hogy “hat én ehhez nem értek, ebből csak ez az egy van a körzetemben...” ezt egy kisgazdaság keptelen finanszírozni hogy a kétbalkezes szerelő rajta gyakoroljon, a gép meg 10 éves kor után már kb eladhatatlan. Ezért is mondtam hogy abból válassz amit javasoltam, azon az elektronika meg javítható, a mechanika javítható, de már elég konfortos tehát van GPS, vagy elektronikus scv, van 50 km-és vario váltó, van rugozott híd rugozott kabin, jó kis testes akaratos gépek, van 110-130 ló között négyféle színben 2000-2010 közötti, azokat sosem fogjuk eladni...
Válasz *** HM *** #5536. hozzászólásáraHecikém részben igazad van.
És ha azt az elvet valod, hogy a munkagép a fontos, nem a traktor, akor te miért új traktort vetél, nem inkáb új munkagépet, és zötykölődhetnél az öreg Crystálban???
6939 hozzászólás
Válasz szanberg #5586. hozzászólásáraNe újat vegyél hanem egy öregebbet
Válasz szanberg #5586. hozzászólásáraLehet hogy csak akkor lenne gondod ha vennél egy Kirovecet.
Válasz szanberg #5586. hozzászólásáraGödöllőn tőlünk nem messze vett egy haver ikerkerekekkel. Idáig meg vannak vele elégedve.
5 ezer órás 936-al még nem lehet nagy bajod. Majd 10 ezernél lesz egy 12 millás Vario rendbetétel.
Ezen agyalj.
Válasz Hús Futár #5583. hozzászólásáraSzerintem az új Kirovets-et is érdemes lenne megvenni, sokkal tovább fog élni mint a mostani nyugati gépek ez borítékolható és lehet gyilkolni is, nem kényes.
Csakhát 60millákért adják ami kategóriájában jó ár de azt bevállalni nagyon kevesen merik majd.
Válasz Hús Futár #5578. hozzászólásáraA bal hátsó “sarokoszlop” kicsit takar, de sebaj :D Előre tekints
Válasz Hús Futár #5571. hozzászólásáraa faszi se kicsit böszme a gép mellé, simán befordította derékszögbe a szerelványt...
Válasz szanberg #5582. hozzászólásáraSzerintem ezek a régi kohószökevények újra a jövő megfelelő célgépei kicsit helyre pofozva
Válasz Bárány #5580. hozzászólására
Válasz Hús Futár #5579. hozzászólásáraÉs a dizájnerek (már ha ezt az tervezte!) sem követik gépiesen az unalmas trendeket!
Válasz Bárány #5575. hozzászólásáraNagy erős nehéz strapabíró böszme dög és mégis fullosan kényelmes a fülke
Válasz Bárány #5575. hozzászólásáraEzek a ruszkik nem szarral gurigáznak .
Válasz szantofold22 #5574. hozzászólásáraOtt a pont!
Válasz Bárány #5572. hozzászólásárarégebben találtam pár ilyent és most jutottt eszemben hogy olvasom hogy Szamberg effendin agyal
Válasz Hús Futár #5573. hozzászólásáraOlyan, mint egy gyerekrajz.
Válasz Bárány #5572. hozzászólására
Itt egy másik összvér
Válasz Hús Futár #5571. hozzászólásáraEzt te csináltad?
Szanberg itt a géped .
Válasz TDavid #5563. hozzászólásáraSzia!Én lecseréltem öket.5-5 év különbséggel és nem bántam meg.Eladtam az Mtzt gyulytogettem is és az Axialtol vettem keveset futottat.Afa visszaforgatassal.Az évi törleszto1,8 m kamtokkal egy 13 m ft os gepnek.Tiszta fulkében ülök én hajtom es nem köpök vályogot estére.Sajnos kopnak a szerelők az anyagminőség is rosszEngem is riogattak a majd igy ugy lesz azzal aztan.Pöcc röff van.Pattogni tud egy 110 es is mocskosul ugyhogy rugózott hid fülke nem rossz.
(Az Mtz se rossz gép csak ne kéne feszt baszogálni.)A zárt lizing tartalmaz egy biztositasi csomagot mely törés lopásta érvényes.Nagy gép ment szét ismerősnek szt ugy tette helyre sz Agrotec es megy tovabb.Állta a biztosito.A szerviz az olaj igen méreg drága.Van aki maganak csinalja van aki nem.Bizonyos dolgokat tudni kell igy énhozzam kijárnak.Az adatlap mikor mi van a géppel lekerhető ellenőrizhető,igy eladásnál ez jól jöhet.Biztos nem vesz zsákbamacskát aki majd megveszi tőlem.Akár ismerősnek is elmerem majd adni.
Szerintem a Szanberg Kubota sem rossz bár nekem picit zajosnak tünik..Annak aki viszont állatkodni akar nyakig sár meg gumicsizma 10 percenként egy cigi bele a hami a szotyi az maradjon az ajtó nélküli szergejnél mert anyagi rontasba dönti saját magát,s fogadja el hogy örökké olajos és szerel.
Mivel én nem dohányzok a fülke kárpitja patyolat nem ragad s nikotintol.Viszont a 4oszlopos tiszta üveg tényleg vacak ha a szél az összes port behozza a sárhányóról telibe mikor nyitva a fél fülke.
Ki-ki mérlegeljen aztán a erejéhez mérten cselekedjen.Nem kell annyira felni az ujtól .
Egyszóval ha igényes valaki végigszopta a sok szerelést tudja értékelni a kényelmes és kényes gépet amikor tiszta ruhába ül be és úgy is száll ki ,ha ez a vágya , nem fog csalódi az biztos!
Válasz Goethe #5568. hozzászólásáraGyereknek való!
Moderálási elveink miatt törölve: 2019-12-17 10:15:21
Köszönöm szépen mindenkinek a választ! :) Egyelőre maradok a nyálcsorgatásnál, helyrepakoljuk az MTZ-t, kiforogja magát, hogy mi lesz!
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraHagyd meg azt a tőkét és gyarapítsd inkább. 8 hektárra az 50-es mtz is elég lett volna ha meg 82-es lett belőle kiszolgál kényelmesen, ha csak napi 1 hektárt művelsz meg akkor is végzel egy hét alatt a munkákkal hehe
20 hektárig vegyél földet azt a munkád mellett is meggyőzöd kisujjból aztán majd lesznek traktorok később is, veszel egy jó kubotát
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraNe vegyél semmit csak földet, az hozza a pénzt. Majd ha lesz 30-40 hektáros akkor könnyebben tudsz venni egy patika használt nyugatit.
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraEnnyi földön kb sose fogod kigazdálkodni az új traktort.
Én is inkább földet vennék az árán a helyedben. De ezt neked kell eldönteni.
Én a leírtakból úgy gondolom, hogy azzal a traktorral a korából adódóan vannak már gondok. Volt kollégám ugyanígy járt. Egy kisfülkés 50ese volt, ment, de mindig volt rajta mit csinálni. Vett egy 82est, renbetette, és vígan dolgoznak vele.
Én a helyedbe eladnám és néznék valami jó bőrbe lévő mtz-t 3millió körül. Nincs az az isten, hogyha rendbe van szedve ennyi földön baja legyen. Nekünk nagyon sokáig 1mtz volt 50 hektárra, (Szántó, kaszáló) szóval ment rendesen, de nagy baja sose volt.
Lehetőség lett volna venni használt nyugatit, de letettünk róla, lett helyette két mtz, meg több új munkagép és szépen teszik a dolgukat.
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraFelejtsd el az új mtz-t, jobban jársz ha a mostanit javítgatod mert az újat meg többet kell.
892.2-esünk kB 3 ezer óra után vált használhatóvá, ez alatt 3 motor javítás, 2 váltójavítás és valahány kuplung(bálázós traktorhoz képest elég jól bírja a kuplung, de 2 másik rakodós mtz-nkről ezt nem lehet elmondani, nem tudjuk már számolni hányszor és mi lett javítva) és apróságok, mint tlt javítás, önindító, akkumulátor csere, elsőhajtás malac letörés, stb. Persze a felsoroltak mind garancia lejárata után. Most csak annyi a baj vele, hogy általában kulccsal indul(villáskulccsal)
Válasz damntex #5561. hozzászólásáraSzerintem maradj az mtznél. Azt a pénzt fordítsd arra, hogy rendben legyen a gép. Vegyél jó permetezőt, műtrágyaszórót, munkagépet. Nem tudom milyen gép van utána. Vegyél földet inkább.
Üdv Mindenkinek!
Márciusban örököltem meg apukámtól a kis családi gazdaságunkat. 8 hektárról van szó, de szeretnék terjeszkedni, földet bérelni a jövőben. Van egy régi MTZ-m: 50-es volt eredetileg, 80-as motort, első kerék hajtást és turbót is kapott nagy panoráma fülkével, de ebben az évben rengeteg gond volt vele, kisebb és nagyobb egyaránt, így elgondolkodtam egy újabb traktor vásárlásán.
Jövőre pályázni is szeretnék, de szerencsére van némi tőkém is. Használt nyugati gépeket is nézegettem, illetve új/szinte új MTZ-t is. A keret 10-12 millió forint.
Ki mit ajánlana? Ahogy a piacon körülnéztem 5-6000 üzemórás JD, Claas, NH van 10 körül, de félek ha meghibásodás lesz, az húzós, minőségben viszont az MTZ felett van kilóméterekkel.
Ha MTZ-t vennék ott meg az újakkal is sok a nyűg, de bele is lehet fogni. Összetett a helyzet.
Ötletek? Minden segítségért hálás lennék!
Válasz VDénes #5554. hozzászólásáraMost néztem meg. Kívülről nem rossz, és ami jó benne hogy nincsenek benne azok a felszereltségek amik sok galibát tudnak okozni (hidraulikus kabinrugo, kihelyezett kor, gyári AutoTrac), így nem kell felni hogy rövid időn belul gethelni kezd... nézzetek meg, hallgassatok meg a hangját, ha nem köhög, nem reszket, simán vált a váltó, nem dobálja indítás után halomra a hiba kódokat akkor nagy baja nem lehet. Kicsit sokallom de alkudni kell belőle, amúgy meg legalább hazai gép, hazai papírokkal, hazai szervizzel... ha megveszed hívd fel a régi tulajt hogy meccsen kívül mondja el hogy volt-e baja vagy miért váltott más típusra...
Válasz VDénes #5556. hozzászólásáralényegében csak a motor a különbség, a case-ben cummins van, a mccormick mtx-ben perkins.
Válasz VDénes #5556. hozzászólásáraÜdv! Nem akarok bekavarni, de télen vettünk egy new holland T6030 traktort, ezek is elég jó gépek, mondjuk a t6050 már 126 lovas, igaz még csak keveset dolgoztam vele, de úgy néz ki beválik nálunk egy 95 lovas zetort váltott le, főleg talajmunkára vettük, ez még az utolsó mechanikus adagolós viszonylag modern gép, power váltóval, igaz ritkán van eladó ezekből, de ez is jelent valamit szerintem.
Válasz VDénes #5555. hozzászólásáraLényegében csak annyi, hogy túl gyakran megy tönkre és nem olcsó a javítása...épp elég indok, hogy elkerülje az ember.
A hídja nem egy eltalált konstrukció....
Válasz Hús Futár #5552. hozzászólásáraA mccormik is ugyanaz mint a case? Mármint mtx és mx szériák?
Válasz Batka #5551. hozzászólásáraA hídnál milyen gond van? Lehet javítani? A 135ös nagyon jó áron van.
Válasz .Feco. #5553. hozzászólásáraÍrtam neked egy emailt az itt megadott címedre. Ha ráérsz majd ránézel? Köszönöm
Válasz VDénes #5547. hozzászólásárael, bőven! Ezek még ssze vannak rakva rendesen, a mieink is már nagyon sokat mentek. A Valtránkban 19000 óra fölött van, a Fendt-ben 14000, Az MF-ben es a JD-ben jöel 10.000! A Valra azért igényel már odafigyelést, de kispénzen javítható, a Fendt pedig tele van elektronikával, mégis olyan iszonyatos hibái vannak, mint széthullott munkalámpa-kapcsoló, vagy külön gombot raktunk be az indításról, mert a kulccsal bohóckodott...
nem laptopos szerelés van egyiknél sem
Válasz VDénes #5550. hozzászólásáraBármilyen IH vonalon tudsz hozá alkatrészt sőt motorhoz bármilyen perkins vonalon , vagy a Szegána Szegeden a mint a kormi forgalmazója . Van a faluban 3 is MTX-es kormiból de mennek szépen .
Válasz VDénes #5550. hozzászólásáraJók az MX-ek, az enyém 18 éves és nemigen tervezek megválni tőle...A gyenge pont a rugózott híd, a motor kimegy a világból, a váltó lamellasor csere pedig annyi, amennyit a kolléga írt előbb.
Ha alkatrész kell hozzá, bőven van megoldás az axin kívül is....
Válasz Hús Futár #5546. hozzászólásáraVajon ezek az MX-ek mennyi órát mennek el? Hirdetve ahogy nézem 10e körül vannak órában. Alkatrészben az Axiál tud csak segíteni?
Hibásat én nem mernék megvenni, mert lehet van még valami. Ilyen gép nincs a környéken sem sajnos.
Válasz bandigh #5544. hozzászólásáraPontosan ettől tartok én is. A .Feco által javasolt gépeket nézegetem most jobban, de amit Húsfutár javasolt jóval jóval kedvezőbb árúak. Utána nézek. Köszönöm neked is és mindenkinek!
Válasz Sk Laci #5542. hozzászólásáraMinden képen utána kérdezek, milyen lehetőségek vannak új gépnél. De az említett elektromos hibákra utána kérdeztem az itteni nagyoknál és sajnos tényleg jár ki a szervíz. Vagy 10 John Deere van a közelembe, de jól ismerik a szervizeseket :( soha nem mechanikus baj van vagy alul méretezés miatti hiba, hanem "villamos gond". Biztos, hogy tervezett ez a kis üzemszünet, mert mindig szezonba áll meg valami kis prüci miatt. Vett egy itteni gazda 6120-as hát marha jónak néz ki.
Válasz .Feco. #5541. hozzászólásáraAhogy nézegettem amiket javasoltál kb. 6000 órától 9000 óráig vannak. Mennyire vannak vajon ezek tervezve? Elmegy még egy jó 5000 órát bontás nélkül? Azért nem egy 4650 és társai élettartamot várok, de ha 5000-et elmegy akkor már jó.
Vannak elég jó árúak és már azokban is van hídrugózás és minden amire szükség lehet. A 30-as John Deere-oknak nincs az említett elektromos gondja?
Válasz VDénes #5538. hozzászólásáraÉn a helyedben néznék valami nem agyon vert MX-es IH vagy MTX-es McCormickot 5-6 milláért vannak és nem lehetetlen áron lehet javítani . 800.000 forint körül meg áll egy teljes motor generál a perkins motorosnál agy kolega javította 2 éve , én is akkor tájt kérdeztem árakat mert majdnem vetem egyet és ott a váltób kelett volna bele nézni 80-100.000 lett volna egy lamella sor javítása . ez nem is olyan sok főleg ha egy MTZ váltóba 14-16.000 egy fogaskerék .
Egy jó 135-150 lovas neked jó lenne sokáig .
Válasz bandigh #5544. hozzászólására
Válasz VDénes #5539. hozzászólásáraAz új nemigen fog 30 évig menni
Már 20 nak is örülni kell majd, olyan helyen mint nálad, ahol keveset megy, és tegyük fel fedett helyen van többnyire, lehet jó 20 évesen. Próbálj meg eladni egy 5-6 éveset, már töredékét éri, mi lesz egy 15 évessel? 1/4-ed ár. Ha meghirdeted azzal h évi 200 órát ment, azt mondják h visszatekerted, de ha el is hiszi hogy mennyit ment, akkor is kicsit tesz rá árban, mert az évek megvannak ugye. Az új az csak új, de az értékcsökkenést akkor tudod jól átvészelni ha ki van használva, ha keveset megy akkor üzemórára vetítve többe fog kerülni mintha bérmunkáztatnál mindent. Én egy viszonylag ép használtgépet ajánlanék, persze bele lehet nyúlni a rosszba, de az új is le tud rohadni, szigorúan a garancia lejárta után..
Válasz Sk Laci #5540. hozzászólásáraVan épp elég új vas is hátra az utolsó években már már tucatszámra....
Gyeng k.... min 24et jelent a tucatszámra...
Válasz VDénes #5538. hozzászólásáraNe a raktárkészleten levö gépekre kérjél ajánlatot, hanem új megrendelt traktora, ami úgy van felszerelve, ami neked megfelelne. Tudom, hogy az eladó azt a gépet szeretné rádnyomni, ami raktáron van, nem pedig új megrendelést adni, de ha meg akarja fogni a potencionális vevőt, akor alkalmazkodik.
2008-ban rám is rám akarták erőltetni a 6630 JD-t, amikor 7530 érdekelt. Adtak jó magas árat a 7530-ra, hogy a 6630-at vigyem el. Ezel csak azt érték el, hogy a JD helyet NH vetem.
Érdemes let volna lefényképeznem a területi képviselő keserves tekintetét, amikor megláta nálam az új hollandot. Alkalmazkodot volna, let volna üzlet. Keményfejüsködöt, és a hasznot a konkurencia vite...
Válasz VDénes #5539. hozzászólásáraSzerintem már régen nem igaz ez a “keveset megy úgyis, elmegy 20-30 évig is” elv, a mai gépek legyenek bármilyen színűek bekattannak néhány év után, elsősorban az elektronika végett, amit viszont a szerviz nem javít hanem cserél.... 2010-2012-vel lezárult a tartós gépek kora, a mai gépeket a gyártók nem az örökkévalóságnak gyártják... én legalábbis azt látom hogy nekünk is és a környezetünkben sok valakinek gondjai vannak az új gépekkel is, néhány év után pedig egyre több! Rendszerint nem valamilyen jól körülirhato hibára kell gondolni, letilt egy kihelyezett hidraulikakort, vagy munka lámpákat... (annyit ír ki hogy nyitott áramkör, vagy interferencia, vagy redundancia hiba, és többé nem megy az AutoTrac... a szerviz kijön meghúzza a vállat és annyit mond hogy cseréljük ki a vezetőt hátha az a baj... vagy egyszerűen azt mondja hogy “hat én ehhez nem értek, ebből csak ez az egy van a körzetemben...” ezt egy kisgazdaság keptelen finanszírozni hogy a kétbalkezes szerelő rajta gyakoroljon, a gép meg 10 éves kor után már kb eladhatatlan. Ezért is mondtam hogy abból válassz amit javasoltam, azon az elektronika meg javítható, a mechanika javítható, de már elég konfortos tehát van GPS, vagy elektronikus scv, van 50 km-és vario váltó, van rugozott híd rugozott kabin, jó kis testes akaratos gépek, van 110-130 ló között négyféle színben 2000-2010 közötti, azokat sosem fogjuk eladni...
Válasz *** HM *** #5536. hozzászólásáraHecikém részben igazad van.
És ha azt az elvet valod, hogy a munkagép a fontos, nem a traktor, akor te miért új traktort vetél, nem inkáb új munkagépet, és zötykölődhetnél az öreg Crystálban???