Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 412.2 Ft USD 401.93 Ft CHF 439.37 Ft GBP 490.92 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

91293 hozzászólás
Nincs profilkép
#39093 Zsolesz100
2015-07-30 20:59:33

Üdv!
Mától én is Mtz-s is vagyok. :)
Vettem egy 2001-es 820ast.
Van mit rajta rendbe tenni, de megoldjuk szépen sorban. smile wink

Hátsó gumit kell vennem, de az itt olvasottak alapján még nem döntöttem el, hogy milyet, és honnan.

A fülkében lenne egy légbeszívó(vagy fújó) fent középen. Az enyémben nincs benne.
Nem tudja valaki, hogy honnan lehet venni, és mi lenne a hivatalos neve.
Keletagronál nem találom.

Ezeknek a motorjának az oldalában D240 vagy 243nak kellene lennie a dombornyomott feliratnak? Mintha fél szemmel 240-et láttam volna, de ha jól tudom 243-nak kellene lenni.

Vagy a blokk 240-es, és a sallangok változtak, és úgy lett 243tipusjel? Vagy hogy megy ez Ivánéknál?

Köszi

#39092 csoppika
2015-07-30 20:41:45

Válasz medikus #39143. hozzászólásáraNem tudom, van-e egyáltalán hivatalos bontó...

#39091 papa maci
2015-07-30 20:31:05

Válasz dracke #39104. hozzászólásáraMég a télen raktam rendbe.Egy korábban félig kivitelezett turbós átalakítást. Ott a hagyományos dugattyúk maradtak bent. Dettó így néztek ki. Néha a turbós átalakítás a turbó felhelyezésével véget is ért...Legalább is így tapasztaltam. Volt hol az adagolót át sem építették. A fordulatszám mérő figyelésével próbálták korrigálni az esetleges túlpörgést. Mivel semmi "védelmi" megoldás nem volt beépítve....stb !

#39090 medikus
2015-07-30 20:15:08

Válasz csoppika #39142. hozzászólásáraAz adagoló alatt,a vezérmű dekni illesztése után kellene lennie,a sima felületen.A váztól nehezen hozzáférhető.Ha új,abba az NKH üt számot. Szerintem a felsoroltak nem bontósok,örülnek ha békén hagyják őket!!smile thumbup

#39089 csoppika
2015-07-30 20:04:42

Válasz medikus #39141. hozzászólásáraÁllítólag a régiekbe nem mindbe volt beleütve... Az enyémen sem találom. Ha hivatalos akar lenni, akkor gondolom hivatalos bontóból kell papír stb, mint a személyautónál... Majd pl a Bükkhegyi vagy a Pálinkó ad neki hivatalos papírt(mint hivatalos bontó)...

#39088 medikus
2015-07-30 19:32:43

Válasz csoppika #39140. hozzászólásáraÉs a blokk perembe behúzod a szegecshúzóval a számokat!smile thumbup

#39087 csoppika
2015-07-30 19:10:30

Válasz Sanyee #39139. hozzászólásáraAz átíráshoz kell szegecshúzó, meg 4 aluszegecs...smile tonguesmile tonguesmile tongue

#39086 Sanyee
2015-07-30 18:59:56

Egy olyan kérdésem lenne, hogyha valaki blokkot cserél az MTZ-be, akkor hogyan kell az új motorszámot átíratni? Milyen papírok kellenek a blokkhoz?

#39085 Sanyee
2015-07-30 18:16:17

Válasz ..MZ/X.. #39134. hozzászólásáraIlyen mintán én is gondolkozok. Nem mellesleg mert van is itthon belőle. 2000kg és 100km/h-ra van tervezve, ami bőven elég a traktornak, talán nem is rángatna annyira az eleje. Az öntisztítás kicsit kérdéses lenne, de elég sok hely van ott a bordák között, talán annyira nem vészes. Homokon meg jobban fogna ilyen mintával mint a gyári mtz gumik!

#39084 UE-28
2015-07-30 18:05:17

Üdv!

Az MTZ-n ma szétszedtük a centrifugál szűrőt, teljesen tiszta volt, semmi olajsár, lerakódás nem volt benne.

Bár az eladó azt mondta, hogy csere óta nem sokat ment, de mivel leállás után nem lehetett hallani a jellegzetes berregő hangot, így azt hittük lerakódás lesz.

Így ennek tudatában hogy lehet az, hogy nem hallunk hangot, és ez probléma e?

Másik kérdés, hogy első hajtásba milyen, hányas hajtóműolajat szoktatok rakni, és kb mennyi kell bele? Sanos minimális van csak benne...

Köszönöm!

Nincs profilkép
#39083 Hali Laci
2015-07-30 10:46:25

Válasz ..MZ/X.. #39133. hozzászólásáraEz kamaz gumi . Ez is csak ideig óráig bírja.
Kamazon sokat használtunk de mindenhol ez sem jó. Annyit tud mint a közönséges traktorgumi, de ahol ez nem megy ott már ne akarj a földre menni.smile hammer

Nincs profilkép
#39082 a2457
2015-07-30 00:17:10

traktoron nem használtam, de a katonai mintás gumit a rönkszállító kamionosok szokták használni.
biztosan nem fog akkorát mint a rendes traktorminta, de sokkal jobb mint a tipikus rakodó gumik.
jó az öntisztulásuk, kidobja magából a sarat nem tellik fel.

#39081 ..MZ/X..
2015-07-30 00:14:23

Kis HW-n közel 20 évet futottak, jó pár éve el lett adva, de még talán a mai napig ezek szaladnak rajta.
12PR-es gumik.LINK

#39080 ..MZ/X..
2015-07-30 00:01:59

Egy ismerős mondott egy tippet gumira.
Régi honvédségi gumit keressek, azok bírják. Nem tudom a ruszki méretezés hogyan van, de saccra 1200x20-as jó volna az elejére.
EZ a fajta minta jó is volna és ha minden igaz 10pr-es. Ráadásul filléres dolog a traktormintásokhoz képest.
Használt már valaki ilyen gumit a muszkán?

Nincs profilkép
#39079 Mtz 550E
2015-07-29 20:04:19

Válasz gjoni #39130. hozzászólásáraMásik mikor leállítom a gépet miért van ilyen zümmögő hangja ott az adagolónál?

Nincs profilkép
#39078 Mtz 550E
2015-07-29 20:02:15

Válasz gjoni #39129. hozzászólásáraHali!
Csak minden ilyen levételnél folyik a gázolaj törölgessem lefelé!

#39077 gjoni
2015-07-29 19:55:24

Válasz Mtz 550E #39128. hozzászólásáraMindegyik ilyen pumpa magával húzza az anyagot ez nem Bosch pumpa ,mint amilyet én raktam rá azt csak pumpálni kell !smile sweatdrop

#39076 gjoni
2015-07-29 19:53:25

Válasz Mtz 550E #39128. hozzászólásáraAlu tömítést tegyél oda vagy kilágyított réztsmile biggrin

Nincs profilkép
#39075 Mtz 550E
2015-07-29 19:19:54

Hali!
Ma gázolajcsövet cseréltem meg a tápszivattyú kézi részét mert pumpáláskor felhúzta magával a gázolajat! Csak most meg ahová betekerem a helyére engedi a gázolajat mit csináljak már vele?

Nincs profilkép
#39074 a2457
2015-07-28 23:31:44

Válasz röfik #39126. hozzászólásáralehet gyártatni jobbat.
szerintem őket érdemes megkérdezni.
http://www.tomitesgyar.hu/

#39073 röfik
2015-07-28 21:17:14

Válasz dracke #39125. hozzászólásáraMi az hogy kilapult?Az a dolga mikor meghuzod kilapul és tömit,olaj folyás mtz tipikus esete.Nálam volt hogy szabályosan kilötte a tömitést durrant akkorát mint egy petárda aztán csühögött.Meg ette a vizet átengedett csere és mehet tovább.Tömitések is szokásos modon silány minöségüek.smile sad

#39072 dracke
2015-07-28 19:13:18

Válasz röfik #39124. hozzászólásáranem fujt ki nem ette a vizet, kilapult meg szivárgott az olaj a hengerfejnél

#39071 röfik
2015-07-28 14:40:28

Válasz dracke #39123. hozzászólásáraMiért lett esedékes a tömités csere ezt nem irtad?Kifujt,ette a vizet olajat belefujt a vizbe stb...???smile confusedsmile confused

#39070 dracke
2015-07-28 09:09:48

Válasz VTR-es #39122. hozzászólásáranem, más baja nincs a dugattyúnak azt már le is takarítottam róla. ma összerakom az egészet aztán hajts a földre

#39069 VTR-es
2015-07-27 22:10:07

Válasz dracke #39119. hozzászólásáraAkkor oké,csak képről úgy látszik mintha a dugó anyaga vált volna rapcsossá, amit okozhat a hangerfejtömítés kiégése is .

Nincs profilkép
#39068 belarus821
2015-07-27 22:06:31

Válasz a2457 #39115. hozzászólásáraLehet hogy igazad lesz csak azér gondoltam hogy ennyi a baja mert a helyi mtz- k adagolójánál a kar mind eléri az ütköző csavart az enyém meg jó ha feléig. Erő lehet benn mert ha visszakapcsoltam vitte erőlködés nélkül csak sokkal lassabban, azér addig nem akartam semmi komolyabb álogatást

Nincs profilkép
#39067 belarus821
2015-07-27 22:06:28

Válasz a2457 #39115. hozzászólásáraLehet hogy igazad lesz csak azér gondoltam hogy ennyi a baja mert a helyi mtz- k adagolójánál a kar mind eléri az ütköző csavart az enyém meg jó ha feléig. Erő lehet benn mert ha visszakapcsoltam vitte erőlködés nélkül csak sokkal lassabban, azér addig nem akartam semmi komolyabb álogatást

#39066 dracke
2015-07-27 21:53:51

Válasz VTR-es #39118. hozzászólásáraaz koksz csak nem pucoltam le. nemtudom mitől van.

#39065 VTR-es
2015-07-27 21:45:56

Válasz dracke #39104. hozzászólásáraSzia , a repedés tényleg nem vészes, de a dugattyú széle enyhén szólva sem bizalomgerjesztő.

#39064 dracke
2015-07-27 21:32:19

Válasz ...:::Pisti:::... #39106. hozzászólásáraHát ez az jó a szemem még, meghát nem volt olcsó a trakim és nem szívesen tenném tönkre. de amugy én is erre jutottam hogy igy összerakom mert ha most felújítom akkor bejáratós lesz és pl szántást ebbe a kötött földbe el is felejthetek vele.

Nincs profilkép
#39063 Richard.
2015-07-27 21:31:21

Valami jó szar gázolajat kéne használni,amiből sok fogy,nincs hatásfok,nincs rendes égés,azt nem reped a dugó! Előnyös,mert tisztítja a tankot,meg a pénztárcát....smile devil

Nincs profilkép
#39062 a2457
2015-07-27 21:30:30

Válasz belarus821 #39107. hozzászólásáraNeked nem nagyobb fordulat kell, hanem több erő. nem ?
de akkor ne a fordulaton állíts, hanem adj több kaját a motornak.

Nincs profilkép
#39061 Richard.
2015-07-27 21:27:45

Repedt dugattyút,bontáskor ritkán észrevenni. Azt a dugattyút,még ugye nem láttuk,széttörve,egyben van megy a motor. De! Mikor kikönyököl egy motor,úgy,hogy a dugóbol szakad ki a hajtókar és az a motor régóta nem volt bontva,felmerül a kérdés,!!! Repedt volte az a dugattyú???? Mert a többi nem. Látszólag. Azé,havalaki tudja,hogy repedt,azt szétrepül,ossza meg velünk a tanulságot! Mennyit birt ki,milyen munkával? Szerintem,ha tudom,hogy repedt,kidobnám őket,ha meg nem tudom,mégis repedt,nem érdekelne. Az érzelmek befolyásolják a józan itélőképességeinket,döntéseinket. de ha törik a blokk,az meg túl sok pénz,több mint 4hüvely dugóval. Plusz főtengely ,hengerfely is esetleg mehet. Plusz szezon közbeni gépépítés. Fúúú..

Nincs profilkép
#39060 belarus821
2015-07-27 21:26:59

Válasz rsándor #39111. hozzászólásáraértem, köszi a segítséget akkor hagyom így, sőt lehet kicsit a pedál alatti csavart feljebb tekerem majd ha szükségem lesz pluszra beljebb tudom tekerni.

Nincs profilkép
#39059 belarus821
2015-07-27 21:23:26

Válasz csoppika #39109. hozzászólására2000-es évjárat, hogy mennyire jól mér azt nem tudom. Megnézem mit mutat a GPS :)

Nincs profilkép
#39058 rsándor
2015-07-27 21:18:57

Válasz belarus821 #39103. hozzászólására Semmit, ne nyomd padlora a gázt az enyém 2500-at pörgött de aki nem lopja a gázolajat az úgyis 1500-1900 között dolgozik a géppel felesleges 2000 fölé pörgetni meg ugy tovább is bírja a motor.

Nincs profilkép
#39057 rsándor
2015-07-27 21:14:48

Válasz dracke #39104. hozzászólására JÓVANAZÚGY!!!!!!!!!! Nekem a hátsó kerékagy volt repedt 3 évig úgy jártam vele egy szemet nem repedt tovább pedig komoly csőtötöt huztam vele , a hátsó felnin is volt repedés kb 3-5 cm az is ugy ment kb 3 évet. Tedd rá a hengetfejet akkor nem látszik és dolgozz vele .

#39056 csoppika
2015-07-27 21:10:24

Válasz belarus821 #39107. hozzászólásáraBocsesz, .... az oldal... Nem tudom, mennyi idős a géped, de lehet, az óra sem mutat jól. Próbáld ki a gps dolgot, ad vmi támpontot. Elvileg 2200 a padlógáz.


Moderátor által módosítva: 2015-07-28 14:59:27

#39055 csoppika
2015-07-27 21:07:43

Válasz belarus821 #39103. hozzászólásáraSzerintem mérd be 9.-ben padlógázon GPS-el, aztán ha 33km/h körül mutat, akkor csak abban az esetben ...., ha van csereblokkod...smile tonguesmile tonguesmile tongue


Moderátor által módosítva: 2015-07-28 14:59:02

Nincs profilkép
#39054 belarus821
2015-07-27 21:02:04

Válasz csoppika #39105. hozzászólásárafélre értettél, nem ki akarom ugrasztani a blokkot vagy versenyezni vele hanem mikor húztam a pótkocsit üresen dombnek felfel nem akart menni sznvedett éreztem hogy kéne neki gáz, plusz a mögöttem jövő mtz szintén pótkocsival csak már nagyon kopott motorral mindig beért, sőt meg is előzött annak ellenére hogy haldoklik a motorja. Szóval gondoltam én kevés a gáz és akkor néztem hogy nem hogy nem éri el az ütközőt az adagolón hanem jó ha kicsit felénél tovább megy. Ezért az elméletem :D de akkor az úgy már bőven jó ha álló helyzetbe 2300at pörög ?

#39053 ...:::Pisti:::...
2015-07-27 20:58:59

Válasz dracke #39104. hozzászólásáraÜdv.
Ha ez kormos lenne észre sem vetted volna és már rég pöfögne.
Persze ez csak az én véleményem

#39052 csoppika
2015-07-27 20:56:42

Válasz belarus821 #39103. hozzászólásáraSzerintem mérd be 9.-ben padlógázon GPS-el, aztán ha 33km/h körül mutat, akkor csak abban az esetben .... ha van csereblokkod...smile tonguesmile tonguesmile tongue


Moderátor által módosítva: 2015-07-28 14:58:28

#39051 dracke
2015-07-27 20:45:21

Válasz Szeni #39102. hozzászólásáraNa így néz ki a dugattyú:



De a kérdésem még mindég nyitott maradt

Nincs profilkép
#39050 belarus821
2015-07-27 20:14:23

Sziasztok! észrevettem ha padlógázzal megyek az adagolón a kar akkor sem éri el az üközőt állítottam a csavarokon amennyit csak lehetett a rudazaton is meg a pedál alatt is, most jobban pörög üresbe álló helyzetbe a fordulatszámmérő 2300at mutat, de így sem éri el teljesen az ütközőt valami ötletetek hogy mit tegyek?

#39049 Szeni
2015-07-27 12:53:26

Válasz dracke #39100. hozzászólásáraJajjjjj, bocsesz, nem tudom miért gondoltam, h. a túrbózással együtt hengerfej tömítés is volt cserélve..... Lényeg a lényeg, én nem nyúlnék a motorhoz, mert nem biztos, h. összességében jobb lesz. A túrbósnak kisebb a sűrítési viszonya, ezért kopott állapotban rosszabbul indul hidegben. Annyit úgy sem lehet kihozni a motorból, mint ha gyári turbós lenne, mert odáig még sokmindent ki kellene cserélni benne. Én biztos h. nem variálnám túl ezt a témát. Rá a túrbót, a kaján húzni nagyon kicsit feljebb, max 10-12%-ot és úgy még valószínűleg nem lenne túlhajszolva. Repedt dugattyút meg már láttunk egy néhányat, de olyat, ami e-miatt ment szét, még egyet sem. Ez nem nyugati technika, hanem Orosz.

Nincs profilkép
#39048 liban
2015-07-27 12:14:50

Sziasztok! Lenne egy kis gondom az MTZ82.1 -es traktorral. A kormány teljesen kezelhetetlen lett, álló helyzetben is jobbra balra fordul magától. Valaki nem tudja esetleg mi lehet a baja? Többen is megnézték már, de senki nem tudja a hiba okát.

Köszönöm a segítséget előre is!

#39047 dracke
2015-07-27 10:10:27

Válasz Szeni #39099. hozzászólásáraa hengerfej tömítés nem 2 év után ment tönkre. mert én ahhoz még nem nyúltam hozzá, és kérdeztem az előző tulajt, és azt mondta ahhoz még ők sem nyúltak hozzá, tehát az eredeti tömítés volt benne

#39046 Szeni
2015-07-26 22:49:54

Válasz dracke #39097. hozzászólásáraNem mindenben értünk egyet, és nem mindíg úgy csináljuk, ahogy az írás mondja. Jelen esetben én biztos h. nem nyúlnék hozzá a motorhoz. Inkább az aggasztana, h. miért lett két év után időszerű a hengerfej tömés csere smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confused

#39045 mtz1221
2015-07-26 18:41:54

Válasz dracke #39094. hozzászólásáraAzért a régi dugókat is tedd el jó vastagon beolajozva.Nehogy 1év után vissza keljen rakni őket.

#39044 dracke
2015-07-26 17:25:32

Válasz a2457 #39096. hozzászólásáraMind a 4 et kiakarom cserélni

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Alkalmazkodás a változó klímához – aszálytűrő növények Agroinform webinárium
Elképesztő méreteket öltött a napelemek felfutása – új pályázatok indulhatnak
Elképesztő méreteket öltött a napelemek felfutása – új pályázatok indulhatnak
A teljesítmény zökkenőmentes rendszerbe kapcsolásához további hálózati...
Eladó 8000 literes lajt kijuttató kerettel
Eladó 8000 literes lajt kijuttató...

2.500.000 Ft

New Holland T6020Plus - Adásvételivel-2900 órás
New Holland T6020Plus -...

55.400 EUR

Burgonya kipörgető
Burgonya kipörgető

299.000 Ft

New Holland T6.120 - 0%Áfa-Leszállítva
New Holland T6.120 - 0%Áfa-Leszállítva

18.900.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]