Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Munkabérek a mezőgazdaságban új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Haszonbérleti szerződés új
- Juhtenyésztés új
- Kukorica terményárak új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Claas Lexion vélemények új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Terményszárító és kapcsolódó berendezései új
492 hozzászólás
Válasz #91. hozzászólásra
Az 50-es MTZ-n a jobb szélső kar az antislip funkcióválasztó karja.Állásai:alsó állás lezárt állapot,középállás semleges,felső állás antislip bekapcsolva.Ha a szélső kar felső állásban van akkor be van kapcsolva az antislip,és ha az alul található kúpos műanyag kerék nagyon be van hajtva akkor igen lassan enged le,sőt ha nem elég nehéz a rajtalévő munkagép nem is enged le teljesen.Próbáld úgy,hogy a szélső kar közép állásban,a második teljesen felnyomott úszóállásban legyen.
Válasz #89. hozzászólásra
Úgy engedem le , hogy a szélső kar (azon lehetne választani az úszó , emelés-engedés és a zárt funkciót) balra mellette van az emelés és engedés
Válasz #89. hozzászólásra
gondolom kozepso allasban
Válasz #88. hozzászólásra
Akkor hogy engeded le?
Nekem is 50-esem van én is meg vagyok vele elégedve ez az első traktorom + az utolsó is ha nálm is kihúz annyit mint eddíg amit ment nekem az pont elég lessz .Mikor megvettem mindjárt meg kellett húzni a kúpkerék anyáját sikerült úgykihézagolnom ,hogy most ott jár a kúpkerék ahol még eddíg nem és most elég nagy benne a zsinet , de azért jó kis gép majd most a hidraulikát kell megnéznem , mert úszóban nem endedi le még az ekét sem sőt a középső állásban előbb leenged mint úszóben . Tipp??????????????
Válasz #86. hozzászólásra
Hát igen az 50 es egy életérzés ,aki nem ült benne az nem tudja milyen,nekem egy mindig lesz a portán az tuti ,ha mástnem beleülni nosztalgiázni
SZIASZTOK
NEKEM EGY KISFÜLKÉS BUKÓCSÖVES MTZ50-ESEM VAN DE 80-AS BLOKKAL ÉN FAKITERMELÉSI MUNKÁRA HASZNÁLOM A VASAT DE NAGYONMEGVAGYOK VELE ELÉGEDVE SZERINTEM AZ 50 EST ERDŐRE TEREMTETTÉK HÁT A VEZETŐFÜLKE NEM EGY KÉNYELES A GÁZPEDÁLL HUUUUUUUUU NAGYON VESZÉLYES,A VÁLTÓ MINT A TURMIX LEHET VÁLOGATNI A SEBESSÉGEK KÖZÖTT VANNAK APRÓ SZÖSSZENETEI / NEM MINDIG EMEL A HIDRAULIKA , VAGY A HÁTSÓ KIHAJTÁS ÁLLANDÓAN FOROG / DE EZEK ELLENÉRE KIS KARBANTARTÁS ÉS MÁRIS CSODÁSAN TESZI A DOLGÁT
öSZEGEZVE ÉNNEKEM AZ MTZ-50 EGY CSODÁS GÉP SZIVEM SZAKADNA MEG HA NEMHAJTHATNÁM
SZIASZTOK
Na mindenkit kielégítve a válaszokkal...--->nem naon szántok a vlagyival...az nem arra való....de már szántottam vele hektáros darabot de már nem emléxem milyen fogyasztása volt és mennyi idő volt egy heki...Hogy mekkora ekét bír el a vlagyi???hát ha vontatott eke és nincs beleengedve a földbe akár 10 fejeset is...de egy 755-ös IMT-t közepkötött földben 25 centi mélyen viszi..SÓGI vANNAK KÉPEK AZ ERDŐJÁRÁSRÓL???
Válasz #83. hozzászólásra
azert nem szeretem a roman eket....
Válasz #82. hozzászólásra
Hüüüüüüüüüü nem is rosz. Ugyanez a traki PP3*30-al simán 30l/ha fölött van.
Válasz #72. hozzászólásra
ezt 28liter/ha-al szantottam, de voltak teruletek, ahol 20-22 liter jott ki hektaronkent
Válasz #78. hozzászólásra
Komolyra fordítva 1 30 centis fejjel 28-30 centire lehet szántani vele felénk de időt és fogyasztást ne kérdezd . A gazdája azt mondta hogy szántsam inkább én a 3 hektárját mert nincs kedve 2 napot azzal tökölni . Ebből kiindulva 1,5-2 Ha/nap . De a Vlagyisok megmondják pontosan
Válasz #78. hozzászólásra
Ekéből minél kisebbet mélységből minél sekélyebbet de időben annál többet .
Válasz #75. hozzászólásra
Nem akartalak megbántani, én eddig amerre jártam az 50-es megelégedett 100 ölenként az 1 literrel. 3 35-ös fejjel.
Válasz #75. hozzászólásra
A T-25 mekkora ekét bir el, milyen mélyen és mennyi idő 1ha szántás vele?
Válasz #75. hozzászólásra
Sógi!!!!
Ne kótyavetyéd el a vasat!!!!!!!!!
Válasz #75. hozzászólásra
nyolcvankettest akartam írni...
Válasz #74. hozzászólásra
Hát nekem a t-25ös megeszik annyit egy holdon...pfújj akkor ki is rakom a ....oknak az utcára hadvigyék...Ilen szar traktor nekem nem is kell...Amúgy én itt ebben a fekete földben megetetném az 50eseddel a 30litert ne aggódj..A 8essel háromba lehet szántani.igaz az hármaseke..
Moderálta: (3932) 2013-11-15 12:53:18
Válasz #73. hozzászólásra
Biztos hogy nagyon sok!!! 50-esem van, és a hektárban ette meg a 30 litert kettő fejjel. Két hete csináltam olyan 22-24 es vetőszántást, utána egy sor tárcsa, elég volt a 45 liter az 1.7 hektárba
Kettesekével mélyen szántva kötött földben szerintem reális a 30litykó...Az 50es sosem volt híres a kicsi fogyasztásról...
Válasz #70. hozzászólásra
Szabi neked ugy ahogy a képen van kb. mennyit zabál hektáronként?
Válasz #66. hozzászólásra
Nagyonsok 1hold az cirka 0,56ha, valami gondvan a trakival, vagy nemjol huzod az ekét.
Válasz #68. hozzászólásra
bocs vicc volt
Válasz #66. hozzászólásra
szerintem sok egy kicsit, de ha nagyon nyaggattad a gepet ertheto....
Válasz #67. hozzászólásra
azert volt mit szatani a holdat...
Válasz #66. hozzászólásra
Hát nem éppen kevés.
Mennyi idő alatt sikerült ezt elvégezned?
sziasztok:mtz 50-es trakim van,megszántottam vele 1 holdat s majdnem megevett 30 liter gázolajat sok ez?2fejes ekével szántottam.aki tu segítsen
Válasz #64. hozzászólásra
mivel különb az új szelep mint a régi?
Válasz #60. hozzászólásra
Egy új szeleppel valószínűleg működni fog, én is már többször jártam így.
Válasz #62. hozzászólásra
Nagy hiba.
Válasz #61. hozzászólásra
mert dugulásra gyanakszok
Válasz #60. hozzászólásra
egy főgépésznek ezt tudni kellene.Miért kellett kitakarítani 2szer a tartályt?
nekem olyan problémám van az 50-essel hogy a hidraulika néha emel néha nem mi lehet a probléma? a szivattyú új az olajtartájt 2szer takaritottam ki új olaj van benne a vezérműtömbböl a szelepet is kivettem és mégse jó előre is köszi a segitségeteket!
Válasz #58. hozzászólásra
Bele hát sok egyéb adat mellet ez is kötelező
én ugytudom h minden gumiba beleütik ezt az "évszámot"
autonál biztos lehet h trakinál csak a jobbakba azt nemtom biztosan de álltalában kap 1 pici keretet is a szám
30/261-6872 Erdős István tőle szoktunk használt gumit venni Nádudvaron de üzemanyagárban kiszállitja ha gond van vele kicseréli korrekt manus
Válasz #54. hozzászólásra
Én peströl szoktam kapni idönként egy orosz importörtöl reklámot !Egy haver beszélt is vele jó árakat mondot!!Ha meg ugyan anyit akkor több soros vászonal ami igy mégis csak jobb!!Neki a 5-8 kbm szipantó nyirta ki.. Mert a boltosok is elfelejtik ojkor mondani hogy hány vásznas is az abroncs!!
Válasz #52. hozzászólásra
Mult héten látam a gumisnál taurusz abroncsot kb 85 futóval töbszörös oldal szakadásal repedt körmökel!!Ezért kell uj.. Év vetem oroszt is nem bántam meg a másik hiába nagyobb a köröm a tauruszon ha kétséges hogy elkopik e rajta!! A Másik az hogy mi mindig 2 vagy 2.2 járatjuk azota kevésbé vászon szakadt de ráz mint a barom..Egy darabig motyogtak a gépészek de mostmár megszokták!!
Válasz #47. hozzászólásra
Gumival kapcsolatban én 1 szer taurusz point 7essel faragtam rá, volt benne 3-4 tapancs, de esküdött rá a gumis, hogy ott nincs gond, hát volt mégis alatta ki volt törve az abroncs és 10 üóra alatt kirágta a tappancsot és a belsőt is. Egyébbként nálunk a bazárban hirdetett sokáig 1 srác aki márkás gumikat hozott külföldröl olcsón, talán ott nézdd meg.
Válasz #51. hozzászólásra
Igazad van!!És azt nem mondta a boltos hogy ö tulajdon képen hány éves abroncsot árul??Nekünk volt ojan hogy öt éves volt az abroncs mire hozánk került!! Az oroszok egy sorszámot ütötek az oldalába évszámal együt csak apro és senki sem figyeli!!Nekem is egy gumis mutata!!
hali ! föleg a cseh áttételes öninditó ugy fogja tekerni mint a bolond!!sztem is jo ót az akksi de hát mindenki mag dönti el,gumit meg kikel fogni mer ha valami joa zt nem szedik le a gépről szreintem csak ha szar!! nekem is volt 50 esem de megvááltam tőle jobb a 82-es!
Válasz #47. hozzászólásra
"Amúgy egy boltos kábított, hogy hiába jó állapotú, ne vegyek rá használt hátsó gumikat, mert kiszakíthatja a rejtett hibás abroncs a drága belsőt.Nagyon az újat magyarázta.
Mia véleményetek? Ennyire ki kell fogni tényleg a használtgumit?"
nem
ha nincs kihasadva nem bántja a belsőt.
Válasz #47. hozzászólásra
Szia zsolti! Végre egy lelkes ember ebben a kedvetlen világban!! Te még ezek szerint tudsz örülni valaminek!!Hol is kezdjem hisz sokat kérdezel?Az biztos hogy izlés és tilus dolga az egész!!Faterom aki tanult szerelö csak indokolt esetben szokta szétszedni a dolgokat!Van aki meg poénbol hogy lása mitöl is megy..Szerintem az aksi maradhat a helyén hisz már egy ideje ott van.A segéd aksit szokták kiteni de azt inkább a 80 ok nál ami sokal roszabul indul néha sehogy! A gumitol anyira nem kell félni de azért jol nézd meg hogy mit veszelDuros vagy vászon szakadt ne legyen..Az embered még nem is biztos hogy látot ki csipös abroncsot! De enek is van megoldása a dupla belsö!Ha nem értenéd az ojan amikor egy belsöta felni nél hoszába felhasitasz és bele teszed a fuvot belsöt és ugy rakod ösze!!Mi nem régen találtunk egy ijet az arhivumban jót is nevetünk mert már el is felejtkeztünk rola de azért büszkék voltunk hogy már akkor is tudtunk valamit.. Ja és a fater 5 évig járt egy ojan külsövel ami nem ugrott ki a hejére szereléskor.. akor még othol szereltük!! Fel a fejel csak bátran..
Válasz #47. hozzászólásra
hát a belsö térbe csak alcantara és bör szolidan elegáns:)))))
Üdv!A boltosnak nem üzlet ha használt gumit veszel,anyagi okokból én mindig 80-90%os használt gumit veszek még soha nem faragtam be vele a porlasztók sajnos tényleg gagyik 11vettem mire 4jó lett belöle.
Üdv Józsi
hali
az tuti, hogy alkatrészben nem lesz gond még egy darabig, igaz amit felújítást végzőként látok, hogy a gumi kéderek, és egyéb apróságok a legnehezebben beszerezhetőek hozzá.
Minden mechanikus dologból van.Sajna sok embert megkérdezve a mostani dolgokat( kifejezetten porlasztókra gondolok) hiába veszem meg, nem lesz az igazi sosem.Remélem egy normális adagolóst sikerül találnom!
Egy biztos: most hétvégén kitelepítem az akkut a fülkéből, csinálok egy korekt dobozt neki, és gumizom hátul.
Juhuhujj emberek, ez azt hiszem a legdrágább mutatvány.
Amúgy egy boltos kábított, hogy hiába jó állapotú, ne vegyek rá használt hátsó gumikat, mert kiszakíthatja a rejtett hibás abroncs a drága belsőt.Nagyon az újat magyarázta.
Mia véleményetek? Ennyire ki kell fogni tényleg a használtgumit?Ha jó a kapaszkodó rajta, és nincs kivágva,leválva lehet olyan, amitől"belsőgyilkos" lesz egy külső??
Igazából a hétvégén az új akku beszerlése, és az indítás a feladatom,keddig bezárólag megjön az áttétele cseh indítóm, és pár apróság.
Az ajtókat kikasztniztuk az öregemmel( karosszériás a fater) most átgondolom a belső teret, milyet szeretnék látni ha beülök.
Hidraulikát is megnézem, és most szeretném az olajcserét a mociban megejteni.
Amint lesznek képek, majd teszek fel.
Heló: Zsolti
ui: ez a gumi téma éles: van valaki, aki Székesfehérvár körüli, és tudna valami olcsóbbító megoldást újra?13.6 R 38 ast hord a drága.
Felni is érdekelne.
Válasz #45. hozzászólásra
1x is fontos, hogy más az olajsár, és más a kicentrifugált kosz. Ez fontos!
Ha nem pörög a centrifugád, annak a 2 leggyakoribb oka, ha hidegen használod csak, vagy a eldugultak a fúvókák.
A multkor azt akartam kinyögni csak szarakodott a gép ,miért van az hogy a cenrifugál olajszűrön kb 80 óra után egy szem olajsár nem volt ,nem kellett takarítani csak ronggyal kitörölni ,eddig mag fél centis is volt rajta,meg miért ingadozik az olajnyomás,illetve kevesebb lesz egy fél bárral ha odataposok neki,meg nem hallom a zaját a cenrifugál szűrönek mikor leállítom ,eddig meg halottam,most cseréltem olajat egy kicsit le volt lazulva,ami fogja le a cenrifugálszűröt lehet ez volt az oka ,kíváncsi leszek lesz -e olajsár később ,de az olajnyomásigadozás megmaradt illetve hogy most is kevesebb egy fél bárral ha odanyomom neki max fordulatra.
Válasz #42. hozzászólásra
Amúgy jobban jártál hogy nem az 5611-es vetted ,nekem volt vagy 12 éve ,és egy hűtő akkor 85 ropi volt bele,és kb 1 hónapot kellett volna rá várni
az50-esbe meg van bontott is max 20-ért
igaz azon nagy a fülke ,de csak ennyi az előnye,nekem a ztr165-ös kaszát nagy szénába nem bírta vinni az 50-as meg 7.el repkedett benne ,nem beszélve a kombinátorról,ami a zetort kipéányvázta az 50-es meg 4-5 el elviszi.jah meg tévedés az hogya zetor kevset eszik ,talajmunkánál többet evett mint az 50-es mötözö.egyszóval még élek nekem tuti lesz 50-esem ,most is van kettő,mellette van egy 82-esem ,meg most vettem egy 820.2 őt,az 550-esem helyett,de azzal már most voltak gondok és csak 2 éves
Válasz #42. hozzászólásra
Az a baj már nem gyártják ,de szerintem ezek a 30 éves gépek ha odafigyelnek rá még egyszer ennyit elmennek,bár még vannak elfekvőbe 1-2 db alighasznált,a jómultkor keresztfiamnak volt a diplomaosztója és ott volt egy 50-es oktató traktor,kérdeztem az oktatót 1972-es volt zsír újonnan vette a suli,és 300 óra körül volt benne,erdeti festéssel,én még olyan állapotóú 50-est nem láttam,azt mondta hogy csak évi 2-3 nap hasznaálják,valétára ,meg mikor olyan óra van azon szerelik ,le fel a vonólapot ,meg eke van utána ,és azt kell beállítani a betonon ,de nagyon zsír gép ,azt mondták ha egyszer eladó lesz milla felett fognak érte kérni ,de biztos benne úgy is el fog menni.jó volna egy ilyen ritkaságot kifogni,itt a vízműnél van egy 550-es mtz,1990-es évjárat abba is 500 óra körül van ,csak kaszálásra használják ,meg a széne összeszedésére,és szín alatt tárolják ,nekem arra is fáj a fogam ,de annak már megvan a gzdája ,mert az ott dolgozók szoktak rá lecsapni.