Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD394.79 FtCHF438.21 FtGBP494.32 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
500e körül szoktak lenni fent 40-50 lo körüli ford kistrakik mint a miénk is fülke nélküli kezdésnek elsö osztályu lenne én is ezen kezdtem és minöségi kis traki ha a motorja jo kimegy a világbol bár nem tom mennyi lenne rá a keret ha több akkor van sokkal több féle variáco traktorok sora
ja és elhajt kisbálázot rendfelszedöt sodrot amit csak fel tudsz rá akasztani
Szia.Komoly a kiscsávó.Mintha csak magamat látnám.Szerintem is nyugati márka kellene, mivel azok azért kicsit jobban kezelhetőek az orosztól.JohnDeer,Fendt,Fiat ehhez hasonlókat nézegessetek 40 lóerő körül, azok viszonylag jó áron vannak.Öregek mint az országút, de ezeket általában németből, meg osztrákból hozzák be, ugyhogy eléggé kímélt állapotban vannak.Neünk van egy 40 lovas JD Lanz 500-unk.Szerintem egy ilyen tökéletes lenne.150 széles,kis helyen fordul, keveset eszik és iszonyat strapabíró.Nálunk régebben 2 db 6,5-ös MBP-t húzgált csöves kukival,30 Ha-t szántott,vetett,boronált.És nem volt vele komolyabb gond.De más márkákról is ugyan ez a vélemény (nem csak az enyém).
Barátom 10 éves kisfiának keres valami "komoly" trakit 450-500eft értékig. A kissrác mezőgazdaság mániás már 6 éves korra óta ül mellettem a trakiban, kombájnon fáradhatatlanul. Pótkocsizik, sodor, kaszál, forgat stb. elég sok mindent rálehet bízni minimális segítséggel. Megígérte neki a faterja hogy kap egy trakit tavaszra ha jó lesz bizonyítványa. Rengeteget javított rajta idén gyenge elégséges átlagból feljavította erős jóra. Szóval jár neki a traki. Ől T-25re gondoltak de nekem az nem szimpatikus, én valami precízebb nyugatit javasolnák nekik amivel a kis srác könnyen elbír. Viszont azokba kevés a fülke nélküli ők viszont olyat szeretnének. És minimum 40-50le kellene neki, hogy rendsoróval, forgatóval vígan elboldoguljon. Esetleg még az UTB jutott eszembe, az pont neki való lenne azok viszont horror áron vannak. Lepusztult, javításraszoruló is jó lenne, segítenék nekik megcsinálni és legalább azalatt is tanulna kissrác. Szóval ha akárkinek akármilyen javaslata van olcsó 50le körüli, lehetőleg fülkés traki terén akkor előre is köszönöm!
Pár kép a lurkóról, videó több lenne, de azt nem tudom feltölteni.
Válasz #2779. hozzászólásra
Ne ijedj meg egy márkától sem mert szinte hasonlók az alkatrészek, csak nálunk Magyarországon ismernek egy két márkát! Nekem Deutz-Fahr M 1322 H van ami az avatarom is látszik, elégedett vagyok.
Hello!A te 2055 az hidros vagy variátoros?Szerintem is jó gépek mi is csak azért akarjuk eladni mert vetünk egy nagyobb kombájnt a 2 kicsi helyett!
Ha meg nem kel el akkor meg maradt!Igen szinte az összes gyári szíjat ki lehet váltani más márkákra (optibelt,roluns,stb..)
Aki 514-es kombájn -ban gondolkodik,javaslom a SAMPO 2055 vagy 2065 mind a kettő hasonló teljesítmény csak jóval jobb vele aratni 10 éve van SAMPO 2055-ös nekem is,szeretek dolgozni vele egyszerű felépítésű alkatrészben kell észen lenni,ékszíjakat M.O. gyártsák hozzá azokat nem szabad márkakereskedőtöl venni. Ha kell szívesen segítek.
Hello!Nekünk van egy sampon 2055 eladó!Amúgy hasonlóban ott a mdw,case ih 521,524,525 aztán a egy magasabb drágább árkategóriában a medion 310,tc 56, john deere cws 1450,1550 !
Nem akarok új topicot nyitni, úgyhogy itt kérdezem.
E-514 kombájn helyett mi jöhetne szóba nyugati kombájnban?
Nem kellene, hogy nagyobb legyen.
Szóval más márkáknál milyen kombájnok jöhetnek szóba 15-20 éves korig?
A 16 sebességes powershift váltó van benne, állítólag jól bevált, nálunk csak nehéz munkára kellett ezért ezt választottuk. Van olyan munka, hogy jól jönne egy köztes sebesség, de az esetek 90%-ában megfelelő. Ha szállításra is használná az ember akkor érdemes megfontolni a fokozatmentes váltót, de a szomszéd településen a nagygazdaságban, 8 ezer üzemóra körül dobálja a hibakódot (korábbi, 7-8 ezres széria) és csereszabatosan cserélik a váltót, a de nyüstölik is őket rendesen. Egy 7920-as van náluk fokozatmentes, 11ezer órával, amit az ottani műhelyes elmondása szerint nem értik, hogy hogy megy még hiba nélkül bár azzal "csak" szállítanak.
Pont a faluban van egy nagy Case-es, már a 3. Magnumját veszi, jelenleg egy régebbi MX 270 és egy újabb MX310 áll az udvarán, TopDown-t húzzák, meg szállítanak vele sokat, a gépkezelőt ismerem, ő a régebbit szereti, mert az nem pattog annyira szállításkor az úton, (egyikben sincs semmiféle rugózás). Annyit tudok még, hogy az újnak szétment a váltója első évesen, de semmi más. Komolyabb hibáról tudnék, ha lett volna.
Mi is a Magnum és a Johny között agyaltunk sokat. Pár dolog ami segített a döntésben:
Az egyik megyében lévő tapasztalt szervizes, mindkét oldalt ismeri, annyit mondott, hogy egyik sem olyan minőségű őszerinte mint régen, de a Magnumoknak több gyenge pontja van mint a JD-nek.
A másik, hogy az fent említett nagygazdaságban, 15 éve Magnumokkal és egy Challengerrel kezdték el művelni a 7-8 ezer hektárt, de ma már egy Magnum sincs, helyette többségben John deer és Fendt van, aminek pedig biztosan megvan az oka.
Milyen gépet ajánlotok venni 110 ha területre egy 80-as MTZ mellé? Én egy Belarus 1221-est, vagy egy 1523-ast fontolgatok, de szeretnék érdeklődni előtte hogy kinek milyen tapasztalata van ezzel a géppel... Főleg olyanok véleményére lennék kíváncsi, aki dolgozik/dolgozott ilyen géppel. Most egy 80-as MTZ-m van, amivel nagyon meg vagyok elégedve és épp ezért hű szeretnék maradni a márkához.
Válaszaitokat előre is köszönm!
A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc
Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.
Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.
A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc
Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.
Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.
Válasz #2765. hozzászólásra
Na azért ezen is volt sok apróság, kuplungtárcsa ebbe is a harmadik , a turbó most lett az eredeti lecserélve. De azért bármi baja volt max egy fél napot esett ki a munkából
Na az is ritka, nálunk 8000 órás mtz-n 2 szer kellett turbot cserélni egyszer hengerfejet, persze volt már gyűrűzve is többször. kuplungja 3 szor biztos szét volt bontva, ezek csak a nagy dolgok....
Van azért az újak közt is amelyik sokat elmegy, amúgy a régiek sem voltak semmivel sem jobbak csak azt már mindenki elfeljtette. Azok ugyanúgy hullottak szét. Volt aki jót fogott volt aki szart.
Egy mostani új mtz-t azért megnéznék hányszor húzod szét, meg generálozod 8.000 óráig. nem kell bemutatni van vele tapasztalat és mindenki panaszkodik az újakra.
Aki a külsőt tervezte nem kaphatott túl sok pénzt... Még nem is láttam vagy hallottam erről a márkáról...
Ha itthon nincs forgalmazója akkor nem biztos hogy szabad benne gondolkodni...
Lehet csak nem gazdaságos mert nem tudsz kombájnt venni rá, legalábbis újat nehéz, max ha van sok bérmunka rá. Raktár tisztító szárító építése fajlagosan drágább mint 500 hektárra, így ki vagy szolgáltatva, az időjárásnak a felvásárlónak átvevőnek. Lehet régi gépekkel dolgozgatni, de ha mtz összeszakad vetés közepén ami könnyen előfordul, akkor egy két nap kiesés attól függően hogy mi baja lett. Mindenki azon van aki megteheti hogy biztonságra megy, így is van elég rizikó a mezőgazdaságban, ne kelljen a gép miatt is idegeskedni. Persze vannak biztos" minta" gazdaságok akik mindig az új gépre mennek de szerintem többség megbecsüli és nem 3-4 évre tervez mikor egy új gépet vesz. Pl mi is 10 éve vettük Jd 6820at, még mindig megvan és nincs is tervben cserélni. 9000 óra, persze kellett költeni rá, de munkában nem hagyott ott minket...
nem tudom , véletlen találtam ezt a cikket és érdekesség miatt linkeltem be.
amit tudok , hogy az R széria előtti 8330as gépben egy helyen 9000 óra van, fődarabok bontatlanok,öninditó kellett rá,első féltengely volt javitva meg talán a cummon rail-el volt valami.
Azért ugyanakkor néha szükség is lehet a nagy gazdaságokra. A dolognak 2 oldala is van ám. +200-300 hektárt még el tud vállalni, mert van megbízható technikája. Egy kisebb gazda ilyenre nincs felkészülve, a nagy meg bátran odaállhat hogy akkor már kezdhetjük is. És ha megteheti miért ne venne új gépet. Tudja, hogy 7 ezer üzemóra után csak a baj van vele, eladja még jó áron és vesz egy újat amit csak hajtani kell majd. 1000 hektárnál nincs gép megállás, a versenyképes, új, erős gépek és eszközök beszélnek.
És ez még nem is akkora luxus. Külföldön volt ismerős használt munkagépet (vetőgép) venni, kérdezi mik ezek az új JD-k felsorakoztatva 4-5 db. Tulaj mondja, hogy tartalékba van, ha megáll az egyik régebbi munka közben akkor legyen tartalékba.
Szükség van a kicsikre is, de szántóföldi kultúránál mindig az erősebb kutya b..szik.
Még egy gondolat... Ha szigorúan vesszük a támogatások alapelvét, hogy azé a támogatás akié a kockázat. (földalapú támogatás esetén)
A Tsz-ek vagy utódaik művelik a magyarországi földek kb. 40%-át. Ezen cégek jó része nem fizette ki rendesen a tagság nagy részét. Tehát lopott, szerzett vagyonból élnek. Az volt elképzelés, hogyha a gazdálkodás veszteséget hoz, akkor az a mások kára. Ha viszont nyereség van, akkor az övék.(aktív dolgozóké, akik kezdetben, jó esetben a vagyon 20-30%-át birtokolták és később vásárolták fel húgyért -szarért a vagyont.) Tehát gyakorlatilag termelés kockázata a tagságot, tulajdonosokat terhelte. Az ilyen hátterű társaságokat kizárnám a támogatásból.
Személyes tapasztalat, hogy 2% volt a családom tulajdonában 1990-ben, egy 2200 hektáros Tsz-ben.
7044 hozzászólás
Válasz #2794. hozzászólásra
500e körül szoktak lenni fent 40-50 lo körüli ford kistrakik mint a miénk is fülke nélküli kezdésnek elsö osztályu lenne én is ezen kezdtem és minöségi kis traki ha a motorja jo kimegy a világbol bár nem tom mennyi lenne rá a keret ha több akkor van sokkal több féle variáco traktorok sora
ja és elhajt kisbálázot rendfelszedöt sodrot amit csak fel tudsz rá akasztani
Válasz #2794. hozzászólásra
Szia.Komoly a kiscsávó.Mintha csak magamat látnám.Szerintem is nyugati márka kellene, mivel azok azért kicsit jobban kezelhetőek az orosztól.JohnDeer,Fendt,Fiat ehhez hasonlókat nézegessetek 40 lóerő körül, azok viszonylag jó áron vannak.Öregek mint az országút, de ezeket általában németből, meg osztrákból hozzák be, ugyhogy eléggé kímélt állapotban vannak.Neünk van egy 40 lovas JD Lanz 500-unk.Szerintem egy ilyen tökéletes lenne.150 széles,kis helyen fordul, keveset eszik és iszonyat strapabíró.Nálunk régebben 2 db 6,5-ös MBP-t húzgált csöves kukival,30 Ha-t szántott,vetett,boronált.És nem volt vele komolyabb gond.De más márkákról is ugyan ez a vélemény (nem csak az enyém).
Üdv!
Barátom 10 éves kisfiának keres valami "komoly" trakit 450-500eft értékig. A kissrác mezőgazdaság mániás már 6 éves korra óta ül mellettem a trakiban, kombájnon fáradhatatlanul. Pótkocsizik, sodor, kaszál, forgat stb. elég sok mindent rálehet bízni minimális segítséggel. Megígérte neki a faterja hogy kap egy trakit tavaszra ha jó lesz bizonyítványa. Rengeteget javított rajta idén gyenge elégséges átlagból feljavította erős jóra. Szóval jár neki a traki. Ől T-25re gondoltak de nekem az nem szimpatikus, én valami precízebb nyugatit javasolnák nekik amivel a kis srác könnyen elbír. Viszont azokba kevés a fülke nélküli ők viszont olyat szeretnének. És minimum 40-50le kellene neki, hogy rendsoróval, forgatóval vígan elboldoguljon. Esetleg még az UTB jutott eszembe, az pont neki való lenne azok viszont horror áron vannak. Lepusztult, javításraszoruló is jó lenne, segítenék nekik megcsinálni és legalább azalatt is tanulna kissrác. Szóval ha akárkinek akármilyen javaslata van olcsó 50le körüli, lehetőleg fülkés traki terén akkor előre is köszönöm!
Pár kép a lurkóról, videó több lenne, de azt nem tudom feltölteni.
Hello vélemény jd 6150r és 6170r traktorról
Válasz #2774. hozzászólásra
hello Edem szeretném kérdezni hogy a jd 8260R nek mennyi a szervizelési költsége kb pl olajcsere
Válasz #2779. hozzászólásra
Ne ijedj meg egy márkától sem mert szinte hasonlók az alkatrészek, csak nálunk Magyarországon ismernek egy két márkát! Nekem Deutz-Fahr M 1322 H van ami az avatarom is látszik, elégedett vagyok.
Válasz #2789. hozzászólásra
Ja,kössz
Válasz #2788. hozzászólásra
kattincs a nevére
Válasz #2787. hozzászólásra
Engem lehet,hogy érdekel a sampon. Hol hirdeted?
Válasz #2785. hozzászólásra
Hello!A te 2055 az hidros vagy variátoros?Szerintem is jó gépek mi is csak azért akarjuk eladni mert vetünk egy nagyobb kombájnt a 2 kicsi helyett!
Ha meg nem kel el akkor meg maradt!Igen szinte az összes gyári szíjat ki lehet váltani más márkákra (optibelt,roluns,stb..)
Válasz #2778. hozzászólásra
8260R hány lóerős?
Érezhetően le is adja?
Aki 514-es kombájn -ban gondolkodik,javaslom a SAMPO 2055 vagy 2065 mind a kettő hasonló teljesítmény csak jóval jobb vele aratni 10 éve van SAMPO 2055-ös nekem is,szeretek dolgozni vele egyszerű felépítésű alkatrészben kell észen lenni,ékszíjakat M.O. gyártsák hozzá azokat nem szabad márkakereskedőtöl venni. Ha kell szívesen segítek.
Válasz #2779. hozzászólásra
Hello!Nekünk van egy sampon 2055 eladó!Amúgy hasonlóban ott a mdw,case ih 521,524,525 aztán a egy magasabb drágább árkategóriában a medion 310,tc 56, john deere cws 1450,1550 !
Válasz #2782. hozzászólásra
Ha nincs kombájnos topik javaslom nyissál egyet.
Itt asz érdeklődő és egy olvasó már leszek.
"Nem akarok új topicot nyitni, úgyhogy itt kérdezem.
E-514 kombájn h"
Válasz #2779. hozzászólásra
Saját véleményem szerint,claas 88,vagy 98.
Válasz #2780. hozzászólásra
Vagy az IH 525-ös (ami forstrit alapon van)hidróval volvó motorral
Válasz #2779. hozzászólásra
Sampo,TC56,Claas domi 78,Lexion 405,medion 310,és sorolhatnánk,pénzfüggó(jd-nek nem tudom a pici gépét)
Nem akarok új topicot nyitni, úgyhogy itt kérdezem.
E-514 kombájn helyett mi jöhetne szóba nyugati kombájnban?
Nem kellene, hogy nagyobb legyen.
Szóval más márkáknál milyen kombájnok jöhetnek szóba 15-20 éves korig?
Válasz #2775. hozzászólásra
Válasz #2775. hozzászólásra
A 16 sebességes powershift váltó van benne, állítólag jól bevált, nálunk csak nehéz munkára kellett ezért ezt választottuk. Van olyan munka, hogy jól jönne egy köztes sebesség, de az esetek 90%-ában megfelelő. Ha szállításra is használná az ember akkor érdemes megfontolni a fokozatmentes váltót, de a szomszéd településen a nagygazdaságban, 8 ezer üzemóra körül dobálja a hibakódot (korábbi, 7-8 ezres széria) és csereszabatosan cserélik a váltót, a de nyüstölik is őket rendesen. Egy 7920-as van náluk fokozatmentes, 11ezer órával, amit az ottani műhelyes elmondása szerint nem értik, hogy hogy megy még hiba nélkül bár azzal "csak" szállítanak.
Pont a faluban van egy nagy Case-es, már a 3. Magnumját veszi, jelenleg egy régebbi MX 270 és egy újabb MX310 áll az udvarán, TopDown-t húzzák, meg szállítanak vele sokat, a gépkezelőt ismerem, ő a régebbit szereti, mert az nem pattog annyira szállításkor az úton, (egyikben sincs semmiféle rugózás). Annyit tudok még, hogy az újnak szétment a váltója első évesen, de semmi más. Komolyabb hibáról tudnék, ha lett volna.
Mi is a Magnum és a Johny között agyaltunk sokat. Pár dolog ami segített a döntésben:
Az egyik megyében lévő tapasztalt szervizes, mindkét oldalt ismeri, annyit mondott, hogy egyik sem olyan minőségű őszerinte mint régen, de a Magnumoknak több gyenge pontja van mint a JD-nek.
A másik, hogy az fent említett nagygazdaságban, 15 éve Magnumokkal és egy Challengerrel kezdték el művelni a 7-8 ezer hektárt, de ma már egy Magnum sincs, helyette többségben John deer és Fendt van, aminek pedig biztosan megvan az oka.
Válasz #2776. hozzászólásra
Nekem 1221van 3év 2000munkaóra,én 1222est akartam a leengedett ülés végett de nálunk nem kapható
Sziasztok!
Milyen gépet ajánlotok venni 110 ha területre egy 80-as MTZ mellé? Én egy Belarus 1221-est, vagy egy 1523-ast fontolgatok, de szeretnék érdeklődni előtte hogy kinek milyen tapasztalata van ezzel a géppel... Főleg olyanok véleményére lennék kíváncsi, aki dolgozik/dolgozott ilyen géppel. Most egy 80-as MTZ-m van, amivel nagyon meg vagyok elégedve és épp ezért hű szeretnék maradni a márkához.
Válaszaitokat előre is köszönm!
Válasz #2774. hozzászólásra
Hello köszönöm a tanácsot , tapasztalatot
a traktorba milyen váltó van?
mit gondolsz a case ih magnumokról?
Válasz #2757. hozzászólásra
A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc
Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.
Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.
Válasz #2757. hozzászólásra
A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc
Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.
Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.
Válasz #2771. hozzászólásra
http://mezohir.hu/mezohir/2005/02/a-planet-agro%C2%AE-international-kft-a-zanello-traktorok-kizarolagos-magyarorszagi-forgalmazoja/
Válasz #2754. hozzászólásra
van még ehhez hasonló de az, ha jól tudom dél amerikai. valami próbálkozás volt évekkel ezelőtt de azóta nem hallottam róla semmit.
zanello traktorok.
ezek itt
Válasz #2759. hozzászólásra
Meg kell tanulni használni.
Válasz #2765. hozzászólásra
Na azért ezen is volt sok apróság, kuplungtárcsa ebbe is a harmadik , a turbó most lett az eredeti lecserélve. De azért bármi baja volt max egy fél napot esett ki a munkából
Válasz #2763. hozzászólásra
nyugi nyugi kolléga kijön az ha meg érik a körme
Válasz #2754. hozzászólásra
http://www.agroinform.com/aktualis/Lapszemle-[94]-Kina-nagytraktorokat-exportal-Oroszorszagba/20131227-23926/
Válasz #2764. hozzászólásra
jan.1 után dupla gyes jár.Érdemes kivárni.
Válasz #2758. hozzászólásra
Na az is ritka, nálunk 8000 órás mtz-n 2 szer kellett turbot cserélni egyszer hengerfejet, persze volt már gyűrűzve is többször. kuplungja 3 szor biztos szét volt bontva, ezek csak a nagy dolgok....
Válasz #2763. hozzászólásra
Nyugi!!!!
Válasz #2761. hozzászólásra
Még mindig nincs semmi.
Válasz #2759. hozzászólásra
Van azért az újak közt is amelyik sokat elmegy, amúgy a régiek sem voltak semmivel sem jobbak csak azt már mindenki elfeljtette. Azok ugyanúgy hullottak szét. Volt aki jót fogott volt aki szart.
Válasz #2760. hozzászólásra
Na mi van????
Van vagy nincs????
Válasz #2759. hozzászólásra
Válasz #2758. hozzászólásra
Egy mostani új mtz-t azért megnéznék hányszor húzod szét, meg generálozod 8.000 óráig. nem kell bemutatni van vele tapasztalat és mindenki panaszkodik az újakra.
Válasz #2747. hozzászólásra
Szutyok MTZ-be van 8000 óra , váltó, motor bontatlan és hadrafogható
Válasz #2756. hozzászólásra
A motor milyen ,nagy melegbe hány fokos a vize.
szántásba mennyit eszik.
és a 260 le leadja e mind mit húz hány km rel viszi
ja és volt e baja .
Válasz #2748. hozzászólásra
Szívesen segítek, van egy 8260R nálunk 800 üzemóra van eddig benne. Ami tapasztalatom van szívesen megosztom, írd le mire vagy kíváncsi.
Válasz #2754. hozzászólásra
Aki a külsőt tervezte nem kaphatott túl sok pénzt... Még nem is láttam vagy hallottam erről a márkáról...
Ha itthon nincs forgalmazója akkor nem biztos hogy szabad benne gondolkodni...
Erről valamit??Magyarba nem kapható?Milyen árfekvése lehet?
Válasz #2746. hozzászólásra
Lehet csak nem gazdaságos mert nem tudsz kombájnt venni rá, legalábbis újat nehéz, max ha van sok bérmunka rá. Raktár tisztító szárító építése fajlagosan drágább mint 500 hektárra, így ki vagy szolgáltatva, az időjárásnak a felvásárlónak átvevőnek. Lehet régi gépekkel dolgozgatni, de ha mtz összeszakad vetés közepén ami könnyen előfordul, akkor egy két nap kiesés attól függően hogy mi baja lett. Mindenki azon van aki megteheti hogy biztonságra megy, így is van elég rizikó a mezőgazdaságban, ne kelljen a gép miatt is idegeskedni. Persze vannak biztos" minta" gazdaságok akik mindig az új gépre mennek de szerintem többség megbecsüli és nem 3-4 évre tervez mikor egy új gépet vesz. Pl mi is 10 éve vettük Jd 6820at, még mindig megvan és nincs is tervben cserélni. 9000 óra, persze kellett költeni rá, de munkában nem hagyott ott minket...
Válasz #2748. hozzászólásra
nem tudom , véletlen találtam ezt a cikket és érdekesség miatt linkeltem be.
amit tudok , hogy az R széria előtti 8330as gépben egy helyen 9000 óra van, fődarabok bontatlanok,öninditó kellett rá,első féltengely volt javitva meg talán a cummon rail-el volt valami.
Válasz #2748. hozzászólásra
Szerintem beszélj vele:
http://www.agroinform.com/felhasznalo.php?act=reszletek&uid=19423
Még talán tulajjal is össze tud hozni.
Válasz #2746. hozzászólásra
Azért ugyanakkor néha szükség is lehet a nagy gazdaságokra. A dolognak 2 oldala is van ám. +200-300 hektárt még el tud vállalni, mert van megbízható technikája. Egy kisebb gazda ilyenre nincs felkészülve, a nagy meg bátran odaállhat hogy akkor már kezdhetjük is. És ha megteheti miért ne venne új gépet. Tudja, hogy 7 ezer üzemóra után csak a baj van vele, eladja még jó áron és vesz egy újat amit csak hajtani kell majd. 1000 hektárnál nincs gép megállás, a versenyképes, új, erős gépek és eszközök beszélnek.
És ez még nem is akkora luxus. Külföldön volt ismerős használt munkagépet (vetőgép) venni, kérdezi mik ezek az új JD-k felsorakoztatva 4-5 db. Tulaj mondja, hogy tartalékba van, ha megáll az egyik régebbi munka közben akkor legyen tartalékba.
Szükség van a kicsikre is, de szántóföldi kultúránál mindig az erősebb kutya b..szik.
Még egy gondolat... Ha szigorúan vesszük a támogatások alapelvét, hogy azé a támogatás akié a kockázat. (földalapú támogatás esetén)
A Tsz-ek vagy utódaik művelik a magyarországi földek kb. 40%-át. Ezen cégek jó része nem fizette ki rendesen a tagság nagy részét. Tehát lopott, szerzett vagyonból élnek. Az volt elképzelés, hogyha a gazdálkodás veszteséget hoz, akkor az a mások kára. Ha viszont nyereség van, akkor az övék.(aktív dolgozóké, akik kezdetben, jó esetben a vagyon 20-30%-át birtokolták és később vásárolták fel húgyért -szarért a vagyont.) Tehát gyakorlatilag termelés kockázata a tagságot, tulajdonosokat terhelte. Az ilyen hátterű társaságokat kizárnám a támogatásból.
Személyes tapasztalat, hogy 2% volt a családom tulajdonában 1990-ben, egy 2200 hektáros Tsz-ben.
Válasz #2747. hozzászólásra
a JD R SZÉRIÁRA MENNYIT MONDANAK HÁNY ÓRÁT FOG BÍRNI????
http://www.agroinform.com/aktualis/Uj-Challenger-MT-800-E-gumihevederes-traktorszeria/20131227-23924/
8.000 üzemórát garantálnak a motorra