Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR405.84 FtUSD393.39 FtCHF431.97 FtGBP488.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz a2457 #40359. hozzászólásáraHúh, jót kérdeztél, annyira nem vágom de ha jól tudom akkor még az a régi nagy önindító van rajta.Nem volt cserélve az már régóta az biztos.
Válasz Sanyee #40360. hozzászólásárahonnan tudod hogy nem kapcsolt be ?
lehet hogy bekapcsolt, csak a közbensőtámasz/malac/tehermentesítő kuplung megcsúszik.
Szerintetek mi lehet a hiba, ha az traktorba nem akar bekapcsolni az elsőhajtás teljesen bekapcsolt állapotban? Homokon húzott pótkocsit, de meg se moccantak az első kerekek, a hátsók meg már majdnem elásták magukat.
2 éve volt orbitosra alakítva az elsőhíd rendbe van.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy: van egy 50-es mtz-m. Mikor hidegen indítom a traktort izzítás után akkor nagyon nehezen indul.A motorban van erő,az aksi új. Esetleg önindító baj lehet vagy a behúzótekercs? Köszönöm válaszotok előre is!
Válasz MtzMakai #40352. hozzászólásáraszia!
Nagymama rendben,kellőképp feszes.Királycsap elvileg szintúgy,csapágyat megnézem holnap.De nekem olyan az érzésem mintha a csillapítást nem végezné a kormánymű.
de ha nem esik az eső akkor holnap újra nekifutok.
Kösz a segítséget!
üdv valaki hozzáértő meg tuudná nekem mondani miért olajos a hűtövizem mtz 50 elökamrás motor és a motorolaj kerül a hötövizbe! mitöl lehetséges ez válaszkat elöre köszönöm
Válasz csuti0 #40351. hozzászólásáraNézd meg nincs e megtágulva a kormánytengely alján a nagy anya. Királycsap lóg-e? Emeld meg az elejét, nem e valamelyik kerékcsapágy kiment. Hirtelen ennyi, ezek gyorsan elvégezhetők.
Sziasztok!
Komoly problémám akadt a kormányzással,3 hónappal ezelőtt elkezdett a 82-em eleje nagy sebességnél közúton szitálni.A technika 20 éves úgyhogy megérett egy feljavításra,kicseréltem mindent újra ami a kormányzást végzi.Kormányrúd keresztek,komplett kormánymű,kormány szivattyú,irányító kar,mind a 4 gömbfej.Egyszóval mindent amit csak lehetett.Tökéletesen működött is a technika,csakhogy a napokban újra elkezdett lődörögni az eleje. Szerintetek vigyem vissza a kormányművet a forgalmazónak és reklamáljak?
Vagy keressem a hibát máshol? Nem szeretnék felesleges köröket futni,és feleslegesen szerelni!
Üdv.:csuti
Válasz Jakabjóska #40349. hozzászólásáraIgen, így jó. Csak mikor kihúznak aratàskor a kukiföldről, megpakolva, a fékszelep meg rugóstól mindenestül megrakodva sárral kevert kukiszárral:
na akkor b.szik működni.
Válasz Jakabjóska #40347. hozzászólásáraIgen, nekünk is volt, és van is ilyen. Ez az eredeti 80-as. Ha újat teszel fel ebből, az is így blokkol.
Miutàn picit "begyógyul", akkor fékez ilyen lassítva. Később meg màr nem tudja a rugó visszahúzni a kart, és nem akar kiengedni.
Azoknak jó, akik nem sokat dolgoznak mocsokban, egyébként elég hulladék.
Akkor jön rá az ember hogy megint berohadt, mikor dolgozni kellene neki. Nálunk màr csak a rakodóson maradt meg, az meg nem sokat kocsizik, ha igen akkor se kell a légfék.
Válasz Richard. #40343. hozzászólásáraÉn ha csak picit lassítani akarok, akkor csak rápumpàlok egyet kettőt a fékre, mert különben nagyot bólint.(8011-es)
De ha meg kell állni akkor nincs kecmec, megfogja 11-12t kukival is, hamarabb mint ha szólóban mennék trakival és satuznék. Szószerint a pót fogja meg a trakit.
Válasz atisgyulai #40342. hozzászólásáraÙgy ahogy ìrod! Oldàskor puffanò hang,old,tölt. Nix időkülönbsèg! A pòton a szelep egyszer megszorult ezerèves mocsoktòl,Dehàt,amelyik lassan müködik,szerintem karmantyù hiba,vagy csak szorul belül az egèsz dugattyù!
Válasz Richard. #40341. hozzászólásáraLényegében igen.
Az egykörös fékszelep egy bizonyos beállított ponton (a fékpedálhoz képest) határozottan kell hogy nyisson ill. zárjon. Ezt úgy szoktuk ellenőrizni hogy egy "kutyafejre" hátra a trakira teszünk egy levegőnyomás mérő órát, és működtetjük a féket. Így beállítható a töltönyomás is, amely nem biztos hogy azonos a kompresszor tartálynyomással.
Ha fokozatosan zàr, akkor a kiodás sem lesz azonnali, csak lassú, elhúzódó.
A vontatmányon van terhelés állító. Meg ezért találtàk ki a kétköröst.
A fékpedál felengedésekor neked van az a pöffenő levegőhang, és azonnal kiold? Vagy csak egy elhúzódó szusszanás, és alig akar kiengedni a fék?
Válasz atisgyulai #40336. hozzászólásáraA te traktorodon csak satú fèk van? Kicsit nyomod a pedàlt,kicsit csökken a fővezetèk nyomàs, kicsi nyomàst enged a fèkhengerre. Teljesen lenyomott pedàllal kiürîted a fővezetêket,teljes tartàlynyomàssal nyomja a munkahenger. Az èppen arra beàllìtott üres, Fèlig rakott, teljesen rakott àllàs szerint engedi a levegőt a fèkhengerre. Ettől függetlenül mèg tudni kellene a fokozatos fèkezêst! Ha màshogy van,ìrd le,mert ez akkor egy fura dolog.
Válasz Szeni #40339. hozzászólásáraEgy megtörtént eset jut róla eszembe: Az óvodások találnak egy kismacskát. Az egyik gyerek odaszalad.
- Szisza, szissz, szissz !
Odaszalad egy másik
- te hülye,az nem is szisza, hanem maszka
Válasz Mtz 550E #40337. hozzászólásáraNem tudom mit aggódsz ennyire a Jumzommal 10 évig jártam 1 báros nyomással fordulaton kettővel sose volt semmi baja olajcsere és ment tovább
Válasz szg1 #40325. hozzászólásáraMegcsináltál mindent és mégis csak 2-bar volt hidegen az olajnyomásod? Lecserélted a motorolajszivattyút utána hogyan változott? Milyen idős a géped?
Én lecseréltem az centrifugálszűrőt próbáltam már 20w-50s olajjal is de ugyan úgy elejtette!
Szivattyúra meg azt mondják hogy fogaskerekes 1.5bart nem tud ejteni hideg-meleg között!
Válasz Tomi81 #40323. hozzászólásáraNem a légáteresztő képesség a lényeg, nincs is közöttük különbség.
Az egykörös a fékezésnél a tartályban lévő nyomást teljesen ráereszti a fékmunkahengerekre, míg a kétkörösnél ezt a fékező tartálynyomást tudod szabályozni a fékpedállal, így nincs az a hirtelen blokkoló fékezés.
Válasz csoppika #40333. hozzászólásáraAz inkább a traktor fékszelepje miatt lehetett.
Ha nem hirtelen zár el, akkor csinál ilyet.
Az lényegtelen hogy milyen vastag csövön 'nemkap levegőt',
mert ugye fékezéskor ponthogy megszünik a töltőnyomás.
Válasz Sanyee #40332. hozzászólásáraZala. Nem spéci,Olyan hobbi. nem tudom örül e a reklámnak. mondta,ha a gyári beállítási értékekkel sikerül,akkor ok. 4Elemet fokra beállítja,ok,vannolyan,amiben szét van kopva a szabályzó,viszont szépen jár,szabályoz. Van amelyik patent,csapszegek,stb,mégis futkoz a fordulata. Új fogasívek,fogasléc egymással összerakva lafog,így nehéz beállítania egyforma töltésre. foghézag elbassza az egészet. Nem fog egyenletes hangja lenni soha.Van amelyik használt ezeréves,mégsem Lóg úgy,mint az új. Ezeket a dolgokat letisztázva,ő sem képes csodákra. ,nagy szerencse ,ha beállíthatják úgy,hogy viszonylag jó a hangja a kipufogón is,attól függ,kinek mennyi türelme van állítgatni,de amúgy szarbol várat építeni.... nem bizti,hogy az adagolós a hibás. Volt sok panasza is,hogy reklamáltak,aztán hozatott új holmit bele,azzal meg csak egy kicsit lett szebb a járása,mert az is lóg a fogasívnél. Aztán meg,egyet levettek,másikat beállítatták vele,ugyanodarakták a tárcsát előgyújtásnál mint a másikat,szarul indult.az helyett,hogy bedugták volna a stiftet 16fokra,akkor talán a leszedett is jó lett volna,mert a padon nagyjábol jól mutatott.előgyujtás rossz helyen volt. Itt sem az adagolós a hibás. Egyébként az elemk ,fogasívek,az enyémben még türhetőek voltak. Ez még szerencse is,hogy összeált. De van itt olyan,aki többet cserélt,újakat,azt mégis szarok voltak. Elöbbre sok írás van róla.
Válasz a2457 #40328. hozzászólásáraÉn most nagyon meg vagyok vele elégedve. sár van,üzemszünet. Adagoló dadogott,1500fordkörül,mármár,el sem hagyta pótot húzva. Vasárnap adagolóssal lebeszéltem,tünet,meg minden,kedden kész,fölraktam,2.fejszelep átengedett valamennyit,röpsúly,kicsit enyhébben lógó csapszegesre cserélve,tökéletesen megy,nem dadog egyik fordulaton sem,ráadásként,adagoló felöl megszünt az enyhén hallható kopogó hang,nehezen megállapítható,porlasztóra gondoltam,gázelvételkor megszűnt. Talán,fejszelep miatt becsöppenhetett valamennyi gázolaj. Talán. De most nix hang, most,nagyon imádom,bszok rá,mennyit eszik,nagyon nem eröltetem,azt takarékos. Most megérdemli az olajcserét is! Hát ne utáljad már ! Megteremti a kenyeret az igásló! Még fűtés is van benne! Azt is érted melegíti,hogy ne fagy agyon!
Válasz a2457 #40328. hozzászólásáraHát igen. Ezért van nekem is. Amennyit adtam érte már tudtam volna vmi nyugati vasat is venni,de.
1.Ehhez értünk.
2.Alkatrész van -úgy veszem észre kb 1,5 szeres áron már normális alkatrészeket is kezdenek forgalmazni-
Kicsit hangos, kicsit taknyos, de húzza az igát. Én tudnék nektek a faluba 2 olyat is mutatni,hogy abszolút nincs karba tartva csak ütve-vágva, és mégis megy...
Na a nyugati vasnál ilyen nem játszik
Válasz Tomi81 #40326. hozzászólására:) az biztos hogy a saját mtz az mindenkinek varázslatos szokott lenni.
szerintem csak én nem szeretem az enyémet.. még mindíg.
--
ami jó az nem szorul javításra.
az egyszer biztos. had dolgozza ki magát, aztán ha keresett pénzt, akkor megérdemli hogy foglalkozz vele, feltéve ha már elromlott. közben be lehet szerezni ami kellhet, szépen lassan. aztán nekimenni mint az állat, és szétkapni mint "eszkimó" gyerek a főtt tyúkot.
Válasz Tomi81 #40323. hozzászólásáraA kétvezetékes rendszernél sokkal kisebb a megmozgatott levegőmennyiség, ott csak a szelepet vezérled üzemileg. A töltőlevegő meg ráér átmenni..
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáraNe akard már folyton bütykölni azt a gépet.
Jól van az úgy. Amig megy megy. Ha majd elkezd kopogni akkor majd szépen újba teszed a blokkját. Használd amíg megy meg indul.
Másik. Nem kell mindenkinek mindent elhinni. Úgyis mindenkinek a saját a legjobb, legerősebb,az eszik a legkevesebbet, sohasem kell hozzányúlni stb.
Válasz Mtz 550E #40316. hozzászólásáraSzia! Ha valaki el akarja adni a traktorját (és az nem szar), be fogja neked melegíteni a motort, csak kérjed nyugodtan. Ha nem tetszik, akkor meg ne fizesd ki! Nem szabad pénzt adni csak azért ami neked is megéri.
Olajnyomás: én hüvelyeztem, főtengelyt köszörültem, centrifugálszűrőt cseréltem és még mindig hidegen volt 2 bar olajnyomásom. Merthogy az olajszivattyú is szétkopott...
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáramechanikus vagy vellanyos üzemóra, meg miféle használat.. ez a kérdés.
mert hogy echanikus 8 ezer üzemórát szerintem kevésbé valószínű hogy elmegy mtz motor 2.5 bar meleg olajnyomással.
nézd, van aki a nyugati gépből leengedett olajat önti csere gyanánt az mtz be.
meg van olyan is aki 200 mechanikus óra után cserélgeti az olajat, és figyel rá hogy hogyan van használva a gép.
szerencsére nem olyan nagy összeg mtz motort felújítani/ujíttatni.
én használt mtz vásárlásban kétféle alternatívát tartok élhetőnek.
egyik az hogy ismered a gépezet előéletét, olyantól veszed akiben megbízol, és nem alaptalanul.
a másik az hogy kinézel egy olyat ami le van harcolva, és örülnek ha elviszed szotyiért. miért jó roncsot venni ?
mert mtz. van cucc, nincsen olyan hogy nem lehet rendbe hozni. kb. egy új gép árának a feléből akár még jobb is lehet mint egy valóban új gép.
amit nem tartok élhetőnek, amikor valaki olyan gépet akar eladni aminek sose volt semmi baja, soha nem dolgozott nehéz munkát, mégis ha megkérdezed miért nincsen olajnyomás azt mondják "mi így használtuk".
ez az az ominózus mondat amitől 10 milliárd idegsejtem retteg :D
Válasz csoppika #40315. hozzászólásáraElvileg igen, mivel az egyvezetékes elveszi a levegőt úgy fékez, a kétvezetékes meg ráadja. Ott még nagyobbnak kellene lenni a levegőáteresztésnek. Legalábbis az én logikám szerint.
Ha a kamionokon jó, nekünk is jó kellene hogy legyen.
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáraHa már hüvelyezik akkor csapágysort is cserélnek. Nem nagy össze az se. Innentől kezdve ha normális olajat kapott idáig is az olajnyomás lehet rendbe. Meg egy kicsit állítanak a szűrőnél és rendes nyomás lesz.
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáraBiztos,hogy amire annyi üórát mondanak,az úgy is van? tiédnek tudod az előéletét? Ha pl egy csapágy elkopott,megszorult,stb. Kidobják a főtengelyed,beletesznek egy abba valót,x ezer üórásat,arra a méretre keresnek csapágysort,talán újat,ha nix használt,aztán megveszed,hogy csak ez volt vele,közben meg mire hozzád kerül a tengelykikoptatja magának a helyet,az ovalitás,meg a karcolások miatt a csapágyakon,aztán már lent is az olajnyomás. De,lehet,pár ezer órát kihuzol vele,mire megdöglik. Vagy a gyári motort felhigult gázolajjal eröltetik. Ebböl is ugyan ez lesz. Olajnyomás óra jó?? Ha 30-40fokban alapon egy bár alá nem megy,hagyd a francba,akkor az annyin meg is áll,nem esik lejjebb. Laza illesztésű,bő kenésű!
Válasz Richard. #40318. hozzászólásáraCsak én azt nem értem hogy valakinek 8-10-15ezer üzemóra van már az mtz motorba és az olajnyomás 3.2-2.5 még mindig! És a motor bontatlan csak egyszer volt hüvelyezve nekik!
Nekem meg fele üzemóra vagy még annyi sincs benne és mégis rosszul esik nekem!
Válasz Mtz 550E #40316. hozzászólásáraSzivattyú nyomó,szívó oldal,adagolóelm belefolyat a kenőolajba. Használt gépnél arra készülj,hogy totál felújítás elöttvagy,hiszen valaki eladja valamiért.aztán ami jó,hogyfogsz majd örülni,hogynémá,ez is jó,maradhat! Kit érdekel az olajnyomás! Lehet,elbaszott óra van bent,ami egybár helyett 2mutat. Akkor,az jelent valamit,majdnem jó is? Ne álmodozz!!!
Hali!
Ha valaki elmegy traktort venni az olajnyomást nem is lehet igazán leellenőrizni nem? Gép menetbe kipróbálják úgy se fog felmenni a víz 80fok-ig hogy esetleg mennyit ejt el a nyomásból!
Ma beszéltem egy ismerőssel azt mondta az olajnyomás melegen alacsony 3-dolog lehet: centrifugálszűrő főntengelycsapágy olajszivattyú ilyen sorrendbe!
Egyszer már vettem egy új centrifugálszűrőt felraktam ugyan úgy elejtette a nyomást vissza lelett véve itt porosodik a polcon! Létezne az új szűrő se jó?
Válasz Tekergőke #40313. hozzászólásáraHali! A kétvezetékes csatlakozóval is ugyanolyan gyors lesz a fék?(mivel az kisebb) Már néztem én is kamionos boltban, ahhoz mindig van tömítő "kalap"...bezzeg az egyvezetékeshez sehol...
Válasz Tomi81 #40306. hozzászólásáraPróbáld ki a 2 vezetékes fékcsatlakozókat, az nem fog ereszteni, és míg el nem töröd addig elég cserélgetni benne a gumit ha ne tán elszakadna, az is csak 150 ft-os tétel kb...
91757 hozzászólás
Válasz a2457 #40359. hozzászólásáraHúh, jót kérdeztél, annyira nem vágom de ha jól tudom akkor még az a régi nagy önindító van rajta.Nem volt cserélve az már régóta az biztos.
Válasz Sanyee #40360. hozzászólásárahonnan tudod hogy nem kapcsolt be ?
lehet hogy bekapcsolt, csak a közbensőtámasz/malac/tehermentesítő kuplung megcsúszik.
Sziasztok!
Szerintetek mi lehet a hiba, ha az traktorba nem akar bekapcsolni az elsőhajtás teljesen bekapcsolt állapotban? Homokon húzott pótkocsit, de meg se moccantak az első kerekek, a hátsók meg már majdnem elásták magukat.
2 éve volt orbitosra alakítva az elsőhíd rendbe van.
Válasz b.gazda #40358. hozzászólásáramilyen önindító van rajta ?
Sziasztok!![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Az lenne a kérdésem,hogy: van egy 50-es mtz-m. Mikor hidegen indítom a traktort izzítás után akkor nagyon nehezen indul.A motorban van erő,az aksi új. Esetleg önindító baj lehet vagy a behúzótekercs? Köszönöm válaszotok előre is!
Válasz csuti0 #40355. hozzászólásáraPróbáld meg a kormànygömbfejeket utànhúzni, jó feszesre.
Válasz gabika82 #40354. hozzászólásáraHengerfej csavarokat 1/4-el húzzad meg megfelelő sorrendben.Ha rosszabb,hfejtömítés csere.
Válasz MtzMakai #40352. hozzászólásáraszia!
Nagymama rendben,kellőképp feszes.Királycsap elvileg szintúgy,csapágyat megnézem holnap.De nekem olyan az érzésem mintha a csillapítást nem végezné a kormánymű.
de ha nem esik az eső akkor holnap újra nekifutok.
Kösz a segítséget!
üdv valaki hozzáértő meg tuudná nekem mondani miért olajos a hűtövizem mtz 50 elökamrás motor és a motorolaj kerül a hötövizbe! mitöl lehetséges ez válaszkat elöre köszönöm
Válasz csuti0 #40351. hozzászólásáraElkoptak a híd "csizmaszárai".
Válasz csuti0 #40351. hozzászólásáraNézd meg nincs e megtágulva a kormánytengely alján a nagy anya. Királycsap lóg-e? Emeld meg az elejét, nem e valamelyik kerékcsapágy kiment. Hirtelen ennyi, ezek gyorsan elvégezhetők.
Sziasztok!
Komoly problémám akadt a kormányzással,3 hónappal ezelőtt elkezdett a 82-em eleje nagy sebességnél közúton szitálni.A technika 20 éves úgyhogy megérett egy feljavításra,kicseréltem mindent újra ami a kormányzást végzi.Kormányrúd keresztek,komplett kormánymű,kormány szivattyú,irányító kar,mind a 4 gömbfej.Egyszóval mindent amit csak lehetett.Tökéletesen működött is a technika,csakhogy a napokban újra elkezdett lődörögni az eleje. Szerintetek vigyem vissza a kormányművet a forgalmazónak és reklamáljak?
Vagy keressem a hibát máshol? Nem szeretnék felesleges köröket futni,és feleslegesen szerelni!
Üdv.:csuti
Válasz Jakabjóska #40349. hozzászólásáraIgen, így jó. Csak mikor kihúznak aratàskor a kukiföldről, megpakolva, a fékszelep meg rugóstól mindenestül megrakodva sárral kevert kukiszárral:
![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
na akkor b.szik működni.
Válasz atisgyulai #40348. hozzászólásáraHa észreveszem, hogy valami nem úgy működik nála, akkor szétszedem, kitakarítom, kicsit megzsírozom, és kész.
Válasz Jakabjóska #40347. hozzászólásáraIgen, nekünk is volt, és van is ilyen. Ez az eredeti 80-as. Ha újat teszel fel ebből, az is így blokkol.![smile thumbdown](/oldforum/images/smiles/thumbdown.gif)
Miutàn picit "begyógyul", akkor fékez ilyen lassítva. Később meg màr nem tudja a rugó visszahúzni a kart, és nem akar kiengedni.
Azoknak jó, akik nem sokat dolgoznak mocsokban, egyébként elég hulladék.
Akkor jön rá az ember hogy megint berohadt, mikor dolgozni kellene neki. Nálunk màr csak a rakodóson maradt meg, az meg nem sokat kocsizik, ha igen akkor se kell a légfék.
Válasz rsándor #40346. hozzászólásáraNekem ilyen van a gépen:
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20151017164332_sdc11763.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20151017164359_sdc11761.jpg)
Válasz Jakabjóska #40345. hozzászólására Tegyél már fel a jóról is képet légyszi.
Válasz atisgyulai #40344. hozzászólásáraAz eredeti fékszeleppel lehet nagyon picit is fékezni a pótkocsit, óvatosan. Ha kicsit nyomom a fékpedált, akkor csak lassít, ha teljesen, akkor meg satufék. Viszont vettem már olyan fékszelepet is, amivel tényleg csak teljes fékhatást lehet elérni ( le is dobtam a traktorról azonnal)http://webaruhaz.habi.hu/termekek/562/Fekszelep_belorusz_A29_3514010_MTZ_100.html
Válasz Richard. #40343. hozzászólásáraÉn ha csak picit lassítani akarok, akkor csak rápumpàlok egyet kettőt a fékre, mert különben nagyot bólint.(8011-es)
De ha meg kell állni akkor nincs kecmec, megfogja 11-12t kukival is, hamarabb mint ha szólóban mennék trakival és satuznék. Szószerint a pót fogja meg a trakit.
Válasz atisgyulai #40342. hozzászólásáraÙgy ahogy ìrod! Oldàskor puffanò hang,old,tölt. Nix időkülönbsèg! A pòton a szelep egyszer megszorult ezerèves mocsoktòl,Dehàt,amelyik lassan müködik,szerintem karmantyù hiba,vagy csak szorul belül az egèsz dugattyù!
Válasz Richard. #40341. hozzászólásáraLényegében igen.
Az egykörös fékszelep egy bizonyos beállított ponton (a fékpedálhoz képest) határozottan kell hogy nyisson ill. zárjon. Ezt úgy szoktuk ellenőrizni hogy egy "kutyafejre" hátra a trakira teszünk egy levegőnyomás mérő órát, és működtetjük a féket. Így beállítható a töltönyomás is, amely nem biztos hogy azonos a kompresszor tartálynyomással.
Ha fokozatosan zàr, akkor a kiodás sem lesz azonnali, csak lassú, elhúzódó.
A vontatmányon van terhelés állító. Meg ezért találtàk ki a kétköröst.
A fékpedál felengedésekor neked van az a pöffenő levegőhang, és azonnal kiold? Vagy csak egy elhúzódó szusszanás, és alig akar kiengedni a fék?
Válasz atisgyulai #40336. hozzászólásáraA te traktorodon csak satú fèk van? Kicsit nyomod a pedàlt,kicsit csökken a fővezetèk nyomàs, kicsi nyomàst enged a fèkhengerre. Teljesen lenyomott pedàllal kiürîted a fővezetêket,teljes tartàlynyomàssal nyomja a munkahenger. Az èppen arra beàllìtott üres, Fèlig rakott, teljesen rakott àllàs szerint engedi a levegőt a fèkhengerre. Ettől függetlenül mèg tudni kellene a fokozatos fèkezêst! Ha màshogy van,ìrd le,mert ez akkor egy fura dolog.
Válasz Szeni #40339. hozzászólásáraEgy megtörtént eset jut róla eszembe: Az óvodások találnak egy kismacskát. Az egyik gyerek odaszalad.
- Szisza, szissz, szissz !
Odaszalad egy másik
- te hülye,az nem is szisza, hanem maszka
Rendkívül jó a légfékes téma !!!!!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Mtz 550E #40337. hozzászólásáraNem tudom mit aggódsz ennyire a Jumzommal 10 évig jártam 1 báros nyomással fordulaton kettővel sose volt semmi baja olajcsere és ment tovább![smile oops](/oldforum/images/smiles/oops.gif)
Válasz szg1 #40325. hozzászólásáraMegcsináltál mindent és mégis csak 2-bar volt hidegen az olajnyomásod? Lecserélted a motorolajszivattyút utána hogyan változott? Milyen idős a géped?
Én lecseréltem az centrifugálszűrőt próbáltam már 20w-50s olajjal is de ugyan úgy elejtette!
Szivattyúra meg azt mondják hogy fogaskerekes 1.5bart nem tud ejteni hideg-meleg között!
Válasz Tomi81 #40323. hozzászólásáraNem a légáteresztő képesség a lényeg, nincs is közöttük különbség.
Az egykörös a fékezésnél a tartályban lévő nyomást teljesen ráereszti a fékmunkahengerekre, míg a kétkörösnél ezt a fékező tartálynyomást tudod szabályozni a fékpedállal, így nincs az a hirtelen blokkoló fékezés.
Válasz csoppika #40333. hozzászólásáraAz inkább a traktor fékszelepje miatt lehetett.
Ha nem hirtelen zár el, akkor csinál ilyet.
Az lényegtelen hogy milyen vastag csövön 'nemkap levegőt',
mert ugye fékezéskor ponthogy megszünik a töltőnyomás.
Válasz Sanyee #40332. hozzászólásáraZala. Nem spéci,Olyan hobbi. nem tudom örül e a reklámnak. mondta,ha a gyári beállítási értékekkel sikerül,akkor ok. 4Elemet fokra beállítja,ok,vannolyan,amiben szét van kopva a szabályzó,viszont szépen jár,szabályoz. Van amelyik patent,csapszegek,stb,mégis futkoz a fordulata. Új fogasívek,fogasléc egymással összerakva lafog,így nehéz beállítania egyforma töltésre. foghézag elbassza az egészet. Nem fog egyenletes hangja lenni soha.Van amelyik használt ezeréves,mégsem Lóg úgy,mint az új. Ezeket a dolgokat letisztázva,ő sem képes csodákra. ,nagy szerencse ,ha beállíthatják úgy,hogy viszonylag jó a hangja a kipufogón is,attól függ,kinek mennyi türelme van állítgatni,de amúgy szarbol várat építeni.... nem bizti,hogy az adagolós a hibás. Volt sok panasza is,hogy reklamáltak,aztán hozatott új holmit bele,azzal meg csak egy kicsit lett szebb a járása,mert az is lóg a fogasívnél. Aztán meg,egyet levettek,másikat beállítatták vele,ugyanodarakták a tárcsát előgyújtásnál mint a másikat,szarul indult.az helyett,hogy bedugták volna a stiftet 16fokra,akkor talán a leszedett is jó lett volna,mert a padon nagyjábol jól mutatott.előgyujtás rossz helyen volt. Itt sem az adagolós a hibás. Egyébként az elemk ,fogasívek,az enyémben még türhetőek voltak. Ez még szerencse is,hogy összeált. De van itt olyan,aki többet cserélt,újakat,azt mégis szarok voltak. Elöbbre sok írás van róla.
Válasz Tomi81 #40329. hozzászólásáraEgyik havernak hw póton hidraulika cső volt, olyan mutaóujjnyi vastag, annak lassú volt a reagálás...
Válasz Richard. #40331. hozzászólásáraValami spéci adagolóshoz vitted? Ha nem titok akkor merrefele lehet találni jó MTZ adagolóst?
Válasz a2457 #40328. hozzászólásáraÉn most nagyon meg vagyok vele elégedve.
sár van,üzemszünet. Adagoló dadogott,1500fordkörül,mármár,el sem hagyta pótot húzva. Vasárnap adagolóssal lebeszéltem,tünet,meg minden,kedden kész,fölraktam,2.fejszelep átengedett valamennyit,röpsúly,kicsit enyhébben lógó csapszegesre cserélve,tökéletesen megy,nem dadog egyik fordulaton sem,ráadásként,adagoló felöl megszünt az enyhén hallható kopogó hang,nehezen megállapítható,porlasztóra gondoltam,gázelvételkor megszűnt. Talán,fejszelep miatt becsöppenhetett valamennyi gázolaj. Talán. De most nix hang,
most,nagyon imádom,bszok rá,mennyit eszik,nagyon nem eröltetem,azt takarékos. Most megérdemli az olajcserét is! Hát ne utáljad már ! Megteremti a kenyeret az igásló! Még fűtés is van benne! Azt is érted melegíti,hogy ne fagy agyon!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz a2457 #40328. hozzászólásáraHát igen. Ezért van nekem is. Amennyit adtam érte már tudtam volna vmi nyugati vasat is venni,de.
1.Ehhez értünk.
2.Alkatrész van -úgy veszem észre kb 1,5 szeres áron már normális alkatrészeket is kezdenek forgalmazni-
Kicsit hangos, kicsit taknyos, de húzza az igát. Én tudnék nektek a faluba 2 olyat is mutatni,hogy abszolút nincs karba tartva csak ütve-vágva, és mégis megy...
Na a nyugati vasnál ilyen nem játszik
Válasz szg1 #40327. hozzászólásáraHú bakker. Azt tényleg elfelejtettem,hogy az egyvezetékes ugyanazon tölt!![smile surrender](/oldforum/images/smiles/surrender.gif)
Válasz Tomi81 #40326. hozzászólására:) az biztos hogy a saját mtz az mindenkinek varázslatos szokott lenni.
szerintem csak én nem szeretem az enyémet.. még mindíg.
--
ami jó az nem szorul javításra.
az egyszer biztos. had dolgozza ki magát, aztán ha keresett pénzt, akkor megérdemli hogy foglalkozz vele, feltéve ha már elromlott. közben be lehet szerezni ami kellhet, szépen lassan. aztán nekimenni mint az állat, és szétkapni mint "eszkimó" gyerek a főtt tyúkot.
Válasz Tomi81 #40323. hozzászólásáraA kétvezetékes rendszernél sokkal kisebb a megmozgatott levegőmennyiség, ott csak a szelepet vezérled üzemileg. A töltőlevegő meg ráér átmenni..
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáraNe akard már folyton bütykölni azt a gépet.
Jól van az úgy. Amig megy megy. Ha majd elkezd kopogni akkor majd szépen újba teszed a blokkját. Használd amíg megy meg indul.
Másik. Nem kell mindenkinek mindent elhinni. Úgyis mindenkinek a saját a legjobb, legerősebb,az eszik a legkevesebbet, sohasem kell hozzányúlni stb.
Válasz Mtz 550E #40316. hozzászólásáraSzia! Ha valaki el akarja adni a traktorját (és az nem szar), be fogja neked melegíteni a motort, csak kérjed nyugodtan. Ha nem tetszik, akkor meg ne fizesd ki! Nem szabad pénzt adni csak azért ami neked is megéri.
Olajnyomás: én hüvelyeztem, főtengelyt köszörültem, centrifugálszűrőt cseréltem és még mindig hidegen volt 2 bar olajnyomásom. Merthogy az olajszivattyú is szétkopott...
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáramechanikus vagy vellanyos üzemóra, meg miféle használat.. ez a kérdés.
mert hogy echanikus 8 ezer üzemórát szerintem kevésbé valószínű hogy elmegy mtz motor 2.5 bar meleg olajnyomással.
nézd, van aki a nyugati gépből leengedett olajat önti csere gyanánt az mtz be.
meg van olyan is aki 200 mechanikus óra után cserélgeti az olajat, és figyel rá hogy hogyan van használva a gép.
szerencsére nem olyan nagy összeg mtz motort felújítani/ujíttatni.
én használt mtz vásárlásban kétféle alternatívát tartok élhetőnek.
egyik az hogy ismered a gépezet előéletét, olyantól veszed akiben megbízol, és nem alaptalanul.
a másik az hogy kinézel egy olyat ami le van harcolva, és örülnek ha elviszed szotyiért. miért jó roncsot venni ?
mert mtz. van cucc, nincsen olyan hogy nem lehet rendbe hozni. kb. egy új gép árának a feléből akár még jobb is lehet mint egy valóban új gép.
amit nem tartok élhetőnek, amikor valaki olyan gépet akar eladni aminek sose volt semmi baja, soha nem dolgozott nehéz munkát, mégis ha megkérdezed miért nincsen olajnyomás azt mondják "mi így használtuk".
ez az az ominózus mondat amitől 10 milliárd idegsejtem retteg :D
Válasz csoppika #40315. hozzászólásáraElvileg igen, mivel az egyvezetékes elveszi a levegőt úgy fékez, a kétvezetékes meg ráadja. Ott még nagyobbnak kellene lenni a levegőáteresztésnek. Legalábbis az én logikám szerint.
Ha a kamionokon jó, nekünk is jó kellene hogy legyen.
Válasz a2457 #40310. hozzászólásáraAnnyira nem zavar. Ha össze van kötve a póttal már nem ereszt. Csak na...
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáraHa már hüvelyezik akkor csapágysort is cserélnek. Nem nagy össze az se. Innentől kezdve ha normális olajat kapott idáig is az olajnyomás lehet rendbe. Meg egy kicsit állítanak a szűrőnél és rendes nyomás lesz.
Válasz Mtz 550E #40319. hozzászólásáraBiztos,hogy amire annyi üórát mondanak,az úgy is van? tiédnek tudod az előéletét? Ha pl egy csapágy elkopott,megszorult,stb. Kidobják a főtengelyed,beletesznek egy abba valót,x ezer üórásat,arra a méretre keresnek csapágysort,talán újat,ha nix használt,aztán megveszed,hogy csak ez volt vele,közben meg mire hozzád kerül a tengelykikoptatja magának a helyet,az ovalitás,meg a karcolások miatt a csapágyakon,aztán már lent is az olajnyomás. De,lehet,pár ezer órát kihuzol vele,mire megdöglik. Vagy a gyári motort felhigult gázolajjal eröltetik. Ebböl is ugyan ez lesz. Olajnyomás óra jó?? Ha 30-40fokban alapon egy bár alá nem megy,hagyd a francba,akkor az annyin meg is áll,nem esik lejjebb. Laza illesztésű,bő kenésű!
Válasz Richard. #40318. hozzászólásáraCsak én azt nem értem hogy valakinek 8-10-15ezer üzemóra van már az mtz motorba és az olajnyomás 3.2-2.5 még mindig! És a motor bontatlan csak egyszer volt hüvelyezve nekik!
Nekem meg fele üzemóra vagy még annyi sincs benne és mégis rosszul esik nekem!
Válasz Mtz 550E #40316. hozzászólásáraSzivattyú nyomó,szívó oldal,adagolóelm belefolyat a kenőolajba. Használt gépnél arra készülj,hogy totál felújítás elöttvagy,hiszen valaki eladja valamiért.aztán ami jó,hogyfogsz majd örülni,hogynémá,ez is jó,maradhat! Kit érdekel az olajnyomás! Lehet,elbaszott óra van bent,ami egybár helyett 2mutat. Akkor,az jelent valamit,majdnem jó is? Ne álmodozz!!!![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz Mtz 550E #40316. hozzászólására4. meg a főtengely!Még mindig itt tartasz?
Hali!
Ha valaki elmegy traktort venni az olajnyomást nem is lehet igazán leellenőrizni nem? Gép menetbe kipróbálják úgy se fog felmenni a víz 80fok-ig hogy esetleg mennyit ejt el a nyomásból!
Ma beszéltem egy ismerőssel azt mondta az olajnyomás melegen alacsony 3-dolog lehet: centrifugálszűrő főntengelycsapágy olajszivattyú ilyen sorrendbe!
Egyszer már vettem egy új centrifugálszűrőt felraktam ugyan úgy elejtette a nyomást vissza lelett véve itt porosodik a polcon! Létezne az új szűrő se jó?
Válasz Tekergőke #40313. hozzászólásáraHali! A kétvezetékes csatlakozóval is ugyanolyan gyors lesz a fék?(mivel az kisebb) Már néztem én is kamionos boltban, ahhoz mindig van tömítő "kalap"...bezzeg az egyvezetékeshez sehol...
Válasz Sanyee #40312. hozzászólásáraIgen, lehet:eredeti zégergyűrű 185 Ft.
Válasz Tomi81 #40306. hozzászólásáraPróbáld ki a 2 vezetékes fékcsatlakozókat, az nem fog ereszteni, és míg el nem töröd addig elég cserélgetni benne a gumit ha ne tán elszakadna, az is csak 150 ft-os tétel kb...