Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR415.97 FtUSD403.23 FtCHF443.85 FtGBP501 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv!
Ma fel akartam szerelni az M4 master szivattyút és hát én naiv...
Szóval semmi nem passzol semmivel
más szívó könyök kel és más nyomóági cső...
Arra rájöttem h az 50-es MTZ szívó könyöke kell, de nyomó ágba milyen megy bele? Mert a habi oldalán az 50-es meg a 80-as nyomó ági csöve az ottani méretek szerint ugyan az...
A sajátot nem szereltem még ki mert rám esteledett így meg sem tudtam mérni...
kb 1-1,5 cm híja van h felfogassam és annyit nem lehet rajta hajtani, oxigénem meg nincs...
Ha valaki csinált ilyen átalakítást kérem írja meg h milyen csöveket vett hozzá?!?!
Az erő helyzetszabályzó csöve engedni fog annyit h az új csőre felfogassam? én úgy nézem h enged annyit szóval remélem abból nem kell új...
Válasz a2457 #40066. hozzászólásáraA tartály elvileg nem volt túltöltve, ha jól emlékszem, meg MTZ-nél mindig van csepegés, folyás, és a munkahenger szétnyílt, amikor leengedett. Akkor az olaj kiürült belőle?
Válasz a2457 #40065. hozzászólásárapontosítok, a munkagép munkahegereiből túl gyorsan ment vissza az olaj, a szuszogó nem bírta elég gyorsan kiengedni, ezért nőtt meg a nyomás.
Ha már hidraulika a téma: 1025-nél, mikor a telephelyen le lett állítva a gép, és úszóba lett téve a hidraulika kar, lenyíltak a munkagép szárnyai és a hidraulika tartályon kilőtt egy dugót, beterítve az egész elejét olajjal. Miért nőhetett meg a nyomás, amikor elvileg kifelé ment a tartályból az olaj? Gázosodás?
Válasz prütyi #40062. hozzászólásárana legalább ezt is tudom :D
bár megmondom őszintén elég régóta nem szerelik benzinessel őket, kérdéses miért nem csináltak akkor másik tartályt ami jobban betöltené a funkciót. nomeg rendesen kiépített szűrési rendszert.
mert arra volt esze hogy a fém motorháztetőt műanyagra cserélje, de arra nem hogy a gyermekbetegégeket orvosolja.
Válasz medikus #40060. hozzászólásáraa helyzet az hogy ezenkívül kéne még alkakítani az mtz tartályán hogy énse kössek bele :D
egy dolog hogy igazából kicsi.
az a huszon pár liter egyszerűen nem elég.
persze azért ilyen kicsi hogy biztosan meleg legyen benne az olaj.így szabadul meg a víztől.
csakhogy ez megint egy olyan problémára orvosság aminek nem kéne léteznie.
a hidraulika tartály szellőzése a gond.
jó esetben ennek úgy kéne kinéznie hogy egy egyirányú szelepen keresztül távozhat levegő a tartályból.
befele a tartályba a levegőnek eleve egy papírbetétes szűrőn kéne mennie, azt követően egy deszikálónak kéne jönnie.
pneumatikus rendszerek légszárító patronja teljesen meg is tenné. ezután megint egy egyirányú szelepnek kell jönnie. utánna mehet a levegő a tartályba.
a tartály formája amúgysem túl értelmes, a motor és a tartály közt van egy bazinagy hézag, lehetne nagyobb a tartály nyugodtan abba az irányba. is.
a légszűrőház felőli oldala rendben hogy be van homorítva, de a másik oldalra irracionális hogy ilyen legyen. simán 15 literrel lehetne nagyobb a térfogata, a fenti légszűrési rendszerrel nem is okozna gondot.
s ha már szűrés, tökjó hogy a tartályba visszatérő olaj szűrve van, legalább a szivattyú tiszta olajjal jár.
de a szivattyú is kopik, a jó öreg és ismert "biztosan fennakadt a kúpos szelep" téma nem új senkinek.
egy sima nyomóági szűrőnek kellene lennie a szivattyú és a tömb közt.
a szükséges elemek megvásárolhatóak, semmi extrém nincsen a felsoroltakban.
máskérdés hogy még énsem vettem a fáradtságot megcsinálni korrektül :D
most ugye gyári állapotában az történik hogy a visszatérő olaj van szűrve, de a tartályba meg a szellőztetőn keresztül megy a pára meg a por. ezt kapja a szivattyú. ami szintén teljesen indokolatlanul kopik tőle, a saját kopástermékével ezt fossa tovább bele a tömbbe. aztán idővel az eredmény a fennakadó kúpos szelep, a beragadó/nehezen mozgó karok, a szivárgó nyakas szelepek, és persze itt nem áll meg a dzsuva, megy tovább a munkahengerkbe/egyébb cuccokba. aztán persze azok is kopnak tőle, munkahenger szárakon megjelennek pl. a tipikus hosszanti csíkok,jöhet a szimmering csere ami csak félmegoldás. polírozni sem lehet örökké.
na mindegy, kidühöngtem magam :D
a vége mindíg ugyanaz, kicsit átgondoltabb lenne akkor sokkal jobb gép lehetne az mtz.
és kevesebbszer kéne javítani.
Helo nekem is volt ilyen gondom mtz 82 esen,egy szorito bilincs volt a hiba a tartaj es a pompa kozot pici levegot kapot es fojton felfort habos let bene az olaj es folyt ki fojt a szervo oszlop tetejen.
Válasz medikus #40053. hozzászólásárapedig pont úgy ahogy leírod.
a finom szűrő porlasztó hatása miatt finom buborékos lesz mire leér az olaj. (vagy leesik. vagy nemtudom hogyan fogalmazzam)
a buborékok nagyon kicsik, a fogaskerék szivattyú igazából nemtudja áttolni magán rendesen, szökik vissza belőle. és viszi magával a mechanikai munkából eredő hőt.
ez ugyan a tankig nem jut vissza, de a szivattyúból kilépő szálított olajat melegíti szép lassan. elérhet olyan szintet amitől teljesen felhabzik az olaj, miközben fel is forr. hangra ugyanolyan mint amikor kavitál.
felszokta adni a leckét, mert ilyenkor mindíg azzal jönnek hogy vizes az olaj. csakhogy nem vizes. és tömítetlenség sem kell ehhez.
ha vizes az olaj akkor tejszerű színre és állagra. ha ilyen baja van, akkor meg inkább sárgás, mint az epe.
kicsit átgondoltabb rendszerekben ezért nem a tank tetején van szűrő, hanem bőven a minimum olajszint alatt.
hogy véletlen se tudjon porlasztóhoz hasonlóan működni a szűrő.
jegyzem meg, nem csak ettől tudja forralni az olajat. ez csak az egyik lehetséges módja annak hogy forralja az olajat.
ha megnézed az mtz olajtartályát nem véletlen olyan kicsi benne a vízó, holott a szivattyú alacsonyabban van jóval, bőven nívó alatt is van ráfolyás, de jellegzetes síró hangja van ha nincsen elég olaj ahhoz hogy rendesen ellepje a szűrőt.
ha nagyobb munkahengerű pótkocsival billentesz, ami felvesz jó tizen litert a tartályból, és sgyorsan ereszted vissza, utánna ha kitekered a beöntő csavart és kiveszed a beöntő szűrőt látni fogod hogy habos az olaj, és sárgás.
akkoris ha minden porszáraz és jól van összerakva. ez tervezési "hibája" ivánnak.
Válasz a2457 #40052. hozzászólásáraLehet gond van nálam,de akkor sem értem az 1 pontot.Akkor forral ha nincs a szűrő az olajban,és mikor kilép az olaj a szűrőből,levegőt vesz fel.
Válasz a2457 #40048. hozzászólásáraA szervó szivattyú tudomásom szerint a szervó oszlop aljából szív,tehát elvileg az összes olaj ráfolyik,még ha felül nem is látod az olajat.A szervószűrő a visszatérő ágban van!
Válasz mtz1221 #40049. hozzászólásáraHa belegondoltok ugyanarról beszéltek, mindkettőtöknek igaza van csak nem mindegy gondolatban honnan kezditek a rendszert!
Hidraulika KÖR!!
Válasz a2457 #40045. hozzászólásáraKöszönöm a jó tanácsokat!
megrendeltem a szivattyúkat remélem a jövőhéten nekikezdünk rendbe rakni.
A kormánynak a kockája és munkahengere fel lesz újítva mert engedi az olajat 1-1 helyen
igyekszem a jó tanácsokat megfogadni! :)
megemlítem amúgy hogy vtz-n mtz kormányszivattyú van, és egy kőkeményen talán 5-6 literes kis palack neki a kormányzáshoz a tartálya :D és nem forralja az olajat.
mtz ami miatt szokta forralni az olajat:
1. nincsen elég olaj a tartályban, nem lóg bele a szűrő rendesen, emiatt ahogy kijön a szűrőből felvesz egy rakás levegőt
2. mivel nincsen légszárítója a szuszogónak, idővel a párás levegőből felveszi a vizet az olaj, apró buborékok formálódnak benne
3. egy barom volt aki fix fém könyököt tett a tartály és a nagy szivattyú közé, a levegő molekulái kisebbek mint az olaj, lehet hogy ki nem jön olaj, de be még levegő mehet, főleg ha már redves a szűrő.
ugye jó felfogatja az ember a könyököt, aztán meghúzod frankón a szivattyú csavarjait, és máris feszül a könyök, szívhat falsot. ha fordítva csinálod, meghúzod a szivattyú csavarjait, akkor meg a könyöké nem fog lukra állni. Éljen szása.
---
ez a három mind ugyanoda vezet, erős kavitációhoz. írónikus módon egy jó állapotú szivattyú fogja jobban forralni így az olajat. mert még kisebbek az illesztési hézagok, nyomás van ugye, tehát felmelegszik a levegő ami visszaszökik a tartályba.
jelenség, ha kopott a szivattyú akkor nagy a résolaj. nagy nyomás egy pici résen szökik vissza az olaj, persze hogy forr.
munkahengernél szökhet be levegő, vele pára, kavitáció lesz a vége.
meghát kérdés mennyire forr az az olaj :D
50-60 fok nem árt neki. sőt, inteligensen akkor ki is tudja magából melegíteni a párát ha melegebb az olaj mint a környezete.
7. kókányolás, taknyolás.
pl. amikor szívó ágat kertislaggból csinálnak a kormányszivattyútnak, meg avab bilinccsel teszik fel.., mer ott nincsen nyomás.
hidraulika akkor boldog ha jól tömített.
egyendül a tartálynyomás / vákum kiegyenlítés okán kell szellőzőnek lennie a tartályon, amúgy azt szereti , és csak akkor működik rendesen minden létező hidralika, ah azonkívül amennyire lehet el van zárva a külvilágtól.
ezt nem győzöm erőltetni, 1% víz a tizedére csökkenti egy szivattyú élettartamát.
ha valami csatlakozik valahova, annak tömítettnek kell lennie, légmentesen.
az olajmentes nem elég.
az mtz szűrő nem elég sűrű ahhoz hogy mindent megfogjon amit kéne, a mérete meg túl kicsi ahhoz hogyha elég sűrű lenne akkor ne legyen a tankban túlnagy vákuum.
nemrég néztem meg egy ismerős bobcat szerű gépét, új szivattyúval is épphogy vánszorgott. a szivattyú szívóágában mértem -0.4 BAR vákuumot, ez elég volt ahhoz hogy ne tudjon dolgozni rendesen. olaj helyett meg már csak hab volt benne.
egy szintig van javulás ha mindenből nagyobb van a gépben, de nem megoldás.
első hogy semmi nelegyen elhasználódva, a második hogy precízen legyen összerakva.
aztán jöhet az olaj kérdése.
ameddig ez nem tisztázott addig soha nincsen miről beszélni.
mtz ben az olajank melegnek kell lennie, nincsen az rosszul kitalálva. csak érteni kell miért, és mekkora határokon belül kell mozogjon.
ha bárminek síró hangja van, akkor ott meg kell állni és ameddig ki nem derül honnan kap levegőt az olaj, vagy mitől vizes az olaj, addig nem kell tovább menni.
egy kopott szivattyúnak sem kell túlordítani a traktort ha az olaj rendben, és tömített minden. a szivattyúcsere ugyan ideiglenesen enyhíti a panaszt, de nem old meg semmit hosszabb távon.
ezért nem szoktam vacakolni ha kérik hogy segítsek, olaj, tömb mindkét szivattyú repül. aztán összemazsolázom rendesen, és ténylegesen működik. van amin már több mint ezer üzemóra eltelt amióta rendbe tettem.
igaz hogy pl. a zsíííírúúúj hidrosilány szivattyú házán kellett itt-ott alakítani egy kis csiszolással hogy rendesen felfeküdjön kezdésnek, azt meg ráadásul még az eredeti fémcsövekkel raktam össze, kellett is melengetni hajtogatni őket hogy tényleg feszültségmentesen úgy álljanak ahogy kell. mert az már rég rosz mondjuk amikor a nagy szivattyú nyomó ágát úgy kell fel erőszakolni hogy a tömbön is rendesen feküdjön, meg a szivattyún.
aztán meg forr az agyvizem amikor jönnek ilyen mindenféle vicces ötletekkel hogy mtz-t egyszer megbonCSa az ember az sose lesz olyan mint új korában mert a gyári cucc az valamitől különleges :D
dehogy különleges, csak ésszel kell összerakni mindent. na mostanában ez az ami a gyárba se sikerül nekik.
Válasz emcett #40038. hozzászólásáraÉrdekelne hogy a 1025 hogy bírta a hevát.
Milyen nehéz emelni ill. 1025. hanyas a tied? (a súlya miatt kérdezem)
Én is szeretnék valami hasonlót, de nem tudom hogy húzná és vinné a gép.
A rövidtàrcsa milyen súlyú? Függesztett vagy féligf.?
Válasz a2457 #40041. hozzászólásáravalahogy én is így gondoltam h ha nem dolgozik akkor csak kering a rendszerben míg nincs kormánymozdítás...
az eredeti 16-ost akarom rá venni 16e a hidraulikához 34 M4 mastert az 25 meg a kormányhoz egy HBR felújító készlet gondolkodok rajta h a kockában a rugókat cseréljem-e ki 16-068-A 3db fejszeleprugóra
ezt is ajánlották akkor nem kell mókolni vele és állítólag nagyon jó lesz a kormány
70 km-re vinnék kb 5 m3 fát egy MTZ-82 vel, 6 tonnás ifa póttal, szerintetek mennyi gázolajfogyasztással kell számolnom? Alapvetően sík út, természetesen végig aszfalt.
Válasz dagadtmadar #40037. hozzászólásárana várjál azért, honnan tudja az illető hogy azért forralta az olajat ?
gondold végig mi történik amikor nem mozgatod a kormányt, a szivattyú attól még szállít, egyszerűen csak megy vissza a tartályba ahogy van. mi történik amikor épphogy lassan mozgatod a kormányt ? akkor is a felesleg megy vissza a tartályba. sokkal nem szállít többet a 167 os szivattyú, nem volna szabad neki melegedni tőle.
annyiból jobb a 16 os szivattyú hogy kisebb motorfordulaton is (nyilván) többet szállít, ezért ha gyorsan kell kormányozni de alacsony a fordulat akkor jobban tudja követni a tempót. Rövidül az ideje is annak hogy meddig kell csúcs nyomáson tartania magát.
Ha kell neked hogy a kormányzás kismotorfordulaton is gyorsan reagáljon cseréld ki nyugodtan. Semmi baj nem lesz belőle, nem fogja melegíteni az olajat.
Ha viszont rosz volt a szivattyú amit feltett az illető, tehát kopott, és a fogaskerekek közt magas volt a résolaj, akkor melegít nagyon mindegyik.
Mtz hidraulika munkahenger csere!
Munkahenger cserén gondolkodunk, elvileg elfér a C-110-es, de nem vagyok benne biztos!
Nézegettem a h@binál 2 féle 110-es is van, de nem tudom mi lehet a különbség! Valaki vélemény/tapasztalat?
Válasz mtz1221 #40036. hozzászólásáraNekünk a 1025-től a 3 m-es HE-VA Discrollert örökölte meg, ezt maximális munkamélységnél is elviszi, meg egy 3,5 m-es középnehéz V tárcsát. Kombinátor nekünk is a 3,3 m -es 82-től örökölt van, meg a már említett 4m-es KRM.
Üdv!
Egy kis segítséget kérnék!
Valaki véletlen nem tudja h a kormány vezérlő kocka mennyi olajat képes átengedni?
Beszéltem egy hidraulika szerelővel ő azt mondta h a kocka elbírja a 16-os szivattyút kényelmesebb lesz a kormányzás stb stb...
viszont most kaptam az infót h már a 14-essel is forralta az olajat aki rátette...
hm hm nagy a dilemma...
Válasz emcett #40034. hozzászólásáraA tárcsa 3.5 de azt csak kis szögben viszi 4/1ben,a kombinátor 3.7 abból vinne 6-ost is,de ha kell akkor birjuk a kicsivel is huzni.Évi 1 nap több munkáért meg nem fogok nagyobb kombit venni.
Válasz Tekergőke #40002. hozzászólásáraNekem ilyen van az ötvenesen, k.rvajó. Ez egy 200 bar-os szivattyú. A homlokrakodót vágja egész nap. Ja, ATF olajjal!!
Válasz Tomi81 #40030. hozzászólására0.5Km-rel jobban megy 3/4ben,de neked abban a fokozatban nem morog jobban a váltó mint 4/1-ben? emcett használd nyugodtan nekem is 4/1ben dolgozik a legtöbbet.
Válasz Tomi81 #40025. hozzászólásáraNekünk a 1221.4-es viszi olyan könnyen a 4m-es KRM-et, hogy kipróbáltam úgy, hogy nem terepeltem le, hanem országúti 4/1-ben 1500-1600-as fordulaton vitte mint a legyet, kb. 10 km/h-val. 2-ban 1200-1300-as fordulaton is elvitte ha menet közben engedtem le, de úgy egy pár fokot melegedett a motorhőmérséklet. Igazából a megfelelő hűtéshez és nyomatékcsúcshoz kell is legalább 1500/min fordulat.
Villámkérdés: ha talajmunkázik az ember, és vinné a gép országútiban is, lehet úgy használni? Szinkronosról beszélek, mert egyszer olvastam valahol, hogy az aszinkronosnál a váltóban van valami csapágy az országútiban, ami gyengébb, mint ha terepben van a váltó, ergo hamarabb megadja magát.
Válasz Mtz 550E #40010. hozzászólásáraMi most 15W-40-es Mol-os olajat tettünk bele (82), és 2 bar az olajnyomás melegen az óra szerint. Semmi gondunk nem volt még vele.
Válasz Sanyee #40015. hozzászólásáraMol dynamic turbo S 15w-40. 200 ü.ó. csereintervallum.
Rà van írva az olajra hogy "szívó és turbófeltöltésű dízelmotorokhoz".
91063 hozzászólás
Üdv!
Ma fel akartam szerelni az M4 master szivattyút és hát én naiv...
Szóval semmi nem passzol semmivel
más szívó könyök kel és más nyomóági cső...
Arra rájöttem h az 50-es MTZ szívó könyöke kell, de nyomó ágba milyen megy bele? Mert a habi oldalán az 50-es meg a 80-as nyomó ági csöve az ottani méretek szerint ugyan az...
A sajátot nem szereltem még ki mert rám esteledett így meg sem tudtam mérni...
kb 1-1,5 cm híja van h felfogassam és annyit nem lehet rajta hajtani, oxigénem meg nincs...
Ha valaki csinált ilyen átalakítást kérem írja meg h milyen csöveket vett hozzá?!?!
Az erő helyzetszabályzó csöve engedni fog annyit h az új csőre felfogassam? én úgy nézem h enged annyit szóval remélem abból nem kell új...
Válasz a2457 #40066. hozzászólásáraA tartály elvileg nem volt túltöltve, ha jól emlékszem, meg MTZ-nél mindig van csepegés, folyás, és a munkahenger szétnyílt, amikor leengedett. Akkor az olaj kiürült belőle?
Válasz a2457 #40065. hozzászólásárapontosítok, a munkagép munkahegereiből túl gyorsan ment vissza az olaj, a szuszogó nem bírta elég gyorsan kiengedni, ezért nőtt meg a nyomás.
Válasz emcett #40064. hozzászólásáratúl volt töltve a tartály.
Ha már hidraulika a téma: 1025-nél, mikor a telephelyen le lett állítva a gép, és úszóba lett téve a hidraulika kar, lenyíltak a munkagép szárnyai és a hidraulika tartályon kilőtt egy dugót, beterítve az egész elejét olajjal. Miért nőhetett meg a nyomás, amikor elvileg kifelé ment a tartályból az olaj? Gázosodás?
Válasz prütyi #40062. hozzászólásárana legalább ezt is tudom :D
bár megmondom őszintén elég régóta nem szerelik benzinessel őket, kérdéses miért nem csináltak akkor másik tartályt ami jobban betöltené a funkciót. nomeg rendesen kiépített szűrési rendszert.
mert arra volt esze hogy a fém motorháztetőt műanyagra cserélje, de arra nem hogy a gyermekbetegégeket orvosolja.
Válasz a2457 #40061. hozzászólásáraA másik oldalt meg azért homorították hogy elférjen a benzines indító motor is.
Válasz medikus #40060. hozzászólásáraa helyzet az hogy ezenkívül kéne még alkakítani az mtz tartályán hogy énse kössek bele :D
egy dolog hogy igazából kicsi.
az a huszon pár liter egyszerűen nem elég.
persze azért ilyen kicsi hogy biztosan meleg legyen benne az olaj.így szabadul meg a víztől.
csakhogy ez megint egy olyan problémára orvosság aminek nem kéne léteznie.
a hidraulika tartály szellőzése a gond.
jó esetben ennek úgy kéne kinéznie hogy egy egyirányú szelepen keresztül távozhat levegő a tartályból.
befele a tartályba a levegőnek eleve egy papírbetétes szűrőn kéne mennie, azt követően egy deszikálónak kéne jönnie.
pneumatikus rendszerek légszárító patronja teljesen meg is tenné. ezután megint egy egyirányú szelepnek kell jönnie. utánna mehet a levegő a tartályba.
a tartály formája amúgysem túl értelmes, a motor és a tartály közt van egy bazinagy hézag, lehetne nagyobb a tartály nyugodtan abba az irányba. is.
a légszűrőház felőli oldala rendben hogy be van homorítva, de a másik oldalra irracionális hogy ilyen legyen. simán 15 literrel lehetne nagyobb a térfogata, a fenti légszűrési rendszerrel nem is okozna gondot.
s ha már szűrés, tökjó hogy a tartályba visszatérő olaj szűrve van, legalább a szivattyú tiszta olajjal jár.
de a szivattyú is kopik, a jó öreg és ismert "biztosan fennakadt a kúpos szelep" téma nem új senkinek.
egy sima nyomóági szűrőnek kellene lennie a szivattyú és a tömb közt.
a szükséges elemek megvásárolhatóak, semmi extrém nincsen a felsoroltakban.
máskérdés hogy még énsem vettem a fáradtságot megcsinálni korrektül :D
most ugye gyári állapotában az történik hogy a visszatérő olaj van szűrve, de a tartályba meg a szellőztetőn keresztül megy a pára meg a por. ezt kapja a szivattyú. ami szintén teljesen indokolatlanul kopik tőle, a saját kopástermékével ezt fossa tovább bele a tömbbe. aztán idővel az eredmény a fennakadó kúpos szelep, a beragadó/nehezen mozgó karok, a szivárgó nyakas szelepek, és persze itt nem áll meg a dzsuva, megy tovább a munkahengerkbe/egyébb cuccokba. aztán persze azok is kopnak tőle, munkahenger szárakon megjelennek pl. a tipikus hosszanti csíkok,jöhet a szimmering csere ami csak félmegoldás. polírozni sem lehet örökké.
na mindegy, kidühöngtem magam :D
a vége mindíg ugyanaz, kicsit átgondoltabb lenne akkor sokkal jobb gép lehetne az mtz.
és kevesebbszer kéne javítani.
Válasz a2457 #40056. hozzászólásáraValami ilyen megoldás van az 514 tartályában is!A szűrő le van takarva egy kupolával.
Válasz atisgyulai #40044. hozzászólásáraSzia!
Gyere át a rövidtárcsás topicba, hogy ezt ne szét!
Helo nekem is volt ilyen gondom mtz 82 esen,egy szorito bilincs volt a hiba a tartaj es a pompa kozot pici levegot kapot es fojton felfort habos let bene az olaj es folyt ki fojt a szervo oszlop tetejen.
Válasz a2457 #40056. hozzászólásáramm mondjuk a jobbos képen sikerült nem túl szakszerűen rajzolni a szűrőt, de sebaj.
a lényegen nem változtat.
Válasz medikus #40055. hozzászólásárahát az nagyon rosz megoldás lenne :)
gyorsan halnának a szivattyúk.
de mutatom ákom-bákom rajon az mtz tartályt és a problémát, mellette meg egy jobb megoldást.
ez a felépítésű rendszer van a forwarderemen is.
Válasz a2457 #40054. hozzászólásáraMi van,ha nincs szűrő?Max egy mágnes,a fémforgácsnak.
Válasz medikus #40053. hozzászólásárapedig pont úgy ahogy leírod.
a finom szűrő porlasztó hatása miatt finom buborékos lesz mire leér az olaj. (vagy leesik. vagy nemtudom hogyan fogalmazzam)
a buborékok nagyon kicsik, a fogaskerék szivattyú igazából nemtudja áttolni magán rendesen, szökik vissza belőle. és viszi magával a mechanikai munkából eredő hőt.
ez ugyan a tankig nem jut vissza, de a szivattyúból kilépő szálított olajat melegíti szép lassan. elérhet olyan szintet amitől teljesen felhabzik az olaj, miközben fel is forr. hangra ugyanolyan mint amikor kavitál.
felszokta adni a leckét, mert ilyenkor mindíg azzal jönnek hogy vizes az olaj. csakhogy nem vizes. és tömítetlenség sem kell ehhez.
ha vizes az olaj akkor tejszerű színre és állagra. ha ilyen baja van, akkor meg inkább sárgás, mint az epe.
kicsit átgondoltabb rendszerekben ezért nem a tank tetején van szűrő, hanem bőven a minimum olajszint alatt.
hogy véletlen se tudjon porlasztóhoz hasonlóan működni a szűrő.
jegyzem meg, nem csak ettől tudja forralni az olajat. ez csak az egyik lehetséges módja annak hogy forralja az olajat.
ha megnézed az mtz olajtartályát nem véletlen olyan kicsi benne a vízó, holott a szivattyú alacsonyabban van jóval, bőven nívó alatt is van ráfolyás, de jellegzetes síró hangja van ha nincsen elég olaj ahhoz hogy rendesen ellepje a szűrőt.
ha nagyobb munkahengerű pótkocsival billentesz, ami felvesz jó tizen litert a tartályból, és sgyorsan ereszted vissza, utánna ha kitekered a beöntő csavart és kiveszed a beöntő szűrőt látni fogod hogy habos az olaj, és sárgás.
akkoris ha minden porszáraz és jól van összerakva. ez tervezési "hibája" ivánnak.
Válasz a2457 #40052. hozzászólásáraLehet gond van nálam,de akkor sem értem az 1 pontot.Akkor forral ha nincs a szűrő az olajban,és mikor kilép az olaj a szűrőből,levegőt vesz fel.
Válasz atisgyulai #40050. hozzászólásáraúgyvan.
szűrő->tank->szivattyúk->tömb/kocka
azért tettem idézőjelbe hogy "után".
Válasz a2457 #40048. hozzászólásáraA szervó szivattyú tudomásom szerint a szervó oszlop aljából szív,tehát elvileg az összes olaj ráfolyik,még ha felül nem is látod az olajat.A szervószűrő a visszatérő ágban van!
Válasz mtz1221 #40049. hozzászólásáraHa belegondoltok ugyanarról beszéltek, mindkettőtöknek igaza van csak nem mindegy gondolatban honnan kezditek a rendszert!
Hidraulika KÖR!!
Válasz a2457 #40048. hozzászólásáraNálam előtte és a visszamenő olajat szűri,de ne mond el senkinek.
Válasz medikus #40046. hozzászólásárapontosan mire gondolsz ?
mindkét szivattyú természetesen a szűrő "után" van.
Válasz a2457 #40045. hozzászólásáraKöszönöm a jó tanácsokat!
megrendeltem a szivattyúkat remélem a jövőhéten nekikezdünk rendbe rakni.
A kormánynak a kockája és munkahengere fel lesz újítva mert engedi az olajat 1-1 helyen
igyekszem a jó tanácsokat megfogadni! :)
Válasz a2457 #40045. hozzászólásáraSzerintem ezt a szervót nem jól tudod. Ugyanis alulról szív,nem a szűrő felől.
Válasz dagadtmadar #40043. hozzászólásáraegyszerre csak egy dolgot piszkálj.
elsőnek cseréld ki a kormány szivattyút.
megemlítem amúgy hogy vtz-n mtz kormányszivattyú van, és egy kőkeményen talán 5-6 literes kis palack neki a kormányzáshoz a tartálya :D és nem forralja az olajat.
mtz ami miatt szokta forralni az olajat:
1. nincsen elég olaj a tartályban, nem lóg bele a szűrő rendesen, emiatt ahogy kijön a szűrőből felvesz egy rakás levegőt
2. mivel nincsen légszárítója a szuszogónak, idővel a párás levegőből felveszi a vizet az olaj, apró buborékok formálódnak benne
3. egy barom volt aki fix fém könyököt tett a tartály és a nagy szivattyú közé, a levegő molekulái kisebbek mint az olaj, lehet hogy ki nem jön olaj, de be még levegő mehet, főleg ha már redves a szűrő.
ugye jó felfogatja az ember a könyököt, aztán meghúzod frankón a szivattyú csavarjait, és máris feszül a könyök, szívhat falsot. ha fordítva csinálod, meghúzod a szivattyú csavarjait, akkor meg a könyöké nem fog lukra állni. Éljen szása.
---
ez a három mind ugyanoda vezet, erős kavitációhoz. írónikus módon egy jó állapotú szivattyú fogja jobban forralni így az olajat. mert még kisebbek az illesztési hézagok, nyomás van ugye, tehát felmelegszik a levegő ami visszaszökik a tartályba.
4. kopott szivattyú.
5. kopott tömb/kormánykocka/orbit szivattyú
6. kopott munkahengerek.
jelenség, ha kopott a szivattyú akkor nagy a résolaj. nagy nyomás egy pici résen szökik vissza az olaj, persze hogy forr.
munkahengernél szökhet be levegő, vele pára, kavitáció lesz a vége.
meghát kérdés mennyire forr az az olaj :D
50-60 fok nem árt neki. sőt, inteligensen akkor ki is tudja magából melegíteni a párát ha melegebb az olaj mint a környezete.
7. kókányolás, taknyolás.
pl. amikor szívó ágat kertislaggból csinálnak a kormányszivattyútnak, meg avab bilinccsel teszik fel.., mer ott nincsen nyomás.
hidraulika akkor boldog ha jól tömített.
egyendül a tartálynyomás / vákum kiegyenlítés okán kell szellőzőnek lennie a tartályon, amúgy azt szereti , és csak akkor működik rendesen minden létező hidralika, ah azonkívül amennyire lehet el van zárva a külvilágtól.
ezt nem győzöm erőltetni, 1% víz a tizedére csökkenti egy szivattyú élettartamát.
ha valami csatlakozik valahova, annak tömítettnek kell lennie, légmentesen.
az olajmentes nem elég.
az mtz szűrő nem elég sűrű ahhoz hogy mindent megfogjon amit kéne, a mérete meg túl kicsi ahhoz hogyha elég sűrű lenne akkor ne legyen a tankban túlnagy vákuum.
nemrég néztem meg egy ismerős bobcat szerű gépét, új szivattyúval is épphogy vánszorgott. a szivattyú szívóágában mértem -0.4 BAR vákuumot, ez elég volt ahhoz hogy ne tudjon dolgozni rendesen. olaj helyett meg már csak hab volt benne.
egy szintig van javulás ha mindenből nagyobb van a gépben, de nem megoldás.
első hogy semmi nelegyen elhasználódva, a második hogy precízen legyen összerakva.
aztán jöhet az olaj kérdése.
ameddig ez nem tisztázott addig soha nincsen miről beszélni.
mtz ben az olajank melegnek kell lennie, nincsen az rosszul kitalálva. csak érteni kell miért, és mekkora határokon belül kell mozogjon.
ha bárminek síró hangja van, akkor ott meg kell állni és ameddig ki nem derül honnan kap levegőt az olaj, vagy mitől vizes az olaj, addig nem kell tovább menni.
egy kopott szivattyúnak sem kell túlordítani a traktort ha az olaj rendben, és tömített minden. a szivattyúcsere ugyan ideiglenesen enyhíti a panaszt, de nem old meg semmit hosszabb távon.
ezért nem szoktam vacakolni ha kérik hogy segítsek, olaj, tömb mindkét szivattyú repül. aztán összemazsolázom rendesen, és ténylegesen működik. van amin már több mint ezer üzemóra eltelt amióta rendbe tettem.
igaz hogy pl. a zsíííírúúúj hidrosilány szivattyú házán kellett itt-ott alakítani egy kis csiszolással hogy rendesen felfeküdjön kezdésnek, azt meg ráadásul még az eredeti fémcsövekkel raktam össze, kellett is melengetni hajtogatni őket hogy tényleg feszültségmentesen úgy álljanak ahogy kell. mert az már rég rosz mondjuk amikor a nagy szivattyú nyomó ágát úgy kell fel erőszakolni hogy a tömbön is rendesen feküdjön, meg a szivattyún.
aztán meg forr az agyvizem amikor jönnek ilyen mindenféle vicces ötletekkel hogy mtz-t egyszer megbonCSa az ember az sose lesz olyan mint új korában mert a gyári cucc az valamitől különleges :D
dehogy különleges, csak ésszel kell összerakni mindent. na mostanában ez az ami a gyárba se sikerül nekik.
Válasz emcett #40038. hozzászólásáraÉrdekelne hogy a 1025 hogy bírta a hevát.
Milyen nehéz emelni ill. 1025. hanyas a tied? (a súlya miatt kérdezem)
Én is szeretnék valami hasonlót, de nem tudom hogy húzná és vinné a gép.
A rövidtàrcsa milyen súlyú? Függesztett vagy féligf.?
Válasz a2457 #40041. hozzászólásáravalahogy én is így gondoltam h ha nem dolgozik akkor csak kering a rendszerben míg nincs kormánymozdítás...
az eredeti 16-ost akarom rá venni 16e a hidraulikához 34 M4 mastert az 25 meg a kormányhoz egy HBR felújító készlet gondolkodok rajta h a kockában a rugókat cseréljem-e ki 16-068-A 3db fejszeleprugóra
ezt is ajánlották akkor nem kell mókolni vele és állítólag nagyon jó lesz a kormány
Üdv!
70 km-re vinnék kb 5 m3 fát egy MTZ-82 vel, 6 tonnás ifa póttal, szerintetek mennyi gázolajfogyasztással kell számolnom? Alapvetően sík út, természetesen végig aszfalt.
Válasz dagadtmadar #40037. hozzászólásárana várjál azért, honnan tudja az illető hogy azért forralta az olajat ?
gondold végig mi történik amikor nem mozgatod a kormányt, a szivattyú attól még szállít, egyszerűen csak megy vissza a tartályba ahogy van. mi történik amikor épphogy lassan mozgatod a kormányt ? akkor is a felesleg megy vissza a tartályba. sokkal nem szállít többet a 167 os szivattyú, nem volna szabad neki melegedni tőle.
annyiból jobb a 16 os szivattyú hogy kisebb motorfordulaton is (nyilván) többet szállít, ezért ha gyorsan kell kormányozni de alacsony a fordulat akkor jobban tudja követni a tempót. Rövidül az ideje is annak hogy meddig kell csúcs nyomáson tartania magát.
Ha kell neked hogy a kormányzás kismotorfordulaton is gyorsan reagáljon cseréld ki nyugodtan. Semmi baj nem lesz belőle, nem fogja melegíteni az olajat.
Ha viszont rosz volt a szivattyú amit feltett az illető, tehát kopott, és a fogaskerekek közt magas volt a résolaj, akkor melegít nagyon mindegyik.
Mtz hidraulika munkahenger csere!
Munkahenger cserén gondolkodunk, elvileg elfér a C-110-es, de nem vagyok benne biztos!
Nézegettem a h@binál 2 féle 110-es is van, de nem tudom mi lehet a különbség! Valaki vélemény/tapasztalat?
Válasz mtz1221 #40031. hozzászólásáraAkkor jól emlékszem.
Nekem terepbe fokozattól függetlenül kicsit visitósabb a váltó
Válasz mtz1221 #40036. hozzászólásáraNekünk a 1025-től a 3 m-es HE-VA Discrollert örökölte meg, ezt maximális munkamélységnél is elviszi, meg egy 3,5 m-es középnehéz V tárcsát. Kombinátor nekünk is a 3,3 m -es 82-től örökölt van, meg a már említett 4m-es KRM.
Üdv!
Egy kis segítséget kérnék!
Valaki véletlen nem tudja h a kormány vezérlő kocka mennyi olajat képes átengedni?
Beszéltem egy hidraulika szerelővel ő azt mondta h a kocka elbírja a 16-os szivattyút kényelmesebb lesz a kormányzás stb stb...
viszont most kaptam az infót h már a 14-essel is forralta az olajat aki rátette...
hm hm nagy a dilemma...
Válasz emcett #40034. hozzászólásáraA tárcsa 3.5 de azt csak kis szögben viszi 4/1ben,a kombinátor 3.7 abból vinne 6-ost is,de ha kell akkor birjuk a kicsivel is huzni.Évi 1 nap több munkáért meg nem fogok nagyobb kombit venni.
Válasz Tekergőke #40002. hozzászólásáraNekem ilyen van az ötvenesen, k.rvajó. Ez egy 200 bar-os szivattyú. A homlokrakodót vágja egész nap. Ja, ATF olajjal!!
Válasz mtz1221 #40033. hozzászólásáraMekkora munkaszélességgel?
Válasz emcett #40032. hozzászólására4/1be a kombinátort meg a tárcsát.
Válasz mtz1221 #40031. hozzászólásáraAkkor jó, nehogy gond legyen, azért kérdeztem inkább meg. Neked milyen munkagépeket visz?
Válasz Tomi81 #40030. hozzászólására0.5Km-rel jobban megy 3/4ben,de neked abban a fokozatban nem morog jobban a váltó mint 4/1-ben? emcett használd nyugodtan nekem is 4/1ben dolgozik a legtöbbet.
Válasz emcett #40029. hozzászólásáraNem vagyok biztos benne,de az enyém mintha gyorsabban menne 3/4 be mint 4/1be
De lehet összekeverem a 2/4 3/1 el.
Ha elbírja szerintem minden további nélkül használhatod.
Én egyébként 1700-1800 között használom
Válasz Tomi81 #40025. hozzászólásáraNekünk a 1221.4-es viszi olyan könnyen a 4m-es KRM-et, hogy kipróbáltam úgy, hogy nem terepeltem le, hanem országúti 4/1-ben 1500-1600-as fordulaton vitte mint a legyet, kb. 10 km/h-val. 2-ban 1200-1300-as fordulaton is elvitte ha menet közben engedtem le, de úgy egy pár fokot melegedett a motorhőmérséklet. Igazából a megfelelő hűtéshez és nyomatékcsúcshoz kell is legalább 1500/min fordulat.
Válasz homi #40027. hozzászólásáraSzerintem akkor hívd oda a szerelőt...
Válasz csoppika #40024. hozzászólásárabelső feszszabályzós villamosságszerelő csinálta meg
Válasz mtz1221 #40018. hozzászólásáranapi 5 ha és hogy biztonsággal hazaérjek vittem magammal 1 kanna gázolajat...
Válasz emcett #40022. hozzászólásáraA nyulas van úgy megcsinálva(én is csak hallottam)
Én a lazítót országúti 1/3 ba húzgálom, eddig még nem lett baja
Válasz homi #40023. hozzászólásáraKülső, vagy belső feszszabályzós? Mit takart a felújítás? A diódák meg lettek nézve?
valaki segíthetne nem tölt alapjáraton a trakim a generátor most lett felujítva az ékszíj feszes több ötletem nincs előre is köszönöm
Villámkérdés: ha talajmunkázik az ember, és vinné a gép országútiban is, lehet úgy használni? Szinkronosról beszélek, mert egyszer olvastam valahol, hogy az aszinkronosnál a váltóban van valami csapágy az országútiban, ami gyengébb, mint ha terepben van a váltó, ergo hamarabb megadja magát.
Válasz Mtz 550E #40010. hozzászólásáraMi most 15W-40-es Mol-os olajat tettünk bele (82), és 2 bar az olajnyomás melegen az óra szerint. Semmi gondunk nem volt még vele.
Válasz Sanyee #40015. hozzászólásáraMol dynamic turbo S 15w-40. 200 ü.ó. csereintervallum.
Rà van írva az olajra hogy "szívó és turbófeltöltésű dízelmotorokhoz".
Válasz mtz1221 #40018. hozzászólásáraNem mindenki szüttyög annyit...