Gázolaj árak 658 Ft Benzin árak 640 Ft EUR 408.33 Ft USD 388.8 Ft CHF 429.37 Ft GBP 485.44 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91441 hozzászólás
Nincs profilkép
#41340 vassm50
2015-11-30 15:20:42

Válasz szoljatokagyulaknak #41394. hozzászólásáraA torokizzitó igazán gázosító,a tartályba petróleum!!!!!

Nincs profilkép
#41339 szoljatokagyulaknak
2015-11-30 14:10:10

Köszi a segítséget úgy néz ki, hogy megoldódott az a a vízhőmérő. Másik kérdésem lenne, próbáltam keresgélni de nem igazán találtam meg, hogy hogyan működik a torokizzító? Van e haszna, hogy menjen? Mert azt hallottam, hogy nem sok haszna van és amúgy se megy 10-15 alkalomnál tovább.

#41338 medikus
2015-11-30 11:20:47

Válasz prütyi #41392. hozzászólásáraSorba vannak kötve!Annak is kell izzani,de lehet sorozatos kontakt hiba,az miatt kisebb áram!

#41337 prütyi
2015-11-30 10:39:12

Válasz Tomszi #41391. hozzászólásáraAz izzítását kell majd megnéznem mert a fülke felöli izzítógyertya már füstöl a többi meg csak melegszik. Bár ehhez az is közre játszik hogy mindenféle kábelből csinálták rá az izzítást. Mi lehet a gond ha a gyertyák izzítanak de a visszajelző meg nem?

Nincs profilkép
#41336 Tomszi
2015-11-30 10:14:07

Válasz prütyi #41390. hozzászólásáraMivel meg lehet gyújtani smile biggrin

A kamrás 50-esnek el el kell indulnia izzítással, még akkor is ha minimális a kompresszió benne, adagoló-porlasztók és az izzítás legyen jó.

#41335 prütyi
2015-11-30 08:40:39

Féktisztítót tényleg lehet hidegindítónak használni? Gondolom használata mellet nem nagyon lehet izzítani ugyan úgy mint a hidegindítónál. Pedig az lenne a tuti dolog ha az izzítás mellé még kapna egy löketett az öreg 50-es motor.

Nincs profilkép
#41334 Tomszi
2015-11-30 00:11:58

Válasz Tomszi #41388. hozzászólásáraJa és a MAN égésterű motorokhoz csak torokizzítást lehet beépíteni, mert ugye a dugattyútető közepében lévő gömb falára fecskendezi be érintőlegesen a gázolajat, oda meg a porlasztón kívül mással elég bajos lenne belenyúlni.

Nincs profilkép
#41333 Tomszi
2015-11-30 00:00:29

Válasz Richard. #41362. hozzászólásáraA dugattyúkamrás égéstér nem egyenlő a MAN égéstérrel. A MAN rendszerű égéstér a közvetlen befecskendezésű (dugattyúkamrás) égésterek egyik fajtája, de van még pár változat ezen kívül.

Nincs profilkép
#41332 Tomszi
2015-11-29 23:49:15

Válasz papa maci #41355. hozzászólásáraNálatok mit hívnak köztes motornak? Mert ezt az elnevezést még nem hallottam. Mi van benne és mi a típusszáma?

Nincs profilkép
#41331 Tomszi
2015-11-29 23:48:15

Válasz Tomszi #41385. hozzászólásáraVannak motorok amikben külön kiegyensúlyozó tengely is van, egy külön tengely súlyokkal, pl. a T-25 motorjában is, és az se azért van benne hogy plusz nyomatékot termeljen.

Nincs profilkép
#41330 Tomszi
2015-11-29 23:46:26

Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraElárulom neked hogy a főtengely súlyok miért vannak minden motoron. Mert vannak forgó és alternáló tömegerők egy motorban, a forgattyús hajtómű kialakításából adódóan (forgattyús hajtómű=dugattyú+hajtókar+főtengely+lendkerék+dugattyúcsapszeg+gyűrűk), tudod a dugattyú egész nap járkál le-föl különböző sebességgel, ficánkol a hajtókar, stb. ezeket illik kiegyensúlyozni, erre találták fel többek között a főtengelysúlyokat (sonkákat). Vannak első és másodrendű tömegerők, lehet hogy harmadrendűek is, de erre már nem emlékszem.
Na ezekről azért szólnak egy minimálisat egy autószerelő vagy mezőgépész középsuliban. Főiskolán meg egyetemen meg aztán hajjaj, még számoltatják is, motorok tantárgy még hadján, de a mechanika 4.5. esetleg 6., hol minek nevezik, hírből ismerős.
Kicsit kevesebbet olvasd a fórumot és kevesebbet agyalj, szerezz egy erőgépek tankönyvet, akár egy 40 évest valami szakmunkásiskolából, és olvasgasd el, nem fog ártani.

Nincs profilkép
#41329 a2457
2015-11-29 23:25:42

nekem tetszene ha izzitásosak lennének, főleg ha volna dekompresszor is.
tudnám még fokozni, de ez a két dolog már önmagában is jó lenne.
a fokozás egy vellamos olajpumpa volna ami még indítás előtt felnyomná az olajnyomást és leállításkor is menne ameddig még forog a motor.
ez önmagában közel duplázná a motor élettartamát...

Nincs profilkép
#41328 szg1
2015-11-29 23:14:28

Nekem 892.2 izzítógyertyás hengerfejjel volt szerelve gyárilag. Mindig izzít, hidegben-melegben. Egyébként nem gyorsizzító van benne, ~15-20s után elkezd pislogni az izzítás lámpája.

Nincs profilkép
#41327 Richard.
2015-11-29 23:03:31

Válasz röfik #41381. hozzászólásáraOk,kössz! Valahogy én is így képzeltem,de nem láttam még. Akkor az izzítás talán -20fokban ha Egyáltalán szükséges neki?

#41326 röfik
2015-11-29 22:32:47

Válasz Richard. #41366. hozzászólásáraTdi,dti stb..dizeleknél is a dugattyukamrába nyulik bele a gyertya.

#41325 röfik
2015-11-29 22:26:24

Válasz röfik #41379. hozzászólásáraTunigolva köradagoloval is indul pöccre izzitás nélkül is.Ennek az indito töltete joval nagyobb mint a hagyományosé pedig ezen jazda volt ami tökéletes csak üzem bizonytalan nagyon.

#41324 röfik
2015-11-29 22:21:16

Sajnos nekem a 1025.3-as motor elég ismerös belülröl.A dugattyu kamrába log bele a gyertya.Itt nagyobb kamra van 55-ösnek mondják csak ezzel szerelhetö,a 38-as normál dugo mindegy turbos vagy szivo motorhoz valo nem fér össze a gyertyával mert beleérne.Amugy a hengerfej ugyanaz mint a turbos fejek csak az izzito gyertya van benne ennyi.A motor ment sima 80-as cilinderrel is gond nélkül kényszerböl.Ja sokkal drágább.Mikor vettük 120eft volt a sima meg 50-60eft.smile whistling

Nincs profilkép
#41323 denkolevente
2015-11-29 22:18:32

Sziasztok tudtuk képet mutatni nekem hogy a 80 as mtz ben a hátsó munka henger két csöve hova kapcsolodik a vezér tömbre? vissza kell raknom de nem én vettem le és aki levette nem emlékszik rá.... nem akarom felcserélni elrontani :S előre is köszönöm :)

Nincs profilkép
#41322 Richard.
2015-11-29 22:08:38

Válasz papa maci #41375. hozzászólásáraNekem 50es a fej,nix hidegindítóm. Féktisztítót sosem próbáltam. Azzal nem kopog úgy? Végülis,jól szabályzott beporlasztással egy jó benzinmotor lehet belőle. Nagy kínlódáskor lucskosra áztatott benzines rongy a szívóra rakva szokott segíteni. Hát,az volt kéznél. De igazábol csak gyúlékony gőzzel hogy tud berobbanni? Szinte rejtély.

Nincs profilkép
#41321 a2457
2015-11-29 22:05:30

most eleve neki az a gondja hogy elkapar a gép, azon lóerővel úgyse tud segíteni.
azt is leírtam mit tud csinálni hogy jobban fogjon a gép.
bár kizártnak tartom hogy annyira mazo legyen.
(fagyállós víz a gumiba + esetleg lánc, bár szántást nemtudom hogyan viselné, meg több orrsúly. csak a tömegnövelés érdekében)

ettől független pótkocsizni ha nehéz a pót vagy tényleg meredek helyekre kell menni vehet bele komplett motort de akkor már turbósat... az legalább fogyasztásban is jobb..

de nem volna egyszerűbb csak simán ezt hajtani ameddig lehet, megszbadulni tőle, és szerválni valamit ami nagyobb és erősebb ?

#41320 papa maci
2015-11-29 21:58:26

Válasz Richard. #41371. hozzászólásáraNem egy olcsó darab....Szerintem egy flakon féktisztító egész télen elég az indításhoz..A legkíméletesebb "indító" anyagnak is tökéletes. Volt mikor lebontott adagolós nagy trakit két flakonnal bevittem a műhelybe.smile laugh Bár tény, a képen látható verzió igényesebb.

Nincs profilkép
#41319 Norbi94
2015-11-29 21:54:31

Válasz Richard. #41373. hozzászólásáraOkés,köszi ráállok az ügyre

Nincs profilkép
#41318 Richard.
2015-11-29 21:51:04

Válasz Norbi94 #41370. hozzászólásáraMondjuk így ismeretlen gépbe,nem ártana egy turbó nyomásmérőt benyomorítani valahova a szívóba. Sokat segítene,látnád terheléskor,hogy mennyi levegőt nyom. Vagy éppen,neme megy el valahol,azt nem tudod mi a gond. Ez megmutatja.

#41317 Kolláth Tamás
2015-11-29 21:49:17

Válasz Mtz 550E #41361. hozzászólásáraVolt szerencsém fölsúlyozni 550-es motor és láttam már hogy hogyan csinálta más. A lényeg. Nem kioktatni akarlak csak tanácsot adni. Azt a motort ami a gépedben van hagyd békén ne nyúlj hozzá. Vegyél egy bontott 80-as motort tedd bele a gépedbe ( miután rendbe raktad)és próbáld ki. Rá fogsz jönni hogy arra a munkára amire neked kell bőven jó az 550-es motorja és vissza fogod tenni a gépbe. Fogja az axiál? Miért mennyivel húzod? 9.-el? 3 méteres Y késes zúzót elviszi az 550-es csak hanyat esik vele, ez tapasztalat. Ha meg annyira kellenek a lóerők vegyél egy 100LE feletti gépet de ne mtz-t és az mtzre boronát sem fogsz rakni nemhogy ekét.Egyébként a az előbbiekben leírták már mitől erősebb a 80-as motor mint a tiéd. A plusz forgattyús tömegtől biztosan nem. A kisdutra lendkereke+ főtengelye olyan súlyú mint a fél 80-as motor még is csak 28Le. Még egyszer csak tanács, NE TUNINGOLD, ha jó a gép használd, keresd vele a pénzt, és ne pocsékold fölösleges szerelésre az időd, mert az idő a legdrágább.smile wink

Nincs profilkép
#41316 Richard.
2015-11-29 21:48:03

Válasz papa maci #41369. hozzászólásáraSzerintem igen! Ott van a porlasztó helye alatt,a szivar alakú gyertyahelye. De a vége hova lyúlik be?? Gondolom a porlasztó alá éppen beér,azt ennyi. Egyébként jó ötlet. Kössz!

Nincs profilkép
#41315 Norbi94
2015-11-29 21:45:05

Válasz papa maci #41365. hozzászólásáraKöszi a segítséget. Próbálok majd figyelni a gépre. Most kezdem a gazdálkodást, úgyhogy lesz még mit tanulnom.

Nincs profilkép
#41313 Richard.
2015-11-29 21:43:39

Válasz papa maci #41367. hozzászólásárasmile thumbupakkor talán holnap valaki leszántja a hengerfejet róla,aztán kérnénk szépen egy fotót róla! Na jó,újról is jöhet,senki ne kapja szét ezért!

#41312 papa maci
2015-11-29 21:37:10

Válasz Richard. #41366. hozzászólásáraÉn sem ezért jó lenne róla fotó...

Nincs profilkép
#41311 Richard.
2015-11-29 21:35:12

Válasz papa maci #41364. hozzászólásáraEgyébként amit röfik írt típust,hogy közvetlen,meg bent az izzítógyertya,na most ott a gyertya hova nyúlik be? A dugattyúkamrába? Mert az előkamrásnál ugye az előkamra,azért van, ott elfér az is. De a dugattyú fölé bedugni,azt állandóan ott les bent? Jó,akamrásnál isott van,de ez így olyan furcsa. Én ilyent nem láttam.

#41310 papa maci
2015-11-29 21:29:27

Válasz Norbi94 #41363. hozzászólásáraA turbós motornál akármilyen a lényeg.. jó minőségű olaj..mindig tiszta szűrők. Turbó tartós munka után vissza hűt..1-2 perc minimum alapjáraton járatás, majd le állít. Az alacsony fordulaton való járatás amúgy is kinyalja az olajat a motorból..Valamint az azon végzett munka..nincs kellő nyomaték.Erőlködik az egész motor. Kevés olajnyomás. Nem véletlen van megadva egy ajánlott visszaterhelt motorfordulat. Mely egy max 2300 forgó motor estében..(gyártótól függően) 1800-2000 ford/perc körül mozog.

#41309 papa maci
2015-11-29 21:20:37

Válasz Richard. #41362. hozzászólásáraIgaz..De nyilván ha variálnának a dugattyú kamrával...A téli indítás nem okozna gondot az Ivánnak.

Nincs profilkép
#41308 Norbi94
2015-11-29 21:20:28

Sziasztok!
Látom épp turbós téma volt. Ma vettem egy turbós 82-est. Üzemeltetési tippeket tudnátok mondani, hogy minden alkatrész a lehető legtovább bírja a strapát. Pl azt hallottam, hogy 1000 alatt nem érdemes tartani az alapjáratot, mert az nem tesz jót a turbónak. Erről vélemény?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Nincs profilkép
#41307 Richard.
2015-11-29 21:06:00

Válasz papa maci #41360. hozzászólásáratalán az 50es előkamrás volt amiben az izzítás jelentette télen a tuti motort! Ennyi erővel csinálhatott volna közvetlent is izzítással ,csak akkor a dugattyúkamrát az orosznak kellet volna feltalálni. Ha jól emléxem az MAN találmány. MAN égéstérnek nevezték a suliban,de ki tudja,igaze. Az 50es MTZ meg elöbb jött világra. aztán megizzította.

Nincs profilkép
#41306 Mtz 550E
2015-11-29 21:03:15

Válasz Kolláth Tamás #41358. hozzászólásáraVáltozó attól függ mennyi alma van a szállítás! Meg egy kicsit fogja axiál permetezővel a gépet azért is érdeklődök a dolgok iránt nagyon hogyan lehetne javítani rajta!

#41305 papa maci
2015-11-29 20:59:54

Válasz a2457 #41359. hozzászólásáraTermészetesen..ezért ezek a motorok szépen át lettek alakítva 80 asra.

Nincs profilkép
#41304 a2457
2015-11-29 20:56:03

Válasz papa maci #41355. hozzászólásáraez is benne van természetesen, az előkamra az már-már kicsit divatjamúlt dolog.

#41303 Kolláth Tamás
2015-11-29 20:55:26

Válasz Mtz 550E #41357. hozzászólásáraHány hektár 50-60? Mennyit szálítasz? Kb hány kanyar egy évben és milyen távra?

Nincs profilkép
#41302 Mtz 550E
2015-11-29 20:51:43

Válasz Kolláth Tamás #41356. hozzászólásáraMindig van valamennyi talajmunkám gyümölcsösbe és szállításra!

#41301 Kolláth Tamás
2015-11-29 20:46:26

Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraNapok óta olvasom az eszme cserét az mtz motorokról. Áruld már el mire kell neked az a traktor. Van 550m meg van 820m meg sok egyéb. Ha elmondod mire használod, én is mondok neked valami hasznosat.smile wink

#41300 papa maci
2015-11-29 20:38:18

Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáraBár lehet fura környéken lakom...De idáig csak előkamrás 50 lovas mocival találkoztam. Nagy lendkerék...Valamint az 550-es be rakott (köztes motor.) A 80 lovas verzió közvetlen befecskendezéses..Azért ez nem kis eltérés. Alapból felsúlyozva a fordulata megemelve.S mint írtam, megy a turbós gép pótsúlyok nélkül is ...Van rá példa. A kulcs a két motor közt a közvetlen befecskendezés...a mai napig ezzel játszanak a motorgyártók..Adott köbcenti mellett a közvetlen befecskendezés mennyiségének-idejének-annak elosztásának variálásával. Ehhez párosul az intercooler-turbó..abból is a változó geometria adta lehetőségek..Valamint mára a magasnyomású rendszerek adta lehetőségek..Még az MTZ esetében is.

Nincs profilkép
#41299 a2457
2015-11-29 20:33:59

Válasz Mtz 550E #41353. hozzászólásáranem, nem és még mindíg nem lesz erősebb attól hogy ráakasztasz még több súlyt.
próbáld megérteni hogy a motor gázolajjal meg levegővel műxik, nem vassal.
és valóban, idő egység alatt több elégetett üzemanyag (feltéve ugyanazt a hatásfokot) több kakaót ad.
ha csak felvan tekerve a fordulat 2100-2200 ra és kap hozzá elég levegőt és kaját, akkor máris tud 80 lovat. csak szétszakad az egész xar ahogy van. ahhoz hogy ez ne történjen meg felteszik ezeket a súlyokat, majd evvel együtt úgy hogy rajta van, szépen kiegyensúlyozzák az egész főtengelyt.
hogy ne legyen túl nehéz a holt/mneddő tömeg, a lendkerék kisebb a 80 ason mint az 50 esen.
ha ez megvolt akkor belövik hozzá az adagolót. (meg van még jópár részlet, de most csak a fontosabbakat írtam le)

nem azért lesz erősebb mert kivan súlyozva a főtengely.

Nincs profilkép
#41298 Mtz 550E
2015-11-29 20:20:24

Válasz atisgyulai #41347. hozzászólásáraDe még most se válaszoltátok meg hogy miért nyomatékosabb meg erősebb a 80Mtz mint az 550Mtz? A főtengely súlynak csak van hozzá köze ezek szerint!
Van itt nálunk egy 50-es ablakos motor és simán forog az is 2000 körül!

Nincs profilkép
#41297 rsándor
2015-11-29 20:17:52

Válasz papa maci #41342. hozzászólására Szerintem ezek a motorteljesítmények még az MTZ 550 E kollégának is elég lennének https://www.youtube.com/watch?v=po7aoh3qpf4

#41296 ATIS78
2015-11-29 20:17:17

Válasz atisgyulai #41347. hozzászólásáraláttam már kétütemű légszekrényes diesel motort belülről....smile biggrin

#41295 ATIS78
2015-11-29 20:17:12

Válasz atisgyulai #41347. hozzászólásáraláttam már kétütemű légszekrényes diesel motort belülről....smile biggrin

#41292 atisgyulai
2015-11-29 20:11:25

Válasz ATIS78 #41344. hozzászólásáraBocsesz, de nem a kis fordulathoz kell a lendítő tömeg, hanem az egyenetlen járàs, a munkaütem nélküli fordulat részek kiegyenlítéséhez.
Pl: egy 32 hengeres mozdony motoron sem a főtengelyen nincs súly, sem lendkerék nem kell, kis fordulaton se.
A főtengely 360°-os fordulatára sokkal több munkavégzés jut!
smile wink

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ez kell a kukoricának! Szakmai eszmecsere a hogyan továbbról
Ez kell a kukoricának! Szakmai eszmecsere a hogyan továbbról
Sokrétű odafigyelést igényel ez a szántóföldi kultúra ahhoz, hogy rentábilis...
Nehéz helyzetben lévő ágazatok, drasztikus áremelkedések, új támogatások
JOHN DEERE 6145 M TRAKTOR,  CommandQuad Plus AUTOMATA váltóval,  5965 üzemórával 2018-as
JOHN DEERE 6145 M TRAKTOR, CommandQuad...

23.800.000 Ft

Meghajtó motor 420 cm³/15 Le vízszintes tengelyű 25,4 mm * Verke V60261 * lapvibrátor,  agregát
Meghajtó motor 420 cm³/15 Le vízszintes...

104.990 Ft

MTZ Belarus 1221.3 eladó
MTZ Belarus 1221.3 eladó

15.500.000 Ft

KRONE SWADRO 1201 A KÉTROTOROS RENDKÉPZŐ,  RENDSODRÓ
KRONE SWADRO 1201 A KÉTROTOROS...

3.850.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]