Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR412.88 FtUSD391.08 FtCHF443.07 FtGBP496.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gandhy #3209. hozzászólásáraNa ez hamar eldőlt, hogy ilyen nekem nem lesz újba
Pár csapágycsere kifutja a különbözetből
Egyébként ikerkerék felfogatónak a gyári kerékagyas megoldást csináljátok vagy a kis MTZ-re való öntvény tartósat?
Válasz Gandhy #3206. hozzászólásáraIkerkerék árába biztos. De jobban lehetne használni. En használtakat néztem, abba jó forgós méret. Minel “peresebb” annál drágább. Én 34-es felnire számolgattam, az jó drága lett volna. A 32-es olcsóbb lehet valamivel. Kiszámolom, mert nekem ez tetszik, iker kerékkel szívtam már meg
Amúgy se cigizek, igy minden ilyen bagó nekem
Válasz Gandhy #3202. hozzászólására650/75-el lesz olyan rugózás, hogy na.
Átmérőben pont annyi, mint a 18,4R38.
Felni gyártás a kérdés. A feltengelyek jobban dijjaznák ezt, ráadásul a sár se megy be a kerekek közzé. Ez kegyetlen jó tanács.
Válasz Gandhy #3194. hozzászólásáraÉn gyári felnit vettem, hozzá 18,4-es gumival ami 460. Ha szűkíted a külsőt csökken az átmérő, 420 még jó lehet de sokat nem nyersz vele.
Válasz Gandhy #3192. hozzászólásáraNekem azt hiszem 330 gyári szerelékkel(csak emlékezetből írom most nem tudom lemérni neked mert leven szerelve), a 2 kerék közt jó 10 centi van így és a belső kerék és a fülke közt sem sok kb 7-8 centi, szóval ettől szűkebbre sokkal nem tudod venni.
Hölgyek, Urak! Dupláznám a hátsókerekek számát, a legszűkebbre húzva milyen szélességet ad ki? 3 méteresek a munkagépek, kivéve grúber, az 270, de az most mellékes. Szerintem le sem venném, ha 1x felkerül, mert szántani nem fog.
Válasz endypapa_20120 #3186. hozzászólásáraEgyütt vittem traktort(1025 ua.van rajt), pótot, nem volt probléma. A 1221-et a kereskedő műszakiztatta, de rajt volt és az valami is, amiről nem tudom, hogy mire kell használni, viszont jó nehéz.
Válasz MrPoke #3174. hozzászólásáraNem mondom,hogy az mtz jó.
De nekem van egy 550-esem ami 10.000 óráig csak azért volt bontva,mert lett bele nyúl-béka rakva. Azonkívül az adagoló volt cserélve meg a gumik és az akksi,illetve az önindító magnetonra.. Mindent csinált mivel egymaga volt,egyáltalán nem volt kímélve.A kuplungja kezd rossz lenni,de már nyugdíjas évi egy tank gázolaj megy ki belőle az már nem bassza szét a kuplungot.
Mikor nyugdíjba ment akkor kapott egy teljes motorfelújítást,azt is csak azért mert az egyik henger gyenguszabb volt.
Azt elismerem ritka az az mtz ami ennyit kibírt,volt ebben egy kis szerencse is.
Viszont mtz-ét már én se hoznék a házhoz,túl kel lépni rajtuk. Ami van azt használni,legalább nem kell leakasztgatni a munkagépeket.
Ja és a végére.
Az mtz 10.000 üzemórája kb 16-17.000 nyugati traktor üzemidejének felel meg.
Válasz MrPoke #3175. hozzászólásáraAz amig apukam elt csak a gyumolcsost csinálta, axial permetezo volt rajta. En 4 evig hasznaltam kb asoboronazni. Aztan lett eladva, de ezzel parhuzamosan mar 3 eve van a 1221 talajon, mert a 18 nyaran erkezett meg. Igy jott ki a matek. Az a 82-es meg 92- volt nalunk 2001-ig addig mindent az csinalt, de a TSzbol fellelt allapotban. Motorja 50 lovat se tudott, a valto logott, kivolt mindene. Nem akart ra kolteni sose apu, aztan szenvedes volt vele dolgozni. 2016-2017-ben ujitottam fel az egeszet.
Meg egyben van, 2 faluval arreb vettek meg. A fülket kellett kipofozni.
Válasz endypapa_20120 #3146. hozzászólásáraNálam az olajnyomás hidegen a zöld teteje alapjáraton is, majd szép lassan terhelés alatt visszamegy 3,5-ig grúberrel. RT, kompaktor melegen is inkább 4 bár közelében és a 80C fokot nálam sem lépte még át sem nyáron, sem ősszel. Az igaz, hogy a grúbert 7,5-tel húztam, próbaként mentem 8,5-9 körül, de semmivel sem volt szebb a munkája, így ráértem öregesen haladni
270-es grúber oldalszárnyakkal 12-15 centi mélyen. Levettem a szárnyakat mélyítésre, de azóta nem igazán volt alkalmas a talaj, ezzel még kicsit várok, vagy megy bele a kukorica így, némi rizikót bevállalok.
Terhelve 1900-as fordulaton járatom MTZ1221 ajánlásával
RT, kompaktor, eke jól fogyaszt(szerintem ua. mint a 1025), a grúberrel viszont már egy másik dimenzióba lépett a fogyasztása, na de azt meg meg sem moccantan a 1025.
Ezek azért nem kiforrott információk, mert 110 óránál tartok csak.
Válasz mtz1221 #3171. hozzászólásáraIgen itt is így volt. Volt mondjuk 10 mtz, 5 rába, stb és ezeket minden télen alaposan szét kellet szedni. De szezonban is rendszeresen a műhelyben állt vagy 2 mtz meg 1 rába. És itt sem hülyék vezették, elromlik ott mind. Aki azt mondja minden mtz amivel ovatosan van bánva kibír 10e+ órát az hazudik. (Szerintem egy sem)
10e nél már a power váltók is hullanak, valamint ha más nem gyűrűzni kell a nyugati motorokat is.
Válasz MTZ1221.3 #3172. hozzászólására2db ot vett abban az évben egy kolega. Egy 82 est és egy Jumzt ugyanabba az árba.
Csak pár dologban jobb az NH, de van amiben sokal roszabb. Pl a váltója egy kuka, meg pattog mint az istennyila.
De hány óra van az MTZ ben? Vagy már cserélve volt az óra?
Válasz MrPoke #3170. hozzászólásáraÉvekig vettem a naftát tsz-es barátoktól. Aki lopta azok 1400-1600 fordulaton dolgoztak egész nap, aki meg nem azok 2200-on. A 2200-asoknak, soha nem volt semmi hajtásbéli javításuk. Mindegy hogy mtz vagy nyugati volt.
Válasz mtz1221 #3168. hozzászólására100 fordulat kevés. Még a JD kezelési is 10% ot ír. És az még igen karcsú. Nem kell sajnálni a motort, sosem esik szét ha nincs túl pörgetve. Mondjuk szerintem az 1900 az picit sok, az már tényleg nagyon extrém munkánál jó, aholl nagyon ingadozik a terhelés, és kell a nyomaték tartalék. Pl lazító.... Különben 1700-1800 max.
Válasz MTZ1221.3 #3166. hozzászólásáraJa de az a 892 nem is ment semennyit :D Az udvarban tartva persze, hogy nem lesz baja.
Az az MTZ amit nem kell 2000 óráig legalább 1* szétszedni az nincs is használva. Főleg a mostaniak. És azok a kivételek az 1000 ből 1 a többi MTZ 5000 nél már rég bontott, 8000 nél meg a kohóban van.
Nekem a kis NH ban van 8500 óra arra sem volt sok költve. De én kiszoktam nyomni a szemét. De istenért nem akar szétesni.
Válasz endypapa_20120 #3165. hozzászólásáraHa rám hallgatsz adagolót leveszed, és be állíttatod. Ha jól emlékszem akkor az alsó töltést ( mikor alapgázról pörgeted fel) 7 vagy 70 köbről 8.5 vagy 85 köbre állítják. Én nehéz munkát 1900-2000 fordulat között szoktam csinálni. 2100-nál már jelentősen többet eszik. Meg dombokon max 100 motorfordulatot engedek meg hogy vissza essen. De majd érzed, ha be lesz az adagoló állítva. Addig használhatatlan rendesen.
Én ezt a terhelést az NH-val csak is vetőgéppel tudtam megcsinálni. Mert hullámzik a talaj minőség. Inkább az a jellemző, hogy 1900-1600 közt hullámzik a fordulat ugyanazon a gáz álláson :D
1221 nek is el kellene bírnia, mondjuk ott a tömeggel van a gond, hamarabb elrugja magát, minthogy 120le-t letudjon rakni a talajra. Főleg 10km/h alatt.
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNem is. Azért van benne sebesség váltó. Ha terhelődik visszaváltok. Amennyi a gáz annyi a fordulat. Kell az a traktor jövőre is meg azután is még 20 évig.
A 892 laza 21 évet bírt ki és még mindig megy. Ráköltés egy millió nettóban még nem volt, pedig újra is gumiztam már 1x. Ha ez is elmegy ennyit akkor nagyon jó beruházás volt. Bár erre már Michelin vagy valami komolyabb márka gumiját venném ha cserélődik.
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNa annak kéne a lábából 10 centit levágni, aki a 2100-as motorfordulatot 1800-ra vissza terheli, és úgy dolgozik vele.
Válasz MTZ1221.3 #3157. hozzászólásáraÉn nem azt mondtam, hogy szétverni. Szerintem azért te nem igen dolgozol úgy, hogy padlót nyomsz és nem pörög 1800 fölé a motor :) Pedig ez teljesen elterjedt normál használat.
Válasz MTZ1221.3 #3161. hozzászólásáraA BELARUS - 1221 Tropic traktor (Tropic MTZ - 1221) (4x4-es kerekek összkerékhajtásával) egy univerzális 2,0 vontatási osztályú traktor a forró éghajlatú régiókban. Az alapmodellhez képest a "trópusi" opció megnövelt hűtővel és ventilátorral rendelkezik (ezért a burkolat kialakítása kissé megváltozott), valamint a 110 literes kiegészítő üzemanyagtartállyal. https://kz.all.biz/en/tropic-mtz-12212-tractor-g2582746
3960 hozzászólás
Válasz Gandhy #3209. hozzászólásáraNa ez hamar eldőlt, hogy ilyen nekem nem lesz újba
Pár csapágycsere kifutja a különbözetből
Egyébként ikerkerék felfogatónak a gyári kerékagyas megoldást csináljátok vagy a kis MTZ-re való öntvény tartósat?
Válasz Gandhy #3208. hozzászólásáraBKT 650 + áfa
Válasz MTZ1221.3 #3207. hozzászólásáraViszont amíg kiszámold, én elszívok egyet.
Válasz Gandhy #3206. hozzászólásáraIkerkerék árába biztos. De jobban lehetne használni. En használtakat néztem, abba jó forgós méret. Minel “peresebb” annál drágább. Én 34-es felnire számolgattam, az jó drága lett volna. A 32-es olcsóbb lehet valamivel. Kiszámolom, mert nekem ez tetszik, iker kerékkel szívtam már meg
Amúgy se cigizek, igy minden ilyen bagó nekem
Válasz MTZ1221.3 #3204. hozzászólásáraGondolom ez a gumiméret bagóba kerül
Válasz csferri #3200. hozzászólásáraAzzal jön a Kubota, majd átrakom
Válasz Gandhy #3202. hozzászólására650/75-el lesz olyan rugózás, hogy na.
Átmérőben pont annyi, mint a 18,4R38.
Felni gyártás a kérdés. A feltengelyek jobban dijjaznák ezt, ráadásul a sár se megy be a kerekek közzé. Ez kegyetlen jó tanács.
Válasz Gandhy #3202. hozzászólásáraUgyanakkora lesz
Válasz #bandi #3199. hozzászólására32-es felni hátra és a csillagokat nézegetem?
Válasz #bandi #3199. hozzászólásáraAz lenne az egeszseges megoldas az fix!
En nagyobb felnit kerestem, de ez a jo amit irtal!
Válasz #bandi #3199. hozzászólásáraVagy marad felni és 520/70 gumi pont jó rá + kalciumklorid és makkVII-es
Válasz Gandhy #3192. hozzászólásáraSzerintem add el a meglévő kereket, gyártassál felnit a 650/75 R 32 guminak, és azzal kakas lesz
Válasz csferri #3197. hozzászólásáraIgaz, 460 van rajt.
Válasz Gandhy #3194. hozzászólásáraÉn gyári felnit vettem, hozzá 18,4-es gumival ami 460. Ha szűkíted a külsőt csökken az átmérő, 420 még jó lehet de sokat nem nyersz vele.
Válasz csferri #3195. hozzászólásáraEgyszer felmegy és marad. Nem szállít, sorközbe nem megy, nem szánt.
Válasz Gandhy #3192. hozzászólásáraKülönben ennek a szerelése nem nagy kaland, akár egyedül is megoldható, főleg ha van villanyos vagy légkulcs.
Válasz csferri #3193. hozzászólásáraKöszönöm! A gumimérete, szélességre gondolnék 480-as mindkettő, vagy lehet a külső esetleg szűkebb?
Válasz Gandhy #3192. hozzászólásáraNekem azt hiszem 330 gyári szerelékkel(csak emlékezetből írom most nem tudom lemérni neked mert leven szerelve), a 2 kerék közt jó 10 centi van így és a belső kerék és a fülke közt sem sok kb 7-8 centi, szóval ettől szűkebbre sokkal nem tudod venni.
Hölgyek, Urak! Dupláznám a hátsókerekek számát, a legszűkebbre húzva milyen szélességet ad ki? 3 méteresek a munkagépek, kivéve grúber, az 270, de az most mellékes. Szerintem le sem venném, ha 1x felkerül, mert szántani nem fog.
Válasz Gandhy #3187. hozzászólásáraAz tandem pótkocsihoz van ,nem e 7.5 tonnát lehet lefelé terhelni.
Válasz endypapa_20120 #3188. hozzászólásáraIgen
Válasz endypapa_20120 #3188. hozzászólásáraElfogadjak. Ha van tabla rajta.
Válasz Gandhy #3187. hozzászólásáraTehát az eredeti gyári csapost elfogadják?
Válasz endypapa_20120 #3186. hozzászólásáraEgyütt vittem traktort(1025 ua.van rajt), pótot, nem volt probléma. A 1221-et a kereskedő műszakiztatta, de rajt volt és az valami is, amiről nem tudom, hogy mire kell használni, viszont jó nehéz.
Milyen vonófejet használtok a géphez? Műszakin elfogadják a gyárit?
Válasz Gandhy #3184. hozzászólására
Válasz mtz1221 #3183. hozzászólására2 vörös nem fér meg egy portán
Válasz Gandhy #3182. hozzászólásáraKinézted már a 3.~dikat. Mostani nem megy a kubotához ?
Válasz Gumóka #3181. hozzászólásáraAsszonnyal fizetek
Válasz Gandhy #3180. hozzászólásáraCsak ne a szerelővel!
Válasz Gumóka #3179. hozzászólásáraMár úton van a szerelő, hogy felhekkelje a fronthidraulikát, ha végzett, az asszonyt is meghüvelyeztetem.
Emberek!
Az asszonyt is meg kell néha hüvelyezni, különben elromlik, aztán mégse mtz.
Válasz MrPoke #3174. hozzászólásáraNem mondom,hogy az mtz jó.
De nekem van egy 550-esem ami 10.000 óráig csak azért volt bontva,mert lett bele nyúl-béka rakva. Azonkívül az adagoló volt cserélve meg a gumik és az akksi,illetve az önindító magnetonra.. Mindent csinált mivel egymaga volt,egyáltalán nem volt kímélve.A kuplungja kezd rossz lenni,de már nyugdíjas évi egy tank gázolaj megy ki belőle az már nem bassza szét a kuplungot.
Mikor nyugdíjba ment akkor kapott egy teljes motorfelújítást,azt is csak azért mert az egyik henger gyenguszabb volt.
Azt elismerem ritka az az mtz ami ennyit kibírt,volt ebben egy kis szerencse is.
Viszont mtz-ét már én se hoznék a házhoz,túl kel lépni rajtuk. Ami van azt használni,legalább nem kell leakasztgatni a munkagépeket.
Ja és a végére.
Az mtz 10.000 üzemórája kb 16-17.000 nyugati traktor üzemidejének felel meg.
Válasz MrPoke #3175. hozzászólásáraAz amig apukam elt csak a gyumolcsost csinálta, axial permetezo volt rajta. En 4 evig hasznaltam kb asoboronazni. Aztan lett eladva, de ezzel parhuzamosan mar 3 eve van a 1221 talajon, mert a 18 nyaran erkezett meg. Igy jott ki a matek. Az a 82-es meg 92- volt nalunk 2001-ig addig mindent az csinalt, de a TSzbol fellelt allapotban. Motorja 50 lovat se tudott, a valto logott, kivolt mindene. Nem akart ra kolteni sose apu, aztan szenvedes volt vele dolgozni. 2016-2017-ben ujitottam fel az egeszet.
Meg egyben van, 2 faluval arreb vettek meg. A fülket kellett kipofozni.
Válasz endypapa_20120 #3146. hozzászólásáraNálam az olajnyomás hidegen a zöld teteje alapjáraton is, majd szép lassan terhelés alatt visszamegy 3,5-ig grúberrel. RT, kompaktor melegen is inkább 4 bár közelében és a 80C fokot nálam sem lépte még át sem nyáron, sem ősszel. Az igaz, hogy a grúbert 7,5-tel húztam, próbaként mentem 8,5-9 körül, de semmivel sem volt szebb a munkája, így ráértem öregesen haladni
270-es grúber oldalszárnyakkal 12-15 centi mélyen. Levettem a szárnyakat mélyítésre, de azóta nem igazán volt alkalmas a talaj, ezzel még kicsit várok, vagy megy bele a kukorica így, némi rizikót bevállalok.
Terhelve 1900-as fordulaton járatom MTZ1221 ajánlásával
RT, kompaktor, eke jól fogyaszt(szerintem ua. mint a 1025), a grúberrel viszont már egy másik dimenzióba lépett a fogyasztása, na de azt meg meg sem moccantan a 1025.
Ezek azért nem kiforrott információk, mert 110 óránál tartok csak.
Válasz MTZ1221.3 #3172. hozzászólásáraÉs különben amit nem rég adtál el MTZ az mit csinált az elmúlt 16 évben? Ami viszont már darabokra esett?
Válasz mtz1221 #3171. hozzászólásáraIgen itt is így volt. Volt mondjuk 10 mtz, 5 rába, stb és ezeket minden télen alaposan szét kellet szedni. De szezonban is rendszeresen a műhelyben állt vagy 2 mtz meg 1 rába. És itt sem hülyék vezették, elromlik ott mind. Aki azt mondja minden mtz amivel ovatosan van bánva kibír 10e+ órát az hazudik. (Szerintem egy sem)
10e nél már a power váltók is hullanak, valamint ha más nem gyűrűzni kell a nyugati motorokat is.
Válasz MTZ1221.3 #3172. hozzászólására2db ot vett abban az évben egy kolega. Egy 82 est és egy Jumzt ugyanabba az árba.
Csak pár dologban jobb az NH, de van amiben sokal roszabb. Pl a váltója egy kuka, meg pattog mint az istennyila.
De hány óra van az MTZ ben? Vagy már cserélve volt az óra?
Válasz MrPoke #3169. hozzászólásáraNem ment semennyit, csak az egesz gazdasagot vitte egyedul 16 evig. Nyilvan nem 200ha-on.
Elhiszem, hogy az NH jobb, de anno 2-3 db 892 jott ki az arabol a TL90-nek. Az meg nem keves.
Válasz MrPoke #3170. hozzászólásáraÉvekig vettem a naftát tsz-es barátoktól. Aki lopta azok 1400-1600 fordulaton dolgoztak egész nap, aki meg nem azok 2200-on. A 2200-asoknak, soha nem volt semmi hajtásbéli javításuk. Mindegy hogy mtz vagy nyugati volt.
Válasz mtz1221 #3168. hozzászólására100 fordulat kevés. Még a JD kezelési is 10% ot ír. És az még igen karcsú. Nem kell sajnálni a motort, sosem esik szét ha nincs túl pörgetve. Mondjuk szerintem az 1900 az picit sok, az már tényleg nagyon extrém munkánál jó, aholl nagyon ingadozik a terhelés, és kell a nyomaték tartalék. Pl lazító.... Különben 1700-1800 max.
Válasz MTZ1221.3 #3166. hozzászólásáraJa de az a 892 nem is ment semennyit :D Az udvarban tartva persze, hogy nem lesz baja.
Az az MTZ amit nem kell 2000 óráig legalább 1* szétszedni az nincs is használva. Főleg a mostaniak. És azok a kivételek az 1000 ből 1 a többi MTZ 5000 nél már rég bontott, 8000 nél meg a kohóban van.
Nekem a kis NH ban van 8500 óra arra sem volt sok költve. De én kiszoktam nyomni a szemét. De istenért nem akar szétesni.
Válasz endypapa_20120 #3165. hozzászólásáraHa rám hallgatsz adagolót leveszed, és be állíttatod. Ha jól emlékszem akkor az alsó töltést ( mikor alapgázról pörgeted fel) 7 vagy 70 köbről 8.5 vagy 85 köbre állítják. Én nehéz munkát 1900-2000 fordulat között szoktam csinálni. 2100-nál már jelentősen többet eszik. Meg dombokon max 100 motorfordulatot engedek meg hogy vissza essen. De majd érzed, ha be lesz az adagoló állítva. Addig használhatatlan rendesen.
Válasz mtz1221 #3164. hozzászólásáraA szívó MTZ-k akkor kezdenek el füstölni :D És mennyi fekete füstött okádó 82-es volt régen a határban :)
Én ezt a terhelést az NH-val csak is vetőgéppel tudtam megcsinálni. Mert hullámzik a talaj minőség. Inkább az a jellemző, hogy 1900-1600 közt hullámzik a fordulat ugyanazon a gáz álláson :D
1221 nek is el kellene bírnia, mondjuk ott a tömeggel van a gond, hamarabb elrugja magát, minthogy 120le-t letudjon rakni a talajra. Főleg 10km/h alatt.
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNem is. Azért van benne sebesség váltó. Ha terhelődik visszaváltok. Amennyi a gáz annyi a fordulat. Kell az a traktor jövőre is meg azután is még 20 évig.
A 892 laza 21 évet bírt ki és még mindig megy. Ráköltés egy millió nettóban még nem volt, pedig újra is gumiztam már 1x. Ha ez is elmegy ennyit akkor nagyon jó beruházás volt. Bár erre már Michelin vagy valami komolyabb márka gumiját venném ha cserélődik.
Válasz mtz1221 #3164. hozzászólásáraAkkor most mekkora fordulaton kell használni, hogy optimális legyen a működése?
Válasz MrPoke #3163. hozzászólásáraNa annak kéne a lábából 10 centit levágni, aki a 2100-as motorfordulatot 1800-ra vissza terheli, és úgy dolgozik vele.
Válasz MTZ1221.3 #3157. hozzászólásáraÉn nem azt mondtam, hogy szétverni. Szerintem azért te nem igen dolgozol úgy, hogy padlót nyomsz és nem pörög 1800 fölé a motor :) Pedig ez teljesen elterjedt normál használat.
Válasz MTZ1221.3 #3161. hozzászólásáraA BELARUS - 1221 Tropic traktor (Tropic MTZ - 1221) (4x4-es kerekek összkerékhajtásával) egy univerzális 2,0 vontatási osztályú traktor a forró éghajlatú régiókban. Az alapmodellhez képest a "trópusi" opció megnövelt hűtővel és ventilátorral rendelkezik (ezért a burkolat kialakítása kissé megváltozott), valamint a 110 literes kiegészítő üzemanyagtartállyal.
https://kz.all.biz/en/tropic-mtz-12212-tractor-g2582746
Válasz mtz1221 #3159. hozzászólásáraNa ezt se gondoltam volna, hogy a .3-on más hűtő van. Újat tanultam. Köszönöm!