Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD393.86 FtCHF437.06 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Meg, most két éves , 580 óra van benne hibája annyi volt amit egy kurvaerős forgószár okozott, azzal hogy szét csatlakoztatott egy kábelt , de megkeresni nehezebb volt mint elhárítani.
Egyébként alapgép, mint írtam négy, terhelés alatt kapcsolható fokozattal, negyvenes váltóval, váltókarról kuplungolható.
Tehát 6x4 fokozat ,te előválasztol, de ennyit egy traktorosnak tudni kell!!
Meg kellett egy kis pótsúly rá előre,de azt megoldottam sk, ha lesz segítségem , informatikai fronton teszek fel egy képet is mert lefotóztam csak idelinkelni , okoz gondot!
Most volt a szarvíz egy motor, váltó, hidraulika olaj, szűrők csere kiszállással kb 280e ft.
Válasz #3044. hozzászólásra
Megkérdezhetem, hogy mikor vetted, és milyen felszereléssel van a Same 160 traktorod? Voltak valamilyen hibái? Mennyi üzemóra van benne?
Egyetértek , végig böngésztem sok mindent 2 éve mikor trakit akartam venni, hozzátéve ,hogy a legjobb földem sincs 20 ak-s de az átlag 10 ak körül van , ezért akkor a Same mellett döntöttem.
Ja és nem bántam meg eddig, hogy egy régi autós reklámot idézzek , "de hát mindent tud mint a nagyok , de nem elég drága fiam" ezért most áll az udvaron egy Same Iron 160 dc ,és egy Same explorer3, 105-ös az egyik volt 55e juró a kicsi meg 29900, a kicsi egy egyszerű szinkron váltós, a nagy meg tud négy powert, az csak talajmunkázik , de ahogy itt írta valaki a 100hektárnyi szántót kb 80- 100 óra alatt megcsinálja .
Nagyon sokáig MTz volt az isten, van most is csak nem akar beleülni senki , ha rátudom applikálni a homlokrakodót a kicsire megy is a piacra, a kis samét vettem akkori árfolyamon 8.5 +fa egy mtz 892 5,5 milla miről beszélünk , mondom sokáig az mtz volt az isten ,kimentünk egy régi gazdatársamhoz valamit művelni , járkál körbe a samén , kérdése ebből tényleg nem csepeg sehol az olaj , eddig nem!
Nem irigylem senkitől a "ződeket" , de úgy látom min egyharmad árrés van a "ződ" javára az nálam kigazdálkodhatatlan!!
Egy gazdatársam mondta zöldülj meg aztán megtudod mi a jó , én szerintem ezek is jók!!
Olvasgattam a témát, és látom sokan hasonló módon gondolkodtok mint én. Mai világban akár egy új nyugati traktor árát, ami csak 100LE körüli, kb 12-15 milliót elkérnek felszereltség függően, kitermelni nagyon nehéz feladat. Nyilván akinek van 80-100 hektárja már elgondolkodtató, de nem 5 éves cserében. 5 év múlva nem termeli ki az árát. Helyesebben a traktort ki lehet gazdálkodni, de a kérdés az, miért dolgozol? A traktorért? Idén én is majdnem lecseréltem az egyiket, de letettem róla támogatás ide vagy oda. Többen jöttek kérdezni milyen a NH traktorom, elmondtam nekik minden jót végül JD-t vettek. Megkérdeztem miért döntöttél mellette. A válasz az volt: státusz szimbólum, és alig volt a NH és JD között különbség a 40-50%-os támogatás miatt. A baj ezzel az, hogy eddig MTZ-je volt, és szerintem a NH-ot sem érte volna fel ésszel, nemhogy pénzzel. Majdnem megkérdeztem, hogy mi a nyavalyáért vett el az életemből ennyit a hülye kérdéseivel. Félre ne érts, nem az MTZ-s múltjával van bajom, hanem az agyával. Igénytelen, a tuskók közül való, lesz 4db tehene, mert bevállalta hogy kapjon támogatást, és vesz egy JD-t olcsó 2,5%-os hitelre, hogy villogjon.
Na itt tartunk. A JD a Fendt státusz szimbólum. A többi nem gép? Neki egy jó használt JD, NH, CASE, MF is megtette volna!
Nagyon jól mondod, és erre konkrét példám van igaz nem a mezőgazdaságban:
tesóm az egyik nagy telefonszolg-nál dolgozik, ahol megkérdezte az új iPhone bemutatásakor az angol vezértől, hogy Magyarországon miért kerül 30%-al többe ez a telefon mint külföldön?
Erre annyi volt a válasz, hogy: Azért mert itt megveszik ennyiért is!
És ez valószínűleg a mi területünkön is így van!
Fontos még ha tudsz támogatást intézni az új prémiumokat könnyebben be lehet finanszíroztatni és nem mindegy hogy 3-4 hónapig szántasz őszit vagy 1-1,5ig. Az elmúlt két szezonban szerencsém volt lehetett még januárban is szántani az én "milfe-mel"
Igaz, nem mindegy, hogy mennyit ad le a föld, ez a legfontosabb, de van itt még más tényező is, pl hogy az a 120 hektáros terület valószinüleg legalább 10 éve megvan ha már akkor jött a valtra. Egyáltalán nem mindegy hogy valakinek már a nagyapja is ekkora területen dolgozott vagy neki kelett felküzdenie magát.
Válasz #3035. hozzászólásra
Én meg pont azért vettem pirosat zöld helyett mert startban 20/30% al drágább volt az alap mint egy piros felszerelve és a mai pirosak és kékek is bizony elég drágák. Ésszel kell vásárolni, azt ami vissza is tudja dolgozni az árát, csak azért venni JD-t mert presztizs nem érdemes ha nem használja ki az ember, vagy nem keresi vissza.
Már megint visszaüt az amivel a búza ár, topikban offoltam én is, nem mindegy milyen körülmények között! Ismerek 120 hekis gazdát aki két 82-es mtz-vel kűzd, de ismerek olyat is ugyan ennyi hekin akinek 130 as valtrája van 10 éves, és most érkezik a vadi új 160 -as valtra. Az előzőnél persze fele annyi a termés mint a másiknál, önhibáján kívül.
"Nekem inkább az esik rosszul, hogy az 5 éves gépre azt mondja, hogy 8 millióért számolná be"
De gondolom, mikor az újat el akarja adni, elmondja vagy ötször, hogy azért ezt kell megvenni és ilyen drága, mert 5 év múlva x millióval többért lehet majd eladni, mint a pirosat vagy a kéket!
Válasz #3030. hozzászólásra
Végülis mi termelők vagyuk a "hülyék", hogy megfizetjük ezeket az árakat, ha kereskedő vagy gyártó lennék és lenne rá igény én is emelném az árakat ha van aki megfizeti. Ezeknél az új piszok drága gépeknél tényleg érdemes elgondolkodni, hogy van e értelme megvenni, fog e annyit termelni, hogy kifizesse az extrák felárát.....most ez ugye relatív, mert aki tényleg kihasználja annak megéri, de ebből is látszik, hogy egy 100hektáros gazdaságnak nincs szüksége egy új 150es trakira, és meg sem engedheti magának ha akarna akkor sem, főleg nem egy fullos 150 R JD-t....
Mi ötven hektárosként ,örülnénk egy jó megkímélt használtnak,de nekünk sok a használt ára is. Vagyis ott megint elgondolkodok ,hogy lehet szerényebb technikát veszek ,azzal sincs öt évig gond, ha van gazdája.
Azért az már 12 éve volt, akkor a terményár is 1700-2500 ft-os sávban mozgott, 4500 volt a pétisó, és 25.000 egy hektár kukoricamag, meg 210 ft a gázolaj
Nekem inkább az esik rosszul, hogy az 5 éves gépre azt mondja, hogy 8 millióért számolná be, az újat meg 30-35 millióért adja... mikor ugyanazt a munkát csinálja meg, és technikailag sem sokkal rosszabb...
régen könnyebb volt sokkal 5-6 évesen cserélni a gépeket, ma eladhatatlanok! Az elmúlt két évben bármit hírdettem, jó gépet, jó áron, a kutya meg nem kérdezte, hogy mi van vele! Akármennyire drága az új, mindenki azt veszi, a használt nem kell senkinek. Ezek szerint csak van itt pénz, mert akármilyen drága az új, akkor is az 50-100 hektáros kisgazda is az új JD után kapkod, nem a fiatal megkímélt használt után...
Direk rosszul esik elolvasni hogy egy 6820-ast 14,5 millióért lehetett kapni, a mai árak nagyjából a duplája ennek. Ez nem reális, hová fog vezetni ez az áremelkedés, mi lesz 10 év múlva.....valami nagyon nincs rendben az árakkal.....
Ez egy mókuskerék, ha egyszer beszállsz akkor nincs kiszállás. Ha te akarod csinálni és nem szolgáltatóra várni és nézni a gány munkáját amit neked ott hagyott akkor muszáj gépet venni. Azért kell az új gép ha sok a meló nincs idő még órákat sem szerelni nem hogy napokat. Persze ha nincs sok meló akkor sosem termeli ki de ha megy 1000 órát egy gép egy évben akkor visszajön ára, nem is sokára. Persze az igaz hogy el vannak szállva, mert 6820 2003 ban 14,5 milla volt most a duplájáért lehet kapni egy 140R-t. Persze ég és föld a 2 gép technika stb. De mindig kitalálnak valamit amiért el lehet kérni a nagy lóvét.
Apám azt mondta,hogy régena tszbe az e516-osok egy szezonba visszakeresték az árukat! Ezek az új gépek,szerintem már nem haszongépek,mondjuk ezt jelenleg az állatra is rámondhatjuk,mert hasznot nem nagyon hozz, nem így volt ez..
Szerintem meg ennyiért újat is adnak.
Nem akarok cinikus lenni,de ebben is csalódtak,amit itt a kolléga beküldött?Vagy a németnek ilyen jól megy?
A kite beszállt a nyugati használtgép üzletbe? Az M esek se olcsók de az biztos,hogy ez sose termeli vissza az árát,na de valamire el kell szórják a parasztok a nehezen megszerzett pénzüket.
Nem vagyok képben az új traktor árakkal,de szerintem az nem normális
aki ennyi pénzt ad egy ilyenért:
http://www.agrarkereso.hu/gep/megmutat.php?hird=119519&keresendo=&hkategoria=&lang=hu&limit_ablak=&kereses=
A jd szállt el ennyire az árakkal vagy mindegyik márka ilyen ku..va
drága lett?
Ez igy igaz, de a lecsupaszított meg nem igazi JD, csak olyan a színe. Épp erre mondom azt, hogy a legtöbben, akikre rábeszélik az olcsóbb, M-es gépet keserű szájízzel távoznak, mert egy ket év múlva csak azt látják, hogy amiről a hírekben, kiállításokon, bemutatókon szó van, az o gépük egyiket sem tudja! Es a legkopaszabb es legfullosabb között 25-30% van, ami azert megoszlik nehány év alatt, vagy egy-az-egyben visszajön eladáskor...
Mert ugye pont innen kezdtünk beszélgetni, hogy miért tud valaki csalódni egy gépben 200 óra alatt. Hat igy, hogy megvesz egy kopasz traktort, ami pont annyit tud, mint a korábban 3 millióért beadott 10 eves nyuszi, es semmi olyat, amit a "szomszédja R-es JD-je, ami magátol megy a fődön!"
inkább fogalmazunk így: Az M és az R-ben csak a motorháztető burkolata a közös. valójában az M teljesen a korábbi modell. Az R-es egy teljesen új koncepció. Nekem 7R, tesómnak 6R-je van, meg van korábbról minden méretből 30-as (6-7-8). Van némi tapasztalat...
Az R-es toronymagasan jobb! És a felszereltségről: ha megveszed alapfelszereltséggel semmi előnyét nem látod, hogy JD-t vettél! Ami szerintem mindenképpen kell: rugózott híd, és kabin, elektronikus kihelyezett szelepek, RTK-s autotrack!
Ami nagyon javallott: AutoPower (nekem a DirectDrive nem tetszik. Csak annyi, hogy nem kell tartományt kapcsolgatni, de a fogyasztásban nem jelentkezik), 50 km-es ECO váltó.
Ami szerintem nagyon jó: fordulásprogramozás, gyári mellső függesztő, gyári homlokrakodó (ha van rá szükség, az utángyártott nagyon gányul működik), K80 vonófej, 1000E TLT,
a valtra bármennyire is szeretné nem használható erdőben.
nem való oda.
ettől még kérdéses minek minden erdészeti opció mezőgazdaságba :D
annyi biztos hogy szántóföldön biztosan strapabíróak.
vonóerőről nemtudok nyilatkozni, főleg szántóföldi körülmények közt.
TLT biztosan bivaly erős, erdőn az a minimum.
Az R magasabb felszereltségű, a z automata kormányzást ebbe lehet tenni, hengerenként 4 szelepes, rugózott fülke erre kérhető, alapból elektromos hidraulika vezérlés.
Amugy felesleges vitatkozni akinek mf van azt istenintiakinek jd az meg azt. Érdekes módon az mf nagy traktorjai nincsenek elterjedve 8as szériára gondolok.
Jól gondolkodsz!
Talajra a 8660-as nagyon jó lesz de a 7620-assal is megfogsz lepődni mit meglehet oldani. Mondjuk én inkább egy 7622-est vennék mert ebben már a 7,4literes motor van, a 20-asban 6,6literes, illetve egy kicsit vaskosabb a bele neki, nehezebb a gép. Ez meg már tényleg akármilyen nehézmunkára is fogható és a könnyű melónál sem száll el a fogyasztása.
A kisgép pedig jólesz minden más melóra, annyi hogy mindegyikből rúgózott elsőhidast vegyetek ha tehetitek mert nagyon megkényelmesíti a gépet és sokkal kisebb a slip is talajon.
Plusz írj egy emailt, a nevemre kattintva megtalálod a címemet és súgok egykét okosságot mit honnan miért.
Válasz #3007. hozzászólásra
Akkor az m john deere nem hozza egy 20-as vagy 30-as szintjét?
Miért vagy az automata váltó mellett ennyire? Talajmunkánál nem jobb az autoquad?
Akkor egy 6170R Jd-t milyen felszereltséggel érdemes venni?
Én autoquad váltóról csak jót hallottam, autopower-es 6920s-sel dolgoztam,nem voltam tőle elragadtatva őszintén.
Új valtrákból a Direct-t nagyon dicsérik,szerintem a t-széria egy jó gép. A kereskedőjénél vagyok gyakornok,de azt nem látom ,hogy szántóföldön hogy teljesítenek.
Ez sok mindent jelenthet... Egyrész lehet nagy kamu szöveg. Másrészt ha megnézed, akkor ez egy full alap lebutított változat. Lehet megnézte a 6R-est, aztán valami rohadék kereskedő rábeszélte, hogy vegye ezt, mert mennyivel olcsóbb, megvette és aztán jött rá, hogy miért kerül az M-es 15 millióval kevesebbe, mint az R-es...
Amúgy ez nagyon becsapós, aki megveszi a nagyon alap gépet saját magának óriásit tud csalódni benne! Ez amúgy csak a JD-nél és a Claas-nál van meg, hogy kívűlről nagyon hasonló gépek műszaki tartalmában ekkora különbségek lehetnek!
Teljesitményben biztosan nem tud annyit mint egy 6920 mert benne van a részecskeszürő meg a kipuf. Gáz visszavezetés.de az egyik helyen pont ez volt a gond és megchipelték így 5 m es rövidtárcsát húznak vele.
Helló! Ami a JD mellett szól még az az, hogy nem kell még külön nyűglődni az AdBlue-val. Nekünk egy 15 éves (akkor még) Valtra Valmet 800-as van arról nem tudok rosszat mondani és a vele egykorú nagyokról sem hallottam semmi rosszat. (Egy ember mondta egy 2000-es 8850-ről, hogy ebbe csak olaj meg zsírzás kell és nyomhatom egész nap a gázt.) Az újjab Valtrákról viszont nem hollottam semmit.
Fölösleges itt kérdezősködni értelmes választ úgy se kapsz. Ha JD tetszik meg számít a presztizs akkor azt vegyed. Amúgy meg egy kutya ez mind egyik szarabb mint a másik.
7044 hozzászólás
Válasz #3045. hozzászólásra
Meg, most két éves , 580 óra van benne hibája annyi volt amit egy kurvaerős forgószár okozott, azzal hogy szét csatlakoztatott egy kábelt , de megkeresni nehezebb volt mint elhárítani.
Egyébként alapgép, mint írtam négy, terhelés alatt kapcsolható fokozattal, negyvenes váltóval, váltókarról kuplungolható.
Tehát 6x4 fokozat ,te előválasztol, de ennyit egy traktorosnak tudni kell!!
Meg kellett egy kis pótsúly rá előre,de azt megoldottam sk, ha lesz segítségem , informatikai fronton teszek fel egy képet is mert lefotóztam csak idelinkelni , okoz gondot!
Most volt a szarvíz egy motor, váltó, hidraulika olaj, szűrők csere kiszállással kb 280e ft.
Válasz #3044. hozzászólásra
Megkérdezhetem, hogy mikor vetted, és milyen felszereléssel van a Same 160 traktorod? Voltak valamilyen hibái? Mennyi üzemóra van benne?
Válasz #3043. hozzászólásra
Egyetértek , végig böngésztem sok mindent 2 éve mikor trakit akartam venni, hozzátéve ,hogy a legjobb földem sincs 20 ak-s de az átlag 10 ak körül van , ezért akkor a Same mellett döntöttem.
Ja és nem bántam meg eddig, hogy egy régi autós reklámot idézzek , "de hát mindent tud mint a nagyok , de nem elég drága fiam" ezért most áll az udvaron egy Same Iron 160 dc ,és egy Same explorer3, 105-ös az egyik volt 55e juró a kicsi meg 29900, a kicsi egy egyszerű szinkron váltós, a nagy meg tud négy powert, az csak talajmunkázik , de ahogy itt írta valaki a 100hektárnyi szántót kb 80- 100 óra alatt megcsinálja .
Nagyon sokáig MTz volt az isten, van most is csak nem akar beleülni senki , ha rátudom applikálni a homlokrakodót a kicsire megy is a piacra, a kis samét vettem akkori árfolyamon 8.5 +fa egy mtz 892 5,5 milla miről beszélünk , mondom sokáig az mtz volt az isten ,kimentünk egy régi gazdatársamhoz valamit művelni , járkál körbe a samén , kérdése ebből tényleg nem csepeg sehol az olaj , eddig nem!
Nem irigylem senkitől a "ződeket" , de úgy látom min egyharmad árrés van a "ződ" javára az nálam kigazdálkodhatatlan!!
Egy gazdatársam mondta zöldülj meg aztán megtudod mi a jó , én szerintem ezek is jók!!
Olvasgattam a témát, és látom sokan hasonló módon gondolkodtok mint én. Mai világban akár egy új nyugati traktor árát, ami csak 100LE körüli, kb 12-15 milliót elkérnek felszereltség függően, kitermelni nagyon nehéz feladat. Nyilván akinek van 80-100 hektárja már elgondolkodtató, de nem 5 éves cserében. 5 év múlva nem termeli ki az árát. Helyesebben a traktort ki lehet gazdálkodni, de a kérdés az, miért dolgozol? A traktorért? Idén én is majdnem lecseréltem az egyiket, de letettem róla támogatás ide vagy oda. Többen jöttek kérdezni milyen a NH traktorom, elmondtam nekik minden jót végül JD-t vettek. Megkérdeztem miért döntöttél mellette. A válasz az volt: státusz szimbólum, és alig volt a NH és JD között különbség a 40-50%-os támogatás miatt. A baj ezzel az, hogy eddig MTZ-je volt, és szerintem a NH-ot sem érte volna fel ésszel, nemhogy pénzzel. Majdnem megkérdeztem, hogy mi a nyavalyáért vett el az életemből ennyit a hülye kérdéseivel. Félre ne érts, nem az MTZ-s múltjával van bajom, hanem az agyával. Igénytelen, a tuskók közül való, lesz 4db tehene, mert bevállalta hogy kapjon támogatást, és vesz egy JD-t olcsó 2,5%-os hitelre, hogy villogjon.
Na itt tartunk. A JD a Fendt státusz szimbólum. A többi nem gép? Neki egy jó használt JD, NH, CASE, MF is megtette volna!
Válasz #3033. hozzászólásra
Nagyon jól mondod, és erre konkrét példám van igaz nem a mezőgazdaságban:
tesóm az egyik nagy telefonszolg-nál dolgozik, ahol megkérdezte az új iPhone bemutatásakor az angol vezértől, hogy Magyarországon miért kerül 30%-al többe ez a telefon mint külföldön?
Erre annyi volt a válasz, hogy: Azért mert itt megveszik ennyiért is!
És ez valószínűleg a mi területünkön is így van!
Fontos még ha tudsz támogatást intézni az új prémiumokat könnyebben be lehet finanszíroztatni és nem mindegy hogy 3-4 hónapig szántasz őszit vagy 1-1,5ig. Az elmúlt két szezonban szerencsém volt lehetett még januárban is szántani az én "milfe-mel"
Válasz #3038. hozzászólásra
hát azért amilen árba kerül egy új mtz ...
annyit sose fog érni.
inkább azért a pénzért egy fapados nyugati használtan.
mert az új mtz is fapados.
Válasz #3036. hozzászólásra
Igaz, nem mindegy, hogy mennyit ad le a föld, ez a legfontosabb, de van itt még más tényező is, pl hogy az a 120 hektáros terület valószinüleg legalább 10 éve megvan ha már akkor jött a valtra. Egyáltalán nem mindegy hogy valakinek már a nagyapja is ekkora területen dolgozott vagy neki kelett felküzdenie magát.
Csak oda lyukadtok ki ,hogy az MTZ a legjobb és csak azt éri meg megvenni
Válasz #3035. hozzászólásra
Én meg pont azért vettem pirosat zöld helyett mert startban 20/30% al drágább volt az alap mint egy piros felszerelve és a mai pirosak és kékek is bizony elég drágák. Ésszel kell vásárolni, azt ami vissza is tudja dolgozni az árát, csak azért venni JD-t mert presztizs nem érdemes ha nem használja ki az ember, vagy nem keresi vissza.
Válasz #3033. hozzászólásra
Már megint visszaüt az amivel a búza ár, topikban offoltam én is, nem mindegy milyen körülmények között! Ismerek 120 hekis gazdát aki két 82-es mtz-vel kűzd, de ismerek olyat is ugyan ennyi hekin akinek 130 as valtrája van 10 éves, és most érkezik a vadi új 160 -as valtra. Az előzőnél persze fele annyi a termés mint a másiknál, önhibáján kívül.
Válasz #3030. hozzászólásra
"Nekem inkább az esik rosszul, hogy az 5 éves gépre azt mondja, hogy 8 millióért számolná be"
De gondolom, mikor az újat el akarja adni, elmondja vagy ötször, hogy azért ezt kell megvenni és ilyen drága, mert 5 év múlva x millióval többért lehet majd eladni, mint a pirosat vagy a kéket!
Válasz #3033. hozzászólásra
Pont ezt írtam hogy nem normális az az ember
aki ennyi pénzt ad egy ekkora traktorért.
Válasz #3030. hozzászólásra
Végülis mi termelők vagyuk a "hülyék", hogy megfizetjük ezeket az árakat, ha kereskedő vagy gyártó lennék és lenne rá igény én is emelném az árakat ha van aki megfizeti. Ezeknél az új piszok drága gépeknél tényleg érdemes elgondolkodni, hogy van e értelme megvenni, fog e annyit termelni, hogy kifizesse az extrák felárát.....most ez ugye relatív, mert aki tényleg kihasználja annak megéri, de ebből is látszik, hogy egy 100hektáros gazdaságnak nincs szüksége egy új 150es trakira, és meg sem engedheti magának ha akarna akkor sem, főleg nem egy fullos 150 R JD-t....
Üdv!
Ezt az árat komolyan gondolják ?
Agromashon ekörül mondta az újat a kite. Ráadásul ezen még vonófej meg a normális hashúzó sincs....
Válasz #3030. hozzászólásra
Mi ötven hektárosként ,örülnénk egy jó megkímélt használtnak,de nekünk sok a használt ára is. Vagyis ott megint elgondolkodok ,hogy lehet szerényebb technikát veszek ,azzal sincs öt évig gond, ha van gazdája.
Válasz #3027. hozzászólásra
Azért az már 12 éve volt, akkor a terményár is 1700-2500 ft-os sávban mozgott, 4500 volt a pétisó, és 25.000 egy hektár kukoricamag, meg 210 ft a gázolaj
Nekem inkább az esik rosszul, hogy az 5 éves gépre azt mondja, hogy 8 millióért számolná be, az újat meg 30-35 millióért adja... mikor ugyanazt a munkát csinálja meg, és technikailag sem sokkal rosszabb...
régen könnyebb volt sokkal 5-6 évesen cserélni a gépeket, ma eladhatatlanok! Az elmúlt két évben bármit hírdettem, jó gépet, jó áron, a kutya meg nem kérdezte, hogy mi van vele! Akármennyire drága az új, mindenki azt veszi, a használt nem kell senkinek. Ezek szerint csak van itt pénz, mert akármilyen drága az új, akkor is az 50-100 hektáros kisgazda is az új JD után kapkod, nem a fiatal megkímélt használt után...
Válasz #3025. hozzászólásra
Kinti kereskedőktől is hoznak be amilyet akarsz.
Válasz #3026. hozzászólásra
370 ha saját plusz pár száz hektár bérmunka 2 traktorra 8200 6330
kényelmesen végzünk mindennel.Ja és nem iccakázunk.
Válasz #3026. hozzászólásra
Direk rosszul esik elolvasni hogy egy 6820-ast 14,5 millióért lehetett kapni, a mai árak nagyjából a duplája ennek. Ez nem reális, hová fog vezetni ez az áremelkedés, mi lesz 10 év múlva.....valami nagyon nincs rendben az árakkal.....
Válasz #3023. hozzászólásra
Ez egy mókuskerék, ha egyszer beszállsz akkor nincs kiszállás. Ha te akarod csinálni és nem szolgáltatóra várni és nézni a gány munkáját amit neked ott hagyott akkor muszáj gépet venni. Azért kell az új gép ha sok a meló nincs idő még órákat sem szerelni nem hogy napokat. Persze ha nincs sok meló akkor sosem termeli ki de ha megy 1000 órát egy gép egy évben akkor visszajön ára, nem is sokára. Persze az igaz hogy el vannak szállva, mert 6820 2003 ban 14,5 milla volt most a duplájáért lehet kapni egy 140R-t. Persze ég és föld a 2 gép technika stb. De mindig kitalálnak valamit amiért el lehet kérni a nagy lóvét.
Válasz #3022. hozzászólásra
Kitések sztem demo gépek amit igy árulnak.
Az ára meg szemtelenül sok, ennyiért új van máshol.
Válasz #3023. hozzászólásra
Apám azt mondta,hogy régena tszbe az e516-osok egy szezonba visszakeresték az árukat! Ezek az új gépek,szerintem már nem haszongépek,mondjuk ezt jelenleg az állatra is rámondhatjuk,mert hasznot nem nagyon hozz, nem így volt ez..
Szerintem meg ennyiért újat is adnak.
Nem akarok cinikus lenni,de ebben is csalódtak,amit itt a kolléga beküldött?Vagy a németnek ilyen jól megy?
Válasz #3022. hozzászólásra
A kite beszállt a nyugati használtgép üzletbe? Az M esek se olcsók de az biztos,hogy ez sose termeli vissza az árát,na de valamire el kell szórják a parasztok a nehezen megszerzett pénzüket.
Nem vagyok képben az új traktor árakkal,de szerintem az nem normális
aki ennyi pénzt ad egy ilyenért:
http://www.agrarkereso.hu/gep/megmutat.php?hird=119519&keresendo=&hkategoria=&lang=hu&limit_ablak=&kereses=
A jd szállt el ennyire az árakkal vagy mindegyik márka ilyen ku..va
drága lett?
Válasz #3020. hozzászólásra
Az mtz után jó volna egy M-es is.Nézőpont kérdése.
Válasz #3019. hozzászólásra
Ez igy igaz, de a lecsupaszított meg nem igazi JD, csak olyan a színe. Épp erre mondom azt, hogy a legtöbben, akikre rábeszélik az olcsóbb, M-es gépet keserű szájízzel távoznak, mert egy ket év múlva csak azt látják, hogy amiről a hírekben, kiállításokon, bemutatókon szó van, az o gépük egyiket sem tudja! Es a legkopaszabb es legfullosabb között 25-30% van, ami azert megoszlik nehány év alatt, vagy egy-az-egyben visszajön eladáskor...
Mert ugye pont innen kezdtünk beszélgetni, hogy miért tud valaki csalódni egy gépben 200 óra alatt. Hat igy, hogy megvesz egy kopasz traktort, ami pont annyit tud, mint a korábban 3 millióért beadott 10 eves nyuszi, es semmi olyat, amit a "szomszédja R-es JD-je, ami magátol megy a fődön!"
Válasz #3018. hozzászólásra
Igen én értem,hogy a fullhoz közelit kellene venni,de így már egy 6170r-t 30 millió nem nagyon takarja be?
Válasz #3012. hozzászólásra
inkább fogalmazunk így: Az M és az R-ben csak a motorháztető burkolata a közös. valójában az M teljesen a korábbi modell. Az R-es egy teljesen új koncepció. Nekem 7R, tesómnak 6R-je van, meg van korábbról minden méretből 30-as (6-7-8). Van némi tapasztalat...
Az R-es toronymagasan jobb! És a felszereltségről: ha megveszed alapfelszereltséggel semmi előnyét nem látod, hogy JD-t vettél! Ami szerintem mindenképpen kell: rugózott híd, és kabin, elektronikus kihelyezett szelepek, RTK-s autotrack!
Ami nagyon javallott: AutoPower (nekem a DirectDrive nem tetszik. Csak annyi, hogy nem kell tartományt kapcsolgatni, de a fogyasztásban nem jelentkezik), 50 km-es ECO váltó.
Ami szerintem nagyon jó: fordulásprogramozás, gyári mellső függesztő, gyári homlokrakodó (ha van rá szükség, az utángyártott nagyon gányul működik), K80 vonófej, 1000E TLT,
Válasz #3011. hozzászólásra
DD váltó nagy királyság állítólag.
Válasz #3010. hozzászólásra
a valtra bármennyire is szeretné nem használható erdőben.
nem való oda.
ettől még kérdéses minek minden erdészeti opció mezőgazdaságba :D
annyi biztos hogy szántóföldön biztosan strapabíróak.
vonóerőről nemtudok nyilatkozni, főleg szántóföldi körülmények közt.
TLT biztosan bivaly erős, erdőn az a minimum.
Válasz #3012. hozzászólásra
Az R magasabb felszereltségű, a z automata kormányzást ebbe lehet tenni, hengerenként 4 szelepes, rugózott fülke erre kérhető, alapból elektromos hidraulika vezérlés.
Amugy felesleges vitatkozni akinek mf van azt istenintiakinek jd az meg azt. Érdekes módon az mf nagy traktorjai nincsenek elterjedve 8as szériára gondolok.
Válasz #3009. hozzászólásra
Jól gondolkodsz!
Talajra a 8660-as nagyon jó lesz de a 7620-assal is megfogsz lepődni mit meglehet oldani. Mondjuk én inkább egy 7622-est vennék mert ebben már a 7,4literes motor van, a 20-asban 6,6literes, illetve egy kicsit vaskosabb a bele neki, nehezebb a gép. Ez meg már tényleg akármilyen nehézmunkára is fogható és a könnyű melónál sem száll el a fogyasztása.
A kisgép pedig jólesz minden más melóra, annyi hogy mindegyikből rúgózott elsőhidast vegyetek ha tehetitek mert nagyon megkényelmesíti a gépet és sokkal kisebb a slip is talajon.
Plusz írj egy emailt, a nevemre kattintva megtalálod a címemet és súgok egykét okosságot mit honnan miért.
Válasz #2997. hozzászólásra
Én meg igen!
A jó bevállt szériások fogyasztása páratlan. ződ sosem tud ilyet
Válasz #3007. hozzászólásra
Az R a nagyobb fülkén kívül,meg az integrált ams rendszer kívül mivel tud többet? Nem is tudom,hogy az ams. alap-e
Válasz #3007. hozzászólásra
Akkor az m john deere nem hozza egy 20-as vagy 30-as szintjét?
Miért vagy az automata váltó mellett ennyire? Talajmunkánál nem jobb az autoquad?
Akkor egy 6170R Jd-t milyen felszereltséggel érdemes venni?
Én autoquad váltóról csak jót hallottam, autopower-es 6920s-sel dolgoztam,nem voltam tőle elragadtatva őszintén.
Válasz #3005. hozzászólásra
Új valtrákból a Direct-t nagyon dicsérik,szerintem a t-széria egy jó gép. A kereskedőjénél vagyok gyakornok,de azt nem látom ,hogy szántóföldön hogy teljesítenek.
Köszönöm Szépen az eddigi hozzá szolásokat!
És az a ígazság hogy azért mondták sokkan a MF -ont mert egszerübb nincs túl bonyolitva!
Traktorok amikett néztem(néztünk):
Massey Ferguson 8660(talajmunkák)
Massey Ferguson 7620(Vetés,Fa apritó üzemelés)
Massey Ferguson 6613(Kisebbmunkák,Bálázás,Kaszálás)
Mindt irtam a gépek 500ha családi gazdaság és Brikett üzem részére lenne!
Válasz #3007. hozzászólásra
Kistrakinak nagy ,nagytrakinak kicsi ,négy fej néha sok neki 3-meg röhely
Válasz #3004. hozzászólásra
Ez sok mindent jelenthet... Egyrész lehet nagy kamu szöveg. Másrészt ha megnézed, akkor ez egy full alap lebutított változat. Lehet megnézte a 6R-est, aztán valami rohadék kereskedő rábeszélte, hogy vegye ezt, mert mennyivel olcsóbb, megvette és aztán jött rá, hogy miért kerül az M-es 15 millióval kevesebbe, mint az R-es...
Amúgy ez nagyon becsapós, aki megveszi a nagyon alap gépet saját magának óriásit tud csalódni benne! Ez amúgy csak a JD-nél és a Claas-nál van meg, hogy kívűlről nagyon hasonló gépek műszaki tartalmában ekkora különbségek lehetnek!
Válasz #3003. hozzászólásra
Teljesitményben biztosan nem tud annyit mint egy 6920 mert benne van a részecskeszürő meg a kipuf. Gáz visszavezetés.de az egyik helyen pont ez volt a gond és megchipelték így 5 m es rövidtárcsát húznak vele.
Válasz #2987. hozzászólásra
Helló! Ami a JD mellett szól még az az, hogy nem kell még külön nyűglődni az AdBlue-val. Nekünk egy 15 éves (akkor még) Valtra Valmet 800-as van arról nem tudok rosszat mondani és a vele egykorú nagyokról sem hallottam semmi rosszat. (Egy ember mondta egy 2000-es 8850-ről, hogy ebbe csak olaj meg zsírzás kell és nyomhatom egész nap a gázt.) Az újjab Valtrákról viszont nem hollottam semmit.
Válasz #3003. hozzászólásra
De miért? Elvileg a 20-as 30-asok örökségét viszi tovább... vagy csak a rosszakat?
Válasz #3000. hozzászólásra
Aztmondja nagyot csalódott benne,
Válasz #3001. hozzászólásra
megnyugtatlak mást is árúlnak ahol ez hirdetve van.
amugy csak lesz hasonló.
Válasz #3000. hozzászólásra
Nyugtatgatod magad? Talán neked is ilyesmi van?
Válasz #2998. hozzászólásra
Ezer ok lehet rá.
pl. megvette ne az adót kelljen befizetni,túl kicsi vagy nagy lett,bank bántja,nem tetszik neki.
rossz nem lehet mert garanciás.
Válasz #2987. hozzászólásra
Fölösleges itt kérdezősködni értelmes választ úgy se kapsz. Ha JD tetszik meg számít a presztizs akkor azt vegyed. Amúgy meg egy kutya ez mind egyik szarabb mint a másik.
http://www.agrarkereso.hu/gep/megmutat.php?hird=119311&keresendo=&hkategoria=&lang=hu&limit_ablak=&stat_honnan=11#
Ilyen traktort ,miért adnak el?
Válasz #2995. hozzászólásra
azért én erre nem vennék mérget...