Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.67 Ft USD 390.93 Ft CHF 432.71 Ft GBP 500 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91586 hozzászólás
#40936 fexco
2015-11-23 22:34:20

Válasz emcett #40989. hozzászólásáraha jóltudom annak is ugyanolyan kezdetleges hegesztett a emelőkarjai,vagyis ugyanaz,csak a hengerek másak,asszem ott a hengerek megegyeznek a egyeneshidas kormánymunkahengerével.

#40935 fexco
2015-11-23 22:30:48

Válasz Sötét Paraszt #40985. hozzászólásárakb az eke sulya 11q.htul van a vágotárcsa,meg a transzkerék is elég nehéz,(katalogus szerint 150-160kilo)szoval ez a 11q elég hátra nyulik.smile bored

#40933 fexco
2015-11-23 22:23:55

Válasz Sötét Paraszt #40985. hozzászólásárahát elég kezdetleges,de remélhhetőleg a célnak megfog felelni!!az a gáz,ez a 892es még új,nagy bukta lenne becserélni...

#40932 fexco
2015-11-23 22:19:08

Válasz Szeni #40984. hozzászólásárateljesen jó ahogy mondod,szerintem igazad van igy fogom csinálni!!!smile thumbupsmile thumbup köszi az infót!!!

#40931 Szeni
2015-11-23 21:44:39

Válasz fexco #40983. hozzászólásáraNem tudom, mekkora súlyt kell emelgetni, de egy szivattyú nyomásmérés valóban nem lenne teljesen hasztalan dolog. A kicsi MTZ-nek talán 17q-t kell emelni a hosszabbítón, ami kb 1 méterrel a hosszabbító mögött szűk 10q-t jelent. ha nem emel ennyit, v. max 900 fordulaton nem adja vissza a kart (120 bar) akkor én elkezdeném keresni a hiba okát még az előtt, h. segédemelőt vennék rá. Persze legegyszerűbb a hátuljába bedugni egy órát, ha van.

#40930 Sötét Paraszt
2015-11-23 21:43:07

Válasz fexco #40983. hozzászólására Ez a dakota nekem nem tetszik(az öntvény karokra azok a vasak heggesztve vannak)csak ez vót a bótba? Nemtudod becseréni a traktort erősített hidraulikásra?

#40929 Szeni
2015-11-23 21:34:57

Válasz fexco #40983. hozzászólásáraHát erre még nem gondoltam, de valóban lehet ilyen probléma is. Ha abból indulunk ki, h. a segédmunkahengerek kisebbek, mint a főmunkahenger, és attól félünk, h. nehogy kiszakítsa a főmunkahenger a két kicsit, akkor úgy raknám fel, h. behuzatnám a nagyot, (teljes emelés), kihúznám a kicsi munkahenger szárát, és úgy tolnám rá az emelőkart a bordástengelyre. Ha nem passzol pontosan a borda, akkor az emelőkart lefelé mozdítanám addig, amíg rá nem megy a tengelyre. Ez azt jelenti, h. hamarabb kikoppan a nagymunkahenger emeléskor, és nem szakítja ki a kicsiket.

#40928 fexco
2015-11-23 21:24:31

Válasz Sötét Paraszt #40981. hozzászólásáramég azé ennek a 892-esnek le kell tenni az asztalra1pár huffot,500valamennyi orás...majd 3500-4ezernél valami más...azé nemolyan 1szerű...smile surrendersmile surrender

#40927 atisgyulai
2015-11-23 21:16:43

Válasz DZSIMI #40980. hozzászólásáraMàrmint a gyujtàsi sorrendre gondolsz?
Az 1,3,4,2, és elöl van az egyes.

#40926 Sötét Paraszt
2015-11-23 21:09:55

Válasz fexco #40975. hozzászólásáraAzé csak gyűjtögessé új trakeszra mer szerintem meg fogja enni az eke.
Egysze cserétem emelőkart, de rá volt rohadva a tengelyre nagy élmény.

#40925 DZSIMI
2015-11-23 21:05:53

Szép estét mindenkinek. Segitséget kérek Mtz motor hogyvan sorszàmozva?? Ugygondolom 1,2,3,4,-henger, és mejik irànybol kel szàmozni?smile confused

#40923 Sötét Paraszt
2015-11-23 21:01:36

Válasz fexco #40976. hozzászólásáraÉn nemnagyon méregettem, be lett lőve egy jó földön, hogy egyformán borítson, meg kikapcsót első hajtásná meg diffizárná se húzzon félre. A nyomásnak a gumikba egyformának kő lennie, a szar fergusszon tömlő néküli kerekei le szoktak eresztni erre kő figyenem.

#40921 fexco
2015-11-23 20:37:57

Válasz Sötét Paraszt #40973. hozzászólásáramongyuk van benne1 kis csalás,az első ekefej nem fog 44et,olyan 40et csak,aszongya a szervizes,igy jó.nálad az első hogy van?

#40920 fexco
2015-11-23 20:32:11

Válasz Sötét Paraszt #40973. hozzászólásárahideg olajjal jó volt,fordultam2őt,már alig birta felemelni.ragadt a tarlóskerékre is sár,az ekefejeken is marad1 kicsi már kész is.aszonta aszervizes rárakom a segédhengereket,birni fogja.húzni meg huzza mint a szart.3x44centi,23-25centi mélyen,7,9-8km/hval.

#40919 mtz1221
2015-11-23 20:22:14

Válasz Gege #40972. hozzászólásáraSzóval csakis ADAGOLÓS probléma lehet,téged nem tudlak még hová tenni de ha nem tévedek akkor a BOTOS klán körül vagy? Vejkó vagy sógor ?Egy emailt küldj rám majd megadom a telszámom.

#40918 Sötét Paraszt
2015-11-23 20:16:49

Válasz fexco #40968. hozzászólásáraÉn montam, hogy nehíz az eke .
A következő amit be kő szereni az egy elektrohidraulikus irányváltó lesz.


Nincs profilkép
#40917 Gege
2015-11-23 20:12:35

Válasz mtz1221 #40970. hozzászólásáraNem tudom a nevüket, de volt már 2nél.. ugyhogy....
Szóval csakis adagoló probléma lehet?!
Na meg volt olyan problémám az adagolóval, hogy folyt az olaj ahol csak bírt..
Bemegy nyomás alatt, s kijönni meg nem bír?? Létezik?

#40916 gjoni
2015-11-23 20:12:01

Válasz Gege #40967. hozzászólásáraÉn lengyel csucsokat vettem bele szépen ketyeg!

#40915 mtz1221
2015-11-23 19:55:37

Válasz Gege #40967. hozzászólásáraGézánál vagy az a bal...sz jóskánál volt az adagolód?

Moderátor által módosítva: 2015-12-03 11:49:59

#40914 gjoni
2015-11-23 19:49:26

Válasz Gege #40967. hozzászólásáraDadogás nem porlaszto hiba adagolóstól függsmile oops

#40913 fexco
2015-11-23 19:45:46

üdv mindenkinek!a kérdésem az lenne,segédemelőt kell felraknom a 892-esre,mert nememeli fel a ekét.a segédemelőm dakota,hallottam olyat,hogy nemmindegy hogy rakják fel ,mert akár ezek a segédhengerek szétt is eshetnek(kinyomja a kromszárat a hüvelyből.most ebbe van valami igazság???meg a felrakási folyamatra lennék kiváncsi.a infokat megköszönném,elég fontos lenne.

Nincs profilkép
#40912 Gege
2015-11-23 19:08:02

Tisztelt hozzáértők!
MTZ 82 2001 es kiadás
800-1100 fordulat környékén dadog, furán jár a motor, alatta, felette tűrhetően megy.
No meg feketén füstölög, terhelés nélkül is.
Szelepek nemrég lettek állítva.
Hol kezdjem, mi lehet a baja? Adagolósnál is járt kb. 1hónapja. azt modta h 95% százalékos 1.henger nagyon picit kevesebbet kap.
Porlasztók nem lettek nézve, az lehet a gond?
Ha veszek, milyet vegyek, mi a legjobb?

#40911 nemetiandras
2015-11-23 18:20:50

Válasz Büresz #40923. hozzászólásáraSzia azért van szükség a cserére mert amugy az irányítókar beleér a vázba és egy nagy gödörbe ha belemész akkor eltori a váz a kart

#40910 gjoni
2015-11-23 05:12:25

Válasz Tomszi #40961. hozzászólásáraEz igaz nagy területnél így szoktuk smile smile

Nincs profilkép
#40909 Richard.
2015-11-22 23:37:42

mennyire nehéz húzni azt az ekét?? más típus neme könnyebb előrehaladást eredményez??

Nincs profilkép
#40908 a2457
2015-11-22 22:46:30

Válasz gjoni #40960. hozzászólásárahát az biztos hogy az a legjobb megoldás ha belátjuk a masina korlátait :D

Nincs profilkép
#40907 vereszs
2015-11-22 22:28:22

Válasz Mtz 550E #40943. hozzászólásáraEgy ekefej levesz turbó felrak és más a világ.smile rolleyes

Nincs profilkép
#40906 Tomszi
2015-11-22 22:17:30

Válasz gjoni #40960. hozzászólásáraEnnyi. smile thumbup Ha több földed lenne akkor se végeznél előbb 3-al.

Meg valaki 5 perc alatt akar végezni mindennel. Ki kell menni reggel is időben meg este is egy normális időig, aztán fogy, nem kell benn ülni napi 16 órát hozzá.

#40905 gjoni
2015-11-22 21:57:02

Válasz Tomszi #40958. hozzászólásáraÉn évek óta kettes ekével szántok ! Igaz nincs sok földünk , de még sárban is elég jól boldogul vele a 82 .smile biggrin

Nincs profilkép
#40904 a2457
2015-11-22 21:54:40

Válasz Mtz 550E #40952. hozzászólásárahát, akkor azt kell csinálni amit a rendes favágó is csinál...
már ha szeretsz szenvedni.
veszel kalcium.kloridot, meg desztillált vizet.
kb. 150 liter kell egy hátsó kerékbe,
literenként kell 0.4 kg kalcium-klorid.
a vizbe kevered a klacium kloridot, nem fordítva. addig kavarod míg fel nem olvad.
aztán ezt a nagyjából 150 liter keveréket töltöd be a kerékbe és úgy rá levegőt.
aztán veszel rá alvázmerevítőt, meg a 200 kiló pótsúlyt hamar feltornászod 350 re és mehet.

na akkor fogni azt fog a gép, mint a festék. csak nemtudom hogy kell e ez neked egyáltalán.
közúton csak lassabban mehetsz vízzel töltött gumival, cserébe a földön jobban fog terülni a gumi, és nehezebb is lesz a gép. több vonóerőt tud leadni.
nem eretnekség, még a naaaagy ződ dzsondér trakik honlapján is lehet ajánlott mennyiségeket olvasni egyes gumikhoz.

amúgy meg...
katttttide
58.adik oldal körül, piros táblázat.
én kipróbáltam 230 literrel, de az már sok szerintem. ez a 150 maximum 180 liter jól bevállt ha más megoldás nem maradt.
keréklánc szántáskor.. nemtudom, nem használtam sose szántani a gépet, vízzel együttse használtam még kerékláncot.
de lehet tavasszal ki fogom próbálni :D

Nincs profilkép
#40903 Tomszi
2015-11-22 21:38:09

Válasz dagadtmadar #40956. hozzászólásáraEzaz e!
Aki kötött földön rendesen akar szántani ősszel az leveszi a harmadik fejet, 50-esről 550-ről főleg, főleg ahogy nehezednek a körülmények, volt aki a rendes 82-vel is 2 fejjel szántott ősszel.
Vagy ugye ottvan a sebváltó is, egy fokozatot vissza is lehet kapcsolni.

Nincs profilkép
#40902 Tomszi
2015-11-22 21:16:48

Válasz Mtz 550E #40955. hozzászólásáraEzt a mindenkit azért nem jelenteném ki smile biggrin

Nincs profilkép
#40901 dagadtmadar
2015-11-22 21:09:41

Válasz medikus #40954. hozzászólásáraSokan csodát várnának ezektől a gépektől...
Nincs meg a megfelelő súlya hiába lenne vonóerő, hogy egy 3 fejes ekével a kötött földben mélyen szántson 2 fejjel szerintem az 50-es 80-as is kényelmesen elboldogul...
Az ekéről levenni egy ekefejet olcsóbb mint a váltót-difit-motort javítani, mert a kihegyezett végletekig járatásnak hamar megvan a megérdemelt gyümölcse...
kisebb fogásszélességgel marad erőtartalék és a gép is meghálálja, igaz időigényesebb... Az üzemanyag költség nem tudom mennyivel nőne, de véleményem szerint elenyésző lenne...

Nincs profilkép
#40900 Mtz 550E
2015-11-22 21:06:10

Válasz Tomszi #40953. hozzászólásáraFordulatot hiába adnék neki úgy is 1800-1900körül szántok! Meg álltalába mindenki!

#40899 medikus
2015-11-22 20:58:21

Válasz Mtz 550E #40952. hozzászólásáraMikor vetted nem tudtad mit akarsz vele?Ha akkor még nem volt ilyen igényed szántásra,akkor add el,és vegyél egy 90-100 pacisat!

Nincs profilkép
#40898 Tomszi
2015-11-22 20:54:20

Válasz Mtz 550E #40943. hozzászólásáraMit súlyozgatnád a főtengelyt meg cserélgetnél adagolót smile cowboy
Állítass az adagolón ha annyira erősíteni akarod, anyagot neki meg fordulatot, aztán majd jobban megy! smile biggrin Meg rendes gumi se árt amivel fog.

Nincs profilkép
#40897 Mtz 550E
2015-11-22 20:44:36

Válasz a2457 #40950. hozzászólásáraA mintamélységgel nincs gond! A guminyomás meg elől hátul 1.5bar!

#40896 emcett
2015-11-22 20:39:17

Válasz Lala5995 #40907. hozzászólásáraKöszönöm, de összesen 4 db 3 féle típusú ékszíj van rajta, ez melyik konkrétan?

Nincs profilkép
#40895 a2457
2015-11-22 20:28:29

Válasz Mtz 550E #40947. hozzászólásáraaha,
figyi, neked nem kell motorral semmitse csinálnod.
hagyd csak szépen békében azt a motort, nem azért nem húzza mert kevés a lóerő, hanem mert csak simán elkapar.
ezen az sem segít ha egy 500 lovas motort teszel bele.

fotózd már le nekem légyszives az első és a hátsó gumikat, úgy hogy egy vonalzóval vagy valamivel megméred a mintamélységet, meg nézd már meg melyik gumiban hány BAR nyomás van.

aztán kitaláljuk mit kell vele csinálni.

#40893 medikus
2015-11-22 20:20:14

smile thumbupsmile thumbup{:thumbup:

Nincs profilkép
#40892 Mtz 550E
2015-11-22 20:19:34

Válasz a2457 #40946. hozzászólásáraTavaly 550-sként húztam difivel! Lett alá rakva elsőhajtás gondoltam hátha könnyebben fogom húzni! Egy kicsivel könnyebb nem kapar meg olyan hamar! De kicsit keményebb vagy homokba jobban belemegy az eke akkor 4-kerékkel kapar meg füstöl! Ugyan úgy 20-25cm mélyen tudom húzni mint előtte mezítlábasként! Terep 4-be!

Nincs profilkép
#40891 a2457
2015-11-22 20:11:28

Válasz Mtz 550E #40943. hozzászólásáranamost.. azért nem viszi mert kaparászik vele, vagy azért mert a motor nem bírja ?

#40890 mtz1221
2015-11-22 20:08:59

Válasz Mtz 550E #40943. hozzászólására25 éves vagy had a fenébe a súlyozást meg az ilyen gondolatlekötő apróságokat a fenébe.Két 20 éves nem túl felsúlyozott dögöst keress egymástól 50 km távolságra és utána nem fognak az ilyen,termosztát,meg elfogy 2 liter olaj,stb dolgok érdekelni.

#40889 csoppika
2015-11-22 20:00:25

Válasz Mtz 550E #40943. hozzászólásáraSzerintem a súlyozás után gépműhelyben ki is kellene centírozni 2300-2400-ig... 60 ló helyett 75 nem olyan nagy előrelépés... Ha állítható lenne az ekéd, inkább szánts 2x35vagy 2x40-be.

Nincs profilkép
#40888 Mtz 550E
2015-11-22 19:45:57

Üdv mtz 1221 és többiek!
Két kérdésem lenne! A köreitekbe valaki súlyozta már fel az 550E mtz főtengelyét? Másik ha súlyozás helyett 80-as adagolót tennék rá miben lenne jobb?
Melyik menyibe fordulna javamra 3-as eke könnyebb húzására? Köszönöm nektek!

#40887 mtz1221
2015-11-22 14:02:20

Válasz BartaZoli #40930. hozzászólásáraNem jól nézitek a dolgokat,pl az mtz-nél(biztos igaz a márkásabb gépekre is) az 1221.4 meg az 1523.4 es traktor motorja elsőhidja véglehajtásai egyformák.Na most ha az 1221 es motorját feltornázzák az 1523-as szintjére akkor semminek baja nem lesz csak marad a zsebedben 20000 euró,amit a szebb fülkéért a bosch hidraulikáért stb apróságért fizetnél oda,de mégis a nagyobb munkagépeivel dolgozhatsz gond nélkül.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Digitális átállás: "Pénz, paripa, fegyver" adott
Digitális átállás: "Pénz, paripa, fegyver" adott
A precíziós gazdálkodás elkerülhetetlen, de ki és hogyan segít elindulni?
A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A talajfertőtlenítés alfája és ómegája napraforgóban
A napraforgó az egyik legfontosabb termesztett növényünk.
Carnehl pótkocsi eladó
Carnehl pótkocsi eladó

4.500.000 Ft

Eladó Sokoro RSC 701 rendsodró
Eladó Sokoro RSC 701 rendsodró

350.000 Ft

9 csillagkerekes rendsodró eladó
9 csillagkerekes rendsodró eladó

620.000 Ft

POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ TARTÁLYKOCSI RAKTÁRKÉSZLETRŐL - ROYAL TRAKTOR
POMOT 6700L SZIPPANTÓ ÉS HÍGTRÁGYASZÓRÓ...

5.290.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]