Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR412.88 FtUSD391.08 FtCHF443.26 FtGBP495.54 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz csferri #3858. hozzászólásáraNem választott szét rendesen. Alá feküdve benyomott kuplungnál hátsónál 1mm hézag volt, az elsőnél meg 3mm. Az önindító helyén kiszedtem őket, azóta megy és szebben választ is.
Válasz mtz1221 #3856. hozzászólásáraSzia . Te miért vetted végül ki a kuplung köztes nyomólapból a kiemelőbékákat? Most anélkül azóta jó? Szét kellett húzni mert kiverte a szerkezetből a tlt és hidr. meghajtó agyat, szóval kap új szerkezetet meg tárcsákat, csak a rusk-disk tárcsák jó 1mm-el vastagabbak, meg amúgy is könnyíteni kéne a pedálon.
Válasz Gumóka #3850. hozzászólásáraAz én duplakerék tartóim vannak rajta, pár hónapja vette meg tőlem.Garancia alatt levették róla az adagolót, meg kapott belevaló düzniket, azóta mindegy mit akasztanak utána.
Válasz MTZ1221.3 #3854. hozzászólásáraIgen, gyárilag az. A Steyr a fő csapásirány, esetleg a kis zöld is tudná cibálni szükséghelyzetben. A 1523-as eladó lesz, nem használom már csak himi-lumi feladatokra.
Válasz t.romsics #3851. hozzászólásáraNa pont egy ilyen egybe motorháztetős volna a jó A 1221.3 meg vetne, permetezne, műtrágyát szórna
Ez már gyárliag Donaldson levegő szűrős ugye?
Steyr mellett még van kedved beülni az oroszokba? Fb-n láttam az új vetőgéped, azt már a Steyrrel viszed csak mi? Nem akasztod a 1523-ra sem?
Válasz MTZ1221.3 #3849. hozzászólásáraHa jól emlékszem, a "hasonló" motorok más motorkóddal, az eu besorolás miatt mások.
De itt pont az a lényeg, a 8/!
Válasz Gumóka #3847. hozzászólásáraMondjuk ebbe már nem a gyári motor van, hanem egy V8
Egyébként még ebbe a szériába a D-262.S2 motor volt, ami nem mellékesen, mintha hasonlítana a D-260.2S2 motorra (nem ugyanaz, csak nagy az alkatrész azonosság a fődarabok tekintetében), ami a 1221.3-ban van. Na ennyi tartalék van a "szar" 6hengeres 136 lovas MTZ motorjába.
Egy 2022-est azért elfogadnék, mert nekem hiába a sok erő, most az első kardánt tekerte el az első hajtáshoz.
Válasz karszih #3844. hozzászólásáraNe ijedj meg, nem akkora a baj, nekem is emelte(új korától, ha gépet akasztottam fel, motor leállít, megvár, míg leenged, indít, gyorsan rátolat ) a hidraulika olajszűrője össze volt roppanva, csere és jó lett. A monoblokkhoz nincs javítókészlet, pár tömítés, szimering, persely és 1-2 évig jó lesz. Ezek cikkszáma nyilvános, az orosz nyelvű kézikönyvben benne van. Ha nem találod, keres Gumókát.
Sziasztok!
Ez az első (1221.3) monoblokkos mtz-m és sajnos szopok vele..
A munkahengerek folynak, de nem találok bele felújító készletet, esetleg tudja valaki milyen kell bele pontosan?
Másik dolog.. ahogy beindítom, mindegy milyen helyzetben van a kar, azonnal felemeli a hidraulikát, majd ha leállítom le is enged.. nem tudok feltenni rá semmit, mert állíthatatlan.
Valami szelepet látok a monoblokk tetején, gondolom ott átengedhet..?! Vagy hol keressem a hibát? Állítani lehet ott valamit vagy ott is tömítést kell cserélni? Hogy jön ki a helyéről?
Köszönöm a segítséget!
Válasz Gumóka #3834. hozzászólásáraAhol tudsz ásni ásoval ott lehet lóerőzni. De ahol az ásot nem tudod lenyomni,oda ne vigyèl Mtzt nagy motorral. Úgy èrtem tuningoltat. Valami szakad. pedig oda is vetni kell.
Válasz Gumóka #3834. hozzászólásáraSokat kibír a 4 hengeres váltója is, de azt amit a 6 hengeres MTZ motor tud azt biztosan nem bírná ki. Feltéve, ha be van állítva úgy ahogy azt kell. 100 lóerővel petyegtetve biztos elmenne.
De én még mindig azt mondom, hogy (.3-as) 4 hengeres motor, rendes turbóval, értelmes adagoló beállítással esetleg egy coolerrel simán tud 120-130 lóerőt tartósan az bőven több, mint elég.
Az 50-es MTZ elmegy sokáig, főleg, ha nincs tisztességesen beállítva a 1025 motor. Nekem a 892 ha fél 3.-ban (gyorsítós felezős) lazítózás, grúberlás közben megakad valami keményen akkor törik a csapágy a hátuljába inkább, minthogy a motor engedjen. Pedig nekem nincs is annyira túlhúzva a 892. Anno adagoló beállítás után egyből összetört mindent az elejébe az új lóerőkkel.
Válasz lapipa #3828. hozzászólásáraHelló
Az első hajtás is teljesen más. A váltó fokozatkiosztása totálisan más, attól független, hogy ugyanaz a külső öntvényháza. Az első 1221-esek a 1025 váltójával jöttek, azok a trakik már lassan elbontásra kerültek, kivéve persze azok amelyek csak pótkocsizára vannak használva, mivel azzal a váltóval 40 km/h felett megy a 1221. A 1025 difit is felkérdezné a 6 hengeres motor, a TLT-ről nem is beszélve.
Persze bele lehet tenni, de ha 1025.1 van akkor érdemes volna inkább a 1025.3-as motorjára felokosítani, abból ki lehet hozni tartósan 120 lóerőt. Akkor nem kell átalakítási engedéllyel szórakozni, hogy miért van benne 6 hengeres motor és még akár tartósan működhet is, mivel a 1220 MTZ is elég tartós gép, attól független, hogy nálunk nem kapni.
Üdv
Válasz lapipa #3828. hozzászólásárahátó híd nem bírná a 6 hengert. Meg más áttétellel megy a váltó , mert a 1221 le van lassítva a féltengely bolygóművénél. Húzasd fel a 4 hengert 130 lóra, és nézd meg mit csinál vele.
Sziasztok olyan kérdésem lenne a 1025.1 vagy 1025.2 mindegy miben másabb mint a 1221 a motoron kívül?? A váltó is ugyan olyan vagyis egy 1025 kabe lehet tenni 6 hengeres 1221-es motort??
Válasz mtz1221 #3822. hozzászólásáracsak a csapágy fossa össze magát, hahah
de nem, ennyi sok érte. 26m plusz feláras a klíma, a szervo kormány vagy mi, nem is értem, hogy ez hogy, nincs front hidro és kardán, ezekkel együtt ez 30 millió. az azért nem kevés, nem kapsz ennyiért egy új 6-os osztályú traktort, de válogathatsz a 3-4 ezer órás 6-7-es osztályú traktorok között. megbízhatóságban nem biztos, hogy ez előrébb van.
ha minden rá lenne aggatva, amit mondtam, és 20+ körül lenne, akkor alternatíva lenne, azt mondja az ember 10 millióért bevállalja a ruszki ottrombaságait, munkakörülményeit, kínlódásait, de ennyiért ez nem éri meg szerintem.
Válasz Gandhy #3815. hozzászólásáraSzia! Pár hónapja volt téma az MTZ topickban a légtartály végére a gyors csatlakozó. Vettél ,vagy hogy jött össze? Én most egy légkürtnek adnék onnan levegőt
Mindenki nyugodjon le, majdnem belenyalt a 8o fokba. Tegnap 36 fokban grúber oldalkapákkal 12-15 centin, felkapcsoltam 3/3-ba, nem szerette. Belekapott egy csapába keresztben, belehúzta az elsősort, na azt zokon vette.
Emelkedőn hátszélben tartotta a 78-at, vissza 75. Jó döntés volt a 26o-as 9 kapás. Viszi szépen angolosan, hűvösen. Tegnapelőtt kínlódtam kicsit az elején, nehezen emelgette, elfelejtettem a hátsólyukba áttenni a függesztő lakatokat. Három nap masszív poháremelgetés a hétvégén okoz némi dekoncentráltságot.
3960 hozzászólás
Válasz mtz1221 #3859. hozzászólásárahttps://youtu.be/UQEW-HVKv0A
Válasz csferri #3858. hozzászólásáraNem választott szét rendesen. Alá feküdve benyomott kuplungnál hátsónál 1mm hézag volt, az elsőnél meg 3mm. Az önindító helyén kiszedtem őket, azóta megy és szebben választ is.
Válasz mtz1221 #3856. hozzászólásáraSzia . Te miért vetted végül ki a kuplung köztes nyomólapból a kiemelőbékákat? Most anélkül azóta jó? Szét kellett húzni mert kiverte a szerkezetből a tlt és hidr. meghajtó agyat, szóval kap új szerkezetet meg tárcsákat, csak a rusk-disk tárcsák jó 1mm-el vastagabbak, meg amúgy is könnyíteni kéne a pedálon.
Válasz mtz1221 #3856. hozzászólásáraBitang a gép
Ha nem indult volna meg a coviddal ez a fejetlenség a világban, egy használtat még én is megjátszottam volna talajmunkára...
Egyébként érdekes, hogyha a használtpiacot nézem, a kistesókhoz képest olcsók ezek a 6 hengeresek. Igaz, az alkatrészük meg drágább
Válasz Gumóka #3850. hozzászólásáraAz én duplakerék tartóim vannak rajta, pár hónapja vette meg tőlem.Garancia alatt levették róla az adagolót, meg kapott belevaló düzniket, azóta mindegy mit akasztanak utána.
Válasz MTZ1221.3 #3854. hozzászólásáraIgen, gyárilag az. A Steyr a fő csapásirány, esetleg a kis zöld is tudná cibálni szükséghelyzetben. A 1523-as eladó lesz, nem használom már csak himi-lumi feladatokra.
Válasz t.romsics #3851. hozzászólásáraNa pont egy ilyen egybe motorháztetős volna a jó A 1221.3 meg vetne, permetezne, műtrágyát szórna
Ez már gyárliag Donaldson levegő szűrős ugye?
Steyr mellett még van kedved beülni az oroszokba? Fb-n láttam az új vetőgéped, azt már a Steyrrel viszed csak mi? Nem akasztod a 1523-ra sem?
Válasz Gumóka #3850. hozzászólására(Szerbiában) Vajdaságban, mindig is tudták, hogyan kell 1221-est használni. Én még csak tanulom.
A V8 az biztos pokol lehet :D Szerintem a 3022-be már amúgy kevés ez a 7200-as blokk. Nem véletlen cserélték.
Válasz Gumóka #3850. hozzászólásáraNa így e \8/
Válasz MTZ1221.3 #3849. hozzászólására
Válasz MTZ1221.3 #3849. hozzászólásáraHa jól emlékszem, a "hasonló" motorok más motorkóddal, az eu besorolás miatt mások.
De itt pont az a lényeg, a 8/!
De, hogy legyen témába való
https://vm.tiktok.com/ZGedXL2Rx/
Válasz Gumóka #3847. hozzászólásáraMondjuk ebbe már nem a gyári motor van, hanem egy V8
Egyébként még ebbe a szériába a D-262.S2 motor volt, ami nem mellékesen, mintha hasonlítana a D-260.2S2 motorra (nem ugyanaz, csak nagy az alkatrész azonosság a fődarabok tekintetében), ami a 1221.3-ban van. Na ennyi tartalék van a "szar" 6hengeres 136 lovas MTZ motorjába.
Egy 2022-est azért elfogadnék, mert nekem hiába a sok erő, most az első kardánt tekerte el az első hajtáshoz.
Válasz Gumóka #3847. hozzászólásáraNem is kerül annyiba, viszont elvégzi azt a munkát mint az.
Azért nem egy Steyr na
https://vm.tiktok.com/ZGedCyKGu/
Válasz Gandhy #3845. hozzászólásáraKöszönöm a segítséged! Igazad volt.. a szűrő volt a baja! :)
Válasz karszih #3844. hozzászólásáraNe ijedj meg, nem akkora a baj, nekem is emelte(új korától, ha gépet akasztottam fel, motor leállít, megvár, míg leenged, indít, gyorsan rátolat ) a hidraulika olajszűrője össze volt roppanva, csere és jó lett. A monoblokkhoz nincs javítókészlet, pár tömítés, szimering, persely és 1-2 évig jó lesz. Ezek cikkszáma nyilvános, az orosz nyelvű kézikönyvben benne van. Ha nem találod, keres Gumókát.
Sziasztok!
Ez az első (1221.3) monoblokkos mtz-m és sajnos szopok vele..
A munkahengerek folynak, de nem találok bele felújító készletet, esetleg tudja valaki milyen kell bele pontosan?
Másik dolog.. ahogy beindítom, mindegy milyen helyzetben van a kar, azonnal felemeli a hidraulikát, majd ha leállítom le is enged.. nem tudok feltenni rá semmit, mert állíthatatlan.
Valami szelepet látok a monoblokk tetején, gondolom ott átengedhet..?! Vagy hol keressem a hibát? Állítani lehet ott valamit vagy ott is tömítést kell cserélni? Hogy jön ki a helyéről?
Köszönöm a segítséget!
Válasz mtz1221 #3842. hozzászólására82es vázába berakták a nagy motort? ez lesz az új152.3as?
https://www.facebook.com/photo?fbid=850516767077927&set=pcb.850516817077922
Válasz lapipa #3840. hozzászólásáraElektromos nagyon és egyenes.
Mèg egy kèrdès. A 1221 ben a difi és az eleje mehanikus vagy elektromos kapcsolású? Mennyire megbízható gép?? Illetve szög hajtás vagy egyenes híd?
Válasz .Richard. #3838. hozzászólására
Válasz MTZ1221.3 #3837. hozzászólásáraIgazából a tuningolás megélhetés,földművelès meg beledöglès.
Válasz .Richard. #3836. hozzászólásáraTárcsát kemény földön jobban elviszi a tunyingolt
Szántani meg már amúgy sem menő.
Válasz Gumóka #3834. hozzászólásáraAhol tudsz ásni ásoval ott lehet lóerőzni. De ahol az ásot nem tudod lenyomni,oda ne vigyèl Mtzt nagy motorral. Úgy èrtem tuningoltat. Valami szakad. pedig oda is vetni kell.
Válasz Gumóka #3834. hozzászólásáraSokat kibír a 4 hengeres váltója is, de azt amit a 6 hengeres MTZ motor tud azt biztosan nem bírná ki. Feltéve, ha be van állítva úgy ahogy azt kell. 100 lóerővel petyegtetve biztos elmenne.
De én még mindig azt mondom, hogy (.3-as) 4 hengeres motor, rendes turbóval, értelmes adagoló beállítással esetleg egy coolerrel simán tud 120-130 lóerőt tartósan az bőven több, mint elég.
Az 50-es MTZ elmegy sokáig, főleg, ha nincs tisztességesen beállítva a 1025 motor. Nekem a 892 ha fél 3.-ban (gyorsítós felezős) lazítózás, grúberlás közben megakad valami keményen akkor törik a csapágy a hátuljába inkább, minthogy a motor engedjen. Pedig nekem nincs is annyira túlhúzva a 892. Anno adagoló beállítás után egyből összetört mindent az elejébe az új lóerőkkel.
Válasz MTZ1221.3 #3833. hozzászólásáraKell venni egy ilyet
https://vm.tiktok.com/ZGJ3WDVtr/
Egyébként van Szerbiában is 3gy merci motoros, de annak csak a vége ruszki, volvo elsőhíd, meg fülke van rajta.
Én láttam, nem gyenge, kérdés, mit bír a váltó.
De van itt pár faluval odébb egy 50-es 1025 motorral, pár éve csinálták, nem tudom az mit bír, még nem kérdeztem azóta.
Válasz Gumóka #3832. hozzászólásáraValami ilyesmi lehet a cél a kollegának. De szerintem a 1221-esnek picivel erősebb lehet a motorja.
Válasz mtz1221 #3829. hozzászólásáraIlyent e
https://vm.tiktok.com/ZGJ3tUK7N/
Köszönöm a vàlaszokat
Válasz lapipa #3828. hozzászólásáraHelló
Az első hajtás is teljesen más. A váltó fokozatkiosztása totálisan más, attól független, hogy ugyanaz a külső öntvényháza. Az első 1221-esek a 1025 váltójával jöttek, azok a trakik már lassan elbontásra kerültek, kivéve persze azok amelyek csak pótkocsizára vannak használva, mivel azzal a váltóval 40 km/h felett megy a 1221. A 1025 difit is felkérdezné a 6 hengeres motor, a TLT-ről nem is beszélve.
Persze bele lehet tenni, de ha 1025.1 van akkor érdemes volna inkább a 1025.3-as motorjára felokosítani, abból ki lehet hozni tartósan 120 lóerőt. Akkor nem kell átalakítási engedéllyel szórakozni, hogy miért van benne 6 hengeres motor és még akár tartósan működhet is, mivel a 1220 MTZ is elég tartós gép, attól független, hogy nálunk nem kapni.
Üdv
Válasz lapipa #3828. hozzászólásárahátó híd nem bírná a 6 hengert. Meg más áttétellel megy a váltó , mert a 1221 le van lassítva a féltengely bolygóművénél. Húzasd fel a 4 hengert 130 lóra, és nézd meg mit csinál vele.
Sziasztok olyan kérdésem lenne a 1025.1 vagy 1025.2 mindegy miben másabb mint a 1221 a motoron kívül?? A váltó is ugyan olyan vagyis egy 1025 kabe lehet tenni 6 hengeres 1221-es motort??
Válasz Gandhy #3826. hozzászólásáraMi az az eső, olyan régies elfelejtett dolog ???
Válasz Gandhy #3825. hozzászólásáraDe ki az a marha, aki esőben dolgozik? Első ablaktörlőm is feladta, nem is kell.
Válasz Gumóka #3824. hozzászólásáraEső beesik? Nem. Akkor meg is van az OECD. Halkan mondom, az enyémbe O órás kora óta beesik az eső.
Válasz mtz1221 #3822. hozzászólására"komfortos kivitelű, az OECD előírásait kielégítő vezetőfülke"
Válasz mtz1221 #3822. hozzászólásáracsak a csapágy fossa össze magát, hahah
de nem, ennyi sok érte. 26m plusz feláras a klíma, a szervo kormány vagy mi, nem is értem, hogy ez hogy, nincs front hidro és kardán, ezekkel együtt ez 30 millió. az azért nem kevés, nem kapsz ennyiért egy új 6-os osztályú traktort, de válogathatsz a 3-4 ezer órás 6-7-es osztályú traktorok között. megbízhatóságban nem biztos, hogy ez előrébb van.
ha minden rá lenne aggatva, amit mondtam, és 20+ körül lenne, akkor alternatíva lenne, azt mondja az ember 10 millióért bevállalja a ruszki ottrombaságait, munkakörülményeit, kínlódásait, de ennyiért ez nem éri meg szerintem.
Válasz envagyok2 #3797. hozzászólásáraITT A GÉPED backi. Van benne valami 110-es féltengely, ezt terhelheted bármivel.
Válasz mtz1221 #3819. hozzászólásáraEz lesz az kösz!
Válasz Balázs. #3816. hozzászólására
Válasz Balázs. #3816. hozzászólásáraÉn tettem róla képet, azt hiszem.
Válasz Balázs. #3816. hozzászólásáraVettem egy kompresszort, így már nem volt erre szükség.
Válasz Gandhy #3815. hozzászólásáraSzia! Pár hónapja volt téma az MTZ topickban a légtartály végére a gyors csatlakozó. Vettél ,vagy hogy jött össze? Én most egy légkürtnek adnék onnan levegőt
Válasz Gumóka #3813. hozzászólásáraTöbbtonnányi önbizalommal jöttem a világra.
Mindenki nyugodjon le, majdnem belenyalt a 8o fokba. Tegnap 36 fokban grúber oldalkapákkal 12-15 centin, felkapcsoltam 3/3-ba, nem szerette. Belekapott egy csapába keresztben, belehúzta az elsősort, na azt zokon vette.
Emelkedőn hátszélben tartotta a 78-at, vissza 75. Jó döntés volt a 26o-as 9 kapás. Viszi szépen angolosan, hűvösen. Tegnapelőtt kínlódtam kicsit az elején, nehezen emelgette, elfelejtettem a hátsólyukba áttenni a függesztő lakatokat. Három nap masszív poháremelgetés a hétvégén okoz némi dekoncentráltságot.
Válasz Gandhy #3794. hozzászólásáraSzerintem a családba mindenki örül, ha Te nem állsz neki szerelni!
Válasz envagyok2 #3796. hozzászólásáraSzombathelyen rendelhető még 175 ezer
Válasz R Sándor #3810. hozzászólásáraÉn sem. De apám még csinálta hetente egyett. Kombinátorral is visszafordult maga mellé, leeresztve.