Hirdetés
Fórum
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Massey Ferguson traktorok új
- Kukorica vetőmagok új
- Szántóföldi permetezőgépek új
- Solis traktorok új
- John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Agrárjog új
1039 hozzászólás
Válasz a2457 #488. hozzászólásárahelló! Biztosan igazad van neked is , de ha csökken a keresztmetszet nő a nyomás!!!!! Az átfolyási sebességet a keresztmetszet szűkítésével éred el!!!! Nem mindegy , hogy szűkített keresztmetszeten ugyanazt a mennyiséget hány "bar" nyomással küldöd át!!! ha nagyon leszükíted akkor forralni fogja az olajat vagy kinyírod a szivattyút. Éppen azt írtam, hogy ellenőrizze a nyomást, attól baja nem lessz, vagy tegye vissza a régi ns 10 szivattyút mert az 10 litert szállít ami most rajt van az pedig 14 et!!!!! Megpróbálja először 70 baron , ha könnyen megy akkor annyin marad ha nem akkor 10 bar-javal emeli ameddig nem lessz jó. Az orbiton a nyomás állítható, tehát ha fix nyomásra lenne beállítva akkor nem lenne gyárilag állítási lehetőség.Bocsi, Nem okoskodni akartam
Válasz gyufi76 #485. hozzászólásáranyomástól nem lesz gyorsabb, vagy lassabb.
az átfolyási mennyiség felel a sebességért, a nyomás az erőért.
Válasz Plútó #486. hozzászólásáraHelló! Igen ,látom ez valóban egy gyári áramláscsökkentő,. erre nem gondoltam, Én azt hittem, hogy a közcsavar furatát kell lecsökkenteni. Köszi a képeket, írtam már jópár hónapja , de megint beigazolódott: a hidraulika rendszer nagyon bonyolult rendszer, mérnöki számolások kellenek a jó működéséhez Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #485. hozzászólásáraAzért írtam a szűkítőt,mert nekem ugyan ez a problémám volt mint neked,és nekem megoldotta a problémát.Egyáltalán nem melegszik,ugyanis a nyomásszabályzó szelep és az orbit visszaengedi a felesleges olajat a tartályba.Amíg teljes keresztmetszeten ment az olaj a munkahengerbe,addig 90 fok kormánymozdításra,teljesen kifordult a kerék,jobbra és balra is.Nekem egy állítható áramlás szabályzó van benne,és addig csökkentettem a keresztmetszetet amíg jó nem lett.Utána a nyomásszabályzót is addig tekertem lefelé amíg még kellően könnyű maradt a kormányzás.Ötödik éve megyen így hibátlanul.
Egy kép az áramlásszabályzóról.Elég koszos de nagyjából kivehető a lényeg.
És ilyen nyomásszabályzó van benne.
Válasz Plútó #480. hozzászólásáraHelló! Sajnos az nem jó megoldás. Ott valószínű, hogy nyomás gond lehet, vagy mint írtam vissza kell rakni a régi ns 10 es szivattyút. A szűkités az nem jó mert melegedni fog és sokat kell tekerni a kormányon , hogy beforduljon De targonca döntőhengerénél alkalmazzák az általad leírt verziót, úgyhogy nem teljesen rossz ötletet mondtálÜdv!!!!
Válasz medikus #483. hozzászólásáraAztán tudná hol főzni a kávét a placcon...:-)))
Válasz Hogel #481. hozzászólásáraEgy 0.2 furattal igen!!!!
Egyszerűen az az oka, hogy az orbit szivattyú az nem ahhoz a munkahengerhez való.Meg van az orbitnak a teljesítménye hogy mekkora fordításra mennyi olajat enged át.Annak a fenti munkahengernek kisebb az űrtartalma mint a lentinek.És az orbit a lentihez van méretezve.
Egyedül egy kisebb irányítókarral lehetne megoldani.
Válasz Plútó #480. hozzászólásáraAz ég világon semmit nem befolyásol.
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraTegyél szűkítőt a munkahenger egyik oldalára,hogy lassabban áramoljon az olaj.Akkor nem lesz olyan érzékeny a kormány.
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraHelló! A nyomás rendben van??? Én meg azt gondoltam, hogy azért nem tudsz vele egyenesen menni, mert sokat kell fordítani a kormányon. mint írtam röbidebb az utja a fenti munkahengernek, de vastagabb is ezért kb ugyanannyi olaj kell bele ,hogy elmozduljon. . Rakd vissza az ns 10 et , vagy vegyél visszább a nyomásból. Szerintem mindenképp tegyél próbát , mert mire átszereled alsó munkahengeresre sok 10 ezer ft od el fog menni, azt nem mondom , hogy rossz leszz de ha most könnyen megy és csak ennyi a baj akkor az orvosolható.
Ami még fontos a fogaslécet hézagold rá a félívre, alul a lötyögéseket szüntesd meg és az összetartást "0" ra állítsd. Azért írom ezt neked mert én a 80 as mtz re ráköltöttem 100 ft -körül, és nem esek hanyatt az orbit- kormányzástól. Nekem ns 14 el ment a kormánykockás megoldás, egyújas kormány hidegen -melegen ami gondom volt mint neked nagyon kellett kormányozni egyenes úton is, mint szétszedéskor kiderült, a belső rúdfej lógása is okozta, az orbit+ alsó munkahengeresnél is érzékeny és nekem nem egyújas a kormány. 2 orbittal is kipróbáltam. Az orbit tengelyére kizárólag 1 csapágyat tegyél!!!!! Írj , hogy mire jutottál, üdv!!!!!
Válasz Petke82 #477. hozzászólásáraHaver ugyanezt mondta az 550-emről... Míg 1x le nem lazult az alsó anya, addig egyből reagált a kormányra...haver nem tudott vele egyenesen menni a sajátja után:-))) (hagyományos kormányú volt...)
Az igazi kérdés, hogy mennyi kormányfordulatra tér ki teljesen a kereked(faltól-falig hány fordulat)???? Ha annyira, mint a csak rásegítéses(gyári szervós), akkor NO PARA...
Válasz gyufi76 #476. hozzászólásáraHello ns 14 es szivaťyu es 100as orbit annyi a baj hogy nagyon erzeleny es kis mozditasra is fordul egybol ezert veszejes vele kozlekedni
Válasz Petke82 #475. hozzászólására.Helló! Milyen szivattyú van felrakva neked ns 14 vagy a régi ns 10??? A fenti munkahengernek igaz, hogy rövidebb az útja, de vastagabb így ugyanannyi fordításra nem kellene hirtelen forduljon. azt írd már meg légyszi, hogy hanyas orbitod van rajta, milyen szivattyuval és mi a pontos hiba amiért nem jó??? Én leírtam, hogy a 80 assal hogy jártam, a kollégámnak viszont megpróbálnánk a fenti munkahengerest, de addig semmiképp míg nem kapok infókat
A kocka méretit leírom majd és itt a fórumon láthatod pár képekben a 82 es átalakítását. üdv!!!
Válasz gyufi76 #474. hozzászólására82 es a felső munkahengeres az nem jött össze nem lehet egyenesen menni vele
Válasz Petke82 #473. hozzászólására Helló! Én is csináltattam, de bemész egy forgácsoló műhelybe, és ott elkészítik neked. Nekem 16 ezret kért érte a srác úgy , hogy a lyukak nem voltak ráfurva, szerintem ennyiért megcsinálták volna számlásan is de én nem kérdeztem előre az árat, odahozta így nem kezdtem el csudázni, kifizettem de így utólag nem bántam meg. A kormány könnyü nem szitál, egyenesen megy az úton padló gázzal is. Én továbbra is bíztatlak, próbáld meg a fenti munkahengeres verziót, veszteni nem tudsz vele, mert ugyan azon alkatrészeket meg kell venned a lenti munkahengereshez is. A csapágyból mint itt a fórumon is írták szigoruan csak előre tegyél!!!! Amit meg én javaslok a kormányösszekötőket alul húzd szorosra és a királycsapszeget is vizsgáld meg mert a sok kotyogás vezet a szitáláshoz. azt nem írtad, hogy a géped 80 as vagy 82 es???? a 80 as hídközép nem drága!!!! Üdv!!!!
Válasz gyufi76 #440. hozzászólásárahelló te nem válalsz ilyen orbit tartó tömb csinálást ?
Válasz Petke82 #471. hozzászólásáraHelló! Nyugodtan hegesztesd rá Én is így csináltam. Az mtz traktoron sajnos gyárilag sok dolog rosszul van megcsinálva, amit sok mtz traktort használó kolléga így vagy úgy megpróbál kijavítani. ne mindíg bizz a gyári megoldásokban. Pl: gyári vezértömb javító klt. 10 ből 10 szerelő csapágyboltban kapható gumigyűrűt épít be mert a gyári ránézésre is használhatatlan. Az orbitra visszatérve az alászedést ahogyan én is itt a fórumon kaptam megoldásnak,a hátsó csapágy levétele, a tengely- orbit ba belemenő részének egy 10ed mm er leesztergálása, és minden oké! Én átalakítottam a 80 as omat is alsó munkahengeresre, azzal megoldódik a szitálás, a fogasléc hézagolását is meg kell nézni és a legfontosabb a kormányösszekötőn lévő 4db gömbcsukló utánahúzása, a kerékösszetartás "0" ára állítása. Ezt próbáld meg mindenképp mielőtt átalakítod lenti munkahengeresre. remélem tudtam segíteni!!!!
Válasz Hogel #469. hozzászólásáracsak az a bajom hogy nincsen ráöntésem a hídon hozzá de láttam már itt jó kis megoldásokat hozzá csak azokat nem tartom gyárinak.
Válasz Sanyee #351. hozzászólásárahello olyan kérdésem lenne hogy az új házhoz jók voltak a régi hézagolások a difinél és a kúp fogas keréknél ?
Válasz váza #468. hozzászólásáraAzért mert mint írtam az nem közútra való.
Mivel a fenti munkahengernek kb 10 cm az útja emiatt bár könnyű kormányozni, de tized mm-nyi moccanása is fokokat jelent a kerék állásán.Ráadásul a fogasív és a fogasléc közti kopás miatt elég nagy holtjátéka is lehet.
Nem megoldhatatlan az a lenti konzol felfogatása, szerintem abban gondolkodj.
Válasz Hogel #460. hozzászólásárahello olyan kérdésem lenne hogy én is meg csináltam a kormány oszlopos verziot mert nincsen lent munka henger tartóm de elég nehéz az úton tartani mi lehet a baja (egyből szedi a kormány) ns 14 es szivattyú van rajta és 100as orosz orbit és nekem a dugattyúm nem a gyári hanem kompakt tömítéses ?
Válasz Hogel #464. hozzászólására Helló! Igen tényleg igazad van,a lenti munkahengerrel kapcsolatban, és hátha megoldódik az orbit probléma is köszönhetően fer6 nak. De ha mégsem akkor a te verziód lessz, csakis vadi új lesz vásárolva. Köszi az infót!!!
Válasz feri6 #465. hozzászólásáraHelló! Először is köszi az infót, ez tényleg tuti ötlet!!!! Képzeld felhívtam egy kollégát nagyon rendes volt Ő is ezt mondta. Ezúton köszönöm neked is, meg minden kommentelőnek a segítséget. Ünnep után megírom mire jutottam de tényleg bízom a feri6 tanácsában
Köszi mégegyszer mindent!!!!
Válasz gyufi76 #461. hozzászólásáraHa kiveszed a cspágyat minden bajod megszűnik, fesziti az orbit tengelyét, csak a szimering felöl kell másik végét vezeti az orbit már.
Válasz gyufi76 #463. hozzászólásáraHa közúton sokat használod a gépet akkor jobb a lenti munkahengeres.Biztonságosabb az úttartás.
Úgyhogy nem feltétlen kidobott pénz.
Vidd vissza a komádnak az orbitot, pótold kicsit meg, és vegyél egy új HBR -t.
Arra csere garancia van 1 évig.
Válasz Hogel #460. hozzászólásáraHelló! Köszi, kíváncsi voltam , hogy jó volt e , én most nagyon mérges vagyok magamra, mert igaz az a mondás az olcsó a drága, hát én sajna igazzá tettem, a mondást. Mert veszek egy újat átalakítom fenti munkahengeresre, és megmarad kb 70 ezer ft-om, meg az ideg, és a ráfordított munkaórák. meg ráadásul a 80 as gép , kisújjas kormány, de alul folyt a szimmering, és gyakran lazult a rúdfej alul ami dróttal kell biztosítani. Most ott állok, hogy minden új de kormányozni nehezen lehet. Köszi!!!!
Válasz Sanyee #459. hozzászólására Helló! Amit vettem az használt volt sub 100 2005 ig biztosan ezeket szerelték a 82.1 es gépekre.Made in yugoslavia. A másik is ugyan ez csak az egy 2002 es gépről lett leszerelve, azzal tuti könnyü a kormány de nagyobb alapjáraton alászedi a kormányt, úgy hogy a kormánykerék nem fordul Azt mondta a tulaj, hogy neki nehezen ment jobbra, vettek újat akkor is aztán munkahenger karmantyú baja volt. Nekem azt mondta egy barátom, hogy vagy ki van kopva, vagy szétszedték és nem jól van összeszerelve. Na ezután mi tévő legyek a kormányom még mindig nem jó
amúgy NS 14 szivattyú sima visszafolyás, a diffi levegős.
Válasz feri6 #458. hozzászólásáraHelló! Köszi az infót, ez meg sem fordult a fejemben. Ez egy tényleg jó ötlet, ki fogom próbálni!!!!Én is ráraktam egy ponton mintha szorulna, most beállítottam hogy könnyen menjen, de egy ponton beragad és megszorul, mintha nem lenne beindítva a motor. Az is gondom, hogy levettem a munkahenger egyik csövét abban kormányfordítás nélkül is nyomás van benne. Ez normális dolog szerinted? köszi!!!!
Válasz gyufi76 #457. hozzászólásáraNekem azért kellett a fenti munkahengeresre ideiglenesen"visszaalakítani" mert kpm vizsgára kellett vigyem a traktort első híd beépítés miatt. És mivel a munkahenger konzol alul nem gyári, emiatt nem ment volna át.Tehát vagy 2 hétig úgy volt hogy orbit+ az eredeti fenti munkahenger.Kisujjas kormányzás volt úgy is. Csak mivel abban az esetben marad a 2 kormányösszekötő rúd meg a nagy "láb" emiatt ugyanúgy beszitál ha beleugrasz egy kátyúba.
Válasz gyufi76 #452. hozzászólásáraOrbit szivattyúról annyit, hogy volt már, hogy vadi újat vissza kellett vigyük, mert nem volt jó.
Gondolom első körbe te is az olcsóbbat vetted.
100-as orbithoz meg bőven elég az NS-10. Ha jól tudom 80-100 Baron hagytuk és elég a c-50hez.
Szelepes visszafolyót raktatok a tartályhoz vagy csak sima bekötésű a visszafolyó?
Válasz gyufi76 #452. hozzászólásáraEzek a problémák amiket írtál már erefelé is előfordultak pár traktornál mindnél ugyan az a hiba volt! Nem kell oda vastag tömites, a csigatengely helyettesítő tengelyre csak 1 csapágy kell a szimering felőli oldalon,az orbit végéhez nem kell, rajzon is igy van helye viszont rajta van és sokan rá is rakják.
Válasz Hogel #454. hozzászólására Helló! Köszi a jó tanácsot mindenben igazad van!!! Még most megnézem a tömítést szerintem is lehet oka , ahogy leírtad. Írj már tapasztalatot a fenti munkahengeresről, jó könnyen megy e , nem szitál e és melegen is könnyű e a kormány?
Megmondom neked megörültem az árának a használt orbitnak, de teljesen rendes eladótól vettem és ő újonnan vette és látszik, hogy csak pár órát ment, megírtam a forgonak küldött üzenetben az orbit történetét. Köszi!!!!
Válasz forgo #455. hozzászólásáraHelló! Minden gyári és van egy 82 esem ami orbitos és jól működik. Az orbit is gyári csak úgy használt, hogy megvették, nem akartak használtat rakni, megvette a boltban egy LKTra akarták felrakni, de nem töltötte meg a munkahengert és levették. Most azért írtam nektek, hogy a gyárilag 100as orbithoz való munkahengerhez ha én is új orbitot veszek akkor 100ast vagy 160 asat vegyek nemsok különbség van az árban. Köszi a gyors választ!!!!
Válasz gyufi76 #452. hozzászólásáraÜdv.
A 50-ES munkahengerhez 80 vagy 100 as Orbitt passzol és legalább 15l szivattyúz de a 20l az igazi. A nyomás max 140 bár de már 100-110-en jól kel működjön a rendszer
Nekem a régi Fendt-en eredeti 80-as SAUER DANFOSS van és hidegen melegen alapjáraton helyben fordítja a két 14.9-28 keretet.
Az álló helyzetben fordulós orbittal az van, hogy valaki szétszedte bele kukkantott oszt nem a helyére rakta vissza a csillagot.
Én azt tanácsolom menny és nézz meg egy olyan gépet: traktor, kombájn, silózó,stb amin eredeti gyári az orbitt rendszer és ott lessed az orbitt, munkahenger, szivattyúz méretezést majd az alapján dolgozz.
Válasz gyufi76 #452. hozzászólásáraSzerintem egyedül az orbit szivattyúból kellett volna újat venni.Mert az a lelke és a biztonság alapja. A használtat amit valahonnan levettek már egyszer annak általában oka van. Én fenti munkahengeressel is raktam össze, oda is teljesen elég volt a 100 as orbit .A szorulás oka valszeg az, hogy az átalakított csigatengely bordás vége szorul az orbit hüvelyében.Ezért szoktak oda egy kicsit vastagabb, idézem a kelet agrót " akár 1 cm es tömítést is tenni"
Olajszivattyúból is ajánlanak sokan nagyobbat, bár nekem mindig az eredeti maradt rajta, azzal is tökéletes.
Válasz Bandika86 #448. hozzászólásáraHelló! Igen ismerem OTTÓ mestert! Én is tőle vettem a 82 eshez cuccokat. Nekem messze van sajnos, meg most-már számlára veszem az alkatrészeket abban a habi verhetetlen, és minden van náluk ami mtz hez kell. A c50 munkahengerhez 160as orbitot vehetek? Amúgy sajnos már nincsen eredeti orosz alkatrész, egy helyről veszi mindegyik kereskedő legyen az ottó, viktor, kelet-agro , rahoker. mindegyik.
Üdv!!!!
Sziasztok! Ismét írok, mert nagy gondban vagyok Régebben intéztem hozzátok a kérdést, hogy átalakítanám a 80 asomat orbitra. A felső munkahengereset nem ajánlom senkinek, legalább is 100 as orbittal nem!!!!! Megcsináltam, sajnos elkövettem egy hibát használt orbitot vásároltam. Összerakás után nehezen ment és sokat kellett tekerni, hogy forduljon a kerék. irány a habi hídközép, munkahenger,+ tartó ,első körben egy irányítókar, de itt írom minden átalakítás előtt álló kollégámnak meg kell vásárolni a hosszú írányítókart mindkét oldalra, és a lux kormányösszekötőt. Nekem ez + 140 km embe és 3 órámba került Minden hozzávaló megvásárlása után a kormány nehezen volt fordítható. Intéztem egy szintén használt orbitot azzal könnyen ment de álló helyzetben magas motorfordulaton alátekerte a kereket, úgy , hogy a kormánykerék nem mozdult. Visszaraktam az én orbitomat, miután állítottam a nyomástartó szelepen, de még mindig egy ponton akad a kormány és iszonyúan érzékeny. félelmetes közlekedni vele. Adjatok tanácsot mekkora kell legyen az orbit nyomása, és ha veszek új orbitot a c50 munkahengerhez vehetek e 160as-t Az álló helyben fordulós orbittal mi van azt is írja meg ha van hozzáértő kolléga Köszönöm!!!!
Válasz gyufi76 #444. hozzászólásáraa véleményem az,hogy jobban jársz a 160assal!
Válasz Bandika86 #448. hozzászólásáraszerintem te féreértetted,amire kiváncsi.ő arra gondol,hogy a felső munkahengerhez melyik orbitot rakja fel.vagyis neki nincs alul se kicsi,se nagy munkahenger,marad a gyári,ami az oszlopra van rakva felűl.
Válasz zaveczistván #441. hozzászólásáraSzia szerintem az orbit kuka lesz mert dolgoztam egyszer egy 820-al és tárcsázás közben egyszer csak alig akart jobbra fordulni balra szépen de arra olyan volt mint a mákdaráló. Az orbit behalt rajta
Válasz gyufi76 #444. hozzászólásáraSzia igen jól fog nekem is úgy van megoldva és az oszlop a tartály. Nekem a nagy munkahenger van rátéve a 160-as szivattyúval és prima Amúgy én magam szedtem össze a cuccot hozzá Bátorligetén Ottó bácsinál ha esetleg szabolcsi lennél 100-bol megvolt tavaly igaz csövek nélkül és eredeti orosz cuccokat adott
Válasz erdei.ferenc99 #445. hozzászólásáraHa visszalapozol a 205 és 215 ös hozászolásomra meglátod! Ilyen perselyt nem tudsz venni csak esztergályos tudja megcsinálni.
Válasz erdei.ferenc99 #445. hozzászólásáraAz első híd perselyét, hogy amikor a nagy királycsapszeget átdugod rajta, akkor ne lötyögjön.De ettől még ugyanúgy szitálni fog.
Orbit+ alsó munkahenger megoldja a problémát.
Válasz Zoli26 #425. hozzászólásáraAzt mond már meg nekem légyszíves hogy milyen perselyeket kell kicserélni. Köszi!
Sziasztok! Tudnátok e abban segíteni, hogy ha a régi tipusu kormányoszlopon a kormánykockát lecserélem orbitra akkor jól fog működni? A kelet.agronál létezik ilyen átalakító szett , csak jó lenne egy olyan ember véleménye aki már csinált ilyet. Ami még kérdés lenne , hogy a 100as orbit meg bírja tölteni a nagy munkahengert vagy 160 as kellene hozzá?
Válasz medikus #442. hozzászólásáranem az orbittal lesz gond?már szétszedtem de gondját nem láttam
Válasz zaveczistván #441. hozzászólásáraMunkahenger karmantyú!
Sziasztok!
mtzn az orbit kormányom jobb oldalra nem akar fordulni vagyis 10-szer annyit kell tekernem mi lehet a gond?
Válasz Bandika86 #437. hozzászólásáraHelló! A kocka méretei: 16 cm a hossza, a szélessége 9cm a vastagsága 6cm-er. A tetején egy 125 mm es félkörív marva. Remélem tudtam segíteni