Gázolaj árak 632 Ft Benzin árak 614 Ft EUR 410.68 Ft USD 394.79 Ft CHF 438.21 Ft GBP 494.32 Ft

Fórum

Milyen traktort érdemes venni?

Létrehozta: Civil , 2009-07-29 13:28:26

Kedvencekhez Segítség

7044 hozzászólás
#2794 Pici
2014-01-15 17:44:37

Válasz #2794. hozzászólásra

500e körül szoktak lenni fent 40-50 lo körüli ford kistrakik mint a miénk is fülke nélküli kezdésnek elsö osztályu lenne én is ezen kezdtem és minöségi kis traki ha a motorja jo kimegy a világbol bár nem tom mennyi lenne rá a keret ha több akkor van sokkal több féle variáco traktorok sora smile cowboy

ja és elhajt kisbálázot rendfelszedöt sodrot amit csak fel tudsz rá akasztani

#2793 Agronomus
2014-01-15 17:42:48

Válasz #2794. hozzászólásra

Szia.Komoly a kiscsávó.Mintha csak magamat látnám.Szerintem is nyugati márka kellene, mivel azok azért kicsit jobban kezelhetőek az orosztól.JohnDeer,Fendt,Fiat ehhez hasonlókat nézegessetek 40 lóerő körül, azok viszonylag jó áron vannak.Öregek mint az országút, de ezeket általában németből, meg osztrákból hozzák be, ugyhogy eléggé kímélt állapotban vannak.Neünk van egy 40 lovas JD Lanz 500-unk.Szerintem egy ilyen tökéletes lenne.150 széles,kis helyen fordul, keveset eszik és iszonyat strapabíró.Nálunk régebben 2 db 6,5-ös MBP-t húzgált csöves kukival,30 Ha-t szántott,vetett,boronált.És nem volt vele komolyabb gond.De más márkákról is ugyan ez a vélemény (nem csak az enyém).smile oops

#2792 jamo
2014-01-15 17:25:37

Üdv!

Barátom 10 éves kisfiának keres valami "komoly" trakit 450-500eft értékig. A kissrác mezőgazdaság mániás már 6 éves korra óta ül mellettem a trakiban, kombájnon fáradhatatlanul. Pótkocsizik, sodor, kaszál, forgat stb. elég sok mindent rálehet bízni minimális segítséggel. Megígérte neki a faterja hogy kap egy trakit tavaszra ha jó lesz bizonyítványa. Rengeteget javított rajta idén gyenge elégséges átlagból feljavította erős jóra. Szóval jár neki a traki. Ől T-25re gondoltak de nekem az nem szimpatikus, én valami precízebb nyugatit javasolnák nekik amivel a kis srác könnyen elbír. Viszont azokba kevés a fülke nélküli ők viszont olyat szeretnének. És minimum 40-50le kellene neki, hogy rendsoróval, forgatóval vígan elboldoguljon. Esetleg még az UTB jutott eszembe, az pont neki való lenne azok viszont horror áron vannak. Lepusztult, javításraszoruló is jó lenne, segítenék nekik megcsinálni és legalább azalatt is tanulna kissrác. Szóval ha akárkinek akármilyen javaslata van olcsó 50le körüli, lehetőleg fülkés traki terén akkor előre is köszönöm!smile cowboy

Pár kép a lurkóról, videó több lenne, de azt nem tudom feltölteni.smile rolleyes


#2791 Gergő
2014-01-05 09:03:12

Hello vélemény jd 6150r és 6170r traktorról

Nincs profilkép
#2790 kopasz12
2014-01-04 22:08:49

Válasz #2774. hozzászólásra

hello Edem szeretném kérdezni hogy a jd 8260R nek mennyi a szervizelési költsége kb pl olajcsere

#2789 Czanik Sanyi
2014-01-04 19:46:16

Válasz #2779. hozzászólásra
Ne ijedj meg egy márkától sem mert szinte hasonlók az alkatrészek, csak nálunk Magyarországon ismernek egy két márkát! Nekem Deutz-Fahr M 1322 H van ami az avatarom is látszik, elégedett vagyok.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#2786 lac*
2014-01-04 17:07:06

Válasz #2787. hozzászólásra

Engem lehet,hogy érdekel a sampon. Hol hirdeted?

#2785 p@pesz06
2014-01-04 16:33:52

Válasz #2785. hozzászólásra

Hello!A te 2055 az hidros vagy variátoros?Szerintem is jó gépek mi is csak azért akarjuk eladni mert vetünk egy nagyobb kombájnt a 2 kicsi helyett!
Ha meg nem kel el akkor meg maradt!Igen szinte az összes gyári szíjat ki lehet váltani más márkákra (optibelt,roluns,stb..)

#2784 Sanyee
2014-01-04 11:08:55

Válasz #2778. hozzászólásra

8260R hány lóerős?
Érezhetően le is adja?

Nincs profilkép
#2783 jocó64
2014-01-04 09:53:22

Aki 514-es kombájn -ban gondolkodik,javaslom a SAMPO 2055 vagy 2065 mind a kettő hasonló teljesítmény csak jóval jobb vele aratni 10 éve van SAMPO 2055-ös nekem is,szeretek dolgozni vele egyszerű felépítésű alkatrészben kell észen lenni,ékszíjakat M.O. gyártsák hozzá azokat nem szabad márkakereskedőtöl venni. Ha kell szívesen segítek.

#2782 p@pesz06
2014-01-04 08:13:03

Válasz #2779. hozzászólásra

Hello!Nekünk van egy sampon 2055 eladó!Amúgy hasonlóban ott a mdw,case ih 521,524,525 aztán a egy magasabb drágább árkategóriában a medion 310,tc 56, john deere cws 1450,1550 !

#2781 Radocz
2014-01-04 06:39:18

Válasz #2782. hozzászólásra

Ha nincs kombájnos topik javaslom nyissál egyet.

Itt asz érdeklődő és egy olvasó már leszek.

"Nem akarok új topicot nyitni, úgyhogy itt kérdezem.
E-514 kombájn h"

smile cowboysmile cowboysmile cowboysmile cowboysmile cowboysmile cowboysmile cowboysmile cowboysmile cowboysmile cowboy

smile cowboy

#2780 Mf-es
2014-01-04 06:32:10

Válasz #2779. hozzászólásra

Saját véleményem szerint,claas 88,vagy 98.

#2779 (Claastra)
2014-01-03 23:04:42

Válasz #2780. hozzászólásra

Vagy az IH 525-ös (ami forstrit alapon van)hidróval volvó motorral

#2778 (Claastra)
2014-01-03 23:01:49

Válasz #2779. hozzászólásra

Sampo,TC56,Claas domi 78,Lexion 405,medion 310,és sorolhatnánk,pénzfüggó(jd-nek nem tudom a pici gépét)

#2777 Tomi81
2014-01-03 22:37:00

Nem akarok új topicot nyitni, úgyhogy itt kérdezem.
E-514 kombájn helyett mi jöhetne szóba nyugati kombájnban?
Nem kellene, hogy nagyobb legyen.
Szóval más márkáknál milyen kombájnok jöhetnek szóba 15-20 éves korig?

#2776 Edem
2014-01-03 19:39:56

Válasz #2775. hozzászólásra

Válasz #2775. hozzászólásra

A 16 sebességes powershift váltó van benne, állítólag jól bevált, nálunk csak nehéz munkára kellett ezért ezt választottuk. Van olyan munka, hogy jól jönne egy köztes sebesség, de az esetek 90%-ában megfelelő. Ha szállításra is használná az ember akkor érdemes megfontolni a fokozatmentes váltót, de a szomszéd településen a nagygazdaságban, 8 ezer üzemóra körül dobálja a hibakódot (korábbi, 7-8 ezres széria) és csereszabatosan cserélik a váltót, a de nyüstölik is őket rendesen. Egy 7920-as van náluk fokozatmentes, 11ezer órával, amit az ottani műhelyes elmondása szerint nem értik, hogy hogy megy még hiba nélkül smile smile bár azzal "csak" szállítanak.

Pont a faluban van egy nagy Case-es, már a 3. Magnumját veszi, jelenleg egy régebbi MX 270 és egy újabb MX310 áll az udvarán, TopDown-t húzzák, meg szállítanak vele sokat, a gépkezelőt ismerem, ő a régebbit szereti, mert az nem pattog annyira szállításkor az úton, (egyikben sincs semmiféle rugózás). Annyit tudok még, hogy az újnak szétment a váltója első évesen, de semmi más. Komolyabb hibáról tudnék, ha lett volna.

Mi is a Magnum és a Johny között agyaltunk sokat. Pár dolog ami segített a döntésben:
Az egyik megyében lévő tapasztalt szervizes, mindkét oldalt ismeri, annyit mondott, hogy egyik sem olyan minőségű őszerinte mint régen, de a Magnumoknak több gyenge pontja van mint a JD-nek.
A másik, hogy az fent említett nagygazdaságban, 15 éve Magnumokkal és egy Challengerrel kezdték el művelni a 7-8 ezer hektárt, de ma már egy Magnum sincs, helyette többségben John deer és Fendt van, aminek pedig biztosan megvan az oka.

#2775 mtz1221
2014-01-03 14:17:26

Válasz #2776. hozzászólásra
Nekem 1221van 3év 2000munkaóra,én 1222est akartam a leengedett ülés végett de nálunk nem kapható

Nincs profilkép
#2774 Felvidéki srác
2014-01-03 14:03:56

Sziasztok!

Milyen gépet ajánlotok venni 110 ha területre egy 80-as MTZ mellé? Én egy Belarus 1221-est, vagy egy 1523-ast fontolgatok, de szeretnék érdeklődni előtte hogy kinek milyen tapasztalata van ezzel a géppel... Főleg olyanok véleményére lennék kíváncsi, aki dolgozik/dolgozott ilyen géppel. Most egy 80-as MTZ-m van, amivel nagyon meg vagyok elégedve és épp ezért hű szeretnék maradni a márkához.
smile wink Válaszaitokat előre is köszönm!

Nincs profilkép
#2773 Minden László
2014-01-03 11:45:28

Válasz #2774. hozzászólásra

Hello köszönöm a tanácsot , tapasztalatot
a traktorba milyen váltó van?
mit gondolsz a case ih magnumokról?

#2772 Edem
2014-01-02 13:36:28

Válasz #2757. hozzászólásra

A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc

Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.

Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.

#2771 Edem
2014-01-02 13:36:03

Válasz #2757. hozzászólásra

A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc

Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.

Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.

#2769 Mancs
2013-12-30 21:36:00

Válasz #2754. hozzászólásra

van még ehhez hasonló de az, ha jól tudom dél amerikai. valami próbálkozás volt évekkel ezelőtt de azóta nem hallottam róla semmit.
zanello traktorok.

ezek itt

#2768 VTR-es
2013-12-30 20:10:16

Válasz #2759. hozzászólásra

Meg kell tanulni használni.smile lolsmile lol

#2767 VTR-es
2013-12-30 20:09:25

Válasz #2765. hozzászólásra
Na azért ezen is volt sok apróság, kuplungtárcsa ebbe is a harmadik , a turbó most lett az eredeti lecserélve. De azért bármi baja volt max egy fél napot esett ki a munkábólsmile thumbup

#2766 Mc manó
2013-12-30 20:00:31

Válasz #2763. hozzászólásra

nyugi nyugi kolléga kijön az ha meg érik a körmesmile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcool

#2765 Vadmalac
2013-12-30 19:58:33

Válasz #2754. hozzászólásra

http://www.agroinform.com/aktualis/Lapszemle-[94]-Kina-nagytraktorokat-exportal-Oroszorszagba/20131227-23926/

#2764 Mf-es
2013-12-30 19:53:14

Válasz #2764. hozzászólásra

jan.1 után dupla gyes jár.Érdemes kivárni.smile thumbup

#2763 Drisa
2013-12-30 19:49:51

Válasz #2758. hozzászólásra

Na az is ritka, nálunk 8000 órás mtz-n 2 szer kellett turbot cserélni egyszer hengerfejet, persze volt már gyűrűzve is többször. kuplungja 3 szor biztos szét volt bontva, ezek csak a nagy dolgok....

#2761 röfik
2013-12-30 19:46:38

Válasz #2761. hozzászólásra

Még mindig nincs semmi.smile sadsmile sad

Nincs profilkép
#2760 Madárka
2013-12-30 19:44:51

Válasz #2759. hozzászólásra

Van azért az újak közt is amelyik sokat elmegy, amúgy a régiek sem voltak semmivel sem jobbak csak azt már mindenki elfeljtettesmile smile. Azok ugyanúgy hullottak szét. Volt aki jót fogott volt aki szart.

#2759 apuci
2013-12-30 19:41:11

Válasz #2760. hozzászólásra
Na mi van????
Van vagy nincs????smile biggrin

#2757 MTZ1025.3
2013-12-30 19:34:35

Válasz #2758. hozzászólásra

Egy mostani új mtz-t azért megnéznék hányszor húzod szét, meg generálozod 8.000 óráig. nem kell bemutatni van vele tapasztalat és mindenki panaszkodik az újakra.smile thumbdown

#2756 VTR-es
2013-12-30 18:28:30

Válasz #2747. hozzászólásra
Szutyok MTZ-be van 8000 óra , váltó, motor bontatlan és hadrafogható smile thumbupsmile thumbupsmile lol

Nincs profilkép
#2755 Minden László
2013-12-30 17:40:24

Válasz #2756. hozzászólásra


A motor milyen ,nagy melegbe hány fokos a vize.
szántásba mennyit eszik.
és a 260 le leadja e mind mit húz hány km rel viszi
ja és volt e baja .

#2754 Edem
2013-12-30 15:08:29

Válasz #2748. hozzászólásra

Szívesen segítek, van egy 8260R nálunk 800 üzemóra van eddig benne. Ami tapasztalatom van szívesen megosztom, írd le mire vagy kíváncsi.

#2753 Drisa
2013-12-30 14:14:57

Válasz #2754. hozzászólásra

Aki a külsőt tervezte nem kaphatott túl sok pénzt... Még nem is láttam vagy hallottam erről a márkáról...
Ha itthon nincs forgalmazója akkor nem biztos hogy szabad benne gondolkodni...

#2752 Mf-es
2013-12-30 14:08:33

Erről valamit??Magyarba nem kapható?Milyen árfekvése lehet?

#2751 Drisa
2013-12-30 13:47:55

Válasz #2746. hozzászólásra

Lehet csak nem gazdaságos mert nem tudsz kombájnt venni rá, legalábbis újat nehéz, max ha van sok bérmunka rá. Raktár tisztító szárító építése fajlagosan drágább mint 500 hektárra, így ki vagy szolgáltatva, az időjárásnak a felvásárlónak átvevőnek. Lehet régi gépekkel dolgozgatni, de ha mtz összeszakad vetés közepén ami könnyen előfordul, akkor egy két nap kiesés attól függően hogy mi baja lett. Mindenki azon van aki megteheti hogy biztonságra megy, így is van elég rizikó a mezőgazdaságban, ne kelljen a gép miatt is idegeskedni. Persze vannak biztos" minta" gazdaságok akik mindig az új gépre mennek de szerintem többség megbecsüli és nem 3-4 évre tervez mikor egy új gépet vesz. Pl mi is 10 éve vettük Jd 6820at, még mindig megvan és nincs is tervben cserélni. 9000 óra, persze kellett költeni rá, de munkában nem hagyott ott minket...

#2750 MTZ1025.3
2013-12-29 21:54:43

Válasz #2748. hozzászólásra

nem tudom , véletlen találtam ezt a cikket és érdekesség miatt linkeltem be.
amit tudok , hogy az R széria előtti 8330as gépben egy helyen 9000 óra van, fődarabok bontatlanok,öninditó kellett rá,első féltengely volt javitva meg talán a cummon rail-el volt valami.smile thumbup

#2749 Sanyee
2013-12-29 21:49:30

Válasz #2748. hozzászólásra

Szerintem beszélj vele:
http://www.agroinform.com/felhasznalo.php?act=reszletek&uid=19423
Még talán tulajjal is össze tud hozni.

#2748 Sanyee
2013-12-29 21:40:17

Válasz #2746. hozzászólásra

Azért ugyanakkor néha szükség is lehet a nagy gazdaságokra. A dolognak 2 oldala is van ám. +200-300 hektárt még el tud vállalni, mert van megbízható technikája. Egy kisebb gazda ilyenre nincs felkészülve, a nagy meg bátran odaállhat hogy akkor már kezdhetjük is. És ha megteheti miért ne venne új gépet. Tudja, hogy 7 ezer üzemóra után csak a baj van vele, eladja még jó áron és vesz egy újat amit csak hajtani kell majd. 1000 hektárnál nincs gép megállás, a versenyképes, új, erős gépek és eszközök beszélnek.
És ez még nem is akkora luxus. Külföldön volt ismerős használt munkagépet (vetőgép) venni, kérdezi mik ezek az új JD-k felsorakoztatva 4-5 db. Tulaj mondja, hogy tartalékba van, ha megáll az egyik régebbi munka közben akkor legyen tartalékba.

Szükség van a kicsikre is, de szántóföldi kultúránál mindig az erősebb kutya b..szik.

#2747 Gabesz2
2013-12-29 21:39:02

Még egy gondolat... Ha szigorúan vesszük a támogatások alapelvét, hogy azé a támogatás akié a kockázat. (földalapú támogatás esetén)
A Tsz-ek vagy utódaik művelik a magyarországi földek kb. 40%-át. Ezen cégek jó része nem fizette ki rendesen a tagság nagy részét. Tehát lopott, szerzett vagyonból élnek. Az volt elképzelés, hogyha a gazdálkodás veszteséget hoz, akkor az a mások kára. Ha viszont nyereség van, akkor az övék.(aktív dolgozóké, akik kezdetben, jó esetben a vagyon 20-30%-át birtokolták és később vásárolták fel húgyért -szarért a vagyont.) Tehát gyakorlatilag termelés kockázata a tagságot, tulajdonosokat terhelte. Az ilyen hátterű társaságokat kizárnám a támogatásból.
Személyes tapasztalat, hogy 2% volt a családom tulajdonában 1990-ben, egy 2200 hektáros Tsz-ben.smile thumbdown

Nincs profilkép
#2746 Minden László
2013-12-29 21:31:21

Válasz #2747. hozzászólásra

a JD R SZÉRIÁRA MENNYIT MONDANAK HÁNY ÓRÁT FOG BÍRNI????

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
Nem fogy a műtrágya, összeomolhat az európai termelés
A szankciók ellenére az oroszok piaci részesedése a legnagyobb Európában.
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Jövőre felrobbanhatnak az üzemanyagárak?
Többféle tényező okoz bizonytalanságot a piacon.
Növendékborjú eladó
Növendékborjú eladó

1.600 Ft

Sorközművelő és műtrágyaadagolóval
Sorközművelő és műtrágyaadagolóval

650.000 Ft

Valtra keréksúlyok 4 db 80 kg-os MTZ,  Zetor,  John Deere vagy ki mire
Valtra keréksúlyok 4 db 80 kg-os MTZ,...

110.000 Ft

CSEMETEKIEMELŐ,  ÁGYÁSKIEMELŐ
CSEMETEKIEMELŐ, ÁGYÁSKIEMELŐ

500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]