Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak658 FtBenzin árak640 FtEUR408.33 FtUSD388.8 FtCHF429.37 FtGBP485.44 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Köszi a segítséget úgy néz ki, hogy megoldódott az a a vízhőmérő. Másik kérdésem lenne, próbáltam keresgélni de nem igazán találtam meg, hogy hogyan működik a torokizzító? Van e haszna, hogy menjen? Mert azt hallottam, hogy nem sok haszna van és amúgy se megy 10-15 alkalomnál tovább.
Válasz Tomszi #41391. hozzászólásáraAz izzítását kell majd megnéznem mert a fülke felöli izzítógyertya már füstöl a többi meg csak melegszik. Bár ehhez az is közre játszik hogy mindenféle kábelből csinálták rá az izzítást. Mi lehet a gond ha a gyertyák izzítanak de a visszajelző meg nem?
Féktisztítót tényleg lehet hidegindítónak használni? Gondolom használata mellet nem nagyon lehet izzítani ugyan úgy mint a hidegindítónál. Pedig az lenne a tuti dolog ha az izzítás mellé még kapna egy löketett az öreg 50-es motor.
Válasz Tomszi #41388. hozzászólásáraJa és a MAN égésterű motorokhoz csak torokizzítást lehet beépíteni, mert ugye a dugattyútető közepében lévő gömb falára fecskendezi be érintőlegesen a gázolajat, oda meg a porlasztón kívül mással elég bajos lenne belenyúlni.
Válasz Richard. #41362. hozzászólásáraA dugattyúkamrás égéstér nem egyenlő a MAN égéstérrel. A MAN rendszerű égéstér a közvetlen befecskendezésű (dugattyúkamrás) égésterek egyik fajtája, de van még pár változat ezen kívül.
Válasz Tomszi #41385. hozzászólásáraVannak motorok amikben külön kiegyensúlyozó tengely is van, egy külön tengely súlyokkal, pl. a T-25 motorjában is, és az se azért van benne hogy plusz nyomatékot termeljen.
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraElárulom neked hogy a főtengely súlyok miért vannak minden motoron. Mert vannak forgó és alternáló tömegerők egy motorban, a forgattyús hajtómű kialakításából adódóan (forgattyús hajtómű=dugattyú+hajtókar+főtengely+lendkerék+dugattyúcsapszeg+gyűrűk), tudod a dugattyú egész nap járkál le-föl különböző sebességgel, ficánkol a hajtókar, stb. ezeket illik kiegyensúlyozni, erre találták fel többek között a főtengelysúlyokat (sonkákat). Vannak első és másodrendű tömegerők, lehet hogy harmadrendűek is, de erre már nem emlékszem.
Na ezekről azért szólnak egy minimálisat egy autószerelő vagy mezőgépész középsuliban. Főiskolán meg egyetemen meg aztán hajjaj, még számoltatják is, motorok tantárgy még hadján, de a mechanika 4.5. esetleg 6., hol minek nevezik, hírből ismerős.
Kicsit kevesebbet olvasd a fórumot és kevesebbet agyalj, szerezz egy erőgépek tankönyvet, akár egy 40 évest valami szakmunkásiskolából, és olvasgasd el, nem fog ártani.
nekem tetszene ha izzitásosak lennének, főleg ha volna dekompresszor is.
tudnám még fokozni, de ez a két dolog már önmagában is jó lenne.
a fokozás egy vellamos olajpumpa volna ami még indítás előtt felnyomná az olajnyomást és leállításkor is menne ameddig még forog a motor.
ez önmagában közel duplázná a motor élettartamát...
Nekem 892.2 izzítógyertyás hengerfejjel volt szerelve gyárilag. Mindig izzít, hidegben-melegben. Egyébként nem gyorsizzító van benne, ~15-20s után elkezd pislogni az izzítás lámpája.
Válasz röfik #41381. hozzászólásáraOk,kössz! Valahogy én is így képzeltem,de nem láttam még. Akkor az izzítás talán -20fokban ha Egyáltalán szükséges neki?
Válasz röfik #41379. hozzászólásáraTunigolva köradagoloval is indul pöccre izzitás nélkül is.Ennek az indito töltete joval nagyobb mint a hagyományosé pedig ezen jazda volt ami tökéletes csak üzem bizonytalan nagyon.
Sajnos nekem a 1025.3-as motor elég ismerös belülröl.A dugattyu kamrába log bele a gyertya.Itt nagyobb kamra van 55-ösnek mondják csak ezzel szerelhetö,a 38-as normál dugo mindegy turbos vagy szivo motorhoz valo nem fér össze a gyertyával mert beleérne.Amugy a hengerfej ugyanaz mint a turbos fejek csak az izzito gyertya van benne ennyi.A motor ment sima 80-as cilinderrel is gond nélkül kényszerböl.Ja sokkal drágább.Mikor vettük 120eft volt a sima meg 50-60eft.
Sziasztok tudtuk képet mutatni nekem hogy a 80 as mtz ben a hátsó munka henger két csöve hova kapcsolodik a vezér tömbre? vissza kell raknom de nem én vettem le és aki levette nem emlékszik rá.... nem akarom felcserélni elrontani :S előre is köszönöm :)
Válasz papa maci #41375. hozzászólásáraNekem 50es a fej,nix hidegindítóm. Féktisztítót sosem próbáltam. Azzal nem kopog úgy? Végülis,jól szabályzott beporlasztással egy jó benzinmotor lehet belőle. Nagy kínlódáskor lucskosra áztatott benzines rongy a szívóra rakva szokott segíteni. Hát,az volt kéznél. De igazábol csak gyúlékony gőzzel hogy tud berobbanni? Szinte rejtély.
most eleve neki az a gondja hogy elkapar a gép, azon lóerővel úgyse tud segíteni.
azt is leírtam mit tud csinálni hogy jobban fogjon a gép.
bár kizártnak tartom hogy annyira mazo legyen.
(fagyállós víz a gumiba + esetleg lánc, bár szántást nemtudom hogyan viselné, meg több orrsúly. csak a tömegnövelés érdekében)
ettől független pótkocsizni ha nehéz a pót vagy tényleg meredek helyekre kell menni vehet bele komplett motort de akkor már turbósat... az legalább fogyasztásban is jobb..
de nem volna egyszerűbb csak simán ezt hajtani ameddig lehet, megszbadulni tőle, és szerválni valamit ami nagyobb és erősebb ?
Válasz Richard. #41371. hozzászólásáraNem egy olcsó darab....Szerintem egy flakon féktisztító egész télen elég az indításhoz..A legkíméletesebb "indító" anyagnak is tökéletes. Volt mikor lebontott adagolós nagy trakit két flakonnal bevittem a műhelybe. Bár tény, a képen látható verzió igényesebb.
Válasz Norbi94 #41370. hozzászólásáraMondjuk így ismeretlen gépbe,nem ártana egy turbó nyomásmérőt benyomorítani valahova a szívóba. Sokat segítene,látnád terheléskor,hogy mennyi levegőt nyom. Vagy éppen,neme megy el valahol,azt nem tudod mi a gond. Ez megmutatja.
Válasz Mtz 550E #41361. hozzászólásáraVolt szerencsém fölsúlyozni 550-es motor és láttam már hogy hogyan csinálta más. A lényeg. Nem kioktatni akarlak csak tanácsot adni. Azt a motort ami a gépedben van hagyd békén ne nyúlj hozzá. Vegyél egy bontott 80-as motort tedd bele a gépedbe ( miután rendbe raktad)és próbáld ki. Rá fogsz jönni hogy arra a munkára amire neked kell bőven jó az 550-es motorja és vissza fogod tenni a gépbe. Fogja az axiál? Miért mennyivel húzod? 9.-el? 3 méteres Y késes zúzót elviszi az 550-es csak hanyat esik vele, ez tapasztalat. Ha meg annyira kellenek a lóerők vegyél egy 100LE feletti gépet de ne mtz-t és az mtzre boronát sem fogsz rakni nemhogy ekét.Egyébként a az előbbiekben leírták már mitől erősebb a 80-as motor mint a tiéd. A plusz forgattyús tömegtől biztosan nem. A kisdutra lendkereke+ főtengelye olyan súlyú mint a fél 80-as motor még is csak 28Le. Még egyszer csak tanács, NE TUNINGOLD, ha jó a gép használd, keresd vele a pénzt, és ne pocsékold fölösleges szerelésre az időd, mert az idő a legdrágább.
Válasz papa maci #41369. hozzászólásáraSzerintem igen! Ott van a porlasztó helye alatt,a szivar alakú gyertyahelye. De a vége hova lyúlik be?? Gondolom a porlasztó alá éppen beér,azt ennyi. Egyébként jó ötlet. Kössz!
Válasz papa maci #41367. hozzászólásáraakkor talán holnap valaki leszántja a hengerfejet róla,aztán kérnénk szépen egy fotót róla! Na jó,újról is jöhet,senki ne kapja szét ezért!
Válasz papa maci #41364. hozzászólásáraEgyébként amit röfik írt típust,hogy közvetlen,meg bent az izzítógyertya,na most ott a gyertya hova nyúlik be? A dugattyúkamrába? Mert az előkamrásnál ugye az előkamra,azért van, ott elfér az is. De a dugattyú fölé bedugni,azt állandóan ott les bent? Jó,akamrásnál isott van,de ez így olyan furcsa. Én ilyent nem láttam.
Válasz Norbi94 #41363. hozzászólásáraA turbós motornál akármilyen a lényeg.. jó minőségű olaj..mindig tiszta szűrők. Turbó tartós munka után vissza hűt..1-2 perc minimum alapjáraton járatás, majd le állít. Az alacsony fordulaton való járatás amúgy is kinyalja az olajat a motorból..Valamint az azon végzett munka..nincs kellő nyomaték.Erőlködik az egész motor. Kevés olajnyomás. Nem véletlen van megadva egy ajánlott visszaterhelt motorfordulat. Mely egy max 2300 forgó motor estében..(gyártótól függően) 1800-2000 ford/perc körül mozog.
Sziasztok!
Látom épp turbós téma volt. Ma vettem egy turbós 82-est. Üzemeltetési tippeket tudnátok mondani, hogy minden alkatrész a lehető legtovább bírja a strapát. Pl azt hallottam, hogy 1000 alatt nem érdemes tartani az alapjáratot, mert az nem tesz jót a turbónak. Erről vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Válasz papa maci #41360. hozzászólásáratalán az 50es előkamrás volt amiben az izzítás jelentette télen a tuti motort! Ennyi erővel csinálhatott volna közvetlent is izzítással ,csak akkor a dugattyúkamrát az orosznak kellet volna feltalálni. Ha jól emléxem az MAN találmány. MAN égéstérnek nevezték a suliban,de ki tudja,igaze. Az 50es MTZ meg elöbb jött világra. aztán megizzította.
Válasz Kolláth Tamás #41358. hozzászólásáraVáltozó attól függ mennyi alma van a szállítás! Meg egy kicsit fogja axiál permetezővel a gépet azért is érdeklődök a dolgok iránt nagyon hogyan lehetne javítani rajta!
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraNapok óta olvasom az eszme cserét az mtz motorokról. Áruld már el mire kell neked az a traktor. Van 550m meg van 820m meg sok egyéb. Ha elmondod mire használod, én is mondok neked valami hasznosat.
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraBár lehet fura környéken lakom...De idáig csak előkamrás 50 lovas mocival találkoztam. Nagy lendkerék...Valamint az 550-es be rakott (köztes motor.) A 80 lovas verzió közvetlen befecskendezéses..Azért ez nem kis eltérés. Alapból felsúlyozva a fordulata megemelve.S mint írtam, megy a turbós gép pótsúlyok nélkül is ...Van rá példa. A kulcs a két motor közt a közvetlen befecskendezés...a mai napig ezzel játszanak a motorgyártók..Adott köbcenti mellett a közvetlen befecskendezés mennyiségének-idejének-annak elosztásának variálásával. Ehhez párosul az intercooler-turbó..abból is a változó geometria adta lehetőségek..Valamint mára a magasnyomású rendszerek adta lehetőségek..Még az MTZ esetében is.
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáranem, nem és még mindíg nem lesz erősebb attól hogy ráakasztasz még több súlyt.
próbáld megérteni hogy a motor gázolajjal meg levegővel műxik, nem vassal.
és valóban, idő egység alatt több elégetett üzemanyag (feltéve ugyanazt a hatásfokot) több kakaót ad.
ha csak felvan tekerve a fordulat 2100-2200 ra és kap hozzá elég levegőt és kaját, akkor máris tud 80 lovat. csak szétszakad az egész xar ahogy van. ahhoz hogy ez ne történjen meg felteszik ezeket a súlyokat, majd evvel együtt úgy hogy rajta van, szépen kiegyensúlyozzák az egész főtengelyt.
hogy ne legyen túl nehéz a holt/mneddő tömeg, a lendkerék kisebb a 80 ason mint az 50 esen.
ha ez megvolt akkor belövik hozzá az adagolót. (meg van még jópár részlet, de most csak a fontosabbakat írtam le)
nem azért lesz erősebb mert kivan súlyozva a főtengely.
Válasz atisgyulai #41347. hozzászólásáraDe még most se válaszoltátok meg hogy miért nyomatékosabb meg erősebb a 80Mtz mint az 550Mtz? A főtengely súlynak csak van hozzá köze ezek szerint!
Van itt nálunk egy 50-es ablakos motor és simán forog az is 2000 körül!
Válasz papa maci #41342. hozzászólására Szerintem ezek a motorteljesítmények még az MTZ 550 E kollégának is elég lennének https://www.youtube.com/watch?v=po7aoh3qpf4
Válasz ATIS78 #41344. hozzászólásáraBocsesz, de nem a kis fordulathoz kell a lendítő tömeg, hanem az egyenetlen járàs, a munkaütem nélküli fordulat részek kiegyenlítéséhez.
Pl: egy 32 hengeres mozdony motoron sem a főtengelyen nincs súly, sem lendkerék nem kell, kis fordulaton se.
A főtengely 360°-os fordulatára sokkal több munkavégzés jut!
91441 hozzászólás
Válasz Kolláth Tamás #41372. hozzászólásáraFogadd meg okos tanács!
Válasz szoljatokagyulaknak #41394. hozzászólásáraA torokizzitó igazán gázosító,a tartályba petróleum!!!!!
Köszi a segítséget úgy néz ki, hogy megoldódott az a a vízhőmérő. Másik kérdésem lenne, próbáltam keresgélni de nem igazán találtam meg, hogy hogyan működik a torokizzító? Van e haszna, hogy menjen? Mert azt hallottam, hogy nem sok haszna van és amúgy se megy 10-15 alkalomnál tovább.
Válasz prütyi #41392. hozzászólásáraSorba vannak kötve!Annak is kell izzani,de lehet sorozatos kontakt hiba,az miatt kisebb áram!
Válasz Tomszi #41391. hozzászólásáraAz izzítását kell majd megnéznem mert a fülke felöli izzítógyertya már füstöl a többi meg csak melegszik. Bár ehhez az is közre játszik hogy mindenféle kábelből csinálták rá az izzítást. Mi lehet a gond ha a gyertyák izzítanak de a visszajelző meg nem?
Válasz prütyi #41390. hozzászólásáraMivel meg lehet gyújtani
A kamrás 50-esnek el el kell indulnia izzítással, még akkor is ha minimális a kompresszió benne, adagoló-porlasztók és az izzítás legyen jó.
Féktisztítót tényleg lehet hidegindítónak használni? Gondolom használata mellet nem nagyon lehet izzítani ugyan úgy mint a hidegindítónál. Pedig az lenne a tuti dolog ha az izzítás mellé még kapna egy löketett az öreg 50-es motor.
Válasz Tomszi #41388. hozzászólásáraJa és a MAN égésterű motorokhoz csak torokizzítást lehet beépíteni, mert ugye a dugattyútető közepében lévő gömb falára fecskendezi be érintőlegesen a gázolajat, oda meg a porlasztón kívül mással elég bajos lenne belenyúlni.
Válasz Richard. #41362. hozzászólásáraA dugattyúkamrás égéstér nem egyenlő a MAN égéstérrel. A MAN rendszerű égéstér a közvetlen befecskendezésű (dugattyúkamrás) égésterek egyik fajtája, de van még pár változat ezen kívül.
Válasz papa maci #41355. hozzászólásáraNálatok mit hívnak köztes motornak? Mert ezt az elnevezést még nem hallottam. Mi van benne és mi a típusszáma?
Válasz Tomszi #41385. hozzászólásáraVannak motorok amikben külön kiegyensúlyozó tengely is van, egy külön tengely súlyokkal, pl. a T-25 motorjában is, és az se azért van benne hogy plusz nyomatékot termeljen.
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraElárulom neked hogy a főtengely súlyok miért vannak minden motoron. Mert vannak forgó és alternáló tömegerők egy motorban, a forgattyús hajtómű kialakításából adódóan (forgattyús hajtómű=dugattyú+hajtókar+főtengely+lendkerék+dugattyúcsapszeg+gyűrűk), tudod a dugattyú egész nap járkál le-föl különböző sebességgel, ficánkol a hajtókar, stb. ezeket illik kiegyensúlyozni, erre találták fel többek között a főtengelysúlyokat (sonkákat). Vannak első és másodrendű tömegerők, lehet hogy harmadrendűek is, de erre már nem emlékszem.
Na ezekről azért szólnak egy minimálisat egy autószerelő vagy mezőgépész középsuliban. Főiskolán meg egyetemen meg aztán hajjaj, még számoltatják is, motorok tantárgy még hadján, de a mechanika 4.5. esetleg 6., hol minek nevezik, hírből ismerős.
Kicsit kevesebbet olvasd a fórumot és kevesebbet agyalj, szerezz egy erőgépek tankönyvet, akár egy 40 évest valami szakmunkásiskolából, és olvasgasd el, nem fog ártani.
nekem tetszene ha izzitásosak lennének, főleg ha volna dekompresszor is.
tudnám még fokozni, de ez a két dolog már önmagában is jó lenne.
a fokozás egy vellamos olajpumpa volna ami még indítás előtt felnyomná az olajnyomást és leállításkor is menne ameddig még forog a motor.
ez önmagában közel duplázná a motor élettartamát...
Nekem 892.2 izzítógyertyás hengerfejjel volt szerelve gyárilag. Mindig izzít, hidegben-melegben. Egyébként nem gyorsizzító van benne, ~15-20s után elkezd pislogni az izzítás lámpája.
Válasz röfik #41381. hozzászólásáraOk,kössz! Valahogy én is így képzeltem,de nem láttam még. Akkor az izzítás talán -20fokban ha Egyáltalán szükséges neki?
Válasz Richard. #41366. hozzászólásáraTdi,dti stb..dizeleknél is a dugattyukamrába nyulik bele a gyertya.
Válasz röfik #41379. hozzászólásáraTunigolva köradagoloval is indul pöccre izzitás nélkül is.Ennek az indito töltete joval nagyobb mint a hagyományosé pedig ezen jazda volt ami tökéletes csak üzem bizonytalan nagyon.
Sajnos nekem a 1025.3-as motor elég ismerös belülröl.A dugattyu kamrába log bele a gyertya.Itt nagyobb kamra van 55-ösnek mondják csak ezzel szerelhetö,a 38-as normál dugo mindegy turbos vagy szivo motorhoz valo nem fér össze a gyertyával mert beleérne.Amugy a hengerfej ugyanaz mint a turbos fejek csak az izzito gyertya van benne ennyi.A motor ment sima 80-as cilinderrel is gond nélkül kényszerböl.Ja sokkal drágább.Mikor vettük 120eft volt a sima meg 50-60eft.
Sziasztok tudtuk képet mutatni nekem hogy a 80 as mtz ben a hátsó munka henger két csöve hova kapcsolodik a vezér tömbre? vissza kell raknom de nem én vettem le és aki levette nem emlékszik rá.... nem akarom felcserélni elrontani :S előre is köszönöm :)
Válasz papa maci #41375. hozzászólásáraNekem 50es a fej,nix hidegindítóm. Féktisztítót sosem próbáltam. Azzal nem kopog úgy? Végülis,jól szabályzott beporlasztással egy jó benzinmotor lehet belőle. Nagy kínlódáskor lucskosra áztatott benzines rongy a szívóra rakva szokott segíteni. Hát,az volt kéznél. De igazábol csak gyúlékony gőzzel hogy tud berobbanni? Szinte rejtély.
most eleve neki az a gondja hogy elkapar a gép, azon lóerővel úgyse tud segíteni.
azt is leírtam mit tud csinálni hogy jobban fogjon a gép.
bár kizártnak tartom hogy annyira mazo legyen.
(fagyállós víz a gumiba + esetleg lánc, bár szántást nemtudom hogyan viselné, meg több orrsúly. csak a tömegnövelés érdekében)
ettől független pótkocsizni ha nehéz a pót vagy tényleg meredek helyekre kell menni vehet bele komplett motort de akkor már turbósat... az legalább fogyasztásban is jobb..
de nem volna egyszerűbb csak simán ezt hajtani ameddig lehet, megszbadulni tőle, és szerválni valamit ami nagyobb és erősebb ?
Válasz Richard. #41371. hozzászólásáraNem egy olcsó darab....Szerintem egy flakon féktisztító egész télen elég az indításhoz..A legkíméletesebb "indító" anyagnak is tökéletes. Volt mikor lebontott adagolós nagy trakit két flakonnal bevittem a műhelybe. Bár tény, a képen látható verzió igényesebb.
Válasz Richard. #41373. hozzászólásáraOkés,köszi ráállok az ügyre
Válasz Norbi94 #41370. hozzászólásáraMondjuk így ismeretlen gépbe,nem ártana egy turbó nyomásmérőt benyomorítani valahova a szívóba. Sokat segítene,látnád terheléskor,hogy mennyi levegőt nyom. Vagy éppen,neme megy el valahol,azt nem tudod mi a gond. Ez megmutatja.
Válasz Mtz 550E #41361. hozzászólásáraVolt szerencsém fölsúlyozni 550-es motor és láttam már hogy hogyan csinálta más. A lényeg. Nem kioktatni akarlak csak tanácsot adni. Azt a motort ami a gépedben van hagyd békén ne nyúlj hozzá. Vegyél egy bontott 80-as motort tedd bele a gépedbe ( miután rendbe raktad)és próbáld ki. Rá fogsz jönni hogy arra a munkára amire neked kell bőven jó az 550-es motorja és vissza fogod tenni a gépbe. Fogja az axiál? Miért mennyivel húzod? 9.-el? 3 méteres Y késes zúzót elviszi az 550-es csak hanyat esik vele, ez tapasztalat. Ha meg annyira kellenek a lóerők vegyél egy 100LE feletti gépet de ne mtz-t és az mtzre boronát sem fogsz rakni nemhogy ekét.Egyébként a az előbbiekben leírták már mitől erősebb a 80-as motor mint a tiéd. A plusz forgattyús tömegtől biztosan nem. A kisdutra lendkereke+ főtengelye olyan súlyú mint a fél 80-as motor még is csak 28Le. Még egyszer csak tanács, NE TUNINGOLD, ha jó a gép használd, keresd vele a pénzt, és ne pocsékold fölösleges szerelésre az időd, mert az idő a legdrágább.
Válasz papa maci #41369. hozzászólásáraSzerintem igen! Ott van a porlasztó helye alatt,a szivar alakú gyertyahelye. De a vége hova lyúlik be?? Gondolom a porlasztó alá éppen beér,azt ennyi. Egyébként jó ötlet. Kössz!
Válasz papa maci #41365. hozzászólásáraKöszi a segítséget. Próbálok majd figyelni a gépre. Most kezdem a gazdálkodást, úgyhogy lesz még mit tanulnom.
Válasz Richard. #41366. hozzászólására Ő lenne az ?
Válasz papa maci #41367. hozzászólásáraakkor talán holnap valaki leszántja a hengerfejet róla,aztán kérnénk szépen egy fotót róla! Na jó,újról is jöhet,senki ne kapja szét ezért!
Válasz Richard. #41366. hozzászólásáraÉn sem ezért jó lenne róla fotó...
Válasz papa maci #41364. hozzászólásáraEgyébként amit röfik írt típust,hogy közvetlen,meg bent az izzítógyertya,na most ott a gyertya hova nyúlik be? A dugattyúkamrába? Mert az előkamrásnál ugye az előkamra,azért van, ott elfér az is. De a dugattyú fölé bedugni,azt állandóan ott les bent? Jó,akamrásnál isott van,de ez így olyan furcsa. Én ilyent nem láttam.
Válasz Norbi94 #41363. hozzászólásáraA turbós motornál akármilyen a lényeg.. jó minőségű olaj..mindig tiszta szűrők. Turbó tartós munka után vissza hűt..1-2 perc minimum alapjáraton járatás, majd le állít. Az alacsony fordulaton való járatás amúgy is kinyalja az olajat a motorból..Valamint az azon végzett munka..nincs kellő nyomaték.Erőlködik az egész motor. Kevés olajnyomás. Nem véletlen van megadva egy ajánlott visszaterhelt motorfordulat. Mely egy max 2300 forgó motor estében..(gyártótól függően) 1800-2000 ford/perc körül mozog.
Válasz Richard. #41362. hozzászólásáraIgaz..De nyilván ha variálnának a dugattyú kamrával...A téli indítás nem okozna gondot az Ivánnak.
Sziasztok!
Látom épp turbós téma volt. Ma vettem egy turbós 82-est. Üzemeltetési tippeket tudnátok mondani, hogy minden alkatrész a lehető legtovább bírja a strapát. Pl azt hallottam, hogy 1000 alatt nem érdemes tartani az alapjáratot, mert az nem tesz jót a turbónak. Erről vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Válasz papa maci #41360. hozzászólásáratalán az 50es előkamrás volt amiben az izzítás jelentette télen a tuti motort! Ennyi erővel csinálhatott volna közvetlent is izzítással ,csak akkor a dugattyúkamrát az orosznak kellet volna feltalálni. Ha jól emléxem az MAN találmány. MAN égéstérnek nevezték a suliban,de ki tudja,igaze. Az 50es MTZ meg elöbb jött világra. aztán megizzította.
Válasz Kolláth Tamás #41358. hozzászólásáraVáltozó attól függ mennyi alma van a szállítás! Meg egy kicsit fogja axiál permetezővel a gépet azért is érdeklődök a dolgok iránt nagyon hogyan lehetne javítani rajta!
Válasz a2457 #41359. hozzászólásáraTermészetesen..ezért ezek a motorok szépen át lettek alakítva 80 asra.
Válasz papa maci #41355. hozzászólásáraez is benne van természetesen, az előkamra az már-már kicsit divatjamúlt dolog.
Válasz Mtz 550E #41357. hozzászólásáraHány hektár 50-60? Mennyit szálítasz? Kb hány kanyar egy évben és milyen távra?
Válasz Kolláth Tamás #41356. hozzászólásáraMindig van valamennyi talajmunkám gyümölcsösbe és szállításra!
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraNapok óta olvasom az eszme cserét az mtz motorokról. Áruld már el mire kell neked az a traktor. Van 550m meg van 820m meg sok egyéb. Ha elmondod mire használod, én is mondok neked valami hasznosat.
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraBár lehet fura környéken lakom...De idáig csak előkamrás 50 lovas mocival találkoztam. Nagy lendkerék...Valamint az 550-es be rakott (köztes motor.) A 80 lovas verzió közvetlen befecskendezéses..Azért ez nem kis eltérés. Alapból felsúlyozva a fordulata megemelve.S mint írtam, megy a turbós gép pótsúlyok nélkül is ...Van rá példa. A kulcs a két motor közt a közvetlen befecskendezés...a mai napig ezzel játszanak a motorgyártók..Adott köbcenti mellett a közvetlen befecskendezés mennyiségének-idejének-annak elosztásának variálásával. Ehhez párosul az intercooler-turbó..abból is a változó geometria adta lehetőségek..Valamint mára a magasnyomású rendszerek adta lehetőségek..Még az MTZ esetében is.
Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáranem, nem és még mindíg nem lesz erősebb attól hogy ráakasztasz még több súlyt.
próbáld megérteni hogy a motor gázolajjal meg levegővel műxik, nem vassal.
és valóban, idő egység alatt több elégetett üzemanyag (feltéve ugyanazt a hatásfokot) több kakaót ad.
ha csak felvan tekerve a fordulat 2100-2200 ra és kap hozzá elég levegőt és kaját, akkor máris tud 80 lovat. csak szétszakad az egész xar ahogy van. ahhoz hogy ez ne történjen meg felteszik ezeket a súlyokat, majd evvel együtt úgy hogy rajta van, szépen kiegyensúlyozzák az egész főtengelyt.
hogy ne legyen túl nehéz a holt/mneddő tömeg, a lendkerék kisebb a 80 ason mint az 50 esen.
ha ez megvolt akkor belövik hozzá az adagolót. (meg van még jópár részlet, de most csak a fontosabbakat írtam le)
nem azért lesz erősebb mert kivan súlyozva a főtengely.
Válasz atisgyulai #41347. hozzászólásáraDe még most se válaszoltátok meg hogy miért nyomatékosabb meg erősebb a 80Mtz mint az 550Mtz? A főtengely súlynak csak van hozzá köze ezek szerint!
Van itt nálunk egy 50-es ablakos motor és simán forog az is 2000 körül!
Válasz papa maci #41342. hozzászólására Szerintem ezek a motorteljesítmények még az MTZ 550 E kollégának is elég lennének https://www.youtube.com/watch?v=po7aoh3qpf4
Válasz atisgyulai #41347. hozzászólásáraláttam már kétütemű légszekrényes diesel motort belülről....
Válasz atisgyulai #41347. hozzászólásáraláttam már kétütemű légszekrényes diesel motort belülről....
Válasz medikus #41348. hozzászólásáraZàrnak
Válasz DZSIMI #41346. hozzászólásáraZárnak a szelepek!
Válasz ATIS78 #41344. hozzászólásáraBocsesz, de nem a kis fordulathoz kell a lendítő tömeg, hanem az egyenetlen járàs, a munkaütem nélküli fordulat részek kiegyenlítéséhez.
Pl: egy 32 hengeres mozdony motoron sem a főtengelyen nincs súly, sem lendkerék nem kell, kis fordulaton se.
A főtengely 360°-os fordulatára sokkal több munkavégzés jut!